Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

dijous, d’abril 01, 2010

Alleugerant





Hola amics,

Fa dies que no escric res , però si que de tant en tant us llegeixo i veig que esteu en proves continues amb les vostres bicis. Molt interessant les comparatives entre la 29" i la 26". Veig que en Trail ha fet un bon canvi de drac, que segur que l'hi donarà plena satisfacció. No hi ha res millor que un VPP per la suspensió posterior. Felicitats.

Aprofito la ocasió per posar-vos al dia de les nostres aventures i desventures pel Vallés.

La nevada va ser important, el plaer de sortir trepitjant-la s'ha vist enfosquit per que ens ha deixat la major part dels corriols plens de pins i alzines tombats, de manera que sortir per les rutes de costum s'ha convertit en un autèntic calvari. He vist més d'un grupet de bikers amb el xerrac a l'esquena, però les tasques de neteja son gairebé èpiques degut a la quantitat de entrebancs que es troben.

I jo segueixo en el procés d'alleugerament del meu drac predilecte, la Ibis Green Nuclear Pesto. De moment ja està gairebé en el seu pes original o del primer muntatge, es a dir 11,5 Kg i no sembla haver perdut qualitats baixadores ni seguretat en la conducció ni comoditat, factors tots importantíssims per mi, ja que els meus ossos ja no estan massa nous per suportar vibracions intempestives ni tortures diverses. Despres del canvi de rodes i neumàtics per versions menys pesades, però sempre tubeless, ha arribat el torn dels components. De moment, un nou rotor de 180mm. de 110gr., torniols de titani als frens, direcció i anella de la tija, nou canvi XTR amb patilla de carboni, nous punys d'escuma, seient Fizik Alianté de carboni i properament eliminació dels visors dels polsadors, noves bieles ultralleugeres (però de tres plats) i torniols d'alumini a tot arreu on es pugui, amb el que he calculat quedarà en en 11,2Kg, que ja està força bé.

Tot això em fa una mica de por, ja que la fiabilitat suposo que baixarà una mica, però s'ha de provar per millorar. De moment , mon germà diumenge passat va partir la cua de carboni del canvi XTR de la seva Ibis, tal com es veu a les fotos, comparades amb el canvi que tinc a punt per muntar a la meva. Son coses que et fan reflexionar, ja que a més , el recanvi val 100€, però estem cercant alguna solució alternativa per salvar-lo.

El següent pas a fer seria canviar els frens Shimano XT de 4 pistons, però quan penso que m'han acompanyat en tres bicis al llarg de 6 anys sense ni un sol problema i amb una potència i progressivitat modèlica em repenso. Primer tinc marge per alleugerar en altres llocs menys crítics i encara puc restar alguna cosa amb torniols, fundes de cablejat, etc.

A l'espera de la temporada de carretera, que serà amb la meva Progress Scandium de sempre, també segueixo fent sortides amb la meva Santa Cruz Blur XC, depenent de les dificultats de la ruta prevista, agafo aquesta o la Ibis. Ara estic pensant en quina m'enduré a Cadaqués demà, ja que segur faré mes d'una sortida amb la colla gironina.

En fi, molts records de la nostra colla per vosaltres i bones vacances a tothom.

8 comentaris:

  1. Aquesta persecució del pes, és una fita que tot genet a aquest espai, de més aprop o de més lluny, persegueix o com a mínim llegeix encuriosit.

    No recordo els pneumàtics que hi portes, la marca sí que es veu, no el model i les mides, i concretament estic encuriosit pel comportament del davanter.

    Fliper, quina marca i tipus de greix hi poses a l'eix dels pedals Exustar?.

    Ho dic perquè els meus Crank Brother Egg Beater SL, que des de que els tenim, i en tenim tres jocs, no han presentat mai cap necessitat de manteniment, però els més nous, que fa tres mesos que són a casa, i un més que roden, amb la Vicious, aquest joc de pedals quant reparava la biela Race Face Deus XC, vaig detectar que en fer-lo girar emet un lleuger soroll.

    En Tr@il m'ha orientat vers a que obri el pedal i hi posi greix, perquè d'origen, de fàbrica a vegades surten mancats parcialment del greix necessari.

    Jo sempre he posat el Finish Line de les direccions i caixes de "pedalier", i no sé si és el més adequat per aquest component.

    ResponElimina
  2. Només he fet una sortida amb l'actual configuració de neumàtics, però puc dir que el Bontraguer XR2 Team Issue 2.1, Tubeless Ready es un neumàtic típic per l'estiu i en condicions de sec. S'agafa suficientment i sella molt bé amb el No Tubes. Roda molt bé, ja que el tac es baix i ara només hem falta saber la resistència dels flancs en una utilització dura i pedregosa, ja que de fet es un prodigi de lleugeresa (per sota dels 600gr). Es molt similar al The Captain de Specialized Sworks, però crec que la carcasa es una mica més resistent, o al menys això hem va semblar. El porto a 2,2 Bars de pressió. Al darrera porto el Maxis Hight roller 2.1 UST, amb bon pes de 670gr. i bona tracció.
    Als pedals Exustar de Titani hi posso la grassa de suspensions M-Prep de Manitou, per garantir la estabilitat dels retens. De totes maneres aquest tipus de pedal que no té coixinets de boles a l'interior sempre acaben agafant joc. Per la durada i robustesa ja sabem tots els que hi ha: Shimano

    ResponElimina
  3. En resum, esperarem el teu test dels Bontrager, i seguirem amb el manteniment dels CB.

