Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

divendres, d’octubre 29, 2010

PressFit, Crancksets 2x10, tapered head tub, Direct Postmount.

Hi ha una sèrie de temes tècnics que penso que és interessant poder-los debatre. Aquest enllaç és d'un professional del departament de disseny de Santa Cruz, i crec que hi posa una certa llum, dic certa, perquè per un fabricant és un problema d'amortitzacions el fet d'haver de canviar de model per no quedar enrera, però penso que diu coses intessants.

El primer que us vull comentar, els coixinets estampats a la caixa de "pedalier", com pot ser que que un sistema que es va abandonar al seu dia entre d'altre motius perquè no podia olorar l'aigua, ara torni com si res, i és més,  que torni  com una millora.


http://www.sram.com/truvativ/products/truvativ-pressfit-30-bb

I sobre aquest tema, com un usuari que ara amb una clau específica que ja et subministra el fabricant quan compres les bieles, no sempre, i una clau allen,  pots muntar-te la caixa amb cinc-deu minuts, ara com ho fas?.

Perquè alinear els coixinets entrats a pressió és un art, i ho sé perquè he rodat uns quatre anys amb coixinets estampats a la caixa, i ni el mateix establiment distribuïdor oficial Cannondale aconseguia alinear-los.

És per aquest motiu que ara han tret una mena de preservatiu de plàstic per poder corregir aquesta alineació incorrecta, perquè la conseqüencia, entre d'altres però la més immediata és el soroll, com a la meva Cannondale que era horrorós, tant que moltes vegades acabats de substituir després dels primers quilòmetres tenia que tornar cap a casa. En total vaig canviar  nous de trinca uns quatre jocs de coixinets, a part dels que de per si ja van fallar amb l'aigua, quan dic aigua no dic rodant a sota de la pluja intensa, no, dic un dia normal d'hivern on la bike torna bruta per les basses, sí, però per esquitxades, al cap de dos dies el soroll era insuportable.

Amb el problema afegit que quan anava al taller oficial un sol operari podia fer bé aquesta operació amb garanties de no haver de tornar,  és cert que quan ho feia aquest operari anava perfecte, vull dir que no havia de tornar passades unes hores, però és que el segon mecànic d'un total de sis o set, que era per a mi un excel.lent mecànic, però noi aquest sistema el tenia entravessat.

Cada cop que fallava la caixa, calia fer 120 Km. per anar i tornar del taller, si no ho fèiem així i un taller no oficial de la marca proper a casa, fes l'operació malament i és donés el cas de que marques la caixa, em quedava sense garantia, advertència feta sempre des del concessionari.

El segon tema, les transmissions de doble plat, on el plat petit fa 28(¿?), amb el nous pinyons de 10, on la pinyó més gran ara és una 36(¿?), vol dir que perquè es mantingués la relació de transmissió que teníem fins ara el pinyó gran hauria de ser de 43 dents?, vull dir que amb l'arribada del pinyó gran de 36 encara falten "7" dents!!!, perquè anéssim amb el clàssic 22D-34t. Aleshores quin sentit té eliminar el plat petit, sumar sis dents a aquest i únicament pujar dues dents al pinyó més gran?.

Afegir que amb la meva Cannondale de doble plat, d'un 42-29 i un conjunt de pinyons 11-34, les "xupades" de cadena del plat de 29D pel desgast prematur d'aquest pel fet de que sempre la cadena creua més, i perquè la feina es reparteix entre un, el 28D el doble plat,  no entre dos com és el cas del 32D-22Ddel triple plat, i  de la cadena i pinyons, estaven a l'ordre del dia, vull dir que respecte a les bikes de casa de triple plat el desgast de la cadena de la bike amb doble plat era sempre de com a mínim un 30% més ràpid, i això era així mentre no plovia, si l'estació  era de molt fang aquest tant per cent era encara més alt.


http://www.sram.com/truvativ/products/truvativ-x0-10-speed-crankset 

Com podem passar durant tots aquest anys del 28 al 30, del 30 al 32, del 32 al 34, després d'anys d'evolució i ara de cop passem al 28 de fa ja uns quants anys, molts anys, perquè jo al 2001 ja anava amb un 34, crec recordar, i tant a la Marin com a la Bianchi anaven amb un 28 que són bikes de fa uns vint anys. Com pot ser que la proposta sigui ara al 2011 de tornar al 28?.

Per sort  Shimano a totes les seves games manté el 3x10, que sumat a que ara tenim l'opció del pinyó de 36t, això fa que la millora sigui més que interessant, caldrà esperar a què fa el darrer pioner del 2x10, sí manté únicament el 2x10 o proposa una nova versió de 3x10.


http://www.sram.com/sram/mountain/products/sram-pg-1050-cassette

Pipes còniques, aquest és un tema curiós, Cannondale quants anys fa que va amb pipa de 1,1/2", un munt, i ara resulta que anirem amb 1,1/2" i 1,1/8" en XC-Marató perquè és molt més rígida?,  a veure si ens aclarim, quina era la mancança de rigidesa de la pipa clàssica de 1,1/8" per XC-Marató?. He de dir  que si bé en l'apartat dels coixinets estampats i el tema plats i pinyons jo en tinc l'experiència d'aquest quatre o cinc anys, sobre la pipa cònica em passa exactament el mateix jo ja anava no amb una no, si no amb les dues Cannondales amb 1,1/2", la veritat,  i respecte a la resta de bikes amb les que vaig no he notat, però res de res, també cal matisar que les forquilles  Fatty i Lefty de Cannondale, res tenen  a veure amb les forquilles convencionals, però per rigidesa la Fatty, amb una pipa de 1,1/2", jo hauria  de notar molt més aquesta pèrdua de rigidesa vers les pipes de 1,1/8"  amb forquilles convencionals, a on està doncs la millora?.


 http://www.bikeradar.com/news/article/specialized-2009-mountain-bikes-faster-sharper-17374

El darrer punt el Postmount vers el sistema SI, he de dir que ALELUIA-ALELUIA, pel fet que si s'imposa el PM posarem fi als gruixos per centrar els discs, i això amics meus és una gran millora, que bé, que bé, que bé. Ara falta que els quadre ja vinguin amb PM darrera i estarem a un bon punt, tot i que amb els adaptadors de sempre SI-Postmount no és cap problema que el quadre vingui amb SI.



http://www.cyclingnews.com/features/photos/first-ride-scott-usas-scale-949-29er/128324

MTB, MTB, MTB.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada