Dins d’un dilluns fent per descansar, que bé, que bé, que bé, i la Reina torna a ser dins dels Vols mentre jo treballo per mantenir la prudència, fa una estona per una temperatura de 24°C ja hauria tornat a sortir, impera de moment però la moderació.
Una primera proposta la d’ahir que ha implicat de fer sortir el Gran Drac esportiu, arriscat, perquè no és castigador, no, no hi ha mot per a mi que defineixi l’exigència que em comporta, més que els ja de per si exigens Dracs, el fet però és que pilotant, mirant de millor dit, fins i tot hem filmat un video, així quan tornem a imatges i videos de donar-se la pensada compartirem.
La zona per aquesta breu aventura sempre propera el tercer Mirador, l’estona a dalt del Gran Drac esportiu no superior a les dues hores, o proper, les característiques de lleugeresa, de pneumàtics a la pressió justa, un conjunt de frens ara a punt de ser un altre cop ben rodats per uns disc nous i ferodes però ja aquest punt inicial el seu comportament el defineixo com d’impresionants, un seient a una mica més d’un pam del terra, i una direcció molt precisa, literalment amb aquests detalls esmentats marquen un comportament dinàmic per a mi molt excepcional des del primer segon, l’única diferència avui entre Dracs i el Gran Drac esportiu és que encara avui aquest darrer la distància recorreguda vers els primers és més elevada, i el temps dels Grans Vols també fins fa una setmana, perquè els Vols en dues ocasions ja el superen, no encara quan parlem de la distància. Però d’aquí a un cert temps, espero, els Vols superaran el temps i la distància mitjana dels Grans Vols, però aquesta situació és una característica excepcional motivada per la nostra manera de gaudir de la disciplina, si no, no seria el cas, perquè res proper pot iniciar-se a tocar de les quatre o les cinc del matí, i posar peu a la mitja nit tocada, com a praxis regular d’oci a casa, el Mirador dels Dracs, aquests darrers, espai i Dracs ho tenen/ien com una normalitat, cert també que no recent, possiblement sí propera, m’agradaria, perquè la Ruta de les Sogres ha de donar pas a una nova ruta ara a aquest tercer Mirador, podria posar-hi títol, la Ruta dels Santuaris, però no cal mantenir aquesta capçalera, sí que puc dir que és un privilegi preciós poder proposar-la.
Principat |
També pot passar que aprenguem a ser a dalt dels Grans Dracs i la situació es torni a revertir, és a dir que féssim sessions maratonianes també a dalt d’aquests Grans, però passarà un cert temps en tots els casos doncs ara estem reiniciant tot just els Vols de Drac, i els Grans Vols com a concepte són singulars, la Reina no hi és encara, i de ser una posible opció, aquesta seria una decisió personal, en tot cas estaríem tot just començant fet que implicaria d’una inversió de temps important, en cap cas d’avui per demà, sí que guanyaríem molt de temps si a nivell d’aficionats ho concentrem a circuits tancats i prou, ho dic perquè jo he iniciat aquesta via en primer terme sota la supervisió de monitors i en una sola jornada he avançat anys, ha anat tan bé que repetiré curs i nivell, ara encara no, han de passar quilòmetres a dalt del Gran Drac més lleuger per passat un temps prudent tornar-hi per mirar de consolidar aquestes tècniques ))
També tinc una proposta per fer venir un segon Gran Drac esportiu, doncs deu anys després de l’arribada de la meva generació, que no de la meva unitat que va venir el 2019, ara ve una segona generació, únicament d’aquest unes poques unitats, del meu crec recordar que n’hi ha uns tres-cents, ara aquesta nova generació únicament la portaran un temps molt breu, i no seran més que aquestes poques dotzenes, i en aquesta ocasió es comercialitzarà durant tres o quatre mesos i prou segons informa l’importador i la fàbrica. El color dificulta aquesta opció per a mi, perquè jo estic per com l’On One, com el Gran Drac esportiu actual, sempre blanc de poder ser, i tot i així també ho he de valorar, si realment ve, de si vull renunciar a aquest color, i que entre d’altres aspectes fins fa dues setmanes també oficialment s’afirmava que no vindria cap d’aquestes unitats de nova generació a Europa.
