Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

dissabte, d’abril 17, 2010

Pedalant.




Un manillar Truvativ Stylo de 700 mm. amb 10º de retrocés 31,8 mm. sí, sí, 700 mm. i un angle de retrocés particular per a mi. Molt diferent del Race Face de doble alçada i 670 mm. i ja no et dic res del FSA pla de 600 mm. Quina evolució.







Un pulsòmetre, que em permet de disposar de la informació de la velocitat, de l'ascens acumulat positiu, i com molt bé diu el seu nom, les pulsacions. Una dada interessant, com és que indica les Kcal./hora, està bé això, també indica el % de pendent.



He de dir que la setmana no ens ha permès de gaudir de sortir amb les bikes, en cap cas, però això ja va passar al 2009, i després d'un temps en ve un altre, és on som, i aquest matí una sortida clàssica ens ha permès poder posar a prova les novetats.

El manillar, perfecte per escalar, però perfecte, són les primeres impressions, és cert, això és una evidència, però millor que siguin positives, un cop rodant, passats els primers minuts no he tingut cap sensació de portar un manillar nou, la percepció de 10/10.

El pulsòmetre Polar CS 600 Pro Team Edition, ha estat tota una novetat.





Les dades del pulsòmetre, bé primer hauré d'exposar el motiu de fons del reinici com a company de ruta d'una eina de precisió com és el Polar CS600 Pro Team Edition. Els motius diversos però coincidents, tots en la línia de la prudència, ara amb la SS, la sensació és de que rodo més tranquil, sense pics extrems, és un fet que la sensació que tinc és aquesta, i la intenció és verificar, certificar que això és així.

El pulsòmetre indica ja sortint de casa, amb pujada accentuada, és de que la feina feta aquest hivern, és feina ben feta, pel fet de que les pulsacions pugen quan ataco una pujada extrema, però no ho fan directes a la zona vermella, i que un cop el desnivell disminueix, les pulsacions cauen en picat, de fet la pujada d'aquestes és molt més lenta que la ràpida recuperació de baixada.

Diferències de pulsacions amb la Betty avui, ella amb 3x9 i jo amb 1x1, respecte a quan anavem els dos amb 3x9, abans jo sempre anava entre 15 i 20 pulsacions per sota, ara és a l'inrevés, és així, no hi ha més, però la recuperació després d'una pujada, és el que podrem valorar un cop descarreguem les dades i ho poguem comparar detalladament.

Avui el ritme ha estat molt tranquil, pel fet de que venia també el meu germà, genet que fa uns mesos que no surt amb continuitat, i avui es tornava a enfilar a la bike després de dies de no fer-ho. Per aquest motiu, per ser una mica com un primer dia, la ruta l'hem fet a un ritme un xic més tranquil. Fet que fa que les dades de pulsació avui no siguin cocluents, sí però orientatives.

6 comentaris:

  1. Lagranevasio, interesting your comments regarding the new level you are raching with the SS, it will be nice to see what happens when you ride more hours, if the recovery of your heart level is still so fast.

    ResponElimina
  2. Sí, sí, ara cal recollir més dades, de fet jo creia que les pulsacions serien més baixes, molt més baixes, perquè la sensació a sobre de la SS, en cap cas és de rodar a una pulsació alta.

    Però el cas és que rodant el 80 % del temps dret, aprox., amb un 32-19 i 29", la realitat és que la pulsació és més alta, en el meu cas, que rodant amb un 26-34 i 26".

    Però repeteixo la sensació és de que els pics de pulsació no són tant alts, caldrà veure si realment és així.

    Avui però la sensació de que la pulsació era més baixa amb la SS que amb la 3x9, en el meu cas, ha quedat clar que no té cap sentit pensar-ho, vaig més alt de pulsació.

    Més dies rodant i més hores a sobre de la bike ens dirà on soc, tant senzill com això.

