Exciting times.
The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!
SingleSpyder.
dimarts, de desembre 05, 2023
C7 )
dilluns, de desembre 04, 2023
A la 49, Merit )
Giro Merit Mips Spherical. |
Giro Synthe II. |
Els dos en blanc, jo ja rodo amb un Synthe blanc però he de veure si el greu accident de fa unes setmanes de la Reina ens deixa a aquest tram de tornar a un casc 100% de MTB.
Synthe II. |
Hem de protegir millor el cap, tot i portar ja un nivell de protecció molt elevat, i que va sortir prou bé, però no perfecte, i el frontal dret de l'Aether no va protegir el 100% el què havia de protegir, les ulleres i els guants tampoc, és cert.
Giro Aether Mips, Spherical. |
Crec que sí que anirà bé tornar a un casc de MTB però fa anys que no rodem amb aquests tipus de protecció, nosaltres no patim massa de contrasols, visera en principi no la requerim.
Aether Mips Spherical. |
Adidas fotocromàtiques graduades. |
També vaig a fer una reflexió amb les ulleres, les vull més grans, amb més superficie de protecció, de visió també, tot i que segurament amb el Merit no podrà ser respecte l'Aether, aprofitant que s'han de fer les ulleres noves crec que cal abordar també aquest punt, i en darrer terme també dels guants, seguirem amb Hirzl però com amb Giro pujarem un punt la protección d'aquests, un punt, concretatment passarem dels Grippp Light FF als Grippp Tour FF 2.0 . Té els dos idèntics del link però els primers han imperat els darrers temps, anys.
Grippp Light FF-Grippp Tour FF 2.0 . |
Situació diferent amb els cascs on hem tingut que fer venir els Merit perquè fa anys que no rodem amb un casc específic de MTB. De fet amb Giro jo diria que passar de l'Aether al Merit és pujar molts punts la seguretat, a costa de perdre rendiment refererit a la fatiga passades les hores per aquest augment important del pes, però això podria ser significatiu, que no ho sé, per a nosaltres dins d'un SOLO, i no estem ni de bon tros propers a ser-hi, en cap cas, i menys venint d'aquest darrer mes, i tant que no, el 2025 veurem, jo em relaxo únicament de dir-ho. També és cert que no ha vingut el casc de MTB abans i sí que fa uns mesos, no masses que és un tema recurrent al Mirador, fa temps que volíem fer aquest pas, a veure. No esmento models d'ulleres perquè estic fora de joc, fa anys que no miro res, creia que anaven bé les que portem, i fins la caiguda i tant, i el què funcionava, doncs això. Ara mirant cascs de MTB he anat redescobrint ulleres segurament més actuals, veurem on ens porta aquest nou recorregut oi? )
MTB, MTB, MTB.
https://www.giro.com/p/merit-spherical-bike-helmet/100000000500000116.html
https://www.bikeradar.com/reviews/helmets/mountain-bike-helmets/giro-merit-spherical-helmet-review/
https://hirzl.one/en/bike-en/grippp-light-ff-en
https://hirzl.one/en/bike-en/grippp-tour-ff-2-en
https://www.bike24.com/p2521759.html?searchTerm=Giro%20merit
4/7-3/7 )
dijous, de novembre 30, 2023
De la 42 ja en fa 6. Moment contundent (
El del darrer dia de la 42, OMG. Sense un motiu clar una caiguda sobtada en una zona mitja, vull dir ni ràpida ni lenta, ni técnica, ni tampoc planera, un tram més, arribant a un enllaç, ara que estàvem rodant a distàncies un 30% més llargues augmentant el desnivell proporcionalment. Amb rodes FW vull dir no les més XC, i amb diàmetres actual de 2.35, i la caiguda de la Reina ha sigut contundent, des de Cogne que no tenía una caiguda com aquesta, diria que aquesta darrera força més contundent, i amb més conseqüències doncs varen quedar aturats els Vols a totes, totes, aprofitant jo també per descansar, així veig si l'evolució metabòlica que estic visquen es calma, doncs l'alimentació amb Vols no té res a veure a la que feia sense ells, mare meva.
En tot cas la Reina passades aquestes sis setmanes evoluciona super bé, sis setmanes de molt repòs estan ajudant a que tot poc a poc però sense pauses torni a lloc.
Les ulleres han parat el cop a la zona de l'ull, però també han generat un cop proper d'aquest, i un fi tall també a al parpella inferior, el casc ha absorvit el cop però com les ulleres també han provocat un fi tall al fron, els guants Hirzl llargs han protegit la mà però com els altres dos elements de protecció també en el seu defecte han cremat puntualment la mà a les zones sintètiques, no les de pell de cangur, en tot cas que bé anar amb aquestes Armadures de Gala, que bé, que bé, que bé.
L’Aether descansa ara a un bon entorn )) |
De l'equipament, ulleres, casc, guants, parcialment deteriorats, tots per cedir el relleu, les ulleres tardaran una mica més doncs el proveïdor del primer Mirador crec que ja no hi és, i si es confirma aquest fet ni en el primer ni en el segon Mirador hi tenim a qui ens pugui subministrar les ulleres graduades fotocromàtiques que li funcionin, i han de ser les contrastades que porta ara o germanes. Caldrà també esperar a veure quin casc ha de venir, un Aries, un Aether, no ho sé, en tot cas les ulleres li han d'anar bé amb els casc, i el què li queda ara més nou és un Aether de darrera generació, el tir segur seria un segon Aether doncs amb aquest i les mateixes ulleres però noves segur que l'encertem, veurem si ve un segon Aether ara blanc, o un Aries també d'aquest color, aquest darrer té aquest risc de no funcionar amb les ulleres que ara utilitza la Reina, punt delicat aquest, o que les noves ulleres sent diferents de les actual de ser aquest el cas funcionin amb l'Aries i no amb l'Aether, o a l'inrevés amb els dos o bé amb cap dels dos, no passarà així amb els guants que no caldrà reposar ara per ara doncs en queden quatre jocs més, i tampoc acompanya que Hirzl va modificar les talles dels seus guants i no sé tampoc quines gastem ara, així doncs tampoc podria fer la reposició per aquesta nova circumstància del tallatge i com esmento ara no en sé la talla correcta.
Tres dies després de la caiguda tot va evolucionar vertiginosament, ara passades sis setmanes queda esperar-ne una més perquè la costella quedi bé un altre cop, ara hem de sortir de, i prou, després ja tindrem oportunitat de reflexionar prudentment sobre tot plegat. Caldrà deixar passar temps, mai massa, i si cal, que aquest sigui fins l’infinit, com sona, literament.
He de reflexionar, inevitable mirar de fer-ho, però també imposar-nos deixar-ho per després, ara cal evitar aquesta reflexió a totes, totes. Ara a la 48 jo ja a dalt del Drac, ara la Reina únicament passant les hores amb molta qualitat , sembla fins i tot senzill quan ets entre els nostres Destructors, sort en tenim d'haver decidit ser entre ells i prou, oi? )
dimecres, de novembre 22, 2023
Tools )
Una base de reflexió interessant, com a punt de partida és que podria ser molt positiu disposar d’un nou espai per el manteniment dels Dracs, i en aquesta direcció podria ser també una pensada ampliable a Grans Dracs, a tots ells.
Si per fer manteniments has de mirar a terra ja no anem bé quan parlem de Dracs, siguin quins siguin els manteniments i els tipus de Dracs.
Fa uns anys que vull portar-ho a terme, i així estic.
dimarts, de novembre 21, 2023
Eina al 3er Mirador )
Doncs la primera ja fa uns dies que reposa al tercer Mirador.
De la darrera intervenció sobre consumibles fins avui no he decidit res més de l’apartat de les eines. Poc a poc certament, aniran venint totes i cada una d’elles, tant.
Tampoc ha ajudat a decidir que fins avui no hi ha hagut ni un Vol des de la darrera aturada, demà haurà passat un mes just des del darrer Vol, des d’un diumenge poc amable amb nosaltres, renoi, renoi, renoi, i del que la Reina encara en té per unes setmanes per estar refeta i poder així reiniciar els Vols. Jo els he refet avui, i que bé que m’ha anat, mtb, mtb, mtb.
1a eina, tisores ) |
De les eines a partir de la primera entrada no he fet res doncs esperava a veure què passava amb l’arribada dels nous i primers útils de taller, el fet és que no ha passat res, segurament molt condicionat tot plegat per la topada esmentada de la Reina a ple Vol, que ens ha deixat en una breu o no tan breu aturada del temps per sort dins d’un espai i un tram de somni, que segur que ajuda a portar-ho, segur, segur però evidentment que fins aquest migdia que he agafat la bike, després de quatre setmanes que quasi ni les he mirat, que segons com no és així, però segons com quasi que sí, doncs en unes altres circumstancies hauria revisat pressions de pneumàtics, netejat la transmissió, i finalment verificat ferodes, en un mes sortint o entrant del Mirador únicament dos dies he comprovat amb els dits com evolucionava la pèrdua d’aire, sense corregir-la, per cert que la meva roda del darrera ha decidit que no vol el líquid segellant i el va deixant anar per gravetat mentre descansa el un dels stands del tercer Mirador.
Ve un nou repair stand, amb fixador independent de manillar molt xulo, té un mecanisme el d’agafar la bike per a mi perfecte, tipus pinça d’estendra la roba, aquest l’hem fet venir al segon Mirador per fer equip, super equip amb les meves eines actuals que marxaran direcció al Vallès un cop jo vagi revent les primeres eines noves ara per ara al tercer Mirador.
Us he de dir que les eines pel Gran Drac més esportiu són les que em fan més il.lusió, concretament les referides a les masses no suspeses, el motiu ve per les extenses lectures dels darrers últims anys a les tres i les quatre de la matinada sobre pneumàtics dels diferents Dracs i Grans Dracs, lectures portades a terme mirant de refer el son, i aprofito per insistir que el tipus de pneumàtic i la pressió d’aquests és el punt més important de tots, us diria que la resta de components dels Dracs i Grans Dracs si fem referència a aquest element passen a ser tots secundaris. Després si tractem d’altres parts-components cada una té el seu pes però diria avui que els tyres son el grial de cada un dels diferents Dracs, tan pes tenen i determinats són en el comportament dinàmic que la composició de cada un d’ells és un tresor que cada fabricant guarda amb pany i forrellat com el seu bé més preuat. Segurament els ferodes si parlem d’altres consumibles podríem pensar que també, doncs per mi no, per el genet apassionat no professional quan parlem de ferodes ho resumim a tipus, actualment amb Shimano amb tots les orgàniques sempre, i amb Formula R1 les sinteritzades sempre, sempre també les del fabricant, tot i venir de Kool Stop vermelles, però un cop tries material ja tens la feina feta, amb els pneumàtics la lliga a on entres és una altra, ja us afegiré un link amb un llibre que ve a ser la bíblia quan parlem dels pneumàtics, i he de dir que com més llegeixo més redueixo les variables, en resum dues, pressió i tipus d'ús, res més, res més, a veure, desgast dels tacs, pressió a la que vols treballar un cop a temperatura el pneumàtic en segons quin ús, si serà més o menys exigent aquest, si tens previst una durada determinada de l'aventura, hi ha diferents maneres d'abordar aquest element, però sí que diria que pressió i tipus d'ús són les dues variables més directes-pràctiques, tenir-les presents et garanteix bona part de les condicions per gaudir d'un molt bon Vol.
Avui també he tret de les caixes tots els equipaments de tardor, 9 i 12 Armadures de Gala complertes per genet i Reina respectivament, i a l’hora he retirat els mallots i culots d’estiu, d’aquests darrers tots menys els 2in1 de Gore que surten tot l’any amb mi.
Mallot paravent preferit )) |
He fet bé, he rodat amb la meva Armadura de Gala preferida, ara però de tardor, com ho és el mallot Gore paravent de mànigues extraïbles, el culot 2in1 de la mateixa casa. També curiós poder rodar comodament per sota dels 10°C amb culot curt, i sense mànigues el mallot paravent passats els primers quilòmetres, la resta com el culot 100% tot d’estiu, amb guants Hirzl, amb mitjons Gore, amb les S-Phyre, i amb la tèrmica també de Gore.
La darrera vegada que vaig sortir rodava a 25°C, avui la màxima ha sigut de 11°C )
A veure per on van els trets a les properes setmanes fent referència a les eines, segur que un cop un altra vegada entre Vols aquest apartat agafarà de cop molta força. De fet tinc les cistelles plenes i a punt per fer fer les respectives comandes, per marques segons els diferents tipus d’eines.
Avui de quatre, tres Destructors s’han quedat amb la Reina, i un ha vingut amb mi, i quan estàvem al primer quart de la sortida aquest super protector s’ha endinsat al bosc a tota velocitat, per passats uns minuts tornar silenciosament a ser sempre a uns metres darrera meu, que bé ser dins del Vol tan i tan protegit, que bé, que bé, que bé.
dimecres, de novembre 08, 2023
Test d'eines I )
El què he portat a terme fa uns minuts fent venir una eina, ara ja ahir, i a veure si tinc bones sensacions.
La decisió ve també condicionada accelerada perquè necessito una nova funda del mòbil, la meva un dels dos botons del so ha desaparagut, ha decidit marxar ). També ho dificulta que una versió com la meva, la 11 ja no té masses accessoris disponibles, per no dir directament que no en té, cal veure que el 4 és el meu preferit, 11+4 deu ser un senyal, coses. En tot cas Topeak la disposa en principi, i podria ser que durant els propers dies aterri al segon Mirador.
Fa anys que no em decideixo per una funda més robusta, a veure si aquesta Topeak em torna a posar a la senda de les proteccions que realment fan aquesta funció de protegir en condicions relativament extremes, a veure, a veure. Jo no porto el mòbil agafat a cap Drac, ni Gran Drac, encara, el porto a la bossa central del mallot, error de criteri en el cas d'una possible caiguda, en unes certes conditions podria ser el mòbil un element que impacti de forma molt agresiva amb nosaltres, és cert, però també ho és que les bosses del darrera del mallot són per portar el què necessitem, i avui crec que encara el necessitem el mòbil, en tot cas ara per ara és on el porto, ho escric i penso en una bossa de quadre que respecti la forma-cabuda dels dos bidons d'aigua.
