Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

dilluns, de setembre 27, 2010

Del rosa al roig.


La sortida d'avui, el 26D-19t escalant per les pendents de darrera de casa.


Avui he tingut les primeres impressions del que serà el Roc 2010. Ja tinc dorsal, i és un número sensacional, pel fet de que és correlatiu. Dic les primeres impressions perquè amb el 26D-19t, puc escalar les pendents de darrera de casa amb certa calma, no sempre, és cert, però sí la majoria de trams.


La Vicious The Motivator SS serà al Roc 2010, si Deu vol.

La preparació de la sortida ha començat avui a la una de la tarda, on he iniciat la posta a punt de la bike de la Betty. Fundes i cables de canvi-desviador nous, frens a punt, pedals engreixinats, substitució de la transmissió, són el meu primer objectiu, pneumàtics nous serà una segona fase.


No he substituït pastilles de fre perquè estan en el seu primer 25%, discs, perfectes. Els pinyons 11-34, plats i cadena Shimano XTR, han de donar pas a pinyons Sram PG990 11-34 pink, cadena Shimano HG53, i plats 22-32 Shimano XTR.


El problema és que un dels torniols del plat petit no l'he pogut treure i ara el conjunt, de bieles i aquest plat, són al taller, demà podria ser que ja estes solucionat, o no.

Esperant i qui espera desespera, oi?, aleshores el què hem fet ha estat tornar a casa i la Betty ha agafat la Yeti ARC i jo la SS i a rodar.

Arrancada fins al Montalt, tancat, queda clar.


I amb alteració dels cartells indicatius de la diputació, també queda clar, oi?.


Sortida corriolera, i també pista ampla, on de baixada i ja de nit la Betty ha patit una caiguda, a una zona on ha passat la màquina a eixamplar el camí. Una zona de sorra, i la roda davantera ha fet de les seves. Caiguda sense conseqüències serioses, fora del punt d'honor malmès. Fins a la caiguda havíem fet totes les zones tècniques amb una nota de 8/10.


Demà seguiré amb la posta a punt de l'ASR-SL de la Betty.

I venint des de França i des d'Eire, estan el Maxxis Monorail 2.1 LUST devanter, el TT Larsen 2.0 Tubeless posterior ja és a casa, els Python 29" Tubeless Ready per la Vicious venint de França, els punys Answer per la SS d'Eire, i també han d'arribar les pastilles de fre pels Magura Marta, no per la cursa, però sí per portar-ne un joc de recanvi a sobre.

Els pneumàtics seran tots dos jocs, nous, és una decisió presa avui, els posaré tan bon punt arribin i seran amb els que correrem la cursa.

Ja som a les portes del Roc 2010, ara ja poc hi podem fer per millorar la forma, o sí, però el que sí que podem i hem de fer és rematar els detalls, que no oblidem són els que marquen la diferència sempre.

Equipats d'estiu, la Betty però amb armilla i manegots.

Km. per sota de 20, desnivell per sota de 600m. +.

Aigua, menys d'un bidó de 750 ml. menjar, cap.

Coincidència amb bikers, cap.

Dies de molts canvis, de mirar a l'horitzó i reproduir metre a metre el circuit del Roc. Quan ho faig, em motivo, The Motivator, i simplifico per poder veure els millors trams, i m'adono que serà dur, molt dur, 100% rígida, i que el ritme ha de ser un, SS, i també veig clar que serà una volta llarga, 29".

La sortida ha estat tècnica, en cap cas amb les vistes de la darrera sortida, en cap cas, la zona de Coll Formic pensada segon a segon, és.


MTB, MTB, MTB.

