Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

dilluns, d’abril 10, 2023

Super propostes )

Dins d’un dilluns fent per descansar, que bé, que bé, que bé, i la Reina torna a ser dins dels Vols mentre jo treballo per mantenir la prudència, fa una estona per una temperatura de 24°C ja hauria tornat a sortir, impera de moment però la moderació.


Una primera proposta la d’ahir que ha implicat de fer sortir el Gran Drac esportiu, arriscat, perquè no és castigador, no, no hi ha mot per a mi que defineixi l’exigència que em comporta, més que els ja de per si exigens Dracs, el fet però és que pilotant, mirant de millor dit, fins i tot hem filmat un video, així quan tornem a imatges i videos de donar-se la pensada compartirem. 

La zona per aquesta breu aventura sempre propera el tercer Mirador, l’estona a dalt del Gran Drac esportiu no superior a les dues hores, o proper, les característiques de lleugeresa, de pneumàtics a la pressió justa, un conjunt de frens ara a punt de ser un altre cop ben rodats per uns disc nous i ferodes però ja aquest punt inicial el seu comportament el defineixo com d’impresionants, un seient a una mica més d’un pam del terra, i una direcció molt precisa, literalment amb aquests detalls esmentats marquen un comportament dinàmic per a mi molt excepcional des del primer segon, l’única diferència avui entre Dracs i el Gran Drac esportiu és que encara avui aquest darrer  la distància recorreguda vers els primers és més elevada, i el temps dels Grans Vols també fins fa una setmana,  perquè els Vols en dues ocasions ja el superen, no encara quan parlem de la distància. Però d’aquí a un cert temps, espero, els Vols superaran el temps i la distància mitjana dels Grans Vols, però aquesta situació és una característica excepcional motivada per la nostra manera de gaudir de la disciplina, si no, no seria el cas, perquè res proper pot iniciar-se a tocar de les quatre o les cinc del matí, i posar peu a la mitja nit tocada,  com a praxis regular d’oci a casa, el Mirador dels Dracs, aquests darrers, espai i Dracs ho tenen/ien com una normalitat, cert també que no recent, possiblement sí propera, m’agradaria, perquè la Ruta  de les Sogres ha de donar pas a una nova ruta ara a aquest tercer Mirador, podria posar-hi títol, la Ruta dels Santuaris, però no cal mantenir aquesta capçalera, sí que puc dir que és un privilegi preciós poder proposar-la. 

Principat

També pot passar que aprenguem a ser a dalt dels Grans Dracs i la situació es torni a revertir, és a dir que féssim sessions maratonianes també a dalt d’aquests Grans, però passarà un cert temps en tots els casos doncs ara estem reiniciant tot just els Vols de Drac, i els Grans Vols com a concepte són singulars, la Reina no hi és encara, i de ser una posible opció, aquesta seria una decisió personal, en tot cas estaríem tot just començant fet que implicaria d’una inversió de temps important, en cap cas d’avui per demà, sí que guanyaríem molt de temps si a nivell d’aficionats ho concentrem a circuits tancats i prou, ho dic perquè jo he iniciat aquesta via en primer terme sota la supervisió de monitors i en una sola jornada he avançat anys, ha anat tan bé que repetiré curs i nivell, ara encara no, han de passar quilòmetres a dalt del Gran Drac més lleuger per passat un temps prudent tornar-hi per mirar de consolidar aquestes tècniques ))

També tinc una proposta per fer venir un segon Gran Drac esportiu, doncs deu anys després de l’arribada de la meva generació, que no de la meva unitat que va venir el 2019, ara ve una segona generació, únicament d’aquest unes poques unitats, del meu crec recordar que n’hi ha uns tres-cents, ara aquesta nova generació únicament la portaran un temps molt breu, i no seran més que aquestes poques dotzenes, i en aquesta ocasió es comercialitzarà durant tres o quatre mesos i prou segons informa l’importador i la fàbrica. El color dificulta aquesta opció per a mi, perquè jo estic per com l’On One, com el Gran Drac esportiu actual, sempre blanc de poder ser, i tot i així també ho he de valorar, si realment ve, de si vull renunciar a aquest color, i que entre d’altres aspectes fins fa dues setmanes també oficialment s’afirmava que no vindria cap d’aquestes unitats de nova generació a Europa.

A l’hora que quan parlem de pneumàtics els Ikon estan a casa de forma continuada amb el pas dels anys, és a dir Maxxis s’imposa, amb els diferents Grans Dracs amb el més lleuger no es mourà en cap cas dels que porta perquè el seu comportament dinàmic és excepcional, aquest Gran Drac és tant però tant extrem que la possibilitat d’evolucionar els pneumàtics és zero per a mi, i ara m’adono que com el  darrer Vol, fa uns dies també vaig haver de tornar després dels cinc primers quilòmetres, en aquesta ocasió perquè les pensades no anaven lligades a la concentració necessaria per poder mirar de pilotar, així el Gran Drac esportiu el tinc pendent encara sobre si faig venir uns pneumàtics un graó més extrems, em venen el cap quan parlo de Vols les The Raven de NoTubes, amb unes característiques per a mi molt difícils d’explorar, quasi que per ser molt específiques encara avui deu any després no les entenc prou bé, sí que d’estar disponibles avui serien una realitat a casa, amb les Ikon de costat, les The Raven a Finale necessitaven d’una pressió determinada segons el tram de dia una, i segons el tram de nit una altra, crec, quin nivell requerien aquests pneumàtics, i quina manca d’aquest tenia i tinc jo passats ja catorze estacions, que aviat és dit, del 2009 el 2023 quasi res, tot evoluciona, llegia que a aquest any no hi ha WEMBO sí UCI un altre cop.  

En tot cas si em centro en repetir amb les gomes que porto ara en el Gran Drac més esportiu crec que no serà el cas mantenir les del darrera així que novetat en principi n’hi haurà, i a on els propers pneumàtics requeriran d’endinsar-me en el món de les pressions i les temperatures, així com també dels minuts d’ús i les condicions ambientals d’aquests durant el tram, renoi, renoi, renoi, i no és novetat, les NoTubes ja ho requerien, i en menor grau les Ikon, justificat perquè el 2009 les The Raven eren la darrera evolució de pneumàtics en 26”, i les Ikon són de les darreres  en 29” passats ja quasi quinze anys de la primera i darrera importació de totes aquelles Maxxis en 29” des dels USA gràcies el Primer Ministre,  i ja no recordo quin model era no sé si els Ardent o les Crossmark evolucionades per en Sauser encara en 26”, i únicament en la versió de les pesades i quasi extingides avui UST, a on encara no hi havia en cap cas l’opció d’avui tan extesa en TR, i molt menys EXO ni tampoc 2C, ni 3C, que emocionant va ser, que emocionant és, i quin privilegi si podem gaudir de les properes evolucions, aprofito també per comentar que estic fent una llista per muntar a aquest tercer Mirador un petit i modest espai per poder fer tots els manteniments, dels Dracs i dels nous i diferents Grans Dracs, a veure, a veure també ))

Principat

Cal esmentar que cada Drac, que cada Gran Drac requereix del seu equipament específic pel genet, i el de dimarts que vull i tinc previst anar a provar també requeriria d’un equipament diferent dels dos que ja disposo, si finalment aquest ve cap el Mirador, des del cap, amb els diferents cascs, fins els peus passant pel calçat, és a dir, d’aquestes disciplines més noves no tinc ni idea de quins equipaments necessitaré finalment, de ser hauré de començar quasi des de zero, i no passa res, a l’inrevés. El què sí vaig tenint clar és que han de ser equips molt lleugers, molt, també que siguin molt còmodes, i a l’hora molt resistents, idèntiques característiques com els que portem durant els Vols. Com a dificultat que ja és una norma com ho és que no hi ha massa informació sobre aquests aspectes, vull dir com us deia fa uns dies no sé diferenciar prou bé els equipament més maratonians per a nosaltres, i els equipaments per les E-bikes, dic per casa tot i que avui per avui no els requerim, sí que rodem com si hi siguessim, tot té, tot requereix del seu punt de reinici. Amb les gravel em passaria el mateix, per sort ara per ara no obrim aquesta porta, no l’obro si més no jo, hi ha una llista extensíssima d’equipaments també propis d’aquesta disciplina derivada llunyana de les originaries monstercross i que tampoc sé diferenciar. Però pel cas que m’ocupa si per MTB ja tinc dificultats tinguent un criteri clar, de decidir-me per uns mitjons, per a mi un punt importantíssim, per les noves disciplines no vull ni pensar en el temps que necessitaré, de fet del Gran Drac del 2019, únicament tinc els guants, el calçat no m’ha funcionat, i el casc, bé sense comentaris, no he avançat ni un pas en aquest aspecte, del darrer sí que tinc els primers dos equipaments complerts, i com us dic horrorós un d’ells, per l’extrema rigidesa que presenta de cintura, del segon del mateix material que els Hirzl que són deliciosos, únicament hi he anat un sol cop, i no puc valorar encara si va millor, i a part que com els guants també requereix de sortir i sortir amb ell perquè s’adapti correctament, i amb una sola sortida no hi ha informació, amb el primer equip després de vint-i -tres Grans Vols estic proper a quedar un altre cop lesionat, així doncs del possible segon Gran Drac de dimarts seria com us deia tornar a començar. 

