Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

dijous, d’octubre 19, 2023

4x4 )

La característica més significativa d'aquest Gran Drac més nou és que és sempre tracció permanent a les quatre rodes, així que el fa ideal per les estacions més humides, més fredes, però aquesta qualitat ara per ara no ha sigut prou determinant per decidir-nos a utilizar-lo, curiós però no menys cert. Sense anar més lluny a les últimes anades al Principat d'aquests darrers dos anys únicament l'hem utilitzat en una ocasió, curiós però no per això menys cert. Un altra aspecte que no m'ha ajudat és que ahir mentre tornava al Mirador va ser tot just la primera vegada que aquest Gran Drac em va deixar fer-ho pausàdament, doncs durant el 2020, el 2021 i part del 2022 concretament fins l'octubre sempre vaig mirar d'agafar-lo el mínim possible perquè en l'anada i tornada de cada dia a SC per Coll de Pollastre i Collsacreu no m'ajudava, no m'afavoria  a circular poc a poc, entenc que per la relació de transmissió automàtica que deu tenir, ahir però podria ser també per un recorregut més obert, no ho sé segur, la tornada al paradís va poder ser molt pausada, que bé, i sé segur que no m'havia passat abans el poder rodar pausat perquè ara quan encara ha de sortir el Sol segueixo com ahir, és a dir gràtament sorprès d'aquest comportament dinàmic més germà de la VW. També esmentar que en una o dues ocasions que la Reina l'ha conduit l'ha valorat com a molt dolç d'ús, molt, però tampoc l'ha utilitzat més, no sé si pesa també que hem avorrit una mica el color gris fosc metalitzat, no ho sé, en tot és a on som, no però quan parlem del color de la Transportadora de Dracs que té el mateix color i n'estem encantats del seu aspecte discret, doncs això ha fet que fins avui quan a dins hi han reposat els Dracs mai hem tingut un disgust, doncs res indica que hi siguin, i la Transportadora amb aquest to discret no persegueix ser visible per les mirades indiscretes, a l'inrevés, vol ser-hi sempre en mode sense ser-hi ) Però quan fem referència a aquest Gran Drac més nou la percepció, la primera pensada de correr molt és el factor que més el condiciona a no decidir-nos per ell, curiós que dos dels Grans Dracs, un el més esportiu, i dos un del de dues rodes, tots dos són ultra radicals, i no conviden a correr en excés com sí ho fa aquest Gran Drac tracció total que ara sempre reposa a SC, i mira que aquest darrer és alt, i amb aquesta característica de ser tracció quatre, i fins i tot porta un sistema inteligent per baixar per pendents extremes per pistes de muntanya on baixa ell sol, no has de fer res, les càmeres  que porta incorporades ho fan tot elles, ni que dir que aquest Gran Drac tot i estar preparat per acariciar prudentment les pistes de terra  no ha sortit mai de les carreteres asfaltades, necessitaríem el Miki per poder fer aquest test, i també esmentar que és el  Gran Drac que més inseguretat presenta baixant de Collsacreu a SC a sota zero o propers, segurament perquè vas molt més de pressa que amb els altres, i no perquè no sigui el que millor adherència presenta, però la velocitat per mi vertiginosa del pas per corba el fa diferent, molt diferent, per a mi insegur, que no ho és pels motius que exposo. 

dimecres, d’octubre 18, 2023

A la 40 i 5/7 )

Per un dijous y divendres de descans. El fet diferenciador ha sigut que el recorregut que fem està siguent motiu d’intensos treballs forestals i hem hagut de fer un recorregut nou que ens ha modificat la rutina, resultat seguidament, dos dies aturats.


Equipats 100% d’estiu, sempre, sempre amb les S-Phyre, la resta entre Pearl Izumi un altre cop per la Reina estrenant ara sí els culots ultra curts P.R.O i amb els mallots Elite de la mateixa casa, també Gore C7, i puntualment De Marchi. Jo amb C7 de mallot, i culot 2in1, com també Pearl Izumi Elite per mallots, i culots P.R.O. A part que els nous culots d’hivern meus també tornen a ser Pearl Izumi, abans dic que estem deixant poc a poc aquesta marca, renoi, content però perquè sigui així, passar l'hivern amb Pearl Izumi sona molt i molt bé, i tant. 

Amb aigua sense beure, amb eines, utilitzades avui cercant silenciar un soroll entre el BB i la roda del darrera que no té cap intenció de marxar.

Curiós perquè rodem bé, prou bé, pensem fins i tot en un futur SOLO, a veure, a veure, oi?

MTB, MTB, MTB.

La meva Armadura de Gala de dues rodes d’una peça desconec el motiu però presenta uns lleuger simptomes de degradació, molt timits però presents, a veure. 

dissabte, d’octubre 14, 2023

Entrades i sortides )

A la matinada d'un dia de la 39, i el Gran Drac de dues rodes de la Reina ja va tornar a ser al Mirador, hauré de reflexionar si detallar millor, i més ampliament el Mirador, doncs fa un parell d'anys el Mirador ho era dels Dracs, i ara amb l'arribada dels diferents Grans Dracs tinc dubtes, sempre tinc dubtes, s'han de tenir en el meu cas, altra cosa amb quin grau de presència, amb quina influència determinant en el dia a dia, acceptant que formen part del tram sempre pots arribar a portar-ho, no sempre bé certament, però com tot i en principi no passa res, i entre aquests, entre dubtes fem el tram. 

En tot cas el nou Gran Drac de la Reina torna a ser a casa, i el meu genoll torna a estar lleugerement ressentit, entrar-lo ahir al Mirador em va fer repetir el gest del primer dia d'aquest a casa  on també el vaig entrar i vaig caure passats els primers minuts en la mateixa extranya sensació de la zona del genoll esquerra, renoi, renoi, renoi. També ho remou tot a positiu també en aquest cas l’entrenament de la respiració d’aquest dia del retorn del segon Gran Drac de dues rodes,  on a cada setmana que passa anem treballant nous exercicis i aquests darrers posen en marxa velles zones oblidades del cos, en aquest cas aquesta part que afecta a cintura, i genoll, fet que m’anima a pensar que ho estem fent prou bé, també perquè els Vols no paren de ser una realitat, i aquest és un molt bon indicador de l’evolució de tot plegat. 

Pearl Izumi ))

Les eines Cruztools no han arribat, no passa res, i aprofitant que ens van portar el Gran Drac rebaixat ara aquests 3 cm. d’alçada, s'han emportat la roda amb la llanda Crest per reparar el desperfecte del radi-cabota. 

Aquesta matinada m'he despertat amb una sensació sobtada que no compartirem avui, però no per portar a terme un Vol, si no perquè les Màquines de Prosperitat van lligades per seguir-ho sent a mantenir un model de disciplina que requereix d'una significativa constància, on mantenir-la requereix de certes concessions per part de tots cada dia sempre. Aquest darrer mot marca la diferència de to, és a dir sense aquest no podrien ser pròsperes.

La notícia de la setmana és que Dracs, Gran Drac el més esportiu, com també els de dues rodes reposen tots junts avui, i des d'ahir, notícia també que la Transportadora de Dracs, ho fa també des d'ahir durant la 39 i la 40 ara per ara al Baix Montseny, perquè havia de despertar el Gran Drac que portava mesos en repòs a SC. I renoi quina tornada més dolça fer-ho en aquest, quina comoditat, ara, aquesta setmana els diferents desplaçaments els farem amb aquest Gran Drac i properament en principi tornarà a quedar-se a SC un altre cop per reposar, i així la Transportadora tornarà a ser en el dia a dia entre nosaltres. 

diumenge, d’octubre 08, 2023

A la 40, Pearl Izumi )

Content de no deixar-lo enrera, vull dir, fa uns anys des del 2018, finals, que Gore marca el ritme de l'entrada dels culots i mallots, com Shimano del calçat, com Giro dels cascs, Hirzl i Gore dels guants, en detriment de marques referents com Pearl Izumi que en mallots i culots no ens proposa equipaments, Mavic el mateix, Lake no evoluciona, Giro en calçat ens ha deixat ara per ara de proposar, Cratoni ja fa anys que va cedir el pas, i a on la manca de propostes entenedores per part d'aquests darrers m'ha portat poc a poc però sense pauses a decidir-me ara sí ara també per Gore. 

Les elèctriques manen, i les gravel també, i les equipacions de bike per a MTB queden perquè hi són, però a mi em costa seleccionar entre tantes modalitats les que per construcció estan pensades o bé per fer molts Km. rodadors a on els equipaments de carretera ja ens poden coincidir, com els cascs que per a moltes hores els de carretera són essencials pel seu extrem lleuger pes, així com els equipaments específics per a MTB seleccionats des del Mirador per ser dins d'unes 24 hores, a on de carretera únicament mantenim els cascs, doncs és una gran ajuda no haver carregar de més perdent la visera pels contrasols preferint prioritzant que durant la nit i poden ser moltes hores, més que de dia, ja portem el llum prou pesat, la resta d'equipaments que portem són estrictament Armadures de Gala 100% de MTB.

A aquesta setmana 40 els culots d'hivern pel genet ja són el Mirador, va ser un dit i fet, culot senzill aparentement, doncs són comodíssims, quin tacte a la pell OMG, i amb prestacions de gamma alta, curiós, en quatre anys com ha evolucionat tot, què vull dir, la badana és la 1:1 Elite d'ara, que és molt diferent a les badanes que han marxat 1:1 Elite del 2017, el teixit del culot és termo, i són resistens a la pluja, per a mi de 10/10, a més disposo de la talla, també en puc agafar el nombre d'unitats que necessito, ara per ara tres, doncs he passat els darrers hiverns amb dos d'específics d'hivern, fent equip amb els 2in1 de Gore amb camals pirates i llargs, així com amb els pirates de Pearl Izumi P.R.O resistents a la pluja, també termos, així ara amb un de més crec que aniré prou ben servit, i si no sempre en puc fer venir un o dos més, si encara n'hi ha de disponibles, hem d'esperar que sí. 

