Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

dissabte, de març 12, 2011

Millores per a la Vicious The Motivator SS.

Els frens Magura Marta 180-160 no sé perquè a les baixades de més pendent no van bé, el del darrera ara un cop ben centrat frena de manera brusca i poc predictiva, el del davant senzillament no frena.

De fet fa molts dies que estic així, però ahir al rodar amb les Maxxis Tubeless, el ritme de baixada ja és més similar al de la Superlight, fet que afavoreix que els defectes aflorin.

Les manetes perden el seu recorregut inicial per quedar com gomoses.

El manillar no pot ser de 610 mm. és tan estret que per la força que he de fer a les pujades amb la SS, portant els braços tancats escalant dret vaig amb una posició tan forçada que no us diré que és el que em fa mal, però decididament no puc anar amb 610 mm. Tampoc puc rodar amb la potència a -6º, a mig camí he modificat la posició i l'he posat a 6º+.

Però amb aquesta combinació, de potència Syntace F99 90 mm. 6º+, 25,4 mm. i manillar Easton Monkey Lite SL doble alçada, 610 mm. 25,4 mm, no hem fa sentir ben posicionat a dalt de la SS.

Avui muntaré la potència FSA OS99 115 mm. 6º+, 31,8 mm. i el manillar Truvativ 700 mm. 10º, 31,8 mm.

A partir d'aquí estic pensant amb amb aquest conjunt portar-lo a sorrejar, esborrar tots els logos identificatius i anoditzar-les, perquè els components m'agraden però no com van pintats, amb el mateix color que les bieles Shimano XTR 2007, vull dir el color fosc d'aquestes.

Així com també valoro de retallar els braços de les bieles Shimano del 2003, i portar-les a sorrejar, aleshores potència, tija i manillar anirien anoditzades amb el color d'aquestes, si aquest fos el pas, cercaria dues pinces de fre Shimano XTR 2007 noves els hi posaria a la Yeti ASR-SL del meu germà i les seves que són del 2003, anirien amb les manetes del 2007 noves que estic a punt de fer venir, pas aquest darrer comentat i coincident amb en Colorado.

El joc de la roda posterior és important, valorant estic si proposar a un bon taller especialitzat, perquè de dos joc me'n faci un de sol, vull dir, boixes Shimano XTR 2007 de les rodes de 26" que tinc, amb radis i llanta Shimano XT 29".


Abans de fer aquest pas, de muntar-les anoditzaria la llanta amb el mateix color que la boixa XTR.

Punt feble d'aquesta proposta, no aniria amb una boixa específica SS, que per a mi és un detall important.

Punt fort d'aquesta proposta, que són dos, el primer, llanta 100% Tubeless, boixa lleugera i molt però que molt fiable, el segon, per a mi menys important si ho has de fer una vegada però a tenir en compte, muntar un conjunt de rodes "fiables i lleugeres", light per a mi en 29" és rondar els 1.600 g. cal esmentar que no penso amb una llanta que no sigui 100% Tubeless, fet que incrementa uns 150 g. el pes del conjunt, un joc de rodes amb llantes NoTubes ronda els 1.500 g. amb el kit per a Tubeless, així que 1.600 g. és per a mi un molt bon pes, amb això aquest segon punt va per valorar el conjunt acabat, vers el preu final.

Si construeixo un conjunt de rodes des de zero, boixes radis i llanta, 900 €, no contemplo cap altre boixa que no sigui la DT240, SS CL pel darrera. La llanta ja no ho sé després de veure les 7 hores d'en Colorado per muntar els Maxxis CrossMark LUST a la llanta NoTubes Crest?, passant per visitar un taller de canvi de pneumàtics de cotxe especialitzat per mirar de que aquests es posessin a lloc, no sé quina hauria de ser la llanta. Un punt molt negatiu, la meva experiència en encarregar unes rodes a la carta ha estat molt negativa, al final les he anulat. Perquè fa tant temps de l'encarrec que ja no vaig en 26".

L'alternativa de fer de dos jocs de rodes un sol joc, és perquè dels dos jocs XTR 2007 no en treuré més de 650-670€, si agafo desmunto les boixes d'aquestes, inversió zero, i no he de fer el pas farragós de relacionar-me per vendre les rodes que és un risc d'obrir la porta a un problema i a una negociació que m'incomode.

Desmunto les rodes Shimano XT de 29", inversió zero, porto a anoditzar l'aro, uns 100€, munto jo mateix la roda i la porto a centrar al taller especialitzat, que com a molt em demanarà 60 € per acabar la feina, total 160 €, posem 200€, si el taller no vol fer aquest feina cap problema, compro l'útil i aprenem d'una vegada per totes a muntar rodes, que és laboriós sí, però en cap cas complicat. Actualment no tinc tant temps, però res queda sense compensació, tinc menys temps però moltes ganes de fer, el que implica que la jornada encara té més hores ara.

Ja aniré posant més informació dels passos fets i a fer. Que són pocs però molt i molt divertits.

MTB, MTB, MTB.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada