Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

dijous, de gener 21, 2010

Presentació Vicious Cycles The Motivator SS.












La sensació un cop desmuntada tota la Vicious, és la de treballar amb una peça d’orfebreria.

En mirar detall a detall el quadre, mirant de protegir les zones de més risc on els cops podrien fer saltar la pintura, tirants, baines, “top tube”, tub tija, tots i cada un dels tubs de la bike, de pesar cada un dels components, de pesar el quadre, la forquilla, de seleccionar cada component per a mirar de construir la bike més lleugera possible, t'adones que darrera d'aquest concepte d'una Vicious Cycles de roda grossa, amb SS, el pes no és el que ha de primar i on els components són els que són i que després de mirar de rebaixar pes, xoques amb unes limitacions importants.

Si trec els pneumàtics WTB Exiwolf 2.3 convencionals de 790 g. i poso Bontrager Jones XR de 500 g., perdré el coixi que em proporcinarien els primers, sí que he eliminat les càmeres de 170 g. cada una, les rodes Shimano XT de 1.760 g. els hi posat les vàlvoles per Tubeless, i un cop introduit el líquid No Tubes han pujat millor les WTB, que els meus millors Tubeless, deu ser perquè feia molt temps que estan muntades. Això sí, com sempre amb els invents, aquest matí la roda del darrera s’ha desinflat de cop, però de cop.

Si trec el seient Arione CX , de 180 g. amb rails de carboni, i poso el SLR 135 g,. perdré un segon coixi, i clar ja no queda res més, la potència Thomson de 110 mm. 6º+, 4x de 172 g. , l'he tret i ara porta la Syntace 105 mm. 6º- de 112g. i el manillar Race Face Evolve XC de 254 g. d'uns 660-670 mm. l'he substituit pel Easton Monkey Lite de 135 g., però de 610 mm., que implica perdre control baixant i sembla ser que per a rodar amb SS el manillar va bé que sigui com a mínim de 660 mm., aquest canvi, el de la potència i manillar cre que el tiraré enrera, és que tinc debilitat per la 4x.

Els frens Magura Marta de SI, no hi van bé, han de ser Post Mount amb adaptador per SI, si no, no va bé. Un cop muntats el Magura Marta els hi manquen uns tres mm. d'alçada perquè el disc no toqui amb el pont de la pinça, com sona, així que monta i desmonta, que és el que he fet, ara torna a anar amb els XT 2008?.

Quina sensació, la de llevar-me aquest matí i que el segon pensament sigui SS, i a més que també sigui bo, i ho és per la singularitat de la Vicious, no perquè sigui SS, sí perquè és una The Motivator, no perquè sigui lleugera, sí perquè és d’acer, no perquè anirà com la millor de totes, sí perquè la forquilla és de 437 mm., no perquè les bieles siguin “Light”, sí perque el seu acabat és impecable, no perquè els pneumàtics siguin coneguts per a mi, sí perquè WTB equival a ser pioners en 29”, i així seguiria i seguiria. Perquè els dos dies després de l’arribada de la Vicious a casa, han estat dies que han marcat la diferència, el que no sé és si serà inici de nova etapa, penso que sí, a sobre de la Vicious, penses moltes i moltes coses.

Els components detall a detall, potència i manillar Thomson, 4x 110 mm. 6º?, 172 g. i Elite 27,2 mm., seient Fizik Arione CX, (conjunt tija seient 405 g.), manillar Race face Evolve XC doble alçada, “over size” de com a mínim 670 mm., 254 g., frens Shimano XT 2008?, Post Mount amb adaptadors a SI, 927 g., punys de manillar Oury, 107 g., pneumàtics WTB Exiwolf 2.3 790 g.x2, i les càmeres de 190 g. x2, tanques rodes Shimano XT de 115 g., conjunt kit SS pinyo de 16 dents i separadors, 80 g., conjunt pedalier-bieles Race Face Deus XC Singlespeeder Chainset, 872 g., i cadena Shimano HG Narrow, 258 g..

Poso a part els pesos del quadre, rodes i forquilla, perquè és una xifra que cal tenir present:

Quadre Vicious Cycle The Motivator SS, size M, d’acer, amb la brida de seient i les pistes de la Cane Creek 110, 2,390 g.. Sí, sí, com sona, 2,390 Kg..

Forquilla Vicious, d’acer, 437 mm., 970 g..

Rodes Shimano XT 2008?, 1.761 g.. M'he quedat parat, són molt lleugeres, per ser Tubeless de veritat.

El pes total de la bike suma 10,391 Kg. però el pes a la bàscula real del conjunt és de 10,575 Kg.

És una sort pesa menys que la Superlight, ja és això, per això SS, uns 25 g. menys crec recordar, ara que com que hi són a les rodes, es notarà no?, NO!!!.

Demà posaré crònica de l'estrena de la Vicious a la sortida d'avui de quatre hores tocades escalant i baixant pels corriols del Maresme.

6 comentaris:

  1. Great explanation, nice bike, your bike....lets wait for the test !!!!

    ResponElimina
  2. Nice build.

    Why is thegreatescapemtb not on the laptop on the stairs?

    ResponElimina
  3. Molt bonica la bike, m'agrada molt més el sistema de l'excèntrica per poder ajustar la tensió de la cadena que el tradicional tensor.
    A veure si quedem un dia d'aquest per veure-la, ja que el tema del la èpica mensual i l'esperat sopar sembla que no es mou.
    Espero neguitós les primeres impressions, les visuals són impressionants.

