Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

dilluns, d’abril 12, 2010

El perque de tot plegat.


Cap de setmana complert: el dissabte als Cingles de Bertí i el diumenge a Canet de Mar i Sant Iscle.

Per la meva part el dissabte al vespre dissenyant l'enrevessat recorregut del diumenge per carregar-lo al GPS i l'endemà som-hi! corriols i mes corriols, per raons d'horari aproximació a Canet amb tren, de sortida cinc genets, de tornada dos, el terreny perfecte, amb aquell tant per cent d'humitat que fa que el sauló no faixi patinar la roda del darrera, el clima també va ajudar: pirates d'estiu i mallot màniga curta, esmorzar a Sant Iscle (per cert, s' hi estava celebrant una pedalada popular) i tornada a casa per la costa. Les cames molt carregades per el desnivell acumulat (no per els kilòmetres) d'aquest complert cap de setmana.

Sovint m'han fet les preguntetes: (sempre em to de mofa) com es que portes un GPS per anar per el Maresme..? que no saps a on estas..? que tens por de perdre't..?

Si vaig jo de “guia” el fet de dissenyar el recorregut el dia abans d'una sortida en el ordinador i amb el software adequat em permet tindre tant una visió general “virtual” de la zona a ciclar com no dubtar i tindre-ho clar en els encreuaments (els mes compromesos els marco amb un “waypoint”).

Això si, portant sempre un plan B perquè no saps mai si tindràs que canviar el traçat programat per una caiguda o avaria greu, per un propietari que ha vallat la seva finca, per una batuda de senglars..etc, es per tot això que ja fa un cert temps forma part del meu equip el GPS.

Ara be, quan surto sol o be amb un company aventurer com jo i que no te pressa per tornar, es l'improvitzacio, la recerca d'indrets nous, de “caçar” corriols, de trobar aquella cova, font o dolmen amagats.. dons que voleu que os digui... em dona un cert morbós plaer trobar un indret nou i mes si es desconegut per la gran majoria.

En aquest cas també porto el GPS pro amb la pantalla en “stand by” perquè vaig-hi copiant el track, ..i m'oblido d'ell !

Ride on.





3 comentaris:

  1. Jo veig molt útil el GPS.

    És un tema que tinc obert, pel fet de quan som a fora, ha de ser l'eina perfecte per a poder fer rutes, per exemple, a la Toscana.

    Per la zona de casa, bé, és un tema que entenc el que exposes, i ho comparteixo, però també entenc el punt de vista de qui roda molt per una zona, i coneix un munt de corriols, i que no vol que el dia que hi porta d'altres genets, aquest senders siguin gravats al GPS.

    Vull dir que respecto que un biker no vulgui compartir els senders, i que si ho fa, no li vaigi bé que aquestes rutes quedin registrades a un GPS.

    És cert que aquesta actitud no té massa base, pel fet de que si hi portes d'altres bikers, no cal que portin GPS perquè la ruta es popularitzi, però sí que el GPS és una facilitat a que això sigui així.

    Els comentaris de mofa sobre la necessitat del GPS a aquestes zones, és un tema de persones, no del GPS, avui és el GPS, demà serà el color del mallot, i si no les rodes que portes.

    També és cert, que si els comentaris de mofa són puntuals i van acompanyats de mil comentaris positius, el primer deixa de ser, el problema és quant és a l'inrevés, és a dir mil de negatius i un o cap de positiu.

    Però penso que ni així compensa, la mofa és una falta greu de respecte, i no ha de ser mai present entre bikers.

    I ja no te dic si és entre genets de Drac, que ja fa temps que compartim vols, aleshores és senzillament inadmissible.

    El que dèiem, els "mofadors" que tanquin la porta per fora sempre.

    ResponElimina
  2. Dons jo no estic d'acord amb la actitud egoista del biker que per que ha descobert ( quasi sempre de la ma d'altres) un corriol o indret que fa molts anys que existeix es cregui que es “seu” i que després d'ensenyar tel vol que te'n oblidis i no hi tornis. Si no es vol compartir millor sortir sol.

    Ara be, un altre cosa es que el track que graves amb el GPS després el pengis a internet perquè se'l baixi qualsevol brètol poc respectuós amb el entorn i amb la gent que viu en ell, amb això tampoc estic d'acord.

    Aquí es a on nosaltres tenim la obligació moral de ensinistrar als bikers que ens acompanyen perquè es comportin com autèntics genets i defensors del medi ambient, mes d'un biker ha tingut que suportar la meva esbroncada si en algun cas s'ha passat, ¿a cas els altres col·lectius que accedeixen a aquests indrets (chirucaires, moteros, caçadors, boletaires..) TOTS saben comportar-se com cal..?

    En quan als "mofadors" dons no em preocupen, "passo" d'ells.

    ResponElimina
  3. Dear friends, the GPS is coming ore and more a tool for our rides, even on the road bike there is a bunch of people riding with their GPS´s on...ou can always be lost, or wanted to repeat a ride ou are not familiar with.

    ResponElimina