Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

dijous, de febrer 17, 2011

Pauta pes-prestació-preu.

Us poso pauta de com muntar una bike, que tant li fa que sigui doble, que semi rígida.

I també us poso el pes aprox. de cada component i el perquè i a on poder comprar aquest producte amb el link de cada component que us esmento.

Per a quadres dobles, no ser pesat és marcar un pes inferior a 2,5 Kg. la doble, de 100 mm. la suspensió posterior amb una SAG màxim del 20%. Aquest es calcula pujant i baixant de la bike i mirant que marca l'anella de la suspensió del darrera, si no la porta brida, els mm. que s'ha desplaçat fa referència a la longitud del "vastago", a una Yeti de les de casa crec recordar que fa 38 mm. si s'enfonsa 8 mm, ve a ser un 20% aprox.

Per a quadres rígids, no ser pesat és marcar un pes inferior a 1,4 Kg.

Direcció, 1,1/8", Cane Creek S2-S3 o 100, o Chris King. Totes per sota els 110 g. Aquestes perquè amb tots aquests anys mai he "gripat" cap d'aquestes dues marques. Per a mi la S2 sensacional. Fent sempre però el manteniment.

Manillar, o bé doble o bé recte, en cap cas que superi el recte de 580 mm. els 125 g. i el doble de 630 g. que superi els 160 g. Si l'agafem doble de 630-670 mm. anirem sempre a carboni i el pes anirà als 160 g. com més amplada més control baixant, cal tenir-ho present.

Potència, sempre de 90 a 105 mm. sempre que no estiguis entre talles, de 6º o de 0º, de 31,8mm o de 25,4 mm. El pes no pot superar els 160 g.

Quan esmento "sempre que no estiguis entre talles", vull dir que si és perquè estàs a la zona alta de la talla i just hauries d'agafar la talla superior i agafes la inferior, hauràs d'anar amb 105-110 mm. per compensar, si la talla que has agafat és la superior, aniràs amb 90 mm. perquè no et quedi llarga la bike.

Frens, aquest per a bikes de XC poden ser de 160 mm. si el biker no pesa més de 80 Kg. i per a mi, sempre Shimano, pel fet de que són uns frens que ens ajudaran a baixar millor, pel fet de que un fre no pot ser un tot o res, si no que han de ser progressius, com més pressiones més frena, però de manera que tu puguis modular aquesta progressió.

De la gama Shimano SLX a la gama Shimano XTR. Per a mi els millors frens en quant a frenada els XT del 2008, però el pes és dens, certament, 900 g. Jo aniria pels XTR del 2007, no els del 2010. Per sota dels 750 g. que està molt i molt bé.

Punys, els millors per a mi els Ritchey WCS, d'escuma, lleugers, 40 g. Molt còmodes.

Canvis Sram, games X7-X9-X0, sempre amb Grip Shift X7-X9-X0,  no gatells, el conjunt X7, aprox. 450 g. X9, 370 g. aprox. pels X0, 300 g. aprox. Sram pel fet de és a 1:1, cada mm. que mous del Grip mou directament el canvi i el desviador, fet que fa que no desajusti mai, a diferència de Shimano.

Tija de seient, Thomson Elite de 220 g. i res més, he rodat amb tot i per a mi la millor tija la Thomson Elite recta.  L'allargada normalment la de 350 mm. Perquè sempre la veuràs i estarà en perfecte estat, al ser feta amb CNC.

Seient, per nois el Fizik Gobi de 250 g. pesat sí, però còmode genèricament, cada cul és un món, i el Flite de Selle Italia. d'uns 220g. els rails de titani, SLR XP de 190 g. o el SDG Fly Ti de 180 g. i per les noies, important, les noies han de portar el seient específic, un Aspide Glamour de Selle San Marco, d'uns 180 g. la versió més lleugera, o bé de Selle Italia el Diva  Gel Flow de 280 g. o d'aquesta mateixa casa el SLK Lady Gel Flow de 230 g.

El seient el que és important és que funcioni que no ens faci mal. El pes, és important sempre, però quan parlem de seient, primer és que ens funcioni.

