Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

divendres, de setembre 23, 2011

Stem and handlebar, Moots.

Són dos components claus que sense ser determinants, perquè certament no ho són, sí que fan que en la persecució de disposar de dues bikes rígides, hi puguin aportar petites dosis d'eficiència.


Sempre dins de les seves marcades limitacions, i tant que sí, o no.


Per què tija de titani Moots endarrerida?, perquè fa uns anys, pocs, que veiem com la tija de la Moots d'en Colorado quan pedala assentat flexa lleugerament amb els impactes, fet que no passava ni amb la Thomson Elite de la Vicious, ni amb la NewUltimate de la Yeti-Betty, tampoc amb l'Easton EC90 que portava a les darreres setmanes a la Vicious.


A la Vicious, amb el Maxxis Ardent 2.25 a 16 psi, amb els tirants finíssims, la tija Moots hi aporta un plus de comoditat, quan? quan vas assentat escalant, és veritat que poques vegades, però hi són, i quan les baixades són de molt poca pendent i amb terreny de pedres fixades al terra, a on la SS, és un anar fent, ara amb la tija Moots a aquests dos escenaris puc anar-hi assentat, a on abans havia d'anar dret.


A l'ARC, era necessària, l'ARC pel fet de no ser de cromo, és més rígida, cada cop va directa al pilot, ara amb la tija Moots aconseguim minvar aquest impacte sec.  

Per què el manillar Moots? en primer terme a la Vicious, pel fet de que el que portava fins avui era d'alumini OS, de 700 mm. i 10º de 220 g. , no 25,4 mm. com ara,  fent conjunt amb una potència d'alumini Thomson mecanitzada amb CNC, de 160 g. aquests dos elements sense ser intractables, sí que si els comparem amb el manillar de titani Moots de 24,5"?¿, 180 g. aprox. amb l'adaptador a 25,4 mm. amb la tija d'alumini Syntace de motllo, de 25,4 mm. 100 g. aprox. aquest segon conjunt té una comoditat que el primer ni cerca aconseguir.


A l'ARC hi anirà un Moots de les mateixes característiques però de 640 mm. no de 700 mm. 5º i no de 10º. Què és el que porta en Colorado a la Mooto-X, i que ara passarà a ser el de la Betty quan a en Colorado li arribi el seu de 700mm. i pocs graus.

Ara la Vicious té un plus important de comoditat, plus que suma a la que ja tenia. Escalant va bé, no sé si millor, vull dir la posició del manillar, que no és de 10º com vàrem demanar, és de com a mínim 15º. Però després d'un any, millor dit onze mesos, ja m'està més que bé. Allò què deiem del HM.

Ara he d'estudiar bé el tema seient, el SLR de les primeres guerres del 2002/03 crec recordar, va molt i molt bé, i m'agrada que el seient no sigui nou, diu d'on venim i deixa entre veure que tindrem més guerres. Però he de dir que estem considerant d'altres opcions amb en Colorado.  El Tune no pot ser perquè la tija Moots no permet muntar el gruix extra de la guia de carboni vers la de guia més afinada  de titani, crec recordar,  del SLR.

Les rodes, un tema prohibit fins avui a casa, anem a una boixa específica SS?

MTB, MTB, MTB.

Avui abans de sortir passaré la potència Syntace a 6º+, i no als 6º- que portava ahir.

1 comentari:

  1. Han passat uns anys, ja estem al 2017, concretament a finals d'agost, i el manillar Moots segueix funcionant. Tant que les dues properes noves bikes aniran també amb aquests manillars.

    Les tiges, a la Spot Brand hi segueix, no així a l'Inbred, a aquesta darrera no la porto perquè la tija Moots no accepta les guies de carboni del meu Tune, el gruix d'aquestes, no perquè no funcioni.

    MTB, MTB, MTB.

    ResponElimina