Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

diumenge, de setembre 22, 2024

5/5 )

De groc amb Gore , increible aquest mallot nou, i jo de negre i blanc amb Pearl Izumi, de culot Gore, i jo concretament amb Ardent, sense els Merit, amb les S-Phyres negres.



Tornant un altre cop a la ruta original, entre ermites, no totes, de cinc, dues, per metres però dues, no cinc, caldrà veure si hem de refer pas entre elles, perquè segurament fer-ho implica de fer menys de tres quilòmetres, un punt per valorar.

En tot cas ahir no vaig pensar en variar la ruta dins del Vol, de fet aquesta pensada la tinc de cada tres dies dos, però el treball de l'autocontrol per priorizar que cal consolidar primer imposa el criteri a seguir de no allargar els Vols. 

Uns Dracs que roden bé, uns equipaments que funcionen bé, un entorn que ajuda, l'arribada dels Gegants, el to dels sempre presents Destructors, tot plegat fa que estiguem entre Vols, no sempre a dins, sí rondant, que bé.



Amb eines, amb llums funcionant el posterior, amb aigua sense beure, sense menjar, sense incidències, sense coincidències fora de la de la imatge, rodant per sota dels 20ºC equipats 100% d'estiu.

Valorant com fer el proper pas referit a la zona dels manteniments, ja fa forces dies de l'arribada del terra de goma d'aquesta, com de l'arribada de les noves eines dels Dracs, ara hauria de fer venir el carro d'eines i/o el banc de  taller amb les mampares per posar-hi part de les eines vistes. 



També he de fer venir més estanteries amb rodes doncs a on hi tinc les que ja disposo on hi guardo ara les eines, tots els components dels propers nous Dracs, no els nous Dracs, com tots els estris de neteja de tots els Dracs i Grans Dracs, i a on ja hi ha el calçat de mtb a les seves caixes des que vàrem decidir sortir amb un sol model, hi vull posar aquestes noves estanteries amb totes les caixes transparents on hi ha els equips guardats de les properes estacions, és a dir al vestuari únicament hi vull els equips que estem utilitzant dins de l'estació a la que estem, la resta han de ser a aquest altre espai. De fet m'esperaré a reubicar-les perquè en res ja entraran a funcionar part dels equips de tardor, una de les dues millors estacions de l'any per a mi quan parlem de Vols i Grans Vols de dues rodes, i per tant una part dels d'estiu sortiran i una part dels de tardor entraran, per poc a poc incrementar les sortides i les entrades de cada un fins quedar operant els de l'estació en curs. De fet en res ja retiraré tres dels conjunts d'estiu dels set actuals, i entraran tot seguit tres conjunts de tardor complerts, concretament podria valorar de fer-ho avui a les 14:43 coincidint amb l'arribada d'aquesta entranyable estació ))

Ahir finalment no vàrem consolidar el 6/7, veurem avui, però de repetir com ahir content amb un 5/7, fàcil aquest fer, esperant i prou veurem on queda aquesta 38 )

MTB, MTB, MTB.

https://beteve.cat/medi-ambient/quan-comenca-tardor/

dissabte, de setembre 21, 2024

4/4

On mantenir és positiu, vull dir, ve d'una tanda d'antibiòtics de deu dies extrema i dins d'aquesta de set dies en va sortir dos, sorprenent, i avui una setmana després ja portem un 5/5. El fet però és que avui va de la 4/4, si hi haurà un 6/6 durant la jornada dependrà de si la guspira neix sota la pluja que és a on som avui, en tot cas dijous va ser un Vol prou digne, sense rodar lleugers, sí rodant prou bé, i esperant, esperant )


Blue )


Equipats de blau, mallot Gore, jo Twin Six, de culots també Gore,  C7 blaus jo, sense Merit, impressionant l'Aether blau, amb les S-Phyre, puc compartir que els equipaments seleccionats per aquest aquest Vol funcionen prou bé, tot i que si ara hagué de fer venir el Twin Six no sé si repetiria, la resta tots i cada un d'ells sí.

Amb eines, amb aigua sense beure, sense menjar, amb llums sense funcionar, sense incidències, sense coincidències, no recordo la temperatura, ni calor ni fred, això sí amb un Destructor més tranquil, sense presentar un posat lligat a la mirada tan atemoridora pels entorns, una mica més propera sense ser-ho )

Estàvem pendents de si divendres tindríem Vol per una Màquina de Prosperitat que com totes requereix d'un cop al mes ser revisada a consciència, i així ho vàrem fer però a les prèvies primer hi va haver Vol, que bé, fet que també ens va ajudar a tenir el pols més ferm espero, o millor dir menys tremolós.

Hi ha dies per mantenir, dies per avançar, la majoria des dels Miradors són per retrocedir, aquesta 38 és de transició, i quan necessites que aquest sigui el to del tram és quan és més difícil de fer-ho, doncs ho fas perquè hi ha petits riscos que cal que passin de llarg sense saber-ho, fet que no ajuda a mantenir la calma, per allò que deia l'àvia que qui espera desespera, oi?

He de tenir clar que els dies que abans de sortir, o a hores de fer-ho començo a fer variacions als Dracs o a pensar-les, o minuts de sortir començo a treure de les caixes equipaments que ja tenia guardats, millor quedar-me al Mirador, si amb aquests antecedents finalment ja estic a dins del Vol i començo a variar la ruta ara sí ara també millor deixar-ho per una altre dia i desfer camí, no però si únicament modifico la ruta, però si va agafada de la mà dels primers factors millor tornar directament cap al Mirador, o això penso avui )

MTB, MTB, MTB.

Valorant el punt dela prossible arribada del nou Gran Drac més esportiu, impactat per les sensacions, sobre l'experiència viscuda, que curiosament crec que sense ser, el to és que té possibilitats, cal que ho segueixi reposant, no sé si dir reflexionant doncs no sé si la passió pot anat massa propera a la reflexió, o segurament sí però que no pensi la primera que és realment així, un mix de certa complexitat per a mi.   

He de posar fil a l'agulla a les eines referides a rodes i penumàtics dels Grans Dracs, de les dues modalitats, dels kits de ruta també de reparació, no per res i sí per tot, doncs de fer-ho segurament l'horitzó a perseguir serà encara més guapo, que també pot estar bé, podria obrir-se l'arribada a fer un cafè a Arenys sempre que sigui dins de la tardor, de principis, perquè siguent prudent, ja no em plantejo d'entrada arribar al Principat, però sí una Collada fins arribar a Arenys, per fer un pausat a l'hora que breu cafè, i desfer camí tot seguit mirant de gaudir de les baixes temperatures sense passar a mode suplici, i menys que la tornada coincidís amb la nit entre les Fades de la Foscor, doncs el Destructor no seria generós amb elles, curiosa contradicció perquè amb la Lluna sí ))

divendres, de setembre 20, 2024

Temperatura )

Per les novetats que estic estudiant de fer venir als diferents Miradors, doncs l'arribada d'aquestes modifica la logística actual del Miradors. 

Determinant també aquest mot quan parlem de pneumàtics, el tema nº1, i frens, no sé si el nº2, doncs les suspensions podrien ser també el nº2, renoi. Avui al vespre pilotant amb el Gran Drac més esportiu, afectat per la presa de contacte amb el nou candidat, que era encara molt més espartà i senzill que el meu, els nous pneumàtics quan agafen temperatura transmeten una certa sensació de descontrol sempre molt controlat, a l'extrem oposat del candidat que transmet acceleracions que descomposen idees, i control aparent infinit, fet que el fa molt perillós de deixar-te embolcallar, que és el què he treballar sempre, el no pensar que vaig segur pilotant )

M'hauré de readaptar si no hi ha novetats, i si n'hi ha i no marxa el primer també, doncs vinc d'uns pneumàtics molt menys flexibles de carcassa, o millor dit no molt menys però sí menys, i prefereixo el descontrol fictici dels pneumàtics actuals al pas més elevat per corba dels anteriors. Com més rígida la carcassa del pneumàtic menys t'avisa, així els actuals sempre avisen amb molt de temps, i sempre succeeix a velocitats molt moderades.

En tot cas tot ha girat condicionat per la xocant experiència d'ahir, com vaig esmentar, sense paraules ahir, i reflexionant avui sobre tot plegat. 

Mentre però sortir a fer un Gran Vol d'aquest tipus és una aventura de sensacions extremes, certament, certament i a on la moderació a l'hora és la pauta que imprimeix a cada segon el Gran Drac.

El candidat té unes prestacions excessives, també és cert, però fora d'aquest aspecte i un segon que un altre dia ja compartirem si es donen les circumstàncies, la resta és senzillament un altre cop dins d'aquesta esfera de la perfecció, de ser certa l'existència d'aquests dos conceptes, que no ho sé ))

Així demà com avui el Vol, podria haver-hi Gran Vol de dues rodes, el destí podria ser un altre país, o no i quedar dins de les comarques properes, és que per mirar lluny necessito fer venir els estris que us vaig esmentar, i que encara no he fet la comanda.

En tot cas referit a Grans Dracs esportius la temperatura al segon i tercer Mirador ha pujat i molt aquest vespre, sota unes pensades amb una premissa, no importa quin nou Drac sigui, o quin nou Gran Drac esportiu, o de dues rodes, perquè el nivell per a mi dels que ja disposo és tan impressionant, que de venir aquest Gran Drac tan radical,  també ho serà, així no deixaria de ser a un tram més que interessant, que no es tracte de res més, així sigui el què sigui no té risc, referit a seguir a un recorregut guapo, molt. 

Em fa dubtar que aquest nou candidat ja no el puc adquirir nou, i així l'import avui amb 9 anys a les seves espatlles sense quasi ni haver rodat però, que aquest darrer aspecte és el què ha fet que sigui el candidat, és superior el que valia nou el darrer any de fabricació, cap el 2020, i pel fet que no és nou em costa de valorar-decidir encara més, de fet no ho sé valorar. D'entrada no em condiciona, però en concepte és evident que sí, curiós doncs diria que estic exposant una contradicció, que bé, oi?   

MTB, MTB, MTB.

No he recollit la comanda amb les tèrmiques i els dos mallots, la propera setmana serà, en principi, tot serà que m'acosti aquest cap de setmana al segon Mirador, veurem.  

dijous, de setembre 19, 2024

3/3

A un Vol protegits sempre pel Destructor, i a on el ventet fresc que genera el seu pas ens permet rodar prou bé.


Alp-X/2in1/Merit/S-Phyre )

Equipats amb Alp-X i S-Phyre, Gore jo 2in1, sense Merit, amb les S-Phyre, jo negres. 

Sense beure amb aigua, sense menjar, amb eines, amb llums sense funcionar, no he mirat la temperatura, en tot cas a l’hora de dinar rodàvem prou bé, sense incidències, sense coincidències, rodem segons el Mirador a espais molt solitaris, en tot cas els Gegants i el nostre Destructor fan que tot rodi, i de quina manera.

Els dos Dracs sense incidències de cap tipus, des de la darrera revisió van no bé, si no dins del tipus, dins de l'esfera de la perfecció, si és que aquestes dues existeixen )

Demà si ho tinc prou bé recolliré la comanda amb les tèrmiques noves, i els dos singulars mallots. Tinc ganes de veure aquesta nova generació d’equipaments, moltes. Si el mallot per la Betty fos, hi haurà una renovació i a l’hora una reducció complerta de mallots,  a on passarà a disposar de vuit mallots per realment combinar-ne sis, en el meu cas crec que aniré pel mateix camí, encara que jo també he d’aconseguir les tèrmiques noves, que no sé encara quines, i el mateix amb els mallots, si no ho aconsegueixo aclarir seguiré com fins ara una temporada més. 

MTB, MTB, MTB. 

He de decidir quin camí seguir amb les rodes que van quedar sense pneumàtics, i també fer venir alguns equipaments pels Grans Dracs de dues rodes, quasi idèntics dels Dracs, repara tubeless, talla cadenes, una clau d’estrella específica per l’eix del darrera de 25, curta, i que per l’altre extrem faci la funció de desmuntable, tot i que no el requeriríem, així com un kit per netejar la visera en ruta i un altre per netejar el frontal després d'una jornada de ruta, també un kit per netejar la cadena, i per afegir-hi greix. Ha de ser tot compacte doncs ha d'anar tot a la bossa única que porto. Valoro també si aconseguir  un conjunt d'alforges impermeables que la casa proposa d'origen. 

Quina Lluna la d'ahir a la nit OMG ))

Fa unes hores he arribat de veure el nou Gran Drac esportiu, senzillament no tinc paraules que defineixin com m’ha agradat, ara bé dit això, poder puc, ara el què no tinc clar és si m’ho puc permetre ))

dimecres, de setembre 18, 2024

2/2 a la 38 )

Amb una 37 a 3 prou bé, i a un inici de la 38 bona, no per les millors sensacions si no per ser-hi, i tant, i tant. 

Per fer Dracs cal una disciplina notable, que és a on mirem de ser nosaltres sense ser-hi, mirant de poder ser-hi, sense aconseguir la constància que perseguim, però sí que mentre imprimim la voluntat a cada tram des del 2019 fins avui, i la idea és de seguir perseverant, oi?

Després de certes primaveres i tardors transcorregudes podríem fer un primer balanç tipus que on érem pel que fa a Vols segurament com hi érem no tornarà a ser, però res és com era, i en cap cas hi ha la possibilitat de repetir, podem pensar que sí però no som els mateixos, sí que podem passar prou propers, com a punt extraordinari sí que podem sorprendre’ns a nosaltres mateixos, segurament aquest darrer aspecte el més rellevant per a mi, de ser així sempre ens podríem donar per satisfets.


Alp-X PRO preferit )

Equipats prou bé, Alp-X PRO, el meu, el nou, C7 blaus paravent, la Betty Pearl Izumi i Gore, sense Merit, amb S-Phyre, jo blaves, crec )) 

Amb eines, amb aigua sense beure, sense menjar, sense incidències, sense coincidències, a tocar dels 30°C acompanyats d’un vent fresc segurament per la contundència dels moviments del Destructor que a aquesta 38 té un to d’una calidesa intensa amb nosaltres a l’hora que imposa la mateixa però amb una mirada volcànica sense una sola excepció per l’entorn, esmicolant tota possibilitat d’apropaments, i no és metafòric, on em consta que els Destructors i els Gegants que han de tornar són fora per consolidar fins el després aquesta preciosa situació que transmet el primer Destructor, si mantenim aquesta frescor amb el seu pas, amb el del grup complert de Destructors i Gegants segurament moltes il.lusions tenen també moltes possibilitats ))

El silenci del Destructor imposa, la mirada d’aquest senzillament delimita, som molt afortunats, molt. Cert també que nosaltres hem confiat en ells, fins i tot des del primer moment que vàrem coincidir amb els Gegants.

MTB, MTB, MTB.

De fet si tens el privilegi d’adonar-te de, ets certament un gran privilegiat, doncs això no sé si passa sempre, l'adonar-te de, podria ser que passés que ho fem de manera diferent a cada segon perquè varia el grau i el tipus de percepció, doncs aquesta darrera està en constant maduració, evolució, els risc però, des del punt de vista des de cada un dels Miradors és quedar-te encarat en una evolució-maduració cap a una direcció on el terreny sigui tan costerut que l'experiència coincideixi amb que sigui també de mal portar, o no, però si no ho veus si no t'anadones serà difícil triar-valorar encarar-te cap a un terreny una mica més planer, i fins i tot perquè no un pla i baixada, o perquè no si et complau quedar-te en permanent escalada. 

Per aquest motiu entre molts valoro el fet d'adonar-te de, sense aquest darrer aspecte diria que som a un tram certament que podria ser extrem de fer, tot i que no necessàriament però, també pot ser que estiguem a un tram planer sense adonar-nos que hi som. Sense afirmar en cap cas que fer-ho és una decisió personal, crec que darrerament el pes d'aquesta darrera és la que hi té menys a veure. 

Que t'anadonis et porta a un tram des dels Mirador que no implica de gaudir de poder decidir-valorar retrocedir o mantenir, en el seu defecte comporta de mirar de recordar què has vist en adonarte'n i mirar de reflexionar de com i cap a on, podent així obrir la porta del seguir gaudint del pensament il.lusionant, oi?

Aquesta exposició podria comportar-requerir d'una breu aturada per a tots i particulament del ritme actual d'aquest espai, podria, ja ha passat anteriorment, en tot cas si som afortunats ens en podríem adonar,  es veu que no perquè aquest mateix vespre ja tinc a punt la intervenció de demà ))

dimarts, de setembre 17, 2024

Noves sabatilles )

Per el Gran Drac més esportiu, ja estan muntades des del primer Mirador del Maresme, que bé, aprofitant també vaig fer avançar la revisió. 

La percepció des dels primers metres queda resumit amb un sol mot,  precís, he recuperat el tacte de la direcció, és a dir ha sigut una decisió molt encertada recuperar els penumàtics que portava  d'origen que ja no es fabriquen des del 2019, i que aquests en concret que he aconseguit estan fabricats del febrer del 2023 que bé, una oportunitat excepcional certament que he pogut aprofitar gràcies a una fabricació a la carta per la nova versió del meu Gran Drac.

Ara m'han quedat les llandes noves dels 2023 sense pneumàtics, les he guardat i valoraré si els hi monto uns pneumàtics més estrets que els que ja porto ara amb les mateixes característiques, idèntiques de poder ser, més estrets i amb més perfil. Si faig aquest pas acceleraré l'arribada de les eines i útils específics per fer els canvis de rodes jo mateix des del Mirador. 

Per cert mentre entrava a l'establiment amb aquest Gran Drac vaig rebre una proposta de compra per part del concessionari, certament que el moment és curiós, és fins i tot estrany, doncs si l'arribo a acceptar he de tornar al Mirador a peu o en el seu defecte amb taxi, però hauria preferit anar a peu per mirar de reflexionar-comprendre què havia passat, i sort que no va ser doncs havia d'anar al Baix Montseny en aquesta ocasió sortint de Mataró, motiu que la proposta encara em sona més impactant, si em descuido marxo a peu ))



Conjunts nous  )


La logística d'aquesta jornada va començar a la nit anterior preparant-carregant els conjunts de rodes al Gran Drac més esportiu, va ser com si em preparés per anar al circuit, sense la tensió d'haver-hi d'anar, encara ara estic emocionat de l'experiència, esmentar que en aquesta modalitat no he pilotat mai en un circuit ))

Un cop he fet una sortida amb els nous pneumàtics, l'experiència ha sigut memorable, a baixa velocitat experimento millors sensacions, és a dir transmeten molt més a menys velocitat, literalment de 10 )

Ara mentre revisava aquesta intervenció han passat uns dies a on ja he sortit dos cops amb aquest pneumàtics de sec, i a on amb les mateixes mides, i mateixes pressions el comportament no té res a veure, a baixa velocitat són ideals, i no cal detallar a on no ho són, no hi he d’anar, sí que és curiós que ara m’he d’adaptar a aquest nou-vell comportament dinàmic doncs després de quatre anys amb pneumàtics més moderns no vull dir més esportius que també, m’havia conformat-adaptat amb el funcionament d’aquests darrers, així ara vaig una mica tens per comprendre les reaccions en zones d'humitat intermitent, un cop ho faci encara m’ho passaré més bé, doncs recordo que en el 2019 aquests pneumàtics per Coll de Pollastre i Collsacreu en les meves anades fins a tres cops per dia al Baix Montseny des del primer Mirador sota condicions de moll van acabar sent trams memorables, coincidint aquestes bones sensacions just però quan ja no tenia molta goma, vull dir que va durar poc aquest estadi de gràcia amb el terres molls doncs no vaig poder seguir aprenent amb aquests pneumàtics d'origen. 

La millora ha sigut tan significativa que valoro si aquest Gran Drac sigui l’únic que finalment no marxi dels Miradors, dubto una mica com amb la Transportadora, perquè si marxen la sensació és que d’aquests tipus és a dir per pilotar el primer, i per Transportar Dracs el segon podrien no venir-ne més, i ara ja els disposo, diferent seria si renovem flota, i curiosament per coincidències de les Màquines de Prosperitat aquesta setmana 38 vaig a veure una unitat molt especial de Gran Drac esportiu la mateixa unitat que disputava venir al Mirador del Maresme amb l'actual Gran Drac el 2019, i que ara passats cincs anys torna estar a la venda, tot i que ha passat tant temps entre que vaig contactar fa uns dos mesos a ara que finalment he anat a veure’l que les meves circumstàncies són una mica diferents, menys ara, ara més properes a fa unes setmanes per les bones sensacions amb aquest model vell de pneumàtics, fet que m'acosta a la recerca de noves sensacions, veurem.

Amb la Transportadora de Dracs bé, sensacions en una sola direcció, va molt bé, i sense anar més lluny, per l’entrega del nou Drac al seu nou propietari al Vallès Oriental concretament al segon Mirador, la Transportadora de Dracs va ser l’eina ideal per carregar els components que tenia apartats per aquest Drac, i portar aquests, més el quadre a dins de la seva caixa, vull dir més voluminós encara, més totes les eines, així tot plegat  amb la Transportadora va ser un dit i fet. 

També és un atribut prestacional la seva funcionalitat referida ja no a carregar Dracs si no per l'increment de la seguretat vial que m'aporta, doncs sense anar més lluny la jornada que vaig anar a portar el nou Drac al Vallès Oriental, a una intersecció que sempre hi tinc molt poca visió, amb la Transportadora pel fet que vaig assegut molt a munt veig perfectament qui ve i qui no ve, fet que la transforma en un super valor quan parlem de desplaçar-nos amb certa sensació de seguretat, i dic certa per no pensar, confiar que ja vaig segur que és quan som més vulnerables.

Puc mirar-ho des de la perspectiva que és un privilegi valorar què fer des de la posició, des del punt de partida que ja disposem d’aquestes dues joies en present. Ara cal valorar si deixem que marxin, tenim bones propostes pels dos, per seguidament veure si en venen o no de nous,  o si es queden aquests dos, i únicament marxen la resta de Grans Dracs, no els de dues rodes doncs avui per avui aquests han vingut per quedar-se. Aquesta setmana 38 podria ser decisiva per avançar en aquest aspecte, o no i no passarà res.

El tot cas que bé poder ser en aquesta posició, he de dir que deixar marxar l’Ibis com a experiència ha sigut molt positiu, molt, i aquesta bona sensació reforça que pugui  repetir-se ara un altre cop, ara per motius molt diferents, certament doncs amb l’Ibis volíem compartir felicitat, però si no n’han de venir de nous seria referit a aquest darrer aspecte una sensació germana, i aquesta com us esmento ha sigut molt però que molt satisfactòria, OMG.  

dilluns, de setembre 16, 2024

2/4 a la 37 )

Pearl Izumi-Ardent-Merit-Lake )

Breu, no era el dia, i passada una primera estona he decidit desfer el camí, un equipament quasi perfecte però després de mesos no he sortit amb les S-Phyre si no amb les Lake i diria que aquestes darreres no han ajudat. Tampoc he repetit tram, sí conegut, però tampoc m’ha ajudat. He començat amb un cel tapadíssim, i amb aquestes condicions he tornat )

Sense coincidències, sense incidències, amb llums, sense funcionar, amb eines, amb aigua sense beure, sense menjar, no tinc tampoc la temperatura perquè el 520 ha deixat de funcionar passats els primers minuts. I jo certament que des de la primera pujada al Santuari que no anava tan despistat, aquella sortida va ser germana, no anava amb el propòsit de rodar cinc hores, ni de fer un Vol de intensitat, el 520 tampoc va funcionar tota la sortida, i les sensacions van ser rares, en aquesta darrera ocasió una mica el mateix, modificar la ruta, també sense tenir a punt el 520, sensacions a dalt del Drac rares, rares, un dia de Vols per aparcar certament, però diria que això ve del Vol anterior a aquest darrer, de la coincidència-incidència amb el mastí, i que en reiniciar el Vol ho vaig fer després d'una aturada de mitja hora a on de rodar de dia vaig passar a rodar de vespre, i les temperatures encara que moderades van baixar de manera important amb la caiguda del Sol, tot una mica descontrolat per diferent.  En  aquesta jornada que esmento en finalitzar l'aventura no vaig aconseguir aturar el 520 vaig pensar que ja ho faria un cop a dins del Mirador i no ho vaig fer, lògicament es va quedar quasi sense bateria, o aquesta entenc que va ser la seqüència que es va produir, en tot cas ordenat, ordenat no va ser el Vol, en cap cas, veurem el proper, que avui ja ús puc dir que ha anat bé però amb la presència d'una certa fatiga passats els primers cinc minuts que va ser present fins el darrer minut, renoi. 

MTB, MTB, MTB. 

Retocs )

I faltarà contractar-concretar els serveis d'un especialista pels desperfectes ocasionats el coincidir aventures amb la caiguda de la calamarsa, cal esmentar que la pluja mateixa quan cau encara que sigui per una tempesta moderada fa que el Gran Drac més esportiu tingui un tambor a sobre dels nostres caps. 




MTB, MTB, MTB.

De la mateixa manera que vaig poder adquirir el conjunt complert de llandes i pneumàtics nous, aparentment també tinc l'oportunitat de fer el mateix amb els frens, puc adquirir un conjunt de discs i frens nou coincident amb la meva generació de Gran Drac, veurem, doncs aquesta ocasió estan una mica més propers a unes cinc hores tocades de cada un dels Miradors, o de quasi tots )

dissabte, de setembre 14, 2024

1/3 a la 37 )

A la Diada el primer Vol de la setmana, una jornada a on el Destructor de Murs ha obert pista, a on avui podria haver guanyat un amic, un mastí que per primer cop en coincidir de terrorífic ha passat a poder ser pacífic, que no dic segur, sí amb un cert optimisme. 




Equipat de Pearl Izumi, i Gore, aquest cop Ardent, Merit, i S-Phyre. 

Coincidències avui coincidint amb les incidències, la esmentada del mastí, amb aigua sense beure, sense menjar, amb llums, anant amb el del darrera funcionant, tornant amb els dos en marxa, i que guapo que ha sigut, quasi que ja no ho recordava, amb una repetició del pas un altre cop de 60’, poc a poc, amb eines, sense mirar la temperatura. 

MTB, MTB, MTB. 

