Avui he fet el mateix circuit que ahir, excepte la majoria dels bucles que avui els he deixat per un altre dia.
La diferència és que avui anava amb la Superlight, sí, sí, amb la Santa Cruz, amb la que des del dia 1 de gener que no sortia amb ella.
Les impressions avui.
A les primeres pujades amb molta pendent no he capitalitzat el fet de rodar tants dies amb la 29", i el 32-19, pel fet que amb la doble, no puc atacar dret les pujades, la roda del darrera perd la tracció de forma intermitent, vull dir que pel fet de que al posar-me dret la suspensió del darrera té una mínima oscil.lació, que fa que perdi tracció ara sí, ara no, fet que no em permet de poder atacar dret de forma similar com sí puc fer amb la SS, crec que pel fet de que amb la SS la roda és 29" i no rellisca, i perquè pel fet de ser rígida no oscil.la.
Al final he pujat com sempre amb la doble, amb el 26 i o bé 32 o bé 34, en cap cas, a res que s'assembli al 32-19 de la Vicious.
La sensació de fatiga és diferent, amb la Vicious, la sensació de fatiga intensa, és puntual, molt intensa però puntual, amb la Superlight, és menys intensa però continua, durant tota la primera pujada he patit, ara sí, ara també, a on amb la Vicious el patiment fa palesa als petit trams que tenen més pendents que la mitja.
La sensació no és bona, perquè tens la impressió que pateixes i no avances, això sí, és una sensació, no sé si una realitat mesurable.
A la zona de més pendent de pujada on ahir recordava als Niner i els seus crits, avui amb la Superlight, curiosament m'ha passat el mateix, quin patiment també amb la doble i 2x9, en contrapartida, a la zona corriolera costeruda on amb la SS, no puc fer-la a sobre de la bike, són 20 metres, però hi són, amb la doble n'he fet 10 a sobre de la bike, que sembla poc, però per a mi, és una diferència notable.
A les baixades, sorprenent, sorprenent, molt sorprenent, perquè tinc conceptuada la meva zona corriolera com a revirada i tècnica, és veritat que no és una zona feréstega com els corriols que el seu dia fèiem a Bordils, però els girs i la pendent hi són, i més quan baixes per les torres de corrent, ja no et dic ara amb el sauló sec i desengrunat, doncs bé, per la meva manera de rodar, avui he tingut forces pèrdues de control a les zones de més pendent així com a les zones que a part de la pendent, també tenen girs tancats, pel fet de que jo hi entro lent, i així com amb la 29", hi entro segur, amb la 26" m'obligaria a passar més ràpid, cosa que no faig i és el que provoca la pèrdua de control, és a dir la meva impressió és que la 26" pot fer aquests trams més revirats amb pendent, si tens un nivell de conducció superior al meu, que no és difícil tot sigui dit, és millor bike que la 29", però que si no ets un amant de les baixades revirades a molta velocitat, la 29" és una bike perfecte, més control, i més sensació de ser un bon conductor del teu Drac.
La realitat és que per on baixo amb la 29" no baixo amb la 26", això sí que és un fet demostrable, aquí i la Xina que deia en Carod.
He arribat a casa un xic desconcertat, però bé, són les impressions que tinc, i un fet és de pes, o millor dit de més de pes, com és el fet de que avui les sensacions que he tingut han sigut les que són, una realitat, dura, trencadora, però realitat.
També he de dir que vers la 26", rígida 100%, aquestes avantatges no hi són, perquè penso que a mateixes geometries entre la 26" i la 29", la diferència és això, la roda de 29".
Remarcar que en zones d'arrels, la diferència baixant es decanta per la doble, si vols rodar a més velocitat, si no la 29" 100% rígida afronta el tram amb moltes garanties per a la meva integritat física, en els de pujada no puc opinar objectivament, perquè la 29" pel fet de ser SS t'obliga a afrontar el trams a més velocitat, i això et permet assolir les zones, però amb un desgast enorme, la doble 26" i 2x9, s'encalla més, pica més contra l'arrel, per l'angle d'atac de la roda menys favorable que amb la 29", però et canses menys, jo diria que perquè el tram és curt, si tingués més distància, crec que un bon pilot amb la 26" doble suspensió de ben segur superaria per diferència a la 29" 100% rígida i SS.
Un dia de referència, un dia de desconcert, he de reflexionar i tornar a sortir amb la SS.
2ª anada i tornada a l'accés al Montalt, i segueix tancat, per tant "media vuelta y seguimos avanzando" que diu un bon amic del Baix Montseny.
De fet crec que no pots d'arribar a una conclusió definitiva perquè las diferencies entre les dues bikes son abismals.
ResponEliminaSols podries veure la llum si monte-sis les rodes 29" a la Superlight... pro evidentment aixo no es possible!
Tens raó conceptualment.
ResponEliminaPerò la realitat és que són les dues eleccions de bike que he fet, són el que són, però avui la sensació amb la meva valorada Superlight ha estat una sorpresa, una sensació curiosa, inesperada, serà la propera sortida amb la Vicious un altre xoc de sensacions imprevisibles com les que he experimentat avui amb la Santa Cruz?.