Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

divendres, d’agost 06, 2010

La suma de petits detalls.


Més que canviar, millorar, vull dir que la meva experiència amb una 29", 100% rígida i SS és mínima, i clar el meu primer pinyó era un 16D, sort que vaig decidir passar a un 19D, després de les primeres sortides, i ara d'entrada crec que gaudiria molt més amb un 21D.

Aquesta proposta per la Vicious, persegueix millorar la meva conducció així com el concepte global de com em veig jo anant amb la Vicious.

No tinc cap idea a aquestes dates de quin temps faig al Roc, són les sensacions les que vull millorar, el conjunt d'aquestes durant aquesta magnífica aventura com és el Roc Marathon de cada any. Normalment millors sensacions, millors temps en cursa, però si no és així no passa res.

El Roc és més exigent que el que jo faig normalment, de fet les tres clàssiques de casa, Guilleries, Roc i 24 Hores, totes tres són reptes molt al límit de les meves possibilitats, i vers aquestes miro d'evolucionar petits detalls perquè les meves sensacions dia darrera dia siguin millors, per això proposo aquestes petites modificacions, per gaudir més en aquestes sensacionals curses.

Jo sempre defenso que la suma de petits detalls són el tot. No vull dir que sigui "la forma", és una manera de fer que m'ha portat a ser a on soc.

Una dent no ho sé, dues sí que ho noto, i més amb les més curtes pel que a mi m'afecta, pel terreny per on rodo. En el pla, un 32/19 són uns 20/25 Km/h bé i a molta cadència 35 Km/h, amb un 21D cal fer la proporció correcta però penso que baixarà aquesta punta de velocitat, però no passarà res, crec que pot compensar vers la millora que tindré escalant.

Aquestes propostes no van lligades a sortides amb d'altres genets, normalment quan això passa són grups nombrosos que fa que l'exigència sigui mitja i en aquesta hi vaig més que bé.

L'objectiu és poder gaudir més, de pujar amb millors sensacions, ara gaudeixo més amb la Viocus que pujant amb la Superlight, si l'agafo aquesta darrera escalant noto molta diferència amb la Vicious, però molta, baixant únicament voldria millorar una certa velocitat de creuer, que com molt bé dius la Vicious va molt bé a zones més tècniques, vull però enllaçar millor entre aquests trams tècnics, a camp obert prou bé que va, però jo diria que ha de millorar també un punt en aquest espai, o bé amb uns pneumàtics 100% Tubeless o bé amb una forquilla tipus la Fox Terralògic, sempre aquesta darrera opció mirant de respectar una alçada coll-eix de com a màxim 470 mm.

Crec que la millor definició seria, amb la Ibis a tram obert per a mi no tenia sentit, no vull anar a aquest ritme, en aquest sentit la Superlight va ser una clara millora, ara vull anar baixant un punt per sota de la Superlight, i en trams tècnics avui per avui en terreny amb certa adherència la Vicious és una bona bike, únicament entre tram i tram vull millorar la sensació d'enllaç dolç, que ara és bo, però que penso puc millorar.

XAMG, Roc com Guilleries, 24 Hores i Cabrerès per a mi són diferents a les altres curses, molt diferents, és el que les fa tan atractives. De fet per això únicament faig aquestes, la resta, les que he fet, a excepció de La Volta a Osona que no la faig perquè es va deixar de fer, per a i no tenen massa atractiu.

Les tres primeres esmentades, més La Volta a Osona, res tenen res a veure entre elles.

Roc és sensació UCI, Guilleries és el trencament amb tot, Cabrerès és la clàssica i 24 Hores no t'haig de dir res i la darrera, la Volta a Osona el paradís de les poques curses on he participat, gràcies Colorado.

El tema de la novetat de la 160/140, estaria bé una presentació al blog. Mirem de concretar per a poder fer-ho de manera més àgil.

3 comentaris:

  1. Si que es cert que potser hi han voltes que tenen més atractiu que d'altres, per a mi en concret el tema Cabreres és una volta per no tornar-hi més, sí que és una volta per anar-hi l'endemà o potser al cap d'una setmana, no el dia de la mateixa, quin descontrol i quines aglomeracions.
    Les 24 ore, realment em varem deixar sorprés per l'organització de les mateixes i per l'amabilitat que i havia entre els participants, sens dubte, una volta diferent.
    La volta Osona, complerta no la vaig fer, si que feia la del 11 de setembre que era la segona part del recorregut amb 80 km., bona ruta, excel·lent ruta.
    Es evident que les Guilleries és l'infern, per això mai m'he atrevit, no obstant potser aquest any l'hagués fet,,,,,que fàcil es dir-ho quan no s'han fet.

    Però el que penso és que qualssevol sortida és bona, amplies en coneixements de camins del nostre territori i en amistats, per que no, ara el que passa és que cada cap de setmana fer-ho per a mi es cansat i a més els preus són molt elevats.

    Endevant amb el 21, si es una millora sempre és positiva, el que puguis perdre al pla ja ho recuperaras a la pujada, tal i com dius.

    ResponElimina
  2. A casa fem les nostres clàssiques. Que segons les circumstàncies modifiquem.

    Curses populars, Cabrerès, no per rodar i rodar, el que té com atractiu és el lloc, el que significa ser entre tantes bikes tan diferents.

    La resta que ja he esmentat, són aquestes per a nosaltres, avui, d'aquí un temps ja es veurà.

    La resta de l'any no anem a cap més cita de bike oficial, vull dir organitzada.

    La Trinxacadenes i la Montaltbike les fem a trams abans o després, pel fet de que ens permeten de descobrir nous corriols propers a casa.

    Pel tema de 21D, jo vull un Chris King, veuré com fer-ho.

    Pel tema EBB, jo vull una Phil Wood.

    MTB, MTB, MTB.

    ResponElimina
  3. Back from my vacation, I'm reading all what I was notable to read on the last days....and this one I really like, Cabreres is also on my list, XAMG, you are right, there is always a lot of people, but for me this is part of the sceneary of this day, to have the option to ride with thousands of people, and see thousands of bikes...I really don't care if I have to wait 15 minutes in a narrow single track....

    I never ride the other ones you mention, too hard for me, and on my list there is always another one Berga-Santpedor....this my preferred one, not for the difficulty, for the sceneary, for the places I always ride, for the last part in the Santpedor old village....

    Good luck on your next goals....as every year, they look just great !!!!

    ResponElimina