També vull retirar els dos culots pirates Mavic d'entrada d'estació, pel mateix motiu que els equipaments que han anat marxant, ja els hi toca, i tant. Així com també han de marxar els dos cascs que encara reposen a la recàmara per si de cas, que no són MIPS, i protagonitzen els Vols ara en el meu cas amb els dos Synthe, un de blanc i un de negre amb els que vaig ben servit, i la Reina disposa de dos Aether, un de negre phospo, i un de negre amb groc fluo, li falta però la necessària unitat en blanc, a veure. Les tèrmiques d'estiu les he ajornat, no ho tinc clar perquè vull millorar les Gore de la Reina amb unes tèrmiques contrastades que no tinguin coll de pic i si rodó, m'espero, i quedara pendent el etern punt dels mitjons curts negres sense logos que vull que siguin Pearl Izumi i/o Gore i que no podrà ser ara per ara )

De les estanteries amb el calçat, dels penjadors de les Armadures de Gala, de dreta a esquerra es quedaran Crossmax Elite CM, i guardaré les XC70, les MX237, i les S-Woks, doncs ara ja sí puc dir que únicament estan sortint les S-Phyre. Així quedarà el vestidor més net, amb les Armadures de Gala complertes que estan sortint, sí que per si de cas quedaran les Privateer, per els primers dies després de les pluges intenses, i per les rutes a on podem preveure que passaríem hores caminant, i també les Crossmax Elite CM per les condicions extremes de pluja i/o fred, no les més extremes en principi, i dic en principi perquè a Fort William les CM van ser les protes durant moltes hores a 0ºC, i sota hores de pluja i més pluja, sí que és cert que a les darreres hores van haver de sortir les Shimano d'hivern, però avui crec que aquestes darreres no sortirien i mantindríem les CM.  

De dreta a esquerra les Ultimate, les MX237, i les Fury, les retiraré, les CM de Mavic vermelles seguirant treballant ))

MTB, MTB, MTB. 

divendres, d’octubre 06, 2023

6/7, xafadets, 7/7, millor, 8/7 fantàstic, 6/7 prou bé )

És a on som a la 36 deixada enrera, tancada la 37, i ja finalitzades la 38 la 39, i a punt també de la 40, quasi res, vull dir que bé poder sortir de la 37 que ha sigut de traca, i ser a una excepcional 38 d'aquesta manera, si venim d'una 36 xafadets, d'una 37 un xic millor a aquesta 38 podrem experimentar millora, he de pensar, la 39 ha sigut nova per haver sigut la primera vegada que dormim fora de casa des del març del 2020, millor dit fora dels Miradors. 

Pearl Izumi day ))

Al tercer Mirador ja hi reposa la primera i la segona super Armadures de Gala de dues rodes de la Reina, no tinc paraules, jo fa una estona m'he desenfundat de la meva, les de la Reina reposen a la seva estanteria mentre durant unes breus hores carregava les bateries de Liti que alimenten el sistema dels Airbags, té un indicador de Led, vermell intermitent, descarregada, verd intermitent 90%, i blau 100% carregada. Aquestes super estructures va acompanyades d'una espatllera molt robusta, i nosaltres hi hem afegit un protector del pit germà del de l'esquena. La talla més ha sigut ideal, així la primera i la segona armadura de la Reina ja estan a punt. Curiosament l'Airbag de la primera armadura podria ser que no l'activi per a un ús de carrer, vull dir anirà amb una armadura d'una sola peça sense l'Airbag connectat, perquè pell, una sola peça amb totes les proteccions convencionals,  ja és una super protecció, ara per ara no hi ha opcions d'equipaments de pell d'una sola peça amb Airbag incorporat, sí afegit com una jaqueta-armilla interior, sí amb armadures de dues peces de la mateixa marca com la segona armadura que disposa, i aquesta darrera sí està preparada, sí que que porta incorporat de fàbrica un Airbag amb una algoritme específic d'ús per carrer, però en una armadura d'una sola peça no està disponible, passa el mateix per a mi, però jo ja estic així des del 2020, vull dir jo rodo una armadura d'una sola peça sense coixí de seguretat, ara per ara, perquè no hi ha alternativa i disposo d’una segona armadura de dues peces. Poc a poc veurem cap a on hem d'anar amb les Armadures de Gala de Grans Dracs de dues rodes, en tot cas ara cada genet en té una de molt complerta, avui dubtava si fer-ne venir dues d'armadures de dues peces no d'una sola, amb els Airbags específics per a carretera oberta, és a dir una per cada u, però no ho tinc clar, en tot cas la Reina ja la disposa, tot i que jo les armadures de dues peces avui tot i disposar-ne d'una, no les veig, segurament han de passar dies i prou perquè ho vegi viable, en tot cas ara per ara tenim aquests dies per anar valorant si faig venir una tercera armadura de dues peces amb coixi de seguretat en aquesta ocasió però pel genet. 

També he fet venir unes botes específiques  per aquestes noves armadures, ja en té unes també molt segures, totes de la mateixa casa que l'armadura, la diferència significativa és que aquestes armadures poden portar les botes per dins o per fora, les que té ara van per fora, les que venen van per dins amb l'afegit que són GoreTex pensant en les estacions que venen més fredes i humides,  les primeres tenen l'inconvenient que tot i estar pensades per l'estiu, principis de tardor no són perforades, el fabricant  per a noia no proposa aquest model amb ferforacions per mirar de fer més portable la calor, sí que ho fa per a noi, jo les tinc, però per a noia encara no, vull dir que tindrem solucionat l'entretemps amb aquestes dues parelles de botes, part de l'hivern, però no l'estació de més calor, veurem, veurem, doncs en la versió per a noi existeixen amb el número que necessitem per a la Reina, en principi, doncs hem de veure si la talla que coincideix per número té els mateixos cm. la versió de noi i la de noia, no ho sé.

En tot cas hem avançat molt, ara he d'aconseguir guants GoreTex, amb tots un requisits de seguretat que jo ja tinc amb els meus, també necessitarà un mono de pluja, la dificultat amb aquest darrer complent ve perquè l'armadura que ha arribat com que porta el coixi de seguretat és molt restricitiu en poder posar un mono de pluja o d'altres prendes tan per fora com per dins, i a la seva pàgina no queda clar quin és el mono impermeable que es pot portar amb aquesta armadura, caldrà anar amb el mono a la casa oficial i un cop a lloc posar-se el mono de pluja que ells li proporcionin, això ve condicionat perquè si l'Airbag s'activa i el mono de pluja no és l'adequat podria causar danys el pilot, renoi, renoi, renoi. Igual que la bossa d'aire no està preparada per rodar a sota zero, ni per sobre dels quaranta graus, les veig dues dades un xic justetes, si digués -10ºC i +50ºC seria perfecte, però no és així, de mentre però no l'activem ara per ara aquesta limitació no serà tal, crec. Esmento aquestes temperatures, no perquè hi rodaríem, si no per compartir quines em deixarien més tranquil, segurament si les intruccions de l'armadura no fossin tan alarmistes amb uns textes en negreta i en color vermell, no m'inquietaria.

Jo a la tarda de diumenge de tancament de la 36 vaig sortir a fer un Gran Vol de dues rodes, però vaig haver de girar cua tan bon punt anava a iniciar un super tram, estava massa cansat quan finalment vaig arribar a la zona que volia fer més divertida, i aquest Gran Drac de dues rodes és exigent, molt, així que en una millor ocasió ja l'aprofitaré. Ara fins avui que he tornat a sortir fa una estona a l'inici de la 38 descansava aquest Gran Drac al tercer Mirador, acompanyat del Gran Drac de dues rodes de la Reina, no sé massa bé que es deuen dir, un dia els escoltaré )

dijous, de setembre 28, 2023

Culots d'hivern )

Els de la Reina ja han arribat, renoi, en pocs dies, molt pocs i ja són aquí. 


Dos culots d'hivern paravent, i dos culots d'hivern sense aquesta protecció per el vent, és a dir quatre culots d'hivern, espero que siguin suficients. Disposarà d'aquests i d'un nombre notable de pirates d'hivern molt resistents a l'aigua, tots ells de Pearl Izumi, i un d'Isadore excepcionalment, no és una marca del Mirador ara per ara. També disposa de dos culots llargs més per a temperatures molt i molt baixes un d'ells impermeable, tots dos tant extrems que no els utilitza quasi mai, però els té doncs excepcionalment a alguna aventura amb l'Home del Montseny on la temperatura s'ha mantingut força estona sota zero sí que han tingut la seva puntual oportunitat. 

En tot cas m'he decidit perquè ara hi havia les talles, i és difícil molts cops localizar-les. És com les tèrmiques de màniga curta , i sense mànigues, les d'estiu de Gore per a noia en color negre i talla XS quasi mai en disposem, ara sí i cal aprofitar-ho, i tant, i com els culots que n'hi havia i tot seguit els hem fet venir. Ara ja descansen a la seva caixa, la de l'equipament de tardor i el d'hivern, esperant pacientment la seva pròxima oportunitat.

Estic mirant el Merit de Giro, veurem, en blanc, en tot cas l'Aether en aquest mateix color també està a la llista d'espera. 

Cal dir que tot sembla indicar que ara anirà majoritàriament amb Gore, sí que també puntualment algun mallot de Pearl Izumi sortirà, i sí que tenim crec quatre culots d'estiu Pearl Izumi P.R.O. per estrenar, i dos De Marchi encara a dins de la seva caixa també per estrenar que sortiran, que tindran la seva oportunitat, com seguint el fil Gore valoro si fer venir culots C7, o de ser els P.R.O. esmentats seguiran siguent els protagonistes.

També estic valorant si fer cau net, no sé perquè fa uns dies coincidint amb l'arribada del segon Gran Drac de dues rodes que em ronda aquesta pensada, referida a que culots, mallots, jaquetes, armilles, mitjons, guants, calçat, i cascs haurien de donar pas a noves arribades, no els que fa uns mesos que tot just han arribat, però sí tots els que han anat venint fins a l'octubre del 2018, i podria també incloure fins el 2019, diria que tot l'equipament que va intervenir el 2016-2017-2018-2019 no seguirà, però no ho tinc decidit encara, veurem on em porten les pensades. De fet ahir va marxar una primera bossa  d'equipaments tan d'hivern com d'estiu. Mavic, Pearl Izumi, Gore, han anat sortint, no em donaven bones vibracions que seguissin i sí que ho fessin en un entorn estimat proper, curiós, no les marques si no els equips concrets pel tram que hem fet amb ells, curiós, bé segurament tot seguirà el seu curs més o menys natural, segur. 