4 comentaris:

  1. Quina entrada, només el títol ja és poètic.
    Quines últimes sortides, ja es comença a respirar aquella tensió "pre". A més tot acompanya, el clima, que per a mi ja comença a ser frescot mentre que per lagranevasio és del tot agradable, les postes de sol, rogenques com mai. Sí, sí, les postes de sol, viure-les, veure-les, i enfilats a la bike, què més es pot demanar?
    Punts positius, lagranevasio sembla que li torna a trobar el punt a la seva SS, el canvi de plat va ser tot un encert, pujant sembla que voli, i se li nota que ho fa amb més tranquil.litat, i no pendent de fer-se mal.
    Avui, podré tornar a rodar amb la ASR, i amb transmissió nova! de fet ahir em vaig ben despistar, l'ARC va molt bé, però tan de sauló remogut em va fer una mala jugada, i és que no "val a badar!" tan sols va ser una rascada, el terra era tan tou que no tinc ni el cop, però caure sempre fa mal, si no físic d'un altre classe... Està clar però, que com sempre diem, si estès asseguda al sofà de casa, això no em passaria.
    Després d'una llarga temporada sense trepitjar la zona més propera a casa, molt bon regust, moltes zones per practicar, molts corriols per fer i desfer, moltes trialeres que semblen impracticables i no ho són, en definitiva, moltes, moltes ganes de pedalar!!!!

    ResponElimina
  2. Caraaaaaaam, no m'hi havia fixat, però t'he de dir que la copa de vi entre les peces per muntar a la meva bike és un autèntic "puntaso", sort que qui va caure anant en bike vaig ser jo...

    Per cert, la meva nova pinyonera "pink" també té el seu "punt", simplement m'encanta, que bé, que bé, quines ganes de rodar-hi!

    ResponElimina
  3. Carai, et podies haver estalviat el 22, jo en tinc de nous, bé potser han funcionat durant uns minutets i prou.

    Crec que si no haguessis comprat XTR i haver possat altres marques t'haguessis estaviat i molt, el funcionament amb d'altres es igual de bó.

    La pinyonera Sram funciona correctament, entrada de cadena perfecte, al ments la meva, que la tinc amb color "mango".

    Sort per d'aqui 9-10 dies.

    Per quan torneu, finals octubre, principi novembre, potser organitzo una sortida per les Gavarres, terra que ja coneixeu, podria ser un bon dia per trobar-nos ja que a Cadaqués no va poder ser, en fi, us tindré al dia.

    Espero que amb el 26-19 la cosa pujant canvïi, ara bé al plà la cadencia deu ser brutal per portar un minim de ritme.

    ResponElimina
  4. Al pla el 26D-19t són 15-18 Km/h, i al límit 20-25 Km/h, dades aprox. És curt molt curt, però avui per avui em compensa, és que era això o no anar al Roc amb la SS.

    Així que aniré sempre darrera, al primer tram, on em quedaré sol, marxarà tothom, no els podré seguir, i a les primeres pujades, que són de les de veritat, sense ser ni molt menys les més dures de la cursa, aquestes ja em diran a on sóc, si les puc fer a sobre de la bike, seré a on vull ser, i si les he de fer a peu, bé la cursa serà curiosa, al pla sense poder pedalar, i les pujades a peu.

    Però he de pensar que el 26D-19t, m'ha de fer gaudir en conjunt d'un bon Roc 2010, per això tota aquesta preparació.

    Ja fa dies de les quasi èpiques al Montseny, que és a on es va configurar la base del que ara estic acabant de detallar.

    Cal pensar també que porto ja uns mesos amb el 32D-19t, fet que fa que ara amb el 26D-19t les sensacions siguin d'anar molt i molt bé a sobre de la bike a les pujades més costerudes per sobre del 25%.

    El problema de la vibració dels frens ja està solucionat, els punys amb la brida de fixació Answer, venint de Chain, i si no arriben a temps, els compraré a França, i els pneumàtics si ens passa el mateix, procediré a introduir una doble càrrega de líquid No Tubes als que portem ara.

    Després del Roc miraré d'aconseguir un pinyó Chris King 23t, a UK he vist una botiga que els té a la venda, per mirar de desfer la composició de biela Shimano XTR amb el protector Race Face, pel fet de que el plat 26t ha d'anar agafat a la posició del plat petit. Si aconsegueixo un 23t, però ha de ser Chris King, podré tornar a la configuració 32D-23t i podré prescindir del protector, aconseguint una visió més minimalista que la que tinc ara, que sense ser densa, no és la que vull per a la Vicious.

    MTB, MTB, MTB.

    ResponElimina