Exciting times.
The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!
SingleSpyder.
dissabte, d’abril 10, 2010
Plats Fun Works, presentació
Seguint amb el procés de millora de la meva Ibis i de la Yeti de mon germà, us presento una magnífica alternativa pel que fa al pedalier: Fun Works. El conjunt de 3 plats, rodaments i bieles pesa només 720 gr. Existeix també la versió de dos plats, de 710 gr., però donat el tipus de bici i el terreny dur típic de les nostres conrades, vam preferir el clàssic de tres plats. L'estalvi de pes sobre els Shimano XT que portava son uns considerables 150 gr, que sumats al estalvi amb el canvi XTR i algun torniol de titani sumen 200 gr.
Podeu veure a les fotos que al darrera la biela en relleu apareix la autèntica marca del fabricant : Aerozine, i de fet si mireu la Web veureu que son idèntics.
També cal esmentar que el preu no es gens exagerat (actualment 259€ a Action Sports) i que els plats son compatibles totalment amb l'antic Shimano XT i d'altres fabricants, pel que el manteniment està garantit. De moment s'ofereixen en quatre colors de bielas : negres, vermelles , blanques i daurades, amb uns acabats impressionants i els rodaments a joc ceràmics.
El muntatge m'ha resultat extraordinàriament fàcil, només amb una clau Allen de 8 mm. Pel desmuntatge incorpora una arandela que serveix per l'extracció al afluixar el torniol. Sistema molt similar als nous plats XTR.
Veureu també a les fotos, els pots del nou lubricant a base de cera Squirt, que ja fa temps utilitzem i de moment, contents com en Trail.
Demà faré l'estrena oficial i rebran els primers cops, segur. Ja us en faré cinc cèntims.
Avui ha estat día de la primera sortida amb rodes de 29.... però m'estic referint a la de carretera: quina sensació! renoi, com corren i això si que es lleugeresa.
Salut!
Twenty NINER R.I.P9 + Cingles de Bertí
Pro anem per parts... tot va vindre d'una trucada al "boss" de TopFunBiking l'ex-corredor de trialsin Andreu Codina i tot varen ser facilitats per provar una Niner, dit i fet, aquest mati a les deu ja la teníem a la nostra disposició per provar-la a Sant Feliu de Codines (quin lloc millor per testar una doble susp. de 120mm. de rodes 29" i amb equipament de luxe?) trialeres amb arrels i pedres traidores, fang, rierols, pistes de fort desnivell i els inevitables arbres caiguts al mig del pas... uuuuaaauuuu!!
Ha quedat sobrada-ment demostrada la superioritat de les rodes 29 envers les 26 per les trialeres de baixada amb pedres i arrels.. no hi ha color...
Si voleu mes informacio de la unitat provada la trobareu al SoloBici nº 227 d'aquest mes.Tot aixo em dona molt per reflexionar...
Ep nois, acabo de veure a la web de crank brothers que han tret les llantes cobalt en versió 29". Com que fins ara no hi eren en aquesta mida no us havia comentat res sobre les meves llantes però ara que hi son us vull explicar la meva experiència amb les iodine de 26" que son la versió enduro mentre que les cobalt son la versió rally.
La veritat es que jo ja estava content amb les meves crossmax st i la trencada de un radi va ser la excusa per fer un canvi que en principi el veia mes cosmètic que res.
Després de haver-hi fet prop de 700 Kms. he de dir (sempre segons les meves percepcions) que es un canvi radical respecte a les anteriors llantes.
La bicicleta ha canviat molt i a millor. L'aspecte cosmètic es important però on es nota mes el canvi es en la conducció, tant en pujades com en baixades.
Lo primer que notes es que son molt, molt rígides. Això ja ho vaig explicar en les primeres impressions però es que ara, després de uns quants kms. ho confirmo que no era efecte placebo. No flexen res de res, ni lateralment ni verticalment. Si portes la bicicleta una mica rígida notes cada oscil·lació del terreny. Poder resta comoditat però per absorbir el terreny ja hi ha les suspensions. Lo important al baixar es que quan traces la corba no tinc aquella sensació que a vegades la roda de davant semblava que perdia tracció i anava a lliscar. Lo mateix al eix del darrera.