Pot ben passar que ho portem a terme, i després pensem que quina pensada més pèssima, sí, però en tot cas seria un mal menor, les sensacions que no són bones cal deixar-les de banda encara que sigui en primer terme puntualment, de poder que no és senzill, i aquesta pensada nosaltres la podem portar a terme, tenint present que part d'aquest equipament ja ha rendit i molt durant aquest anys, també és cert que tal com ho tenim organitzat cada Armadura de Gala es deteriora molt lentament, doncs van sortint un darrera d'una altra, repetidament sí, quasi metòdicament cert, però també espaiadament entre que surt un equip i la propera sortida d'aquest poden passar entre una i dues setmanes. Però quaranta-cinquanta vegades a l'any no els hi és un ritme desconegut, alguns durant els anys esmentats a ple rendiment, i també en menor grau durant el 2020-2021, fins a mitjans del 2022 i el que portem de 2023, i sis campanyes són moltes campanyes a casa. Tot i que des del 2019 fins a maig del 2022 molt puntualment, però des del juny 22 fins avui a setembre 2023 no han parat de sortir, actualment entre els 5/7 i els 7/7, els d'hivern mateix cada culot ha anat sortint entre dos i tres cops per setmana, les tèrmiques d'hivern no han donat l'abast, he fet curt ara sí ara també mirant de coordinar-allargar les rentadores per mirar d'economitzar el rebut de la corrent, també perquè en el tercer Mirador no sé encara quines són les equipacions ajustades a cada estació. Ara mateix hi ha dies que falten de les estanteries tres i quatre equipaments complerts d'estiu pendents de passar per la rentadora esperant aprofitar el moment més moderat del cost de la corrent, cal pensar que quan dic tres o quatre són entre sis i vuit equips doncs som dos, la panera acaba siguent una petita muntanya, i tant  ))

dimarts, de setembre 26, 2023

Eines )

He anat fent camí amb els complements dels Grans Dracs de dues rodes, després de l'arribada dels cadenats amb la bossa de sobre seient per portar-los, ara he fet venir un kit més complert d'eines específic pel meu Gran Drac, la idea és que en la Bagster Locker també hi anirà la bossa d'eines ampliada, i el què ara porto al sota seient deixarà de venir, doncs aquesta nova ja porta les eines que porta la què retiraré. La marca d'aquest kit és Cruztools. 

El Hiplok D-1000 no ve encara, el tinc demanat a R2bike, perquè son els únics que subministren també la funda per guardar-lo. Curiós perquè indica que la tenen però no la tenen )

Veurem perquè he autoritzat l'enviament parcial però no sembla que la gestió que ells mateixos m'han confirmat que portarien a terme l'estiguin realment gestionant, doncs ahir mateix vaig rebre una actualització de l'estat de la comanda on es contradiu vers a que procedeixen a enviar el D-1000 quedant pendent la funda i prou, i el què tornen a dir és que la comanda queda aturada en espera de la funda.  

He demanat un kit específic per el nou Gran Drac de dues rodes de la Reina,  que persegueix baixar l'alçada del seient 3 cm. passant de 815 mm. a 785 mm. que ja comença a ser una alçada una mica  més assequible, força més, m'ha convençut que no afecta a l'allargada de les suspensions, i que és la proposta de fàbrica, vull dir és un kit que proposa el fabricant directament. Un cop les peces estiguin ja a destí, vindran a recollir el nou Gran Drac, fet que ja ha passat, procediran a portar a terme aquesta modificació, i ens el tornaran un altre cop seguidament totalment a punt, que bé. Crec que ja us vaig comentar que el Gran Drac de la Reina també porta una bossa sobre dipòsit idèntica a la meva que és senzillament genial, sóc de bossa sobre dipòsit sempre, i tant, com amb els Dracs ho sóc de portar bossa de TT.

Així doncs el segon Drac de dues rodes que està en tren de ser modificat, vindrà d'anar tot bé de cara a divendres de la propera 39, també vindran les eines esmentades aprofitant que ens portaran el Gran Drac acabat al tercer Mirador, també aprofitaran i s'emportaran una roda Crest-DT240SS-Aerolite del darrera específica SS per posar un radi nou, o la cabota nova, crec que és aquesta darrera la que ha fallat. Ara la Reina roda amb la mida següent a la Crest, les Arch, i per aquest motiu ha passat també a rodar amb dos Ikon EXO 3C TR 2.35 i no en 2.2, previ a afegir segellant NoTubes a les dues rodes Arch, seguidament procediré a fer el mateix amb el meu Drac, no ho he fet perquè la labor de substituir el joc de rodes del Drac de la Reina va resultar per a mi laboriosa, i no volia deixar de sortir després de portar-la a terme, he de dir en favor meu que discs, i el cog va caldrà també posar els que portava a les rodes que he retirat per mirar de mantenir el bon funcionament actual, i no haver d'esperar a que s'adaptin a ferodes i cadena respectivament. També la roda davantera portava un Ardent Race EXO 3C TR 2.35 i el vaig substituir per un Ikon de les mateixes mides, i quina feinada pujar un dels dos pneumàtics, renoi, ja no recordava que podia presentar-se aquesta dificultat. 

A la 40 he donat instruccions de revisar la boixa, de renovar lògicament la cinta segellant interna, i de no muntar el pneumàtic un altre cop. A partir d'aquí comença un programa de revisió de totes i cada una de les rodes que en total són 8 jocs de rodes, o sigui 16 rodes, on hi haurà un moment que estaran totes al dia, i tant, en tot cas ara anem a per la 1/16 )

diumenge, de setembre 17, 2023

De la 36 a la 37 )

Els Vols d'aquesta setmana 36 de més a menys, abans, fa anys sempre m'havia referit a distàncies i sensacions, ara no, ara faig referència a sensacions i prou, a partir de divendres pesadesa, lleugera, de menys a més, i avui després del Vol, les sensacions de pesadesa s'han imposat. També dir a favor nostra que la trucada de divendres de la casa per dir-nos que l'armadura ja havia arribat no ens ha ajudat a descansar en cap cas, el nervis per l'emoció imperen, i veurem avui com dormim doncs l'armadura és d'un nivell que et deixa aturadet a positiu, molt, en tot cas que bé estar desvetllats per aquests motius )

Ara ja passades les hores, la sensació de pesadesa ha baixat, que bé, no sé però si hi haurà Vol, o com a la 36 dilluns serà aquest dilluns un bon dia de descans, veurem. En tot cas les armadures estan totalment a punt, en espera del què decidim portar a terme, em falta posar el seu lloc les S-Phyre blaves que estan ventilant des d'ahir, i els dos cascs que estan assecant-se també des d'ahir del bany diari d'aigua que gaudeixen després de cada Vol. Un cop ubicats aquests dos equipaments serà com si no haguéssim sortit mai. No recordo si us he esmentat que els bidons d'aigua  un cop tornem a casa, l'aigua restant la guardem pel cafè, i els dos bidons descansen al congelador sempre, vull dir a l'hora de sortir els trec del congelador i directament els omplo d'aigua, ens segons queden a temperatura ambient, i aprofito durant aquests breus instants per passar-los un drap per tot el cos del bidó, no a la boquilla, aquestes un cop o dos per setmana les netejo sempre acuràdament amb un paper humit. El sistema del congelador és per evitar que els bidons  estiguin florits, no és garantia absoluta, però ajuda, això mentre rodem amb aigua, si portem complements que ara fa mesos que anem amb aigua i prou, caldria netejar amb molta cura després de cada sortida el seu interior, cal tenir-ho molt present doncs de no fer-ho pot portar molta cua a nivell de provocar indigestions gens desitjades. 

Segueixo valorant si tornar al meu seient, el Speedneedle, és que estar bé de cadera ha sigut tot un procés, llarguíssim certamente del 2019 que vaig entrar definitivament en aquestes sensacions rares de cadera, i estem el 2023 sortint-ne, aleshores per sensacions ja podria recuperar el meu seient, però la prudència ara per ara em frena.  
Gorewear-Pearl Izumi )

Ja ha caigut el Vol d'avui des del tercer Mirador, a 27ºC després d'una lleugera pluja hem fet un Vol clàssic, sense excepcionalitats, amb forces coincidències, jo diria que de cada deu, cinc mínim avui  gràvels, tres elèctriques, les darreres dues no ho sé, i d'aquestes més de la meitat no són d'aquí, com nosaltres però de més lluny, molt més lluny.  Sense beure aigua per ser el Vol de cada dia breu, per sota de l'hora i mitja, sense menjar pel mateix motiu, equipats 100% d'estiu, Gore, Giro, i Shimano els protagonistes, de les armadures, cascs, i calçat respectivament, amb eines, i havent revisat les bikes abans de sortir, pressions, oli cadena previ neteja, i lleugera aspersió dels dos Dracs, sempre li faig una lleugera aspersió també al frontal sense tocar les pistes de direcció, a la zona de manestes de fre, manillar, i llum, a on s'hi acumula molta pols. 

Increible com obren les ales els dos Dracs quan oloren aquest moment, sensacional veure els moviments dels Destructors, de dos d'ells dels quatre que ara ens protegeixen que no es separen mai de nosaltres més d’uns pocs metres, intimidadors els Gegants que des de fa unes setmanes conviuen permanentment el voltant del Mirador dels Dracs, OMG.

divendres, de setembre 08, 2023

Super Armadures de Gala )

Ara a la setmana 36 i des de la 35 des de diumenge d’aquesta darrera que ja està venint una  super Armadura de Gala, però és que el mot super li queda curt, si bé una de les meves armadures de les dues que disposo és també singular pel material utilitzat, com ho és la pell de cangur que presenta una resistència extrema a certes condicions, una en concret la del fregament, a l’hora també presenta una lleugeresa significativa que fa que sigui d'una flexibilitat notable, on en conjunt aquestes característiques la fa molt còmoda, i molt segura, millor dit més còmode i més segura. Ara però la nova armadura de la Reina presenta una característica molt interessant i única el Mirador i a arreu, si parlem d’armadures per dona, més encara que les tres esmentades de la meva, molt més, doncs aquestes no les presentarà la seva,  però sí per compensar-les incorpora un cervell autònom que gestiona el coixi de segurerat que ja porta la mateixa armadura, no com un segon element que et poses afegit, vull dir que forma part de l’armadura, és a dir l’armadura ja incorpora un Airbag que es gestiona de manera autònoma. Aquesta Armadura de Gala hem triat  anar-la a recollir expressament al concessionari de la marca, vull dir no anirà directament ni al primer, ni al segon, i tampoc al tercer Mirador. Ens separaren quasi quatre-cents quilòmetres entre nosaltres i el punt de recollida, però està bé, doncs sense anar més lluny avui el candidat a ser el segon Gran Drac més esportiu ens en comportaria de decidir-me, de fer-ne més de dos mil entre anar i tornar, així a aquesta 35 he de seguir valorant si és un bon tram per portar-ho finalment a terme, en tot cas segons el seguiment de l'enviament el dia 30, o sigui de cara a aquesta 35, o a principis de la 36 estarem recollint l’Armadura de Gala de la Reina. Aquesta armadura cal que la Reina s’hi fiqui estant a la casa oficial, no des del Mirador, des de la seva seu des d'on es fabrica, doncs si ha de ser aquesta armadura ha d’anar-l’hi com una primera-segona pell, i no vull que soni com un possible condicional,  serà aquesta en la talla que li correspongui, o encarregant-ne una de nova, o modificant-la de poder ser.  

