Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

dissabte, de setembre 17, 2011

Yeti 2014, proposals.


http://interbike.mtbr.com/yeti-sb-66-and-sb-95-ride-impressions


SB66C.

D'aquí a res Yeti fabricarà la Ibis Mojo SL del 2014.


I Ibis fabricarà les Yetis del 2014.

Perquè la tendència marca que Ibis va a bikes més convencionals i Yeti que des de la 575 Nomaditzada no crea bikes ni funcionals ni innovadores, va a una direcció d'una estètica més interessant,  funcionals no, perquè de seguir així, amb una proposta únicament de les monopivot progressiu poc milloraran.

Yeti podria independitzar el fre del darrera amb una proposta flotant lleugera, i tant, però ni això.

Perquè si fa això el seu monopivot progressiu amb un Fox RP24 Kashima 2013 passa a ser un sistema eficient, NO EFICAÇ, i lleuger, per tant,  brillant, ja no et dic res si pel 2014 proposa un conjunt de suspensions Fox RP25 I2VS 2014, I2VS sigles de "Inertial TwoValve System". És a dir un Terralogic als dos conjunts, i si demana a Formula coordinats amb Fox, que li proposi un conjunt de frens  R11 FC, Fusion Compensated, disposaria d'un conjunt de frenada innovador, uns frens que,  quan actives el del darrera també ho fa parcialment activant el davanter i quan actives el davanter activa parcialment el posterior, senzill i molt i molt eficient.

Per què cal que Formula i Fox desenvolupin conjuntament suspensió i frens? perquè són després del quadre els factors determinats del comportament de la bike, al costat de rodes i pneumàtics. Mentre no coordinin aquestes dues tecnologies, direm que la bike va bé, perquè no tenim  res millor amb que comparar.

El fabricant que sàpiga fabricar quadres i que decideixi posar-se  en contacte amb Öhlins i Nissin serà el que tingui millor comportament de les seves bikes, si no, tenim el què tenim. I en darrer terme si contacten amb Kayaba o Showa.

Bé ja he posat les sigles dels nous models del 2013 per a les Yeti equipades amb Fox, dels nous frens Formula per a Yeti, de l'estàndard de fre flotant, d'aquí a res podria posar detalls del proper quadre de Yeti, caldrà millor esperar a que les dues primeres propostes de suspensions i frens siguin presentades, oi?

I al 2014-2015 Yeti amb els seus quadres de darrera evolució, senzills que no simples, i del que es dirà CIS, Concep Integrated System, a on quadre, suspensions i frens són un conjunt integrat, fet que provocarà que Yeti sigui el referent del sector, una petita empresa amb les idees clares d'on i com anar-hi. 

I no confondre amb els conceptes d'altres marques com Trek, o Cannondale o Specialized, que o bé no han estat realistes com Cannondale o bé no han col.laborat  si no han espoliat idees i conceptes, d'altres creadors.

Cannondale qua era un dels millors fabricants de bikes del planeta, li va venir la gran idea de fer motos de camp, perquè Honda, Kawasaki, Yamaha, Suzuki i KTM no són competitius, i la idea va ser tan bona que Cannondale va fer fallida, ara passats els anys, és d'una mena de fondo d'inversió, que tot el que fabrica de gama alta, Scalpel i Flash peta, però peta tot, responsables també del BB30, millor dit de la caixa de música Heavy Metal BB30, sí senyor un present, però un bon present,  i Trek concentrat als darrers deu anys amb la carretera,  es va oblidar de fer els deures al MTB, per posar-hi remei va emportar-se a casa un tècnic de Manitou, en el moment que aquesta marca els hi havia subministrat el S-Type SLR, i des d'aquell dia que són bikes que estan bé, no pas millors que abans de l'arribada d'aquest tècnic, en cap cas, no sé si el problema és del tècnic o de Trek, però si no parlen més entre ells,  tampoc aniran bé, per cert si haguessin ajudat a Manitou en un moment tan difícil com el del conflicte amb la tecnologia 5th Element, les darreres Trek d'abans de fer aquest pas tan lleig, van ser les milllors dobles de la història de la casa, la darrera marca, Specialized, bé, després de la seva estreta col.laboració amb Fox es van agenciar del tècnic responsable i propietari de les patents del Terralogic, patents que va perdre Fox, i Specialized amb aquest tècnic, va fabricar-se ell les suspensions, millor dit ho va intentar, perquè les del darrera van petar totes, totes, totes, la relació amb Fox de mentre es va refredar i des d'aleshores, Fox per la seva banda ja no és Fox, és d'un fondo d'inversió,  però encara camina,  lentament sí, però camina, tampoc han aportat res de nou, però de seguir així aniran bé,  i Specialized des d'aquest distanciament que no fa absolutament res de profit, res que aporti riquesa de concepte al MTB, i fa més de cinc anys que estem així, ni Specialized, ni Trek, ni Cannondale.

Vull dir que quan dic CIS, no vull dir res del que esmento al darrer paràgref.

MTB, MTB, MTB.

1 comentari:

  1. Que m'agrada aquesta aportació, pel fet que esmenta el què ha de venir, que no tothom ho pot dir.

    MTB, MTB, MTB.

    ResponElimina