Un recordatori que podria ser interessant de valorar, com ho és que fa dues setmanes ens va ser d'utilitat a nosaltres, podria ser positiu que les ulleres han d'anar per sobre de les cintes del casc doncs en cas d'un super impacte protegeixin del cop, si el què vols és que es retirin soles seguidament després del primer impacte per evitar un efecte que en principi podríem voler evitar com ho és que s'incrustin amb el rostre, també pots valorar, decidir portar-les per sota de les cintes perseguin l'efecte contrari, és a dir que no saltin, no sé mai què és millor, prudent pensar que segons les circumstàncies de la caiguda-accident una opció pot ser millar que l'altra, com també i aquí no en tinc cap de dubte, que els guants i no deixaré d'insistir, sempre llargs si vols mirar d'evitar que un dia, encara que sigui un i prou, passi el pitjor, o millor dit si volem moderar els efectes d'una caiguda a les mans. En darrer terme i ho dic amb determinació, i no en aquest ordre, doncs el casc és el número ú quna parlem de seguretat en bike, fent, aquest sempre hauria de ser, cada un dins de les seves possibilitats, el millor casc que et puguis permetre, no el millor del mercat, en aquesta ocasió a nosaltres ens ha salvat el millor casc que ens podíem permetre, un d'ells, no el millor dels tres que disposa, sí el millor que el seu dia va ser possible de disposar, quin no és important, sí que era el millor casc al que nosaltres podíem accedir, ara ha quedat ell inutilitzat, que bé, que bé, que bé. Podrem dir que sigui el millor és un lema gastadet-facilet sempre, no pas, no pas a aquest espai, a aquesta intervenció si més no, no ho he dit-referit de les ulleres, ni tampoc dels guants, doncs no crec necessari que siguin les milors, tampoc ho sé valorar, ni del culot, ni del mallot, ni del calçat, que em passa el mateix.
Sí que ho diria si parlem dels mitjons, i no per seguretat, aquests darrers decideix-te sempre per els millors que puguis localitzar, els més tècnics referit a que siguin el més propers-específics a la teva reflexionada necessitat super personal.
Per a mi un molt bon pas el de la decisió de fer venir una primera i única eina que ja tinc de sempre, vull dir començar i veure quina sensació tinc, les tisores de Park Tools són les primeres, si la percepció és, Knipex amb tres clàssics que no imprecindibles seran les properes eines seleccionades per fer camí cap als Miradors. Amb la safata per les eines del stand, és una tímida entrada, molt prudent de la possibilitat de fer venir un carro mòbil d'eines dels de veritat, o un banc fixe d'eines, o un de plegable.
Dubto que aquesta safata d'eines Topeak em funcioni doncs el Preb Stand de la mateixa casa que fa anys que venia amb nosaltres a cada edició de Finale, Finale ja no és avui un objectiu per a nosaltres, un cop als Miradors no puc mantenir-lo sempre muntat, o no podia, així doncs ara per ara menys podré mantenir la safata montada al Preb Stand si aquest darrer no pot ser-hi, i a cap dels Miradors avui per avui pot funcionar, o no li he donat encara proutes voltes a cada nou Mirador les condicions són noves, i per tant les possibilitats també, únicament que jo sóc molt lent en tot, i passen molts dies perquè m'adoni d'aquestes, de les diferents possibilitats, requerir d'una dècada o de dues no és un termini desconegut per a mi.
Les palanques per desmuntar els Maxxis venen per seguretat, aniran a dins de les diferents bosses d'eines dels quatre Dracs, i evidentment que únicament en seran operatives a dos d'aquests Dracs, doncs la Vicious i la Spot Brand no surten quasi mai, la Longboard concretament mai, però miro de tenir totalment el dia els cinc Dracs que tenim a data d'avui totalment muntats en les seves diferents versions, 26", 27,5" i 29".
El kit per purgar els frens Shimano XTR crec recordar de la generació 9000 ve perquè cal substituir el líquid de fre de les dues Lynskeys, i no disposo de la unió requerida del bombi, serà interessant tornar a purgar frens, fa anys que no ho faig, mínim des del 2017.
dilluns, de novembre 06, 2023
Consumibles )
He fet comanda de consumibles, ferodes, netejador de frens, doncs l'últim pot que disposava el va consumir integrament el Gran Drac de dues rodes en una sola neteja dels frens, mare meva quina falta que li feia, cert que en els primers i darrers 5.000 Km no havia netejat mai les pinces ni els discs, per prudència, aquest Gran Drac em fa molt més respecte que el Gran Drac més esportiu, curiós, però crec que això ve perquè el de dues rodes tot és motor, no hi ha res més, uns pneumàtics sí, un manillar també, i un seient certament, com una transmisió, i en darrer terme uns frens radials amb bomba també radial, i aquest conjunt fa força respecte, molt. També he d'esmentar que les dues revisions que he fet d'aquests les ha fet el concessionari, i he de pensar que ells si han procedit a fer la neteja d'aquests elements, millor dit em consta que sí.
