Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

divendres, de febrer 11, 2011

Turner 5 Spot 2010 vs Ibis Mojo Carbon 2007.

Impossible no comparar, dues bikes de 140 mm.


Les dues amb el mateix sistema, el DWLink, les dues amb la mateixa geometria o molt similar, les dues proposades com les bikes més eficients juntament amb la Pivot Mach 5 també amb el DWLink.

Per a mi ahir la vinguda de la Turner 5 Spot a les meves mans va ser totalment circumstancial.

Ho dic perquè si bé en Colorado abans d'anar a Toledo a Fattire-Bikes era la 5 Spot la bike estrella per anar a Ainsa, ara passats els dies ha deixat de ser-ho per donar pas a la Turner Sultan.

I crec que a les properes hores la Turner Flux ara a les seves mans, serà, penso, una de les millors bikes XC que han caigut a les seves mans.

Un motiu ajudarà i molt, l'equipament Shimano XTR, pneumàtics Maxxis Monorail Tubeless 2.1 i forquilla Fox Terralogic, detalls aquests que fan que la bike rodi rodona, que semblarà una repetició del terme, però que quan ets a sobre de la bike experimentant un primer contacte, són molt importants.

Dit això, per a mi, i ja va ser així des dels primers minuts, als primers deu minuts, entre la Flux, la Sultan i la 5 Spot, vaig pensar que la 5 Spot que m'havia adjudicat a dit en Colorado, era la millor per a mi, millor que la Sultan, no diré que la Flux, perquè aquesta estava adjudicada a la Betty ja d'entrada pel fet de que era la que per talla podia portar.

La 5 Spot, com a Toledo, un cop a dalt pedalant de veritat, dret amb plat mitja o gran, no es mou, no es mou, tant li fa si vas amb Propedal o no, és igual, no es mou.

No he rodat mai amb una bike doble de 140 mm. que no es mogui gens amb aquests plats, mai. Fet que em deixa una mica incrèdul, vull dir que encara ara no m'acabo de creure la realitat que vaig experimentar ahir.

Per cert, ni la Flux ni la Sultan es mouen res de res, un cop rodes dret amb plat mitja o gran. Però la 5 Spot, i jo en sóc el primer sorprès, des del primer minut ja em va semblar la bike més divertida de les tres.

Tot i que repeteixo que sobre la Flux, encara no en puc emetre una opinió sòlida prou contrastada, però és evident que d'entrada muntades amb uns components la Sultan i la 5 Spot de manera molt similar, la 5 Spot per a mi és una bike que m'ha sorprès, tant que és a dalt de la VW i serà la bike amb la sortiré properament, certament, aquesta tarda.

Ja que és a a dalt de la VW, puc aprofitar, anar a on pensi que serà més divertida i pedalar, pedalar i pedalar. Fet que vinguen de mi, que tinc com a referent la 29", 100% rígida i SS, és rar però rar.

Ahir hagués baixat pel precipici més feréstec amb aquesta bike i segurament seria el darrer que hauria fet, hauria estat el meu darrer instant sí, però també el més feliç a dalt d'una bike.

Una seguretat que amb la Ibis mai vaig tenir. Amb la 5 Spot amb o sense Propedal la bike té aquest mateix comportament, de fet no li cal en cap cas el Propedal.

La bike amb plat mitja i gran, no es mou gens pujant dret a sobre d'ella, però és que baixant és una moto, però una moto, amb un SAG del 20-25% la bike baixa com una estora voladora, costa de creure.

Amb plat petit no ho sé, perquè no el vaig posar mai. En Colorado que si que l'ha posat diu que amb plat petit i pinyó gran si que es mou, poc però es mou.

Amb una potència a 0º i no a 6º aquesta bike ha de ser encara més, un avió escalant, i baixant és, no hi ha més, és.

La Ibis del 2007 sempre es mou una mica pujant dret, poc això sí, amb un SAG del 15-20%. Fet que fa que sempre estiguis obrint i tancant el Propedal, però pujant amb el Propedal activat amb plat mitja o gran es mou, poc però es mou i baixant no és moto, en cap cas, ni tancant el Propedal és moto com sí que ho és la 5 Spot.

La geometria de la 5 Spot no és cap joia per escalar, diria que la Ibis amb 73º de tub tija hauria pujar millor que la 5 Spot per sota d'aquests 73º, uns 72,5º, però no, escala millor la 5 Spot i amb la pipa passa el mateix, un xic per sota dels 69º de la Ibis, per a forquilles de 525 mm. d'eix a coll forquilla. Però pujant la 5 Spot va com ha d'anar, una bike bala. La Ibis en cap cas, tot i que va molt i molt bé per ser una bike de 140 mm. no va com la 5 Spot. I cal remarcar que amb la 5 Spot arrossego 13,3 Kg. i amb la Ibis Mojo Carbon anava amb 11 Kg.

Crec que la clau de que la Turner 5 Spot funcioni millor que la Ibis Mojo Carbon del 2007, és pel fet de que si bé la Ibis té millors angles per pujar, el seu sistema no té la mateixa eficiència escalant i baixant la 5 Spot té també millor comportament, siguent més sensible des del primer impacte, repeteixo que si no hi ha impacte no es mou, indiferentment de que activis o no el Propedal, però quan s'activa la sensació moto és.

La 5 Spot té moltes ganes de pedalar, que amb aquests pesos de bike ja té mèrit.

La 5 Spot podria quedar un xic per sota dels 12 Kg. uns 11,7 Kg. amb pedals, aquest pes seria per a mi una de les candidates per a ser "la bike".

És més per a mi, avui després de la sortida-filmació d'ahir, penso que la Turner 5 Spot és una molt bona bike, és la millor bike que he portat pujant i la baixant, és la bike que millor sensació moto m'ha donat.

Per aquestes dues característiques la poso a dalt de tot del calaix, avui a falta de rodar amb la Turner Flux.

Turner 5 Spot avui com a doble suspensió, la millor amb la que he rodat, ara faltarà poder comparar amb la Turner Flux, que serà i ho esmento ara possiblement la bike de doble suspensió ideal per a mi. Veurem si és així.

Les hores, el pas d'aquestes, cada una d'elles que deixo enrere m'acosten cada cop més a poder esbrinar aquest darrer dubte.

MTB, MTB, MTB.

2 comentaris:

  1. Per mi ara mateix, venim a South Carolina i portem la 5 Spot, la Flux i a rodar!!!

    MTB, MTB, MTB.

    ResponElimina