He desenterrat la Yeti ASR-SL, cercava les bieles Shimano XT i no sé molt bé perquè estaven muntades a la Yeti i aquesta estava a les fosques a la funda de bikes d'en Tr@il.
He agafat la Superlight, he desmuntat les bieles Shimano XTR 2007 muntades amb el 42-26 i he desmuntat els dos plats.
He enfilat la Vicious al cavallet, he tret el martell i el punxó i abans de començar a picar he provat de repetir l'extracció via l'útil específic, un segon idèntic al primer i mira per on les bieles han sortit soles, he dubtat de si seguir amb elles, finalment he optat per mantenir el criteri de que no cal ensopegar tres cops per decicir que no.
He desmuntat de les Race Face Deus XC el plat mecanitzat de 32 i l'he muntat a les bieles Shimano XTR 2007 de la Superlight, i queda perfecte, fent referència a que la distància dels forats coincideix, l'he posat en la posició del plat gran, és a dir per fora i les femelles i torniols de les Race Face han funcionat a la perfecció. Després d'això les he muntat a la Vicious. És, no sé si millor o pitjor que amb les Race Face. Plat Rotor per la SS deia fa uns dies en Colorado, no ho sé. En Tr@il en té més idea que jo de ben segur. He llegit que en la posició de les tres o les quatre es pot posar, perquè et mous en el nivell correcte de tensió de la cadena.
Per treure el plat de 26D de les bieles Shimano XTR 2007 he anat al taller de cotxes del poble, perquè com ja vaig esmentar no tinc la Torx pertinent per fer aquesta operació.
Després d'això la bike pesava uns 80 g. menys i posats a restar he substituït el seient, posant el Tune Speednedle de la meva Superlight. He esperat dies a fer aquest pas, pel fet emotiu de no deixar a la Superlight sense aquest signe identificatiu. El pes de la bike per sota dels 9,8 Kg. Si un dia em decideixo per posar la potència Syntace de 105 mm. 6º i el manillar Easton Monkey Lite SL quedarà per sota dels 9,650 g. i si poso una tija Newultimate de les que corren per casa restarem 90 g. menys, per sobre dels 9,5 Kg. Però aquest darrer pas no serà ara per ara. amb la Newultimate de la Superlight de 30,9 mm. les guies del Tune estan marcades d'una manera important, ara amb el suport tipus entrepà de botifarra de la Thomson això no passarà.
La Superlight resta tapada amb una manta, sense bieles, sense seient, amb el pneumàtic Maxxis Monorail davanter malmès, amb el bloqueig de la SID WC trencat. Fa cosa de veure.
Però la Vicious fa molta patxoca, el seient Tune és clàssic, si el mires amb ulls benèvols, si no a part de clàssic és rar, molt rar. El fet de que la part posterior sigui de pell girada fa que tingui un aire retro.
Cal pensar que els pesos de la bike són amb el Polar CS600, amb el sensor de velocitat i amb el llum del darrera, vull dir que a aquesta xifra de pes cal restar sempre 100 g. d'aquests components.
Cal també esmentar que porto doble càrrega de líquid a les rodes, que són 120 g. de més, al final la SS està en uns més que dignes 9,5 Kg. tocats si anés sense aquest elements i amb una carga de líquid normal. Si poses pneumàtics convencionals tipus Continental Trail King la bike baixaria uns 200 g. menys, és a dir 9,3 Kg. al final si fes tot això estaria un xic per sota dels 9 Kg. que amb un quadre de 2,2-2,3 Kg. de ferro està prou bé.
Les rodes pesen 1,760 Kg. crec recordar, aquí també podria fer quelcom, i aniria a una xifra de 8,750 Kg. amb tot aniria a 1 Kg. menys del que porto ara i a una xifra de 1.000 euros més de despesa.
He fet moltes fotos del procés, totes amb format JPE, miraré de posar-hi remei.
MTB, MTB, MTB.
Es clar que aconseguir la màgica xifra de 8.75Kg no es tasca fàcil, encara que aquesta a base d'inversió s'aconsegueix sempre i quan parlem d'una 100% rígida, en cas contrari haurem d'augmentar en 1 kg de més aproximadement.
ResponEliminaTambé remarcar que en una bike 100% rígida els components ultralleugers pateixen molt més i que per tant potser duren menys que en una amb suspensió al davant o total, això és el que estic comprobant jo mateix a la meva, que tot i ser una 2x9 estic en sub-9, pes que es pot rebaixar encara més si posem uns neumàtics Raben o bé uns Schalwe però que també perderem fiabilitat, o bé uns frens R1 que aquí si que baixes pes i tens fiabilitat, però el fet està en que la realitat et demostra que un pes molt, molt baix no és sinónim de bon funcionament, es tracta de buscar l'equilibri per tal de que la màquina funcioni correctament i que ens agradi com funcioni, això és lo principal.
No et puc dir res sobre l'excentrica doncs no sé com funcionen ni n'he vist mai cap, el que sí sé és que un dia vaig sortir amb un company que té una SC Chamaleon i que porta un pedalier excentric, et puc assegurar que li calia un manteniment ja que de tots es sabut que les SC tenen problemes de sorolls, ara bé el pedalier de la Chamaleon era per desmuntar-lo i revisar-lo ja.
La meva Vicious funciona bé amb l'excèntrica. Ara encara anirà millor un cop eliminades les bieles Race Face Deux XC SS que no hi havia manera de fer-les sortir.
ResponEliminaDesprés d'un pas en vindrà un segon, sobre aquest tema, l'excèntrica, la que porta la Vicous està malmesa, la cabota que agafa les dues parts de l'excèntrica no hi és i això fa que l'operació d'afluixar els dos torniols de sota de la caixa de "pedalier", i amb una clau allen vers aquesta cabota que ara no hi és, fer girar l'excèntrica i un cop tensada correctament la cadena tornar a collar els dos torniols de la caixa de "pedalier" no es pot fer, cal fer girar l'excèntrica amb la clau de collar els coixinets de "pedalier".
Ara però demanaré l'excèntrica Phil Wood tot seguit i un problema menys.
El tema pes, bé hi ha dies per a tot, ara la Vicious està per sota dels 9,8 Kg. ja està més que bé.
Amb el temps i si així ho veig necessari, sempre tindrem temps d'aprimar-la.
MTB, MTB, MTB.