Després de la primera Arnadura de Gala, un cop ja estigui reposant aquesta al Mirador, haurem de valorar si n’ha de venir una segona pel tram que està per venir d’estacions més fredes, o no caldrà i amb diferents tèrmiques d’hiver n'hi haurà prou, així com d’altres accessoris pel fred i d’aquesta manera no caldrà disposar d’un segon equipament, jo crec que sí, però aquest primer pas ja és molt guapo, certament, ho dic perquè aquesta super armadura és perforada, com la meva, i jo disposo d'una segona armadura de dues peces, aquí el dubte,  no d'una com les dues primeres que no ho és, de perforada, i a més la meva de dues peces porta incorporada a la jaqueta al seu interior un forro tèrmic desmuntable, massa prim certament però el porta, fet que m'ha requerit de les tèrmiques esmentades, més una armilla paravent, o bé en el seu defecte d'una jaqueta també tèrmica força densa específica per portar a dins de l’armadura, veurem, costa molt cada vegada que sembla et decideixes a portar a terme un Gran Vol de ficar-te a l'Armadura de Gala, o això em passa a mi en tot cas, i que sigui la de Gala un suit, i no de dues peces em motiva i molt perquè la fa més segura, la cremallera d'unió entre jaqueta i pantaló és un punt crític, aleshores la candidata a ser la segona armadura de la Reina hauria de ser idèntica a la primera, així doncs un segon suit,  i ara repetir sobre un component que surt poc i es deteriora encara menys no sembla que sigui primer pas a fer, la meva de dues peces com més bé he anat dins dels Grans Vols de dues rodes menys ha sortit, és a dir únicament està sortint el suit, caldrà esperar a que entrem a les estacions més fredes per veure si segueixo així, i si no aleshores sí caldrà veure si ve una segona armadura per la Reina d'una sola peça o de dues. 

Cal pensar que des de l’arribada del meu Gran Drac de dues rodes he fet 45 sortides, a una mitja de 80 Km. per sortida, i el suit porta sortint seguides les darreres cinc. El dubte també ve per un mot que és antagònic a la seguretat, com ho és el mot pràctic, quan es tracta dels Grans Dracs de dues rodes aquest terme l'has d'oblidar cada cop que surt, i surt molt, l'armadura de dues peces convida a sortir equipat amb un pantaló més lleuger, i la jaqueta densa perquè és més pràctic, però en cas de caiguda més de la meitat de les lesions són de cintura en avall per atrapament entre el terra i el Gran Drac de dues rodes, aleshores aquest aspecte de la practicitat l'has de deixar inmediatament de banda, i si ho faig el suit és l'opció única.    

En aquesta ocasió hem pogut triar el color de l’Armadura de Gala, la combinació de colors vull dir, amb la meva primera Armadura de Gala va primar el material, i el color va passar a segon terme, no hi havia opció de color significativament diferent, això en cangur, podia triar entre blanc-or, o blanc-vermell, vaig triar el primer, en aquesta primera armadura principal de la Reina primava que incorporés d'origen el coixi de segurerat, però també hem pogut seleccionar el color, en aquest cas prima el negre per sobre dels altres colors, on també hi és present amb espurnes el vermell, i en molt menor grau també un centelleig de blanc. Configuren la resta de l'armadura els guants negres, les botes negres, i en darrer terme el casc que és totalment blanc, ara per ara sempre blanc, RX-7V, marca avui per avui del Mirador quan parlem de casc per a Grans Dracs de dues rodes, així configuren aquests colors el conjunt de l’Armadura de Gala principal, i en principi única de la Reina. 

Demà la recollirem d’anar tot bé i de ser la talla comprada la correcte, dubto per dos temes, el primer l’algoritme de circuit és diferent del de tram obert, i tot i que tinc clar que hem seleccionat l’opció de carrer, a la pàgina de la casa especifica que és únicament per circuit, jo havia llegit que tenies dos programes a seleccionar un de circuit i un de carrer, i que en funció de l’ús tu et seleccionaves el programa, veurem. El segon aspecte el de la talla, havia llegit a la pàgina del fabricant que amb o sense Airbag la talla és la mateixa, però llegint valoracions d’usuaris el primer que diuen els aquests  és que amb Airbag demanis una talla més, nosaltres hem seguit el criteri del fabricant i hem demanat la mateixa talla, no una més.

En tot cas hem tornat havent demanat una talla mes, i veurem si ens és vàlida doncs el mono que ha arribat la cremallera frontal no pot pujar per una cadera que coincideix amb la talla però no la cintura que la Reina la presenta mínima, però el suit no sap què fer, la part de dalt incorpora el coixi de seguretat i presenta un patró diferent comparant amb d'altres monos que ha anat provant-se de la mateixa casa, hem aprofitat per veure altres opcions totes sense Airbag, i no ens han encandilat avui, hem tornat a Itàlia el suit, i hem fet una segona comanda del mateix, idèntic excepte la talla que serà una més. Entre cinc i deu dies i tornarem a tenir el suit al concessionari. 

Hem fet venir cap el tercer Mirador aprofitant que hi havia de tot i més al concessionari de la marca, mitjons específics d'estiu, també d'hivern, dos suits interiors d'estiu un per cada un, dos passamuntanyes d'hivern i dos d'estiu, també un conjunt de culot llarg, i camiseta de màniga llarga tèrmics aquests darrers dos per la Reina i prou. Així l'estanteria per el suit de pell, i la dels accessoris ha anat agafant una mica més de forma, avui mateix ja fa molt goig. 

Fa una estona, i estem a divendres de la 36 ens han comunicat que el suit en una talla més ja ha arribat al concessionari, així que tocarà desplaçar-nos un altre vegada a la capital. A veure si aquesta ja és la definitiva, li estic donant voltes a què fer si aquesta nova unitat tampoc li va bé, doncs també tinc dubtes sobre el coixi de seguretat, sobre el tipus, en tot cas primer veure si la talla és la correcte, després ja valorarem, doncs si no li va bé no caldrà fer res més en aquesta direcció.

El meu mallot preferit ))

De mentre a la 36 portem un 4/5 a dalt dels Dracs, i comentàvem avui a dins del Vol que des del 2014-2015 que no teníem tan bones sensacions a dalt dels Dracs, no perquè rodem a ritme, en cap cas, sí a totes totes perquè rodem molt fluids. Poc a poc tot va seguint el seu fil conductor, oi?

MTB, MTB, MTB. 

diumenge, de setembre 03, 2023

Gran Drac.

De dues rodes també. Finalment ja és a casa des del divendres de la mateixa setmana 31, estem a punt d'entrar a la 36. 

Lògicament pel nostre fer la primera armadura complerta per a fer els primers passos en aquesta disciplina ja està configurada, reposant al Mirador dels Dracs, ubicada a les seves respectives estanteries, els accessoris de l'armadura a una primera, i l'Armadura de Gala a la segona estanteria. Aquesta darrera, vull dir la nova armadura és molt lleugera, tant que no podrà ser d'ús funcional un cop la Reina s'adapti a aquest nou Gran Drac de dues rodes, doncs per accedir a aquesta nova disciplina sí que ens ajudarà aquesta armadura tan lleugera quasi que fràgil, que certament no ho és, però sí i molt si la comparem amb la que serà l'armadura definitiva. Però per prendre un primer contacte, que no sigui l’armadura extremàdament densa ajudarà per practicar a dalt del Gran Drac de dues rodes mentre hem estat entre aquests 30°C-40°C, segur que també equivocàdament el criteri de seleccionar aquests tipus d'equipament molt específic per l'estiu amb altes temperatures, doncs no convida a rodar amb ella perquè no et dona la percepció de pilotar ben protegit, però ara en un primer terme sí que facilitarà d’aprendre. Jo mateix per reiniciar-me el 2020, primer per anar fent breus Grans Vols de test entre concessionaris cercant el què havia de ser el meu Gran Drac també vaig adquirir inmediatament una armadura encara més lleugera perquè la meva bota no va ser tal, va ser una bota baixa no alta, condició que sigui alta que és imprescindible, i quin millor exemple que a ben entrada la tardor ja no vaig utilitzar més aquesta aramadura lleugera, molt fresca, i també constatar que de la seva arribada fins a utilitzar-la varen passar mesos abans no la vaig estrenar, vull dir que la vaig fer venir d’un bon principi molt abans de pujar a cap Gran Drac de dues rodes, ni de tenir a un termini proper cap previsió de fer-ho,  amb la idea que no se'm fes tan costerut en pensar en la futura possibilitat de fer un primer test després de més de vint anys des de la darrera vegada, i que m’impedís de fer-ho el fet de no tenir l’equipament específic a punt, o millor dit per si no havia de ser que no fos per aquest motiu, és més tenia clar que després de fer-me amb aquesta armadura complerta a on guants i casc sí eren els definitius era probable que no fes cap més pas per fer venir un Gran Drac de dues rodes, aleshores quedaria aquest equipament com a senyal inequívoca del què podia haver sigut i no havia de ser, i tampoc hauria passat res, però pensava que per poder donar una oportunitat a aquesta vella aventura havia de começar per aquí, per l'arribada d'un primer equipament, també em motivava que part d'aquest equipament l'havia, el volia anar a buscar al Principat, per tradició, que per cert ara passats els primers anys encara no hi he anat amb el Gran Drac de dues rodes a Andorra, Arenys crec que és el punt més proper a on he arribat, crec que per anar-hi hauré de pernoctar, o no i és únicament qüestió de temps normalitzar l'anada i tornada a una mateixa jornada. 

