Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

divendres, de gener 28, 2011

BiciOci especialistes vs Chain Reaction especialistes.

Cal pensar que les visites inicialment, com la de Chain Reaction al seu dia, venen motivades per una necessitat, a BiciOci per veure la Pivot 429, a Chain per comprar l'equip d'hivern, no per analitzar el sector de la bike.

Sí, que després de veure temes de feina ben feta tens ganes de posar opinió sobre el que has vist, però també cal dir que quan ho penses ja és passades unes hores després i això fa que detalls quedin, no molts, pel camí.

Un matí on en Colorado m'exposa que l'única Pivot 429 a Catalunya és a casa dels senyors de la botiga BiciOci.

"Hi anem junts?" em proposa en Colorado, i així ho fem.

Sempre és molt emocionant anar a una botiga de bikes amb en Colorado, la que sigui i a BiciOci pel sol fet de ser a Salt encara més, pel sol fet de sentir a parlar als darrers mesos per part d'en Colorado de que era la botiga de referència pel que fa a Pivot i per la passió,  des de que el Chris Cocalis va fundar la marca, per part d'en Colorado va fer que per a mi les hores prèvies a que en Colorado passés a recollir-me fos un festival, però un festival.

Anant cap a Salt sempre, sempre, sempre parlant de bikes, bikes i més bikes. De la propera 29" i SS, de l'equipament, de la 429, dels pneumàtics, dels conflictius pneumàtics Tubeless de 29", bé de temes que a casa són els temes de conversa sempre i evidentment també amb en Colorado, de fet els temes ho són, aquests perquè molts, no diré tots però sí molts oberts per en Colorado.

Salt un territori curiós, un casc antic preciós.


Una entrada a BiciOci com poques, una primera persona ens rep, amb una amabilitat que ja va fer que la resta de la jornada ens oblidéssim que estàvem a una botiga de bikes, per gaudir de ser entre bikers.

Uns sis metres després el primer impacte la Pivot 429, muntada amb un gust exquisit i per la conversa amb en Narcís el seu propietari i mecànic de la botiga, molts anys entre dues rodes, més encara, muntada component a component en base a un criteri personal d'utilització.

La conversa amb en Narcís un plaer, per com tracte el tema de la informació, pausat, prudent, directe però, sempre informant, informant i informant, sense interrupcions de trucades o d'altres clients, centrat en la conversa concreta de cada tema amb nosaltres.

Mentre parlem amb en Narcís fa una trucada i parla amb una persona a l´altre costat del telèfon, i en penjar ens diu que portaran una Niner de cromo perquè la veiem, jo em quedo aturat, amb menys de cinc minuts dues  29", una doble, una rígida de carboni i ja ve en camí la de cromo semi-rígida.


Una estona després en David membre junt amb en Narcís del BiciOci, ens treu la seva bike, també de 29", què podem dir, tant o més curiosa que la 429, vull dir que són les dues de cop un impacte de dimensions importants, pel fet de que jo surto poc de casa i fer-ho i coincidir amb aquest dos tipus de bikes i les dues de 29", una doble i l'altra 100% rígida fa que encara et sentis més entre apassionats de la bike, encara més. No són dues bikes de dos clients, són les seves dues bikes.


Després de gaudir i gaudir de la Pivot 429 sempre sota l'atenta atenció d'en Narcís, passem a mans d'en David, comentem la seva bike, components i directes al tema, pneumàtics, "què tens pensat amb els pneumàtics per a poder rodar millor i més segur amb la rígida 100%?" li comentem, la contesta és clara,  ell va bé amb convencionals i molt bé, però coincidim amb que hi ha un punt, un punt on hi ha aquell patiment, en diem els tres "aiaiai".

Aquest punt, aquesta coincidència entre  els tres,  obra la porta a un univers, en David vol muntar una 29" de cromo, parlem de si 2x9, 1x9, o SS, i després d'una estona pactem, està clar, un cop en Colorado tingui la seva 29" i SS, en David té el circuit ideal per rodar els tres amb les 29" i SS, i així quedem.

La sintonia entre en Narcís en primer terme i amb en David després,  és del 100%, com pot ser?


Aquest pneumàtics són en opinió d'en David un conjunt que funciona.


Una estona després arriba  la Niner de Cromo. Com la meva però no en SS ni amb forquilla rígida, certament, però quan rodes amb una bike única tens una mica d'enyorança de coincidir amb un homòleg, no molta certament.


Les propostes de conjunts de Niner són atractives i això ha fet que Niner posi remei a molt dubtes de compra per al manca d'oferta al mercat de rodes, pneumàtics i forquilla.

Fins avui pel que no sé, per l'absència de males noticies, una bona distribució la de l'importador de la marca Niner, servicials, formals, atents, directes i amb un producte definit, bikes de sèrie amb un petit valor afegit diferenciador, són totes de 29".