També el llum Cateye del darrera que ara ja està disponible, així com un respall específic ideal per netejar les cadenes SS, però perfecte, i un recipient específic pel mateix, aquest darren també manirà bé pels Grans Dracs de dues rodes, que bé. Els Cateye però no són exactament els que volia, no tenen modes, o fan llum o no i prou, en demanaré de nous i aquests aniran de segon llum del darrera per ser encara més visibles )
La comanda va anar directament al segon Mirador, i ara ja està al tercer, tardarem però a utilizar aquests consumibles ((
A partir d'aquí, aturats de forma indefinida ara per ara tots els Vols des de fa dos diumenges, OMG, així aprofitaré per anar a per la renovació de les eines per fer els manteniments dels diferents Dracs, començaré pels Dracs, i després els necessaris per els Grans Dracs de dues rodes, i el tercer grup d'eines serà dels específics del Gran Drac més esportiu, a veure. La meva pensada amb aquest darrer és la de prioritzar els utillatges referits a les masses no suspeses, doncs aquests concentren bona part dels consumibles, a excepció d'olis i filtres, com ho són pneumàtics, discs, i ferodes. Ara per ara únicament tinc molt d'interès en aquest aspecte de les eines, en segon terme de mentre també en pensar a poder ser un altre cop a dalt dels Dracs, s'han de donar les circumstàncies i no serà abans de sis setmanes, i mentre no passsen aquestes, ara en portem dues, per a mi vital concentrar-me a que els consumibles desl Dracs estiguin a punt per reiniciar els Vols, i seguidamnet els Grans Vols, aprofitant també per valorar si fer venir una única comanda amb totes i cada una de les eines sense excepció o ho faig per grups. El segon grup d'eines tindria relació amb els olis, especialment el del diferencial autoblocant del Gran Drac més esportiu.
Ja aniré compartint poc a poc cada tram de l'evolució d'aquest apartat de les eines, serà en mode pausat perquè porto molt temps sense fer aquest pas, fa anys que no tractava aquest punt dels útils de taller, de les eines, i ara en fa dos que han anat venint els primers grups d'eines més seriosos, tot i que no les he utilitzat, que no les he estrenat per prudència doncs hi ha certes reparacions, manteniments que fa molt de temps que no faig personalment, i que crec que no els portaré a terme, tot i així el meu interès per aquestes eines cada cop ha sigut més gran, fins el punt que ara i des de fa dues setmanes ho estic estudiant ara sí ara també, i he de dir que no tinc el criteri encara centrat en seleccionar un primer grup, i cada cop faig una llista detallada més extensa d'eines, dubto si fer-les venir totes de cop, o les faig venir com us esmentava per tipus, començant per les de les masses no suspeses esmentades, ha de de ser molt xulo per exemple fer venir una eina específica per mesurar el desgast dels discs, ho escric i em costa pensar en fer una recerca de les diferents toleràncies segons marques i models, com segons Dracs o Grans Dracs, és més no sé si estic capacitat per no confondre'm i creuar dades sense voler ))
El fet és que motivat per l'arribada dels diferents Miradors he de decidir el grau de mobilitat d'aquests equipaments, primer perquè la proposta és molt diferent si penso en la VW, que hagin d'anar sempre amb ella, o si penso en un dels Miradors, on estarien ubicades totes les eines dels Dracs, i dels Grans Dracs.
dijous, d’octubre 19, 2023
4x4 )
La característica més significativa d'aquest Gran Drac més nou és que és sempre tracció permanent a les quatre rodes, així que el fa ideal per les estacions més humides, més fredes, però aquesta qualitat ara per ara no ha sigut prou determinant per decidir-nos a utilizar-lo, curiós però no menys cert. Sense anar més lluny a les últimes anades al Principat d'aquests darrers dos anys únicament l'hem utilitzat en una ocasió, curiós però no per això menys cert. Un altra aspecte que no m'ha ajudat és que ahir mentre tornava al Mirador va ser tot just la primera vegada que aquest Gran Drac em va deixar fer-ho pausàdament, doncs durant el 2020, el 2021 i part del 2022 concretament fins l'octubre sempre vaig mirar d'agafar-lo el mínim possible perquè en l'anada i tornada de cada dia a SC per Coll de Pollastre i Collsacreu no m'ajudava, no m'afavoria a circular poc a poc, entenc que per la relació de transmissió automàtica que deu tenir, ahir però podria ser també per un recorregut més obert, no ho sé segur, la tornada al paradís va poder ser molt pausada, que bé, i sé segur que no m'havia passat abans el poder rodar pausat perquè ara quan encara ha de sortir el Sol segueixo com ahir, és a dir gràtament sorprès d'aquest comportament dinàmic més germà de la VW. També esmentar que en una o dues ocasions que la Reina l'ha conduit l'ha valorat com a molt dolç d'ús, molt, però tampoc l'ha utilitzat més, no sé si pesa també que hem avorrit una mica el color gris fosc metalitzat, no ho sé, en tot és a on som, no però quan parlem del color de la Transportadora de Dracs que té el mateix color i n'estem encantats del seu aspecte discret, doncs això ha fet que fins avui quan a dins hi han reposat els Dracs mai hem tingut un disgust, doncs res indica que hi siguin, i la Transportadora amb aquest to discret no persegueix ser visible per les mirades indiscretes, a l'inrevés, vol ser-hi sempre en mode sense ser-hi ) Però quan fem referència a aquest Gran Drac més nou la percepció, la primera pensada de correr molt és el factor que més el condiciona a no decidir-nos per ell, curiós que dos dels Grans Dracs, un el més esportiu, i dos un del de dues rodes, tots dos són ultra radicals, i no conviden a correr en excés com sí ho fa aquest Gran Drac tracció total que ara sempre reposa a SC, i mira que aquest darrer és alt, i amb aquesta característica de ser tracció quatre, i fins i tot porta un sistema inteligent per baixar per pendents extremes per pistes de muntanya on baixa ell sol, no has de fer res, les càmeres que porta incorporades ho fan tot elles, ni que dir que aquest Gran Drac tot i estar preparat per acariciar prudentment les pistes de terra no ha sortit mai de les carreteres asfaltades, necessitaríem el Miki per poder fer aquest test, i també esmentar que és el Gran Drac que més inseguretat presenta baixant de Collsacreu a SC a sota zero o propers, segurament perquè vas molt més de pressa que amb els altres, i no perquè no sigui el que millor adherència presenta, però la velocitat per mi vertiginosa del pas per corba el fa diferent, molt diferent, per a mi insegur, que no ho és pels motius que exposo.