A les pujades, crec que deuen ser els 6 trinquets, fan que la mes mínima insinuació de moure la biela es transmeti al terra, ja no a la roda. Et dona una sensació de tracció total i que no es perd res entre el pedal i la roda.
Res, que nomes confirmar lo que ja vaig explicar i que les recomano totalment. A mi m'han canviat les sensacions que hem transmet-eia la bicicleta i ara baixo molt, molt mes segur i en tot tipus de terreny: pista amb pedra solta, pedra agafada, senderó, …
Ara que ja estan disponibles en 29", serà un bon complement als vostres dracs ja que en les de 29 es molt important la rigidesa de la llanta.
Les podeu veure a aquí
Records,
Preliminars.
Som primera hora més u, vull dir que per una confusió, el rellotge marca una hora menys, i un quart de vuit, era un quart de nou, pel que tot va una hora "passada", però no "passa" res, les primeres sensacions, són les millors des del 2009.
Un moment em ve al cap, l'instant, el moment de trobada després de quilòmetres i quilòmetres de carretera, d'un darrer tram ple de corbes i més corbes, un instant concret, quan per fi vàrem coincidir el Team, amb els SOLO, el següent fotograma, és el del dinar a aquell menut i entranyable racó on varem compartir un primer àpat a terres italianes.
I aquestes imatges, lligades amb les sensacions d'aquest matí, on he anat a buscar el pa, ja equipat de bike, amb la Vicious, són símptomes de que la jornada serà, i serà de les millors, de ben segur.
He sortit a buscar el pa, equipat de biker, amb pantaló curt, i jersei de màniga curta, amb camals i manegots, la sensació de 10/10, quin conjunt, inici de la jornada vestit de biker, esmorzar a casa i d'aquí a una estona, curta, iniciarem ruta, per seguir fent ruta, més ruta, més ruta.
Els Dracs revisats des de la darrera sortida, ara fa ja tres dies, sí, sí, tres dies aturats, per això el meu escrit d'ahir.
Preparats per escalar, per baixar, per esperar fer realitat els trams més durs, per això aquest escrit ara, abans de sortir, perquè en tinc una de cap, encara no sé quina, però en porto una de cap, encara no sé quina, però d'aquí a unes hores, ja us exposaré quina ha estat.
Genets, Dracs, i una jornada únicament de MTB, únicament?, és una manera de dir, que som a un únic univers aquest matí, un de sol per a nosaltres, som hereus d'un espai, d'un somni, el de volar amb els nostres Dracs, poc més puc demanar aquest matí, a la tarda, amb la caiguda de la nit, ja no ho sé...
divendres, d’abril 09, 2010
Dies de sortir.
Podrà semblar que comença l'època de les bones temperatures, i que ara, aquests dies, aquestes setmanes, són l'entrada a uns mesos perfectes per pedalar.
Cal, a mi personalment, que em recordi que aquestes setmanes són de les millors de l'any, no fa calor, no fa fred, el terreny està senzillament perfecte, ni sec, ni ple de fang, al punt. O millor dit, hi ha tots els terrenys, però en cap cas en la seva màxima expressió, vull dir que a les zones obagues hi ha fang, sí, però no un pastel inciclable, i a les zones assolellades, el terreny té menys grip, però no fins el punt de perdre perillosament la tracció, arriscadament sí, perillosament, encara no.
Fet que em permet de gaudir de les millors sensacions, per la raó de que pujo per llocs impossibles, per la perfecta tracció que presenta el terreny, i baixo per zones tècniques realment reptadores, i tot per un terreny que fa que sortir guanyador tant pujant com baixant tingui tot el seu sentit de ser.
Vindrà l'estiu, el terreny estarà sec, lliscador, al mig dia serà difícil rodar per la calor extrema, a les baixades em mancarà aquest grip òptim que tinc ara, i a les pujades a aquell punt crític on la fatiga puntual ataca, s'hi sumarà la caiguda lateral de la roda posterior que fa que posis peu sistemàticament, on ara senzillament hi escalo amb èxit.
Ara, aquestes setmanes són or per a mi.
És evident que cada zona és un món, i que jo faig referència a una zona concreta, Maresme, ho sé, i com sempre miro de remarcar, és, són, les meves sensacions.
En aquests dies, cada dia que resto aturat sense sortir, val per tres de ple hivern, o de ple estiu, per tant m'he de mirar de imposar sortir més.
La primavera és estació de sensacions, de fer i gaudir de manera particularment intensa.
Fet que fa que cada dia, cada sortida tingui una transcendència que en d'altres moments no tindria, gaudir d'aquests ha de venir precedit del privilegi de rodar en aquestes dates, on la realitat no queda massa delimitada en vers la frontera de la imaginació, i això fa que sortir a la primavera amb el meu Drac tingui un sentit diferent, sentit personal e intransferible, és cert, per això som únics.
Això, entre d'altres moltes coses, és el que em fa sentir diferent a aquesta estació. Més genuí no seria la paraula, sí més constructor, molt més constructor que a les altres estacions.
Neguitós per la propera sortida de demà, per definir la zona, la ruta, la seva duració, en cap cas per quina serà bike.
MTB, MTB, MTB.
Roads on the MTB!!!
Setting pace on my 2.40 MTB tyres against a road bike was good for the legs and lungs. The road home had a few nice climbs. A good dry evening and roads not to busy with schools still off and Easter holidays over here dragging on this week. Just short of 60km was a nice work out.
Adventure Racing in Wicklow next weekend and I havent done enough training. Just using it to see what level I am.
Santa Cruz Nomad C
The last revision to the Nomad came less than two years ago and focused almost solely on the bike’s suspension design. That bike went on to garner acclaim from the industry as well as scoring an excellent 4.5/5 stars on BikeRadar.
The mk2 bike will remain in the line but Santa Cruz will add a new version, the Nomad-c, that takes all they have learned building the new Blur XC, LT and Tallboy in carbon.
Carbon fibre frame
The new carbon chassis chops a whopping 1.25lb off the weight of the aluminium model, while at the same time, according to Santa Cruz, increasing strength and stiffness by large margins. Keep in mind, the aluminium Nomad isn't exactly a porker and has proven its strength for the past year-and-a-half. Early production Nomad-c frames are weighing in at a claimed 6.1lb with RockShox Monarch 3.3 shock.
“Before anyone calls foul about using a light shock like a Monarch for a hard hitting bike like the Nomad, add a third of a pound for a Fox DHX air or just over a pound for a DHX RC4 coil,” said Michael Ferrentino, the brand’s marketing manager. “Then go compare ...”
VPP suspension
The suspension on the Nomad-c is the same found on the aluminium Nomad. It features Santa Cruz’s latest generation Virtual Pivot Point design with 160mm of travel. VPP is defined by a pair of counter-rotating links that offer a falling to rising shock rate, along with instant centre migration traits that minimise chain growth and maintain lively pedalling with a designed-in degree of anti-squat.
The shock rate allows for plush, compliant suspension behaviour in the early part of travel, letting the shock react quickly to trail debris and smaller impacts. Then, as the shock rate flips to a rising rate later in the travel, it offers progression to resist bottom-out near the end of the stroke.
Santa Cruz pay special attention to the hardware they use within their VPP suspension system. The lower link is aluminium and equipped with a pair of grease ports to ease maintenance. The upper link is moulded carbon fibre. The pivot axles are 15mm diameter aluminium rods that thread into the frame on one side, with locking collet heads on the other. This allows them to tighten down and correctly preload the angular contact pivot bearings.
By threading into one side of the frame and then locking into the other, the pivot hardware plays an important part in maintaining the stiffness produced by the carbon front and rear ends. The axles are designed to allow for easy removal for service and there isn’t a need to remove the cranks or disassemble the bike around the pivot hardware.
Frame construction
Santa Cruz say that by laying up and curing the entire front triangle as a single piece, instead of assembling or bonding pieces together during the process, less material can be used to achieve the same end. Suspension pivots, disc mounts and ISCG05 tabs are all moulded into the frame in this process.
“We overbuilt things in critical areas,” said Ferrentino. The underside of the down tube features five layers of uni-directional fibre, two of Aramid fibre and one layer of 3k weave. This is all in an effort to ward off all things sharp and pointy. The chainstays have extra layers of material for the same purpose.
The one-piece layup and moulding allows the use of continuous fibres throughout the frame, which is said to allow the structure to more widely distribute loads and absorb impact energy. A proprietary manufacturing process allows Santa Cruz to precisely control both the outside and inside frame shape while compacting the laminate layers, which in turn results in superior stiffness and strength while eliminating excess material.
“We don't have any fancy acronyms for this, but it is unique – nobody else is making carbon fibre mountain bikes this way at this time,” said Ferrentino. “And, while we don't have the selling power of a carefully focus-grouped nickname behind the process, the results are pretty enough that we are proud to show off what the insides of our frames look like. You'd be surprised what you might find inside some of the other frames out there.”
Details, and stuff
Alongside the carbon fibre makeover, the VPP suspension and solid pivot hardware, Santa Cruz have added an impact absorbent protection strip underneath the down tube and along the drive side chain- and seatstays. There's a metal plate to protect from chainsuck and you'll find cable stops for telescopic seatposts integrated into the frame.
An ISCG05 chainguide mount is moulded into the bottom bracket area during layup, as are the disc brake tabs and dropouts. Up front, there's a 1.5in head tube since Santa Cruz believe this bike can take more abuse than most tapered-steerer forks are intended to see. “You can have it any colour you want, so long as it's white with black decals or a matt carbon colour with gold pinstripey decals,” said Ferrentino.
The Nomad-c will be available for delivery from mid-June, in all the usual build options per the Santa Cruz website. A Nomad-c page is still in the works. Prices start at US$2,499 for a frame and Monarch 3.3 shock. UK RRP has yet to be confirmed but is expected to be around £2,499 by the time shipping costs, import duty and VAT have been added.
dimecres, d’abril 07, 2010
HR.
Per aquest motiu, la decisió ha estat clara, cercar dos unitats de pulsòmetre de la mateixa marca, és a dir Polar, però aquest cop no de canyell i adaptable a la bike, si no a l'inrevés, i que pugui llegir el sensor de peu d'anar a córrer S1, que tingui la funció de llegir els sensors millorada, en el sentit de que les lectures tinguin una millor protecció contra les interferències.
Entre els candidats, tres en concret Polar CS400, CS 500 (nou model), i el CS600, no el CS 600 X, que també llegeix la potència via el sensor específic, però que té aquest darrer més capacitat de memòria, és que nosaltres no utilitzem ni cadència, ni potència, ni lector via la unitat G3 GPS, he de pensar que és el motiu pel que la versió X necessita aquest augment de capacitat de guardar més dades. Així que aquest han estat els factors que han determinat d'elecció del HR.
Finalment el model seleccionat ha estat el Polar CS 600 Pro Team Edition, que té totes les funcions que us he indicat, i moltes d'altres, penso per tot el que he llegit d'aquestes unitats, que són avui per avui de les millors opcions.
El CS500, no, perquè és molt nou, ni parlar-ne. El meu dubte amb aquest ha estat que per visualitzar les diferents funcions fas oscilar l'aparell sobre la base que el fixe a la bike, fet que m'ha fet dubtar si per muntanya serà un bon invent, pel constant moviment brusc que pateix el manillar de la bike, i més amb la Vicious rígida.
El CS 400, no, perquè no té la millora de la protecció contra interferències que sí té el CS 600 PTE. en cap cas sé si serà una millora evident, però sempre tindrem més probabilitats de que això sigui així, és el que ells en diuen Polar W.I.N.D. i que veurem si és o no una millora real, o un argument de vendes decepcionant.
