Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

divendres, de novembre 19, 2010

Yeti ASR5...EL MEGATEST!

Aquest seria el títol que utilitzaria una revista de MTB, pero com que no som una revista direm: "Yeti ASR5...una més de la familia".Si la Yeti ASR (4" de recorregut= 100mm) se´t queda curta de recorregut compres una Yeti ASR5, si la ASR5 se´t queda curta compres una 575.Sembla ser que que aquesta es la filosofía de Yeti, oferir una bici per a cada necesitat.
Aquest ampli ventall està molt bé, saps que trobaràs la teva bici ideal.Ideal es un biker incondicional de marca i decideixes compra la bici amb el cor i no amb el cap.Irracionalment les compraries totes, racionalment...les Yeti son les bicis a comprar?
Un Yeti Fan està disposat a acceptar el que sigui.Que medeix 1,75cm (com jo) i que enlloc d´anar amb una talla M (que es lo normal) ha d´anar amb una talla S...cap problema...va amb una talla S, perque si compra la M (que es la que li correspon) passa d´anar amb una bici ha anar amb un tren!
El tub superior de la talla S medeix 55cm!!! Oi que la organització de consumidors reclama a les grans marques de roba (Zara, Mango, Bershka,etc...)  que facin talles standards?
Una talla M hauria de ser igual aqui que a China pero es veu que els chinos que fabriquen les Yeti han decidit que no. A més, malgrat el tub horitzontal es curt, el vertical no ho es.Problema. Que passa si medeixes 1,68cm? que la talla S et queda gran!És a dir, el 1,75cm que es la mida standard d´una talla M en el cas de Yeti d´alguna marca més, no es respecta. La bici em va gran o es petita. Estic entremig de talles, i és clar, abans d´anar amb una talla gran, millor anar amb una petita perque com es pot posar una potencia més llarga...tot sol.lucionat!
Això mateix es el que va pensar la gent de Action (botiga de Montcada i Reixac.Per a mi, una de les millors botigues que hi ha per no dir la millor!) i van montar a la ASR5 una potencia de 110mm! 110mm de potencia ara mateix es com una potencia de 130mm fa uns any quan era molt normal utilizar potencies de 110mm. Ara, 110mm es una potencia llarga. Amb aquesta potencia aconseguia portar la mateixa distancia entre la punta del sillín i el manillar que amb la meva Moots. La distancia era la mateixa...pero no la posició. El tub horitzontal de la meva Moots es 0.5cm més llarg pero a més jo porto la tija retrasada amb el que guanyo un parell de centímetres fins arribar als 57.5cm, 2´5 cm més llarga que la Yeti, això si, jo utilizo una potencia de 90mm i la Yeti una de 110mm.Quan baixes normalment et poses de peu i no es el mateix tenir el pes retrasat (com passa amb la Moots) que adelantat com passa en la Yeti. La forquilla treballa diferent, els revolts els has de fer diferents...és diferent.
El fet de portar el pes més avançat fa que la forquilla treballi "més" i es aqui on es nota la manca de rigidessa de la Manitou Minute de 130mm.En revolts molt tancats notaba com la forquilla flexaba, com si tingués el neumàtic del davant baix de pressió...flanejaba molt...molt!
Tampoc ajuda molt l´alçada de la caixa de pedalier. Suposso que el pedalier ha d´estar més alt perque la bici dona "molt" recorregut (130mm). En els revolts tancats la bici entra rara, insegura...això no xana gens!
Això si, el tacte de la forquilla sense arribar a tenir el tacte de moto d´una Fox, es molt bo, millor que el d´una Rock Shox actual. La forquilla portaba un mando al manillar per poderla bloquejar.
El disseny del mando per desbloquejar la forquilla és molt bo, pero quan toca bloquejarla...La persona que l´ha dissenyat va amb bici? Amb els anys, la gent que utilitza cambis amb gatells s´ha acabat acostumant a que per pujar el desarrollo cal enfonsar el gatell, els de Manitou no ho veuen així, i per bloquejar la forquilla has moure els dits en sentit vertical, és a dir, per uns instants, durant la "maniobra" de bloqueig de la forquilla un dels dits de la teva mà no agafa el manillar.

