Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

dimarts, de juliol 13, 2010

Avanç de resultats en els Hope Mini

Em fa cosa escriure avui, essent dimarts i 13, però aprofito una estoneta de tranquilitat a la feina per posar-me en contacte amb tots vosaltres, que sempre es un plaer.
I dir-vos que la substitució de tuberíes en els frens Hope Mini de mon germà s'ha revelat tot un èxit, de tal manera que pensem fer-ho a tots els frens de les seves bicis, ja que ha pogut fins i tot comparar aquest cap de setmana els comportament dels Hope sense modificar (de la Giant Anthem) amb els modificats de la Yeti.
Segons m'ha explicat ha millorat el tacte (que ara es més directe, menys gomòs), la resistència al fading (de moment inexistent) i creu que fins i tot la potència (o capacitat de retenció amb menys presió de la ma), pel que ara passarem a modificar els Magura Marta (que ja tinc el material a casa per fer-ho) i posteriorment anirem pels Hope de la Giant.
Tal com vaig comentar els kits de les tuberíes i accesoris son de la marca Goodrig, adquirits a Chain Reaction Cycles, aun preu aproximat de 38€ per cada fre. No son barats, però es veuen de gran qüalitat i les instruccions de muntatge son clares i precises. El secret es la malla metàlica que els envolta i el diàmetre intern, que accepta més volum de líquit que els convencionals de plàstic. El plàstic de recobriment pot ser de dos colors: gris metàlic o negre i el diàmetre extern també es lleugerament superior, sobre tot comparant amb els tubs dels Magura.
Única desavantatge: pesen una mica més que les originals, però l'elasticitat de la tubería es fins i tot millor, malgrat les capes metàliques que l'envolten.
Per part meva, o dels meus frens Fórmula The One i RX , jo no penso modificar-los, ja que el comportament, de moment, es modèlic i corresponent a una nova generaciò, que espero sigui tant fiable com la dels antics Shimano XT. Un avantatge més respecte als XT i XTR de la darrera generació es que les pastilles son simètriques, pel que en cas de desgast irregular (que de moment no es el cas) es poden canviar de lloc i compensar. Les pastilles Shimano XT i XTR moltes vegades m'han donat el problema (ja referit per en Michael i en Lagranevasio) de que una es desgasta més que l'altre, tot i tenint cura de netejar els pistons tot sovint amb alcohol isopropílic.
I rés més, exposar que continuo pedalant al menys tres cops per setmana i fent rutes, tant per Terrassa com per Cadaqués, a vegades sol i la major part ben acompanyat, de moment no se m'ha manifestat la Ciàtica ni el dolor lumbar, com sol passar al començar a pedalar arran de costa, potser degut als exercisis gimnàstics que m'imposo fer cada día (com em costen els abdominals, renoi!).
Puntualment us informaré dels resultats en la reforma dels Magura Marta.

Salut!

1 comentari:

  1. Quina puntualitat més Suïssa Fliper.

    Si la millora funciona amb els Marta caldrà mirar de posar-hi fil a l'agulla.

    Jo creia que els diàmetres del tub no es podien modificar, pel fet de que entenc que el conjunt és el que dóna el resultat, vull dir que creia que estava calculat a amb unes mides determinades.

    Millor així, perquè això permet millorar el comportament dels nostres frens.

    ResponElimina