No he comprat els segons sensors de velocitat, ni els soports per les segones bikes, perquè la Yeti ARC anirà sense i la Superlight també, únicament amb lectors de velocitat, Polar 725X, el que en quedi, i Cateye Microwireless respectivament, res més, són les que surten menys, si els CS600 funcionen, aleshores ampliarem els sensors i soports a aquestes dues bikes.
Els actuals 725X finalment, a les properes setmanes pasaran a millor vida, decididament. Cansats del seu darrer mal funcionament, però també valorant que ja porten unes quantes campanyes a sobre, jo diria que sis, i també crec poder afirmar que La Volta a la Cerdanya 2004?, l'única a la que hem anat i que a data d'avui penso encara que la darrera, i 100 Km. Camins de les Guilleries 2009, amb les pluges, millor dit tempestes, van marcar a les respectives unitats de la Betty i meva, el que després seria un funcionament erràtic, ara van, ara no van. Crec que per la sorreta entre els pulsadors, que també va entrar a dins va ser la responsable de malmetre, de la unitat de la Betty que indicava el desnivell acumulat, i a la meva la visió complerta dels números, i de les dues del correcte funcionament dels càrdios.
No he exposat d'altres marques que hem valorat, com VDO Z3 PC-Link, o Sigma ROX 9.0, pel fet de no canviar de model pel que fa al Polar Trainer, i la seva rutina d'ús.
dimarts, d’abril 06, 2010
Festa MTB II.
Sortim a dos quarts de vuit de casa, i rodem tranquils per pista, per ser a les nou al punt de trobada amb els que seran els nostres guies durant la jornada d'avui.
Dit i fet, a les nou tocades som al restaurant, on esmorzem pa torrat amb formatge i llongonissa, vi i gasosa, per finalitzar un bon cafè amb llet. Dada curiosa, durant l'esmorzar no parlem en cap cas de la ruta que hem de fer, auguri de que els guies ho tenen clar?. Un detall, en arribar al Restaurant, els nostres dos companys de ruta, ja hi són, i la taula ja està a punt, amb tots els plats i àpats servits, de 10/10, un esmorzar, farcit de rialles, i de bones converses, preliminars aquests del que ha de ser i va ser una magnífica jornada de MTB.
Sí, sí que ho tenien clar, en menys de quaranta minuts som fora del restaurant, i passats els primers minuts, ja rodem entre corriols, com us ho dic, i així fins les properes tres hores, tres trams d'enllaç de menys d'un quilòmetre cada un són les pistes amples que hem fet, la resta sender darrera sender, dos concretament, un pels seus tobogans peraltats sinousos i el segon per ser un corriol obac de dos pams impecable, d'una hora de duració, són, penso, les dues joies de la jornada corriolera. Per on els darrers anys he baixat per pista, avui he fet un corriol que diria que sumat al descobert a la darrera Festa del MTB, que també anàvem amb els mateixos guies, són les grans troballes del 2.010. Aquests primers d'ahir perfectes per passar-hi, a diferència del de la primera Festa Biker, ara tapat i inciclable pels arbres caiguts al mig del sender.
La meva experiència 29", amb les 26", una doble i dues semi rígides, de 10/10. Senzillament perfecte, baixant segurament, certament es pot anar més ràpid, jo però amb "anar fent" vaig perfecte.
Pots demanar bons corriols a una jornada de MTB, però el present de fer-ho amb dues persones que estan pendents de fer-te gaudir de cada minut de la jornada, no té preu, quin clima més especial el d'ahir.
Una Diada com aquesta ja hauria de quedar establerta com a fixa, dins del calendari de l'any.
Dos guies que pugen bé, i baixen encara millor. Una pujada de més de mitja hora tocada on m'han deixat impressionat, on en tres pujadors matadors, i en cada ocasió, el seu somriure ha estat el seu missatge, on cercar nous corriols ha esta la seva contesta a cada tram assolit.
Com van en bike, com ho viuen, és combustible fresc per a nosaltres, estem entre companys de ruta, que no és fàcil de dir avui en dia.