Amb ganes de tornar al Speedneedle, que no sé si serà, el Gobi avui és qui s'ha quedat, i el Tune reposa esperant )

divendres, de setembre 13, 2024

Tèrmiques, i més )

Venen cinc tèrmiques noves per la Reina, entenc que aquestes retiraran cinc tèrmiques de les set amb les que treballa d'estiu, que ara des del diferents Miradors aquestes surten molts més dies doncs ara fins ben entrada la tardor encara estan a ple ritme, fet que fa entenc que aquests darrers dos anys les ha castigat encara més. De fet ara amb l'alternança dels diferents Miradors ser entre rieres no té la seqüència-repetició que tenia, fet que fa que fins que no estem ben entrats a l'hivern no requerim d'una tèrmica potent. L'any passat les jaquetes d'hivern no varen sortir ni de les caixes on reposen, les tèrmiques de màniga llarga tampoc, i això també ha fet que em vegi sortint a la propera estació més freda amb els nous S-Phyre paravent curts amb els maneguets si cal. En tot cas no estem incorporant més equipaments, que també, si no que estem substituint els actuals, de fet durant tot l'any la tendència ha sigut reduccionista, treballem amb dues unitats d'un sol model de calçat, dels set parells diferents que utilitzàvem, mallots d'estiu n'he retirat quatre i cinc respectivament sense fer reposició, he apartat els meus quatre guants Hirzl, i surto únicament amb els Gore, vull dir la meva proposta d'equips per les properes estacions seguirà sent amplia però força menys que l'anterior. 

També ve un mallot nou, serà el tercer d'aquesta nova generació d'equipaments, així poc a poc anem veient una transició cap a aquesta marca que podria ser predominant al Mirador, com ho era fins fa res per a nosaltres Gore i Pearl Izumi. De fet encara ara ho són, mentre jo no vegi una alternativa clara als Alp-X PRO, de fet en aquesta mateixa comanda ve un segon mallot paravent S-Phyre curt idèntic del primer, doncs avui me l'he posat amb una tèrmica i la sensació sintètica ha desaparegut, així tot i que seran del mateix color que podria ser carregós dono l'oportunitat a la possibilitat d'establir-se una relació germana de l'Alp-X groc i verd, ara però amb aquest S-Phyre nou. Cal valorar que de la mateixa manera que han caducat quatre mallots Alp-X d'estiu, passarà segurament el mateix ambs els Alp-X de tardor-hivern, vull dir aquests encara estan més castigats segur, que jo no ho vull veure així, però la realitat és que mallots paravents no en tinc tants com mallots d'estiu, així els de tardor  surten cada un d'ells molt més que no pas els d'estiu. També cal veure, ponderar que els mallots Alp-X retirats d'estiu no ha comportat de l'arribada de nous mallots, bàsicament perquè no sé quines haurien de ser aquestes noves incorporacions.

En tot cas una nova generació de tèrmiques, i de mallots ja estan fent camí cap al segon Mirador, i si funcionen, que crec que serà que sí doncs la Reina està encantada amb els S-Phyre d'estiu, aleshores quedarà segurament ja definitivament oberta la porta a aquesta nova-vella marca fins ara únicament de calçat a casa, i ara de ser ho serà també d'Armadures de Gala, veurem, veurem, jo encara tinc l'esperança que aquesta mateixa marca em proporcioni uns mitjons curts. 

MTB, MTB, MTB.

dijous, de setembre 12, 2024

S-Phyre

El nou mallot paravent Shimano un cop al Mirador ja va quedar  directament guardat amb els equips de tardor.


Paravent curt )

La talla la S prou bé, de braços em va una mica gran, un xic, vull dir no queda del tot ajustat, i de cos perfecte, un mallot curiós, no en volia demanar  un segon, ni tampoc avui revisaré si en necessito un segon, és que d'entrada no em decantaria per aquest model d'haver de triar-ne un altre doncs el tacte del material és molt nou per mi, molt sintètic, curiós.

Ara a centrar-me en començar una 37 dins dels Vols,  i en les sensacions que el vell genet tingui amb el nou Drac un cop a casa, esperant que passats els dies quan s'hagi de muntar tinguem la sort que no falti cap component, doncs la comanda gran mateixa va arribar primer parcialment, les rodes que havien sortit amb el conjunt de la comanda no van venir fins passades setanta-dues hores,  per sort els transportista ho tenia clar. I de fet mentre reviso aquesta intervenció les rodes ja havien arribat, faltava únicament una darrera comanda on hi havia el grup sencer de transmissió i frens, així com el seient i els portabidons, però finalment també la van portar.

MTB, MTB, MTB.

dimecres, de setembre 11, 2024

2/7 a la 36 )

Prou bé, a on aquest darrer Vol he anat sol, a un ritme segurament massa alt, però també està bé, un pas que tinc controlat al minut 60 que és un indicador de si vaig moderàdament bé, l'he coronat al minut 60, doncs això.


De blau )


Equipat amb Twin Six, C7 blau,  Merit, i les extremes S-Phyre blaves també, i certament que prou bé, moltes coincidències, per uns Diada propera segurament, sense incidències, amb aigua bevent, sense menjar, amb llums sense funcionar, rodant just per sota dels 20ºC, fent el recorregut de sempre, és a dir una mica més exigent que el que estem fent darrerament )

Ara a la 37 un primer descans, el del dilluns, un segon descans, el de dimarts, i una programació d'aquesta semana que fa temps que no feia, com ho és mirar el pronòstic del temps per decidir quin dia descansar, que també entenc que amb la modesta seqüència que portem no té massa sentit però en tot cas indica una tendència molt guapa, dijous podria ploure puntualment, la resta Sol i altres dies núvols, amb una baixada moderada a l'hora que significativa de la temperatura, així ho tinc més que bé, si em decidís pels trenc d’alba els Ardent-C7 fent equip amb els nous mallots S-Phyre tots paravent podrien ser les Armadures de Gala ideals per la propera estació )

Mentre descanso de Vol, el migdia hi ha hagut Gran Vol de dues rodes, com sona, i el 104 ja és una realitat, un dia de transició si parlem de sensacions pilotant, pel fet de fer-ho acompanyat del pilot de l'ala dorada, feia moltes setmanes que això no passava, i ara per ara no puc seguir altres rodes, doncs la decisió de començar de zero a aprendre a pilotar em deixa lluny del pilotar clàssic, i encara més del pilotar que estic mirant de fer i que ja tenen els pilots amb experiència en aquesta per a mi nova manera d’entendre com s’han de portar els Grans Dracs de dues rodes de nova generació, de quines són les pautes actuals. 

De fet vaig bé sol, i així ara per ara seguiré, principalment per com ho gaudeixo, tenint també present que el Destructor que m’acompanya m’agrada poder gaudir de la seva presència sense haver de notar la sensació rara que experimenten en coincidir amb d’altres  pilots en notar la presència d’un colós com aquest, ja no et dic res quan torni a sortir amb dos Destructors, i un Gegant. El fer marca amb el qui, i als Miradors compartim les Corones de Granit amb les seves Naus Insignies per permetre els Vols, i Grans Vols, sempre de costat des del primer Mirador amb els Destructors de Murs, i amb l’arribada dels nous Miradors coincidint també amb la presència dels Gegants. Vàrem perdre és cert les Fades de la Foscor, o no doncs poden tornar de la mateixa manera que van marxar, com ara han marxat part dels Destructors i Gegants, i sé que aquests dos darrers tornaran, ho sé perquè no hi ha Miradors sense Pilars de Granit, i tampoc sense Destructors, i ara des de fa uns mesos tampoc sense els Gegants, és així, oi? i ara revisant aquesta intervenció tinc un dubte, doncs al primer Mirador no hi ha Gegants, sí les seves pedres de granit, moltes més que a la resta de Miradors, fet que podria demostrar que tot dependrà de la manera com ho miro, segur doncs si hi ha pedres de granit hi ha Gegants, les pedres les posen ells, no hi ha més, el Mirador mateix reposa sobre elles )

MTB, MTB, MTB.  

Ve un segon mallot idèntic al que ja va aterrar al Mirador fa uns dies, curt i paravent, és a dir dos mallots iguals que cerquen començar el relleu dels Alp-X de tardor ))

dimarts, de setembre 10, 2024

1/6 a la 36 )

Hem d'estar contents, una medicació extrema de deu dies que finalitzava diumenge d'aquesta 36, ens ha permès de fer dos Vols els darrers sis dies, dins de la setmana el primer aquest dissabte. 


Alp-X/2in1Merit/S-phyre )

Equipats de Gore, jo Alp-X PRO avui amb el color del MTB, el vermell, i el 2in1, el Merit, i les S-Phyre. 

Sense incidències, un munt de coincidències, avui el tram de cada dia estava super concorregut, curiós, serà per la propera Diada o no, el fet és que a senders, a pistes hi havia altres persones a part de nosaltres, diria que no ens havia passat mai a aquest Mirador, prou bé doncs, també és veritat que mai sortim a l'hora d'avui vull dir que podria ser que sempre fos així un dissabte i senzillament som nosaltres que hem modificat la nostra rutina. Amb eines, amb llums sense funcionar, amb aigua sense beure, sense menjar, a 28ºC amb molta humitat per la pluja caiguda, amb un ventet carinyós per la seva lleugera frescor que ens ha convidat a obrir unes converses que ens han portat a parlar-gaudir de la propera arribada del nou Drac, i de les possibilitats que tenim gràcies a aquest darrer d'obrir portes a noves disciplines dins dels mateixos Vols, de recuperar vells projectes de l'època de l'Ibis Mojo Carbon referits a suspensions, i a recorreguts notables d'aquestes, l'Ibis disposava de 140 mm. que ho penso ara per l'època, crec recordar el 2007, i era notable aquest recorregut de suspensió. 

En tot cas aquesta mateixa tarda de dissabte mentre escric aquesta crònica ja m'estic refredant, no sé perquè però és així, és que primer he de portar a terme aquest modest projecte que va començar ja fa molts mesos, tenim la il.lusió de poder fer que sigui realitat ens els propers dies, i si no pot ser tampoc passarà res, vull dir si torna a quedar puntualment aturat, doncs podria passar que em repensi el concepte i decideixi que aquest nou Drac necessita o més ales, o menys, o d'un altre tipus, dependrà de les sensacions, no dels components adquirits, aquesta ha de ser la bike o ha de ser la bike, així sigui quina sigui la pensada amb aquest criteri únicament pot anar o bé, o molt bé, reafirmant que la Voodoo ja és el concepte, definitivament, no en tinc cap dubte, doncs si bé és cert que nosaltres la veuríem rodona donant l'ús a les punteres, mentre no és així aquesta està al límit del concepte de la perfecció pel què fa a les nostres capacitats de construcció, i el més important diria que l'eix d'aquesta petita joia del MTB, que està al límit de la meva comprensió, doncs ja venim del projecte de la Voodoo que ja es va portar a terme interpretant, mirant de plasmar les necessitats del genet que l'havia de gaudir, l'objectiu era fer a un Home del Vallès una mica més feliç del què ja és, res més, ara amb l'Ibis passats aquests breus anys l'objectiu segueix sent el mateix, idèntic, amb una premissa més, crear un concepte actual, per tan una mica amb una imatge arriscada per a nosaltres, sense entrar a res que soni-sigui extrem per ús fora de conqueror quilòmetres a entorns de MTB segurs, i a l'hora com a capa de fons proposar un Drac de creuer, de ruta ultra maratoniana, del Maresme vaja, ho dic pel joc a les infinites converses des de dalt dels nostres Dracs que ens ha donat durant les maratoniades sortides de Les Sogres, o les tornades del Baix Montsenty, entre moltes altres, el nom de marató-Mataró ) )

Jo vinc a les prèvies de preparar aquesta intervenció d'un Gran Vol amb el el Gran Drac més esportiu.

Podria ser que fes un triplet, veurem, doncs crec que un Gran Vols de dues rodes seria una opció més que válida, la del Gran Drac més esportiu ara amb aquests penumàtics més senzills referit a menys esportius transmeten tant a baixa velocitat que quan porto l'hora tocada he de finalitzar l'aventura no tinc capacitat de mantenir la tensió al volant. De fet les sensacions són extremes mentre la cua de vehicles es va fent-incrementant darrera meu, no us dic res més. 

MTB, MTB, MTB. 

Finalment vaig fer Gran Vol de dues rodes, així també triplet, molt divertit tot plegat. 

dilluns, de setembre 09, 2024

Ens agrada )

 

Pereira’s personal bike ))

Tenia separat a una de les cistelles una forquilla de 170 mm. i unes DT 1200 amb unes boixes 180, tots dos components literalment imponents, però per un criteri d'ordre a on el primer i únic propòsit és estar centrat en el projecte del nou Drac, i un cop aquest portat a terme veig quina pensada em ronda, que espero que cap, perquè ara motivat per les ganes i l'emoció que em genera l'actual projecte fa que pensi una mica més expansiu del que segurament requereix el moment, i aquest darrer moment és totalment del nou Drac, sense cap mena de dubte, cap més, oi?

Ara mentre rellegeixo aquesta intervenció pendent de publicar segueixo reflexionat sobre aquesta nova proposta de vells Dracs, és que el concepte Éire podria consolidar al Mirador, i siguent així la porta d'entrada del quart Mirador estaria una mica més propera.

Ara fa uns minuts el transportista m'ha comunicat que avui portarà la darrera comanda pendent del nou Drac. A on hi va el grup complert, el seient, els gruixos de coll de forquilla a potència, i els portabidons, Shimano, Tune, Thomson i King Cage els protagonistes de tot plegat. 

He seguit un criteri molt guapo, diria que més evolucionat fins i tot que el que vaig establir amb la Voodoo, així estem fent un super tomb, a on crec que nosaltres ara mateix encara no hi anirem agafats de la mà, com tampoc hi vàrem anar amb la Voodoo el seu dia, però a l'inrevés podríem dir que sí, la Voodoo sí es va acostar i molt a on som nosaltres, ja anava amb rígida, ja va, la Voodoo ja va amb manillar de titani sense punys, va amb Deuter de bosses, porta també punteres desplaçables, va amb King Cage, va amb DT240, va amb Ikon EXO 3C, és d'acer, amb geometria Joe Murray com les nostres de titani, mtb, mtb, mtb

En tot cas tot indica que podria ser que avui tanquéssim un capítol més d'aquest projecte tan guapo )

MTB, MTB, MTB.

https://theradavist.com/2024-made-bike-show-part-06/

https://www.bikeradar.com/features/interview-dirt-legend-joe-murray

diumenge, de setembre 08, 2024

100 o 101? )

És que durant la jornada la pluja molt lleugera que va ser constant fins després de dinar, en arribar el vespre vaig decidir aventurar-me a fer un nou Gran Vol de dues rodes. No recordava que fos el 100, sí que hi vaig caure un cop ja estava un altre vegada al Mirador.

El fet és que passats els primers segons en mode 3 seguidament vaig passar a mode 4 i seguidament vaig decidir girar cua tornant al Mirador, de vespre, amb un terra poc definit, vull dir que no diferenciava les clapes humides de les seques, i uns pneumàtics extrems per sec sumat a un Gran Drac que pot ser molt contundent, així  la decisió de tornar va ser prou prudent. 

El motiu bàsic d’aturar l’aventura després dels primers metres, va ser per un terra humit mentre es feia fosc, i no tinc experiència recent pilotant en moll. 

L’entrada inicial feia referència a que si bé el meu Gran Vol número 100 tenia una certa rellevància pel número, el 101 com a número també és molt xulo, oi? 

Equipat impecable pel què fa a seguretat, únicament per una Super Armadura de Gala de dues peces no era perfecte, però quasi )

Ara a pensar en una possible aventura que podria ser memorable per la 101, pel meu Gran Vol 101, fer-ho coincidir amb una tornada després de recollida del nou Gran Drac hauria sigut també memorable, però amb un sol Gran Vol no seria viable per recollir-lo, tres mínim del 101 al 103, segurament no cal.

Curiós també que coincideixen aquests 100 Grans Vols també amb els 10.000 Km, de fet d’haver fet la sortida complerta els hauria vist aquests darrers, així el no fer-la m’he quedat a 52 Km. En tot cas a la 101 que ja ha sigut en el moment d'aquesta intervenció he vist el "10001" Km. )


Pas Transpir ))

Molt content de com he anat confeccionant l’equipament d’aquesta vella disciplina, molt, quan veig l’espai on estan ubicades les Armadures i les Super Armadures la percepció convida a començar-pensar en una nova aventura, normalment però la pensada no va lligada a una sortida, sí que sense haver de coincidir passades les hores, o dies, fins i tot a vegades setmanes sense adonar-me’n ja estic dins del Vol, o en el seu defecte dins d’un Gran Vol, que bé, que bé, que bé )

dissabte, de setembre 07, 2024

Nº1 )

Aquest punt quan surt ve a ser l'únic a tractar, per a mi eclipsa tots els altres, la resta siguent importants passen a segon terme quan parlem dels pneumàtics. 


https://www.bikeradar.com/advice/buyers-guides/bike-tyres-explained


No entra l'article en la part tecnica de cada tipus referit a comportament, pressions segons necessitats específiques, però sí que estructura el conjunt de característiques de partida de cada disciplina, molt útil per iniciar-se en aquest camp. 

A cada diferent disciplina des dels diferents Miradors aquest aspecte ha marcat sense estridències el tempo, poc a poc, sense deixar veure la seva presència però siguent sempre determinant, a Finale 2009 mateix van ser decisius, i avui passats els anys ho segueix sent sense fer soroll.  

MTB, MTB, MTB.

Dins de les comandes del nou Drac hi ha una goma nova que no ha vingut mai als Miradors a cap d'ells, i que nosaltres podrem heretar properament o no, i segurament dependrà de si inciem les grans rutes, la goma, no el Drac nou que aquest ja té el seu genet adjudicat. 