MTB, MTB, MTB. 

diumenge, d’abril 09, 2023

Una altra a mínims )

Dins dels màxims, a la 14 un 5/7, sempre de fa uns pocs mesos, quasi més proper a setmanes, que també dins d’una seqüència preciosa, ara mateix la Reina és dins d’un dels breus però repetits Vols de Drac mentre jo descanso i on em recupero d’una molestia puntual de cintura provocada aquesta per una armadura duríssima de cintura, necessària pels Vols del Gran Drac de dues rodes, i a on puntualment he hagut de prendre un calmant, ara però passades les primeres hores ja marxaria a pedalar, per prudència però esperaré a demà o si puc esperar millor a dimars, veurem perquè ara mateix en tinc moltes ganes )

La Reina equipada avui com ahir, idèntica perquè quan portàvem dos quilòmetres vàrem girar cua cap el Mirador, per diferents motius però per mateixes sensacions de molesties varies, així que l’equipament d’ahir va quedar a punt pel proper Vol, en el seu cas el d’avui. 

Les bikes, ahir va arribar l’útil per mirar de retirar el torniol del tensor de la cadena, ara se’m fa llunyà atacar aquesta petita reparació, no ho veig del tot clar tot i que l’eina/es, són dues, es veuen molt sòlides, i tant. Una cabota passada sempre m’ha inquietat a l’hora de fer la seva extracció, renoi. 


Els Ikon presenten moltes fugues de segellant, millor, perquè perden poc aire, i això indica que els portem el seu límit raonable entre comoditat i eficiència rodadora, i sobretot que quan parlem de pneumàtics no hi ha consells a donar, hi ha informació a compartir, res més. Amb això vull dir que esperaré a posar els propers Ikon del darrera, parlo en plural, que bé. El disc devanter no tardarà tant perquè aprofitant que no he sortit avui, i que ahir ho compto com que tampoc, seria un bon moment  per fer-ho. Valorant de fer venir 25 jocs de ferodes orgànics, en tinc encara però estaria millor fer-los venir, els tinc a punt a la cistella. 

Un Sol acollidor entra per l’ampli finestral, a fora 19°C com a dins, el primer Destructor em mira de reull, no diré que fa por, sí força respecte, l’inquieta segur la meva aturada, no a mi, sé que controlar-se és una disciplina, una super disciplina, però en el meu cas fer-ho els hi ha permès a tots el retorn, entre d’altres sense el tercer Mirador no hi hauria l’aventura, i sense aquesta poc compartiríem, que millor dir exposaria, aleshores sí fa respecte, però caldrà mirar de descansar a les properes hores per reiniciar el Vols de cara a demà, o millor dimarts, pensava ara si seria bona idea sortir aquesta propera nit rondant els 9°C, en tot cas el Destructor en respirar aquesta pensada els ulls li dibuixen un somriure, i tant, i tant. Millor però demà de cara el migdia valoro si dins d’una càlida temperatura és prudent refer l’aventura, que bé, que bé, que bé. El segon Destructor és amb la Reina, tot i ser al paradís del MTB, que no Collserola, cal que un esclafador l’acompanyi, i qui millor que un Destructor de Murs invisible ))


R18


El dimarts tinc un breu tast amb un Gran Drac de dues rodes que com us vaig esmentar multiplica per dos el pes de l’actual, res novedós quan veiem la relació de pesos entre les nostres i les elèctriques, són tot paraules majors per a mi, ho sé, m’equiparé si encara mantinc el criteri de fer-la, motivat aquest dubte perquè entre que el vaig anar a veure dilluns,  i el mateix dimecres, ja el tenien aparentment compromès, curiós perquè el mateix dia que hi vaig anar ja vaig fer per concretar, però no vaig rebre cap resposta, i ara podré fer el test però sense la possibilitat aparent de fer venir el Gran Drac directament cap el Nou Mirador si aquesta  prova fos positiva, com deia m’equiparé un xic més lleuger per afavorir les bones sensacions d’aquesta  fràgil i exigent cadera. 

He de seguit cercant les Shimano, les 902, poc a poc com tot el moment finalment coincidirà amb la necessitat d’ara. Si hi ha Vols a aquest ritme de sortides valoro de fer venir una nova generació de mallots per la Reina, veurem quan la resta d’armadures de gala d’estiu surtin del seu descans si aquesta proposta agafa prou força. 

Avui pensava en començar a muntar les dues noves bikes, ara però mentre estic relaxat escrivint pensava que potser millor muntar pneumàtics de MTB,  així com uns plats més prudents a les velles, i així  ja estarien a punt per sortir, tot i que certament ara no estic per aquesta darrera opció, i sí per la via de les noves, i tant. Esperaré però mirant que el llegir no ens faci perdre l’escriure, primer Vols, i Vols i més Vols, i després el mateix, per finalment, de ser, ja proposaré si cal o no treballar sobre les noves bikes, tot sigui que m’hi posi i la possibilitat passi a ser un fet consumat, OMG!!!

Amb el primer Gran Drac de dues rodes va ser així, i no és un pas menor )

He de repassar, revisar les bosses d’eines de totes les bikes, per costum, perquè és una zona on la humitat és molt present, i cal que les eines estiguin en bon estat quan ho requereixes, que a casa és mai, però sempre hi ha un primer dia, segur, segur, i a aquest estarà molt bé que ens funcioni el recurs. Fa anys per exemple que no fiquem càmeres, la darrera vegada veníem de Blanes, era a pic d’estiu ja arribant el Passeig dels Anglesos, i la bike de la Reina va requerir-ne d’una, fallava la vàlvula no el pneumàtic, a aquest punt vaig preferir anar el Mirador a buscar la Transportadora, doncs no portàvem càmeres específiques pels estrets Rambler, crec recordar, doncs el pas dels anys esborra selectivament, sí que recordo una xafogor horrorosa, i mirar de reparar-la se’m va fer costerut més que pujar a buscar la VW. 

Esperant així doncs, segon Pilar, i s’està bé de mentre, mtb, mtb, mtb

dimecres, d’abril 05, 2023

3 de 3 )

Prou bé, on dilluns una temperatura suau no ens va evitar de passar un lleuger però a l’hora també incòmode destemplament, on un vent fred va ser sempre, sempre, present, i tant, agafat de la mà d’un bon Sol, singular perquè fa unes setmanes rodava de nit a sota zero amb molt bones sensacions tèrmiques )

Equipats 100% d’estiu, perquè migdia i 23°C així ho proposava, i no va anar malament, tampoc bé, fet que va comportar que els dos dies següents hem sortit amb pirates i amb mallot llarg tot paravent, indiferentment que la temperatura a minuts de sortir sempre rondant per sobre dels 20°C, la resta de l’equipament d’estiu, i certament que ha sigut bona idea, tornant a rodar amb les S-Phyre, i que bé que van, perfectes a data d’avui, els nous mitjons Gore i Mavic funcionen d’allò més bé, i tant. 



Un dels torniols del Sliding Dropout d’una de les dues bikes té la cabota passada, mèrit meu i prou, ara de necessitar-ho no podria tensar la cadena, he fet tot seguit comanda de les broques-útils específics per poder fer l’extracció, també d’un desllorigador de cop, veurem, veurem, miran d’evitar reparar les bikes requerint la presència física, a totes, totes, oi. El disc davanter meu proper els límits, i això comporta d’un recorregut un pel excessiu de la maneta, poc a poc, tinc però discs rodats nous, i tinc també a la llista de pendents el tema dels pneumàtics, on caldrà anar seguint aquest punt amb molt deteniment. Us vaig esmentar fa poc que els conjunts de la DT190 amb l’Ikon 2.2 EXO 3C no va bé  no, si no millor encara. 

El GPS, el 530 segueix pendent. El 1000 va fent hores, amb una bateria que ha vist sembla rebaixada la seva autonomia encara un xic més, crec, ho veurem amb el pas de les hores a dalt del Drac, segur, segur, en tot cas que el 1000 no funcioni no serà un inconvenient, encara tinc el de la Reina sense ús. 

Trabuco Max 


Avui he prioritzat l’arribada del calçat de les llargues sortides a peu pels voltants del Nou Mirador, les Trabuco en la seva versió més extrema mantenen l’hegemonia un altre cop, falta que tornin les Pegasus per asfalt en la seva penúltima generació i estarem a tocar del XX un altre cop, i encara queden pendents de fer venir les eficients S-Phyre, aquest quart joc encara no pot venir perquè no hi ha el número que requerim ara en la versió 23, de la 22 ja no la vaig poder agafar perquè entre que va venir el primer joc i adonar-me que ja podíem demanar el segon del quart joc, ja tampoc hi havia disponibilitat, cal esperar, dir que el primer joc de S-Phyre va arribar a casa fa més d’un any, però sense Vols de Drac regulars poques conclusions podíem treure sobre el seu funcionament, posteriorment a l’arribada de les primeres amb l’entrada del tercer Mirador i coincidint aquest amb la meva entrada més consolidada a tots el diferents Vols entre ells els de Drac, jo sí vaig fer venir els meus dos jocs, però no el segon joc per la Reina, doncs ella no estava sortint més que molt puntualment, ara però el mot regularitat sembla ser el Pilar sempre de fons, el que no compte però sí que sempre  suma, oi, ara referit a Vols de Drac, i ara sí doncs han de venir les segones S-Phyre de la Reina, i tant, evito però les blanques, ja té les S-Woks en aquest color, ens falta també pels mateixos i idèntics motius el tercer Aether ara sí blanc del segon grup de tres, on tampoc hi ha avui disponibilitat, i ara per ara no entro a valorar l’opció Aries, però sí l’Helios, per ser aquest darrer  menys novedós, i valorant poc a poc de tornar a cascs específics de MTB.