Quin corriol el darrer de baixada, quin somriure permanent durant aquest tram, i durant tota, però tota la sortida. És que compartir de forma planera tanta estona a sobre de la bike, on prima compartir junts, pel fet de ser els que som, i que el "on anem", perdi la seva consistència i el "amb qui anem" sigui el pal de paller, genets de Drac, quin privilegi, ser entre qui hi vol ser, això, aquest fet, és, la resta de coses passen ja no a un segon terme, no, si no a la cua de tot, i on tot i la seva cua, són importants, però prima el compartir el moment, i no el proper per fer.
Una dada important, ni una sola trucada de telèfon, ni una sola en tota la sortida. Una mica per no dir, exactament, que quan no hi havia mòbils, així de senzill, així de fàcil.
Tots ben equipats, les bikes de 10/10, ni una sola incidència.
Després de la sortida fins a quarts d'una del mig dia, dinar de brasa, entre família biker, un festival de dinar, però un festival, això sí, Primer Ministre sense cerveses, bé, la seva presència anecdòtica, en canvi, en lloc seu, bon vi i molt però que molt bon cava. Per postres La Mona amb l'ou de Pasqua irlandès, bon cafè i millor sobre taula, molta conversa, moltes rialles, i finalment com a cloenda, retorn a casa, amb una ruta dura, certament, amb una pujada notable, "pistera", amb una baixada interessant fins a Cabrils, per a rodar, rodar, i rodar fins a la porta de casa. Arribada quan el sol ja ens feia notar la seva marxa, les sensacions úniques.
Finalment setanta quilòmetres tocats, per sobre dels 1.800 m. +, que si bé no són 100 Km., sí que són el que ha de ser per la que diria que ha estat la millor jornada de MTB del 2.010 i de bona part del 2.009, a excepció de la ja esmentada primera festa biker amb els mateixos genets en qüestió.
Incidències cap, bé sí, el del vol rasant del guia principal, que ha aterrat sense cap conseqüència greu, un guia decidit, com ha de ser.
Quin protocol d'amabilitat, quin doll d'atencions, clar que tot té el seu sentit, tot té el seu perquè, però aquest ja és guardat al baül dels temes "reservats" entre aquest reduït grup de bikers vallromanins.
Genets, ahir va ser un dia per escriure amb lletres d'or dins d'aquest espai de The Great Escape MTB.
Eines les de sempre, equipats de primavera, aquest cop amb jaqueta, que a la tornada després de Cabrils i fins a les Cinc Sènies les hem portat posades.
Començar el dia avui després d'una diada familiar com la d'ahir, no té preu, i com que no en té, haurem de repetir, de ben segur.
Genets de Drac, soc al Mirador del Drac, i quan ens mirem, quan creuem les nostres mirades, el meu Drac somriu, serà un senyal?.
MTB, MTB, MTB, gràcies estimats guies per la jornada de bike d'ahir, un plaer a repetir, un gaudir per fer MTB, MTB, MTB.
diumenge, d’abril 04, 2010
Continued.
Les sensacions avui, molt millors que a la darrera ocasió, de ben segur perquè el recorregut ha estat un de molt diferent. I això ha fet que l'entrada fos més agraïda, fet que ha provocat un millor clima entre la Superlight i el seu genet.
Un aspecte important, a les primeres baixades m'he adonat que el nou disc de fre de 180 mm. i les pastilles noves d'aquest conjunt, no frenen gens, i mira que tant el disc com les pastilles les he netejat amb el líquid específic per evitar aquesta manca d'eficiència. Tot i així cal rodar més, són els primers quilòmetres i cal un rodatge previ per a poder gaudir del millor rendiment.
