Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

dissabte, de juny 05, 2010

La primavera ¿ha venido?.......



Betty, quin ensurt! Et comprenc perfectament i la situació que vas passar m'indigna perque reflexa en certa manera la baixa cultura de determinat grup de la nostra societat, malgrat la modernitat i eficiència que proclamen els nostres polítics respecte a l'educació en general.
Aquesta mateixa situació o similar l'he viscuda jo mateix en carretera, quan en una rotonda aprop de Rubí vaig caure amb la moto degut a una taca immensa de gas-oil. En aixecar-me i amb la moto en sentit contrari a la marxa, tots els cotxes passaven arran sense aturar-se ni a preguntar i jo sol no podía alçar la moto per que em patinaven les sabates damunt el bassal. Vaig haver de parar literalment la circulació i demanar ajut, els braços en alt fins que finalment un avi es dignà parar, deixar el seu cotxe al davant i ajudar-me. Per sort no em vaig fer cap ferida ni la moto va patir cap conseqüència, però la sensació de impotència , de falta de civisme i solidaritat per part de gairebé tothom va ser definitiva per mi.
M'alegra que en Lagranevasio ja estigui en condicions de pedalar (no sabia que tenia problemes), així podrà acompanyar a la Betty. Gent educada com vosaltres es la que fa falta en aquest país.

Bé sembla que ha arrivat la calor de cop. Gairebé no ha fet primavera aquest any, hem passat literalment del fret i pluja d'hivern directament a l'estiu en un parell de setmanes. Quina calor em passat avui amb el meu germà a la muntanya! Tant es així que demà pensem fer carretera, que degut a l'alta velocitat tens mes sensació de fresca.

Avui he estrenat frens nous a la Santa Cruz. Es tracte dels Fórmula RX que tenia de muntar mon germà a la Ibis i que finalment va descartar, en veure el pes a la bàscula i comparar amb els Magura Marta SL de sempre. Com que la seva forquilla i el quadre son IS, per muntar-los cal afegir adaptadors i aixó dispara el pes uns 70gr. més, apart el conjunt maneta- pinça ja es un pèl més pesat (uns 25 gr per conjunt). En total, son 150-160 gr de més i ha decidit conservar els Magura, vendre'm els RX i comprar noves tuberíes pels Magura. Ara em tocará doncs muntar, purgar, etc els Magura renovats a la seva Ibis.

Jo he aprofitat l'ocasió, ja que no necessito adaptador al davant (es PM en la SID) i els Shimano XT de 2 pistons que portava pesaven encara més que els Fórmula RX. A més ara que m'havia acostumat al tacte i la potència dels Fórmula M1 que porto a la Ibis, trobava massa diferència amb la Santa Cruz. De moment d'impressió ha estat totalment positiva i el tacte, potència i progressivitat estan a l'alçada del que jo esperava, malgrat unes manetes més grans i més tosques que les dels M1 The One. Un altre avantatge es l'unificació del recanvi, ja que les pastilles i discs son idéntics en els dos models de Fórmula. Ara només em queden uns Shimano XTR que vosaltres ja coneixeu , instalats a la Mérida Carbon del meu nanu i que, de moment, no els penso canviar, ja que el pes es raonable i el funcionament impecable. Tant els Xt de 4 pistons com els de 2 pistons ja estan venuts, només posar-los al Foro a un preu raonable.
Faré un seguiment intensiu de funcionament i problemes i ja us en faré partícips si s'escau.

Mon germà, que es tant polígam com jo, no ha abandonat la seva Giant Anthem de carboni i la té a Calonge, impecable per fer rutes d'estiu per Girona.

MTB.MTB.MTB i carretera si no hi ha més remei!

1 comentari:

  1. Així que la Anthem segueix fent corriols amb el teu germà. Una gran bike aquesta, amb un dels millors sistemes de suspensió.

    Sobre el tema frens pel que fa a la marca Formula, jo diria que ets la referència a aquest espai.

    La carretera és una assignatura pendent que tinc i avui, demà no ho sé, no hi posaré remei.

    ResponElimina