La característica més significativa d'aquest Gran Drac més nou és que és sempre tracció permanent a les quatre rodes, així que el fa ideal per les estacions més humides, més fredes, però aquesta qualitat ara per ara no ha sigut prou determinant per decidir-nos a utilizar-lo, curiós però no menys cert. Sense anar més lluny a les últimes anades al Principat d'aquests darrers dos anys únicament l'hem utilitzat en una ocasió, curiós però no per això menys cert. Un altra aspecte que no m'ha ajudat és que ahir mentre tornava al Mirador va ser tot just la primera vegada que aquest Gran Drac em va deixar fer-ho pausàdament, doncs durant el 2020, el 2021 i part del 2022 concretament fins l'octubre sempre vaig mirar d'agafar-lo el mínim possible perquè en l'anada i tornada de cada dia a SC per Coll de Pollastre i Collsacreu no m'ajudava, no m'afavoria a circular poc a poc, entenc que per la relació de transmissió automàtica que deu tenir, ahir però podria ser també per un recorregut més obert, no ho sé segur, la tornada al paradís va poder ser molt pausada, que bé, i sé segur que no m'havia passat abans el poder rodar pausat perquè ara quan encara ha de sortir el Sol segueixo com ahir, és a dir gràtament sorprès d'aquest comportament dinàmic més germà de la VW. També esmentar que en una o dues ocasions que la Reina l'ha conduit l'ha valorat com a molt dolç d'ús, molt, però tampoc l'ha utilitzat més, no sé si pesa també que hem avorrit una mica el color gris fosc metalitzat, no ho sé, en tot és a on som, no però quan parlem del color de la Transportadora de Dracs que té el mateix color i n'estem encantats del seu aspecte discret, doncs això ha fet que fins avui quan a dins hi han reposat els Dracs mai hem tingut un disgust, doncs res indica que hi siguin, i la Transportadora amb aquest to discret no persegueix ser visible per les mirades indiscretes, a l'inrevés, vol ser-hi sempre en mode sense ser-hi ) Però quan fem referència a aquest Gran Drac més nou la percepció, la primera pensada de correr molt és el factor que més el condiciona a no decidir-nos per ell, curiós que dos dels Grans Dracs, un el més esportiu, i dos un del de dues rodes, tots dos són ultra radicals, i no conviden a correr en excés com sí ho fa aquest Gran Drac tracció total que ara sempre reposa a SC, i mira que aquest darrer és alt, i amb aquesta característica de ser tracció quatre, i fins i tot porta un sistema inteligent per baixar per pendents extremes per pistes de muntanya on baixa ell sol, no has de fer res, les càmeres que porta incorporades ho fan tot elles, ni que dir que aquest Gran Drac tot i estar preparat per acariciar prudentment les pistes de terra no ha sortit mai de les carreteres asfaltades, necessitaríem el Miki per poder fer aquest test, i també esmentar que és el Gran Drac que més inseguretat presenta baixant de Collsacreu a SC a sota zero o propers, segurament perquè vas molt més de pressa que amb els altres, i no perquè no sigui el que millor adherència presenta, però la velocitat per mi vertiginosa del pas per corba el fa diferent, molt diferent, per a mi insegur, que no ho és pels motius que exposo.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada