Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

dijous, de maig 27, 2010

Detalls.


Tirants i baines minimalistes, punteres ratllant la inexistència, Top Tube de diàmetre reduït i curt per la talla que toca, inferior a 58 cm., tub tija de 27,2 mm. amb un angle superior a 73º, inferior a 46 cm. entre centre caixa i brida, pipa de direcció curta, 10 cm., molt curta, caixa de "pedalier" a 30 cm. amb excèntrica i forquilla rígida de secció inferior al del triangle principal i superior al del posterior, cònica, de 470 ó 440 mm., no amb el pont angulat a 90º, tipus Sycip o Pace, mai.






De la forquilla de la Vicious un sol detall a millorar, com és que el suport del fre el preferiria mecanitzat, vull dir que ara la peça és massissa, jo la mecanitzaria buidant tot el que no sigui el propi tirant de suport del fre i seria una presentació menys densa que l'actual.


El quadre Vicious, res a dir, tot perfecte, senzillament sensacional. No tinc ni una sol detall que no pensi que ronda la perfecció, a millorar el tema de manillar pla amb potència de 0º i 110 mm. o bé 6º i fins i tot 120 mm. que implica que la maneta de fre toca amb el Tob Tube, fet que pot derivar amb una marca clàssica a aquest tub.


Condicions imprescindibles pel que fa a components, que les rodes siguin 100% Tubeless, "llantes" i pneumàtics. Aquest és un pas difícil de fer. Ara WTB ja té un pneumàtic 100% Tubeless, però "llantes" únicament Shimano i Mavic són accessibles, vull dir per preu i possibilitat de poder accedir-hi de forma fàcil. Jo ara porto les rodes Shimano XT i pneumàtics els Hutchinson Python Tubeless Ready que per a mi, per sobre dels 25 Psi em funcionen més que bé, per sota d'aquesta pressió el risc de tall al lateral és sempre present, això darrera, davant la flexió per sota d'aquesta pressió és notable.



La roda XT té un punt positiu si la volem evolucionar, la pots millorar inicialment posant els eixos de titani de les XTR, que fins avui s'han mostrat indestructibles i això baixa i molt el seu de per si ja magnífic pes, jo diria que fins i tot per sobre dels 125 g. podria ser que 150 g., això deixaria el pes un xic per sobre dels 1.600 g.. El punt fort d'aquestes rodes és la seva "llanta" 100% Tubeless i fiable, molt i molt fiable. Ara pensant en com modificar l'anoditzat de la llanta, amb això estic, per retirar els "logos" blancs de les mateixes i que quedin negres mate, en cap cas brillants.

Condicions necessàries però no imprescindibles, pedals minimalistes Crank Brothers Egg Beater SL, o millors però amb eix de cromo.


Potencia i tija Thomson, la potencia per qüestions d'estètica podria ser de 25,4 mm. Syntace, el manillar si és de doble alçada implicarà amb la Syntace anar a -6º, si és 31,8 mm. bé per a mi Thomson 4X 0º entre 90 i 120 mm.i si és manillar pla, no ho sé, però amb 0º vas més que bé, això sí amb la forquilla de 438 mm. amb la de 470 mm. segur que has d'anar amb -6º.


Coixinets de pedalier roscats per fora, bieles, sincerament les Race Face Deus XC SS, són "tremendes", però fent camí Jeff Jones també estaria bé, més que bé, unes bieles Shimano XTR 2003 polides i ja que hi som un detall no hi hauria de faltar, oi que no?, jo tinc les bieles, faltaria polir-les.

He de dir que el mecanitzat de les Race Face, amb el plat de la marca mecanitzat també, és impecable, fet que em fa pensar amb una alternativa de millora d'aquestes. Seient no cal dir res de res, frens tampoc.



Pinyó i cadena, Chris King i Shimano respectivament, crec que perfectes són el 32-19 ó 32-20, un dels dos, per a mi el 20 perfecte, la direcció blindada, o bé Cane Creek 110 o Chris King Sotto Voce, una S-2, també perfecte.



Les tanques de les rodes Carbon Ti, per a mi les millors entre les tanques de factura light.


Els porta bidons Chris King de titani, són "el clàssic".



Hi ha més detalls a tenir present, però aquests són per a mi els principals.

MTB, MTB, MTB.

3 comentaris:

  1. Sense comentaris....la bike perfecte per Lagranevasio

    ResponElimina
  2. A data d'avui, condicionat per una arrancada del 2010 lenta, pel que fa a la bike, les sensacions amb la Vicious, són d'eterna novetat.

    Va arribar a casa que jo no podia pedalar, un cop ho vaig fer va quedar aturada uns dies i ara quan ja portava unes setmanes rodant, repetim aturada, la propera setmana podria ser l'arrancada un altre cop i per tant tornarà a ser novetat.

    La consolidació definitiva seria poder rodar uns mesos, ara sí, ara també, per a poder consolidar la 29" i SS.

    Avui, fa uns dies, per un molest dolor als canells i als turmells, la Superlight seria l'opció ideal de bike, però jo segueixo pensant en clau única de Vicious 29" i SS.

    És així, caldrà esperar i qui espera desespera, tal com sona.

    Venir a South Carolina amb la Vicious un somni, encarregar una Jeff Jones i un cop acabada, enviar-la a casa teva a South Carolina, també estaria bé.

    Em frena l'import de 5.000$ el quadre, pel fet de que tot i que soc del parer que una bike costi el que costi, per l'ús que li dono, sempre té un preu assumible, aquest import per "el quadre", haurà d'esperar segurament a "mai".

    També és cert que ho veig així perquè la Vicious m'agrada i molt.

    De fet quina bike no m'agrada a mi?, podríem dir. Però la Vicious The Motivator SS, sempre estarà impresa a la meva retina, allà a Calatayud penjada sola, suspesa al vuit per la punta del seient al trípode tipus TagamaProductions de les 24Ore, impecable i on en veure-la, ja vaig decidir com molt bé va pronosticar en Colorado que si la veia "en vivo y en directo" seria la meva propera bike i així va ser.

    MTB, MTB, MTB.

    ResponElimina
  3. Preciosa, realment preciosa, si ja m'agradava abans, imagina't ara que he tingut el privilegi "d'arrossegar-la".
    Aquesta joia no podria estar en més bones mans!

    ResponElimina