dimecres, d’octubre 18, 2023
A la 40 i 5/7 )
dissabte, d’octubre 14, 2023
Entrades i sortides )
En tot cas el nou Gran Drac de la Reina torna a ser a casa, i el meu genoll torna a estar lleugerement ressentit, entrar-lo ahir al Mirador em va fer repetir el gest del primer dia d'aquest a casa on també el vaig entrar i vaig caure passats els primers minuts en la mateixa extranya sensació de la zona del genoll esquerra, renoi, renoi, renoi. També ho remou tot a positiu també en aquest cas l’entrenament de la respiració d’aquest dia del retorn del segon Gran Drac de dues rodes, on a cada setmana que passa anem treballant nous exercicis i aquests darrers posen en marxa velles zones oblidades del cos, en aquest cas aquesta part que afecta a cintura, i genoll, fet que m’anima a pensar que ho estem fent prou bé, també perquè els Vols no paren de ser una realitat, i aquest és un molt bon indicador de l’evolució de tot plegat.
Pearl Izumi )) |
Les eines Cruztools no han arribat, no passa res, i aprofitant que ens van portar el Gran Drac rebaixat ara aquests 3 cm. d’alçada, s'han emportat la roda amb la llanda Crest per reparar el desperfecte del radi-cabota.
Aquesta matinada m'he despertat amb una sensació sobtada que no compartirem avui, però no per portar a terme un Vol, si no perquè les Màquines de Prosperitat van lligades per seguir-ho sent a mantenir un model de disciplina que requereix d'una significativa constància, on mantenir-la requereix de certes concessions per part de tots cada dia sempre. Aquest darrer mot marca la diferència de to, és a dir sense aquest no podrien ser pròsperes.
La notícia de la setmana és que Dracs, Gran Drac el més esportiu, com també els de dues rodes reposen tots junts avui, i des d'ahir, notícia també que la Transportadora de Dracs, ho fa també des d'ahir durant la 39 i la 40 ara per ara al Baix Montseny, perquè havia de despertar el Gran Drac que portava mesos en repòs a SC. I renoi quina tornada més dolça fer-ho en aquest, quina comoditat, ara, aquesta setmana els diferents desplaçaments els farem amb aquest Gran Drac i properament en principi tornarà a quedar-se a SC un altre cop per reposar, i així la Transportadora tornarà a ser en el dia a dia entre nosaltres.
diumenge, d’octubre 08, 2023
A la 40, Pearl Izumi )
Content de no deixar-lo enrera, vull dir, fa uns anys des del 2018, finals, que Gore marca el ritme de l'entrada dels culots i mallots, com Shimano del calçat, com Giro dels cascs, Hirzl i Gore dels guants, en detriment de marques referents com Pearl Izumi que en mallots i culots no ens proposa equipaments, Mavic el mateix, Lake no evoluciona, Giro en calçat ens ha deixat ara per ara de proposar, Cratoni ja fa anys que va cedir el pas, i a on la manca de propostes entenedores per part d'aquests darrers m'ha portat poc a poc però sense pauses a decidir-me ara sí ara també per Gore.
Les elèctriques manen, i les gravel també, i les equipacions de bike per a MTB queden perquè hi són, però a mi em costa seleccionar entre tantes modalitats les que per construcció estan pensades o bé per fer molts Km. rodadors a on els equipaments de carretera ja ens poden coincidir, com els cascs que per a moltes hores els de carretera són essencials pel seu extrem lleuger pes, així com els equipaments específics per a MTB seleccionats des del Mirador per ser dins d'unes 24 hores, a on de carretera únicament mantenim els cascs, doncs és una gran ajuda no haver carregar de més perdent la visera pels contrasols preferint prioritzant que durant la nit i poden ser moltes hores, més que de dia, ja portem el llum prou pesat, la resta d'equipaments que portem són estrictament Armadures de Gala 100% de MTB.
