Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

dilluns, de desembre 04, 2023

4/7-3/7 )

A la 47, i a la 48 respectivament. La Reina descansa de Vols, i ja ha fet un primer pas agafant un Gran Drac automàtic, i molt bé. 

Pel què fa a Vols, i Grans Vols, tots en marxa si fem referència el genet, i certament que bé. El meu Drac, el Destructor i jo estem decidits a posar fil a l’agulla, sembla i la  seqüència actual així ho indica. Ara mateix a les cinc del matí declino de sortir, a 8°C estaria molt i molt bé, ahir vaig sortir el matí i rodava a ple Sol a 6,5°C, però millor aquesta matinada ho deixo pel migdia, i vaig recuperant poc a poc la possibilitat de recuperar la seqüència del 6/7. 

Els equipaments ja de tardor, a excepció de les S-Phyre, i dels Hirzl, així com també els mitjons que marquen on érem fa res, els  darrers dos Vols he sortit amb els culots nous de Pearl Izumi llargs, i quina comoditat, mare meva. A un dels Vols una lleugera pluja intermitent en mode de tímida aspersió va ser sempre present i el culot nou que té un tractament repelent a l’aigua va funcionar molt bé. 
 
Jaqueta preferida? Yeeeees )

El Drac i el Destructor què puc dir, van agafats de la mà, crec, quan rodes pel paradís del MTB, a un d’ells on puc parafrasejar, si el cel no ha de ser així. Aleshores tot va com la seda, ara però cal que seguim evolucionant dins d’aquest tram.

Amb coincidències, gravels, elèctriques i cap MTB, quina força que imposen les noves tendències, sense incidences, amb eines, amb aigua sense beure, sense menjar, entre els 6ºC i els 10ºC a totes les sortides. 

De mentre valorant si cascs de carretera, o cascs específics de MTB, a les cistelles hi tinc els de MTB, Troy Lee Designs, Fox i l’omnipresent Giro. 

Grans Vols n’he fet un i un, i els dos en ser un altre cop al Mirador m’han deixat impresionat, OMG. Feia més d’un mes que no sortien, els dos mentre no surten estan sempre endollats en mode manteniment, i em falta que arribi un mantenidor més per el segon Gran Drac de dues rodes, les eines Cruztools que les he de passar a recollir, i també un protector per la TFT del meu. Valorant si fer venir una tapa de seient rememorant tram 500. 

Aquesta setmana decidirem l’arribada el mini club de dos ara de tres, d’un nou Gran Drac de dues rodes, l’ala dorada la protagonista, a veure, dijous es va fer el pas definitiu, però no es va consolidar perquè el Gran Drac no hi era, ni se l’esperava, tot té la seva dificultat, tot, oi?

MTB, MTB, MTB. 

dijous, de novembre 30, 2023

De la 42 ja en fa 6. Moment contundent (

El del darrer dia de la 42, OMG. Sense un motiu clar una caiguda sobtada en una zona mitja, vull dir ni ràpida ni lenta, ni técnica, ni tampoc planera, un tram més, arribant a un enllaç, ara que estàvem rodant a distàncies un 30% més llargues augmentant el desnivell proporcionalment. Amb rodes FW vull dir no les més XC, i amb diàmetres actual de 2.35, i la caiguda de la Reina ha sigut contundent, des de Cogne que no tenía una caiguda com aquesta, diria que aquesta darrera força més contundent, i amb més conseqüències doncs varen quedar aturats els Vols a totes, totes, aprofitant jo també per descansar,  així veig si l'evolució metabòlica que estic visquen es calma, doncs l'alimentació amb Vols no té res a veure a la que feia sense ells, mare meva.

En tot cas la Reina passades aquestes sis setmanes evoluciona super bé, sis setmanes de molt repòs estan ajudant a que tot poc a poc però sense pauses torni a lloc.

Les ulleres han parat el cop a la zona de l'ull, però també han generat un cop proper d'aquest, i un fi tall també a al parpella inferior,  el casc ha absorvit el cop però com les ulleres també han provocat un fi tall al fron, els guants Hirzl llargs han protegit la mà però com els altres dos elements de protecció també en el seu defecte han cremat puntualment la mà a les zones sintètiques, no les de pell de cangur, en tot cas que bé anar amb aquestes super Armadures de Gala, que bé, que bé, que bé. 

L’Aether descansa ara a un bon entorn ))

De l'equipament, ulleres, casc, guants, parcialment deteriorats, tots per cedir el relleu, les ulleres tardaran una mica més doncs el proveïdor del primer Mirador crec que ja no hi és, i si es confirma aquest fet ni en el primer ni en el segon Mirador hi tenim a qui ens pugui subministrar les ulleres graduades fotocromàtiques que li funcionin, i han de ser les contrastades que porta ara o germanes. Caldrà també esperar a veure quin casc ha de venir, un  Aries, un Aether, no ho sé, en tot cas les ulleres li han d'anar bé amb els casc, i el què li queda ara més nou és un Aether de darrera generació, el tir segur seria un segon Aether doncs amb aquest i les mateixes ulleres però noves segur que l'encertem, veurem si ve un segon Aether ara blanc, o un Aries també d'aquest color, aquest darrer té aquest risc de no funcionar amb les ulleres que ara utilitza la Reina, punt delicat aquest, o que les noves ulleres sent diferents de les actual de ser aquest el cas funcionin amb l'Aries i no amb l'Aether, o a l'inrevés amb els dos o bé amb cap dels dos, no passarà així amb els guants que no caldrà reposar ara per ara doncs en queden quatre jocs més, i tampoc acompanya que Hirzl va modificar les talles dels seus guants i no sé tampoc quines gastem ara, així doncs tampoc podria fer la reposició per aquesta nova circumstància del tallatge i com esmento ara no en sé la talla correcta.

Tres dies després de la caiguda tot va evolucionar vertiginosament, ara passades sis setmanes queda esperar-ne una més perquè la costella quedi bé un altre cop, ara hem de sortir de, i prou, després ja tindrem oportunitat de reflexionar prudentment sobre tot plegat. Caldrà deixar passar temps, mai massa, i si cal, que aquest sigui fins l’infinit, com sona, literament. 

He de reflexionar, inevitable mirar de fer-ho, però també imposar-nos deixar-ho per després, ara cal evitar aquesta reflexió a totes, totes. Ara a la 48 jo ja a dalt del Drac, ara la Reina únicament passant les hores amb molta qualitat , sembla fins i tot senzill quan ets entre els nostres Destructors, sort en tenim d'haver decidit ser entre ells i prou, oi? )  

dimecres, de novembre 22, 2023

Tools )

Una base de reflexió interessant, com a punt de partida és que podria ser molt positiu disposar d’un nou espai per el manteniment dels Dracs, i en aquesta direcció podria ser també una pensada ampliable a Grans Dracs, a tots ells.

No són totes, però sí quasi )

El conjunt de les eines, han d'arribar a sumar un centenar i poc més, que són molt poques tot i que a mi un cop ho escric em deixa aturadet, les de la imatge en són una bona part que han de deixar de treballar a aquests Miradors, unes quaranta han de sortir, i a on excepte les Park Tools per seguir la coleció i prou, i les més noves per estrenar ara per ara de Hazet aquestes darreres no surten a la imatge, la resta totes han de donar pas a noves arribades, les de la imatge aniran a un nou destí, per seguir un nou tram, a Vilanova.  

Ara però quan fem referència a les noves únicament vindran les marques més interessants per a mi de cada tipus d'eines, per posar un exemple Knipex, Snab On, Wera, Gedore, Hazet, o Facom entre d'altres són les que vull que fassin camí properament caps als Miradors. El banc de treball, un ara per ara, segurament mòbil on poder treballar millor, de Gedore, de Beta, o de Facom, on facilitar manipular els components, on poder també ubicar les eines per treballar amb el repair stand i les bikes a una alçada ergonòmica que no em deteriori més les ja de per si fatigades lumbars, fatigades per la pràctica de la nostra pròpia disciplina, i per les hores passades a l’alçada de la caixa a dins de la VW, que no ens permet incorporar-nos mai totalment. Les marques esmentades no són totes, les que no exposo és perque són difícils de rememorar com s'escriuen, i d'altres com les de l'equip de F1 de Ferrari que no les recordo, en tot cas quan toqui ja les cercaré, i les compartirem, i tant.

Si per fer manteniments has de mirar a terra ja no anem bé quan parlem de Dracs, siguin quins siguin els manteniments i els tipus de Dracs

Fa uns anys que vull portar-ho a terme, i així estic.

dimarts, de novembre 21, 2023

Eina al 3er Mirador )

Doncs la primera ja fa uns dies que reposa al tercer Mirador. 

De la darrera intervenció sobre consumibles fins avui no he decidit res més de l’apartat de les eines. Poc a poc certament, aniran venint totes i cada una d’elles, tant. 

Tampoc ha ajudat a decidir que fins avui  no hi ha hagut ni un Vol des de la darrera aturada, demà haurà passat un mes just des del darrer Vol, des d’un diumenge poc amable amb nosaltres, renoi, renoi, renoi, i del que la Reina encara en  té per unes setmanes per estar refeta i poder així reiniciar els Vols. Jo els he refet avui, i que bé que m’ha anat, mtb, mtb, mtb

1a eina, tisores )

De les eines a partir de la primera entrada no he fet res doncs esperava a veure què passava amb l’arribada dels nous i primers útils de taller, el fet és que no ha passat res, segurament molt condicionat tot plegat per la topada esmentada de la Reina a ple Vol, que ens ha deixat en una breu o no tan breu aturada del temps per sort dins d’un espai i un tram de somni, que segur que ajuda a portar-ho, segur, segur però evidentment que fins aquest migdia que he agafat la bike, després de quatre setmanes que quasi ni les he mirat, que segons com no és així, però segons com quasi que sí, doncs en unes altres circumstancies hauria revisat pressions de pneumàtics, netejat la transmissió, i finalment verificat ferodes, en un mes sortint o entrant del Mirador únicament dos dies he comprovat amb els dits com evolucionava la pèrdua d’aire, sense corregir-la, per cert que la meva roda del darrera ha decidit que no vol el líquid segellant i el va deixant anar per gravetat mentre descansa el un dels stands del tercer Mirador. 

Ve un nou repair stand, amb fixador independent de manillar molt xulo, té un mecanisme el d’agafar la bike per a mi perfecte, tipus pinça d’estendra la roba, aquest  l’hem fet venir al segon Mirador per fer equip, super equip amb les meves eines actuals que marxaran direcció al Vallès un cop jo vagi revent les primeres eines noves ara per ara al tercer Mirador. 

Us he de dir que les eines pel Gran Drac més esportiu són les que em fan més il.lusió, concretament les referides a les masses no suspeses, el motiu ve per les extenses lectures dels darrers últims anys a les tres i les quatre de la matinada sobre pneumàtics dels diferents Dracs i Grans Dracs, lectures portades a terme mirant de refer el son, i aprofito per insistir que el tipus de pneumàtic i la pressió d’aquests és el punt més important de tots, us diria que la resta de components dels Dracs i Grans Dracs si fem referència a aquest element passen a ser tots secundaris. Després si tractem d’altres parts-components cada una té el seu pes però diria avui que els tyres son el grial de cada un dels diferents Dracs, tan pes tenen i determinats són en el comportament dinàmic que la composició de cada un d’ells és un tresor que cada fabricant guarda amb pany i forrellat com el seu bé més preuat. Segurament els ferodes si parlem d’altres consumibles podríem pensar que també, doncs per mi  no, per el genet apassionat no professional quan parlem de ferodes ho resumim a tipus, actualment amb Shimano amb tots les orgàniques sempre, i amb Formula R1 les sinteritzades sempre, sempre també les del fabricant, tot i venir de Kool Stop vermelles, però un cop tries material ja tens la feina feta, amb els pneumàtics la lliga a on entres és una altra, ja us afegiré un link amb un llibre que ve a ser la bíblia quan parlem dels pneumàtics, i he de dir que com més llegeixo més redueixo les variables, en resum dues, pressió i tipus d'ús, res més, res més, a veure, desgast dels tacs, pressió a la que vols treballar un cop a temperatura el pneumàtic en segons quin ús, si serà més o menys exigent aquest, si tens previst una durada determinada de l'aventura, hi ha diferents maneres d'abordar aquest element, però sí que diria que pressió i tipus d'ús són les dues variables més directes-pràctiques, tenir-les presents et garanteix bona part de les condicions per gaudir d'un molt bon Vol. 

Avui també he tret de les caixes tots els equipaments de tardor, 9 i 12 Armadures de Gala complertes per genet i Reina respectivament, i a l’hora he retirat els mallots i culots d’estiu,  d’aquests darrers tots menys els 2in1 de Gore que surten tot l’any amb mi.  

Mallot paravent preferit ))

He fet bé, he rodat amb la meva Armadura de Gala preferida, ara però de tardor, com ho és el mallot Gore paravent de mànigues extraïbles, el culot 2in1 de la mateixa casa. També  curiós poder rodar comodament per sota dels 10°C amb culot curt, i sense mànigues el mallot paravent passats els primers quilòmetres, la resta com el culot 100% tot d’estiu, amb guants Hirzl, amb mitjons Gore, amb les S-Phyre, i amb la tèrmica també de Gore. 

La darrera vegada que vaig sortir rodava a 25°C, avui la màxima ha sigut de 11°C )

A veure per on van els trets a les properes setmanes fent referència a les eines, segur que un cop un altra vegada entre Vols aquest apartat agafarà de cop molta força. De fet tinc les cistelles plenes i a punt per fer fer les respectives comandes,  per marques segons els diferents tipus d’eines. 

Avui de quatre, tres Destructors s’han quedat amb la Reina, i un ha vingut amb mi, i quan estàvem al primer quart de la sortida aquest super protector s’ha endinsat al bosc a tota velocitat, per passats uns minuts tornar silenciosament a ser sempre a uns metres darrera meu, que bé ser dins del Vol tan i tan protegit, que bé, que bé, que bé. 

dimecres, de novembre 08, 2023

Test d'eines I )

El què he portat a terme fa uns minuts fent venir una eina, ara ja ahir, i a veure si tinc bones sensacions. 

La decisió ve també condicionada accelerada perquè necessito una nova funda del mòbil, la meva un dels dos botons del so ha desaparagut, ha decidit marxar ).  També ho dificulta que una versió com la meva, la  11 ja no té masses accessoris disponibles, per no dir directament que no en té, cal veure que el 4 és el meu preferit, 11+4 deu ser un senyal, coses. En tot cas Topeak la disposa en principi, i podria ser que durant els propers dies aterri al segon Mirador.

Fa anys que no em decideixo per una funda més robusta, a veure si aquesta Topeak em torna a posar a la senda de les proteccions que realment fan aquesta funció de protegir en condicions relativament extremes, a veure, a veure. Jo no porto el mòbil agafat a cap Drac, ni Gran Drac, encara, el porto a la bossa central del mallot, error de criteri en el cas d'una possible caiguda, en unes certes conditions podria ser el mòbil un element que impacti de forma molt agresiva amb nosaltres, és cert, però també ho és que les bosses del darrera del mallot són per portar el què necessitem, i avui crec que encara el necessitem el mòbil, en tot cas ara per ara és on el porto, ho escric i penso en una bossa de quadre que respecti la forma-cabuda dels dos bidons d'aigua.

Un recordatori que podria ser interessant de valorar, com ho és que fa dues setmanes ens va ser d'utilitat a nosaltres, podria ser positiu que les ulleres han d'anar per sobre de les cintes del casc doncs en cas d'un super impacte protegeixin del cop, si el què vols és que es retirin soles seguidament després del primer impacte per evitar un efecte que en principi podríem voler evitar com ho és  que s'incrustin amb el rostre, també pots valorar, decidir portar-les per sota de les cintes perseguin l'efecte contrari, és a dir que no saltin, no sé mai què és millor, prudent pensar que segons les circumstàncies de la caiguda-accident una opció pot ser millar que l'altra, com també i aquí no en tinc cap de dubte, que els guants i no deixaré d'insistir, sempre llargs si vols mirar d'evitar que un dia, encara que sigui un i prou, passi el pitjor, o millor dit si volem moderar els efectes d'una caiguda a les mans. En darrer terme i ho dic amb determinació, i no en aquest ordre, doncs el casc és el número ú quna parlem de seguretat en bike, fent, aquest sempre hauria de ser, cada un dins de les seves possibilitats, el millor casc que et puguis permetre, no el millor del mercat, en aquesta ocasió a nosaltres ens ha salvat el millor casc que ens podíem permetre, un d'ells, no el millor dels tres que disposa, sí el millor que el seu dia va ser possible de disposar, quin no és important, sí que era el millor casc al que nosaltres podíem accedir, ara ha quedat ell inutilitzat, que bé, que bé, que bé. Podrem dir que sigui el millor és un lema gastadet-facilet sempre, no pas, no pas a aquest espai, a aquesta intervenció si més no, no ho he dit-referit de les ulleres, ni tampoc dels guants, doncs no crec necessari que siguin les milors, tampoc ho sé valorar, ni del culot, ni del mallot, ni del calçat, que em passa el mateix. 

Sí que ho diria si parlem dels mitjons, i no per seguretat, aquests darrers decideix-te sempre per els millors que puguis localitzar, els més tècnics referit a que siguin el més propers-específics a la teva reflexionada necessitat super personal. 



La guia-fixador-estabilitzador pel manillar, que evita que la bike, el seu manillar concretament un cop al stand Topeak, giri, aquest darrer ja fa la seva feina fa mesos amb la Spot Brand, ara també serà així amb la Vicious, no és la millor versió, però un cop ens hem decantat per Topeak els accessoris ara per ara també són els d'aquest fabricant, no així quan parlem d'eines, cal dir que són bikes exposades i prou, vull dir que no reparo aquestes bikes a aquest stand. En el segon stand on descansen les Lynskeys no seran Topeak, de ser, seran Park Tools, concretament un el de la bike de dalt del stand, i si funciona, vindrà el de baix, dubto si l'estabilitzarà bé, i també dubto d'on deixo aquest fixador del manillar quan trec la bike, amb el Topeak seleccionat un extrem va agafat al stand, amb el segon que esmento el fixador de manillar de Park Tools no, aquest va agafat al manillar i al TT, així quan vull baixar el Drac cada cop em quedaria amb el fixador de manillar a la mà, poc pràctic crec, en tot cas en vindrà un primer i veiem on som sobre aquestes reflexions provies.

Per a mi un molt bon pas el de la decisió de fer venir una primera i única eina que ja tinc de sempre, vull dir començar i veure quina sensació tinc, les tisores de Park Tools són les primeres, si la percepció és, Knipex amb tres clàssics que no imprecindibles seran les properes eines seleccionades per fer camí cap als Miradors. Amb la safata per les eines del stand, és una tímida entrada, molt prudent de la possibilitat de fer venir un carro mòbil d'eines dels de veritat, o un banc fixe d'eines, o un de plegable. 

Dubto que aquesta safata d'eines Topeak em funcioni doncs el Preb Stand de la mateixa casa que fa anys que venia amb nosaltres a cada edició de Finale, Finale ja no és avui un objectiu per a nosaltres, un cop als Miradors no puc mantenir-lo sempre muntat, o no podia, així doncs ara per ara menys podré mantenir la safata montada al Preb Stand si aquest darrer no pot ser-hi, i a cap dels Miradors avui per avui pot funcionar, o no li he donat encara proutes voltes a cada nou Mirador les condicions són noves, i per tant les possibilitats també, únicament que jo sóc molt lent en tot, i passen molts dies perquè m'adoni d'aquestes, de les diferents possibilitats, requerir d'una dècada o de dues no és un termini desconegut per a mi.

Les palanques per desmuntar els Maxxis venen per seguretat, aniran a dins de les diferents bosses d'eines dels quatre Dracs, i evidentment que únicament en seran operatives a dos d'aquests Dracs, doncs la Vicious i la Spot Brand no surten quasi mai, la Longboard concretament mai, però miro de tenir totalment el dia els cinc Dracs que tenim a data d'avui totalment muntats en les seves diferents versions, 26", 27,5" i 29". 

El kit per purgar els frens Shimano XTR crec recordar de la generació 9000 ve perquè cal substituir el líquid de fre de les dues Lynskeys, i no disposo de la unió requerida del bombi, serà interessant tornar a purgar frens, fa anys que no ho faig, mínim des del 2017.

dilluns, de novembre 06, 2023

Consumibles )

He fet comanda de consumibles, ferodes, netejador de frens, doncs l'últim pot que disposava el va consumir integrament el Gran Drac de dues rodes en una sola neteja dels frens, mare meva quina falta que li feia, cert que en els primers i darrers 5.000 Km no havia netejat mai les pinces ni els discs, per prudència, aquest Gran Drac em fa molt més respecte que el Gran Drac més esportiu, curiós, però crec que això ve perquè el de dues rodes tot és motor, no hi ha res més, uns pneumàtics sí, un manillar també, i un seient certament, com una transmisió, i en darrer terme uns frens radials amb bomba també radial, i aquest conjunt fa força respecte, molt. També he d'esmentar que les dues revisions que he fet d'aquests les ha fet el concessionari, i he de pensar que ells si han procedit a fer la neteja d'aquests elements, millor dit em consta que sí.

També el llum Cateye del darrera que ara ja està disponible, així com un respall específic ideal per netejar  les cadenes SS, però perfecte, i un recipient específic pel mateix, aquest darren també manirà bé pels Grans Dracs de dues rodes, que bé. Els Cateye però no són exactament els que volia, no tenen modes, o fan llum o no i prou, en demanaré de nous i aquests aniran de segon llum del darrera per ser encara més visibles )

La comanda va anar directament al segon Mirador, i ara ja està al tercer, tardarem però a utilizar aquests consumibles ((

A partir d'aquí, aturats de forma indefinida ara per ara tots els Vols des de fa dos diumenges, OMG, així aprofitaré per anar a per la renovació de les eines per fer els manteniments dels diferents Dracs, començaré pels Dracs, i després els necessaris per els  Grans Dracs de dues rodes, i el tercer grup d'eines serà dels específics del Gran Drac més esportiu, a veure. La meva pensada amb aquest darrer és la de prioritzar els utillatges referits a les masses no suspeses, doncs aquests  concentren bona part dels consumibles, a excepció d'olis i filtres, com ho són pneumàtics, discs, i ferodes. Ara per ara únicament tinc molt d'interès en aquest aspecte de les eines, en segon terme de mentre també en pensar a poder ser un altre cop a dalt dels Dracs, s'han de donar les circumstàncies i no serà abans de sis setmanes, i mentre no passsen aquestes, ara en portem dues, per a mi vital concentrar-me a que els consumibles desl Dracs estiguin a punt per reiniciar els Vols, i seguidamnet els Grans Vols, aprofitant també per valorar si fer venir una única comanda amb totes i cada una de les eines sense excepció o ho faig per grups. El segon grup d'eines tindria relació amb els olis, especialment el del diferencial autoblocant del Gran Drac més esportiu.

Ja aniré compartint poc a poc cada tram de l'evolució d'aquest apartat de les eines, serà en mode pausat perquè porto molt temps sense fer aquest pas, fa anys que no tractava aquest punt dels útils de taller, de les eines, i ara en fa dos que han anat venint els primers grups d'eines més seriosos, tot i que no les he utilitzat, que no les he estrenat per prudència doncs hi ha certes reparacions, manteniments que fa molt de temps que no faig personalment, i que crec que no els portaré a terme, tot i així  el meu interès per aquestes eines cada cop ha sigut més gran, fins el punt que ara i des de fa dues setmanes ho estic estudiant ara sí ara també, i he de dir que no tinc el criteri encara centrat en seleccionar un primer grup, i cada cop faig una llista detallada més extensa d'eines, dubto si fer-les venir totes de cop, o les faig venir com us esmentava per tipus, començant per les de les masses no suspeses esmentades, ha de de ser molt xulo per exemple fer venir una eina específica per mesurar el desgast dels discs, ho escric i em costa pensar en fer una recerca de les diferents toleràncies segons marques i models, com segons Dracs o Grans Dracs, és més no sé si estic capacitat per no confondre'm i creuar dades sense voler ))

El fet és que motivat per l'arribada dels diferents Miradors he de decidir el grau de mobilitat d'aquests equipaments, primer perquè la proposta és molt diferent si penso en la VW, que hagin d'anar sempre amb ella, o si penso en un dels Miradors, on estarien ubicades totes les eines dels Dracs, i dels Grans Dracs. 

dimecres, de novembre 01, 2023

El pes en els Grans Dracs de dues rodes )

Poc a poc aquest va augmentant, bossa sobre dipòsit, per poder portar el la documentació personal, les claus dels candaus, les del Mirador, que no les dels Miradors, doncs no ha d’anar-hi mai, unes ulleres per veure de prop, i unes de Sol Oakley, una armilla paravent, i a on també hi descansen els guants un cop ja a dins del Mirador de tornada, i a on hi reposa el mòbil ben protegit de l'escalfor del Sol, darrera meu, just darrera meu la compacta bossa porta candaus de sobre seient, amb els cadenats, que augmenta significativament el pes, uns 10 Kg. segur que ha incrementat el pes de tot el conjunt, la petita i mínima protecció de la pantalla TFT tot i ser la mínima expressió també suma. Ho escric i ara veig que la barrera dels 200 Kg. ha estat superada, doncs parteixo d’inici dels 192 Kg. declarats pel fabricant, que ja és un pes excepcional per aquesta categoria de Gran Drac. 

El pes dels candaus, i concretament la seva ubicació no ajuda a millorar el comportament dinàmic, molt lluny del centre de gravetat òptim on que sigui el més baix possible és la premisa, però també cal dir que no tinc avui per avui una alternativa millor si parteixo que considero imprescindible portar aquests cadenats de segurerat. I en menor grau afecta quan parlem de la bossa sobre dipòsit però per a mi encara més prioritaria que els cadenats doncs el què hi porto a l’interior no és negociable, puc sortir sense cadenats, doncs el Gran Drac no pot quedar-se mai fora del meu camp de visió, o millor dit no hauria de quedar-hi, dels 52 Grans Vols que porto amb ell a cap he requerit de cadenats, doncs de tres vegades que he fet un breu cafè a les tres he tingut el gran Drac a la meva vista, i jo he fet el cafè a l’exterior de l’establiment, a metres del Gran Drac, sí que a metres com esmento, sempre masses, i per aquest motiu he incorporat aquests cadenats i la bossa per portar-los, doncs hi ha sempre un moment que perdo la capacitat d’observar, i aquest fet es va repetint internitentment sempre, és a dir quan això es produeix  no veig el què passa davant meu. Ho escric i em costa d’acceptar, puc fins i tot compartir que no em passa sempre però si que em passa amb tot, però absolutament amb tot, per fortuna o no, de manera intermitent, crec comprendre. 

L’única manera que tinc per minimitzar-ho és mirant de mantenir rutines. Que no ho aconsegueixo però pensar-hi em tranquilitza

En tot cas darrera meu soldats literalment a sobre del seient és el millor lloc dins de la mala distribució del pes, i en menor grau també soldada a sobre del dipòsit. Una mica ho podria considerar com si jo pesés uns 15 Kg. més, crec que en el Gran Drac més esportiu el pes del conjunt inclou un pilot de 80 Kg. seguiríem doncs en una situció força ideal. Considerant que l’increment de pes l’incorporo a la zona del pilot, seient i dipòsit, no seria el mateix si ho faig darrera del primer o via unes alforges laterals. Mare meva i em ve al cap la Transpirenaica i en com m'afactava la parrilla del darrera agafada a la tija amb la bossa corresponent,  a la dinàmica de l’ASR-SL, mare meva. 

dijous, d’octubre 19, 2023

4x4 )