    600 g. però és la barrera, i si rodes per pedregals, el límit més extrem.

    ResponElimina
  4. !Atenció amb els pneumàtics anomenats Tubeless Ready!
    Tant si son Bontrager com de qualsevol altre marca perquè no son autènticament Tubeless, o sigui vol dir que son lo suficientment estancs com per poder anar sense càmera si portem un bon manteniment amb liquid segellant, pro no tenen el reforç lateral necessari per un us mes sever amb condicions pedregoses i amb bikers molt pesats i/o agressius baixant...
    Sense anar mes lluny el passat dissabte a la pista de Susqueda a Sau (el que la conegui ja sabrà la quantitat de pedres amb canto viu que hi ha) un company va fer un tall de 2 centímetres al pneumàtic Bontrager Tubeless Ready de la roda del darrera i varem muntar una càmera perquè perdia tot el liquid segellant, el genet va entendre de que aquell pneumàtic era bo per la sorra del Maresme pro no per les pedres de Les Guilleries...

    ResponElimina
  5. Estic d'acord totalment Trail, i de fet ja tinc més d'una experiència de talls en els neumàtics, però el Bontrager l'he posat en plan experimental, es un model recent arribat al meu cicliste (que vol que el provi) i té un bon preu de 32€. La meva intenció per l'estiu era posar dos Maxis Hight Roller LUST de 670gr., però finalment a Fizzbikes només pots fer la comanda d'una unitat cada vegada i es el lloc on tenen el millor preu (25,9€).
    De moment, per si de cas, no he desmuntat els d'hivern de la Santa Cruz, per cert amb un comportament gairebé modèlic (Maxis Ignitor 2,1 darrera i Continental 2.1 davant, ambdós tubeless i fregant els 750gr.). En cas de problemes he pensat en muntar el Continental a la Ibis (davant)quan posi la Rallie d'estiu.

    ResponElimina
  6. He de dir que jo considero que els 650 g. dels pneumàtics Hutchinson Python Tubeless Ready de 29", són justos inicialment, però a data d'avui el resultat, després de rodar-hi més dies, les meves impressions han millorat i molt, roden bé, l'adherència pel fet de ser 29" o pel fet d'haver millorat la composició de la seva construcció és bona, per no dir molt bona.

    Cal però rodar per trams amb més pedres, per poder corroborar la seva polivalència.

    Però 29", 650 g. per a mi és lleuger, lleuger.

    També he de dir, que baixant, baixo més lent, i això afavoreix la disminució del risc de talls a la la coberta.

    Amb 600 g. amb la Superlight, sempre però sempre problemes, per sobre dels 650 g., perfectes pel meu ritme clar.

    La Betty però molt més lleugera que jo, el mateix, per sota dels 650 g. pneumàtic darrera pneumàtic han anat morint de nou en nou, per talls sempre, un cost que no podem en cap cas suportar, ni econòmicament ni moralment.

    Val a dir que fa uns dos anys la Betty va destruir un nombre notable de pneumàtics semi-nous, concretament del model Maxxis Larsen LUST 1,9 de 575-600 g. Per una mostra clara del fet, en una setmana dos de nous, a terrenys similars a llocs diferents.

    Va ser la darrera aposta pels pneumàtics lleugers Tubeless.

    Ara des dels darrers dos anys aprox. amb 650 g. ni una sola vegada ha tornat a patir problemes de manca de consistència, ni de robustesa amb els pneumàtics.

    ResponElimina
  7. Els Hutchinson Pyton tubeless ready han estat fins ara els preferits per mon germà a la Giant Anthem, ja que la utilització preferent ha sigut en la zona de Calonge i les seves serralades amb abundància de sauló. Però després de nombroses punxades continuades a la zona del Vallès va decidir canviar-los per els Hight Roller LUST de Maxis, però en versió 1.9, amb un pes molt similar o potser una mica més lleugers. El resultat es que está content a nivell de fiabilitat i rodament, però es queixa de falta de secció al davant, pel que segurament el canviarà per la versió 2.1. Aquest neumàtic darrerament ha estat molt millorat, afegint més tac als laterals per disminuir la deriva i aumentar la seguretat. De moment, per la roda posterior , perfecte. El problema es el preu , clarament exagerat a Espanya, que fa que cerquem alternatives a l'estranger. Estic totalment d'acord que per sota dels 650 gr. corres un gran risc amb els tubeless, però com que m'agrada experimentar....

    Ja m'han arribat les bieles de tres plats Fun Works (720 gr. inclossos els rodaments). Els acabats, una passada i el pes verificat, exacte. Quan les tingui muntades ja faré el report i fotos. Important que els plats son compatibles amb els recanvis de Shimano XT i d'altres marques i els rodaments son ceràmics. Mon germà també s'ha sumat a la comanda, en un color espectacular per la seva Yeti.

    ResponElimina
  8. El que és evident és que per zones de pedres tallants els pneumàtics han de presentar una característica principal, "robustesa", és així de planer.

    A part clar dels aspectes que fan que sigui el calçat de la nostra bike, com l'adherència notable, sense ser un fre a la capacitat rodadora, i bones reaccions en sec i en moll, és a dir, equilibrats.

    Fun Works i 720 g. això és light, però molt, i amb tres plats, més.

    Ja ens prsentaràs les joies esmentades.

    ResponElimina