A aquesta setmana 40 els culots d'hivern pel genet ja són el Mirador, va ser un dit i fet, culot senzill aparentement, doncs són comodíssims, quin tacte a la pell OMG, i amb prestacions de gamma alta, curiós, en quatre anys com ha evolucionat tot, què vull dir, la badana és la 1:1 Elite d'ara, que és molt diferent a les badanes que han marxat 1:1 Elite del 2017, el teixit del culot és termo, i són resistens a la pluja, per a mi de 10/10, a més disposo de la talla, també en puc agafar el nombre d'unitats que necessito, ara per ara tres, doncs he passat els darrers hiverns amb dos d'específics d'hivern, fent equip amb els 2in1 de Gore amb camals pirates i llargs, així com amb els pirates de Pearl Izumi P.R.O resistents a la pluja, també termos, així ara amb un de més crec que aniré prou ben servit, i si no sempre en puc fer venir un o dos més, si encara n'hi ha de disponibles, hem d'esperar que sí.
També vull retirar els dos culots pirates Mavic d'entrada d'estació, pel mateix motiu que els equipaments que han anat marxant, ja els hi toca, i tant. Així com també han de marxar els dos cascs que encara reposen a la recàmara per si de cas, que no són MIPS, i protagonitzen els Vols ara en el meu cas amb els dos Synthe, un de blanc i un de negre amb els que vaig ben servit, i la Reina disposa de dos Aether, un de negre phospo, i un de negre amb groc fluo, li falta però la necessària unitat en blanc, a veure. Les tèrmiques d'estiu les he ajornat, no ho tinc clar perquè vull millorar les Gore de la Reina amb unes tèrmiques contrastades que no tinguin coll de pic i si rodó, m'espero, i quedara pendent el etern punt dels mitjons curts negres sense logos que vull que siguin Pearl Izumi i/o Gore i que no podrà ser ara per ara )
De les estanteries amb el calçat, dels penjadors de les Armadures de Gala, de dreta a esquerra es quedaran Crossmax Elite CM, i guardaré les XC70, les MX237, i les S-Woks, doncs ara ja sí puc dir que únicament estan sortint les S-Phyre. Així quedarà el vestidor més net, amb les Armadures de Gala complertes que estan sortint, sí que per si de cas quedaran les Privateer, per els primers dies després de les pluges intenses, i per les rutes a on podem preveure que passaríem hores caminant, i també les Crossmax Elite CM per les condicions extremes de pluja i/o fred, no les més extremes en principi, i dic en principi perquè a Fort William les CM van ser les protes durant moltes hores a 0ºC, i sota hores de pluja i més pluja, sí que és cert que a les darreres hores van haver de sortir les Shimano d'hivern, però avui crec que aquestes darreres no sortirien i mantindríem les CM.
De dreta a esquerra les Ultimate, les MX237, i les Fury, les retiraré, les CM de Mavic vermelles seguirant treballant ))
MTB, MTB, MTB.
divendres, d’octubre 06, 2023
6/7, xafadets, 7/7, millor, 8/7 fantàstic, 6/7 prou bé )
Pearl Izumi day )) |
dijous, de setembre 28, 2023
Culots d'hivern )
dimarts, de setembre 26, 2023
Eines )
He anat fent camí amb els complements dels Grans Dracs de dues rodes, després de l'arribada dels cadenats amb la bossa de sobre seient per portar-los, ara he fet venir un kit més complert d'eines específic pel meu Gran Drac, la idea és que en la Bagster Locker també hi anirà la bossa d'eines ampliada, i el què ara porto al sota seient deixarà de venir, doncs aquesta nova ja porta les eines que porta la què retiraré. La marca d'aquest kit és Cruztools.
El Hiplok D-1000 no ve encara, el tinc demanat a R2bike, perquè son els únics que subministren també la funda per guardar-lo. Curiós perquè indica que la tenen però no la tenen )
Veurem perquè he autoritzat l'enviament parcial però no sembla que la gestió que ells mateixos m'han confirmat que portarien a terme l'estiguin realment gestionant, doncs ahir mateix vaig rebre una actualització de l'estat de la comanda on es contradiu vers a que procedeixen a enviar el D-1000 quedant pendent la funda i prou, i el què tornen a dir és que la comanda queda aturada en espera de la funda.
He demanat un kit específic per el nou Gran Drac de dues rodes de la Reina, que persegueix baixar l'alçada del seient 3 cm. passant de 815 mm. a 785 mm. que ja comença a ser una alçada una mica més assequible, força més, m'ha convençut que no afecta a l'allargada de les suspensions, i que és la proposta de fàbrica, vull dir és un kit que proposa el fabricant directament. Un cop les peces estiguin ja a destí, vindran a recollir el nou Gran Drac, fet que ja ha passat, procediran a portar a terme aquesta modificació, i ens el tornaran un altre cop seguidament totalment a punt, que bé. Crec que ja us vaig comentar que el Gran Drac de la Reina també porta una bossa sobre dipòsit idèntica a la meva que és senzillament genial, sóc de bossa sobre dipòsit sempre, i tant, com amb els Dracs ho sóc de portar bossa de TT.
