Els que porto els Hutchinson Python Tubeless Ready 2.0, per què no els vull seguir portant? perquè he de rodar a 23-25 psi si vull evitar de destruir els laterals del pneumàtic, i tot i aixi, crec que ja vaig pel tercer o quart joc, crec que els de la imatge seria el quart.
També tinc el problema que a les pujades de molta pendent amb aquesta pressió el pneumàtic llisca mitja volta i les conseqüències són estrebades importants a nivell muscular.
Els Python els més lleugers amb diferència, però la càrrega de líquid que hi he de ficar doble fins i tot triplica la d'un Tubeless convencional, perquè si no es va desinflant durant la sortida.
Les Maxxis CrossMark LUST 2.1, rodadors en 26" robustos tipus Monorail, però més lents que aquests i que els Larsen, similars que els Python. En 29" veurem que diu en Colorado, perquè ell ja els porta posats, tota una aventura que si ell creu convenient ja ens exposarà.
El pes dels CrossMark és més elevat que el dels Python. Però pots rodar a pressions inferiors, amb 26" a 19-20 psi, amb 29" s'haurà de veure. Les parets laterals del CrossMark són com a mínim el doble que la dels Python.
Detall, amb els Maxxis de 29" amb una càrrega i mitja de líquid i a rodar, a diferència dels Python, que en necessiten unes tres.
Si fem números, els Python al final no són molt més lleugers que els CrossMark, 650 g. més 180 g de líquid, 830 g. els CrossMark, 825 g. més 90 g. de líquid, 915g. la diferència són 85 g. per penumàtic, 170 g. per deixar de patir per haver de finalitzar l'aventura per haver esmicolat els laterals del Tubeless Ready, des del meu punt de vista, val i molt la pena fer el canvi.
Amb els Maxxis LUST poden seguir rodant sense líquid, amb els Python, aquests últims sempre han de funcionar amb el líquid, si aquest s'asseca o per aquest motiu ens en queda menys a dins i el líquid no pot segellar, les pèrdues que sempre té pel propi sistema Tubeless Ready fan que inflar sigui a cada sortida o que el pensament sigui "hauré perdut pressió, hauré d'inflar per evitar de tallar el lateral?". Aquest darrer pensament és el que vull deixar de tenir a les sortides més divertides, que jo diria que són totes.
Els Maxxis Ardent LUST 2.25. Els Panzers alemanys dels pneumàtics, pel pes, a la barrera dels 900 g. cada unitat, sí, sí com sona, sort que és LUST. Menys rodadors d'entrada que el CrosMark i també que els Python, que aquests darrers de ben segur, cal esmentar que els Ardent pesen 500 g. més el joc que els Python. Però passa com als CrossMark, aquests 500 g. finalment són uns 300g. pel fet de les diferències de volum de líquid segellant, entre els Tubeless, que necessiten menys líquid i els Tubeless Ready, que els hi cal molt més líquid per a poder ja no, no punxar si no mantenir-se inflats.
Per què vull avui els Ardent amb 2.25 i no els CrossMark amb 2.1? pel fet de que penso que si bé arrossegaré més amb els Ardent, també aniré molt més còmode, tot i que he de dir que aquest 2.25 no ho semblen, fins que els peses. Dic còmode perquè tenen un bon coixí i perquè crec, cal fer el test, que podré rodar bé a 16-18 psi.
Aquest 500 g. que són finalent 300 g. pel tema del líquid segellant esmentat, s'han manifestat ràpidament.
Però si no és així sempre puc estirar del joc de CrossMark que també tinc.
Bé "las espadas están en alto", tan bon punt surti, posaré les primeres impressions.
Quines ganes tenia, tinc, de tenir-les, de rodar amb pneumàtics 100% Tubeless.
Crec que aniré més descansat, passats els quilòmetres, pel fet de que l'Ardent a 16-18 psi, si és confirma que puc rodar aquesta pressió, absorbirà els impactes millor que el Python a 23-25 psi, aniré també més ràpid passades les hores per aquest fet i que pujant milloraré encara més la capacitat d'escalada ja de per si molt bona amb la 29" i SS, per aquest mateix motiu la pressió més baixa dels Ardent, i baixant per aquest factor i perquè la carcassa és més reforçada podré afrontar les zones amb més seguretat.
MTB, MTB, MTB.
Curiós feia anys que no veia aquests grumolls dins del pneumàtic.
L'aspecte dels Ardent a la Vicious fan por.
El conjunt per la construcció detall darrere detall, de 8/10, em manca per millorar la funcionalitat únicament amb l'arribada del manillar i la tija de titani.
M'0blidava que em manca posar remei al joc de la roda del darrera, joc del trinquet i la roda no de l'eix, per tant baixo un punt i la Vicious queda en 7/10.
MTB, MTB, MTB.
També comentar que he substituit la potència Syntace F99 105 mm. 6º +, per la Syntace F99 90 mm. 6º-, perseguint la millor posició per rodar en pla i escalant.
Avui als darrers dies del 2011.
ResponEliminaSegueixo amb els Maxxis Ardent 2.25 UST.
Dubtes de si posar un Maxxis Crossmark 2.1 UST darrera, escoltant l'opinió d'en Jordi de BO, que creu que el dibuix de l'Ardent no és el que tindria que ser per anar al darrera.
No ho sé, avui, i demà també, l'Ardent, els Ardent són els que van amb mi a totes les sortides, rodem?
MTB, MTB, MTB.
Ja som a finals del 2013, darrera setmana de novembre, i segueixo amb els Ardent Tubeless, ja han fet tres curses de 24 Hores SOLO, sense cap incidència. Porto tots aquests any sense ni una sola punxada. De fet ara darrera hi porto un Crossmark perquè després del Mundial Single Speed de Cogne l'Ardent després de dos anys ben tocats a hores de marxar cap a Canberra al Mundial de Hores SOLO es va desinflar, i vaig desmuntar el pneumàtic, aprofitant que ja desmuntava tota la bike per preparar-la pel viatge.
ResponEliminaPerò dos Ardents 2.25 van molt i molt bé, roda bé, i té un bon grip.
A 19-20 psi el comportament és més uniforme en tots els terrenys, i únicament pel seu baix desgast ara passats els anys, crec que tot i no presentar un desgast, valoro si canviar-los per uns de nous, per la sensació que han perdut flexibilitat, vull dir la carcassa. Però podria ser també que aquesta sensació vingui motivada pel meu desgast després d'aquests anys rodant 100% amb aquesta bike rígida.
MTB, MTB, MTB.
Ara al 2014 anem amb Onza Canis 2.25 60 tpi TR.
ResponEliminaJo davant hi porto uns 2.000 Km i perfecte, ara la Reina hi va davant i darrera des de fa dos dies, un dels dos Canis siguent aparentment el mateix pneumàtic té el comportament d'un convencional sense càmera, es desinfla, i a l'hora de muntar-lo no tenia l'estructura sòlida d'un TR.
Ja anirem posant les impressions, mtb, mtb, mtb.
Ara al 2016 la 29" ha donat pas a la vella roda de 26", i els pneumàtics ara Maxxis Ikon 2.3 EXO 3C TR, i de estic valorant seriosament la roda de 27,5+ amb els Maxxis EXO 3C TR 3.0.
ResponEliminaVeurem, veurem :-)
El 2024 Ikon 2.2 EXO 3C TR, 29” i també 27,5 són els nostres preferits ))
ResponElimina