En aquesta ocasió amb la Reina primer ha vingut el Gran Drac de dues rodes ja que va ser aquesta decisió per part d'ella un dit i fet,  l’experiència prèvia amb el meu de Gran Drac ha facilitat aquest fer certament, però tot seguit a l’arribada del Gran Drac d’aquell divendres, hores després dins del mateix cap de setmana ja fer venir aquesta primera i lleugera armadura, en aquesta ocasió sense anar el Principat, si no des de la capital, el Gran Drac va venir un divendres el vespre, i l'equipament dissabte el migdia. El què no en té res de lleuger són les botes, i el casc, aquests fent equip amb uns guants sorprenentment lleugers a l'hora que segurs, tots tres són els que configuraran la propera i definitiva Armadura de Gala.

Ara regularment, o quasi, anem practicant en parat, he de dir que és molt intensa l’experiència, i encara no roda, per a mi personalment tot plegat molt gratificant, a l’hora que és una responsabilitat, molt guapa certament però també densa. Els Grans Dracs de dues rodes presenten un comportament on si bé no tenen ganes de caure un cop estan rodant, sí que aturats o a baixa velocitat una mica també com els Dracs presenten poca traça a l’hora de moure’s, o molt poca, com esmento en parat tenen ganes de caure a la mínima oportunitat, de fet els pilots aparentment amb més experiència, referida aquesta a que porten molts quilòmetres a les seves esquenes curiosament van agafats de la mà a l'estadística d'accidents amb els més novells quan parlem de caigudes a baixa velocitat sumant entre tots quasi la meitat del total dels accidents, vull dir que és molt difícil rodar a baixa velocitat, també fer-ho quasi aturats,  i és en aquestes circumstàncies que les manques queden en evidència. Així tot i ser pràctiques en parat la Reina porta bona part de l’armadura per seguretat doncs de fàcil no en té res, 140 Kg. fan molt respecte. 

Si no tens experiència no hi ha vicis adquirits, i això ho facilita tot, tot

Pearl Izumi )

Aquesta intervenció gira i prou sobre l’arribada del Gran Drac de dues rodes de la Reina, i sobre l’equipament específic, tot i que no vull deixar de comentar  breument que coincidint amb l’arribada d’aquest Gran Drac em vaig lesionar el genoll esquerra,  i a la 32 vaig reposar de Vols per prudència, reiniciant-los a finals de la 33, i ja amb normalitat pel que fa a regularitat a la 34, no si faig referència a tímides però presents molèsties que encara tenen una lleugera presència, a la 35 anem a un 3/3 pensant en un 6/7 o un 7/7, veurem. Finalment l'hem finalitzat amb 7/7. Avui però no ha sigut el millor dia dels set, fent referència a pedalada àgil dins del Vol, en tot cas ja està fet.

MTB, MTB, MTB. 

diumenge, d’agost 27, 2023

Tram vell, tram molt bell )

El tram que a la trenta-ú hem posat en marxa, OMG.

Ve un nou Gran Drac de dues rodes, a la 32 estava previst que arribés al Mirador, no tinc paraules. La Reina després de quasi tres anys ha decidit endinsar-se també en aquesta disciplina, està bé perquè no és aquesta una modalitat de dues rodes on un pugui prendre la decisió per a un tercer, no seria prudent, gens, si no que és un esport perquè cada persona en funció de les seves pròpies sensacions, de les seves pròpies il.lusions valori si s'hi vol endinsar, i diria jo, sempre, sempre, sempre prudentment, i sempre, sempre, sempre tenint present de poder recordar que a on hi intervé un element de seguretat tan important com ho és el casc hi ha segur, i va associat segur sempre un risc, també però per super compensar aquest perill hi va associat un aspecte que ho pot arribar a decantar positivament tot, com ho són les elevades dosis de diversió, també la necessitat que demanda a cada dècima de segon d'aprendre, d'haver de millorar, necessaris aquests dos aspectes d'aprendre, de millorar per poder afavorir del gaudir del percebre, sobretot aquest aspecte el de l'excepcional percepció a dalt del Gran Drac marca el signe positiu de la decissió. 

Twin Six day )

La percepció ha marcat la permanent música del Mirador dels Dracs.

Des del dilluns, des que sé que ve aquest segon Gran Drac de dues rodes que a les nits puntualment fa que em costi d'agafar el son, a les matinades a tocar de les cinc l'emoció torna sobtàdament i m'activa tot seguit. 

Així doncs tindrem fent-se companyia a dos Grans Dracs de dues rodes. 


Ara poc a poc però sense pauses ha de venir per la Reina cada una de les noves Armadures de Gala pròpies d'aquesta vella disciplina. 

Per aquest motiu ja han arribat les dues estanteries que necessitem per poder ordenar  aquests nous equipaments, i també els respectius accessoris. Una estanteria és per les Armadures de Gala de la Reina, tant la d'hivern com la d'estiu, també la roba tèrmica d'hivern, com la d'estiu, així com el calçat d'estiu, juntament amb el calçat d'hivern, i en darrer terme l'equipament de protecció contra la pluja,  i la segona estanteria pels accessoris com mitjons per a les diferents estacions, dues d'elles combinades, com la de la primavera-tardor, i les altres dues restants la d'estiu, i en darrer terme la d'hivern, el mateix que amb el calçat idèntic criteri pels guants. 

En tot cas l'espai ja està adjudicat, i les estanteries a punt, el primer espai he decidit ara per ara que els equipaments pels Vols estiguin a una sala específicament per ells, i els equipaments pels Grans Dracs de dues rodes a una segona estança exclusiva també per ells, no sé si ho mantindré així, ara m'ajuda a confeccionar a visualizar fotograma a fotograma les diferents Armadures de Gala noves, i també els seus respectius accessoris, tan per la Reina com pel genet, en el meu cas jo ja tinc l'estanteria quasi 100% complerta amb tot l'equipament necessari, el què pugui mancar no ha vingut perquè encara no sé de la seva necessitat, i per tant no puc valorar si cal, però estic obert a aquesta possibilitat. Si mantenim el nombre d'Armadures de Gala per la Reina que jo utilitzo, segurament amb una estanteria per accessoris per els dos en tindrem prou, que ja és la que he fet venir, i si no faré venir una segona estanteria per aquests accessoris. Dubto sobre si mantenir dues sales independents per les Armadures de Gala segons cada disciplina perquè aleshores hauria de fer venir dues estructures complertes de vestuaris, més reduides això sí que la imatge que ja us vaig aportar fa unes setmanes del HIS, tampoc molt més petites doncs vull uns vestuaris per ser utilitzats a l'hora per a dos genets, per a dos pilots. Vull dir, deixo dues sales-vestuari, una per a cada disciplina, o unifico un sol espai-vestuari per a les dues disciplines? 

El concepte del vestuari amb la banqueta, els penjadors i l’estanteria superior, per d'aquesta manera els equipaments pels Vols el vespre abans del Vol de matinada poder deixar a punt l'equipament que utilitzarem, doncs a tocar de les cinc del matí em costa seleccionar els equipaments, no així el vespre previ o diguem que en principi estaria menys adormit. Així aconseguiria ser a dins del Vol en minuts, el temps i prou de preparar un bon cafè, equipar-nos i sortir tot seguit.  Això referit a les Armadures de Gala dels Vols, quan parlem de les Armadures de Gala pels Grans Vols de dues rodes la necessitat és una mica diferent, aquí prima que necessitem seure per enfundar-nos a dins d'aquestes, doncs aquestes pesen molt, així la banqueta de vestuari té que estar just davant d´on reposa l'Armadura de Gala, no l'he de seleccionar i deixar a punt el dia abans, si no moure-la el mínim possible en la transició del penjador on reposa a posar-me-la, cal veure que la Reina disposarà d'una o com a molt de dues Aramadures de Gala, aleshores no cal seleccionat l'equipament, sempre és el mateix. Tal és el cas que abans de fer aquest pas de ficar-me a dins de l'Armadura primer he de deixar encarat per sortir el Gran Drac de dues rodes perquè si no un cop totalment equipat no és gens pràctic fer-ho. Ho he de valorar, en tot cas primer faré venir el vestuari per equipar-nos pels Vols de Drac i després ja vaurem, sí que veient el to que està agafant tot plegat triaré un color nou pel vestuari dels Dracs per diferenciar-los de venir-ne un segon pels Gran Dracs de dues rodes, com ja he fet amb les estanteries dels equipaments dels Grans Vols que són aquestes darreres de diferent color  que les que allotgen les Armadures de Gala i accessoris dels Vols, en aquest cas amb els accessoris de l’equipament per bike sí que he necessitat dues estanteries per accessoris, una pel genet i una per la Reina. 

Ja han arribat els culots de Gore nous per la Reina, així ara ja disposa de cinc d'aquests, aquesta matinada ja ha sortit el primer, ja n'ha estrenat un, i molt bé, de fet havia de ser així vull dir que anés bé aquest nou culot doncs fa unes setmanes ja en vaig fer venir un primer idèntic que els quatre que la resta que ha vingut després i que va anar molt i molt bé, són culots per rodar entre poc i tres hores, ara pe ara, nosaltres estem el ben mig en quan a temps d'ús, dubto però si el poc té un punt mig encara més curtet ) )

Referent a les S-Phyre negres noves avui la Reina mentre rodava amb elles em deia que eren molt còmodes, que bé escoltar-ho, i tant! Ho dic perquè a vegades un mateix model de calçat presenta diferents graus de comoditat en funció del color, i normalment les més incòmodes són les negres. segurament pel tractament d'aquest color he de pensar, en tot cas les S-Phyre no presenten ara per ara cap diferència de comoditat entre les blaves i les negres, i aquesta apreciació no la puc fer si disposo d'un sol color, vull dir jo les Privateer o les Kestrel no sé si presenten aquesta deficiència doncs únicament les he tingut per parelles negres, per poder apreciar si hi ha diferències les hauria d'haver agafat en diferents colors, amb les Privateer hi havia aquesta possibilitat, amb les Five Ten no, les Kestrel concretament són literalment importables a data d'avui, de fet la segona parella ha quedat per estrenar, i d'això ja fa anys, renoi, renoi, renoi. 

