Exciting times.

The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

dimarts, de març 09, 2010

Neu en un dia de MTB.

Avui sortida al mig dia pels voltants de casa, trobada amb en Tr@il. Hem fet un recorregut proper a casa, bé, de fet proper a la casa de cada un dels genets.

Els punts a respectar d'aquesta sortida, i que els tres hem tingut clars, són, sortir mentre el sol escalfés de valent, en cap cas tornar cap a casa amb la caiguda del sol, si no molt abans, i no aturar-nos a menjar de forma consistent, sí un petit mos però.

Els motius, un de clar, la presència de neu, i el fet de que un cop marxi el sol, la temperatura serà baixa, baixa de veritat, o això pensem els tres.

Iniciem la ruta sortint amb bike des de casa, quedem amb en Tr@il a l'inici de les Cinc Sènies de Mataró, finalment coincidim al pont que passa per sobre de l'accés a l'autopista venint de Llavaneres, recolem i agafem el GR, direcció Sant Martí de Mata, per després anar direcció El Santuari del Corredor, però en l'inici d'aquest segon tram ens endinsem per un corriol que ens deixa els peus xops, al mateix temps que el sol decideix anar a escalfar d'altres indrets i no on érem nosaltres, fet que ha provocat que iniciem la tornada per Sant Andreu de Llavaneres.

La baixada per Santa Mònica curiosa, arbres, i arbres, i més arbres caiguts, el camí no sembla el camí de sempre, és una baixada terrorífica, per l'aspecte d'aquest, roques, arbres, branques, en mig del camí amb la neu posant una nota de color.

Arribem a Llavaneres gelats, decisió, tornada a casa, i demà serà un altre dia, per avui ja n'hem tingut prou, i mira que hem estat poca estona a sobre de la bike, però el fet de rodar envolats de neu fa que haver aturat la sortida als seus inicis no ho vegi en cap cas important.

Equipament, més d'hiver, millor dit de tardor, la Betty i en Tr@il amb pantaló llarg, jo amb pirates però amb una jaqueta preparada per no passar fred, amb una bona tèrmica a sota, la resta d'equipament de primavera.

La bossa és per recollir la brossa, però no ha anat gens bé, milloraré el mètode i el procediment, quan corro, és més fàcil, amb la bike té un xic més de complicació...

Eines, les mateixes que a la sortida d'ahir.

Incidències, una de sola i en cap cas important, sí molesta, com és que la maneta del fre posterior de la Yeti ASR-SL de la Betty, presenta molt de recorregut, haurem de substituir les pastilles de fre, tot i que encara podrien rodar més quilòmetres.

Ara que hi penso posaré més oli al circuit de fre, no entenc perquè he de canviar pastilles si aquestes estan bé.

Pocs quilòmetres, 22, i desnivell 535 m. +. No és per recordar una sortida amb aquestes xifres, però sí perquè el que vull recordar és que no m'agrada passar fred, així que miraré d'aconseguir calçat adient per aquest tipus de sortida.

Les bikes, dues dobles suspensió, de 26" i 3x9, i una rígida de 29" i SS. Avui no he notat en cap cas que la meva fos la rara del grup, rodàvem junts com si els tres anéssim amb amb el mateix tipus de bike, en algun tram he posat peu abans, però més aviat per mandra.

Arribada a casa i posta a punt de les dues bikes, amb una lleugera pluja d'aigua, com un espurnejat molt dèbil, assecat posterior de tot el conjunt amb un drap molt molsut, neteja de barra i retén de la forquilla de la Yeti, assecat a consciència de la cadena, neteja de pinyons i plats, afegir oli d'hivern Finish Line amb el tap de color verd a la cadena, assecat contundent posterior d'aquesta, posar oli a l'eix de les manetes de fre, al desviador i al canvi.

Amb això dono per finalitzada la revisió de les dues bikes. Després afegiré un xic d'oli al dipòsit de fre posterior de la Yeti, el suficient perquè pugui escurçar el recorregut de la maneta i el just perquè les pastilles noves entrin sense problemes quan sigui el moment de fer el canvi.

Demà en principi tinc dia complert de MTB, tot dependrà del temps, si fa sol, serà, i si no millor ho posposaré per a una millor ocasió.

1. The phrase "Does a bear shit in the woods" springs to mind. Not that I would ever compare you to a bear lagranevasio. HA HA!!!!

2. Quin detall el de la floreta enganxada a la Sidi! tot un missatge de que l'hivern esta minvant i que s'acosta el temps de gaudir de mes hores de llum i d'una temperatura per anar mes lleugers de roba.

Penso que ahir cap dels tres jenets anavem amb el calçat adecuat per la ocasio...

3. Michael, ja ho deies bé, ja, com un os, amb la diferència de que no tenim la capa de greix necessària per fer l'os.

Avui, sembla que el sol serà més persistent, avui podria ser una segona ocasió consecutiva per tornar a sortir amb la SS.

Però avui, el pensament és que ahir vàrem gaudir i molt de la sortida, amb fred, sí, però no és el que queda avui.

Tr@il, tens raó, el temps camina cap a gaudir de més hores de llum, i de fet ja fa uns dies que rodem cada cop més, avui també podria ser una bona ocasió per fer-ho, tot dependrà de la temperatura, si és molt baixa, ho deixaré per a una altra ocasió. Ara estem a 3ºC.

4. Molt bona sortida, molt bona experiència, molt bones fotos....crec que a tenim una candidata a foto del mes....seguim, seguim !!!!

5. A mi em va deixar preocupat l'estat dels corriols, de les pistes, pensant en clau de MTB, no em fa tant mal, sí, sí penso amb les famílies que queden incomunicades, que és el que és greu i és el que cal urgentment posar-hi remei.

Però aclarit això, el que m'afecta directament, són els corriols que han quedat tallats per la caiguda massiva dels arbres per on passa el corriol.

Aquesta situació, la dels corriols tallats pels arbres caiguts, no serà fàcil de reparar.

Els recursos per reconduir aquesta situació aniran a restituir la circulació de les pistes, com ha de ser, no hi ha dubte i jo penso també així que cal obrir les vies de comunicació de muntanya principals, però aquesta clara i encertada prioritat ens deixa amb l'interrogant de com haurem d'obrir els senders.

Bop Yak (www.bobgear.com), amb l'equipament necessari per esmicolar un per un els arbres caiguts que ara barren el pas pels corriols, serà la solució?.

Xavi, el tema de la imatge del mes, bé caldrà veure quines fotos tenim a l'entrada de l'abril, sí, sí, de l'abril, i aquest serà el moment de decidir, bé tu hauràs de decidir quina és la imatge.

Podríem obrir un canal de votació per decidir-ho i crear uns estatuts per les votacions, però no anirem per aquesta via tant i tant plural, decideixes tu, i el que decideix el Primer Ministre ho donem per bo, per això tenim Primer Ministre a aquest espai, oi?.

I té la seva lògica que el Primer Ministre administri, i per tant que administri aquest espai, que és la via on som ara.

Un Primer Ministre administrador de The Great Escape MTB.