Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

diumenge, d’octubre 31, 2010

101030 Cerdanya Colorado. Ser-hi sense ser-hi.

Aquesta no és una crònica estricta de MTB, és una crònica sí, de MTB sí, però que té com a element principal el de la memòria, i aquesta si per quelcom és, és per recordar persones i fets que ja han passat.

XAMG aquesta sortida és en honor teu, per la teva força de voluntat, pel teu constant oferiment,  per la teva infinita hospitalitat amb nosaltres.

Ho dic ara i no abans perquè ens n'hem sortit prou bé, i una sortida a més de 2.000 m. amb una previsió del temps dolenta pels Pirineus, vaig pensar "millor ja ho esmentes un cop feta, un cop arribats sans i estalvis", que és com va acabar la sortida d'ahir. Com va acabar, no com  pintava un cop superats els tres quarts de la ruta, però aquesta part de l'aventura ja us l'exposaré unes imatges més avall.

Tres Dracs, tres genets, tossuts tots sis, molt tossuts, sense trets distintius els genets, a diferència dels nostres Dracs que tenen per bandera el silenci, el volar arran de terra sense emetre ni un sol so.


Ahir el dia era "el dia" per fer-la bona, molts Montsenys, moltes tempestes viscudes com per oblidar-te del què et pot arribar a proposar com a aventura una Cerdanya contrària a l'arribada segles després del retorn dels genets i els seus Dracs.

Però he de dir que si bé, la veu de l'experiència a 2.200 m. he de ser jo, vaig ser jo qui va insistir a pujar cada cop més,  quan el cel ja ens advertia de que no era "possiblement" una bona idea dirigir-nos cap als Llacs de la Pera.


Aquesta advertència no va ser tal, perquè arribats a aquest punt, tot just a l'inici de la que va ser una escalada memorable, no volíem veure res més que pistes i senders.


El dia d'inici entre lluminós i tèrbol, les nostres bikes no, aquestes, si més no la Moots estava senzillament clamorosa. Veure-la és sinònim de sortir a pedalar.


Quin primer tram més exigent, cercar el camí, requereix de passar un bon grapat de quilòmetres durs, constants, però pel paissatge i per la companyia una entrada inoblidable.



Com us ho deia, els somriures la moneda de canvi de tota la jornada, sí, sí, de tota, fins i tot dels instants més dramàtics, que fan que en els pitjors instants t'adonis de que som afortunats, pel fet de poder ser-hi, i de com hi som.


El sol, la seva llum, un indici inconsistent del que hauria de ser la jornada, això sí, encisador, perquè nosaltres amb ell, amb la seva escalfor sempre pedalant ruta cap amunt.


La Betty amb la seva expressió ja deixava entreveure que qui res no espera res ha de témer, no sempre és qui més pateix, però sí qui més s'hi exposa.


Aquest silenci, aquest meditar, és el què menys va ser present a la ruta d'ahir, somriures, converses, rialles atronadores, les meves, bons pensaments i molt debat sobre bikes, bikes, i més bikes. A què no ho diríem per la imatge?.


Una protagonista, una més dels sis d'aquesta sortida.


Les altres dues protagonistes a la pedra que dóna vida, un sinònim, un antònim, però cada any un darrera l'altre és a on anem, mtb, mtb, mtb.


Color, color i color, a un espai on aquest té tot el seu sentit, on aquest té tota l'expressió més intensa, on després de cada obrir i tancar d'ulls, sempre penses, "jo hi viuria a aquest lloc".


Però després de cada pensament una realitat, cal seguir pedalant, perquè la ruta és llarga i hem de poder fer-la.


Amb aquesta actitud de ben segur que no hauríem fet res de res, no diré "res de bo", perquè no hauria estat així, ahir, a dalt de la bike, o fent-la petar a un bon racó d'aquest paradís de la Cerdanya, sempre hauria estat una immillorable jornada.


Al fons, el proper lloc de pas, amb els núvols darrera, no sempre, és cert, però presents, això sí.


Quin color més diferent des de la nostra darrera aventura per aquests indrets, aquest en concret és tan diferent que si no estés orientat no podria identificar-lo, en cap cas.


La llum fins i tot diferent, càlida però diferent, amb un color que la memòria recorda però que en cap cas identifica com a coneguda, sí com amiga.


