Per fi, el test de la Turner Sultan. Turner, una marca de referència als USA ( juntament amb Ellsworth i Intense) especialitzada amb bicis de doble suspensió. Totes tres marques fabriquen les bicis als USA, pero mentre Intense utilitza com a sistema de suspensión el conegut VPP, Turner es decanta pel nou i revolucionari sistema...el DW-Link. (sistema també utilitzat per Ibis, Pivot, IronHorse i en el futur per Seven Cycles).
El DW-Link permet pedalar sense activar el propedal. Si, així, tal i com sona...no cal utilizar el propedal. La bici no es mou gens. Només reacciona davant dels obstacles que hi ha al terreny i quan ho fa reacciona com si es tractés d´una moto.
En aquest cas, la Sultan té 120mm de recorregut. El més sorprenent es veure com es comporta tractant-se d´una 29er. Una vegada enfilat a la bici t´oblides que estàs pedalant amb una 29er. Té una geometría perfecte. Angles verticals que la converteix en una bici ràpida alhora d´agafar revolts.
No entraré a parlar sobre els avantatges o inconvenients de les 29er. Tot el que pugui dir ja s´ha dit en aquest espai o en altres. Tenen els seus pros i contres, no és comparable, aixi que sobre gustos...
El muntatge escollit tot i ser molt correcte ajuda a enfatitzar encara més les diferències. Només dos plats, i el plat petit es de 26!
Costa moure-la pista amunt. Ràpidament s´acaben els pinyons. Els neumàtics Kenda Nevegal són molt amples i tenen un disseny massa agressiu per al tipus de bicis que es tracta.Això si, una vegada agafa velocitat...no hi ha qui la pari!
Turner Sultan...un pepino preciós!!!
És evident que Turner té el que ha de tenir com a marca de bikes, que no és el mateix que tenir tot el que ha de tenir per ser-hi.
ResponEliminaUna bike que un cop va entrar per la porta de casa, va causar molt bona impressió, certament.
No és una bike petita, sí compacta.
No és una bike lleugera, sí eficient.
8,5 Kg. sense conjunt de rodes complertes amb pinyonera i discs.
Aquest conjunt esmentat de rodes pesa 5,3 Kg.
Vull dir que la bike marca una bona xifra a la bàscula sense rodes, i amb les rodes marca 13,8 Kg. sense pedals.
I va més que bé segons esmenta en Colorado.
No vull ni pensar amb un conjunt de rodes de 3 Kg. on la bike quedaria en 11,8 Kg. si ara ja roda bé, com aniria amb 2 Kg. menys.
I si els pneumàtics són uns Maxxis rodadors Tubeless 2.0 i no uns Nevegal convencionals de 2.25 crec recordar o més, com milloraria el conjunt.
Bona bike, a La Cerdanya podrà certificar entre les mans de tres genets a on és dins del panorama estel.lar del món del MTB, perquè no oblidem que som entre les bikes més elitistes del segle XXI.
MTB, MTB, MTB.
Quines ganes de veure la Flux...
ResponEliminaamb la pivot 429 i amb un pes de 11,400Kgs ja et puc confirmar que el dw-link vola...!!!!
ResponEliminaSí, estic segur que la 429, la teva en concret va molt i molt bé, també val a dir que la selecció de components de la teva bike és de les millors per afavorir que això sigui així.
ResponEliminaVull dir que una 429 amb 13,8 Kg. crec que ens donaria les mateixes sensacions que la Sultan o similars, crec, és a dir molt bones. Amb 11,4 Kg. ha de ser un avió.
De fet la teva 429 és una bike de gama molt alta, equipada amb els components més elitistes del mercat, que té tot el seu sentit, un bon quadre de XC equipat amb bons components de XC, jo diria que dels millors.
Bé, a partir del vídeo de La Cerdanya i un cop estigueu els dos per Salt, ja podrem quedar per sortir amb la 429, la Sultan, i les SS.
Que emocionant, que divertit que serà.
MTB, MTB, mTB.