 
GT

 Ahir vàrem augmentar el temps, i també la distància del Vol, prou bé, prou bé, i avui hem tornat a mode de seqüència prudent, moderada referida aquesta a temps i a distància, ja tornarem a millorar els registres, tot i que avui si parlem d’un bon ritme, aquest ha funcionat sol, molt bé també, molt bé. 
Una setmana la 14 que convida a ser prudents quan parlem de ser entre camins, ja tindrem la 15 per rodar més tranquils, oi, coincidències avui amb rodadors intimidants, podria ser que fins i tot professionals podria ser, nosaltres sense menjar, sense beure.  

Amb una visió de fons dins de Vol on diem, un dia hi anirem”, i ara esmento quan tornem a les rondes dels 100.

D’aquí a unes setmanes estarem alternant quatre Dracs, dos i dos, que bé. Ara cal veure quins, si seran les velles tornant a fer camí, o seran les  noves que es posaran en marxa, ja ho aniré compartint-decidint, de fet amb regularitat dins dels Vols les respostes venen soles, que bé, que bé, que bé ))

A aquesta 14 també he anat a veure un nou candidat per fer parella amb el nou Gran Drac de dues rodes, i dimarts aniré  a fer un test molt breu però aclaridor pel fet de ser d’una modalitat nova, veurem, veurem. 

MTB, MTB, MTB. 

diumenge, d’abril 02, 2023

Cinc de set )

Poc a poc, una 13 curiosa, molt, el mot diferent no s’escau, moltes tretzes, mai masses fins ara, i poc a poc anem gestionant el què ja no és l’entrada del 2023, peró que tampoc és lluny d’aquest tram )

Hi ha sortides i sortides, Vols i Vols, renoi, la d’avui curiosa, molt, divertida també, i a on les breus pluges d’ahir avui han incorporat un munt de fang als Ikon, i de quina manera, hem hagut d’aturar-nos dos cops per alleugerir la ruta, i he de dir que ha anat super bé, pneumàtics rodadors, així com pirates i Ultimate infestats tots de fang, coses del directe, oi?

Quan tot va bé, fins i tot sense que els entorns facin ni pensin res per afavorir-ho especialment, tampoc a l’inrevés, tampoc, els Vols són sempre promotors de les millors sensacions, de les millors, de fet sense ells aquest espai no existiria, i a on les millors experiencies no estarien compartides aquí, el dia a dia apreta molt, molt, oi, tot va molt depressa, oi, i des del Miradors dels Dracs tot roda massa pausat, segur, per aquest motiu pel xoc de les diferents velocitats, la nostra la lenta sempre, el primer Mirador resta en silenci, i tant, únicament per prudència. 

Estem propers a augmentar les distancies, avui hem estat el doble de temps a dalt dels Dracs, precisament quan no el teníem, curiós, i deixar-ho tot proper pel proper Vol també ha sigut laboriós, però també divertit, molt. 

Equipats com ahir, sense beure, sense menjar, ni haver esmorzat tampoc a primera hora, sí amb el cafè, rodant una mica per sobre de 8°C, amb guants d’estiu també avui, les Mavic Ultimate i Shimano XC70 crec recordar, les protagonistes d’avui, i millor perquè tal com han quedat de fang, millor haver demorat que les noves Shimano entrin encara  a aquest nivell d’exigència, crec, ja ho faran i un cop a dins ja no en sortiran. Curiós que fins dimecres les S-Phyre no van deixar entrar a cap de les altres candidates, a cap, i fa dos dies que no surten, totes excepte elles estan de sortida, però necessito el quart joc, amb tres no funcionem prou bé amb elles, ara bé les alternatives han sigut un èxit, tan que avui les Giro d’ahir segur que també haurien sigut les ideals, les ideals. 



MTB, MTB, MTB. 

Cinc de set no és per pensar massa coses, però prou bé, prou bé, i tant, de tràmit perquè hem de sumar mesos, cert, però prou bé  )

Esperant a demà, per veure si els Vols mantenen la seva presència, per un tram de la 14 un altre cop particular, a on podria programar una propera i primera gran aventura amb el Gran Drac de dues rodes, o no, i els Dracs han de ser els únics Reis de la propera setmana )

dissabte, d’abril 01, 2023

4/7 )

Per dos dies de descans, motivats per un resultat d’anys a un del Pilars del Mirador, en tot cas previsible que no previst, ni tampoc desitjat, en cap cas, sí que fent un treball des del dinou d’acceptació, molta, i a on el Pilar de dos, el de l’espera s’imposa ara sí ara també. 

Avui però Vol breu, nou, perquè una nova especie s’ha sumat a Constructors, i a Destructors de Murs, aquests darrers, no us en dic avui el nom, tot vindrà d’haver, d’haver, però en veure-la avui els mots han deixat de ser i el silenci ha passat a ser, curiós que anem cap a l’any d’aquest tercer i Nou Mirador, i tot just avui hi hem anat ) Hi ha jornades per tot, hi ha dies per tot, i avui deu ser un d’aquest, el negra el color de la nova protagonista, curiós perquè no va agafada de la Foscor, o sí i també de la llum, i tant, i tant. 

Equipats de curt, pirates però, tot paravent, i manegots també amb aquesta característica, els mitjons nous de Gore i Mavic, i avui hem tornat a Giro, Privateer i Manta crec recordar. Sense menjar, sense beure, amb moltes coincidències inclús repetides, és una setmana vells i a l’hora un altra cop diferent, oi?


  
Les bikes, jo he tornar a DT190 amb Ikon i llanda DT de 19mm crec recordar. Ahir vaig estar llegint un article sobre pneumàtics de MTB, sobre tacs molt definit vs gomma tova amb tacs més rodadors, l’opció rodadora com és aquest darrer a on som nosaltres és la que proposa millors prestacions, gomma tova, i una altra informació interessant de recordatori que el pneumàtic és una cadena activa, modifica ell sol per mecànica i per temps la seva funcionalitat i la seva composició respectivament, també pesa molt l’amplada de la llanda, que ajuda si aquesta és més moderada que els canons actuals a que els Ikon funcionin millor en alguns aspectes en altres no però  que es veuen perjudicats amb llandes més amples, que ja és on són els nostres Dracs avui, ahir no que jo anava amb 25mm si no vaig confós ) en tornar a posar el conjunt de roda lleuger el disc torns a ser l’anterior, però la maneta no ha perdut la solidesa guanayada amb el conjunt més dens a on els disc era nou, o quasi. L’Ikon del darrera defallirà, si no faig res, ara per ara no faig, tinc rodes denses amb Ikons 2.35 peró és que estic rodant amb 2.2, renoi, renoi, renoi. El 3C que portem cal que segueixi dirigint les rutes, sense seria tornar a començar i no passa res, però millor el mantenim, o millor el mantenim. L’EXO ho està aguantant tot, però tot i més. 

Una jornada amb Sol puntualment, a una temperatura rondant els 13°C, i a on hem a anat de més a meny, més o menys, i a on he retallat la volta per prudència un altre cop, per sumar a poder ser-hi, i veurem si ens ha seguit funcionant.

MTB, MTB, MTB.

Amb res passem a la 14, oi? 

dimecres, de març 29, 2023

3/3 vs 6/7 )

És a on som, i d’on vinc, salvada la 12, dimecres va ser una jornada arriscada, i dins de la 13, fa dos dies que l’horari dels Vols és excepcional, de fa anys que no coincidia, fet que comporta de tornar a aprendre a triar els equips ideals, si no surts de nit a aquest nou Mirador l’escalfor té un to molt proper, en tot cas de l’aturada de divendres, que no va ser de descans si no per ser proper a una vella lesió a avui el tram és perfecte, perfecte, i l’hora dels Vols innovadora, realment un redescobriment dins d’un tram vell, perquè no som d’ahir motiu que pot passar que sigui una repetició, i ho és, però el motiu ve donat perquè dins dels Vols, l’agenda com ahir, com avui coincideix en l’hora dels Vols, i ara quan això passa, si més no com ha passat a les darrers 48 hores,  he invertit el tram horari per seguir sortint, perquè les ganes de ser a dalt del Drac ajuden a fer-ho possible, i a fer-ho tot, que bé. 

Les S-Phyre han acaparat el 100% dels Vols, sense excepcions, així doncs he de precipitar l’arribada del quart joc que conformi els dos jocs per a cada u, també que bé, és que des que les vaig posar en marxa no han deixat de sortir a cap dels Vols. 


El primer nou grup de mitjons senzillament de 10/10, indica 15°C >25°C, vull dir els Gore i els Mavic de 15cm molt bé, molt bé fent equip amb les Shimano noves. Esperant també a passar a recollir els nous mitjons italians, veurem, veurem, en tot cas amb un tercer Mirador ens obliga a coordinar, i coordinar entre Miradors, sempre un privilegi però. Els mitjons Gore nous curiosament crec recordar que també estan fabricats a Italia. La sensació amb els Gore molt bona, són alts però quasi que diria que perfectes, falta rodar amb ells més estona, però rondant els 15-20°C molt bé, fent equip amb les S-Phyre, veurem quan ens endinsem de ple a la primavera. 

Mallots paravents  de màniga curta, Gore i 7Mesh,  culots pirates paravents Pearl Izumi, i sense ser paravent també Pearl Izumi, així com culots curts 2in1 Gore, tèrmiques totes de màniga curta, dues de tardor la resta d’estiu. Avui he sortit 100% d’estiu excepte la característica de mallots de màniga curta paravent, avui ha sortit també idèntica, i les S-Phyre les protagonistes de tot plegat, i tant. 