També he patit la substitució del manillar de 560 mm. per l'actual de 600 mm. fet que provoca una modificació de la posició de les manetes de fre, i fa que sigui necessari substituir els punys, per uns més amples, també reposicionar el bloqueig de la forquilla Rock Shox SID WC, pel fet que els punys són decididament molt curts, i això provoca que pujant sense voler canvio al agafar-me als Grips, cal posar uns punys amb més amplada, i les manetes de fre les he de reubicar més lluny de les mans, de manera que pugui frenar bé amb un sol dit. Ara m'han quedat molt properes a la punta del manillar i no en va gens bé, pel minúscul braç de palanca que faig amb la maneta. El bloqueig de la WC l'he de baixar una mica i estarà perfecte.
Un altre detall, el Maxxis Crossmax UST 2.0 posterior ara sí ja ha de donar pas al Maxxis Monorail UST 2.1.
I provocat pel fet de sortir amb la Vicious, 100 % rígida, cal baixar un 5% aprox. el SAG, tampoc més però sí que necessito un xic més de plataforma, tu diràs, venint de la Vicious, la Superlight ara em sembla una moto de camp, amb unes suspensions de recorregut infinites, i dolces, molt dolces.
La posició a sobre de la Superlight és un xic més tombada que amb la Vicious, pel fet de que hi ha 1 cm. més de Top Tube, 1 cm. més de la potència, i perquè amb la Vicious ara porto manillar de doble alçada, com és el Race Face Evolve XC i a la Superlight el pla de la casa FSA, el model SLK i també perquè l'angle del tub tija no és, penso i no ho pensava inicialment, el mateix, siguent una mica més relaxat a la doble, és la sensació que tinc, cul enrere i manillar endavant, sensació que tinc ara després de rodar amb la Vicious, no la tenia pas abans, en cap cas.
Per a mi, la Superlight, era la bike més atacadora que he tingut mai. Ara no, ara és la Vicious, però miraré de posar-hi remei, de fet estic obligat a fer quelcom, unes Guilleries 2.010 així impossible ara, amb les millores que he experimentat de posició a sobre de la Vicious, obliga a aplicar-les a la Superlight.
O fer els 100 Km, Camins de les Guilleries 2.010 amb la Vicious o sortir d'aquest túnel amb la 26"?.
Després de la pluja, les dobles roden.
Susqueda-Sau-Rupit i d'altres...
Molt curiós: això es un caprici artístic de l'erosió natural? ..o es que algú pateix d'avorriment i mou les pedres..?Com es pot comprovar en el gràfic la ruta te aquest itinerari:
Susqueda-Sau-Rupit-Salt de Sallent-l'Agullola-Susqueda (61 kms.)
Nou bikers amb diferents nivells, pro tots amb les mateixes ganes de passar-ho be, aquesta vegada sense estres, gaudint, amb dinar a Rupit.
La baixada de l'Agullola fins Susqueda.. EPICA!! desconeguda per la gran majoria de bikers i reste de "fauna".
Incidencies: cinc punxades de roda!! molta pedra amb canto viu.. a veure si la penya s'entera de que existeix el tubeless!!
La X-Control m'ha tornat ha demostrar que es una gran rodadora perquè el tram del Pantà de Sau fins Rupit de uns 14 kms. seguits de pista cimentada (o tindria que dir simplement una carretera) hi tingut constantment pujant la sensació que que anava amb una bike de quadre rígid, tot i que ja havia sortit abans amb aquest Drac no deixa de sorprendrem, VPP power!
Avui descans, i demà tornem-hi..!
dissabte, d’abril 03, 2010
Recuperació.
divendres, d’abril 02, 2010
Avui 29", demà 26"?.
Avui sortida amb la Vicious.
dijous, d’abril 01, 2010
Alleugerant
Hola amics,
Fa dies que no escric res , però si que de tant en tant us llegeixo i veig que esteu en proves continues amb les vostres bicis. Molt interessant les comparatives entre la 29" i la 26". Veig que en Trail ha fet un bon canvi de drac, que segur que l'hi donarà plena satisfacció. No hi ha res millor que un VPP per la suspensió posterior. Felicitats.
Aprofito la ocasió per posar-vos al dia de les nostres aventures i desventures pel Vallés.