Un pas exigent, amb menys aigua al camí que la darrera vegada, que les dues darreres vegades, a les voreres d'aquest però la muntanya és plena de dolls d'aigua.


A aquest instant ja feia molta estona que escalàvem cap al fred més intens, cap a la més freda estació, conscients i decidits, us ho puc ben afirmar.


Aquesta imatge és única pel que diu i no diu, per què ho dic?,  únicament cal recordar imatges d'en Colorado a Manresa a no sé quants graus sota zero, com anava i com va ara, Xavi Paricio tu ja m'entens.


Dues converses, dos genets directes a la més estricte efervescència, la que fins aquí havíem de gaudir i la que teníem clar que ens esperava. Dos Dracs un genet?


Dos genets dos Dracs i un sol espai.


Al fons la realitat, en primer pla un color de primavera, un tibar per escalar a on saps que ets a punt de coronar i per tant on més s'imposa perseverar.


Qui no s'immuta,  és en Colorado que cada vegada ens proposa rutes més arriscades.


Ell ja mirava ja, cap a on anàvem, i tenia clar com la Betty i com jo el que això volia dir, més i més aventura.


Amb una imatge com aquesta res pot restar quiet, res pot ser el que era, i això fa que les sensacions després d'hores d'escalar siguin les de les millors pedalades.


Per un moment aquest Drac va pensar en deixar-nos marxar en restar ell a aquest espai, per sort no va ser així, i aquest pensament va ser com el que tots vàrem tenir, voler podria ser poder, però volem?.


Cada quilòmetre millors sensacions, cada tram més sever, més exigent, a les pujades per la seva pendent, a aquest tram pel fet de que en Colorado minuts després em deia, "tu no veus unes coses blanques, serà neu?.


Però després de dir-ho s'aturava a immortalitzar cada detall, cada instant.


A aquí, ja li vam dir, "hauríem de seguir que podríem patir si no ho fem així".



Però com molt bé podeu veure, res el va immutar, va seguir fent, fins arribar a passar el que podia passar.


 A aquest punt va quedar clar qur no era dia de coronar els LLacs.


Si mireu detingudament la imatge podreu veure la neu, la imatge crec que no reflexa la intensitat més adversa.


I després de nevar i nevar què feia en Colorado?.


Però a on s'atura un, s'hi aturen tres, i després de tot, què millor que fer que immortalitzar aquests instants.


Després d'aquí no hi ha més imatges, després de la neu, la pluja, després de la pluja el dolor, pel fred, per les mans molles. Una aturada fortuïta, a una bona, joiosa llar de foc, on per art de màgia ens vàrem refer després de quatre  Cacaolats  calents, ben calents i  una coincidència  amb un àngel de persona i els seus pares admirables que cuiden d'ella amb estimada passió.

De l'escalfor, a la fredor menys intensa, on les millors sensacions i els millors pensaments ens varen portar al punt de sortida.

Menjar , una barreta energètica de 200 Kcal. un dinar potent, un sopar com cal, menys imponent, però no per no ser bo, si no per la nostra encara perduda escalfor corporal. Aigua poca, jo menys de dos bidons de 750 ml.,  coles dues.

Seixanta quilòmetres, menys de 1.800 m. de desnivell +.

Les bikes perfectes, de 10/10.

Equipats rars, entre estiu-tardor la Betty, en Colorado i jo entre tardor  i hivern.

Després de la sortida d'ahir, com sempre ens passa amb en Colorado, avui, és un dia diferent, més lluminós, i la nit ha estat això sensació de repòs, de necessitat de recuperar-nos de la jornada viscuda, de l'aventura  que ahir vàrem viure, com és poder gaudir unes hores després d'una jornada del més extrem i pur MTB, on penses que vens de ser fora tres dies i la realitat et diu que va ser un sol dia, únicament un dia.

MTB, MTB, MTB.

11 comentaris:

  1. Pel que dius i pel que veig, es evident que vareu "PATIR" i d'allò més.

    Es el que té sortir amb en Colorado, però també cal dir-vos que el temps ja estava previst alguns ruixats i si parlem d'alta muntanya llavors ja se sap.

    Es una sortida inacabada, com la majoria de vegades que heu ascendit per aquests paratges, ara ja en aquesta època dificils de conquerir, no imposibles.

    El dolor d'unes mans o uns peus a punt de gelar-se és molt més dur que el mal que et puguin fer les cames en una pujada interminable, això jo també ho he viscut, l'hivern passat va ser molt dur.

