Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

dissabte, de març 06, 2010

Orange amb Orange

Ep nois, moltes salutacions a tots. Ja se que hem deveu donar per desaparegut dons fa temps que no faig cap aportació en aquest espai però es que tampoc puc aportar res de res: durant tot aquest temps nomes he fet que fer sortides i sortides i mes kilòmetres sobre la Ibis. Per cert, la meva segueixo tocant fusta però de moment '0 problems'.


Lo que si he fet també es no deixar d'anar seguint setmanalment el blog i anar veient com la cosa evoluciona cap a les 29" en totes les seves modalitats: SS, 3x9, … De moment estic al aguait i vaig recavant informació però tal com dic, encara disfruto molt, però que molt amb la meva Ibis 26".


Be, l'altra dia vaig fer una sortida i al arribar a casa i netejar la bicicleta vaig descobrir el perquè de un soroll que va començar a apareixa des de la sortida anterior i que era completament intermitent: un radi trencat a la roda de darrera i que en certs moments i degut al estret pas entre la roda i el basculant al costat de la cadena feia que la roda toques amb aquest i produís aquest soroll degut al descentrament de la llanta.


Així que per contes de ficar el radi trencat lo que vaig fer va ser firar-me unes Crank Brothers iodine que feia uns quants dies que els hi havia ficat l'ull. Dit i fet, fer la comanda i divendres van arribar. Anar corrent al taller i aprofitar també per canviar pinyonera, cadena i plats, així que aquest mati ja la he tingut a punt per fer la primera sortida.


Que dir dels productes Crank ? Nomes la capsa i l'embalatge es motiu d'admiració. Dons això no es res quan mires les llantes: una passada (al menys per a mi). Els bujes impressionants, els acabats, el color, tot. Les iodine son la versió per All Mountain de les Cobalt. Me les he quedat en color taronja que es un dels dos colors que hi ha. També porten uns tancaments Crank de dues manetes que permeten fer menys força a l'hora de tancar/obrir.


El buje de darrera porta 6 trinquets i fa una mica de soroll però a mi m'agrada. A mes, les llantes son completament simètriques, lo que fa que vagin molt be per ficar-hi tubeless i també no tenen cap forat. Tot això espero que faci que es redueixin les pèrdues d'aire.


Sobre la marxa he notat que son molt rígides, mes que les Crossmax ST que portava i això també es nota a l'hora de fer les traçades ja que flexen molt menys. Avui mateix he fet una baixada al limit: quina descarrega d'adrenalina, renoi. Peró això ho pots fer per la seguretat que donen. Com a punt en contra son menys còmodes dons absorbeixen menys les irregularitats o els transmeten tal qual.


De moment (nomes fa un dia) crec que he fet una bona compra i per a mi, estèticament son inigualables. Be, qualsevol cosa que us pugui aclarir ho faré encantat. Us adjunto algunes fotos de tal como queden.


Moltes salutacions








4 comentaris:

  1. ESJ-ESJ, Orange-Orange, que encertat el títol, les rodes es veuen d'una terminació impecable, i comentes que roden millor encara que les Mavic Crossmax ST, no sé si seria possible que ens aportessis si hi ha diferència de pes entre les Mavic i les Crank Brothers.

    Aquest és un tema el del pes, d'on és important estalviar pes perquè la bike sigui més ràpida, a mi la teoria d'en Ritrasse la trobo la més encertada, com és que el que importa és que la lleugeresa del conjunt de la "llanta" i el pneumàtic seran els que fan que la bike reaccioni més ràpida al cop de pedal, i no el conjunt de les rodes.

    La veritat és que el conjunt és veu mot, però que molt baixador, amb la tija graduable, les noves rodes.

    És tota una novetat, una de molt bona, en primer terme la teva intervenció, esperada, i les novetats de la teva preciosa Ibis Mojo Carbon Eddy Orange, tot i que ja sé que jo molt objectiu no soc, la Ibis taronja per a mi és una debilitat congènita.

    ResponElimina
  2. Sobre catàleg son mes pesades que les Mavic. Les iodine pesen 895 / 1080 grams devant / darrera. Les Crossmax ST pesen 825 / 930. Ara be, jo no les he notat mes pesades. Ja se que lo que porto no es una combinació massa lleugera dons també els Continental pesen lo seu però es que el meu pes es de 100 kilos i lo que hem prima mes a l'hora de buscar components es que siguin resistents i aquesta combinació ho es. Ja en el seu moment vaig preferir les ST per contes de les SLR que eren mes lleugeres, però les ST mes resistents.

    Una diferencia molt notable que he trobat es que amb aquestes llantes, la transmissió de la pedalada a la roda es immediata, sense cap retard ni sensació de pèrdua. Aixo deu ser degut als 6 trinquets.

    ResponElimina
  3. Esjesj, quina novetat, la bike impresiona, de fet, les rodes Crank impresionen....ja ens aniràs comentant més detalls, a mi personalment, la Mojo Blanca, amb els components en Blau, i rodes Crank blaves....hem deixa sense respiració !!!!

    ResponElimina
  4. Jo quan estava reunint els components per muntar la Yeti ASR-SL un altre cop, vaig mirar-me les Crank Brothers en negra i detalls dorats, sempre vaig pensar que seria a part del quadre, el punt fort del conjunt.

    Ara quan veig la Ibis Mojo Carbon Eddy Orange de l'esjesj amb les Crank Brothers del mateix color, penso que era una molt bona idea, perquè el conjunt és decidament contundent.

    ResponElimina