Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

dilluns, d’octubre 25, 2010

29er SI, pero SS

A  mitjans d´aquest any un bon amic meu em va deixar durant un mes una Independent Fabrication d´acer 29er amb single speed i forquilla rígida de carbono.Em va agradar...em va agaradar molt! tant que durant aquest temps no vaig tornar a agafar la meva estimada Moots.
És cert, havia de pedalar de peu a les pujades i deixar-me anar a les baixade. Rodar amb un sol pinyó té aquests inconvenients pero una vegada "acceptats"...XANA!!!

Aquesta setmana passada amb la Ventana, la cosa ha estat molt...molt diferent.Sí, la bici portaba marxes pero la notaba lenta, pesada.Com pot ser?
La primera sensació només pujarme es: "sobren els cambis".
Costa entendre que una bici en teória millor com la Ventana (porta cambis, suspensió) vagi pitjor que una bici amb un sol pinyó i forquilla rígida.
No he notat aquelles bones sensacions que em va transmetre la IF.
A gairebé totes les pujades amb la Ventana vaig haver de possar el plat petit mentre que amb la Moots vaig amb el plat mitjà. El major pes i major tamany de la roda no ajuda.És cert que en el plà la bici corre més, pero no acostumo a anar per llocs plans, així que després de 80km damunt la Ventana he arribat a la conclusió: "29er SI, pero SS"!!!

17 comentaris:

  1. És a on som, és inevitable comparar, venim de les 26", anem cap a les 29"?, bé jo sí, fa mesos, però SS.

    El que sí que per a mi és positiu és que podré compartir sortides també amb d'altres bikes 29" i SS, que penso que serà molt emocionant.

    Fer-ho amb d'altres bikes de 26" i 3x9, també ho és, certament, però estaria bé una menuda comunitat de Dracs de 29" i SS, més que bé, diria jo, oi?.

    Però vull remarcar que fins ara les sortides amb 26" de 3x9 han estat sempre de 10/10.

    MTB, MTB, MTB.

    ResponElimina
  2. hi ha un cami llarg, per fer abans d'arribar on sou. Potser si, pero ja veurem, jo de moment, 26 "

    ResponElimina
  3. El que hi ha és moltes ganes de fer, fer i fer i compartir, compartir, i compartir.

    Amb un to, el de compartir, converses, i converses, i més converses de MTB.

    Quina setmana de MTB, és una bona sensació poder conversar de sensacions noves a sobre de les 29", de velles sensacions, amb les nostres actuals 26", de possibles opcions, possibles candidates, totes elles fan que cada dia sigui més divertit ser a aquest món del MTB.

    I després quan t'enfiles a la bike, què puc dir.

    MTB, MTB, MTB.

    XAMG, que bé que va la meva Vicious.

    ResponElimina
  4. Hola!
    Segueixo des de fa temps aquest blog però mai he participar... fins avui!
    Porto tota la vida anant en 26" però des de fa 1 any que vaig amb 29", primer una Niner SIR9 i ara amb una Niner Air9 Carbon totalment rígida... i amb marxes, naturalment! També cada dia per anar a treballar tinc 25km's que els faig amb una singlespeed fins i tot tinc un portillo per enmig, i no tinc cap dubte que amb marxes és molt millor, no puc entendre com una singlespeed pot ser considerada millor. En un terreny ondulat cal una marxa per cada situació, seria com anar en cotxe sempre amb la mateixa marxa tant si fa baixada com si puges un port, al final l'acabes cremant!
    Potser més divetit i en una distància molt curta no dic que millor,però quan passen els km's estic convençut que millor amb marxes sense dubte.
    I sobre la bici de 29" independentment del terreny, per lo menys jo, sóc més ràpid amb la de 29" que no amb la de 26", pel sol fet de moure's ja està en avantatge. Només en curves molt però molt tancades és pitjor, però quantes d'aquests n'hi ha al cap del dia?
    Només volia compatir opinió, endavant amb el blog que està molt i molt bé!