Ho esmento perquè estem mirant d'obrir una mica l'horitzó quan parlem d'opcions de pneumàtics, i quan ho fem sense voler, també deixem entrar sense voler noves alternatives referides a bikes, tampoc tremendament diferents fent referència a l'aspecte, però sí funcionalment antagòniques a les actuals, quina emoció. Jo una Chameleon no la veuria gens malament amb sliding dropouts això sí, però també és cert que les Voodoo noves tenen moltes possibilitats doncs estan pensades per poder portar forquilles de recorregut notable, i aquestes ja portem les punteres desplaçables ))

divendres, de setembre 06, 2024

PRO )

Darrera oportunitat de compartir aventures amb aquest equipament, en tot cas si aguanta tant com l’anterior disposo d'unes quantes estacions encara. Després d’aquest caldrà que tingui un relleu digne, que no serà fàcil.



Valorant l'arribada de quatre mallots nous del mateix model tots ells, per fer el rellleu dels Alp-X, no em decideixo però, lògicament em costa, també és cert que m'he acostumat a una cert ordre dels colors de la gama Alp-X, ni millor ni pitjor, la seva, i ara em costa seguir un altre patró, tant que miro els mallots nous els possibles candidats i no els sé valorar. Ni mànigues, ni bossses del darrera, ni com comento els colors tenen res a veure amb els Alp-X, que val a dir que les bosses del darrera de l'Alp-X són les millors que he tingut amb diferència, i que d'aquestes bosses amb els Alp-X no en tinc tres si no cinc.

MTB, MTB, MTB.

dijous, de setembre 05, 2024

99 )

Gran Vol de dues rodes, i consolidant l’arribada del flow, curiós el mateix dia que tornàvem a pressions de mtb amb els dos Dracs.





En tot cas el 98 amb cangur així per una Super Armadura extrema,  i el 99 amb un equipament més touring,  pel fet de ser un dos peces, mentre el nou d’una peça touring segueix pendent de decidir si marxa del Mirador o si finalment es queda, si el nou Gran Drac de dues rodes ve, aquest nou equip segurament es quedarà, si no doncs és on sóc, valorant què fer. Si el Principat refà els seus pons amb els diferents Miradors podria ser un indicador favorable a l’arribada d’aquest nou Gran Drac de dues rodes, si serà o no avui és o té el punt just de la incertesa, que bé ser a aquest tram. Definir el concepte del nou Gran Drac pot no tenir una arribada, i que tot sigui tram, sense destí, fora de saber-ne de la seva existència, sense més, sent )

Passa el mateix  amb les Super Armadures, el punt on sóc avui, on són és, però a on serem, a on seran, no el sé, però si les aventures són unes les Super Armadures tenen unes característiques, les d’ara marcades per un ús entre uns Grans Vols breus, mentre que si aquests han de ser d’hores, de dies, aleshores les Super Armadures de Gala possiblement seran unes altres lleugerament diferents, no les diferencio si no les veig posades de costat, i quasi sense relació entre elles en veure-les juntes.

Una jornada l’anterior a aquest 99 amb una sortida amb el Gran Drac més esportiu ara ja sí amb els nous pneumàtics, i renoi que bé que va ara, també de 10, però de 10. Després hi va haver Gran Vol de dues rodes de vesprada que va ser força expansiu-intensiu, així entre tot plegat a la matinada per l'emoció acumulada no podia dormir ni tampoc deixar de menjar ))  

El Gran Vol 98  seguit del 99 el primer dia de setembre, i l'aventura amb el més esportiu amb les sabatilles noves fa que la porta estigui oberta a repetir aventures, així el 100 i també el 101 ja han sigut.

MTB, MTB, MTB.

Mentre avui han d'arribar dues de les tres comandes dels components del nou Drac al segon Mirador, un vell projecte també d'un nou Drac va rondant pel tercer Mirador, a on la forquilla podria protagonitzar-condicionar el tipus d'ús per les seves característiques força radicals, doncs seria propera als 200 mm. de recorregut, com?

dimecres, de setembre 04, 2024

Triomf? )

Quasi, quasi, però no, tot i així no ho puc valorar d'una altra manera, els mitjons baixos ja són al Mirador, que bé, que bé, que bé, no del tot, però sí, que bé. 



Havia pensat-previst que el dia que anés de blau els estrenaria, i d'anar bé valoraria si en feia venir un segon joc, hauria estat bé. Ara bé un cop me’ls he posat són talla 36-40, no 42-43, a la comanda indica que són la meva talla, però els mitjons són petits, a la pàgina la 36-40 no estàva disponible, ara veig que ho han corregit, així ja no els torno a demanar. Bé així queden per la Reina, i no per mi, prou bé, que no perquè ella va per un altre sender quan parlem de mitjons. 

MTB, MTB, MTB. 

Renoi, un triomf efímer en part, certament, res de nou tots ho són oi? )

Una jornada com ahir a on la pluja fa acte de presència, una anada amb el Gran Drac més esportiu estaria més que bé, enrere queden les anades al Principat, les xocolates desfetes Valor, o no, i pausàdament tornaran a ser, tot i que ara mentre la música de la pluja és la partitura que mou les pensades del moment sembla que tot queda molt lluny, sembla.

dimarts, de setembre 03, 2024

Ritual )

 El de la preparació de cada Vol, quina bona sensació fer-ho.

Cada pas previ té el seu què, inclús el de la preparació dels bidons d'aigua, un ritual tot plegat.

A on queda posat el conjunt de mallot i culot seleccionats també té el seu procediment, el previ agafar el mallot amb el seu culot, la parella que toca per l'ordre de sortida també.

Amb les S-Phyre és més senzill si hi ha dubtes sempre les negres, i si combina les blaves. Un nou fer que ajuda i molt és que no tenim calçat de pluja previst, si no fa fred i plou S-Phyre igualment )



Amb els casc, sempre el Merit i si combina els altres, si hi ha dubtes sempre el Merit.

Tèrmiques la que toca per ordre, negre o blanques sense distinció.

Guants Hirzl, i jo quasi sempre Gore, tots per ordre.

Mitjons Mavic, i jo Gore, per ordre, i els de color han deixat de combinar. 

Amb les ulleres, sempre les photocromàtiques, i jo quasi sempre,  sé quan anem però mai se sap quan tornarem )

A vegades dubto de si portar els potents Sigma davanters pel càstic que pateix la goma de fixació de la super bateria al manillar, una  de totes ja està trencada, un Velcro ho recondueix sí però ja és un altre element a controlar, així sense ells segur que no pateixen, però el portar-los convida a pensar en fer grans aventures, i així ja han passat sis anys sense fer-les amb els llums sempre a sobre )

Un Santuari siguent, no té rang d'aventura, dos sí, tres ja seria de podi

MTB, MTB, MTB.

dilluns, de setembre 02, 2024

Nou Drac )

Vaig revisar totes i cada una de les comandes, totes i cada una de les cistelles de preferits, i després de valorar, valorar i valorar quina via és la que crec motivarà més i millor al seu genet em vaig decidir pels components més fràgils, i més extrems a l'hora també, que per concepte fa que pilotar-la perquè l'haurà de pilotar si li vol treure les prestaciones requerirà de ser molt ponderat, menys com millor l'entengui, però entendre-la li caldrà d'un cert temps, però això com amb tot oi? 

Les dues Lynskeys sempre han tingut un punt que em genera cert temor, no recordo cap bike que l'hagi vist des d'aquesta perspectiva, cap, aquestes van ser les primeres, aquest nou Drac no transmetrà aquest punt hostil, sí que generarà una certa intranquilitat el seu propietari per la llum que desprendrà aquest nou Drac, una creació certament difícil de gestionar, és a on som amb tot, com més participatius, com més despresos, més incompresos som, i bé no podria ser d'altra forma quan construïm un nou Drac, el punt a favor és que el seu genet està dins de la mateixa dinàmica que us esmento així anem agafats fortament de les mans.

Tres comandes, a tres proveïdors coneguts forans els tres, no les he fet a proveidors propers dels Miradors perquè la demora d'una de les darreres comandes fetes a aquests darrers va ser tediosa, no recordo un proveïdor més lent, excepcionalment R2bike em va tenir quasi tres mesos així, i des d'aquella comanda del Hiplok D1000 que no els hi he demanat res més, i mira que en aquesta ocasió tenien una proposta molt interessant, molt però pensar amb tants components i repetir calvari D1000 millor que no, però Bikeinn amb les eines, renoi, renoi, renoi, quan va arribar la comanda finalment no recordava que la tenia pendent, ni a on l'havia de recollir, això també ens va passar amb la Transportadora de Dracs el 2006-2007. 