La nevada va ser important, el plaer de sortir trepitjant-la s'ha vist enfosquit per que ens ha deixat la major part dels corriols plens de pins i alzines tombats, de manera que sortir per les rutes de costum s'ha convertit en un autèntic calvari. He vist més d'un grupet de bikers amb el xerrac a l'esquena, però les tasques de neteja son gairebé èpiques degut a la quantitat de entrebancs que es troben.
I jo segueixo en el procés d'alleugerament del meu drac predilecte, la Ibis Green Nuclear Pesto. De moment ja està gairebé en el seu pes original o del primer muntatge, es a dir 11,5 Kg i no sembla haver perdut qualitats baixadores ni seguretat en la conducció ni comoditat, factors tots importantíssims per mi, ja que els meus ossos ja no estan massa nous per suportar vibracions intempestives ni tortures diverses. Despres del canvi de rodes i neumàtics per versions menys pesades, però sempre tubeless, ha arribat el torn dels components. De moment, un nou rotor de 180mm. de 110gr., torniols de titani als frens, direcció i anella de la tija, nou canvi XTR amb patilla de carboni, nous punys d'escuma, seient Fizik Alianté de carboni i properament eliminació dels visors dels polsadors, noves bieles ultralleugeres (però de tres plats) i torniols d'alumini a tot arreu on es pugui, amb el que he calculat quedarà en en 11,2Kg, que ja està força bé.
Tot això em fa una mica de por, ja que la fiabilitat suposo que baixarà una mica, però s'ha de provar per millorar. De moment , mon germà diumenge passat va partir la cua de carboni del canvi XTR de la seva Ibis, tal com es veu a les fotos, comparades amb el canvi que tinc a punt per muntar a la meva. Son coses que et fan reflexionar, ja que a més , el recanvi val 100€, però estem cercant alguna solució alternativa per salvar-lo.
El següent pas a fer seria canviar els frens Shimano XT de 4 pistons, però quan penso que m'han acompanyat en tres bicis al llarg de 6 anys sense ni un sol problema i amb una potència i progressivitat modèlica em repenso. Primer tinc marge per alleugerar en altres llocs menys crítics i encara puc restar alguna cosa amb torniols, fundes de cablejat, etc.
A l'espera de la temporada de carretera, que serà amb la meva Progress Scandium de sempre, també segueixo fent sortides amb la meva Santa Cruz Blur XC, depenent de les dificultats de la ruta prevista, agafo aquesta o la Ibis. Ara estic pensant en quina m'enduré a Cadaqués demà, ja que segur faré mes d'una sortida amb la colla gironina.
En fi, molts records de la nostra colla per vosaltres i bones vacances a tothom.
Primeres impressions 26"-2x9 vs 29"-SS.
Avui he fet el mateix circuit que ahir, excepte la majoria dels bucles que avui els he deixat per un altre dia.
Primera volada amb la Neus...
Lo adient el primer dia es la posta a punt de frens, canvis, i sobretot de suspensions, i això es lo que hi fet. Després del primer contacte al mig del carrer per comprovar que tot funcionava hi pujat directe amb direcció a Sant Martí de Mata per ajustar el SAG (portava la motxilla plena d'eines i la bomba d'alta pressió per fer el “setting” final.
A les baixades rapides amb forts esglaons la Hi-Fi te un comportament mes noble donat el fet de que te mes recorregut a la part del darrera i potser per la seva especifica geometria Gènesis 2, pro tant als corriols sinuosos i tancats com a les pujades mes exigents la X-Control es demostra clarament mes rapida i et dona aquell toc de “xispa” ...aquell “feeling” que fa que et surti un somriure d'orella a orella...
En resum, una maquina, un Drac, per gaudir, per disfrutar, que al cap i a la fi es lo que conta.
MTB, MTB, MTB..!
Genets de Drac: Primavera.
Quan un biker és un genet, quan una bike és un Drac, quan això és a la teva ma, quan aquesta imatge és a la teva ment, aleshores ets, i senzillament és, i quan comparteixes aquestes imatges a un espai com a The Great Escape MTB, i tot segueix el seu curs, és que ets a terra de creadors.