    ResponElimina
  5. Anónim, m´encantaria probar la teva Niner Air Carbon.De fet, es una de les candidates que tinc!

    ResponElimina
  6. Anònim, quina bici tens de 26"?
    Jo he comparat dos bicis (La Ventana 29" i la Moots 26") que penso que estàn en igualtat de condicions, és a dir, cuadros de pes similar, forquilla fox,etc...
    Està clar que el cuadro, la forquilla i les rodes de la 29er pesen més...apart d´això la configuració es "la mateixa".
    Em sorprén doncs la teva afirmació de que les 29er són més ràpides que les 26", doncs en el meu cas, això no ha estat així.
    Si la meva bici avitual fos una Nomad de 13Kg i probés la teva Niner amb forquilla rígida segurament notaria una diferéncia molt gran, pero seria degut a la diferencia de pes (3´5kg aprox.)
    En igualtat de condicions la 26" va "millor" que la 29er.

    ResponElimina
  7. Anònim, el quadre d'una 29" pesa més que un quadre de 26", la relació de canvis d'una 29" és més d'un 10% més llarga que la d'una 26" fet que fa que genèricament costi més arrossegar una 29 a les pujades, això fent referència a bikes 3x9.

    Si no deixem de banda aquests dos aspectes, és a dir un quadre de 29" pesa més que un de 26", i la relació de transmissió és més d'un 10% més llarga que una de 26", que un biker no ho noti és una qüestió subjectiva no pas objectiva, és evident que el que pesa més, pesa més, i que una relació de canvis més llarga, és més llarga.

    Un 32-34 per posar un exemple puja millor que un 32-30, podrem dir, "jo no ho noto", bé, no cal dir res, el "jo no ho noto" no el podem exposar com un criteri que sigui pilar d'un argument sobre una base genèrica d'aquest espai.

    Dit això, el SS, sempre té una prestació inferior vers les 3x9, sempre, pel mateix, una sola relació sempre té menys prestacions que un 3x9, no podem dir "jo no ho noto" oi que no?. Baixant, pujant, i al pla sempre quedes curt, comparativament amb una 3x9.

    A on vull anar a parar és que si afirmem que és evident, i jo coincideixo amb aquesta opinió, que una SS ofereix moltes menys prestacions que una 3x9, també hem d'afirmar que una bike amb un 42-32-22/11-34, ofereix millors prestacions que una relació de canvis 42-32-22/11-30, el que no és un argument, és afirmar que un 11-34 és el mateix que un 11-30, i després coherentment afirmar que una SS té menys versatilitat que una 3x9.

    I aquí quan parlem de "relació de la transmissió", no hi ha possibilitat de dir, "jo no ho noto", un 11-34 no és el mateix que un 11-30. Una 32-19, és a dir una SS, no és el mateix que un 42-32-22/11-34.

    El tema sensacions quan parlen de relacions de canvi, no és un argument, sí que ho és si parlem de sensacions.

    Jo mateix per sensacions, rodo amb 29", SS, 100% rígida, però en cap cas perquè sigui millor bike que una 29" de 3x9, ni millor que una 26" de 3x9, en cap cas, si no perquè em motiva rodar amb una bike que m'aporta unes sensacions diferents a les dues darreres esmentades.

    MTB, MTB, MTB.