Al arribar a casa vaig substituir les rodes que hi havia muntades per les meves XTR. La bici venia muntada amb unes cubertes Schwalbe amb càmara! A més, totes dues rodes estàven punxades.

Reviso la presió de les suspensions. Inflo la Minute a 100psi i el Fox RP23 a 175psi.Vaig pensar que 175psi serien suficients...em vaig equivocar.Surto de casa i la bici no para de moure´s. Consta molt pedalar amb ella, com si peses molt, pero no és veritat, es "lleuguera" tractant-se del muntatje que porta, un muntatje bàsic pero "resultón"...molt "resultón". Grup SLX, potencia, manillar i tija de seient Easton (tot d´alumini) i seient SDG (la marca dels sillins Yeti).
Una estética molt impactant, encara que ja estem acostumats desde la priemera Nomad a veure bicis amb tubs horitzontals curvats. El triangle del davant d´alumini molt ben fet i el basculant de carbono molt reforçat. Es en aquest aspecte ,on haig de reconéixer que Yeti ha aconseguit millorar amb molt bona nota la rigidessa respecte les Yeti ASR que vaig tenir.Pedales de peu i no percebs cap mena de flexió.
El tacte de la suspensió del darrera quan toca baixar es de moto. Puc dir que per primera vegada he pogut pedalar damunt d´una "moto", sensació de flotar pel damunt de pedres, arrels,etc... Això si, es una bici "lenta", costa fer-la anar per on tu vols. Suposso que es com moure´s per barcelona amb una scooter o fer-ho amb una BMW...exactament el mateix!

Només en alguns trams de baixada vaig decidir obrir l´amortiguador del darrera.A les pujades amortiguador tancat en posició 3 del propedal i perque no existeix la posició 4 sino...

Al matí següent decideixo inflar el RP23 a 225psi. Ara ja el porto a la pressió correcte.Tot i així la bici es continua movent. Menys, pero es mou. La bici funciona així...que hi farem!
Això si, en un tram ràpid de baixada amb moltes pedres grans al frenar la roda del darrera la suspensió s´endureix, és a dir, quan passes per damunt d´obstacles i frenes, l´amortiguador s´estira, deixant de funcionar. Es un contrasentit, quan pujes l´amortiguador es mou i quan baixes i passes pel damunt d´obstacles i frenes, l´amortiguador s´estira.Aquesta bici al revés!

Una bona bici que destaca pel seu excel.lent tacte de la suspensió.Suau com una "moto".

8 comentaris:

  1. Funcionament simple, poc eficient, poc escalador, per baixar sense frenar, com els valents o com els bons.

    Això sí, jo vull una ASR5, i no és broma, si més no seria avui una de la llista a tenir, però també la 575, i la Nomad, i la Sultan, i la Flux, i la Intense, no sé encara quina, i la Foes, i així ompliríem aquest comentari, fent llista.

    Colorado, llegint l'article diria que bé no fa res aquesta bike, únicament que té un tacte moto quan no ha de fer de moto de camp, vull dir que el tacte de disposar de suspensions de moto de camp el té si no baixes a ritme, i el que té afecta notablement a les pujades, minvant el seu rendiment pujant i baixant.

    Hem de fer el test de les Blur, XC o LT. No dic Intense perquè per fer el test l'hauríem de comprar, i no estem per la labor, oi que no?.

    MTB, MTB, MTB.

    ResponElimina
  2. colorado, el problema de la inestabilitat de davant segurament tambe es culpa de la longitud de la potencia, costa fer una curva d'una tirada sense rectificar al comenÇament.... i mes si vens d'una bici amb una potencia mes curta...

    de totes formes intentar que una bici de 130 mm sigui como la teva moots es imposible...

    p.d. alguna cosa falla.. esta clar que no era la teva bici, pero el de bikeradar li donen 5 estrelles de 5...