    Haureu, haurem d'esperar a tornar-la a fer per tal de fer-la sencera, esperem que les dates sen's avinguin per tots i poder fer així una gran sortida, mentrestant jo en preparo una, com cada mes, ja us diré quelcom per si hi podeu assistir.hi.

    Només hi ha una cosa que us salva del "desastre", l'aventura que heu viscut.

    Per un moment aquest Drac va pensar en deixar-nos marxar en restar ell a aquest espai, per sort no va ser així, i aquest pensament va ser com el que tots vàrem tenir, voler podria ser poder, però volem?.

    Un bon paràgraf per reflexionar.

    ResponElimina
  2. XAMG, una sortida a la Cerdanya a 30 d'octubre, amb una previsió del temps dolenta per la tarda al Pirineu, és el que et diu què pot passar.

    Ser-hi, dinant, veure com el sol marxa d'on som nosaltres i pot arribar la tempesta més temuda, té com a contrapunt a aquest escenari la decisió dels tres genets de seguir pujant.

    Una decisió on saps que si tot segueix en la mateixa dinàmica hauràs de recular i posar fi a l'aventura.

    De fet així va ser, però després d'una pujada senzillament pròpia de les jornades més "eroiques", al peu de l'inici a la pujada dels Llacs de la Pera concretament, va ser on el temps ens va marcar on era l'inici del retorn, és a dir la fi de l'escalada.

    He de dir però que aquesta proposta d'una sortida Cerdanya-Colorado quan arriba, arriba, i això no es pot desaprofitar, en cap cas.

    De propostes com aquesta al cap de l'any, poques, molt poques. I estàvem al límit del temps per a poder fer-ho.

    Un any atípic, a data d'avui el més atípic que hem viscut mai, en podrem viure de similars, mai se sap, però fins avui, i per aquest motiu, una proposta Colorado per a mi, és.

    XAMEG nosaltres a una sortida al ritme que aneu vosaltres no podem pas ser-hi, jo penso que vosaltres, millor dit estic segur, que heu anant evolucionant cap a un ritme cada cop més alt, més dur, més tècnic. Fet que és sensacional, que tots voldríem assolir, si més no, nosaltres. Però cal ser realistes avui no és a on som, i no crec que sigui qüestió de llastrar una sortida que de ben segur seria magnífica al ritme vostre de cada sortida però que per a nosaltres seria saltar-se la barrera vermella més vermella de la franja de treball anaeròbic.

    Ja fa mesos que anem a un altre ritme, més lent, molt però que molt més lent, molt diferent al que marqueu vosaltres a les vostres sortides, anem al ritme que anàvem quan encara no coneixíem els vostres sensacionals paratges, segurament els més feréstecs pels que he rodat.

    Això però no vol dir que no fem un salt enorme de nivell, cada any o cada dos anys ho fem, però el camí per fer-ho és molt diferent, no diré millor, perquè sincerament no ho sé, però sí per a nosaltres menys exigent.

    A això cal afegir-hi que ara jo vaig amb SS fet que limita encara més les possibilitats de poder seguir el ritme, i pel fet de ser 100% rígida encara més, suma que ara ja no tinc els Maxxis Monorail que al seu dia em va permetre fer un salt important per a poder seguir-vos, des de lluny sí, però seguir-vos, a les baixades.

    Ara rodo amb unes Hutchinson Python Tubeless Ready que en cap cas poden assolir el ritme de les Monorail Tubeless de la 26".

    La Betty sí que ha seguit millorant el seu ritme de baixada, millors pneumàtics, millor posta a punt de les suspensions, millor posició de conducció amb el manillar Easton Monkey Lite SL de 630 mm. fa que ara baixant ella sigui el meu objectiu a seguir, en cap cas ho aconsegueixo, que ja està més que bé, i pujant és ella que em té com a llebre a perseguir, i aquest és el nostre dia a dia a dalt de la bike.

    Concretament Bordils, i els seus entorns més entorns, és el país més entranyable per on he rodat. Diferent al Montseny, similar però pel que transmet, és un privilegi poder viure i rodar per on rodes.

    Sobre la reflexió, bé ja en portem unes quantes d'aquestes, però unes quantes, i he de pensar que fer-ho serà, és, sempre a fi de bé, a fi de poder gaudir tranquils del que més ens agrada, com és compartir aquest festival que experimentem cada cop que ens ens enfilem a la bike.