    ResponElimina
  8. Sóc l'anònim que ara ja sé com posar posts no anònims, el meu blog va diferent!!
    Les meves últimes bicis de 26" han estat una Specialized s-works M5 (10,5kg) i una Storck Rebel Carbon (10,2kg) les dues amb suspensió davantera. La Niner em pesa 9,2kg amb forquilla rígida. A veure si això funciona...

    http://picasaweb.google.es/cbrallo/NINERAIR9CARBON?feat=directlink

    Porto exactament la mateixa relació de marxes (22,32,44 als plats i un 11-34 als pinyons) i el que he comprobat és que vaig amb pinyons més grans però no em calen més pinyons més grans, simplement he desplaçats amunt els pinyons habituals. Tot i així cronòmetre en mà, sóc més ràpid amb la de 29" i aquesta diferència s'accentúa quan més km's faig, no només amb el temps, sinó en que vaig més descansat i puc fotre-li més canya.
    Suposo que el cuadre molt rígid, sense forquilla que comprimir i arrossegar compensa el que acelerar costi més. En baixades el carbono i la roda gran absorveixen molt bé sense arribar a la comoditat d'una forquilla, està clar.
    He corregut tot tipus de curses, d'etapes (Hexagonal Tour de France, Transmaurienne), de resistència (24H Madrid,...), de marathon (open espanya marathon,...),... amb una Amaro de 29", una Niner SIR9 i ara amb la Air9 Carbon, les conclusions no les he tretes d'un dia sinó de molts km's amb 29" i per tot dipus de terrenys i no serà una moda passatgera com moltes coses de la bici i no és el futur, és ja el present; pots trobar molts tipus i marques de pneumàtics, rodes, forquilles,... només crec que cal saber quina bici comprar, ara amb aquesta febre tothom té al catàleg una de 29" i una 29" no és una bici només amb les rodes grans com podria ser l'Amaro que no anava del tot bé, cal saber quina marca comprar amb experiència, com Gary Fisher, Specialized o Niner.
    Ara agafo una de 26" i no em sento bé, sóc incondicional de les 29"... bé, no m'enrotllo més.
    Colorado, sóc de Barcelona i habitualment vaig per Collserola, quan vulguis quedem i anem a fer uns alegres senderillos i a rebentar una estona la patata!

    ResponElimina
  9. Charlie, vaig enviarte un mail fa poc temps molt poc temps preguntat sobre la Niner Air Carbon.
    Em de quedar.
    M´agrada veure que ets una persona assenyada: "el carbono i la roda gran absorveixen molt bé sense arribar a la comoditat d'una forquilla, està clar".Estic fart de sentir que amb una 29er amb forquilla rigida es baixa igual de bé que amb una 26" doble, o que amb una forquilla rígida de 29er es baixa millor que amb una forquilla de suspensió.
    En fi...on anirem a parar?

    Finalment la meva nova bici no serà una Niner.
    Sóc un incondicional de Moots i que hi farem...tindré a casa la germana gran de la meva Moots 26" pero una mica "discapacitada".
    Ara, només cal esperar unes sis setmanes...i a córrer!!!

    Quant quedem?

    ResponElimina
  10. Vull remarcar una cosa.Jo parlo sempre de sensacions,i la sensació que vaig tenir amb la Ventana amb cambis va ser molt pitjor que la bona sensació que vaig tenir amb la IF d´acer single speed.

    ResponElimina
  11. Buf, Charlie, una Carbon i a un pes de 9,2 kg, amb rigida al davant, si poses forquilla ja pesa igual que les de 26".

    En Colorado amb una Moots discapacitada, això promet, jo ja en tinc una també.( a la meva ment, crec que es fara realitat)

    Lagranevasió, i tant compartir, compartir........converses.
    Que bé que va la meva......, pots triar-la tú ja ho saps

    MTB, MTB, MTB

    ResponElimina
  12. XAMG, tens o no tens una SS?, i si la tens en ment quina és, o quines són les diferents candidates?.

    Colorado seràs el darrer de gaudir d'una 29"?

    Santa Fe estàs en las primeras plazas de rodar con una 29", SS, i rígida.

    Betty, recorda el teu compromís avui. Que això et comportarà molts canvis.

    MTB, MTB, MTB.

    A dos dies de la sortida de la Cerdanya i el patí 29" i SS està revolucionat!!!.