Així en principi  en menys de dues setmanes segurament ho tindrem tot al segon Mirador, d'aquest passarà al tercer i d'aquest darrer tornarà un altre cop al segon, com sona, i us puc dir que no podria si està en les meves mans sonar millor doncs porto dos anys donant-l'hi voltes a aquest singular Drac, i hi ha hagut moltes variacions-oscil.lacions, més encara, fins la que ha catalitzat en hores. 

Rodes, forquilla, transmissió, frens, pedals, manillar, i pneumàtic del darrera, tots novetats des del primer fins el darrer, tornarà a ser un projecte de dos models de pneumàtics això dins de la marca Maxxis, i tot plegat forma part d'una evolució de certa complexitat que ha derivat en una disciplina acceptada, no de bon grat per nosaltres però. 

No és a on era ahir, ahir estava dins de les 1200 de DT180 amb amples interns de llanda de més de 30 mm. amb pesos del conjunt per sota dels 1.700 g. que és un pes d'excepció per aquestes característiques, però amb aquestes amplades tenia previst un pneumàtic molt especial, finalment descarto aquesta via doncs la forquilla havia derivat també per falta de l'Enve Boost, R2bike diu que la té però ja hi som, cap a un concepte de 120 mm. per 650b a un quadre de 29", i aquí quedava tot frenat, el SAG d'aquesta proposta m'incomoda, de fet estava tan decidit que el segon joc de frens Sram Ultimate SL ja són al Mirador, i aquí es quedaran doncs no els muntaran, també m'havia decidit pel manillar Thomson de titani de doble alçada i d'una amplada pèrtiga i que tampoc serà. Tija, pneumàtic davanter, direcció, i potència, tots coneguts de casa, no dic seient perquè sols podia ser el selló, i ja és el quart cop que en faig venir un, i mira que tinc ara mateix set seients disponibles, quatre de coincidents, però els Gobi de carboni, i els Speedneedles meus, són això els meus, i aquest genet de com a mínim els meus atributs, com a mínim així el seu serà el tercer )

Ho dic en tercera persona , muntaran, perquè aquest Drac, el muntatge l'he subcontractat, per fer-lo jo havia de fer venir una llista d'útils que tinc però que no tinc a mà, d'haver fet aquest pas aquestes eines les hauria adjuntat al segon conjunt d'eines que anirà agafat de la mà de l'entrega d'aquest nou Drac, però el Pressfit, el purgat dels frens diferents, tot i que tinc el kit de purga nou, el tall i ajust de la forquilla nova, la regulació i ajust de la transmissió, el més dificultós per mi l'ordenació del cockpit, i la revisió-correcció de la tensió de les rodes noves de pocs radis, tot plegat, a part que és encara ara la meva assignatura pendent entre moltes, on  em deixo molts altres detalls que m'ha portat a aquest vell tram, el d'encarregar aquesta tasca, des del 2018 que no ho faig, excepte la DT del darrera de la Reina que vaig portar-la a ajustar d'un radi i aprofitant també vaig fer que revisessin el nucli, tot això en el mateix establiment que ara els hi portaré aquest nou Drac.

En tot cas crec que el conjunt serà molt xulo, si a sobre va bé ja serà de podi, i si no doncs el seu nou propietari tindrà una joia per a l'exposició i gaudi, i per poder admirar-la cada dia,  que també està d'allò més bé, oi?

I tant, ara ja amb les comandes pendents d'arribar l'emoció mou cada moment, renoi )

La nit de divendres a dissabte de finals de la 35 no podia dormir de les bones sensacions pel pas fet aquesta mateixa jornada sense dubtar en decidir finalment els tipus de bike, així doncs en els components seleccionats que venen a ser sense ser-ho un retorn al 2002.



El dissabte feia aquesta foto després de reordenar peces i caixes doncs és a on sóc previ a l'arribada dels nous components, únicament a la caixa més petita hi ha els components que em serviran, la direcció, la tija i potència, el BB, Chris King, Thomson, i Shimano respectivament, vull dir que la resta de components han de venir tots un altre cop doncs al final la decisió presa fa que els components com rodes, pneumàtics, manillar, frens, crankset, pedals, i en darrer terme la forquilla, no siguin els que ara requereixo, que bé tenir-ho clar, oi? 

MTB, MTB, MTB. 

Un cop finalitzat tot plegat, és a dir que tot el conjunt ja estigui a destí, ja publicaré tot el procés, o en el seu defecte la imatge del Drac acabat a punt de refer camí cap al segon Mirador.

diumenge, de setembre 01, 2024

Propostes )

Si no hi havia d'haver Vols que durant deu dies mínim no n'hi haurien d'haver, podria haver sigut aquesta una bona proposta, si n'hi ha de noves, i tant que poden ser opcions per fer.



En tot cas estàvem fins dijous de Vols, i la prioritat era la del gaudi d'aquests, avui mateix estàvem inscrits a una caminata popular de 10 Km. i ja vàrem decidir desdir-nos-en per afavorir l'aventura amb els dos Dracs, tot i que ara hauríem de passar uns dies d'absolut repòs. Fet que ja us puc dir que no ha sigut perquè en el moment d'aquesta intervenció fa res hem arribat de gaudir d'un clàssic sota un espurnejar preciós a on hem rodat molt suaument,  a 16ºC, un privilegi a 1 de Setembre ))

MTB, MTB, MTB.

Un punt molt guapo és que he recuperat les pressions més baixes dels dos Dracs, i també hem anat molt i molt bé.

dissabte, d’agost 31, 2024

3/4 a la 35 )

Un descans de Vols per la jornada de manteniments i pneumàtics nous del Drac més esportiu, i també per l'anada al Baix Montseny després de recollir el Gran Drac.

En tot cas a dijous i portàvem tres Vols, prou bé, i el darrer a una hora de força calor, rodàvem a 28ºC, a favor un vent lleuger refrescant.

Hem investigat un camí que podria millorar l'actual, a veure, la dificultat ve perquè en un sentit indica que és una propietat privada i si vens a l'inrevés en principi no, no sé pas com ho raono, bé sí amb ganes de ser a dins dels senders però en cap cas amb ganes d'entrar a on no és prudent-respectuós fer-ho )


Merit/Alp-X PRO-2in1/S-Phyre

Equipats de Pearl Izumi i Gore jo, de Gore els culots, Merit i S-Phyre. El mallot Alp-X PRO una petita joia, el culot 2in1 complementa de fàbula el primer, comentàvem durant el Vol que tinc moltes ganes d'estrenar els nous mitjons, que bé, que no serà perquè la talla és mini ))

Sense incidències, sense coincidències, amb eines, amb llums sense funcionar, amb aigua sense beure, sense menjar, amb unes bikes que van d'allò més bé.

MTB, MTB, MTB.

Ara amb pneumàtics nous al Gran Drac més esportiu podria pensar en fer una anada a Arenys passant per la Collada a veure, mentre escric aquesta breu crònica podria ser un bon moment

De fet en el moment d'aquesta publicació ja estem a dissabte, i seguim amb un 3/6, i també sense Grans Vols de cap modalitat, a l'hora que mentre no hi ha Vols he decidit forces temes molt i molt guapos pendents dels que ja tinc la crònica preparada, però anem a pams ) 

dijous, d’agost 29, 2024

Alp-X PRO )

A on toca valorar venint de la 34, o no, si els mallots actuals poden ser els de la propera temporada. Si és que sí, no he de fer res, si és que no, hauré de cercar nous mallots, i els que han quedat actius fan molt goix, certament, tant que em replantejo si recuperar els Alp-X retitats, és que van molt bé, renoi, crec que no, i els Pearl Izumi són d’una calidesa extrema i no referida a calor, que bé.

De moment mentre valoro què fer amb els mallots, l'Alp-X que tenia reservat per més endavant per mirar d'entrar millor a aquesta talla S, i a on la sensació un cop estrenat aquesta setmana 35  reforça encara més quant de bé han anat aquests conjunts fent referència els retirats i que bé que estan funcionant els que estan actius, i com m'agrada aquesta unitat en concret, mare meva ))

Ara estic treballant amb vuit mallots i vuit culots, a la reserva tinc dos culots Twin Six, per això la valoració a fer si cal o no que vinguin alguns mallots, si els actuals d'aquí a dos mesos cauran com els Alp-X retirats, que tot de cop em vaig adonar que estaven força castigats, i més quan vaig posar de costat els dos mallots Alp-X grocs i verds, renoi.



Les bikes amb una aportació lleugera d’oli a la cadena, la resta també de 10, no les he banyat amb una lleugera aspersió d'aigua pel decret vigent en primer terme, i en segon terme per la presència de mosquits autòctons, que no tigres.

Un airet  fresquet necessari el que hem gaudit durant tota la setmana passada, ja sense cendres en suspensió canadenques, fa res de la visió única de la super Lluna mentre marxaven els Destructors amb els Gegants, o molt única, doncs n'han sigut tres de jornadas gaudint-la, la darrera de vesprada des del Baix Empordà m'encongia el cor de mirar-la de reull mentre pilotava, quasi pensava que era una Betelgeuse )

MTB, MTB, MTB. 