La característica més significativa d'aquest Gran Drac més nou és que és sempre tracció permanent a les quatre rodes, així que el fa ideal per les estacions més humides, més fredes, però aquesta qualitat ara per ara no ha sigut prou determinant per decidir-nos a utilizar-lo, curiós però no menys cert. Sense anar més lluny a les últimes anades al Principat d'aquests darrers dos anys únicament l'hem utilitzat en una ocasió, curiós però no per això menys cert. Un altra aspecte que no m'ha ajudat és que ahir mentre tornava al Mirador va ser tot just la primera vegada que aquest Gran Drac em va deixar fer-ho pausàdament, doncs durant el 2020, el 2021 i part del 2022 concretament fins l'octubre sempre vaig mirar d'agafar-lo el mínim possible perquè en l'anada i tornada de cada dia a SC per Coll de Pollastre i Collsacreu no m'ajudava, no m'afavoria  a circular poc a poc, entenc que per la relació de transmissió automàtica que deu tenir, ahir però podria ser també per un recorregut més obert, no ho sé segur, la tornada al paradís va poder ser molt pausada, que bé, i sé segur que no m'havia passat abans el poder rodar pausat perquè ara quan encara ha de sortir el Sol segueixo com ahir, és a dir gràtament sorprès d'aquest comportament dinàmic més germà de la VW. També esmentar que en una o dues ocasions que la Reina l'ha conduit l'ha valorat com a molt dolç d'ús, molt, però tampoc l'ha utilitzat més, no sé si pesa també que hem avorrit una mica el color gris fosc metalitzat, no ho sé, en tot és a on som, no però quan parlem del color de la Transportadora de Dracs que té el mateix color i n'estem encantats del seu aspecte discret, doncs això ha fet que fins avui quan a dins hi han reposat els Dracs mai hem tingut un disgust, doncs res indica que hi siguin, i la Transportadora amb aquest to discret no persegueix ser visible per les mirades indiscretes, a l'inrevés, vol ser-hi sempre en mode sense ser-hi ) Però quan fem referència a aquest Gran Drac més nou la percepció, la primera pensada de correr molt és el factor que més el condiciona a no decidir-nos per ell, curiós que dos dels Grans Dracs, un el més esportiu, i dos un del de dues rodes, tots dos són ultra radicals, i no conviden a correr en excés com sí ho fa aquest Gran Drac tracció total que ara sempre reposa a SC, i mira que aquest darrer és alt, i amb aquesta característica de ser tracció quatre, i fins i tot porta un sistema inteligent per baixar per pendents extremes per pistes de muntanya on baixa ell sol, no has de fer res, les càmeres  que porta incorporades ho fan tot elles, ni que dir que aquest Gran Drac tot i estar preparat per acariciar prudentment les pistes de terra  no ha sortit mai de les carreteres asfaltades, necessitaríem el Miki per poder fer aquest test, i també esmentar que és el  Gran Drac que més inseguretat presenta baixant de Collsacreu a SC a sota zero o propers, segurament perquè vas molt més de pressa que amb els altres, i no perquè no sigui el que millor adherència presenta, però la velocitat per mi vertiginosa del pas per corba el fa diferent, molt diferent, per a mi insegur, que no ho és pels motius que exposo. 

dimecres, d’octubre 18, 2023

A la 40 i 5/7 )

Per un dijous y divendres de descans. El fet diferenciador ha sigut que el recorregut que fem està siguent motiu d’intensos treballs forestals i hem hagut de fer un recorregut nou que ens ha modificat la rutina, resultat seguidament, dos dies aturats.


Equipats 100% d’estiu, sempre, sempre amb les S-Phyre, la resta entre Pearl Izumi un altre cop per la Reina estrenant ara sí els culots ultra curts P.R.O i amb els mallots Elite de la mateixa casa, també Gore C7, i puntualment De Marchi. Jo amb C7 de mallot, i culot 2in1, com també Pearl Izumi Elite per mallots, i culots P.R.O. A part que els nous culots d’hivern meus també tornen a ser Pearl Izumi, abans dic que estem deixant poc a poc aquesta marca, renoi, content però perquè sigui així, passar l'hivern amb Pearl Izumi sona molt i molt bé, i tant. 

Amb aigua sense beure, amb eines, utilitzades avui cercant silenciar un soroll entre el BB i la roda del darrera que no té cap intenció de marxar.

Curiós perquè rodem bé, prou bé, pensem fins i tot en un futur SOLO, a veure, a veure, oi?

MTB, MTB, MTB.

La meva Armadura de Gala de dues rodes d’una peça desconec el motiu però presenta uns lleuger simptomes de degradació, molt timits però presents, a veure. 

dissabte, d’octubre 14, 2023

Entrades i sortides )

A la matinada d'un dia de la 39, i el Gran Drac de dues rodes de la Reina ja va tornar a ser al Mirador, hauré de reflexionar si detallar millor, i més ampliament el Mirador, doncs fa un parell d'anys el Mirador ho era dels Dracs, i ara amb l'arribada dels diferents Grans Dracs tinc dubtes, sempre tinc dubtes, s'han de tenir en el meu cas, altra cosa amb quin grau de presència, amb quina influència determinant en el dia a dia, acceptant que formen part del tram sempre pots arribar a portar-ho, no sempre bé certament, però com tot i en principi no passa res, i entre aquests, entre dubtes fem el tram. 

En tot cas el nou Gran Drac de la Reina torna a ser a casa, i el meu genoll torna a estar lleugerement ressentit, entrar-lo ahir al Mirador em va fer repetir el gest del primer dia d'aquest a casa  on també el vaig entrar i vaig caure passats els primers minuts en la mateixa extranya sensació de la zona del genoll esquerra, renoi, renoi, renoi. També ho remou tot a positiu també en aquest cas l’entrenament de la respiració d’aquest dia del retorn del segon Gran Drac de dues rodes,  on a cada setmana que passa anem treballant nous exercicis i aquests darrers posen en marxa velles zones oblidades del cos, en aquest cas aquesta part que afecta a cintura, i genoll, fet que m’anima a pensar que ho estem fent prou bé, també perquè els Vols no paren de ser una realitat, i aquest és un molt bon indicador de l’evolució de tot plegat. 

Pearl Izumi ))

Les eines Cruztools no han arribat, no passa res, i aprofitant que ens van portar el Gran Drac rebaixat ara aquests 3 cm. d’alçada, s'han emportat la roda amb la llanda Crest per reparar el desperfecte del radi-cabota. 

Aquesta matinada m'he despertat amb una sensació sobtada que no compartirem avui, però no per portar a terme un Vol, si no perquè les Màquines de Prosperitat van lligades per seguir-ho sent a mantenir un model de disciplina que requereix d'una significativa constància, on mantenir-la requereix de certes concessions per part de tots cada dia sempre. Aquest darrer mot marca la diferència de to, és a dir sense aquest no podrien ser pròsperes.

La notícia de la setmana és que Dracs, Gran Drac el més esportiu, com també els de dues rodes reposen tots junts avui, i des d'ahir, notícia també que la Transportadora de Dracs, ho fa també des d'ahir durant la 39 i la 40 ara per ara al Baix Montseny, perquè havia de despertar el Gran Drac que portava mesos en repòs a SC. I renoi quina tornada més dolça fer-ho en aquest, quina comoditat, ara, aquesta setmana els diferents desplaçaments els farem amb aquest Gran Drac i properament en principi tornarà a quedar-se a SC un altre cop per reposar, i així la Transportadora tornarà a ser en el dia a dia entre nosaltres. 

diumenge, d’octubre 08, 2023

A la 40, Pearl Izumi )

Content de no deixar-lo enrera, vull dir, fa uns anys des del 2018, finals, que Gore marca el ritme de l'entrada dels culots i mallots, com Shimano del calçat, com Giro dels cascs, Hirzl i Gore dels guants, en detriment de marques referents com Pearl Izumi que en mallots i culots no ens proposa equipaments, Mavic el mateix, Lake no evoluciona, Giro en calçat ens ha deixat ara per ara de proposar, Cratoni ja fa anys que va cedir el pas, i a on la manca de propostes entenedores per part d'aquests darrers m'ha portat poc a poc però sense pauses a decidir-me ara sí ara també per Gore. 

Les elèctriques manen, i les gravel també, i les equipacions de bike per a MTB queden perquè hi són, però a mi em costa seleccionar entre tantes modalitats les que per construcció estan pensades o bé per fer molts Km. rodadors a on els equipaments de carretera ja ens poden coincidir, com els cascs que per a moltes hores els de carretera són essencials pel seu extrem lleuger pes, així com els equipaments específics per a MTB seleccionats des del Mirador per ser dins d'unes 24 hores, a on de carretera únicament mantenim els cascs, doncs és una gran ajuda no haver carregar de més perdent la visera pels contrasols preferint prioritzant que durant la nit i poden ser moltes hores, més que de dia, ja portem el llum prou pesat, la resta d'equipaments que portem són estrictament Armadures de Gala 100% de MTB.

A aquesta setmana 40 els culots d'hivern pel genet ja són el Mirador, va ser un dit i fet, culot senzill aparentement, doncs són comodíssims, quin tacte a la pell OMG, i amb prestacions de gamma alta, curiós, en quatre anys com ha evolucionat tot, què vull dir, la badana és la 1:1 Elite d'ara, que és molt diferent a les badanes que han marxat 1:1 Elite del 2017, el teixit del culot és termo, i són resistens a la pluja, per a mi de 10/10, a més disposo de la talla, també en puc agafar el nombre d'unitats que necessito, ara per ara tres, doncs he passat els darrers hiverns amb dos d'específics d'hivern, fent equip amb els 2in1 de Gore amb camals pirates i llargs, així com amb els pirates de Pearl Izumi P.R.O resistents a la pluja, també termos, així ara amb un de més crec que aniré prou ben servit, i si no sempre en puc fer venir un o dos més, si encara n'hi ha de disponibles, hem d'esperar que sí. 