    MTB, MTB, MTB.

    XAMG, que bé que va la meva Vicious.

    ResponElimina
  3. A veure, no em valen les excuses ni ara dir que jo no tinc el ritme que tenia ni ara jo vaig amb rígida, ni ara jo vaig amb SS. que aquest any potser, segur, ha estat atípic sí, però la resta no.

    A més a persones com vosaltres, acostumades a fer grans, GRANS sortides, setmana darrera setmana, dia rera dia, no em pots dir que no tens ritme, no m'ho crec, un ROC, les diferents sortides, les fites aconseguides, la manera de que parleu de les noves sensacions de pedelar en una SS, etc..., i ara dius no tenim el ritme que jo o la colla pot tenir..........., uf, no sé, no sé.

    Rígida, 29er 2x9, que vols que et digui, alumini, això vols dir que el teu acer a les baixades absorvirà més els cops i per tant aniràs més ràpid, a les pujades amb un SS i segons digueu, no et veurem ni pujar, seràs la referencia, un punt que s'anirà alluyant-se, i a més una 29, per que serveix si no és SS?.

    Ho tens tot a favor, els neumàtics, jo tampoc tinc uns Monrail, de fet no els he tingut mai, ni amb 26, tampoc amb els que porto tampoc he punxat mai ni he tingut perdues d'aire, potser sóc d'un altre planeta o, portser el meu ritme no és ni de molt el que porteu vosaltres.

    No són excuses per dir-me que no podeu ser-hi, hauràs d'explicar-me d'altres raons, ah, no m'expliquis tampoc la raó del pes, tampoc em val.

    MTB,MTB,MTB.

    Lagranevasió,que bé que va la meva Santa Cruz.

    ResponElimina
  4. Lagranevasio, et deixaria un comentari en referència a la sortida del dissabte, però avui encara no puc coordinar els mots, i em sap greu pensar en el fred, perquè avui ja recordo que no és només fred el que vaig passar dissabte.
    Amb el teu permís, em reservo, i abans de que aquest dimarts passi a ser dimecres en faré cinc cèntims de la meva sortida a la Cerdanya, de la nostra sortida, de la sortida.

    Quin fred que vaig passar.
    Que bé m'ho vaig passar, que bé que va la meva Yeti. Com m'agrada pedalar, com m'agrada la meva Yeti, com m'agrada la teva Vicious. Que n'és de maca la Moots d'en Colorado.
    Quin fred a La Cerdanya!!!

    ResponElimina
  5. XAMG, tal com sona, no tenim el vostre ritme de sortida.

    SS, 29" i rígida, sumat a uns pneumàtics Tubeless Ready poc efectius, sí eficients, vull dir que en conjunt són dignes, però si els analitzes de manera més exhaustiva, no són els pneumàtics per a rodar per a Bordils al vostre ritme, en cap cas. El vostre terreny és molt exigent, si hi sumes el vostre ritme a l'hora d'afrontar les zones més engrescadores fa que la diferència sigui abismal.

    Senzillament recordar el vídeo de la sortida de pista d'en Ritrasse, ja em ve al cap l'aterrada a la terra del primer Superman amb el seu meteorit.

    D'aquest rodar per on i com ho feu dia sí, dia també, el nivell que teniu a dalt de la bike.

    Sobre les 29" d'alumini, rígides i 2x9, respecte a la meva 29" d'acer, rígida i SS, senzillament les primeres a les meves mans jo aniria més lent, de ben segur, però vosaltres, i sempre ho he exposat així, no teniu cap problema amb cap bike, ni amb cap canvi tampoc de pneumàtics, ni de frens, ni de cap tipus.

    D'aquí les vostres afirmacions de que passar d'un 22-34 a un 22-30 no heu notat res de res.

    Jo estic convençut de que és així, de que no heu notat cap canvi, però és així perquè la bike de 29" us ha obligat a millorar la vostra forma física ja d'inici molt bona, i ara encara més.

    De fet si poseu uns pinyons de 11-28, a les vostres 26" el resultat seria similar al de les 29" que teniu, augment del nivell. Això si el biker pot assimilar la càrrega que requereix rodar amb una relació més llarga que la que normalment utilitza.

    Per les vostres exposicions penso que queda clar que vosaltres les heu assimilat i de quina manera.