Avui he sortit amb Ardent Race, DT240, i llanda Arch davantera, bé però no fantàstic, és que la DT190 amb els Ikon és molta DT190 amb els Ikon. Així tornaré a la rodar més proper el XC, també menys densa, però més rodadora, i menys dolça baixant. 

Sense menjar, 500 ml d’aigua, coincidències, una, ja de tornada. 

La ruta avui ha sumat tres ermites, així doncs tres mil anys, renoi. Segueixo sense poció màgica, per tan sense les esperades Falgueres, caldrà esperar  )

MTB, MTB, MTB.

dissabte, de març 25, 2023

5/7 )

Per un descans prudent d’ahir, on les molèsties van anar a més, i a on hauria sigut el segon dia a dalt del Drac amb aquestes en augment, així doncs descans ahir i Vol avui, ja podent fer les transicións bé, però amb una sensació rara en variacions sobtades de pendents, la resta de 10/10.

He hagut de treballar per sortir avui, i també durant el Vol,  per mirar de respectar la ruta a fer, breu, a ritme moderat, i evitant totes les pensades d’allargar la sortida. 

Per poder entendre millor les sensacions, després del Vol d’avui l’aigua de la dutxa m’incomodava en el contacte amb els genolls, renoi, no dolor, si no una sensació poc simpàtica. El fet és que ha anat millor que dijous, prou bé, i ara cal esperar a demà, i si hi ha Vol, crec, penso que hauré fet molt per tornar, per recuperar a les bones sensacions de dimarts, a veure. En tot cas quina manera d’arriscar a ser a tram sense Vols, renoi (

Equipats amb maniga curta, pirates, tot paravent, la resta d’estiu, amb les S-Phyre funcionant de 10, i renormalitzant els Hirzl, i a on la temperatura ha rondat els 16°C crec recordar, és que era tan reconfortant que no m’hi he fixat massa, tot i fer un vent lleuger, i de certa frescor. 



Veiem dos Santuaris avui mentre rodàvem i en mirar-los la pensada ha sigut la mateixa, hi anirem

Sense coincidències, sense beure aigua, sense menjar, cal veure que la seqüència és òptima, però les distàncies i desnivell també són òptims però també per aquest motiu molt moderats, vull dir que normal que si no fa calor no bebem molt, i si la distància i desnivell és molt prudent no ens cal alimentar-nos, sí que de cada dues o tres sortides a una bebem, però perquè coincideix amb que fa més calor, si no, no. 

Bé en tot cas molt content perquè estem a dalt dels Dracs, i la 12 hem arriscat sense cap sentit, i ser avui dins dels Vols és un èxit, renoi, capficat perquè el risc l’he provocat jo mateix i això en genera certs dubtes, breus però presents. 

Els meus frens, tornen a presentar un recorregut de maneta excessiu, amb ferodes correctes, únicament toca ara corregir els discs, un cop fet veurem el comportament, i l’èxit ha sigut del 50%, el Drac de la Reina està funcionant a la perfecció, la meva no, en tot cas no ho corregiré ara, ara rodar, rodar i rodar )

MTB, MTB, MTB. 

dijous, de març 23, 2023

4/4 )

Equipament curt amb pirates tot paravent, la resta 100% d’estiu. 

Avui quasi que no hi ha Vol, endolorit pel test d’ahir, renoi, aquesta matinada pensava que no sortiria per les molèsties que he tingut de lleugeres sobrecarregues generals, que en cap cas estic predisposat a tenir, a reviure, i sensacions que res tenen a veure amb els Vols, sí en mirar de millorar les condicions dels genets dins dels Vols. En tot cas mantindrem més converses amb el tècnic per mirar d’evitar una sensació com la d’avui que el 2019 em va deixar fora de partida, i si no pot ser cercaré una altra via, en cap cas vull arriscar-me a una nova i llarga aturada dels Vols ara que estem en una bona seqüència, vull dir que no comprarem ni un número en aquesta direcció, ni un. 

Avui dins del Vol un altre cop amb sensacions oblidades o quasi perquè avui bé que les he recordat, i a mesura que passaven els minuts pitjor, fins el punt que no podia fer les transicions de dret a assegut, per tant el pas d’ahir cal desfer-lo, del tot, sense dubtes, no per res però quan penso en el 2019 avui la percepció era rara, m’ho he agafat amb humor, perquè el problema comença tot just ara, i per tant la 12 serà rara, i la 13 de ser no tindrà aquesta connotació, confio. 

Coincidències, cap, aigua zero, menjar zero, tot i que abans de sortir he fet un mos, un entrepà de xocolata, platan i tomaquet, i he pres una beguda reconstituent, no els super dàtils, sí ahir però, i abans d’ahir dues racions d’aquests, abans i al vespre, passada la mitjanit. 

Crec que faig aquesta aportació perquè avui les sensacions han sigut de molt risc, dubto que amb elles pugui haver-hi tram, millor dit estic segur, decidit a fer sense aquestes, i tant. 

Les S-Phyre molt bé, el mitjons nous ja han arribat a destí, ara recollir-los i veure si hem encertat en aquesta llarga i entretinguda selecció, venen també mitjons italians, ja en tenim uns i són de molta qualitat, repetim doncs, i veiem si aquests nous també ens funcionen. Aquests darrers un joc són germans d’un dels jocs de S-Phyre blaves amb el logo, la incial en gran i prou de la marca en color blanc, els altres són negres amb el nom de la marca en blanc, van també a 15 cm com el primers seleccionats que ja han arribat. 

Pensava mentre tornàvem que millor entrar amb els Ikon actuals, i nous això sí, i no valorar una nova opció, indiferentment de si pensem amb uns Recon, uns Pace o una opció mixte Forecaster-Ikon, si aconseguim mesos de regularitat garantirem amb els Ikon una certa tranquilitat en evitar innovar en aquest punt, així sumem sobre segur, avui he baixat la pressió del darrera, rondant els 1,7 bars, i molt bé. Això sí sense mostrar pèrdues d’aire el meu pneumàtic del darrera presenta multiples pèrdues de segellant, curiós, fa cosa de mirar. 

Avui hem obert part d’una nova ruta, que emocionant, és el què té haver obert un nou Mirador, tot és nou, que bé, que bé, que bé, i això ens premetrà ampliar sense intensitat i sense esforç, la distància.

7Mesh-Gorewear preferit ))

 MTB, MTB, MTB.

dimecres, de març 22, 2023

2/2 )

Anem bé, que bé, estic dins dels Vols, i ara per ara van sortint  sols, sense propòsit, i amb un fons de possibles aventures de llarga durada, i tant, aquests darrers mentre rodo,  a l’horitzó veig el Turó, hi penso en la de Santuaris a coronar, i tant, i sense propòsit la pensada és reiterada, i a on en fer-ho milloren a cada Vol, el pensament en forma de mots és hi anirem.

Equipat ahir de curt amb paravent, avui 100% d’estiu, i bé a 19°C i de 10/10, millor encara. Les S-Phyre millor que bé.

Coincidències una, aigua 500 ml. sense menjar, sense incidències, les bikes no van bé, no, van millor que bé, van molt bé. 

Poc a poc anem variant el circuit sense variar l’eix principal que el conforme, per ser prudents, hem fet dues ermites, ni quatre, ni cinc, dues, i molt bé. He de dir que una d’elles és una preciositat, la segona de diferent manera també, i en aquest nou Mirador, l’entorn predominen les reconstruccions recents, que donen molt bones sensacions, entre entorns mil.lenaris desprenent aquesta qualitat ens ajuda més a estar bé que a places urbanes entre Jimnys i Swift tot i ser d’un groc motivant, tornarem a veure’ls també amb freqüència segur però ara a la dotze toquen aquests espais, i tant, i tant.
 
GR )


Hem fet l’evaluació aquest matí, per ajudar, per facilitar ser a dins dels Vols, a dalt dels Dracs, veurem, l’hem superat pro bé dins del tram d’inactivitat indor, dubtem però prudentment. És que el 2017 i durant els dos anys següents no ens va funcionar, a l’inrevés, ara cinc anys després hem de ser prudents, més que això, tenim en principi la necessitat de recuperar els Vols, en tot cas aquesta tarda estem entre les bones pensades, entre les millors sensacions en molt de temps, i sumem ))

2018

Hi ha dies per a tot, avui una triple inciativa a omplert la jornada, tota i per aquest motiu són de qualitat, tota centrada en els Vols de Drac.

MTB, MTB, MTB. 

Metabolisme )

Curioses les sensacions, les reflexions ara entre tants i a l’hora diferents Vols, entre elles les que comporta ser un altre cop prudentment entre Vols.

2019

Perquè ser-hi dins d’una seqüència com la de la darrera setmana a 6/7 implica de modificar, evolucionar novament l’alimentació, i d’on venim aquests tres darrers anys, o quatre, des d’una anada sense retorn a Barcelona amb resultats impactants amb el Gran Drac més esportiu, que va comportar d’una evolució natural de la nostra alimentació, lenta evolució certament però també molt dràstica per diferent com a resultat final passats els anys. Que ja és on som avui, promoguda sobretot durant aquests darrers tres anys pel nou model de vida que ens ha imposat amb certa amabilitat també, a l’hora que amb una forta coacció pels esdeveniments del 2020-2021-2022, i que ens ha portat fins on som avui, tan pel què fa referència a Miradors, a Dracs, a tipus de Grans Dracs, vull dir que l’abast ha sigut ampli, molt generós pel què fa a aquests aspectes molt.