    ResponElimina
  3. Molt bona prova, es evident que venim d'un tipus de bici que fa que certs recorreguts ens donin les sensacions que tu ben dius.

    Esta clar que cada MTB te un tipus d'usuari, i els 130mm de recorregut crec que ja no entra en el tipus de MTB que ens agrada practicar.

    Ara be, inclus tenint aixo en compte, es evident que jo m'apunto be les teves impressions....

    ...jallll, amb tots els respectes, pero el fet de que Bikeradar, o cualsevol altre tipus de mitja li doni una nota excelent a una bike, malgrat se una bona noticia, sempre s'ha de possar "en quarentena", doncs mai sabem si hi ha total objectivitat...SoloBici va parlar meravellas de la Ibis Mojo (la meva bike), i jo puc dir que funciona molt be, molt....pero es trenca, i aixo els de les revistes ho saben, hi no diuen res...

    A vegades no volen possar informacio que els doni "mala fama" i despres els hi portin problemes

    ResponElimina
  4. La bici es mou massa, s' enfonsa i no avança. Segurament mereix 5 estrelles, i sigui la millor bici de la seva categoría. Jo no estic acostumat a portar aquest tipus de bici.
    Es una opinió personal. Hi ha gent a que li agradarà molt.

    ResponElimina
  5. Quan puja és mou o no?, si es mou assentat no va aquesta bike, si no es mou assentat i dibuixa el terreny com un cargol, aleshores té el seu mèrit i per tan estaria més que bé, però si en Colorado compara, ho fa amb l'ASR-SL del 2003, del 2008 i 2009 que són les que tenim nosaltres, no amb la Moots, totes talla M, totes ASR-SL, si és mou dret, bé una doble amb un mono pivot amb bieleta té el comportament que té en funció d'aquesta i d'on va agafat el basculant, proper al plat mitja o al plat petit o similar, amb això no hi poden fer res.

    Quan baixa dibuixa el terreny o no?, vull dir frenant o no, baixa dibuixant el terreny i controlada sempre o t'exigeix que la feina la facis tota tu?, el que jo entenc pel que exposa en Colorado és que no para de donar cops al interactuar fre i suspensió, en aquest aspecte també dependrà de la bieleta que fa que el monopivot tingui un comportament determinat, tampoc hi ha més.

    La Yeti totes fins la 575, són regressives-progresives, vull dir, primer poca sensibilitat, després més absobents per endurir-se finalment.

    Pensades per anar amb plat petit, però no és la bike de referència en cap cas per pujar i menys l'ASR5 amb una angles de pipa i tub tija per 120 mm. i per 140 mm. de forquilla aprox. 68º-72º i 67º-71º respectivament, per això baixant és difícil d'entrar ràpid als revolts tancats, per l'angle de pipa, i no puja fluida entre d'altres factors, per l'angle del tub tija, una bike de 72º de 130 mm. aprox. és water, i amb pipa de 68º és inestable pujant, si vas amb 140 mm. si els hi sumes un top tube quilomètric, vas water i amb el cos estirat per arribar al manillar.

    Perquè fos, hauria de ser 68º-74º, aleshores que el Tob Tube fos quilomètric estaria compensat pels 74º, però és evident que Yeti no vol això, és una bike per sortides divertides, res més, no és una ASR Carbon de XC no és una 575 i Yeti no està avui, demà no ho sé, per fer res fora del que ja fa, repeteixo demà no ho sé, avui no.

    Crec que si anem el que exposa en Colorado veurem el que és una Yeti ASR5, una bike que deixa de banda el món XC i el món més enduro¿?, és al mig, però a aquest tram hi ha bikes millors, entre elles la Ibis Mojo SL, puja millor, empatarà a camp obert perquè la SL es menjarà cada imperfecció del terreny com si fos pla i es defensa encara millor en trams revirats, més curta, amb angles més afinats per fer-ho, i a mateixa potència i manillar per Top Tube més curt.