Twin Six day ))

Jo he de fer venir un nou Cateye del darrera, a veure.

Així he de cercar un Aether blanc per la Reina, les tèrmiques noves d'estiu per tots dos, i el mitjons d'estiu curts també per tots dos. De cara a propera estació, o sigui ja, han de venir tres culots nous per a cada un, els que tenim no estan cansats no, estan fosos. I no tinc d'entrada més deures pendents, o això vull pensar. 

El segon Gran Drac de dues rodes, el de la Reina ja és el Mirador descansant, oh yeaaaah!

MTB, MTB, MTB.  

dijous, d’agost 03, 2023

La 31 )

Una setmana que supera el format que poc a poc des de la 5a ha anat caracteritzant cada cop amb més força de ser totes i cada una d’elles més interessants,  a l’hora que també que com més ho han sigut d’interessants també s'ha incrementat en la mateixa proporció la seva extrema complexitat, que no vol dir que sigui així, sí però que nosaltres ho vívim així. A la trenta-ú també doncs serà en aquest format tipus, interessant segur, la complexitat em té intrigat doncs arribarà un punt que no la podré gestionar per no tenir la capacitat per poder fer-ho, aleshores hauré arribat a un nou tram, a on desconec les sensacions que experimentarem, i el que per a mi és més decisiu com ho és preguntar-me quines decisions prendré un cop ja no sàpiga què fer. A aquest punt encara no hi he arribat, tot arribarà, tot arribarà, en tot estic treballant per si arriba el cas ))

Fa un parell de setmanes )

Hem reiniciat els Vols, una primera sortida molt prudent per deixar la porta oberta a poder repetir, seguida de dues més també lleugeres. Un aire fresquet, renovador ens va portar de la mà des del  primer fins el darrer minut, aquesta matinada mateixa de dijous hem rodat a 17ºC. Abans de sortir, a la primera sortida de tres vaig aprofitar també per refrescar els dos Dracs  amb una lleugera aspersió de dalt a baix de tots dos, i amb molta pressió puntualment per netejar pinces de fre, i el conjunt d’aros i pneumàtics, amb molta cura de mirar de no apropar-me massa a les zones del BB, ST, i HT, la lleugera aspersió també la vaig concentrar a la cadena així la pols més superficial marxa i puc ajornar la incorporació d’oli que ara a l'estiu no ajuda sempre. Ara mateix a tocar de l'una del migdia plou, que bé, que bé )

Un aspecte que he aconseguit corregir ara per ara és el soroll de la roda del darrera-BB del meu Drac, també els ferodes nous davanters referits al meu Drac, i el segellant de les dues rodes posteriors és a dir dels dos Dracs, ara ja no perden aire cap d’elles. 


La Reina aprofitant el primer Vol de la setmana ja va rodar amb les noves S-Phyre negres, i així d’entrada la seva sensació és que van molt i molt bé, no sé si es consolidarà aquesta positiva percepció, en tot cas és la millor forma de començar. 

Curiós que si bé és cert que el tercer Mirador no presenta coincidències un cop a dins dels Vols, a diferència del primer que si no surts a les cinc del matí tot ho són, a la 1/3 particularment el silenci i la inexistència d’aquestes coincidències es va fer notar especialment, i dic curiós perquè a l'agost encara avui és el mes de l’oci universal, no sembla però que aquesta tercera plaça es vegi marcada per aquest to festiu, no sé com deuen ser les platges que ens envolten a relativament pocs minuts, doncs no hi hem anat mai. En tot cas puc afirmar que des del primer Mirador la intensitat, la hiper presència és constant i tant sofocant com els 42°C de fa uns dies, o inclús fins i tot superior ))

MTB, MTB, MTB.

dissabte, de juliol 15, 2023

Decidir )

Avui a dalt del Drac pensava en quina seria l'armadura de gala que quedaria com a principal dels Vols.

Cada dia sortim amb Gore, per a culots i mallots, Pearl Izumi també per a culots i mallots, menys present Twin Six per a la Reina referit a mallots, i pel genet culots i mallots, Mavic i Gore per la Reina, i Pearl Izumi i Gore pel genet de mitjons, calçat principalment Shimano, segurament aquest darrer punt el més concret, el més definit agafat de la mà dels cascs que són ara per ara sempre Giro, entre Aether la Reina  i Synthe el genet, i guants la primera amb Hirzl, i el segon amb Gore i puntualment amb Hirzl. 

Jo estic reflexionant si ens quedem amb Gore C7 per mallot, culot i mitjons baixos, i sortim de tram Pearl Izumi, i el calçat doncs centrar-nos únicament Shimano amb dos jocs de S-Phyre per a cada un, i fer venir un primer Merit o Manifest blancs per a la Reina i pel genet, o en el seu defecte seguim el fil Synthe, Aether i per tant ara tocaria rematar amb l'Aries també en blanc.

Gore Wear Alp-X i C7 )

De seguir en aquesta seqüència el resum seria, Gore per l'armadura, Giro pel cap,  Hirzl i Shimano per mans i peus respectivament. 

He de dir que crec que pel ritme de reflexió que porto estarem a aquest punt de cara a la primavera 2024, crec, doncs per posar un exemple les S-Phyre necessitem la 2024 que encara està per sortir, i C7 sense paravent pel culot curt em costen de localitzar, poc a poc, a veure.

Estem a seqüència quan parlem de Vols, entre els 5/7 i els 7/7, prou bé, i seguim dins de la sessió setmanal per aprendre a respirar ))

Si parlem de Grans Dracs, bé no estan sortint, per la calor, segurament, i també perquè des de la 24 que tot és cada cop més interessant però a l'hora de molta complexitat, fet que dirigeix el dia a dia a Vols i prou, ara per ara, veurem a l'entrada de la tardor, i tant!

Els Gegants no sé a on són, curiós, sí els Destructors que en aquest moment ens estan obrint el pas metre a metre dins de cada Vol, i dins de cada tram del dia, i no és metafòric )

MTB, MTB, MTB.

dimecres, de juny 21, 2023

7/7. Anant )

Doncs un cop els Vols van en mode inici, és a dir un recorregut curt, les seqüències tornen poc a poc a lloc, sembla. 

La incorporació de la sessió d'un cop per setmana amb una preparadora es manté, i l'haver baixat a mínims la càrrega dels Vols avui per avui ens ha portat a ser ara a una seqüència d'entre 6/7 i fins i tot a 7/7. Sí, sense descansar doncs la càrrega és molt i molt baixa, i si no fem un 7/7 és per agenda no per haver de reposar.

Twin Six )

També és molt positiu per a mi l'ajuda a dalt del Drac rebuda amb les sessions amb la preparadora, mirar d’aprendre a respirar està aportant també un millor posicionament a dalt del Drac i això permet de rodar dins del Vol amb millors sensacions, no diré les millors, aquestes darreres fa setmanes que van marxar i no han tornat, però en tot cas l'evolució és poc a poc més positiva, prou bé doncs. Cal però deixar passar uns mesos i veure si aquesta evolució ens torna a tram SOLO, si no aquesta via la discontinuaré. Hem baixat distància i intensitat a mínims per mirar d’integrar aquesta nova preparació, i per recuperar la seqüència de Vols. 

Equipaments, aquests no estan a on vull que estiguin, segueixo invertint molt temps, massa, a seleccionar l'equipament, els culots curts de la Reina, i la segona parella de S-Phyre pendents no ajuda a simplificar aquest ordre necessari per facilitar-me els Vols de cada dia. Culots curts no faig el pas doncs els tinc repartits entre els dos Miradors, i diria que de De Marchi concretament en tinc tres encara a les seves caixes per estrenar, ho he de verificar, i segur que hi ha més culots que no recordo, i les Shimano ja us vaig esmentar que el model actual 2023 no és el mateix que el de casa, i l'actual no té bones crítiques per un problema amb la sola de goma que va afegida i no termosoldada on sembla ser que es desenganxa, poc a poc, però sense pauses ja veurem què decidir.

Els Dracs, bé aquests molt bé, els Ikon del darrera, així com les dues cadenes, i també ferodes, tots pendents, quasi, quasi a punt de ser subtituits, i pendent també la revisió general dels dos Dracs, segurament també cauran els dos BB, el meu, o/i la direcció del meu, un dels dos o tots dos fan un soroll, i si substitueixo els del meu el del segon Drac també, jo segueixo amb el Gobi, ara per ara, l'Aspide de la Reina no sé quan donarà pas a una nova generació, que ja fa temps que tenim guardats i a punt, crec recordar que tres son les unitats que disposem.

Gegants, mirant de comprendre, no massa però doncs nosaltres no sortim a la foto del seu dia dia, i hi som, cert, doncs el què fem es continuar entre Vols, i deixar que els dos Destructors, ara en alguna ocasió en venen tres, i si seguim amb seqüències de mínim 6/7 en vindran fins i tot quatre, no perquè ho tingui jo clar, doncs ho decideixen ells, però com més sortim més Destructors de Murs portem, així que per això aquesta reflexió, ells eviten les coincidències, les topades amb els Gegants, renoi, renoi, renoi. Des del Mirador quan veig els Destructors junts en cap cas mai els veig preocupats, ni abans, ni mentre, ni després dels Vols, senyal que podem anar tranquils, i això mirem de fer, oi?