També vull retirar els dos culots pirates Mavic d'entrada d'estació, pel mateix motiu que els equipaments que han anat marxant, ja els hi toca, i tant. Així com també han de marxar els dos cascs que encara reposen a la recàmara per si de cas, que no són MIPS, i protagonitzen els Vols ara en el meu cas amb els dos Synthe, un de blanc i un de negre amb els que vaig ben servit, i la Reina disposa de dos Aether, un de negre phospo, i un de negre amb groc fluo, li falta però la necessària unitat en blanc, a veure. Les tèrmiques d'estiu les he ajornat, no ho tinc clar perquè vull millorar les Gore de la Reina amb unes tèrmiques contrastades que no tinguin coll de pic i si rodó, m'espero, i quedara pendent el etern punt dels mitjons curts negres sense logos que vull que siguin Pearl Izumi i/o Gore i que no podrà ser ara per ara )

De les estanteries amb el calçat, dels penjadors de les Armadures de Gala, de dreta a esquerra es quedaran Crossmax Elite CM, i guardaré les XC70, les MX237, i les S-Woks, doncs ara ja sí puc dir que únicament estan sortint les S-Phyre. Així quedarà el vestidor més net, amb les Armadures de Gala complertes que estan sortint, sí que per si de cas quedaran les Privateer, per els primers dies després de les pluges intenses, i per les rutes a on podem preveure que passaríem hores caminant, i també les Crossmax Elite CM per les condicions extremes de pluja i/o fred, no les més extremes en principi, i dic en principi perquè a Fort William les CM van ser les protes durant moltes hores a 0ºC, i sota hores de pluja i més pluja, sí que és cert que a les darreres hores van haver de sortir les Shimano d'hivern, però avui crec que aquestes darreres no sortirien i mantindríem les CM.  

De dreta a esquerra les Ultimate, les MX237, i les Fury, les retiraré, les CM de Mavic vermelles seguirant treballant ))

MTB, MTB, MTB. 

divendres, d’octubre 06, 2023

6/7, xafadets, 7/7, millor, 8/7 fantàstic, 6/7 prou bé )

És a on som a la 36 deixada enrera, tancada la 37, i ja finalitzades la 38 la 39, i a punt també de la 40, quasi res, vull dir que bé poder sortir de la 37 que ha sigut de traca, i ser a una excepcional 38 d'aquesta manera, si venim d'una 36 xafadets, d'una 37 un xic millor a aquesta 38 podrem experimentar millora, he de pensar, la 39 ha sigut nova per haver sigut la primera vegada que dormim fora de casa des del març del 2020, millor dit fora dels Miradors. 

Pearl Izumi day ))

Al tercer Mirador ja hi reposa la primera i la segona super Armadures de Gala de dues rodes de la Reina, no tinc paraules, jo fa una estona m'he desenfundat de la meva, les de la Reina reposen a la seva estanteria mentre durant unes breus hores carregava les bateries de Liti que alimenten el sistema dels Airbags, té un indicador de Led, vermell intermitent, descarregada, verd intermitent 90%, i blau 100% carregada. Aquestes super estructures va acompanyades d'una espatllera molt robusta, i nosaltres hi hem afegit un protector del pit germà del de l'esquena. La talla més ha sigut ideal, així la primera i la segona armadura de la Reina ja estan a punt. Curiosament l'Airbag de la primera armadura podria ser que no l'activi per a un ús de carrer, vull dir anirà amb una armadura d'una sola peça sense l'Airbag connectat, perquè pell, una sola peça amb totes les proteccions convencionals,  ja és una super protecció, ara per ara no hi ha opcions d'equipaments de pell d'una sola peça amb Airbag incorporat, sí afegit com una jaqueta-armilla interior, sí amb armadures de dues peces de la mateixa marca com la segona armadura que disposa, i aquesta darrera sí està preparada, sí que que porta incorporat de fàbrica un Airbag amb una algoritme específic d'ús per carrer, però en una armadura d'una sola peça no està disponible, passa el mateix per a mi, però jo ja estic així des del 2020, vull dir jo rodo una armadura d'una sola peça sense coixí de seguretat, ara per ara, perquè no hi ha alternativa i disposo d’una segona armadura de dues peces. Poc a poc veurem cap a on hem d'anar amb les Armadures de Gala de Grans Dracs de dues rodes, en tot cas ara cada genet en té una de molt complerta, avui dubtava si fer-ne venir dues d'armadures de dues peces no d'una sola, amb els Airbags específics per a carretera oberta, és a dir una per cada u, però no ho tinc clar, en tot cas la Reina ja la disposa, tot i que jo les armadures de dues peces avui tot i disposar-ne d'una, no les veig, segurament han de passar dies i prou perquè ho vegi viable, en tot cas ara per ara tenim aquests dies per anar valorant si faig venir una tercera armadura de dues peces amb coixi de seguretat en aquesta ocasió però pel genet. 

També he fet venir unes botes específiques  per aquestes noves armadures, ja en té unes també molt segures, totes de la mateixa casa que l'armadura, la diferència significativa és que aquestes armadures poden portar les botes per dins o per fora, les que té ara van per fora, les que venen van per dins amb l'afegit que són GoreTex pensant en les estacions que venen més fredes i humides,  les primeres tenen l'inconvenient que tot i estar pensades per l'estiu, principis de tardor no són perforades, el fabricant  per a noia no proposa aquest model amb ferforacions per mirar de fer més portable la calor, sí que ho fa per a noi, jo les tinc, però per a noia encara no, vull dir que tindrem solucionat l'entretemps amb aquestes dues parelles de botes, part de l'hivern, però no l'estació de més calor, veurem, veurem, doncs en la versió per a noi existeixen amb el número que necessitem per a la Reina, en principi, doncs hem de veure si la talla que coincideix per número té els mateixos cm. la versió de noi i la de noia, no ho sé.

En tot cas hem avançat molt, ara he d'aconseguir guants GoreTex, amb tots un requisits de seguretat que jo ja tinc amb els meus, també necessitarà un mono de pluja, la dificultat amb aquest darrer complent ve perquè l'armadura que ha arribat com que porta el coixi de seguretat és molt restricitiu en poder posar un mono de pluja o d'altres prendes tan per fora com per dins, i a la seva pàgina no queda clar quin és el mono impermeable que es pot portar amb aquesta armadura, caldrà anar amb el mono a la casa oficial i un cop a lloc posar-se el mono de pluja que ells li proporcionin, això ve condicionat perquè si l'Airbag s'activa i el mono de pluja no és l'adequat podria causar danys el pilot, renoi, renoi, renoi. Igual que la bossa d'aire no està preparada per rodar a sota zero, ni per sobre dels quaranta graus, les veig dues dades un xic justetes, si digués -10ºC i +50ºC seria perfecte, però no és així, de mentre però no l'activem ara per ara aquesta limitació no serà tal, crec. Esmento aquestes temperatures, no perquè hi rodaríem, si no per compartir quines em deixarien més tranquil, segurament si les intruccions de l'armadura no fossin tan alarmistes amb uns textes en negreta i en color vermell, no m'inquietaria.

Jo a la tarda de diumenge de tancament de la 36 vaig sortir a fer un Gran Vol de dues rodes, però vaig haver de girar cua tan bon punt anava a iniciar un super tram, estava massa cansat quan finalment vaig arribar a la zona que volia fer més divertida, i aquest Gran Drac de dues rodes és exigent, molt, així que en una millor ocasió ja l'aprofitaré. Ara fins avui que he tornat a sortir fa una estona a l'inici de la 38 descansava aquest Gran Drac al tercer Mirador, acompanyat del Gran Drac de dues rodes de la Reina, no sé massa bé que es deuen dir, un dia els escoltaré )

dimarts, d’octubre 03, 2023

Segona Armadura de Gala )

La segona per la Reina ja ha arribat a la capital directament des del fabricant italià. 

M'he decidit  finalment per fer venir també l'armadura de dues peces amb coixi de seguretat específic de carrer, és a dir per circular  per vies obertes, perquè d'aquesta manera tingui l'opció de decidir sortir amb l'Armadura de Gala d'una sola peça sense connectar l'Airbag, o bé la de dues peces amb l'Airbag funcionant des del primer segon, tot no pot ser, vull dir, ideal hauria sigut un equipament d'una sola peça amb coixi de seguretat seleccionable, amb l'opció per a circuit i/o per a carrer, però no la tenim aquesta possibilitat. 

Així doncs hem  passat a recollir la nova Armadura de Gala, també hem aprofitat a que tenim més coses a fer a la capital referit a dues rodes i a Grans Dracs, com per exemple que tenim un val d'un import significatiu d'una part d'un equipament que vàrem tornar ara fa unes setmanes, i hem mirat d'aprofitar per mirar de recollir accessoris per a les noves armadures però l'establiment estava en reformes i no ha pogut ser. 

Abus-Bagster ))

Jo de mentre he fet venir una bossa de sobre seient per a portar tot un conjunt de candaus de seguretat, un d'ells és un Hiplok D1000 amb la seva funda corresponent que està pendent d'arribar, candau que pot resistir fins a tres disc de tall d'una mola, en portarem dos més versàtils, i també una cadena d'alta resistència, tres aquests darrers ja els tenim, i dels que ara no recordo quin tractament especial de l'acer tenen cada un dels cadenats, aquests tres darrers de la casa Abus, a on tots són classe SRA, en tot cas les cadenes van dels 14 als 12 mm. veurem, també he fet venir com us esmento una bossa específica per transportar-los, que com la bossa de sobre dipòsit aquesta per portar els cadenats és també de la casa Bagster, sóc de Bagster quan parlem de bosses per a Grans Dracs de dues rodes. Tots aquests cadenats anant super bé aguantarien entre quatre i vuit minuts, pot ser deu fins i tot en un intent de robatori, a veure si ajuda a fer un efecte dissuasori, únicament en aquest sentit ho fem. 

Jo amb els Dracs havia portat els darrers dies del 2018 pel Montnegre amb l'Home del Montseny un Ottolock per lligar les bikes mentre esmorzàvem a menys de dos o tres metres d'aquestes, separats però per un mur amb una finestra, lligades totes a una sòlida tanca de fusta, però era molt engorrós portar-lo, ja no pel pes, que també, si no perquè l'útil per portar el cadenat a la bike estava pensat per un ús urbà en cap cas per ser utilitzat per a una MTB, i no acabava de funcionar correctament, un altre aspecte curiós, no he sabut des que el tinc com modificar la combinació que el permet obrir, i amb la que ve d'origen ja us dic jo que en segons se'n porten les tres bikes ) Ara aquest cadenat també lliga els dos Grans Dracs de dues rodes mentre descansen, quan estem fora nosaltres del Mirador sense elles sempre miro que quedin assegurades amb tots els cadenats, lligades entre elles pels xassis, i sempre evitant que els cadenats reposin a terra per dificultar que siguin de fàcil manipular per les eines de tall, ara properament tinc intenció de fixar-les al terra del Mirador via un sistema també de seguretat de manera que tampoc es podran moure facilment d'on són, dificultant així que puguin ser carregades a pols tot i estar lligades entre elles, sempre tenint clar que res pot aturar que se les emportin, podem allargar el temps que els hi portarà i prou, res més, que ja és molt.

Amb la nova bossa i els cadenats a dins, més una red per assegurar-ho tot he fet dos Grans Vols, i prou bé, no he notat res amb aquest afegit darrera meu, tot i que tinc sempre el dubte si ancara ho porto lligat darrera meu. Curiós perquè amb els Dracs no he dubtat mai sobre la bossa d'eines de sota seient, ara amb aquest Gran Drac sí. Surto poc amb la The Motivator per cuidar-la, aquest Drac ja ha fet tot el que havia de fer, curiós que el Destructor de més presència mai es separa d'ell, fa cosa, però he de gestionar que Dracs i Destructors de Murs van agafats de la mà quan rodem pel tercer Mirador, no així des del primer. Al primer tampoc hi ha Gegants, fet que em deixa aturat, doncs qui va posar aleshores els pilars de granit?

MTB, MTB, MTB

dijous, de setembre 28, 2023

Culots d'hivern )

Els de la Reina ja han arribat, renoi, en pocs dies, molt pocs i ja són aquí. 


Dos culots d'hivern paravent, i dos culots d'hivern sense aquesta protecció per el vent, és a dir quatre culots d'hivern, espero que siguin suficients. Disposarà d'aquests i d'un nombre notable de pirates d'hivern molt resistents a l'aigua, tots ells de Pearl Izumi, i un d'Isadore excepcionalment, no és una marca del Mirador ara per ara. També disposa de dos culots llargs més per a temperatures molt i molt baixes un d'ells impermeable, tots dos tant extrems que no els utilitza quasi mai, però els té doncs excepcionalment a alguna aventura amb l'Home del Montseny on la temperatura s'ha mantingut força estona sota zero sí que han tingut la seva puntual oportunitat. 

En tot cas m'he decidit perquè ara hi havia les talles, i és difícil molts cops localizar-les. És com les tèrmiques de màniga curta , i sense mànigues, les d'estiu de Gore per a noia en color negre i talla XS quasi mai en disposem, ara sí i cal aprofitar-ho, i tant, i com els culots que n'hi havia i tot seguit els hem fet venir. Ara ja descansen a la seva caixa, la de l'equipament de tardor i el d'hivern, esperant pacientment la seva pròxima oportunitat.

Estic mirant el Merit de Giro, veurem, en blanc, en tot cas l'Aether en aquest mateix color també està a la llista d'espera. 

Cal dir que tot sembla indicar que ara anirà majoritàriament amb Gore, sí que també puntualment algun mallot de Pearl Izumi sortirà, i sí que tenim crec quatre culots d'estiu Pearl Izumi P.R.O. per estrenar, i dos De Marchi encara a dins de la seva caixa també per estrenar que sortiran, que tindran la seva oportunitat, com seguint el fil Gore valoro si fer venir culots C7, o de ser els P.R.O. esmentats seguiran siguent els protagonistes.

També estic valorant si fer cau net, no sé perquè fa uns dies coincidint amb l'arribada del segon Gran Drac de dues rodes que em ronda aquesta pensada, referida a que culots, mallots, jaquetes, armilles, mitjons, guants, calçat, i cascs haurien de donar pas a noves arribades, no els que fa uns mesos que tot just han arribat, però sí tots els que han anat venint fins a l'octubre del 2018, i podria també incloure fins el 2019, diria que tot l'equipament que va intervenir el 2016-2017-2018-2019 no seguirà, però no ho tinc decidit encara, veurem on em porten les pensades. De fet ahir va marxar una primera bossa  d'equipaments tan d'hivern com d'estiu. Mavic, Pearl Izumi, Gore, han anat sortint, no em donaven bones vibracions que seguissin i sí que ho fessin en un entorn estimat proper, curiós, no les marques si no els equips concrets pel tram que hem fet amb ells, curiós, bé segurament tot seguirà el seu curs més o menys natural, segur. 

Pot ben passar que ho portem a terme, i després pensem que quina pensada més pèssima, sí, però en tot cas seria un mal menor, les sensacions que no són bones cal deixar-les de banda encara que sigui en primer terme puntualment, de poder que no és senzill, i aquesta pensada nosaltres la podem portar a terme, tenint present que part d'aquest equipament ja ha rendit i molt durant aquest anys, també és cert que tal com ho tenim organitzat cada Armadura de Gala es deteriora molt lentament, doncs van sortint un darrera d'una altra, repetidament sí, quasi metòdicament cert, però també espaiadament entre que surt un equip i la propera sortida d'aquest poden passar entre una i dues setmanes. Però quaranta-cinquanta vegades a l'any no els hi és un ritme desconegut, alguns durant els anys esmentats a ple rendiment, i també en menor grau durant el 2020-2021, fins a mitjans del 2022 i el que portem de 2023, i sis campanyes són moltes campanyes a casa. Tot i que des del 2019 fins a maig del 2022 molt puntualment, però des del juny 22 fins avui a setembre 2023 no han parat de sortir, actualment entre els 5/7 i els 7/7, els d'hivern mateix cada culot ha anat sortint entre dos i tres cops per setmana, les tèrmiques d'hivern no han donat l'abast, he fet curt ara sí ara també mirant de coordinar-allargar les rentadores per mirar d'economitzar el rebut de la corrent, també perquè en el tercer Mirador no sé encara quines són les equipacions ajustades a cada estació. Ara mateix hi ha dies que falten de les estanteries tres i quatre equipaments complerts d'estiu pendents de passar per la rentadora esperant aprofitar el moment més moderat del cost de la corrent, cal pensar que quan dic tres o quatre són entre sis i vuit equips doncs som dos, la panera acaba siguent una petita muntanya, i tant  ))

dimarts, de setembre 26, 2023

Eines )

He anat fent camí amb els complements dels Grans Dracs de dues rodes, després de l'arribada dels cadenats amb la bossa de sobre seient per portar-los, ara he fet venir un kit més complert d'eines específic pel meu Gran Drac, la idea és que en la Bagster Locker també hi anirà la bossa d'eines ampliada, i el què ara porto al sota seient deixarà de venir, doncs aquesta nova ja porta les eines que porta la què retiraré. La marca d'aquest kit és Cruztools. 

El Hiplok D-1000 no ve encara, el tinc demanat a R2bike, perquè son els únics que subministren també la funda per guardar-lo. Curiós perquè indica que la tenen però no la tenen )

Veurem perquè he autoritzat l'enviament parcial però no sembla que la gestió que ells mateixos m'han confirmat que portarien a terme l'estiguin realment gestionant, doncs ahir mateix vaig rebre una actualització de l'estat de la comanda on es contradiu vers a que procedeixen a enviar el D-1000 quedant pendent la funda i prou, i el què tornen a dir és que la comanda queda aturada en espera de la funda.  

He demanat un kit específic per el nou Gran Drac de dues rodes de la Reina,  que persegueix baixar l'alçada del seient 3 cm. passant de 815 mm. a 785 mm. que ja comença a ser una alçada una mica  més assequible, força més, m'ha convençut que no afecta a l'allargada de les suspensions, i que és la proposta de fàbrica, vull dir és un kit que proposa el fabricant directament. Un cop les peces estiguin ja a destí, vindran a recollir el nou Gran Drac, fet que ja ha passat, procediran a portar a terme aquesta modificació, i ens el tornaran un altre cop seguidament totalment a punt, que bé. Crec que ja us vaig comentar que el Gran Drac de la Reina també porta una bossa sobre dipòsit idèntica a la meva que és senzillament genial, sóc de bossa sobre dipòsit sempre, i tant, com amb els Dracs ho sóc de portar bossa de TT.

Així doncs el segon Drac de dues rodes que està en tren de ser modificat, vindrà d'anar tot bé de cara a divendres de la propera 39, també vindran les eines esmentades aprofitant que ens portaran el Gran Drac acabat al tercer Mirador, també aprofitaran i s'emportaran una roda Crest-DT240SS-Aerolite del darrera específica SS per posar un radi nou, o la cabota nova, crec que és aquesta darrera la que ha fallat. Ara la Reina roda amb la mida següent a la Crest, les Arch, i per aquest motiu ha passat també a rodar amb dos Ikon EXO 3C TR 2.35 i no en 2.2, previ a afegir segellant NoTubes a les dues rodes Arch, seguidament procediré a fer el mateix amb el meu Drac, no ho he fet perquè la labor de substituir el joc de rodes del Drac de la Reina va resultar per a mi laboriosa, i no volia deixar de sortir després de portar-la a terme, he de dir en favor meu que discs, i el cog va caldrà també posar els que portava a les rodes que he retirat per mirar de mantenir el bon funcionament actual, i no haver d'esperar a que s'adaptin a ferodes i cadena respectivament. També la roda davantera portava un Ardent Race EXO 3C TR 2.35 i el vaig substituir per un Ikon de les mateixes mides, i quina feinada pujar un dels dos pneumàtics, renoi, ja no recordava que podia presentar-se aquesta dificultat. 