    Dic la SL com qualsevol que tingui les mides i geometria de la SL i sistema de pivot virtual ben fet.

    L'ASR, ASR5 i 575 són a on són, sempre entren pel pes inferior, el quadre de la 575 per ser el que és és molt lleuger, l'ASR5 per ser el que és és molt lleugera, les ASR totes són pesos lleugers, i no van malament i en darrer terme pel valor de marca encara.

    Ara aquest darrer punt va perdent lentament terreny, per arribar al final del camí on hauran d'anar molt bé o no hi seran, perquè cada centímetre que perdent de valor de marca els obligarà una mica més a fer una bike que funcioni de veritat.

    Llegir Santa Cruz, Intense, Turner, Ellsworth, Ibis, totes han fet el camí abans, totes.

    La Yeti té un punt fort, el pes, sempre són molt lleugeres, sempre i no van malament, vull dir van, suma que té valor de marca encara, jo pagaria per una ASR de les grogues amb basculant negre, valor de marca, per una 2003, també, per una 2008, encara, però menys, per una 2010 molt menys, i un dia ja no serà, i a casa hi ha cinc Yetis, vull dir que és una marca de casa, però cada dia una mica menys.

    MTB, MTB, MTB.

    ResponElimina
  6. Yo tengo una ASR.5 aluminio y es la mejor bici que he tenido nunca. Bajando es un tiro y subiendo, con propedal cerrado 3, es muy rígida. Como todas las dobles que funcionan, tienes que cerrar para subir, porque subiendo también hay rulos que amortigüar.

    Es cierto, que cuando frenas, por el sistema de monopivote, la suspensión deja de actuar, pero es un instante y solo si bloqueas al 100% la rueda trasera, que es cuando menos efectivo es el frenado, aunque es más bonito el derrape.

    Es una bici que invita a sacar tu lado oscuro y cuando la haces bailar, baja y baja, targa y traga.....estoy flipado con la bici.

    Surfing

    ResponElimina
  7. Surfing, es sensacional poder afirmar que disfrutas de la mejor bici que has tenido.

    Pero mencionado este aspecto, subir bien con una doble, genericamente, es poder subir sentado en plato pequeño o mediano sin que se mueva la supension posterior, no se se tiene que mover y que dibuje el terreno, como muy bien mencionas, suspensionando cuando hay un impacto, pero si no lo hay no tendría que moverse y tampoco tendría que moverse cuando te pones de pie escalando en esas mismas relaciones, es decir plato pequeño o mediano, sí, cuando de pie afrontes un impacto.

    Colorado expone que se mueve subiendo cuando no hay un impacto.

    Colorado expone que bajando el freno posterior interfiere notablemente con la suspensión posterior, y bajando es cuando frenas, no digo que siempre estes frenando en las bajadas, pero sin frenos no podriamos bajar, me refiero que es un aspecto importante que no interfiera la frenada con la suspensión, o que este aspecto este minimizado al máximo.

    Surfing tu que eres propietario de una ASR5, me refiero a que no es un test de un día si no que es tu bici, no de un día si no que es tu bici de cada día, las dudas son:

    La bici sentado o de pie en plato pequeño o mediano cuando no hay un impacto, se mueve?

    Bajando, en tramos de impactos, interfiere el freno con la suspensión disminuyendo notablemente la capacidad de absorción?

    Comportamientos ambos que son les que se persigue minimizar en las nuevas generaciones de bicis más polivalentes, como la ASR5, para ofrecer el mejor comportamiento subiendo y bajando.

    MTB, MTB, MTB.

    ResponElimina
  8. Quina imatge la de l'inici d'aquesta intervenció.

    Pur estil Colorado.

    MTB, MTB, MTB.

    ResponElimina