A l’hora que quan parlem de pneumàtics els Ikon estan a casa de forma continuada amb el pas dels anys, és a dir Maxxis s’imposa, amb els diferents Grans Dracs amb el més lleuger no es mourà en cap cas dels que porta perquè el seu comportament dinàmic és excepcional, aquest Gran Drac és tant però tant extrem que la possibilitat d’evolucionar els pneumàtics és zero per a mi, i ara m’adono que com el darrer Vol, fa uns dies també vaig haver de tornar després dels cinc primers quilòmetres, en aquesta ocasió perquè les pensades no anaven lligades a la concentració necessaria per poder mirar de pilotar, així el Gran Drac esportiu el tinc pendent encara sobre si faig venir uns pneumàtics un graó més extrems, em venen el cap quan parlo de Vols les The Raven de NoTubes, amb unes característiques per a mi molt difícils d’explorar, quasi que per ser molt específiques encara avui deu any després no les entenc prou bé, sí que d’estar disponibles avui serien una realitat a casa, amb les Ikon de costat, les The Raven a Finale necessitaven d’una pressió determinada segons el tram de dia una, i segons el tram de nit una altra, crec, quin nivell requerien aquests pneumàtics, i quina manca d’aquest tenia i tinc jo passats ja catorze estacions, que aviat és dit, del 2009 el 2023 quasi res, tot evoluciona, llegia que a aquest any no hi ha WEMBO sí UCI un altre cop.
En tot cas si em centro en repetir amb les gomes que porto ara en el Gran Drac més esportiu crec que no serà el cas mantenir les del darrera així que novetat en principi n’hi haurà, i a on els propers pneumàtics requeriran d’endinsar-me en el món de les pressions i les temperatures, així com també dels minuts d’ús i les condicions ambientals d’aquests durant el tram, renoi, renoi, renoi, i no és novetat, les NoTubes ja ho requerien, i en menor grau les Ikon, justificat perquè el 2009 les The Raven eren la darrera evolució de pneumàtics en 26”, i les Ikon són de les darreres en 29” passats ja quasi quinze anys de la primera i darrera importació de totes aquelles Maxxis en 29” des dels USA gràcies el Primer Ministre, i ja no recordo quin model era no sé si els Ardent o les Crossmark evolucionades per en Sauser encara en 26”, i únicament en la versió de les pesades i quasi extingides avui UST, a on encara no hi havia en cap cas l’opció d’avui tan extesa en TR, i molt menys EXO ni tampoc 2C, ni 3C, que emocionant va ser, que emocionant és, i quin privilegi si podem gaudir de les properes evolucions, aprofito també per comentar que estic fent una llista per muntar a aquest tercer Mirador un petit i modest espai per poder fer tots els manteniments, dels Dracs i dels nous i diferents Grans Dracs, a veure, a veure també ))
Principat |
Cal esmentar que cada Drac, que cada Gran Drac requereix del seu equipament específic pel genet, i el de dimarts que vull i tinc previst anar a provar també requeriria d’un equipament diferent dels dos que ja disposo, si finalment aquest ve cap el Mirador, des del cap, amb els diferents cascs, fins els peus passant pel calçat, és a dir, d’aquestes disciplines més noves no tinc ni idea de quins equipaments necessitaré finalment, de ser hauré de començar quasi des de zero, i no passa res, a l’inrevés. El què sí vaig tenint clar és que han de ser equips molt lleugers, molt, també que siguin molt còmodes, i a l’hora molt resistents, idèntiques característiques com els que portem durant els Vols. Com a dificultat que ja és una norma com ho és que no hi ha massa informació sobre aquests aspectes, vull dir com us deia fa uns dies no sé diferenciar prou bé els equipament més maratonians per a nosaltres, i els equipaments per les E-bikes, dic per casa tot i que avui per avui no els requerim, sí que rodem com si hi siguessim, tot té, tot requereix del seu punt de reinici. Amb les gravel em passaria el mateix, per sort ara per ara no obrim aquesta porta, no l’obro si més no jo, hi ha una llista extensíssima d’equipaments també propis d’aquesta disciplina derivada llunyana de les originaries monstercross i que tampoc sé diferenciar. Però pel cas que m’ocupa si per MTB ja tinc dificultats tinguent un criteri clar, de decidir-me per uns mitjons, per a mi un punt importantíssim, per les noves disciplines no vull ni pensar en el temps que necessitaré, de fet del Gran Drac del 2019, únicament tinc els guants, el calçat no m’ha funcionat, i el casc, bé sense comentaris, no he avançat ni un pas en aquest aspecte, del darrer sí que tinc els primers dos equipaments complerts, i com us dic horrorós un d’ells, per l’extrema rigidesa que presenta de cintura, del segon del mateix material que els Hirzl que són deliciosos, únicament hi he anat un sol cop, i no puc valorar encara si va millor, i a part que com els guants també requereix de sortir i sortir amb ell perquè s’adapti correctament, i amb una sola sortida no hi ha informació, amb el primer equip després de vint-i -tres Grans Vols estic proper a quedar un altre cop lesionat, així doncs del possible segon Gran Drac de dimarts seria com us deia tornar a començar.
MTB, MTB, MTB.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada