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dimarts, de maig 11, 2010

Lapierre X-Control 410: set-up FPS2



Amic SantaFe, per al·lusions, això va per a tu:
Per fer un bon "setting" a la suspensió del darrera de la Lapierre X-Control tan faci'l com que seguim les instruccions del Manual d'utilització d'usuari.

Copio i engan-xo textual:
"El sistema FPS (Full Power Suspensión), ha sido basado sobre una posición de equilibrio, es necesario efectuar un reglaje de la presn en el amortiguador trasero con el fin de obtener un redimiento óptimo. Para ello, las bicicletas FPS2 disponen de un indicador de reglaje sobre el brazo trasero.
Pasos a seguir : 1. Sentado sobre la bicicleta, pies sobre los pedales y manos sobre el manillar, (apoyarse ligeramente en un muro por medio del codo facilita la operación). 2. Una vez en equilibrio, debe hacer coincidir el indicador con la posición de equilibrio. Para esto, dos posibilidades, : - Si su indicador esta situado entre las posiciones « zéro » y « min », hace falta disminuir la presión. - Si su indicador esta situado entre « zéro » y « max », hace falta aumentar la presión. Para ello se recomienda una bomba alta presión . ¡Atención! : no sobrepasar 200 PSI o 14 bares máximo y no introducir impurezas a lo largo del reglaje. Para finalizar el reglaje, puede brincar sobre el sillín y comprobar la posición de descanso o controlar rodando sobre llano que el indicador este bien frente al « zéro .» "

Lo de "se recomienda una bomba alta presion" no sols es recomana sino que es absolutament imprescindible que sigui aixi o podríem malmetre l'amortidor, prohibits compressors i/o altres invents, també m'ha fet molta gracia això de "brincar sobre el sillin".

De fet jo quan vull fer una bona posta a punt de suspensions me'n vaig sol a una zona trialera amb la bomba d'alta pressió a la motxilla i faig diferents proves de pressions fins que trobo el "meu tacte" (per exemple: la meva crònica del passat dijous 1 d'abril).



I per entendre una mica millor el funcionament tan eficaç d'aquest sistema:

http://www.cyclesuperstore.ie/shop/pc/viewContent.asp?idpage=75


Com mes coneixem el nostre Drac, mes gaudim d'ell.

6 comentaris:

  1. Gracias Tr@ail por la información, ya he ido probando algunas modificaciones y vamos por el buen camino.
    Respecto al tema de hacer una quedada, yo solo tengo un problema, el no estar a la altura vuestra, aunque en ilusión y ganas tengo un master. La ruta por el río Congost a mi me gusto muchísimo aunque no se si podría guiaros a buen puerto, lo que si puedo hacer es intentar que me pasen el trac de la salida que creo que el que la organizo lo tiene, y por lo que he leído tu dispones de GPS.

    Saludos
    Santafé

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  2. Una sortida així estaria més que bé.

    Cal proposar dia, lloc, ruta, obrir la llista d'assistents...

    Bé, la ruta entenc que és al que va exposar en Santa Fe.

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  3. ok, Lagranevasio yo te paso un correo que supuestamente tiene el trac para descargar a GPS y tu se lo reenvías a Tr@il haber si lo ve bien, ya que la ruta fue muy guapa pero yo seria incapaz de repetirla, habían muchos cruces. La fecha la hablamos.
    Santafé

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  4. Dons fet! i cap problema, el track ja esta carregat al GPS a punt per anar-hi per quan quedem.
    Per lo que veig la ruta surt de Canovelles i puja direcció nord fins El Figaró a on fa un gir de 180 graus per tornar per La Garriga fins Canovelles seguint sempre tant al pujar com al tornar la referencia del riu Congost, ep! interessant..
    Vinga, quan hi anem..?

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  5. Me he leído varias veces el manual del ajuste del sag trasero del amortiguador y sigo sin entender cual es el punto MAX. El Zero está claro que es el punto gordo rojo. El min es el punto negro pequeño. ¿Pero cual es el max?.
    Espero que el punto en el que hay que dejarlo todo subido encima de la bicicleta sea el triangulo rojo sino estoy perdido.
    Mañana vamos a la Cabrerés.

    Gracias.

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  6. Una gran aventura el Cabrerès.

    Ja ens posaràs crònica de la sortida.

    Jo crec que has de inflar la càmera d'aire fins que al "punt" que coincideixi la marca del tirant amb el "punt" que posa SAG del tub tija, que vol dir que és el "punt" òptim perquè el sistema funcioni amb la màxima eficiència.

    Però tot i el que indica el fabricant tu has posar a punt la suspensió en funció de la teva conducció, vull dir que si veus que et queda massa activa o a l'inrevés, la personalització és la base perquè la teva bike et doni les millors prestacions. Tot i que crec que concretament amb la X-Control no hi ha lloc a masses modificacions pel que fa referència a la posta a punt del SAG, pel fet de que al ser un pivot virtual, el seu funcionament òptim és un de concret, però com tot entenc que hi ha d'haver un marge de personalització.

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