3er. Mirador 

I un cop aquí el fet de  tornar a ser a dalt dels Dracs ara comportarà d’evolucionar aquesta alimentació que fa relativament poc temps que ha arribat a casa, entenc que per quedar-se, veurem, perquè he de pensar que primer són els Vols, i en segon terme entendre com millorar, com adaptar aquest model alimentari que hem adquirit durant aquests darrers anys coincidint amb l’aturada dels Vols i antagònica vers on som ara a ple inici d’aquests darrers, vull dir adaptarem l’alimentació als Vols, no pas a l’inrevés, depenent aquesta prioritat de les sensacions que tinguem, ara són molt i molt bones quan parles de ser a dalt dels Dracs, i contradictòries quan ho fem en clau d’alimentació. 

Mirador de GR )

En tot cas ser entre Vols, intuir que estem a sendes de propers Grans Vols a dalt del Dracs avui em comporta de gaudir de les millors sensacions, mtb, mtb, mtb. 

dilluns, de març 20, 2023

Descans )

El d’avui, de Dracs, no de Gran Drac de dues rodes, a on amb una hora tocada n’he tingut prou, renoi quina intensitat, i quina concentració que requereix cada minut mentre ha durat el Gran Vol. 

Els Dracs a punt, els trajes de gala també, a veure com evoluciona la setmana, en principi hauria de ser positiva, molt, sigui quina sigui la finalització d’aquesta, perquè sense Vols venint d’una seqüència de 6/7 a l’onze, que no tinguem aventura a la dotze no implicarà de cap sensació nova, oi?


La Transportadora de Dracs no deixa de tenir pretendents, curiosa la demanda, i bé no hi ha la intenció de cedir, crec recordar que les noves porten motors de menys cilindres, i menys cm3, això sí molt més evolucionades que la nostra. El Gran Drac més nou, també té la mateixa situació de demanda, costa entendre aquesta situació, però en tot cas d’haver de ser, és millor tenir aquesta situació, segur.


No he fet encara el pas de les S-Phyre, de la segona parella del segon joc, primer esperaré crec a recepcionar els nous  mitjons, i un cop aquí després gestionaré l’arribada d’aquestes. Tampoc he fet el pas del tercer Aether, ara blanc, també pendent però en aquest cas no estic esperant a res, senzillament estic gestionant la vinguda d’aquest, en un futur únicament anirem amb cascs de MTB, ara encara no. Els mitjons són ara els protagonistes, si funcionessin en repetirem més d’idèntics, i tant. No molts més, en venent tres i quatre, i si van bé sumarem fins a cinc. Curiós que Mavic i Gore coincideixin en definir la gamma com a Essential, Pearl Izumi també coincideix amb Gore en algunes edicions-temporades, també molt curiós. 

Avui entrem a la primavera, fa uns minuts que hi som, a veure si les darreres protagonistes fan acte de presència, necessitem la Poció doncs sense ella Destructors, Constructors, Fades, Reines, i genets, sense ella anem molt i molt bé, però les Falgueres Màgiques han de ser-hi, en tot cas el Pilar de dos el de l’espera es torna a imposar, s’està bé, i si les Falgueres venen al tercer Mirador encara anirem més bé. Hi penso mentre rodo, penso en la sempre eterna presència d’elles al primer Mirador, com al Baix Montseny, i en la seva absència ara, en tot cas esperant properament ho tindrem aclarit, o no i caldrà augmentar les distàncies, i per això tornarem a posar-nos a sota del Pilar de l’espera, aquest, aquest 2023 coprotagonitzarà amb el Pilar de deixar anar pes, millor dit els més significatius, i per fer-ho únicament ens caldrà assumir una mica millor les circumstàncies, perquè no podem augmentar encara avui les distàncies, de seguir així hi serem, i aleshores podria ser que coincidíssim amb les Falgueres. De no coincidir-hi també estarà bé, perquè una part serà fantàstica, hi serem,  sense elles sí però gaudirem de ser els Grans Vols amb els Dracs, i sempre rodant els dos primers espais també les tindrem. 

Avui mentre estava dins del Gran Vol de dues rodes les molèsties de la zona de la cintura han sigut inexistents, segurament pel breu temps, per la curta durada d’aquest. Únicament he rodat en mode 3 els darrers quilòmetres, la resta en mode 4 sempre, i he de dir que és a on sóc, el quatre sense poder mantenir el tres, venint del dos fa molts mesos, i també de l’u però sense ser-ne conscient mentre hi anava )) 

MTB, MTB, MTB. 

dissabte, de març 18, 2023

Socks )

Bé, mentre esperem que la disponibilitat de les segones S-Phyre sigui, jo ja disposo de les dues parelles, mentre esperem fa uns minuts els mitjons ja són més propers a ser una realitat perquè ja he fet la comanda, dubtes i tant, perquè fan 15 cm. de taló a turmell, veurem, jo els veig molt alts per no anar a lluir, vull dir per segons quina disciplina, i segons quin nivell del biker que sobri alçada no és un problema, a mi personalment m’agraden més, i penso que quan tens un super nivell he de pensar que pots amb tot, però per a nosaltres que ens de veure dins de les voltes amb aquests no ens podem permetre de cap llicència d’estètica per excés, no sé veure la funcionalitat, que segur que la té, segur,  i en el nostre cas també que turmells excessivament tapats amb altes temperatures no fan un binomi que en tingui bones experiencies, en cap cas. 

902+190

Altres punts determinants des del Mirador, els pneumàtics, on avui Maxxis amb els seus Ikon EXO 3C TR, per a condicions de sec, tot i que nosaltres els utilitzem per a tot, a on amb aquest model en sec tenim un pneumàtic prou rodador, amb un comportament en curva digne, amb un funcionament en baixada de cert control, sempre en aquest tram que cuidis i molt el manteniment adequat de les pressions, i un darrer aspecte però no menys decissiu amb un pes força contingut, la boixa del darrera, avui DT240 SS, la davantera la 190 de la mateixa casa,  per la seva extrema fiabilitat, i a on sense ser les més lleugeres, són molt lleugeres, aros avui NoTubes Crest, érem de Mavic on les seves boixes del darrera ens van fer fora, com els  seus radis plans, esmentar que els seus aros eren els millors, avui ho desconec, com també desconec  si ara les boixes van molt bé o segueixen anant bé i prou, érem també d’aros DT i el seu mal funcionament en baixada amb pneumàtic UST, per les pèrdues sobtades d’aire ens va fer caure a NoTubes, ara em consta que aquests darrers ja funcionen 100% bé, i estem rodant amb una roda molt especial d’ells, però en tot cas el seu dia no ens va funcionar prou bé, i la darrera extensió nostra, la del calçat,  avui per avui estem decidits per les Shimano S-Phyre, venim de fa uns anys  quan parlem de rigidesa de les MT240, dos panzers, i ara estem amb aquesta nova generació, venim també de tram Fury de Mavic i de 10/10, i avui encara fan un equivalent que ja no és diu Fury però són germanes d’aquestes,  més recentment d’Ultimate i també molt bé, avui diria que per la nostra disciplina de les millors per a mi, si no les millors, vull dir que totes van molt bé, únicament que cada cerca de la millora ha comportat de l’arribada de nous models, dir també que les nostres necessitats van evolucionant,  i en darrer terme es entar els mitjons, on hem estat sempre utilitzant en Gore principalment, també Pearl Izumi, i Mavic els darrers anys, i ara motiu d’aquesta aportació, vindran els nous Gore i Mavic, i a on penso que seguiran sent els qui cuidaran amb les S-Phyre de la relació entre Dracs i genets, tots aquests avui han de ser, a part de tota la resta que ha de funcionar sempre, sí, però els esmentats per a nosaltres determinen bona part de la nostra lleugera diferència, el conjunt que manté genet i Drac en contacte amb el terra, a on com més ho cuidem millors sensacions tenim, des del 2009 amb l’entrada a casa de Sidi a on la millora per la rigidesa, per la possibilitat de regular el milímetre la fixació del peu amb el pas de les hores, i per un aspecte molt important també com ho és la lleugeresa que poc a poc sempre hem cercat d’evolucionar aquests elements, i a on per a mi les Fury van ser tremendes

Que la resta de detalls evidentment són també imprescindibles, i tant, sense anar més lluny, si una bateria no està en òptimes condicions, a mitja volta pot perdre de cop tota la seva càrrega a temperatures sota zero amb pluja intensa, i això comporta el què comporta, sense pluja a Stromlo va ser memorable per horrorós, o que el segellant dels TR no estigui el dia el mateix, però els primers que he detallat quan tot està a punt, a nosaltres ens donen l’oportunitat de marcar la nostra modesta diferència. Mavic i Gore els propers protagonistes, en el meu cas deixem de banda puntualment els Pearl Izumi per obrir la reobrir la porta a Gore, i els Mavic actuals donaran pas a la nova generació de la marca, sempre referits a estiu. Maloja un dels decartats, i els S-Phyre de Shimano també, i dins de la mateixa Mavic també n’he descartat, com també de Gore amb els C3, veurem. Dic  puntualment perquè si els nous mitjons o les S-Phyre no ens funcionen tornarem els anteriors, a Mavic a Pearl Izumi, i a les Shimano anteriors, com Giro, Mavic, i Lake, però ara no és a on anem, ara les Shimano els quatre jocs dos i dos per a cada genet del mateix model són les properes protagonistes. 