Això a mi em deixa parat. Pedro's, productes Pedro's.


Després de parlar amb en David fins a quarts de vuit, en Colorado es queda amb ell i jo amb en Narcís, parlem i parlem del muntatge de la 429, de la relació un pel llarga del 36x22, de les possibilitats, creuem comentaris entre els quatre de com muntar la SS d'en David, que emocionant. Comentem el tema de quines bieles portarà, i finalment després d'estona i estona de debati de 29" i més 29" i més 29", són les nou de la nit, marxem, sortim i sortim aturats, una mica desconcertats, emocionats, perquè no, hem estat a una botiga on el tracte personalitzat és el punt fort, on el producte minoritari avui, és el producte a comercialitzar, on el preu no és pilar, les Niner són cares, les Pivot també, però el funcionament de les Pivot és impecable, el de les Niner rígides també, de les primeres perquè el sr. Cocalis en sap un estona llarga de fer bikes dobles, de les segones, perquè la geometria de les Niner és una de les millors, per no dir la millor entre les 29" del mercat.

Preus elevats de les teves bikes vers d'altres bikes de les altres botigues, pel fet de que el producte té un valor afegit,  poc producte exposat, fora de les bikes de les dues marques i no moltes sí suficients, un espai petit, aleshores perquè ens hi hem sentit tan i tan bé, està clar oi, perquè el valor d'aquest establiment no són els seus productes que també, si no els protagonistes d'aquest projecte, el sr. Narcís i el sr. David.

Dos apassionats de la bike.

BiciOci avui té clar què vol vendre, atenció personalitzada al client, a qui vol vendre, al client que valori aquest punt fort, i es dedica en cos i ànima a fer-ho.

Estructura petita, costos ajustats, gestionar sempre la defensa del marge, del preu final, tenir clar que no vas a preu més baix i atenció al client impecable, són un blindatge al que equivocadament, però molt, el mercat tradicional en diu "el problema Chain".

Petits establiments especialitzats, Chain si sou això, especialistes, no és un problema, és un aliat, el millor, una empresa que cerca donar el millor servei al client per internet, el millor, que no hi entén de competències,  sí del què vol fer i com ho vol fer.

Vosaltres les botigues especialitzades, que teniu clar que voleu donar el millor servei, que el vostre punt fort és aquest el contacte directe amb el client, que no voleu estar tot el dia pendents de si "em fas un 10%, un 15% o un 20%", que teniu clar qui, el client que valora el vostre servei, el com, sou la versió Chain però en el canal de venda no per internet si no en el tracte directe al client.

De fet el problema de les botigues o la dificultat,  està en adonar-se que si tens vocació de servei en primer terme i tens clar quin producte i per quin client, ets a la mateixa banda que Chain Reaction Cycles, si no tens clar això les dificultats vindran segur, perquè ja no Chain, si no la botiga propera que sí que ho tingui clar et guanyarà la partida i no oblidem que és una partida, que no saps mai quan té el seu final, sí que si ho fas bé aquest estarà més lluny, de ben segur.

Agraïts a BiciOci per l'atenció que ens va dispensar.

Concretarem tal com hem comentat a BiciOci amb en David i posteriorment a aquest espai amb en Narcís, la sortida en primer terme o a l'inrevés de la Pivot 429 vs Turner Sultan i de les tres bikes en SS i 29", la Niner d'en David de cromo, la de titani d'en Colorado i la meva Vicious de cromo.

Sortides que les esmento i que ja fa que pensi preparació de les bikes, equipaments, bé cada detall per a poder gaudir al màxim de la jornada.

MTB, MTB, MTB.

3 comentaris:

  1. Una visita molt interesant, molt, per a mi particularment, la NINER AIR 9 CARBON es una obra d'art, impresionant....seria la meva 29", segurament SS....aixo encara no hi tinc tan clar, pero ho intentaria....ara be, si no fos SS, seria com a molt 1x9

    ResponElimina
  2. Bueno en primer lugar Marçal, intuyo que es la tienda que siempre hemos buscado, una tienda en la cual te atiendan no tiene precio, en el tema precios siempre te acabas entendiendo con el tendero, eso si, si el tendero es de los que atiende, el siempre te buscara la mejor opción.

    Segundo lugar, estoy contigo Xavi, la NINER AIR 9 CARBON es preciosa, yo lo tengo claro seria SS.

    Tercer lugar, envidia sana, que lastima no poder haber compartido la visita CRC, BiciOci, ni ir a Toledo con vosotros, bueno a alguna otra en un futuro coincidiremos seguro

    ResponElimina
  3. Miquel Angel;
    Molt bon comentari,crec que això els que estem al club i som clients , ja fa temps que gaudim d'un bon rotllo i de dos professionals del BIKE

    ResponElimina