Exciting times.
The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!
SingleSpyder.
dimecres, de març 03, 2010
Tècnica 29"-SS.
Avui, a aquesta hora, a les set del matí el que més em prima és fer els estiraments que ahir per prudència no vaig fer, i no ho vaig fer perquè endolorit el més probable és que estirar provoqués un problema muscular, no pas un relaxament muscular.
Avui, a aquesta hora, a les set del matí, cal posar-se a fer una bona tanda d'estiraments, i també una de reforç d'aquells grups musculars que són els que es castiguen més sempre amb la pràctica del MTB, però encara de manera més accentuada quan com és el meu cas a les darreres dues jornades, on rodes amb SS sense suspensió, fet que fa que les sobrecàrregues tinguin el seu màxim protagonisme.
Això pel que fa respecte al post esforç, pel que fa respecte a la sortida, durant la sortida, bé, una avantatge de la SS respecte a la 3x9, deu ser de les úniques, però cal remarcar-la, és que no has de pensar mai amb quina marxa has d'afrontar una zona, i tampoc, respecte a la Superlight he de pensar si em cal bloquejar la SID WC, ni amb quina posició tinc el Fox RP23, si obert, tancat o número de duresa del Propedal.
Aquestes són les avantatges més significatives a nivell de concepte de la 29", SS, 100% rígida, vers la doble, 3x9. D'altres aspectes no ho són tant, per exemple, no hi ha pneumàtics Tubeless per 29", vull dir 100 % Tubeless, el que fa que senzillament has d'acostumar-te a les sensacions d'aquests, a un comportament d'aquests, més tipus pneumàtics convencionals amb càmera, fet que és una clara desavantatge de la 29" vs les 26".
Aquest punt per a mi és molt important, i he de dir que a la sortida d'ahir, molts cops em vaig mirar el Maxxis Monorail Tubeless 26" de la bike d'en Tr@il, i avui ja sé el perquè, i és pel fet de que a data d'avui estic acostumat a gaudir amb la Superlight, de poder disposar d'un ventall molt ampli d'opcions per equipar les rodes amb uns pneumàtics d'altes prestacions, amb la 29 això no és així. Jo ara rodo amb uns Python, que és un pneumàtic, que comparat amb els Monorail, és una opció, molt, però que molt desfasada, el Monorail roda millor, més rodador, té millor adherència sempre, sí, sí, roda millor i s'agafa més, molt més, cosa que quan escales per zones tècniques els Monorail Tubeless en poques ocasions es desplaça lateralment, els Python Tubeless Ready si bé és veritat que t'avisen que ho faran, ho fan. En baixada amb els Maxxis Monorail Tubeless, no penses mai que tindràs un problema amb la carcassa, per falta de robustesa, amb els Python Tubeless Ready, no cal pensar-ho, senzillament la carcassa no té la robustesa que cal per rodar sense pensar-hi, una sola dada, els Monorail Tubeless, el seu pes és de 650-675 g., amb 26", els Python Tubeless Ready 650 g., amb 29"!!!, el mateix pes però amb 29", és evident perquè no em dóna la mateixa sensació de robustesa.
Per rodar amb 29" i SS pel Maresme, cal ser un expert pel que fa a muntanyes russes, és a dir, has de baixar ràpid per entrar a les pujades amb inèrcia, i atacar aquestes darreres a una certa velocitat, sempre dret, o millor dit el 99% de les vegades, i mirar d'afluixar a les zones planeres per recuperar-te, pel fet de que si no tens clar quin tram vindrà, ni parlar-ne d'atacar la zona perquè sí a fondo, i si la pendent no és extrema, mirar de dosificar el màxim sense perdre massa velocitat, i poder així afrontar o bé la pendent constant o que aquesta augmenti bruscament i restis aturat tot de cop, i aquesta tònica és la que es repeteix hora darrera hora. Una dada interessant, costa anar amb 29" i SS amb genets de 3x9, pel fet que aquesta manera de rodar amb la 29" i SS, res té a veure amb el ritme constant que et permet el 26" i 3x9, i evidentment la roda 26", més ràpida de reacció quant la pendent s'inverteix de negativa a positiva bruscament, amb la 29" SS, quedar-te aturat pujant implica un esforç sobre natural, si no vols posar peu tot seguit, amb la 26", 3x9, aquesta situació normalment poques vegades passa, amb la 29", SS, cada cinc minuts es repeteix.
He de dir que pel que veig avui, demà no ho sé, tot i que el pes de la bike per practicar XC sempre és un punt a tenir present, amb 29", SS, hauria de passar a ser un dogma de fe, i per sobre dels 8,5 Kg. tot hauria de ser un sacrilegi majúscul, La meva Vicious està en 9,8 Kg. i com a molt podria quedar en 9,3 Kg. invertint una xifra important de diners, que avui no tinc en ment realitzar, després de les properes i anhelades sortides no sé si pensaré el mateix...
Tija, seient, pedals, frens, bieles i rodes, són les diferents opcions, tija -80g., seient -90 g., aquest seria un plaer el que porta ara és dur, molt dur, pedals -100g., bieles -100 g., i rodes , -150 g., total 500 g. menys, en euros, 1.650 €, per deixar la bike amb 9,3 Kg. amb pedals arriscats, tija arriscada, i rodes amb invent, en cap cas Tubeless, referint-me a la llanta no al pneumàtic que com a mínim pel meu ús ha de ser Tubeless Ready.
Etiquetas:
pes.,
SS,
Tècnica 29",
Tubeless Ready
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Ahir hem vas trencar els esquemes..!!
ResponEliminaCiclan per aquells corriols enrevesats i de puja-baixa constans hem vaig quedar bocabadat al veure la facilitat i fluidesa de marxa de lagranevasio+vicius-motivator 29" SS.
Es un altre mon, un altre tecnica...
El que va ser també sensacional, és el fet de poder compartir hora darrera hora aquesta jornada de MTB, amb dues bikes tant diferents de concepte, i que en cap cas va ser una obstacle de cap mena, si no a l'inrevés, motiu de moltes converses que predisposen a pensar en la propera sortida, això sí, ho penso aquesta tarda, perquè aquest matí el meu pensament era descansar i descansar.
ResponEliminaTrencador també el recorregut, pel nombre de corriols i corriols per on em vas portar ahir Tr@il.
Per alguns d'aquests motiu de pensaments propers, pel fet de que amb els de Terrassa, Girona i Bordils i hem rodat de valent. Va ser el dia del arbres al mig dels corriols i on vàrem riure també de valent. Va ser el meu primer contacte amb la Blur LT del Santo.
Tr@il quina vista des del Turó de la Gola!!!, i quina pendent!!!.
This is not fair.....i want a complete explanation for the ones are overseas !!!!
ResponElimina