A la 40 he donat instruccions de revisar la boixa, de renovar lògicament la cinta segellant interna, i de no muntar el pneumàtic un altre cop. A partir d'aquí comença un programa de revisió de totes i cada una de les rodes que en total són 8 jocs de rodes, o sigui 16 rodes, on hi haurà un moment que estaran totes al dia, i tant, en tot cas ara anem a per la 1/16 )

diumenge, de setembre 17, 2023

De la 36 a la 37 )

Els Vols d'aquesta setmana 36 de més a menys, abans, fa anys sempre m'havia referit a distàncies i sensacions, ara no, ara faig referència a sensacions i prou, a partir de divendres pesadesa, lleugera, de menys a més, i avui després del Vol, les sensacions de pesadesa s'han imposat. També dir a favor nostra que la trucada de divendres de la casa per dir-nos que l'armadura ja havia arribat no ens ha ajudat a descansar en cap cas, el nervis per l'emoció imperen, i veurem avui com dormim doncs l'armadura és d'un nivell que et deixa aturadet a positiu, molt, en tot cas que bé estar desvetllats per aquests motius )

Ara ja passades les hores, la sensació de pesadesa ha baixat, que bé, no sé però si hi haurà Vol, o com a la 36 dilluns serà aquest dilluns un bon dia de descans, veurem. En tot cas les armadures estan totalment a punt, en espera del què decidim portar a terme, em falta posar el seu lloc les S-Phyre blaves que estan ventilant des d'ahir, i els dos cascs que estan assecant-se també des d'ahir del bany diari d'aigua que gaudeixen després de cada Vol. Un cop ubicats aquests dos equipaments serà com si no haguéssim sortit mai. No recordo si us he esmentat que els bidons d'aigua  un cop tornem a casa, l'aigua restant la guardem pel cafè, i els dos bidons descansen al congelador sempre, vull dir a l'hora de sortir els trec del congelador i directament els omplo d'aigua, ens segons queden a temperatura ambient, i aprofito durant aquests breus instants per passar-los un drap per tot el cos del bidó, no a la boquilla, aquestes un cop o dos per setmana les netejo sempre acuràdament amb un paper humit. El sistema del congelador és per evitar que els bidons  estiguin florits, no és garantia absoluta, però ajuda, això mentre rodem amb aigua, si portem complements que ara fa mesos que anem amb aigua i prou, caldria netejar amb molta cura després de cada sortida el seu interior, cal tenir-ho molt present doncs de no fer-ho pot portar molta cua a nivell de provocar indigestions gens desitjades. 

Segueixo valorant si tornar al meu seient, el Speedneedle, és que estar bé de cadera ha sigut tot un procés, llarguíssim certamente del 2019 que vaig entrar definitivament en aquestes sensacions rares de cadera, i estem el 2023 sortint-ne, aleshores per sensacions ja podria recuperar el meu seient, però la prudència ara per ara em frena.  
Gorewear-Pearl Izumi )

Ja ha caigut el Vol d'avui des del tercer Mirador, a 27ºC després d'una lleugera pluja hem fet un Vol clàssic, sense excepcionalitats, amb forces coincidències, jo diria que de cada deu, cinc mínim avui  gràvels, tres elèctriques, les darreres dues no ho sé, i d'aquestes més de la meitat no són d'aquí, com nosaltres però de més lluny, molt més lluny.  Sense beure aigua per ser el Vol de cada dia breu, per sota de l'hora i mitja, sense menjar pel mateix motiu, equipats 100% d'estiu, Gore, Giro, i Shimano els protagonistes, de les armadures, cascs, i calçat respectivament, amb eines, i havent revisat les bikes abans de sortir, pressions, oli cadena previ neteja, i lleugera aspersió dels dos Dracs, sempre li faig una lleugera aspersió també al frontal sense tocar les pistes de direcció, a la zona de manestes de fre, manillar, i llum, a on s'hi acumula molta pols. 

Increible com obren les ales els dos Dracs quan oloren aquest moment, sensacional veure els moviments dels Destructors, de dos d'ells dels quatre que ara ens protegeixen que no es separen mai de nosaltres més d’uns pocs metres, intimidadors els Gegants que des de fa unes setmanes conviuen permanentment el voltant del Mirador dels Dracs, OMG.

divendres, de setembre 08, 2023

Super Armadures de Gala )

Ara a la setmana 36 i des de la 35 des de diumenge d’aquesta darrera que ja està venint una  super Armadura de Gala, però és que el mot super li queda curt, si bé una de les meves armadures de les dues que disposo és també singular pel material utilitzat, com ho és la pell de cangur que presenta una resistència extrema a certes condicions, una en concret la del fregament, a l’hora també presenta una lleugeresa significativa que fa que sigui d'una flexibilitat notable, on en conjunt aquestes característiques la fa molt còmoda, i molt segura, millor dit més còmode i més segura. Ara però la nova armadura de la Reina presenta una característica molt interessant i única el Mirador i a arreu, si parlem d’armadures per dona, més encara que les tres esmentades de la meva, molt més, doncs aquestes no les presentarà la seva,  però sí per compensar-les incorpora un cervell autònom que gestiona el coixi de segurerat que ja porta la mateixa armadura, no com un segon element que et poses afegit, vull dir que forma part de l’armadura, és a dir l’armadura ja incorpora un Airbag que es gestiona de manera autònoma. Aquesta Armadura de Gala hem triat  anar-la a recollir expressament al concessionari de la marca, vull dir no anirà directament ni al primer, ni al segon, i tampoc al tercer Mirador. Ens separaren quasi quatre-cents quilòmetres entre nosaltres i el punt de recollida, però està bé, doncs sense anar més lluny avui el candidat a ser el segon Gran Drac més esportiu ens en comportaria de decidir-me, de fer-ne més de dos mil entre anar i tornar, així a aquesta 35 he de seguir valorant si és un bon tram per portar-ho finalment a terme, en tot cas segons el seguiment de l'enviament el dia 30, o sigui de cara a aquesta 35, o a principis de la 36 estarem recollint l’Armadura de Gala de la Reina. Aquesta armadura cal que la Reina s’hi fiqui estant a la casa oficial, no des del Mirador, des de la seva seu des d'on es fabrica, doncs si ha de ser aquesta armadura ha d’anar-l’hi com una primera-segona pell, i no vull que soni com un possible condicional,  serà aquesta en la talla que li correspongui, o encarregant-ne una de nova, o modificant-la de poder ser.  

Després de la primera Arnadura de Gala, un cop ja estigui reposant aquesta al Mirador, haurem de valorar si n’ha de venir una segona pel tram que està per venir d’estacions més fredes, o no caldrà i amb diferents tèrmiques d’hiver n'hi haurà prou, així com d’altres accessoris pel fred i d’aquesta manera no caldrà disposar d’un segon equipament, jo crec que sí, però aquest primer pas ja és molt guapo, certament, ho dic perquè aquesta super armadura és perforada, com la meva, i jo disposo d'una segona armadura de dues peces, aquí el dubte,  no d'una com les dues primeres que no ho és, de perforada, i a més la meva de dues peces porta incorporada a la jaqueta al seu interior un forro tèrmic desmuntable, massa prim certament però el porta, fet que m'ha requerit de les tèrmiques esmentades, més una armilla paravent, o bé en el seu defecte d'una jaqueta també tèrmica força densa específica per portar a dins de l’armadura, veurem, costa molt cada vegada que sembla et decideixes a portar a terme un Gran Vol de ficar-te a l'Armadura de Gala, o això em passa a mi en tot cas, i que sigui la de Gala un suit, i no de dues peces em motiva i molt perquè la fa més segura, la cremallera d'unió entre jaqueta i pantaló és un punt crític, aleshores la candidata a ser la segona armadura de la Reina hauria de ser idèntica a la primera, així doncs un segon suit,  i ara repetir sobre un component que surt poc i es deteriora encara menys no sembla que sigui primer pas a fer, la meva de dues peces com més bé he anat dins dels Grans Vols de dues rodes menys ha sortit, és a dir únicament està sortint el suit, caldrà esperar a que entrem a les estacions més fredes per veure si segueixo així, i si no aleshores sí caldrà veure si ve una segona armadura per la Reina d'una sola peça o de dues. 

Cal pensar que des de l’arribada del meu Gran Drac de dues rodes he fet 45 sortides, a una mitja de 80 Km. per sortida, i el suit porta sortint seguides les darreres cinc. El dubte també ve per un mot que és antagònic a la seguretat, com ho és el mot pràctic, quan es tracta dels Grans Dracs de dues rodes aquest terme l'has d'oblidar cada cop que surt, i surt molt, l'armadura de dues peces convida a sortir equipat amb un pantaló més lleuger, i la jaqueta densa perquè és més pràctic, però en cas de caiguda més de la meitat de les lesions són de cintura en avall per atrapament entre el terra i el Gran Drac de dues rodes, aleshores aquest aspecte de la practicitat l'has de deixar inmediatament de banda, i si ho faig el suit és l'opció única.    