El 2018 tan a Itàlia, com a Escòcia, va funcionar tot, inclús la nova alimentació, fet que avui de poder, ho facilita tot molt, acumulant sortides tot enllestit i no hauríem de fer res més, que no serà, però de mentre és una aventura preciosa, i amb un punt de pla i baixada perquè com que tot està a punt des del 2018, res s’ha desgastat, aleshores excepte passar hores, hores i més hores dins dels Vols, a excepció dels consumibles que haurien de ser nous, rodats una setmana abans el què ens comporta de mesos, en ocasions d’anys, ara tot està el dia, de 10/10. Perquè sí, les S-Phyre, i els mitjons, són novetats, i aquests darrers veurem si funcionen, però un punt de mil,  i no haver de millorar res més té un punt extrem per senzill, super planer, costa d’assumir. Però el detall de ser a dalt del Drac també és cert que no és un detall menor, però com esmento ho encara moltíssim, molt, i si més no facilita ser-hi entre les millors sensacions, que ja és cap a on estem anant, millor dit ho diem, ho volem, crec, però no crec que hi estiguem anant si miro el 2019 especialment, ho treballem però cal constància, la que tenim ara, únicament que han de passar els mesos dins d’aquest estat de gràcia on som, i tenint molt present que el 2018 el què no va funcionar van ser el genets, vull dir, fins el 2017 oli en un llum, i a partir de l’entrada a aquest any la nova preparació indor del mateix 2017-2018 ens va deixar desorientats i sense Vols, així que sent fàcil ara per poder centrar-nos quasi exclusivament en sortir, evidentment que és el punt clau per tornar a gaudir abans, mentre i després dels Vols, i tant. 

En tot cas a partir d’aquí voler millorar altres aspectes és un fer, no una necessitat imperiosa. Avui la conversa per exemple és que sembla que no hi haurà avió com havíem decidit després de l’aventura del 2018, seguirem diem amb els desplaçaments de ser, amb la VW, o això  pensem avui, ara, i no passa res perquè aquestes valoracions avui ens queden molt i molt lluny, molt. En tot cas ara passades les hores rellegeixo aquests aspecte i jo crec que hem de deixar la Transportadora a casa i anar en avió si jo vull entrar el circuit fresc, i no totalment esgotat de conduir per tot el Vell Continent, fins el punt que em vaig acabar lesionant anant a FW 2018, i de quina manera. 

La  setmana que ve farem un petit pas per facilitar els Vols, les sobrecàrregues o quelcom que encara em genera incomoditats a la cintura amb el Grans Dracs no amb els Dracs, que us esmentava tot i rodar amb el nou super traje de gala, en són un dels motius d’aquest pas, estic segur que en aquest aspecte podem millorar molt, i molt. 

MTB, MTB, MTB. 

divendres, de març 17, 2023

D’estiu )

Entre els 11 i els 17°C cada dia dels cinc Vols d’aquesta setmana. Les mínimes diria que cada dia han sigut o a tocar, les màximes no, hi ha hagut Vols a 13, i per sota. No recordo ara les nits de fa unes breus setmanes rondant els sota zero, i fa quatre dies d’això, curiós, oi? com ho és que a la nit a deu no he sortit avui (

Ara la Transportadora de Dracs va com mai, renoi, el motiu principal d’aquesta percepció crec que és  que ara des del novembre passat surt molt poc, regularment però poc, entre un i dos cops cada dues setmanes, lluny queden les intenses seqüències de fins a 21 cops per setmana, que eren 42 desplaçaments, que bé, i aquesta nova i pausada rutina fa que la gaudeixi molt més, i tant. També ajuda molt la marxa de la rutina de fer-ho cada dia, vull dir abandonar vint hores de conducció setmanal en el pitjor dels casos fa que ara conduir sigui un plaer, no un treball. 

El mercat no té VO, i tinc ofertes de compra per tots els vehicles que surten del Mirador a fer les revisions, curiós, tot i que no estic per la labor, crec. 

Les bikes de 10/10 no, diria de 12/10, el fet de girar els ferodes funciona, i les manetes adquireixen un tacte molt bo un altre cop, per a mi de 10/10, he pujat lleugerement la pressió dels Ikon, 0,2 bars més o menys, rodo ara a 1,9 crec recordar, entre 1,6 i 1,9 bars, i avui he banyat amb una lleugera aspersió els dos Dracs, feia setmanes i setmanes que no ho feia, sí el manteniment bàsic  de rigor, cadena-plat-cog, i brakes, tinc pendent però direcció, BB, ST, i boixes, poc a poc, i tant. Les boixes no recordo ni com es fa, sí que era molt senzill, no necessito cap útil específic de DT per obrir-les, sí que la molla té crec recordar una posició concreta. 

Dins del Vol les ales expulsaven ara sí ara també les nombroses gotes d’aigua, i els pirates estaven adherits a aquestes, totes i cada una d’elles en forma de petites i perfectes esferes, una visió preciosa, que tindrà encara més intensitat si aterra la Poció Màgica de la mà de Les Falgueres, fa tant temps de la seva marxa que la pensada si torna és de t’enrecordaràs? ))

Equipats cada dia d’estiu, excepte avui que portàvem mallot de màniga curta i pirates paravents, la resta a excepció dels meus mitjons de tardor, d’estiu. Un vent fresquet indicava prudència, avui sense beure, i cada dia sense menjar, les sensacions a dalt del Drac, bones. Fent el Drac és impossible rodar d’estiu a 16°C, al tercer Mirador a 16 sensa vent pots sortir d’estiu i la sensació és d’anar molt ben equipat, això ja ens va passar a Escòcia a 5°C, curiós, no així a -7 a la nit. Les S-Phyre ja roden, sense alternar, falta fer venir el segon joc de la Reina, tot seguit, tot seguit, aleshores sí alternarem entre elles, i els Hirzl són un altre cop els protagonistes, rentats però sense detergent. També ha de venir un tercer Aether, ara blanc, el necessita. I necessitem mitjons d’estiu totament negres, acceptaria les lletres de Gore en  petit, fins i tot que aquestes vinguessin en blanc però primer cerco que no hi siguin, ara per ara una recerca infructuosa, curiós. He localitzat uns Isadore, uns i prou, negres tots però amb el logo enorme, i com us dic un joc i prou disponible, i la resta com Mavic tinc dubtes sobre si són 100% d’estiu, i dificultat per localitzar les talles en MID, crec recordar, van tots a 16 i 18 cm. d’alçada, i tampoc no tinc clar si són per E-bike, o gravel, o per MTB, curiós també. 

Mallot preferit d'estiu ))

Mantenint els Ikon, no fent venir Forecaster, i sempre valorant si passar a 29”, encara estem així, som així, som lents. Els nous cogs sense venir encara, i tinc un parell de projectes força interessants per a tots els Dracs, així com també pels genets , a veure, mig metre marca la decisió, i he fet un pas molt positiu sobre els dubtes ja aclarits del segon Gran Drac de dues rodes del 92 crec recordar o 93, finalment l’he descartat, segurament d’anar aniré a un segon Gran Drac però nou. 

Vaig fer un Gran Vol de dues rodes, i bé, de 10/10, tot i uns primers vint minuts desconcertants, cert, els primers minuts les sensacions eren per prudència de millor tornar a casa immediatament, després un Mode 4 ho va reconduir tot, sí, sí el 4, vaig començar els primers tests fa dos anys amb el 2, fa tres mesos ara ja amb el meu hi vaig tornar, i també amb el 2, i fa dos vaig passar el 4, fa dues setmanes sortia amb el 4 per passar el 3 seguidament, i de fet en aquesta darrera aventura en el segon moment ja tornava a ser el Mirador. 

Un cop aconseguit seqüència amb els Dracs si es dona el cas, passarem a càrrega referida aquesta a Km. Ara no, ara necessitem un primer tram prudent únicament de molta constància, res més ara per ara, crec. Fa una estona com us esmentava he sortit a fora valorant si repetia ara ja dins de la foscor, entre les Reines, però la fatiga per l’exigència lògica de les Màquines de Prosperitat han marcat l’aturada, i  no la fredor perquè no en fa. A veure demà si anem a sis, o ja ho deixem aquí, tinc proposta per diumenge al Baix Montseny, veurem perquè seria un retorn després de quatre anys )

En tot cas van passant els dies dins dels Vols, i aquesta és una molt bona dada, de les millors el Mirador. Que bé, que bé, que bé, i fins i tot tenim converses de bikes, sorprenent, converses que hi han sigut permanenment des del 2019, però sense anar agafades de les necessaries bones sensacions, a l’inrevés farcides de certa ansietat, a diferència de fa uns pocs mesos, ara les millors sensacions també són les Reines, falten les Falgueres Màgiques, avui per avui no n’hi ha, caldra ser proper al Pilar de dos, així doncs cal esperar-les, preciós, com ho és poder fer-ho, poder esperar, i de ser, gaudir d’elles i de la seva Poció Màgica.

MTB, MTB, MTB. 

diumenge, de març 12, 2023

5è )

Hi ha números que segons el moment són portadors, i aquest cinquè Vol així ho indica, un 5/7 és notable per a mi, i tant.

Entre 17 i 21°C a les dues ocasions anticipant els equipaments d’estiu, que esmentava fa res que esperaríem a que l’estació fes un salt, però ahir les S-Phyre mateixes, i ja els mallots, culots, i mitjons d’estiu van entrar directament a gestionar el moment, i certament que millor no podia anar, de 10/10 ))

Avui curiosament hem tingut coincidències, per cert ahir quan deia que em costava identificar els equipament per ús, no volia dir carretera, o també, si no gravel, crec. Coincidint avui amb quatre bikers, tres amb mtb, i una gravel. Les nostres bikes no van bé, van millor que bé, avui he invertit els ferodes del darrera de la meva bike, properarem ho faré també amb la de la Reina, a veure si redueixo el pronunciat recorregut de la maneta, la resta excepte petits detalls com perfeccionar la posició de les manetes per a les baixades, diria que quasi perfectes, o perfectes, dic quasi per prudència, sempre hi ha coses a millorar. 