Incidències cap, coincidencias, cap, menjar, sense fer-ho, beure, puntualment per uns Vols són molt i molt breus, sempre portem el bidó mig ple, o ple, i quasi que torna també com ha sortit, mig ple o ple, el de la imatge del bidó és un present de Stromlo ))


Equipats d'estiu 100%, puntualment la Reina amb un pirata prim per unes pluges puntuals que a minuts de sortir perseveraven a indicar-nos que hem de ser prudents, però la resta de l'equipament d'estiu, i sense portar cap paravent. Avui mateix ara plou, i el Vol està programat, si serà o no ja ho veurem, com cada dia, com cada dia. Passades les hores el Vol ja ha sigut i mentre abans de sortir la pluja feia el seu acte de presència, mentre rodàvem ho hem fet sense ella, per un cop ja una altre cop el Mirador adonar-nos que avui era molt difícil rodar sense ella, però Escòcia sempre ens recorda la normalitat de la seva presència )


Grans Vols, prou bé, un i un, i les sensacions, millors no poden ser, i així amb aquestes vull fer més cursets de pilotatge, de quatre rodes el primer, de dues ja seria el segon, aquest darrer el repetiré amb el nivell del primer no un de superior. Tinc pendent petits detalls de l'equipament, poc a poc, no ve d'un dia, ni d'un any, en cap cas. Sobre millores de components, concentrat únicament amb els pneumàtics, la pressió d'aquests i mirant de memoritzar els conceptes més bàsics, i res més, com a molt tres idees bàsiques,  on he de dir que tampoc ajuda la inexistent bibliografia que hi ha, no per extensa, doncs els fabricants són totalment opacs, si no perquè la poca que hi ha per a mi és molt tècnica i fer-ne un bon ús passa a ser una super fita. 

El proper SOLO no hi serem, el segon SOLO de l'any i darrer per a nosaltres està per veure, que no per competir, sí per veure sensacions, però 30.000 Km. són molts per veure on som i prou, ho estem valorant, i tenim la sort que si no mantenim la seqüència dels Vols la resposta vindrà tota sola )

MTB, MTB, MTB.

dilluns, de maig 29, 2023

Punt d'inici )

On som, fa quatre setmanes que estem mirant de no perdre la seqüència de 6/7, o ser-hi propers, la mínima de 3/7 i no passem de 5/7, poc a poc, haver fet una reducció i tornar el format del recorregut d'ara fa un any, quasi un any, crec que ens manté dins de la dinàmica dels Vols, Grans Vols cap aquests darrers dies. 

La Transportadora puntualment està dormint a SC, mentre uns dels Grans Dracs més nous surt una mica, poc molt poc però és que surt únicament per fer la revisió anual i poc més, de cara a la propera setmana tornarà crec cap a SC, o no i restarà el tercer Mirador, veurem, veurem. 

Avui a la 22 he guardat excepte un els equipaments de primavera-tardor, i he tret els equipaments d'estiu que encara estaven descansant, si tornem els Vols de matinada portarem les armilles Lite, i ja no els mallots paravent. La resta anirem 100% d'estiu, a no ser que les temperatures tornin a baixar on aleshores utilitzarem aquest equip únic de primavera-tardor que no he guardat. Les S-Phyre estan de festa major i no paren de sortir, contents amb aquesta opció, ara faltarà veure si consoliden definitivament, que jo penso que sí, els dies ens diran on som, millor dit els mesos. 

Les dues bikes de 10/10, els Ikon del darrera justets, certament, i ferodes de la meva també dins d'aquest grup d'estar a punt de, crec que les cadenes estan entrant també a aquesta zona límit, atents a aquests components per fer les renovacions el moment just. Fent revisió de consumibles estem prou bé, podria fer venir 25 jocs de ferodes orgànics, ho decidiré un cop deixi a punt la meva bike, i he de demanar un Cateye nou del carrera, miraré de fer venir una sola comanda de tot plegat, també he de demanar deu unitats de Contact Cleaner que utilitzo tant pels Dracs com pels Grans Dracs, i també per la Transportadora. Ara d'avui per demà no, perquè els he fet venir del primer Mirador, d'on també he portat liquid segellant. Ja us vaig aportar una imatge dels crec recordar catorze paquets que van venir del Mirador, una part petita del què reposa a aquest primer. 



Avui hem sortit 100% d'estiu, foscos per indicació dels Destructors, amb  unes lleugeres molèsties del lligament creuat esquerra un altre cop, i un gluti esquerra,  dels dos genets cada una respectivament ens han marcat que avui el desnivell havia de ser presencial i prou, i així ho hem fet, la distància la prudent, no la més prudent. Amb una coincidència incòmoda, sense incidències, sense beure, sense menjar, rodant per sobre dels 20ºC de principi a fi, prou bé, jo diria que fins i tot molt bé, sempre dins de les converses SOLO o quasi totes.


Que bé rodar, que bé fer-ho entre Destructors, dins de la seva protecció, i encara millor ser entre Gegants, molts, més encara, renoi, renoi, quina super preparació ser entre aquests colosos i no prendre mal, tot i no ser-ne els responsables, però  és tota una disciplina la de deixar-nos protegir pels dos Destructors, i tant ))

MTB, MTB, MTB. 

dimecres, de maig 24, 2023

Sense Gegants )

Però els seguim cercant sense voler, sempre de lluny, per no ser presents per ells, i aquesta acció, aquest fet és un indicador interessant de  la recerca doncs confronta positivament amb el propòsit inicial de deixar passar la 20, 21 sense Vols, així a on som avui directament és havent fet un 3/7 a la 20, i aquesta 21 ser a dins d'un 3/3, avui a la 20, i aquesta 21 sembla estar siguent una bona evolució, i tant. Això sí ahir el tram va ser la mínima ruta, la més moderada, doncs una aparent fatiga densa ho ha requerit així, fet que ens dirigeix a portar a terme un recorregut idèntic quasi el que feia quan vaig començar els Vols a aquest tercer Mirador ara fa quasi un any, on primava sempre mantenir la seqüència i prou, i no la intensitat d’aquest. 

Quan es mouen els Gegants, i a la primavera ho fan amb molta intensitat, en els seus desplaçaments tot el que coincideix en el seu pas també entra en moviment, i no els hi cal el contacte per fer-ho, lògicament les corrents d'aire que generen pel seu propi caminar comporta del moviment continuat dels núvols. De tots ells, del moviment de tots els Gegants es produeix la rotació del planeta ara sí ara també, com sona, com sona, no podria ser d'una altra manera és evident, és evident, i per tant per aquest motiu i per molts altres, tots ells desconeguts els hem de cuidar, lluny d’això d’aquesta realitat que us esmentó, hi som nosaltres, podríem confondre que som nosaltres qui els ignorem a ells res més lluny, no és per decisió nostra, sí seva, de fet tampoc no han de decidir res senzillament nosaltres no existim per ells, no hi som, ni hi serem, sí que nosaltres rodant, dins dels Vols ens hi apropem i molt. No sé si els Gegants migren, no sé si els Gegants son sedentàris, o si uns Gegants venen mentre els altres Gegants marxen, segurament aquesta darrera reflexió és la més sòlida, segur, i gràcies aquests moviments tot agafa el seu màxim sentit, la seva equilibrada rotació. Aleshores també per això fem SOLOS, per en certa manera ajudar-los, per mirar de sumar, com més rotem més afavorim, més afavorim la seva presència, la seva constant activitat propers a nosaltres, i quan anem amb els nostres Dracs a un SOLO, quan anàvem a un SOLO, màxim dos cops per any, i en portem quatre d’anys sense fer, per tant els hi hauríem de compensar els vuit SOLO que no hem fet, de mirar de, sí o sí, miràvem de ser dins del VOL amb les millors sensacions, sense aquestes ser dins d'unes 24H no té equació a resoldre,  per aquest motiu la preparació d'aquest retorn és quasi inexistent per l'aparença tan feble que presenta, també pot ser que tinguem el vent a favor i sigui real aquesta feblesa, aleshores desconec on ens portarà, i no passarà res, a l'inrevés descobrirem un format que segur també serà molt gratificant, però de donar-se el cas que aquest reinici sigui de veritat competent, de ser un bon punt de partida l'objectiu d'unes properes 24H SOLO ja està concretat, lloc, i data, fet que ajuda i molt a ser amb els Dracs, hem triat les més guapes per extremes a nivell de clima, glaçarà, plourà, segurament també neverà, i en últim terme el Sol tindrà possiblement el seu breu moment de protagonisme, en tot cas aquestes són les conditions que ens motiven avui, segur que influenciats per les característiques climàtiques que presenta el tercer Mirador, contrastant a l'extrem contrari de les del primer que continuament ens recorda que hi ha climes diferents, i tant, i que genets i Dracs podem gaudir-los tots quasi sempre  )

Gorewear ))


Preciós el concepte, fer, ser-hi sense comptar mai per ells, sense cap possibilitat de posar-nos en risc, doncs ells no ens veuen i de coincidir nosaltres tenim els Destructor per evitar les conseqüències de les coincidències amb ells, un absolut privilegi ser-hi, de ser protegits pels Destructors, i de fer-ho sempre sense resultats, això sí, sempre brillant. I el propòsit és tornar a rodar dins d’una aventura SOLO amb un únic objectiu, fer-ho amb solvència, de concretar objectivament que aquesta darrera l’hem assolit, aleshores sí entrarem a un SOLO, i de ser aquest, el nou Vell Continent no en serà el destí, caldrà anar una mica més lluny, doncs de poder arribar a aquest punt òptim per ser dins d’unes 24H ho volem fer a un escenari el més exigent possible, i fora de Portugal, i extingides ara per ara les de Finale, haurem de proposar un destí que no ens  motiva molt no, si no que ens il.lusiona tant que seguidament ja penso en el Vol d’avui sota la pluja constant que tenim, millor fer-ho en aquestes condicions doncs així ja ens anem aclimatant pel proper SOLO, mtb, mtb, mtb

El motiu doncs, el combustible que ens mou no poden ser de millor qualitat, així que com els Gegants que disposen d'una energia infinita, nosaltres tenim el petit privilegi de comprendre de la seva existència i aquesta entesa és un dels motors que fa que nosaltres rodem en el format que ho fem, per aquest motiu també nosaltres hi som, entre Falgueres, amb la seva Poció Màgica, i em ve el cap si ells també la tenen, segur, segur, seria impossible obtenir tanta energia sense disposar  de la Poció Màgica de les Falgueres. 

Mirarem de tornar a rodar dins d’un SOLO. 