    ResponElimina
  4. Moltes gràcies Xavi, moltes gràcies Michael, moltes gràcies Ritrasse, de fet estic meditant seriosament la crònica, mirant de ponderar les impressions de forma objectiva, i per aquest motiu podria ser interessant al mateix temps que prudent, esperar a posar les impressions de funcionament després d'unes quantes sortides, pel fet de que quan estrenes bike, on les meves primeres sensacions estan condicionades per la novetat del moment, i en cap cas voldria donar una opinió sesgada, que portes a exposar unes sensacions que amb el pas dels dies no siguin coincidents amb les que avui aportaria.

    Cal que fem èpica, és cert, i que la guinda sigui el dinar, o sopar, le que acordem, tant senzill com concretar una data, posar fil a l'agulla per modificar-la fins aconseguir que a tots ens permeti de ser-hi present.

    Sobre punteres desmuntables o excèntrica, jo preferiria el primer, per la possibilitat inicial del 1x10, però també és cert que jo volia en primer terme SS, i si Willits respirés, no et diria que no a una Trail King SS amb possibilitat de 1x10, tot i així he de dir que avui, després d'una única sortida corriolera, la sensació és de que el motiu pel que un 1x10 seria interessant com a complement al SS, és perquè la resta de genets entenc que aniran amb 3 ó 2x10, i això em deixarà sense possibilitat o aquestes seran molt reduides de poder coincidir amb ella a una sortida.

    Però bé la 29" SS, ja és a casa, ara a rodar-hi, i si bé, repeteixo ahir vaig concretar de posar la crònica avui, però crec prudent fer-hi més quilòmetres abans de posar què en penso.

    Però fora d'aquest motiu, avui, i ja he exposat que cal de més dies rodant, la meva primera impressió és de que les possibilitas de rodar amb 29" SS són obertes.

    ResponElimina
  5. Doncs que vols que et digui, la bike em sembla preciosa, la pintura pel detall de les fotografies es veu molt bona i ben acabada, una altre cosa es la decepcció que me portat en llegir 10,57 kg., això per mi en una rigida total iamb SS es molt, per més 29er que sigui i, si la que tenim d'anar a veure un dia d'aquests està en aquest pes doncs que vols que et digui, ja estic bé amb una doble, per això bescanvio el blur xc per un blur carbon i ja baixa de 10.

    Ens explicaràs la cronica i llegirem el comportament del SS, no sé la relació que portes, el que et puc dir es que avui on la sortida amb en MQL ha estat intensa i dura crec jo, al menys jo, que no ho hagues pogut fer-ho amb un SS, llavors si em decideixo li hauré de buscar una altre utilitat.

    El que sí serà interessant serà poder llegir de la teva mà el comportament de les rodes 29" amb neumàtic tubeless a molt baixa pressió espero, doncs si no, els teus braços ja deuen estar destroçats a meyns de que aquests dies no hagis fet peses o flexions.

    Bé, d'un bikeer com tú es pot esperar tot, no em semblava que fecis el pas fins més tard, en veure com d'altres qeien al costat fosc del MTB.

    Simplement, ENHORABONA per el nou "juguet"que tens entre mans, només una cosa, estic dessitjant pujar-hi i patir tots dos junts pels corriols i pendents de la meva terra, es més si una pandilla d'americans varen ser capaços de fer-ho i guanyar a una competició que varem anar-hi, per qué no, no ho podem fer nosaltres, guanyar no,es clar, partcipar-hi SI.SSSSSSSSSSS.

    ResponElimina
  6. Moltes gràcies Tagama22.

    El tema del pes pesat de la Vicious, amb la Niner no hi serà de manera tant extrema, vull dir que el meu quadre pesa 2,380 Kg. amb les pistes de direcció Cane Creek 110, i la tanca de seient, el Niner deu rondar el més pesat 1,5-1,6 Kg., això ja baixa la bike uns 800 g. és a dir , ja ets a 9,7 Kg, si poses uns frens com cal, seran uns 600 g., 300 g. menys que els que porta la meva Vicious, ja estàs a 9,4 Kg., amb unes rodes com les que us van oferir de 1,6 Kg. i els pneumàtics de 600 g.x2, ja et quedes per sota del 9 Kg. i la forquilla de carboni de Niner segur que pesa menys de 750 g. el que et deixa la SS de Niner, 100% rígida pels 8,8 Kg. i les teves bieles no passaran de 700 g. és a dir 150 g. menys, et quedes entre 8,6-8,7, amb SS, si la vols amb 2x9 suma 50 g. d'un plat, 200 g. dels pinyons i la cadena de més per ser 2x9, 145 g. del desviador, 200 g. dels canvi, i 200 g. dels gatells, i vas a 9,4 Kg. si poses forquilla la bike rondarà els 10 Kg. ben tocats.

    No hi ha més, si vas a Tallboy, aniràs a 10,8 Kg. que ja és un pes increible, de fet la Tallboy, avui com a bike total, deu ser, si va bé, que no ho sé, una bike de somni, certament.

    Sobre patir-la junts, Tagama22, soc fàcil jo de portar a la teva terra, una trucada o una proposta de dia i hora a aquí o al Social i seré a la porta de casa teva, amb la Vicious o amb la Supelight, la qüestio és sortir junts a pedalar.

    ResponElimina