    No és el cas de casa, nosaltres tardarem una any encara a assimilar en primer terme per la meva part la nova bike, i la Betty dos, perquè encara no la té, i d'avui per demà a casa no ve mai res.

    XAMG et puc garantir que tenir clar que nosaltres a casa hem baixat el nivell, i vosaltres l'heu pujat no són afirmacions buides de contingut, són realitats contrastades.

    Nosaltres certament hem perdut el primer tren de Bordils, ara cal coincidir quan passi el segon.

    Jo ja fa temps que no em pregunto el perquè de les coses, comparteixo les que em venen de cara i miro com espectador les que passen properes, pel fet de que apropar-se a aquestes darreres no saps a on et portaran, a les que et venen de cara tampoc, però aquestes com que evitar-les et fa més cosa, per allò de que tampoc es tracta de no fer res.

    Nosaltres avui no pedalem, vull dir que sortim a passar bones estones a dalt de la bike compartint converses de bike al 90% del temps, la resta no, perquè sempre hi ha pujades o baixades on parlar i superar els trams no ens és possible.

    Ja vindran les èpoques d'èpiques, ara certament avui, demà no ho sé, però avui et puc assegurar que cada exposició d'on som de nivell de forma i del què fem, és exactament el que és, i ja queda clar que en cap cas estem ni de bon tros propers al vostre nivell de forma.

    Ep, que quedi clar que les ganes de coincidir a una clàssica hi són, però una cosa no treu l'altre.

    Avui mateix si coincidíssim, passats els primers dos quilòmetres jo ja tornaria cap a casa, pel fet que per anar sol ja ho puc fer des de casa, m'esperaria però a que acabéssiu la sortida per a compartir una cervesa ben freda i poder parlar de bikes.

    MTB, MTB, MTB.

    XAMG la teva Blur és senzillament sensacional, com la meva, encara, Superlight.

    ResponElimina
  6. Això és, el que exposes, el que fa gran aquest esport.

    Encara que no comparteixi els teus criteris, els respecto i, només espero que un dia em truquis i ho dic molt seriosament per tal de poder fer una sortida per la teva terra, tant me fa si tinc d'anar a remolc, a poc a poc, a peu o treient la llengua per seguir-te, no hi ha cap competició, és MTB i del que es tracta és de disfrutar de la sortida, ja sigui a un ritme o un altre, ningú demana que apretis o que apreti, es tracta de poder passar una meravellosa estona, poder parlar, discutir i tractar temes relacionats amb el MTB.

    Lagranevasió, la Blur va fantastica, ara potser li esperen uns petits retocs, més tampoc puc fer, un dia exposaré el funcionament del RP23 boostvalve que la Betty un dia va exposar, de fet la Blur ja el porta.
    Demà, i no avui, un altre Drac entrarà a casa i un en sortirà, un Drac que espero em doni més satisfaccions, temps al temps, el meu espero, no tardarà sis setmanes com el de'n Colorado, potser menys.

    Projectes.

    MTB,MTB,MTB

    ResponElimina
  7. XAMG serà 26",29er...o 36"?
    Espero que venint d´una persona com tu ens deixis a tots amb la boca oberta.

    P.D: ja saps el que has de fer.Anar a LTM Racing i agafar-lo.És fàcil!

    ResponElimina
  8. Anar a LTM i agafar-lo abans potser era una tasca que es podia fer doncs el magatzem dequadres i bikes que tenien era molt ampli.
    Actualment ja no és tant fàcil, segurament tampoc t'ho posen tant fàcil.

    Per cert Colorado, i si portessis en comptes d'una SS, una 2x9 amb suspensió, que hi possaries, la terralògic o la RLC bloquejable, més que res per la diferencia de pes

    ResponElimina
  9. Jo he vist el Tallboy en talla L en color taronja a la botiga de Sabadell...no crec que l´haguin venut!

    Dona igual que sigui una bici o un patinet Terralogic...sempre Terralogic

    ResponElimina
  10. Com m'agrada la Cerdanya, la Vicious, la tallboy, la bike de la Betty, la Terralogic, la Moots,.....pero sobretot, com m'agrada aquest espai !!!!

    Per sempre, THE GREAT ESCAPE !!!!

    ResponElimina
  11. I Love Xavi Paricio.

    Dies de Single Speed.

    ResponElimina