Així doncs el segon Drac de dues rodes que està en tren de ser modificat, vindrà d'anar tot bé de cara a divendres de la propera 39, també vindran les eines esmentades aprofitant que ens portaran el Gran Drac acabat al tercer Mirador, també aprofitaran i s'emportaran una roda Crest-DT240SS-Aerolite del darrera específica SS per posar un radi nou, o la cabota nova, crec que és aquesta darrera la que ha fallat. Ara la Reina roda amb la mida següent a la Crest, les Arch, i per aquest motiu ha passat també a rodar amb dos Ikon EXO 3C TR 2.35 i no en 2.2, previ a afegir segellant NoTubes a les dues rodes Arch, seguidament procediré a fer el mateix amb el meu Drac, no ho he fet perquè la labor de substituir el joc de rodes del Drac de la Reina va resultar per a mi laboriosa, i no volia deixar de sortir després de portar-la a terme, he de dir en favor meu que discs, i el cog va caldrà també posar els que portava a les rodes que he retirat per mirar de mantenir el bon funcionament actual, i no haver d'esperar a que s'adaptin a ferodes i cadena respectivament. També la roda davantera portava un Ardent Race EXO 3C TR 2.35 i el vaig substituir per un Ikon de les mateixes mides, i quina feinada pujar un dels dos pneumàtics, renoi, ja no recordava que podia presentar-se aquesta dificultat.
A la 40 he donat instruccions de revisar la boixa, de renovar lògicament la cinta segellant interna, i de no muntar el pneumàtic un altre cop. A partir d'aquí comença un programa de revisió de totes i cada una de les rodes que en total són 8 jocs de rodes, o sigui 16 rodes, on hi haurà un moment que estaran totes al dia, i tant, en tot cas ara anem a per la 1/16 )
diumenge, de setembre 17, 2023
De la 36 a la 37 )
Gorewear-Pearl Izumi ) |
Ja ha caigut el Vol d'avui des del tercer Mirador, a 27ºC després d'una lleugera pluja hem fet un Vol clàssic, sense excepcionalitats, amb forces coincidències, jo diria que de cada deu, cinc mínim avui gràvels, tres elèctriques, les darreres dues no ho sé, i d'aquestes més de la meitat no són d'aquí, com nosaltres però de més lluny, molt més lluny. Sense beure aigua per ser el Vol de cada dia breu, per sota de l'hora i mitja, sense menjar pel mateix motiu, equipats 100% d'estiu, Gore, Giro, i Shimano els protagonistes, de les armadures, cascs, i calçat respectivament, amb eines, i havent revisat les bikes abans de sortir, pressions, oli cadena previ neteja, i lleugera aspersió dels dos Dracs, sempre li faig una lleugera aspersió també al frontal sense tocar les pistes de direcció, a la zona de manestes de fre, manillar, i llum, a on s'hi acumula molta pols.
Increible com obren les ales els dos Dracs quan oloren aquest moment, sensacional veure els moviments dels Destructors, de dos d'ells dels quatre que ara ens protegeixen que no es separen mai de nosaltres més d’uns pocs metres, intimidadors els Gegants que des de fa unes setmanes conviuen permanentment el voltant del Mirador dels Dracs, OMG.
divendres, de setembre 08, 2023
Super Armadures de Gala )
Ara a la setmana 36 i des de la 35 des de diumenge d’aquesta darrera que ja està venint una super Armadura de Gala, però és que el mot super li queda curt, si bé una de les meves armadures de les dues que disposo és també singular pel material utilitzat, com ho és la pell de cangur que presenta una resistència extrema a certes condicions, una en concret la del fregament, a l’hora també presenta una lleugeresa significativa que fa que sigui d'una flexibilitat notable, on en conjunt aquestes característiques la fa molt còmoda, i molt segura, millor dit més còmode i més segura. Ara però la nova armadura de la Reina presenta una característica molt interessant i única el Mirador i a arreu, si parlem d’armadures per dona, més encara que les tres esmentades de la meva, molt més, doncs aquestes no les presentarà la seva, però sí per compensar-les incorpora un cervell autònom que gestiona el coixi de segurerat que ja porta la mateixa armadura, no com un segon element que et poses afegit, vull dir que forma part de l’armadura, és a dir l’armadura ja incorpora un Airbag que es gestiona de manera autònoma. Aquesta Armadura de Gala hem triat anar-la a recollir expressament al concessionari de la marca, vull dir no anirà directament ni al primer, ni al segon, i tampoc al tercer Mirador. Ens separaren quasi quatre-cents quilòmetres entre nosaltres i el punt de recollida, però està bé, doncs sense anar més lluny avui el candidat a ser el segon Gran Drac més esportiu ens en comportaria de decidir-me, de fer-ne més de dos mil entre anar i tornar, així a aquesta 35 he de seguir valorant si és un bon tram per portar-ho finalment a terme, en tot cas segons el seguiment de l'enviament el dia 30, o sigui de cara a aquesta 35, o a principis de la 36 estarem recollint l’Armadura de Gala de la Reina. Aquesta armadura cal que la Reina s’hi fiqui estant a la casa oficial, no des del Mirador, des de la seva seu des d'on es fabrica, doncs si ha de ser aquesta armadura ha d’anar-l’hi com una primera-segona pell, i no vull que soni com un possible condicional, serà aquesta en la talla que li correspongui, o encarregant-ne una de nova, o modificant-la de poder ser.
El meu mallot preferit )) |