Bieles, no tinc cap dubte, Shimano XT 2008-2009-2010, és igual quines, són 860 g. no cal parlar més, els millors plats són els Shimano, i si no fins i tot les Shimano SLX, una evolució sensacional del Shimano XTR del 2007, amb un pes de 925 g. són uns molt bona opció. Si són aquestes bieles aniran amb Hollowtech II, perfecte, que és la caixa de "pedalier", que són els coixinets exteriors que van roscats al quadre i que poden ser perfectes els XT mateixos. Aquestes perquè les rampes de pujada del plat petit al gran són sensacionals, ràpides i sense moments de vuit a la pedalada.

Cadena, sempre la Shimano Deore o SLX de 9v, la Deore perfecte. El pes 300g. Fer una bona cadana és un art, i Shimano té molt bones cadenes, de les millors.

Pinyons, 11-34 i Shimano XT o Sram 990. Si vols el millor funcionament, els XT si vols un bon funcionament i un aspecte trencador, els 990. El pes, inferior als 300 g.

Desviador, Shimano SLX o XTR, aquí no hi dubte, millor desviador sempre, per les rampes de pujada, com els plats Shimano. Pes rondant els 150 g.

Pedals, els indestructibles els Shimano, tant  li fa el model Shimano, pesos, dels 325 g. els top XTR als  420 g.  els més pesats. I si no Crank Brothers Egg Beater SL(3) de 280 g. perfectes per a dies de pluja, però menys fiables que els Shimano sempre, oi que sí Colorado? Alerta si són Egg Beater únicament els SL o 3, cap gama inferior. El Shimano pesa més però al girar sobre boles, la frixió és mínima, vull dir que cada volta de pedal segur que costa menys de fer que amb un que no va amb boles i si amb "casquillos" o similars. Mireu de donar un cop i fer rodar un pedal Crank Brothers Egg Beater al buit, feu el mateix amb un Shimano i podreu apreciar la frixió del CB.

Anem a pel millor tema, rodes, no penseu res, no mireu res, directes a les Shimano XT amb eix de 9 mm. si ja teniu la forquilla de 9 mm. i si no la teniu i heu de comprar també al forquilla, les d'eix davanter de 15 mm. sempre. Un pes per sota dels 1,750 g. amb Tubeless de serie, les fan unes rodes imbatibles. Cal esmentar que perquè una bike sigui ràpida, que les rodes siguin lleugeres és el factor més important, i que les gomes siguin rodadores, unes XT són lleugeres, uns Monorail són rodadors i tene també un molt bon grip.

Forquilla, amb un pes inferior als 1.550 g. Tant una Fox RLC 2008-2009-2010, com una Fox Terralogic 2011, com una Rock Shox SID del 2009-2010, al millor la Terralogic, també la més pesada, un xic per sobre dels 1,6 Kg. Si són SID amb bloqueig al manillar. I si podeu amb eix de 15 mm. el que implicarà les rodes Shimano XT amb eix de 15 mm. Si són les RLC o SID amb un SAG màxim del 20%, si la forquilla, com la SID porta càmera negativa i positiva, mireu les tables indicatives, però el SAG que no superi el 20%. Que vol dir que si la barra té 10 cm. quan pugeu a la bike la forquilla no es pot enfonsar més de 2 cm. si no porta goma indicadora, poseu una brida. El tacte de la Fox, com s'activa quan hi ha un impacte és sensacional, la SID és més tosca. Són diferents, les dues són bones forquilles, la Fox per a mi la millor forquilla a data d'avui.

Els pneumàtics, els Maxxis Monorail 2.1 Tubeless, tant davant com darrera, amb el líquid segellant NoTubes, 60 ml. per pneumàtic i per pesos inferiors als 75 Kg. podeu anar  20 psi. per pesos inferiors al 60 Kg  podeu anar a 17-18 psi. Baixar sense pensar en els pneumàtics és sensacional, poder passar per sobre de tot volant amb els nostres Dracs com si res, no té preu.

Crec que no em deixo cap element.

Amb aquesta descripció anireu a pesos just per sota de 10Kg. la semi rígida i per sota dels 11,5 Kg. la doble.

MTB, MTB, MTB.

2 comentaris:

  1. Quina feinada!
    De fet, si mentre llegeixo, accedeixo als links, en mitja horeta tinc una bike muntada, a un preu raonable i que sé, per experiència, que els components no em donaran problemes.
    Molt bona exposició per saber-ne més, i per si algú està pensant com muntar una bike lleugera i funcional.

    ResponElimina
  2. Renoi, ara ja és quasi rara aquesta proposta, però va estar prou bé al seu dia.

    MTB, MTB, MTB.

    ResponElimina