Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

dilluns, de novembre 22, 2010

"Tonterías las justas!!!"

Aquest matí m´he posat en contacte amb el distribuïdor (entre d´altres coses) de la marca americana de neumàtics WTB top fun biking.. M´agradaria trobar uns neumàtics 29er tubeless per a la meva nova bici i recordava que en un dels test que va fer la revista Solo Bici de la Niner R.I.P 9, comentaven que la bici de test muntava uns neumàtics WTB Tubeless.

He enviat un mail i ràpidament m´han respòs:
"WTB només fa TCS (Tubeless compatible system) que son la carcassa normal de sempre amb líquid, només han modificat el sistema de tancament ajustant les mides de la coberta. Això també ho ha fet Schwalbe aquest any i totes son TCS."


Li he respòs comentant el meu problema amb neumàtics lleugers.Els tallo molt fàcilment i li he demanat si WTB fabrica algun model específic Tubeless.

La resposta:

"No, nosaltres no aconsellem el tubeless real, el diferencial de pes a la part externa de la roda fa que la 29 sigui molt mes lenta de reaccions."


M´he quedat col.lapsat!!! "No aconsellem el tubeless real!!!" 
Això m´ha recordat a les declaracions que va fer el Papa  rebutjant la utilització del preservatiu com a mètode per acabar amb la Sida. Està clar, si no practiques sexe no tindràs Sida, si no vas amb bici, no punxaràs!!!

Entenc que el pes del neumàtic en una roda de 29er es important que sigui el més baix possible. Però amb una 29er no es punxa mai? 

En fi..."Tonteríes les justes".

Utilitzar neumàtics tubeless en una 29er no, ara, aconsellar que la gent compri 29er Niner i forquilles rígides de carbono Niner si?

EL MÓN ESTÀ AL REVÉS!!!

 

 

1 comentari:

  1. No puc aportar res més del que ja esmentes, jo no puc rodar per sota dels 23 psi., però tot el que he llegit sobre aquest tema és que les 29" no necessiten de Tubeless.

    Jo sóc lent baixant, però lent, no passo per zones terrorífiques sempre que puc passar per una zona alternativa rodadora, i si aquesta no es presenta normalment poso peu, i a data d'avui porto gastats crec recordar que tres pneumàtics del darrera, i cap per desgast, tots per talls als laterals que el líquid no tapa.

    Com pot ser que a la resta de bikers que de ben segur van més ràpids que jo, no tinguin aquest problema?

    I no val el "tens mala sort" o similar, a la Cerdanya un bon amic d'en Colorado no va poder venir perquè no tenia pneumàtic del darrera per la seva IF 29", i és un avió baixant respecta a com baixo jo.

    I el mateix dia de la Cerdanya la caminada de tornada va ser després de que en Colorado amb menys de dos minuts va destroçar el pneumàtic del darrera de la meva Vicious, i el meu és Tubeless Ready, no convencional, tampoc Tubeless al 100%.

    Fa setmanes que a aquest espai demano un Maxxis Monorail Tubeless 29", i no m'importa que el pes superi els 800 g. és el que ha de ser si parteixes de la base que el de 26" ja ronda els 700 g.

    Colorado tindràs una 29", única, i SS, però no hi podràs rodar si vols rodar amb pneumàtics a 20-21 psi, però sempre et quedarà posar càmera i anar a 25-28 psi. De fet si aniras amb SS, també pots anar com fa uns deu any enrere, pel que fa referència a tornar a la càmera.

    Avui podem concretar quantes 29" som i demanar a Maxxis que ens les faci, així de fàcil, així de senzill, en podem demanar cinquanta, totes per nosaltres, estic segur que les tindrem. De fet en som dues de 29", millor així serà més fàcil decidir, Colorado què hem de fer?

    MTB, MTB, MTB.

    ResponElimina