En aquesta ocasió hem pogut triar el color de l’Armadura de Gala, la combinació de colors vull dir, amb la meva primera Armadura de Gala va primar el material, i el color va passar a segon terme, no hi havia opció de color significativament diferent, això en cangur, podia triar entre blanc-or, o blanc-vermell, vaig triar el primer, en aquesta primera armadura principal de la Reina primava que incorporés d'origen el coixi de segurerat, però també hem pogut seleccionar el color, en aquest cas prima el negre per sobre dels altres colors, on també hi és present amb espurnes el vermell, i en molt menor grau també un centelleig de blanc. Configuren la resta de l'armadura els guants negres, les botes negres, i en darrer terme el casc que és totalment blanc, ara per ara sempre blanc, RX-7V, marca avui per avui del Mirador quan parlem de casc per a Grans Dracs de dues rodes, així configuren aquests colors el conjunt de l’Armadura de Gala principal, i en principi única de la Reina. 

Demà la recollirem d’anar tot bé i de ser la talla comprada la correcte, dubto per dos temes, el primer l’algoritme de circuit és diferent del de tram obert, i tot i que tinc clar que hem seleccionat l’opció de carrer, a la pàgina de la casa especifica que és únicament per circuit, jo havia llegit que tenies dos programes a seleccionar un de circuit i un de carrer, i que en funció de l’ús tu et seleccionaves el programa, veurem. El segon aspecte el de la talla, havia llegit a la pàgina del fabricant que amb o sense Airbag la talla és la mateixa, però llegint valoracions d’usuaris el primer que diuen els aquests  és que amb Airbag demanis una talla més, nosaltres hem seguit el criteri del fabricant i hem demanat la mateixa talla, no una més.

En tot cas hem tornat havent demanat una talla mes, i veurem si ens és vàlida doncs el mono que ha arribat la cremallera frontal no pot pujar per una cadera que coincideix amb la talla però no la cintura que la Reina la presenta mínima, però el suit no sap què fer, la part de dalt incorpora el coixi de seguretat i presenta un patró diferent comparant amb d'altres monos que ha anat provant-se de la mateixa casa, hem aprofitat per veure altres opcions totes sense Airbag, i no ens han encandilat avui, hem tornat a Itàlia el suit, i hem fet una segona comanda del mateix, idèntic excepte la talla que serà una més. Entre cinc i deu dies i tornarem a tenir el suit al concessionari. 

Hem fet venir cap el tercer Mirador aprofitant que hi havia de tot i més al concessionari de la marca, mitjons específics d'estiu, també d'hivern, dos suits interiors d'estiu un per cada un, dos passamuntanyes d'hivern i dos d'estiu, també un conjunt de culot llarg, i camiseta de màniga llarga tèrmics aquests darrers dos per la Reina i prou. Així l'estanteria per el suit de pell, i la dels accessoris ha anat agafant una mica més de forma, avui mateix ja fa molt goig. 

Fa una estona, i estem a divendres de la 36 ens han comunicat que el suit en una talla més ja ha arribat al concessionari, així que tocarà desplaçar-nos un altre vegada a la capital. A veure si aquesta ja és la definitiva, li estic donant voltes a què fer si aquesta nova unitat tampoc li va bé, doncs també tinc dubtes sobre el coixi de seguretat, sobre el tipus, en tot cas primer veure si la talla és la correcte, després ja valorarem, doncs si no li va bé no caldrà fer res més en aquesta direcció.

El meu mallot preferit ))

De mentre a la 36 portem un 4/5 a dalt dels Dracs, i comentàvem avui a dins del Vol que des del 2014-2015 que no teníem tan bones sensacions a dalt dels Dracs, no perquè rodem a ritme, en cap cas, sí a totes totes perquè rodem molt fluids. Poc a poc tot va seguint el seu fil conductor, oi?

MTB, MTB, MTB. 

diumenge, de setembre 03, 2023

Gran Drac.

De dues rodes també. Finalment ja és a casa des del divendres de la mateixa setmana 31, estem a punt d'entrar a la 36. 

Lògicament pel nostre fer la primera armadura complerta per a fer els primers passos en aquesta disciplina ja està configurada, reposant al Mirador dels Dracs, ubicada a les seves respectives estanteries, els accessoris de l'armadura a una primera, i l'Armadura de Gala a la segona estanteria. Aquesta darrera, vull dir la nova armadura és molt lleugera, tant que no podrà ser d'ús funcional un cop la Reina s'adapti a aquest nou Gran Drac de dues rodes, doncs per accedir a aquesta nova disciplina sí que ens ajudarà aquesta armadura tan lleugera quasi que fràgil, que certament no ho és, però sí i molt si la comparem amb la que serà l'armadura definitiva. Però per prendre un primer contacte, que no sigui l’armadura extremàdament densa ajudarà per practicar a dalt del Gran Drac de dues rodes mentre hem estat entre aquests 30°C-40°C, segur que també equivocàdament el criteri de seleccionar aquests tipus d'equipament molt específic per l'estiu amb altes temperatures, doncs no convida a rodar amb ella perquè no et dona la percepció de pilotar ben protegit, però ara en un primer terme sí que facilitarà d’aprendre. Jo mateix per reiniciar-me el 2020, primer per anar fent breus Grans Vols de test entre concessionaris cercant el què havia de ser el meu Gran Drac també vaig adquirir inmediatament una armadura encara més lleugera perquè la meva bota no va ser tal, va ser una bota baixa no alta, condició que sigui alta que és imprescindible, i quin millor exemple que a ben entrada la tardor ja no vaig utilitzar més aquesta aramadura lleugera, molt fresca, i també constatar que de la seva arribada fins a utilitzar-la varen passar mesos abans no la vaig estrenar, vull dir que la vaig fer venir d’un bon principi molt abans de pujar a cap Gran Drac de dues rodes, ni de tenir a un termini proper cap previsió de fer-ho,  amb la idea que no se'm fes tan costerut en pensar en la futura possibilitat de fer un primer test després de més de vint anys des de la darrera vegada, i que m’impedís de fer-ho el fet de no tenir l’equipament específic a punt, o millor dit per si no havia de ser que no fos per aquest motiu, és més tenia clar que després de fer-me amb aquesta armadura complerta a on guants i casc sí eren els definitius era probable que no fes cap més pas per fer venir un Gran Drac de dues rodes, aleshores quedaria aquest equipament com a senyal inequívoca del què podia haver sigut i no havia de ser, i tampoc hauria passat res, però pensava que per poder donar una oportunitat a aquesta vella aventura havia de começar per aquí, per l'arribada d'un primer equipament, també em motivava que part d'aquest equipament l'havia, el volia anar a buscar al Principat, per tradició, que per cert ara passats els primers anys encara no hi he anat amb el Gran Drac de dues rodes a Andorra, Arenys crec que és el punt més proper a on he arribat, crec que per anar-hi hauré de pernoctar, o no i és únicament qüestió de temps normalitzar l'anada i tornada a una mateixa jornada. 

En aquesta ocasió amb la Reina primer ha vingut el Gran Drac de dues rodes ja que va ser aquesta decisió per part d'ella un dit i fet,  l’experiència prèvia amb el meu de Gran Drac ha facilitat aquest fer certament, però tot seguit a l’arribada del Gran Drac d’aquell divendres, hores després dins del mateix cap de setmana ja fer venir aquesta primera i lleugera armadura, en aquesta ocasió sense anar el Principat, si no des de la capital, el Gran Drac va venir un divendres el vespre, i l'equipament dissabte el migdia. El què no en té res de lleuger són les botes, i el casc, aquests fent equip amb uns guants sorprenentment lleugers a l'hora que segurs, tots tres són els que configuraran la propera i definitiva Armadura de Gala.

Ara regularment, o quasi, anem practicant en parat, he de dir que és molt intensa l’experiència, i encara no roda, per a mi personalment tot plegat molt gratificant, a l’hora que és una responsabilitat, molt guapa certament però també densa. Els Grans Dracs de dues rodes presenten un comportament on si bé no tenen ganes de caure un cop estan rodant, sí que aturats o a baixa velocitat una mica també com els Dracs presenten poca traça a l’hora de moure’s, o molt poca, com esmento en parat tenen ganes de caure a la mínima oportunitat, de fet els pilots aparentment amb més experiència, referida aquesta a que porten molts quilòmetres a les seves esquenes curiosament van agafats de la mà a l'estadística d'accidents amb els més novells quan parlem de caigudes a baixa velocitat sumant entre tots quasi la meitat del total dels accidents, vull dir que és molt difícil rodar a baixa velocitat, també fer-ho quasi aturats,  i és en aquestes circumstàncies que les manques queden en evidència. Així tot i ser pràctiques en parat la Reina porta bona part de l’armadura per seguretat doncs de fàcil no en té res, 140 Kg. fan molt respecte. 

Si no tens experiència no hi ha vicis adquirits, i això ho facilita tot, tot

Pearl Izumi )

Aquesta intervenció gira i prou sobre l’arribada del Gran Drac de dues rodes de la Reina, i sobre l’equipament específic, tot i que no vull deixar de comentar  breument que coincidint amb l’arribada d’aquest Gran Drac em vaig lesionar el genoll esquerra,  i a la 32 vaig reposar de Vols per prudència, reiniciant-los a finals de la 33, i ja amb normalitat pel que fa a regularitat a la 34, no si faig referència a tímides però presents molèsties que encara tenen una lleugera presència, a la 35 anem a un 3/3 pensant en un 6/7 o un 7/7, veurem. Finalment l'hem finalitzat amb 7/7. Avui però no ha sigut el millor dia dels set, fent referència a pedalada àgil dins del Vol, en tot cas ja està fet.

MTB, MTB, MTB.