    ResponElimina
  13. Lagranevasió.
    En aquests moments no tinc cap SS, estic esperant que qualssevol dia m'invitis en ferm a poder testejar la teva i poder-ne treure alguna conclusió per si realment a mi em servirà una SS.

    Si en tinc a la meva ment, es clar, però el problema està en que dones tanta informació de bikes i bikes i de que si totes han d'anar bé i que si fos per tú ja estarien a casa que no puc asimilar-ho i no sé quina escollir, això és un segon problema.

    Atenció amb l'ultima expressió que escrius:

    "A dos dies de la sortida de la Cerdanya i el patí 29" i SS està revolucionat".

    A veure, a que et refereixes: EL PATI, EL PATIR o EL PATÍ, que ben segur que patiràs, això està garantit i a que el pati de 29" està revolucionat és una afirmació que només la comparteixen 5,10 o més persones, les altres a hores d'ara ni es plantejen el tema 29er i més si escrius que una 29er no serveix per res.

    Això és MTB,MTB,MTB, sempre així

    ResponElimina
  14. Volia dir "pati", no "patí", tens raó. L'ortografia m'ha jugat una mala passada, vull dir "pati", no "patí".

    Pati revolucionat, perquè en Colorado des de fa mesos que compra bikes que després no poden ser i ha de cercar-ne d'altres, així portem mesos, ara sembla que ja la tenim al sac, però encara no està tancat i ja saps com som, fins que no està al sac i ben lligat.

    En SANTAFE està decidit a fer el pas, i per això està cercant quina serà la seva bike de 29", SS, i rígida.

    La Betty ha pres una auto-compromís, que m'ha deixat aturat, ahir va ser, i va definir fins i tot marca, també va posar condicions, dures, per cert, en Colorado hi està involucrat.

    XAMG, sempre t'he dit, us he dit, que encara que fos jo sol, puc viure una revolució, al pati de casa sí, però revolució, sol, sí, doncs si sol ja és així, si som més d'un per a mi ja és tota una multitud.

    "29", no serveix per res", cada cop que feu referència a aquesta afirmació meva, jo esmento el mateix, pesa tretze quilos la teva 29", la d'en Ratrasse pesa 13 Kg. o està propera a aquesta xifra?, i perquè no pesen 13 Kg. les vostres 29"?, fàcil si pesessin això no les tindríeu, així de senzill, anem a parar al mateix lloc, per aquest motiu la meva afirmació contundent. El motiu de la meva afirmació al seu dia, avui, demà, és sempre el mateix, el pes desproporcionat.

    Aneu, anem, amb 29" molt competitives, comparativament amb bikes del nostre tipus.

    Moltes hores pensant, mirant pesos, mirant preus, comentant possibles oportunitats, qüestionant fets decidits, decidint fets qüestionats, i després de mesos de converses, de centenars de converses, construïm unes bikes fora d'escala, cercant els components a mig món.

    Això XAMG aquesta manera de fer no la podem posar com a norma de procés de compra d'un biker que va a la tenda i ha de decidir entre una 26" o una 29" de 1.500 euros, vull dir que la nostra conclusió final, la nostra decisió final res té a veure a la que pren un biker mig.

    Nosaltres anem amb 29", no és així exactament cal detallar el pati que és divers.

    Vosaltres aneu amb totes les versions de bike XC-marató, 26, 29", en Colorado va amb bikes rígides de titani de 26", però té també la doble de titani, que un cop reparada ni se la mira, en SANTAFE va en tàndem, amb dobles de 26, en té tres, amb rígida, amb bike de ciutat, amb bike de Dirt, i jo vaig amb 29", i tinc bikes, no bike, bikes de 26" dobles que no utilitzo. En Tr@il té dues dobles, una bike de cicloturisme de roda 700, i vol una doble de 29" ja, ell ara tampoc està per la labor de posar opinions, tampoc podria com en JN que no participa i ara ja no poden fer-ho, ell també en té dues de 26", una rígida i una doble, la doble per sota dels 9,8 Kg. i és del 2005, d'alumini, amb pneumàtics Tubeless de veritat, i vol també, ell des de fa anys, una rígida i SS, ara amb l'arribada de les 29", també 29", per què no?.

