Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

divendres, de febrer 25, 2011

El regal de Moots

Per fi, ja l´hem muntat. Ja era hora!

Aquest és el millor regal que em podria fer Moots, un cuadro fet a mida. 29er i single speed. Preciós. Acabats espectaculars!
Si, és un regal!!! Tenir un cuadro d´aquests és un regal, poc importa el preu que tingui...ho val!
Aquest era l´arsenal de peces que utilitzaríem:


-Cuadro Moots MootoX 29er single speed. Talla 17". Geometría custom calculada per poder muntar forquilles de 100mm
-Direcció Chris King de Titani
-Manillar Moots de 64cm amb 5 graus de retrocés.
(possiblement sigui un pel massa estret per una 29er ss, però els corriols de Collserola son massa tancats i amb un manillar més ample les branques em destrossen els dits de les mans)
-Potencia Moots de 90mm
-Tija Moots Laidback amb retrocés.
-Seient Fizik Gobi amb raíls de titani
-Frens XTR amb discos Shimano Centerlock de 160mm.
-Bieles XTR
-Plat Race Face de 32 dents
-Pinyó Chris King de 20 dents
-Roda davant: Buje DT240 amb eix de 15mm+Radis de Titani+llanta No Tubes Crest 29er
-Roda posterior: Buje DT240 single spped+Radis de Titani+llanta No Tubes Crest 29er

Pes conjunt rodes: 1.420grs
-Forquilla Fox Terralogic 29er 100mm QR 15m (1.860grs)


La potencia, la tija Moots i el seient provenen de la Moots Rigormootis de 26". Les bieles XTR provenen de la Moots Rigormootis. Aquestes bieles porten mooolta "guerra". Necesitaben un "update" (substituir plats i caixa de pedalier) i tot i tenir unes bieles XTR amb molt poc ús, he preferit montar aquestes. Els plats actuals han anat a les escombraries i he montat un únic plat Race Face de 32 dents.
Abans de montar aquest plat, vàrem montar un plat de la marca francesa "Specialites TA". El problema es que aquest plat es ovalitzat i al no ser "regular" la tensió de la cadena varia en funció de la posició del plat...No serveix!

Plat Race Face i "marchando".

La caixa de pedalier original Shimano XTR també va anar a la brossa. Vàrem decidir montar un pedalier Chris King de color negre. Existeix alguna caixa de pedalier més maca?

Pedalier Chris King i "marchando".

Vàrem aprofitar per substituir el protector "Bike Shield".Sort que vàrem posar aquest proptector!

Els pedals son els ja "clásics" pedals XTR. Aquesta vegada amb la versió actualitzada 2011.
Els Crank Brothers han passat a millor vida. Fa uns dies a la Cerdanya, la molla del pedal dret va dir prou. Crank Brothers...MAI MÉS!

Pedals XTR i "marchando".

Els frens XTR els tenia muntats a la Litespeed Sewanee. Eren pràcticament nous.

La Chris King de Titani provinent també de la Litespeed. El pitjor de tot va ser que en el moment de montar-la el headbage (la insignia de Moots) va caure a terra...es va trencar. Quin bon inici!

La cadena es una XTR de 8 velocitats. Cadena de 8 velocitats millor que la de 9 velocitats i que la de 10. Sempre será més resistent, i el més important de tot...si es més resistent , s´estirarà menys!

Cadena XTR de 8 velocitats i "marchando".

Punys de silicona "Eisigrips Chunky". Son els punys de moda.No es deterioren, són cómodes...i els porten tots els pros!

Tema rodes. Calia que fossin lleugueres pero alhora resistents. Diría que ha estat la decisió més important que hem pres.Les rodes Shimano XT 29er són maques, pero per la Moots...Les rodes Crank Brothers donen molts problemes, les noves rodes Easton son massa "galàctiques" i les Nine Industry són les més maques de totes pero sembla que es molt difícil trobar recambis.
Anem a lo segur, bujes DT o Chris King. Els Chris King són més pesats que els DT, així que DT. Això si, el del davant estaba clar que havia de ser compatible amb eix de 15mm, i el del darrera havia de ser single speed. De res hagués servit muntar una roda del darrera "convencional" si el cuadro es i será single speed. (el cuadro no adment cambis).
Radis de Titani i llanta No Tubes Crest. Teóricament aquestes llantes haurien d´aguantar sense problemes...ja ho veurem.

Kibikes ha estat la responsable de muntatge d´aquestes rodes. Radiades a mà...amb carinyo, molt de carinyo!

Això si, em sembla molt cutre la utilització de la cinta groga per tubelitzar les llantes NoTubes. Cutre Cutre!

A l´interior dels neumàtics vàrem posar el Visc-Traction. El temps dirà si funciona o no. La veritat es que vàrem poder inflar els neumàtics convencionals (uns WTB de 2.3) tubelitzats amb la manxa de peu, cosa mai vista abans.

El pes de la bici amb el portabotelles King Cage,etc... es de 10.400grs.

Seguirem informant!

12 comentaris:

  1. Colorado=Bike-Titani.

    Un tram interessant aquest que estem passant aquestes darreres setmanes, mesos diria jo.

    Colorado quina bike, quines imatges.

    MTB, MTB, MTB.

    Que bé que ja hi rodis, que bé que parlem de bikes, bikes i més bikes.

    Propera ruta a compartir, primer serà Pla de la Calma o anirem en primer terme cap al Nord.

    ResponElimina
  2. També cal dir que la bike és preciosa, per la seva simplicitat, i no únicament perquè sigui SS, si no perquè com la Rigormootis la seva construcció destil.la aquest atractiu de les bikes que són tan minimalistes que fa que sigui molt però que molt atractives, tant o més que els més sofisticades germanes de dobles suspensió amb 2x9.

    Jo diria que avui aquestes bikes com la d'en Colorado, són les bikes de principis del segle XXI.

    Un dia posaré, properament, una crònica sobre tendències dins del món de la bike, d'aquest final del segle XX i d'aquest principi de segle XXI.

    Les imatges, la qualitat d'aquestes implica que cada hora que passa tingui més ganes de que fem una crònica MootoX vs The Motivator, és una proposta en ferm.

    MTB, MTB, MTB.

    Colorado moltes, però que moltes felicitats per la que és, serà una bike amb molt de camí a les teves mans.

    La bike que més temps ha requerit i que estic segur que et donarà més bones sensacions. De fet ahir escortar-te sobre com anava la MootoX ja era motiu d'un somriure per part meva, del millor somriure.

    El que deia, mtb, mtB, mTB i MTB.

    ResponElimina
  3. El que és un regal és poder compartir aquest projecte tots plegats.
    Si el quadre "pelat" és maco, muntat és espectacular i pel que veig a les fotos, tota ben enfangada ja és brutal! Quines ganes de veure-la rodant per territori Colorado!
    Han estat setmanes d'espera, de riures, de converses, de desesperació, de trucades, de més riures. Per seguir, conversant, rient, esperant (això ho farem sempre, sempre hi ha un motiu), inventant, provant, muntant, desmuntant, tallant, serrant, inflant, viatjant, gastant, pagant, menjant...
    I tot per poder acabar pedalant, i conversant i rient i parlant...
    29"SS,29"SS, 29"SS!!!!

    ResponElimina
  4. Betty tu ja has pujat a aquesta joia de MootoX, es nota pel que afirmes al final del teu comentari:

    "29"SS,29"SS, 29"SS!!!!".

    MTB, MTB, MTB.

    ResponElimina
  5. 29"SS!!!!
    Marçal, cada vegada n'estic més convençuda, no per res en especial, només és perquè si pedalo és perquè tu m'ho has fet fàcil. Per anar en bike com ho fem nosaltres, a part de tenir-ne ganes, hi ha d'haver alguna cosa més, i m'agrada formar part d'aquest tàndem. Si primer tu, i ara en Colorado, dos referents per a mi del mtb, cadascú amb el seu propi estil, us heu passat al 29"SS, jo no vull ser menys.
    Quin fart de patir!!!!

    ResponElimina
  6. Per cert, la sensació a sobre de la Moots MootoX va ser boníssima, va ser com enfilar-se a una poltrona, però al primer cop de pedal xoques amb la realitat, de poltrona res de res, per a mi un 32/20 és impossible d'arrossegar!
    En conjunt la bike és espectacular. Però per a mi la millor visió és la del ciclista a sobre, pedalant, llavors ja és quan l'enveja "sana" fa que pensis que no pots estar un dia més sense una peça com aquesta...

    ResponElimina
  7. Avui en Colorado ha pogut gaudir del que és rodar a sobre d'una 29" i SS amb un bany de sang.

    MTB, MTB, MTB.

    ResponElimina
  8. Tot el dia, vaig començar ahir, modificant la Vicious.

    Preparant la crònica/es, he passat de 10,4Kg a 9,6Kg, i no era el pes el que perseguia, en cap cas, ja posaré les bases d'aquestes darreres hores.

    Que bé, una segona 29" i SS a aquest espai.

    MTB, MTB, MTB.

    ResponElimina
  9. Ara ja anem a per la 3a 29er i Single Speed.

    MTB, MTB, MTB.

    ResponElimina
  10. ...headbage, l'anècdota de com va caure, OMG.

    ResponElimina
  11. Vinga en honor a aquesta intervenció vaig a publicar una imatge DT 240 CL Single Speed.

    MTB, MTB, MTB.

    ResponElimina