    ResponElimina
  3. Lagranevasio: te molt bona pinta aquest manillar Truvativ, tant per les seves mides que les veig mes adients per una 29" com perquè millora la estètica general de la Vicious.

    ResponElimina
  4. Jo creia que amb aquest manillar la veuria més XC, la realitat és que la veig diferent, no més XC.

    Crec que és pels 10º del manillar, que fan que les puntes del manillar tinguin una posició diferent del manillar recte XC de la Superlight. Té forma d'arc.

    No dic que no sigui XC, però és "diferent". Clar que és tota la bike, que és "diferent", de fet tot ha passat a ser molt "diferent", des de que tinc la Vicious, curiós, molt curiós.

    La sensació pujant és molt bona, baixant, també. Cal però rodar-hi més. I no sé si serà interessant estudiar de retallar aquests 700 mm. i passar a 680-670 mm. no és que ho pensi decididament, caldrà com ja he dit, rodar-hi més dies i així evitar de retallar equivocadament aquesta raresa de component.

    El que dèiem, una novetat curiosa, pendent de confirmar que serà definitiu.

    De fet deixar la nova bike a punt, sempre em porta un temps, és on soc.

    MTB, MTB, MTB.

    ResponElimina
  5. ODI a presentat a la Sea Otter el sistema per allargar-escurçar de 0'50 a 0'75 polsades els seus manillars de la serie Flight Control amb el nom de Wingtips.

    http://blogs.bikemag.com/news/sea-otter-day-3

    No se si a la practica això pot ser interessant per muntar-desmuntar de forma casual els avanços (banyes), pro si mes no es ingeni-os..

    ResponElimina
  6. I tant enginyós, i si té un bon preu, sempre serà interessant modificar l'amplada i estalviar-te un manillar nou.

    Jo ara mateix ja vaig pel quart manillar, no cal fer masses números. Per sort dos ja els tenia, un l'Easton Monkey Lite SL de 610 mm. i el Race Face Evolve XC de 670 mm. que és el que duia la Vicious d'origen.

    Però aquests darrers mesos el component estrella a casa han estat els manillars, dos Race Face Next SL de 560 mm., 31,8 mm., plans, el FSA SLK de 600 mm., 31,8 mm., pla, i ara el Truvativ Stylo de 700 mm., 31,8 mm. pla, i també evidentment de les potències, dues FSA OS 99 110 mm. 6º, 31,8 mm., i una Thomson 4x 100 mm. 0º també 31,8 mm.

    Mai i és així, havien entrat tantes combinacions de potència i manillar, però també penso que és una part important de la posta a punt de la bike.

    Ara disposo de potències de 90 mm. 6º, 25,4 mm., 105 mm. 6º, 25,4 mm., 110 mm. 6º, 31,6 mm., 120 mm. 6º, 31,8 mm., 90 mm. 0º, 31,8 mm., i 100 mm. 0º, 31,8 mm., i manillars de 560 de 25,4 i 31,8 mm.-580 de 25,4 mm., 600 i 700 de 31,8 mm., tots plans i 610 de 25,4 mm. i 670 de 31,8 mm. els dos de doble alçada

    Val a dir que 560x3-600x1 i 700x1, plans tots, són els que portem a les bikes ara mateix, i com sempre els de doble alçada són a l'estanteria, no sé si definitivament, però és on són.

    De fet el primer manillar pla va entrar a casa per la Ibis Mojo, l'Easton Monkey Lite SL de 610 mm. i després d'aquest l'únic que ha entrat ho ha fet muntat d'origen a la Vicious. La resta tots manillars plans.

    De fet té la seva raó de ser, el dia que va entrar una bike de 140 mm. va entrar un manillar de doble alçada de més de 600 mm. no abans, que també podria ser, perquè no, però la realitat és que no va ser, fins l'entrada de la Vicious, 29", SS, rígida i manillar doble alçada.

    ResponElimina