    Amb aquest pati cal ser prudent, jo sé que tots tenim clar que si anem a la botiga i comprem una 29" de 1.500 euros, respecte a una 26" d'aquest preu ens emportaríem una bike que respecte a la 26" "no serveix per res", això ho tenim clar, i ho puc afirmar que tots ho tenim clar perquè entre tots hem fet un munt de càlculs de pesos i tots tenim clar que via la botiga la bike a P.V.P de botiga aquesta 29" pesa 12-13 Kg. mínim.

    Nosaltres quant temps fa que no comprem una bike muntada?. No cal dir res més.

    Si penses que a casa, amb en Colorado ja estem mirant una altra gama de bikes, vull dir d'una altra especialitat i ell encara no ha arribat a decidir la 29", SS, és evident que cal ser prudents a l'afirmar, "tots a 29".

    MTB, MTB, MTB.

    ResponElimina
  15. XAMG, tu no necessites provar cap SS per decidir comprar-ne una, tu ho tens clar, coincideixo amb tu a que et fa falta una petita empenta, però molt petita, jo diria que amb una bufada ja la tindràs.

    "Però" XAMG la porta a provar la meva SS, està sempre oberta, "però" que et quedi clar, que si hi puges, "res tornarà a ser el que era", i què passarà amb totes les bikes que tens?.

    En definitiva, quants genets coneixeu que facin vols de Drac i no bikers fent sortides en bike?, a quants bikers els hi podeu explicar que teniu Dracs a casa i no bikes, això ho contesta tot, no?.

    MTB, MTB, MTB.

    ResponElimina
  16. Colorado, ens veiem dissabte a la Font Groga a les 10h? 636 52 29 32 per si passa alguna cosa. Jo ja vindrè escalfat, el meu amic David d'Espaibici ha montat la SIR9 no singlespeed, sinó fixie i com que la te que desmontar i posar-li marxes per deixar-la a un client diu que ho tinc que probar abans de desmontar-ho. Per sort li ha posat un fre... res, una volteta que ell treballa i a les 10 ja estarem llestos.

    Trobo que el pes d'una bici és important, però no el que més, no per decantar la balança entre una de 26" i una de 29". Perd en pes, guanya en altres coses. Si el pes fos el més important per exemple desapareixerien els frens de disc, pel que pesa un disc tens tot un sistema v-brake que és el que ens frenava fa quatre i ben contents que anàvem, però en canvi tots portem frens de disc i fins i tot troba costar una bici que porti els pivots per montar v-brake. Són els discs marqueting com poden pensar ara de les 29"? Ens els han imposat! I pesen més!

    ResponElimina
  17. Dues qüestions, que són les que jo exposo .

    La primera, que una 29" pesa més que una 26" fent referència als components específics, quadre, forquilla i el conjunt de rodes i pneumàtics.

    La segona, que la relació de transmissió a mateixes dents és més llarga a la 29".

    Aquest dos factors, que pesa més i que la relació de transmissió és més llarga fa que a les pujades una 29" costi més d'arrossegar.

    Feies referència a la teva primera intervenció, que ara amb la 29 treballes amb pinyons més grans que amb la 26", bé és el que exposa en Colorado, a on abans pujava amb la 26" en plat mitja ara amb la 29" va en plat petit, perquè al mateix lloc amb la 29" ara no pot aguantar el 32, sempre serà així per aquest més d'un 10% de relació més llarga de la 29" vers la 26".

    Quant això li passi amb la 29" amb la relació 22-34, o haurà de fer molta més força que amb la 26" o posar peu, perquè quan va amb un 22-34 amb la 26", amb la 29" un 22-34 és un 22-30 de la 26".

    MTB, MTB, MTB.

    ResponElimina