MTB, MTB, MTB. 

dimarts, de maig 16, 2023

Gran Drac, intens )

La 20 aturat, sense Vols, la sessió d'una hora per mirar d'aprendre a respirar m’ha deixat ara per ara aturat, molt fatigat, molt, amb necessitat inmediata de descansar, però curiós en aquesta ocasió sense dolor, sense molèsties de cap tipus, per aquest motiu seguiré aquesta nova via, i així divendres tindrem una segona sessió. L’objectiu és millorar l’estat físic a sobre del Drac, en el sentit de millorar la qualitat mentre estem dins d’un SOLO, sense fer una preparació com la portada a terme el 2017 i el 2018, mirant d’evitar la carga i la intensitat d’una preparació indor específica, millor dit sense cap d’elles dues, qualitat doncs referida a un concepte elàstic, a millorar el to seria potser més encertat, segurament. Fa ja tres anys ben bons que requereixo d’iniciar un treball com aquest, germà proper si més no, altra cosa és encertar-la, el què vull, i decidir la via per poder anar-hi són dos aspectes que sense coincidir quasi mai, o mai, et porten a llocs interessants, també desconcertants, a destins d’un bon to, i tant, també sorprenents certament que sí, que per diferents em comporta d’un cop a destí o propers a ell, perquè per nous costen d’identificar, de mirar de comprendre a on he arribat, o a on crec que estic anant,  sense ser una prioritat doncs amb una nova música mentre sigui càlida quina sigui no té per a mi massa sentit pensar-hi, o sí i jo no li veig que podria venir a ser una mica el mateix, mentre aquesta sigui fantàstica ))

Pearl Izumi )

Mentre no hi ha Vols, els Santuaris sembla que seguiran on son, i per tant no hi ha pressa, sé que tot just som dimarts, però dono la setmana de Vols per feniquitada, i perquè no també la 21, i la 22, perquè sé també que quan obro els ulls a les quatre tocades del matí per iniciar un Vol entre les Fades de la Foscor ho faig sense haver de pensar, i on sense arribar a les cinc el Vol ja és una realitat,  i a tocar de les set ja és un fet, passa al primer i passa també al tercer Mirador, vull dir que el to dels Vols és d'un sol color, el de la foscor, el de compartir-la, el de ser dins de la llum, de gaudir-la sempre, o quasi, així ara doncs no és una setmana de Vols, la calma ara, després de les tempestes, mai millor dit, per d'aquí a unes hores, uns dies, o setmanes, espero que no mesos, tornar encara amb més força, i tant.

Sense Vols dos Grans Vols han sigut protagonistes, de fet tres, un de dur per exigent amb el més esportiu, que literalment ens va esmicolar, OMG, i dos darrers a on l'experiència amb aquest més esportiu encara ara passades les hores els mots no volen sortir per ser compartits, per sensacionals, per impresionants, a on es resisteixen a exposar-se, no per res sí per prudència, sense entendre sobre què, i un tercer Gran Vol, segon dels dos darrers, on uns minuts després entrant a la Collada m'han deixat clar que tornava tot seguit, sempre dins d'un Mode 4, dins d'un atordiment de cap extrany que m'ha proposat de cop de desfer el camí cap el tercer Mirador, una sensació de pressió dins del casc em feia dificultós entendre el moment, fins i tot he arribat a pensar que el casc era una talla massa petita, que no és el cas.

Volia incialment anar a fer un cafè a tocar d'Arenys, ja no vull ni pensar si hagués mirat de fer un Principat, el fet és que avui no era el dia, en una altra jornada l'aturada del migidia hauria sigut la porta d'entrada, avui no. Una anada difícil, per diferent, pletòrica per les característiques extremes d'aquest Gran Drac de dues rodes on tot i un programa ultra prudent, un Mode 4 és per pluja, cal veure que mana l'electrònica, així el cervell de l'IMU decideix com serà, no el genet, aleshores en mode pluja en sec tot sembla que hauria de ser moderat i pausat, i jo contràriament experimentava avui unes sensacions com d'estar veient massa de prop l'erupció d'un volcà, com de ser-hi a dins sense cremar-me, en tot cas un lleuger soroll dens i no és metafòric, dins del meu cap s'ha fet present fins ben després de deixar el Gran Drac a punt pel descans ja un cop arribat al Mirador, tasca que ja us vaig comentar que requereix de més dedicació en temps que no pas el que dura el Gran Vol, molt laboriós entre deixar a punt l'Armadura de Gala, i avui des de l'arribada del Gran Drac de dues rodes he netejat per primer cop tot el frontal utilitzant aigua calenta, i he de dir que el resultat ha sigut molt satisfactori doncs per primera vegada he deixat el radiador com nou, sense ni un sol insecte, en cinc mesos ha sigut la primera vegada que procedeixo a treballar la neteja d'aquest component, i la primera vegada també que utilitzo l'aigua, així que aquest sistema de l'aigua calenta el repetiré, curiós perquè els Dracs no requereixen d'aquesta extrema dedicació, sí si ho miro en conjunt, a la distància, doncs son també eines molt precises, per tant que han d’estar sempre perfectament a punt si vols gaudir amb ells, però per l'experiència segurament funciono amb el pilot automàtic, i  em funciona prou bé, i amb el Gran Drac, amb els dos no es donen aquestes circumstàncies, ja vindran, segur, segur, ha de passar temps. Un cop acabades les tasques de neteja, mantenidor en marxa i a reposar tot seguit, a on  crec recordar que tot plegat ha requerit entre netejar l'equipament i el Gran Drac de quasi dues hores de dedicació, i encara més de concentració, renoi, renoi, renoi, segur que si ho optimitzo ho puc deixar en una, però ara mateix no, i no he fet frens perquè em cal d'un terra que recepcioni bé els residus d'aquesta operació, i tampoc no els faig abans de sortir perquè els primers minuts no vull sortir curt de frenada, sí que per força ho he de fer amb les gomes per uns S22 que requereixen de ser molt prudent els primers quilòmetres perquè tinguin temps d'agafar temperatura, poc a poc, poc a poc, no seria prudent sortir curt de  frens i amb pneumàtics freds, seguir sempre aquests passos també em protegeix d'un inici de Gran Vol explosiu, em passa el mateix amb el Gran Drac més esportiu on requereix de donar temps a la caixa de de canvis a agafar temperatura, i on abans encara hi ha un indicador blau cel que cal que s'apagui abans de poder començar el primer metre del Gran Vol, procés que ajuda i molt a serenar els ànims, els nervis dels minuts previs el Gran Vol, espero sempre 5 Km. a rodar a règim, per progressivament anar incrementant el ritme, i tant! )

Ara penso en com hauria sigut arribar a Arenys i fer el cafè, però és que del punt on  jo ja no podia més avui a on volia anar a prendre el cafè a Arenys, ara aquest vespre veig força lluny de poder portar-ho a terme, segur que és per aquesta lleugera sensació de fatiga que tinc des de la 19, i no passa res, en cap cas, en cap cas. Ja ho tornaré a intentar, gaudir del cafè pausadament ha de disposar de la seva càlida oportunitat, i de ser, jo tindré el meu moment, de fet puc dir tindrem el nostre moment, doncs quan parlem de Grans Dracs de dues rodes hi ha la possibilitat d’entrar a un moment, a un estadi màgic entre el genet i el Gran Drac, i és interessant perquè aquest es produeix un cop estàs fent el cafè, també he de dir que això em passa molt poques vegades, la meva primera i penúltima experiència d’aquest preciós estadi data dels 80 el ben mig de la carretera que passa, podria dir voreja els Monegros que no ho deu ser, si no com ho recordo jo avui, i a on una aturada a fer un cafè va ser un instant màgic, del que avui en torno a gaudir, i que es va repetir fent un cafè a l’Avet Blau a Santa Fe del Montseny a una breu aturada fent un test amb un Gran Drac  a on vaig iniciar el Gran Vol a tocar del migdia i el vaig finalitzar a tocar de les set de la tarda, venint de mesos fent tests amb diferents Grans Dracs, i on tots i cada un d’ells els vaig tornar passats uns primers minuts. Aquest moment màgic em ve després d’aquest instant perquè l’experiència de la comunió entre pilot i Gran Drac en el meu cas ve per l’extrema comunicació entre el primer quan el segon transmet  constantment el punt de contacte del pneumàtic davanter en contacte amb el terra just als palmells de les dues mans del pilot, metre darrera metre, aquest instant és per a mi una experiència única que va deslligada del factor velocitat, i ve definit per una integració entre Gran Drac i genet, entre terra i palmells, podria dir que amb els Dracs el mot que el descriu és el del flow, gràcies Bec, i coincideix tambè que la velocitat no condiciona aquest estat, sí que en el meu cas es diferencia entre Grans Dracs i Dracs perquè a mi aquest màgic moment amb el primer ve fent el cafè rememorant aquesta instant de comunicació, del tacte precís terra-S22-palmells, i amb el segon molt més complert de la percepció gaudint de ser entre el moviment de les ales del meu Drac mentre estem dins del Vol, amb el Gran Drac de dues rodes mentre gaudeixo d’un bon cafè poder disposar de la visió de fons d'aquest ho arrodoneix definitivament, ha d’haver-hi també un cert silenci, crec, ajuda a aquest la presència de pocs humans o en el seu defecte de ser que els pugui filtrar, aleshores podria repetir-se, podria donar-se un altre cop aquest màgic instant on fins avui únicament n’he tingut dos, el segon i darrer el nou de juny del 2022.


Ara els dos Grans Dracs es fan companyia protegint un dels Dracs d'acer, l'únic que reposa entre GransDracs, perquè els altres quatre descansen dins del Mirador, dos, els dels SOLO protegits sempre pels Destructors, sempre, i els Dracs nous pendents també ho fant propers aquest Drac solitari d’acer, és a dir també estan quasi de costat entre Grans Dracs, de mentre la Transportadora controla tot el perímetre, com sempre, com sempre. He cercat un nou espai de descans per la VW, veurem, veurem, doncs no vull que aquest estiu ni el proper hivern la/el castiguin, els ha patit sempre sense lamentacions, no ho demana, però crec que ja no ha de seguir en aquesta posició i quedar ara per ara protegida de les diferents temperatures extremes. 


No he anat bé fent referència a l'equipament de pell de cangur, sí de la cintura, no de la zona de l'esquena, renoi, quina incomoditat, deu ser la setmana, segur, i que aquestes dates la cintura quedi oblidada ja és un pas de gegant, però i es repeteix la situació posar-me dret i tornar a seure es fa un trànsit quasi impossible, per una sensació de feblesa del tronc inferior fet que em diu que no estic recuperat, però sí per la manca de molèsties de la zona de la cadera que fa que pensi que podria ser aquest el camí per aconseguir una complerta recuperació. 

Ara caldrà descansar, no em costarà res, porto una setmana baixant pulsació, i en progresió en quan a hores dormides, que bé, que bé, que bé ))