Aigua, zero, aliments, zero, coincidències, les esmentades.

Per cert l’armadura germana del material dels Hirzl després de dos anys d’haver-la adquirit finalment no sé massa bé perquè, va sortir ahir, i renoi quina extrema comoditat, quina elasticitat, si com a guants ja és significativa la sensació, quan entres a trajes de gala, bé no tinc mots, així doncs també de 10/10, he de remarcar també que pateixo una lleugera sobre càrrega de la zona de la cintura i que tot i amb aquesta nova armadura d’aquest extraordinari material segueixo amb ella, creia que aquesta elasticitat-comoditat d’aquesta nova armadura ho corregiria, o evitaria, en tot cas caldrà esperar, un altre cop el Pilar principal, un dels dos Pilars d’aquest 2023, perquè podria requerir de setmanes o mesos siguent a dins dels Grans Vols de dues rodes per poder  recuperar el bon estat de forma, o no, i aquesta nova eina no ajuda com pensava.

D’aquí a una breu estona el Gran Drac de quatre rodes podria tenir la seva oportunitat, veurem, veurem, Si no la Transportadora de Dracs serà qui ens permetra recollir el segon joc de S-Phyre, que bé. Per cert les primeres ahir van funcionar molt bé, també val a dir que les Giro Privateer avui després dels primers minuts també m’han anat molt bé, no diferenciaria entre les dues, tot i que segurament sí que la diferencia és molt gran, segur. Aether i Synthe excepcionals, per invisibles seria la definció, feia anys que no tenia aquesta no sensació, crec recordar des dels Cratoni. 



Ara ja fins la propera aventura, dimarts podria ser una jornada intensa, a on la població de Peralada serà el lloc de destí, i a on vaig a veure un segon Gran Drac de dues rodes en aquesta ocasió no del 2022 sí 1991. 



MTB, MTB, MTB. 

divendres, de març 10, 2023

Vols )

Ja un altre cop dins de la interessant normalitat, quan parlem de Vols, a on de la darrera intervenció l’Ikon del darrera i els ferodes, aquests darrers invertint el costat, han tornat a sortir, dijous i ja porto tres aventures, no és la seqüència ideal, sí positiva, molt. 

Avui rodant entre els 17°C i els 21°C, calçat amb Lake d’estiu crec recordar que les 30 aniversari, guants Hirzl d’estiu, la resta de tardor, pirates Pearl Izumi, mallot paravent Gore, amb les mànigues retirades, tèrmica sintètica de màniga curta tot i així massa densa, i a on amb aquest equipament els primers  minuts rodava super bé, i passats aquests a cada minut consumit poc a poc he anat perdent el poc ritme disponible, no va ser així durant el primer Vol de la setmana, avui però hi ha hagut una mica de tot, certament. Tornant cap el Mirador la fredor hauria requerit per prudència de tornar-me a protegir amb la màniga llarga, però siguent a aquest tram dins de la brevetat de les sortides no m’ha calgut ))

Gorewear )


500 ml. d’aigua, i cap menjar, i un cop a casa, mentre penjava la bike l’Ikon m’ha semblat que estava en millor estat, no deu ser així, però entrant a casa així ho he vist, i presidint el Mirador de Dracs ho he tornat a confirmar, demà tambè giraré  els ferodes del darrera per obtenir el mateix bon rendiment.

La bike no va bé no, va millor, i entre els Ikon i les Lake esmentades les sensacions són de 10/10, i per aquest motiu el meu fràgil estat de forma queda una mica exposat ))

Els guants de pell de cangur tenen una comoditat extrema, fet que em convida a que l’armadura de gala també d’aquest material esperi el seu primer super Vol, això serà quan el meu nivell sigui el propi per pensar que ja toca portar-lo, i també en aquest estadi de repòs està el nou calçat Sidi que està pendent de la seva estrena, poc a poc, l’espera aquest Pilar,  segueix sent el protagonista del tercer Mirador, i tant.

Hi ha dies per a tot, avui ha sigut el primer dia que no he fet fotos de cada ermita, sí de la principal, avui quatre ermites, una sola captura d’imatge, i no passa res, oi?

Si hi haurà o no més Vols dins de les bones sensacions, segur que sí, i de fet penso que demà o durant el proper Vol quan sigui aquest, perquè amb quatre sortides aquesta setmana estaria més que satisfet i tinc tres ocasions per fer-ho, per assolir la quarta vull dir, així que sense presses però també sense pauses. No sortiré equipat d’estiu tot i que la temperarura així convidava, però millor ser moderat i esperar a que l’estació sigui propera a la de l’equipament, ara de tardor i a la primavera segurament aniré d’estiu, i a on aprofitaré  també ja definitivament per donar a pas als dos jocs de S-Phyre, reflexió que em recorda que els nous mitjons han de ser els propers en arribar, Mavic, i/o Gore possibles candidats coneguts, Endura i Pearl Izumi descartats per un problema cada vagada més repetit a on no aconsegueixo diferenciar els equipaments d’E-bike, dels de carretera vs els que jo necessito de MTB, i dins d’aquest dubte, em decanto per Mavic i Gore, avui, demà no ho sé.

Valorant prudentment l’aventura de muntar les tres bikes noves, a veure si puc iniciar-ho, de no fer-ho tampoc passarà res en cap cas.

Tinc pendent de recollir el segon joc de S-Phyre, no hi ha pressa un cop ja han arribat al punt de recollida, si que hi ha ganes, i tant.

No ho tinc bé per enviar a reparar el 520, sí per demanar un 530 nou, però com els Buster la mandra del seguiment del seu estat un cop entren en ús se m’escapa, vull dir els equipaments electrònics necessito que siguin igual de nous perquè si no no hi ha manera de confiar en l’auonomia de cada una de les bateries, i tot i fer-ho així ja em costa també molt fer-ne el seguiment, de fet els grups actuals ja van venir així i no sé a on sóc en cap d’ells, tres anys desconnectat en certa manera en són els responsables. Les bateries actuals tenen una autonomia erràtica, tot no pot ser oi?

MTB, MTB, MTB. 

dissabte, de març 04, 2023

A descansar )

Tota la setmana, millor doncs les Màquines de Prosperitat han estat rodant a bon ritme i això fa que des d’ahir divendres, i des de fa també dos dimarts la percepció de requerir de recuperació via el descans s’imposi. 

La bike té el pneumàtic posterior avisant, també els ferodes actuals ja no tornaran a treballar, el 520 a la 10 crec que anirà a reparar, i els Sigma tampoc donaran pas ara per ara a més amics de ruta, un cop tinguem objectiu si els tenim  aleshores caldrà renovar tots i cada un dels consumibles, ara per ara però estirarem de cada un dels actuals fins que quedin cada un a la seva manera en els fils. El que no donarà pas a novetats són els components com rodes, disposem de tres jocs cada una a part dels que roden, frens, tiges, seients, potències, manillars, forquilles, pinyons, plats, i la resta queda en espera, com un dels dos Pilars, en pausada espera, tot i que crec que sense entrar en una contradicció els cranksets Deore de 30 per rodar poden venir tot seguit, per ser precisament de 30, tot i que no aniríem en 30, i per ser únicament per rodar, cogs dubto si fer venir dues unitats mítiques per les voltes també únicament, la Spot i la Vicious ja els porten, tot i haver sortit entre les dues poc més de 30 Km en els darrers tres anys crec recordar, però no són la relació que vull per escalar. Comento aquests components perquè m’emocionen, i falta l’element clau, els pneumàtics, avui serien els Ikon en la seva darrera versió, però de poder millorar-los serà, en tot cas el que sí que seran és nous, tot i que els diferents jocs de rodes totes porten pneumàtics rodats i prou, però aquests donaran pas a gomes noves si es dóna el cas d’entrar a donar voltes, si no, no, i fins que les actuals no estiguin com la del darrera que us he esmentat no hi haurà arribada d’Ikons nous, sí si hi ha voltes, si no, no, perquè gastar els Ikon actuals passarà, serà possible si rodem, i si rodem voltarem, i aleshores sí la darrera versió dels Ikon serà qui vingui amb els Dracs. 

No he retirat encara la totalitat dels equipaments que us vaig esmentar, però sí que estic decidit del tot a fer-ho, un cop es doni la coincidència els acabaré de guardar. Una part ja la vaig enllestir, una bona part. La setmana que ve tindré ja el segon joc de Shimano XC902 crec recordar que són, i avui mentre revisava la previsió del temps pensava que tot i tenir-les encara no sortiran, i de mentre no ho fan les S-Phyre, les Fury, Ultimate, Privateer lideraran els Vols. Crec recordar que els guants Gore són els X-Alp, i ho són perquè els Hirzl em generaven una mena d’alèrgia en firma de picor a les mans, fins que m’he adonat per l’olor intens a sabó dels guants, que era el detergent qui provocava les molèsties i no el palmell de pell de cangur, així ara he recuperat cinc parelles de Hirzl que estava decidit a passar a la reserva, el remei va ser rentar-los amb aigua sola, i ara oli en un llum, són d’estiu, cert, però és que amb aquest nou clima treballen a quasi cada sortida, com també us vaig esmentar. 

Ahir vaig fer un Gran Vol amb el Drac de dues rodes, sortint el migdia, i tornant amb Sol, vull dir sense passar fred,  sí amb un entorn de fredor simpàtic, avui el matí encara notava els dits de les mans amb una sensació rara amb l’aigua calenta, és evident que vaig quedar descompensat tèrmicament sense adonar-me’n, i una ingesta descontrolada de làctics en va ser la conseqüència posterior, també un anar a descansar proper a alguns Vols de matinada, i en darrer terme d’haver requerit d’un descans posterior de més de catorze hores, que són les que porto dormint fins ara. 

MTB, MTB, MTB.

dijous, de març 02, 2023

13°C i reposant )

Ara mateix un bon Sol, intermitent però, i una matinada la d’avui, de pluja puntual, i a on cap dels dos moments ni migdia ni matinada m’han portat a sortir, i així estic des de dilluns, per diferents motius aparents però la realitat és que res és un inconvenient, però un vestit en forma d’una lleugera fatiga, sí, i una armadura, aquesta en forma d’un lleuger xafament, i sense el catalitzador dolç per un precís requeriment d’un necessari i immediat reajustament en l’alimentació, provocat aquest ajust per l’arribada d’una certa ansietat, a on una primera i moderada celebració entre calçots,  després d’aquest darrers tres anys sense fer-ne cap, m’ha obligat en aquest inici de la setmana 9 a restringir drasticament la ingesta del dinamitzador catalític d’aquests darrers dies, com ho és aturar els dolços i prodigiosos dàtils, i a on no passa res, mai passa res entre Dracs, també esmentar la pluja, a on aquesta plorada lleugera, i intermitent de primera hora indica la presència de molts grisos, preciosos tots, estem el paradís, però en definitiva aquí també hi ha grisos a part de ser també el color dels enormes mastins que ronden pel Mirador en llibertat com a destructors de murs que protegeixen com els nostres, i com sempre, no passa res, i a on la fredor imposa el seu calmat pols, i no passa res, i a on aquest tímid Sol molt puntual, ajuda, sí, sense ser avui, aquesta setmana prou catalitzador tampoc per poder ser nosaltres a dins dels Vols, i tampoc passa res.

Dilluns va ser un descans rar, dimarts va ser un estrany descans, també el dimecres per una vella-bella agenda pel Baix Montseny, i avui ja ho veieu, podria ser que la 9 sigui un altra cop un primer d’absolut descans de Vols, que no de picar pedra entre engranatges dins de les denses i a l’hora àgils Màquines de Prosperitat, aquestes no paren mai de rodar, mai, o això em sembla, i descobriré un dia que sí, i l'acceptació inundarà encara més i de cop aquest espai en forma de super llum, o de foscor hiper intensa, i no passa res, tampoc notaria res de cop, millor, perqué a l’abril farà un any de la finalització de la construcció d’aquest tercer Mirador i ara el contrast entre els diferents Fars, les diferents característiques entre ells, residencial, urbà i pagès, implica d’haver buscat eines de suport per sobreportar aquest tram 19-20-21-22 i 23, vull dir per bo tampoc t’adaptes immediatament en cap cas, en cap cas, sempre millor però aquesta opció de ser dins d’un tram preciós, que no a l’inrevés, i recordo perfectament les sensacions i el treball requerit d’un tram de recuperació, per sortir de la crisi per exemple post olímpica del 92, o per no mirar els costats a la del 2006, a la del 2020, a l’actual no mirar no és una opció, OMG. 

Valorant d’incorporar nous trípodes dobles per el descans dels nous Dracs, ja disposem de dos unitats dobles i d’un d’individual, i he de fer-ne venir un tercer si finalitzo les dues noves bikes, tornant a fer curt si també poso fil a l’agulla a la Ibis, i així aconseguir que les dues bikes actuals estiguin en el seu millor estat, més intactes encara de poder ser, això si aconseguim establir la desitjada regularitat, la prioritzada i sembla que assolida normalitat a dalt del Drac. Curiositat també que a Genet més dens, menys ganes de passar fredor, no dic fred perquè avui a 13°C no sabria ara mateix com equipar-me venint de rodar d’estiu únicament amb el mallot amb les manigues tretes siguent  paravent i rondant sempre rondant els 7°C, amb tèrmica 100% d'estiu, i a menys densitat del Genet més predisposat a ser-hi. Les matinades a zero graus o per sota aquesta setmana fa que el meu Drac reposi, i que en acostar-me a ell en silenci ens mirem i ell no obri instintivament les seves majestuoses ales, i jo respecto la seva dererminació,  el seu criteri, i tant )) 

Miro de mentre de recuperar les millors sensacions, i a veure si reinicio els Vols, i tant, tot i que ho escric i la calidesa del Nou Mirador m’embolcalla, i ja no seria reiniciar, si no únicament seguir ))

El segon joc de Shimano S-Phyre està venint, encara no he estrenat el primer però, i a on la intenció de facilitar els Vols és el què ha primat, veurem, veurem, no sé si apartaré, aparcaré les cinc parelles actuals, Lake, Five Ten, dues Mavic, i Giro, d’aquestes, les Privateer, i les Ultimate, són dues guanyadores nates a l’hora de conquerir voltes i més voltes, però també és veritat que porten repetides edicions de 24H, i han de passar a descansar, o seria prudent fer-ho, per donar pas a les noves S-Phyre, que no sé si tindran l’oportunitat, aquesta mateixa oportunitat, ja no de lluir-se, en cap cas, aquesta no la tindran, segur, però ja signo si podem ser-hi, i fins i tot em premetré la llicencia de proposar que tampoc, vull dir que penso que no estic anant en la direcció, millor dir la direcció és extraordinaria però no cap a ser-hi, no necessàriament a estar obligats a ser dins dels Vols, per ganes perfecte, per certa obligació en cap cas, sí però que mentre no em perdo un segon de poder ser entre els Pilars de Granit, entre els Destructors de Murs, on en dir-ho la calma proposada del Mirador,  m’envolta pausadament, cal ser moderat però, molt, més prudent, més encara, més encara, però entre Fars és un gaudir inmens ara sí ara també, i costa ser-hi, un entorn de contrast, entre intensa llum, i intensa foscor. 


Les parpelles em cauen amablement, sé que podria posar-me l’armadura de gala i enfilar tot seguit entre ermites, entre els seus silencis, i segur, i segur també que el tram seria divertidíssim, segur però la fatiga no la vull a prop, ha de quedar lluny, sí o sí, molt lluny, doncs des del 2018 que no hi ha hagut manera de mantenir-la a distancia, i ara quan les males sensacions del 2019 resten a les profunditats, fermades sota les bases dels Pilars de Granit vigilades sempre de reull pels Destructors de Murs, no és moment d’afavorir la més mínima insinuació que tingui la més mínima llicència per poder tornar, prou que ja venen soles sense ser convidades, imagina si els hi facilito jo mateix l’entrada, que segur que ja ho faig sense voler, però i mirava la mitja d’hores dormint d’aquesta setmana pensant que seria molt baixa, i està contradictòriament per sobre de les set hores/dia, i a la darrera 8 mateixa amb aquest ritme de descans els Vols a dalt del Drac eren uns preciosa realitat, no a aquesta darrera doncs la percepció és de pesadesa, i a on a la 8 una breu coincidència, preciosa però copçadora al segon Mirador del Vallès em va deixar encallat a un tram entre moltes qüestions, i moltes qüestions, i a on segurament seran aquestes determinants en el recorregut-creació d’un Nou espai de Creadors, i seran aquestes qüestions, les respostes a totes elles, on la manera de treballar la reflexió d'aquestes, perquè segurament poden portar  agafades amb força entre totes elles, la clau de la porta d’entrada del quart Mirador dels Dracs, més pausat també de poder ser que la pau del tercer Mirador, també envara més moderat, més prosper,  més templat, i on el sentit dels formats de les diferents i noves Màquines de Prosperitat prendrien, podrien adquirir  segurament una preciosa dimensió quan parlem de prosperitat, de més prosperitat, vella també aquesta, perquè a aquestes alçades innovar, aquest mot interessant quasi que ja no té cabuda, i a on per belles sí, sí la llum entra, des de diria l’infinit, i tant, i tant, sempre però que el primer Genet ho valori com a possible, el fet de recollir el testimoni del format, en forma de clau, i amb ella un cop notat el seu tacte entre les mans, la sensació d’aquesta, coincideixi amb les possibilitats d’obrir amb ella la porta del Nou Far, i també necessari que s’entenguin entre elles, entre les diferents músiques vull dir, també entre els vents que presideixen el to dels Vols, com dels Dracs, de les noves Màquines de Prosperitat esmentades fa segons, de les velles també, també, i tant. 


Quantes coses precioses, velles a aquest espai, belles entre Dracs i Genets, quantes propostes farcides d’energia càlida, de super energia càlida, a on segur que ajuda haver facilitat l’arribada dels Nous Miradors, Fars guia en definitiva, també dels  vells Constructors, dels vells Destructors de Murs, de la presencia a les negres nits de les matinades i dels vespres, de les Reines de la Foscor, de les extraordinaries Princeses de la Llum, i refent el contingut ara a la nit una menuda però intensa descàrrega elèctrica m’indica que els Vols són, que aquest estan integrats sense poder-se desfer, dins de cada Mirador, i tan li fa si no es deixen veure, fa mesos, fa anys de la darrera presència dels Destructors, dels Constructors, i avui, entre un nou Sol de caiguda en el seu punt més alt apareixen sobtadament tots ells, que bé, que bé, que bé, oi?


I falten per envair The Great Escape les Falgueres Màgiques i per tan la seva Poció Màgica, mtb, mtb, mtb.