Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

divendres, de març 26, 2010

SS simple, noooooooooo!!!.

És la sensació que tinc.

fa uns dies que en arribar a casa després de la ruta del Pla de la Calma, la caixa de "pedalier" de la Vicious feia un soroll, pel que un cop posada a punt la bike de la Betty, vaig procedir a desmuntar les bieles Race Face Deus XC, per a posar un joc de coixinets nous, aquest cop Shimano XTR en lloc del Race Face original. Quina va ser la meva sorpresa quant desenroscant el torniol intern que ha d'empènyer la "arandela" que va collada a la biela, per a procedir a la desunió d'aquesta amb l'eix, l'arandela roscada, el cap d'aquesta es va trencar i va sortir expedida, fet que va inutilitzar el sistema d'auto-extracció de la biela de la seva unió amb l'eix.


A partir d'aquí un problema, necessitava eliminar el soroll i tensar la cadena que fa res, amb l'arribada del pinyó Chris King de 19 dents, la vaig posar nova i s'ha estirat un xic de nou en nou.

Avui cap a les cinc de la tarda m'hi he posat.

La biela del cantó del plat, l'he tret a cops de punxó pla i martell, i un cop treta, he seccionat la part de la femella que havia quedat roscada a dins de la biela, tasca en conjunt que he acabat unes quatre hores tocades després, a quarts de deu de la nit.



Quin mal al cor haver de recórrer a un punxó pla i a un martell, quina sensació més dolenta, "pero bien està lo que bien acaba", la bike està acabada i a punt per sortir a pedalar, demà podria ser un dia d'aventura èpica, podria ser.

El conjunt de les bieles, plat, torniols i femelles, pedals i caixa de "pedalier" és imponent, llàstima que les caixes de "pedalier" siguint tant febles.


La caixa de "pedalier", així com els coixinets estan perfectes, dins de l'excèntrica no hi ha ni pols, ni aigua, el greix original vermellós segueix present, els coixinets giren perfectes, el del cantó dels plats un xic lent, per aquest fet decideixo no arriscar i posar els coixinets nous. L'experiència em diu que el del cantó dret és el primer que dóna problemes, que és el que ara sembla més mandrós de girar.


La bike amb el seu manillar original Race Face Evolve doble alçada de 670 mm. d'amplada sembla frontalment, una altra bike, hauré de veure si va encara millor que l'Easton Monkey Lite SL de 610 mm.


El manillar Race Face Evolve a part de més ample és també més alt fet que m'ha obligat a eliminar mig gruix, 1,5 cm. de sota de la potència Thomson, ara de 100 mm. i 0º, en lloc dels 105 mm. i -6º de la Syntace.



Que lent que és el procés de tensar la cadena amb l'excèntrica, he necessitat de desmuntar tres cops la biela per aconseguir la tensió òptima, el que implica treure roda enfilar la bike al cavallet, treure la biela, moure l'excèntrica, tensant o afluixant, baixar-la del cavallet posar la roda, costa posar la cadena al plat i al pinyó i mirar si entra bé al quadre, si t'has quedat curt o massa llarg, fins a tres cops fins a trobar la tensió correcte, per finalment collar els dos torniols que tanquen la caixa fixant l'excèntrica definitivament.


Demà dia SS un altre cop, setmanes ja rodant amb la Vicious i ara per ara, motivat a seguir en aquesta línia espartana de 29" i SS.

3 comentaris:

  1. Renoi, quina cirurgia mes agressiva per desmuntar unes bieles! hi ha un altre truc mes pacific que ja et comentaré en persona...

    ResponElimina
  2. Horrible. There is nothing worse than looking at a masterpeice with problems. I am glad it hasnt caused lasting damage and you could fix it. That reminds me of my first mtb. Similar break in the stock parts that came with the bike. I thought Raceface was stronger!

    ResponElimina
  3. Jo ja vaig patir amb les bieles Race Face Evolve del 2003? aprox. un problema similar, en col.locar l'extractor específic, i començar a desenroscar el torniol interior de l'extractor, aquest va arrancar tots els fils de la rosca de la biela, resultat destruir la biela per a poder fer l'extracció, aquesta operació la va fer Probike de Barcelona.

    Les Deus XC, bé la femella que fa de topall contra el torniol que empeny la biela té una secció molt i molt petita, resultat, seccionada de la seva rosca que la colla a la biela, quedant, la rosca estampada a dins de la biela, un problema dels de veritat, si t'agrada com m'agrada ami la biela Race Face Deus XC, i ja tens clar que facis el que facis la biela quedarà marcada segur, que és com ha estat, petites marques que no es veuen a simple vista, però que jo sé que hi són, que dur, que dur!!!.

    Però ara si mireu com he doblegat la rosca postissa a la biela, com a mínim tens la possibilitat de posar l'extractor un cop et desfàs de la rosca esmentada, i això et permet de treure la biela.

    El que decideixis després de fer amb aquestes bieles, per cert precioses, ja és un qüestió de cada genet.

    Jo he decidit seguir amb elles, però també he de dir que la caixa de "pedalier" no dura res, vull dir que ja és al segona caixa de Race Face que porto, ara però he posat Shimano XTR, que per a mi és una referència, la caixa de "pedalier", vull dir, dels altres elements XTR caldria detallar cada un els seus pros i els seus contres, però això seria motiu d'una intervenció a part, que a més seria extensa, molt extensa.

    Michael, les bieles Race Face de gama alta són precioses, això sí el tema extracció d'aquestes no està ben dimensionat. També és veritat que la caixa de "pedalier", val menys de la meitat que una Shimano XTR, però no compensa, de cap manera, de totes maneres, jo avui no contemplo canviar de model de bieles, I LOVE RACE FACE DEUS XC!!!.

    ResponElimina