Ja estem a la 35 prou bé a on la selecció de components del nou Drac està en mode pausat, deixant reposar el concepte.

dimarts, d’agost 27, 2024

Blau i blanc a la 34 )

Els dos darrers Vols de la 34, el primer i segon, Twin Six blau i blanc i Pearl Izumi vermells i groc, Pearl Izumi blanc i negre, i Twin Six negre i blanc,  genet i Reina respectivament, els dos amb Gore, jo C7 blau i Ardent negre, el primer sense els Merits, el segon amb ells, amb les S-Phyre, i prou bé.


Blue ))


Sense incidències tampoc coincidències, sense mejar i beure amb aigua, i amb eines. 

Així ara sí finalment un 6/7, caldrà ser prudents però per poder iniciar una 35 amb propietat, en el moment de la revisió d'aquesta aportació ja portem a un 2/2  )

El 1er. durant el vespre, el 2on, de matí, no de matinada, a 24°C amb vent de certa intensitat fresc però, i també 24°C amb aire fresquet.



Prou bé sempre, amb uns Dracs finíssims, a on únicament m’he de concentrar en ser-hi oi?

Amb un sol Destructor, envoltats de Gegants, aquests darrers molt distants, els dos més propers van marxar amb els tres Destructors, esperant el retorn de tots ells. El Destructor que resta amb nosaltres té una mirada quasi de fixació entre ell i els dos Dracs, entre ell i els dos Grans Dracs dues rodes, mentre això passa gaudeixo de la protecció que comporta aquesta complicitat entre ells )

MTB, MTB, MTB. 

Fa dies que penso en una anada al Principat, a Algeciras també, dos destins inabordables per mi avui, a aquest darrer destí si ha de ser la conclusió és que em decantaria per encarregar el nou Gran Drac a un dels establiments propers als Miradors, i esperar pacientment el termini d'entrega, perquè serà després un cop ja al Mirador que començarà una nova i encara més guapa etapa referida a Grans Vols de dues rodes, i tant, i aleshores crec que el lloc de destí agafarà la força que ara no té, així sumarem l'emoció de l’anada i de la tornada a la del destí. El primer destí de ser hauria d'anar a dues jornades pernoctant, i tornada de matinada o vesprada el dia després, en tot cas no a una sola jornada, crec avui, no caldria però și em decideixo per primer anar a buscar el segon Gran Drac de dues rodes, que no implicaria de no anar a dues jornades igualment, de fet Algeciras sí o sí és a dues jornades, i diria que en el meu cas de tres o de quatre, una anada amb AVE a un dia, i la tornada de bé dues o bé tres jornades de tornada mínim, per no dir quatre ))

diumenge, d’agost 25, 2024

Darrera )

Sempre m’ha interessat aquest mot, perquè curiosament com més enrere anem millor anem, i no és important si és així o no, sí que ho gaudim així ))




La darrera comanda pendent d’eines dels Dracs ja ha arribat, tot bé, si bé les claus angleses de l'anterior comanda són minis, ara les que han arribat són gegants, literalment. Valoro si les torno, o les guardo per si necessito girar el taller ))



Martells, sí, sí ja era hora, no són exactament els que vull, però crec que serviran, guants específics per deixar a punt les ales dels nostres Dracs, també guants específics de treball, punxons reputats, i l'estabilitzador del manillar, que per cert funciona bé tot i la bossa del TT, la bateria i el llum del manillar. 

Ara concentrat amb els components del nou Drac, per quina modalitat decideixo decantar-me, per aquest motiu he conversat càlidament amb el receptor merescut de tot aquest projecte del segon conjunt de les eines, i d’aquest nou Drac. Per una banda dedueixo que hauria de muntar un Drac radical en el concepte més extrem del MTB, o decantar-me en el seu defecte per un criteri singular i únic a on la fluidesa marqui cada instant del Vol, i a on la radicalitat sigui la maduració del conjunt i no el seu ús extrem, és més puc dir que aquesta segona opció podria ser inclús més eficient que la versió de MTB, i tant )

MTB, MTB, MTB. 

dissabte, d’agost 24, 2024

2/3 )

Per un dimarts sense Vol, sí de Grans Vols, doncs dilluns i dimarts vaig sortir el vespre i per sobre de memorable, tan que torno a obrir el punt del nou Gran Drac de dues rodes  )

Un segon Vol mirant de ser prudent amb el recorregut, a veure si tornem a 5/7 o 6/7, i si no no passa res, ho intentarem a la propera. En aquest moment ja estem en un 4/5 ))


2in1 preferits )

Equipats d'Alp-X i S-Phyre de mallots, amb culots Gore, jo 2in1 i molt però que molt bé, normal que a Fort William el portés, Hirzl i Mavic la Reina, i ja no ho tornaré a sementar fins que no hi hagi millores, amb Merit, i S-Phyre. 

Amb llums sense funcionar, sense incidències, sense coincidències, amb eines, rodant un xic per sobre dels 20ºC al matí, no diré de matinada. 

Les bikes difícil que funcionin millor, que bé, que bé, que bé, que poder poden fer-ho però ara per ara no doncs no en sé més )

He de fer una nova ordenació del equips, ara dels d'estiu, però que aquesta reordenació ja em serveixi per a totes les estacions, la qüestió és que he de retirar tots els equips que no surten, i tots els per si de cas deixar-los guardats a les caixes de plàstic transparents com si l'estació ja hagués caigut, però no a on estan els equips que treballen ara sí ara també, exactament com el calçat, és més aquests darrers els guardats no estan ni propers a la zona del vestuari. Cert que cada vegada que veig la caixa de les Crossmax Ultimate SL, o les de les Lake MX237 o les Fury 12, penso en utilizar-les, però no és menys cert que quan estaven de costat fent equip amb les Privateer, les Kestrel, i la resta no hi havia forma de ser a dins dels Vols amb regularitat, ara amb les S-Phyre amb dos jocs d'aquestes els Vols tenen presència, no diré constància però quasi que ara hi som a tocar, així si mantenim aquesta seqüència, si la millorem lleugerament sí que les esmentades-retirades podrien tornar a disposar de la seva oportunitat, oi?

MTB, MTB, MTB.

Preparant l'arribada dels components del nou Drac, a veure, estic dubtant del criteri de construcció, bé, millor dit dubtant entre tres opcions impresionants totes elles, sigui quina sigui l'opció escollida serà senzillament emocionant-sorprenent pel concepte força elaborat, renoi, renoi, renoi, podria ser que un cop finalitzada aquesta intervenció, que no publicada fes un pas significatiu, vull dir, si deicideixo 15x100 o 15x110 i en tots dos casos amb 12x142, on les dues primeres ho declinarà en una direcció o una altra, i serà molt xulo doncs totes busquen un sol objectiu, que sigui molt guapa l'experiència del Vol amb aquest nou Drac ))

divendres, d’agost 23, 2024

Transportadora )

Aquesta setmana la Transportadora de Dracs i Grans Dracs ha passat revisió al primer Mirador, aprofitant  havia pensat també per portar el conjunt de rodes noves del Gran Drac més esportiu, i veure quina via seguíem, si montava en aquest conjunt amb uns nous TPMS o si agafava els pneumàtics nous que porten i els posava a les llandes d'origen.  El fet és que no sembla que sigui necessari disposar d'un segon conjunt de rodes d'hivern i un d'estiu, en cap dels Grans Dracs i Dracs optem per aquesta via, així seguirem si no tinc una idea millor amb un sol joc de rodes per a totes les estacions, sí que pels Dracs disposem de tres conjunts de rodes cada ú, però per l'amplada de la llanda no pel tipus de pneumàtic, doncs excepte per Fort William que davant portàvem els Arden Race, i això va ser en una sola edició, a la resta sempre hem anat amb un model de penumàtic, els Ikon, combinant amplades, he anat ara a mirar quins Ikon portem muntats, i curiós tots són 2.35, deu rodes i tots amb aquesta mida. Així amb el Gran Drac més esportiu, mateixa goma, i en aquest cas, mateixes mides d'aquesta sempre, i mateixes llandes també sempre.

Pensant també si fer venir els útils-eines per fer bona parts d'aquesta modificació-millora-substitució jo mateix en una propera ocasió de donar-se, podria estar bé, ho he de valorar, ara per ara però no faré res jo i esperaré a fer-ho aquesta propera setmana portant a dins del Gran Drac més esportiu el nou conjunt de rodes complert, vull dir que no cal portar-les a la Transportadora, així el més esportiu està pensat-preparat per poder encabir un segon conjunt de rodes per circuit, la caixa d'eines, la pistola de cop, el gat hidraulic, i també l'equipament com podria ser el casc, botes i guants. Sí que puc reeditar la llista d'eines i tenir-les, seria així la porta d'entrada a poder fer, no a fer )

La Transportadora únicament havia de passar revisió, doncs no presentava ni un sol defecte de funcionament, que bé, m'anirà molt bé tenir-la el dia pel què fa a revisions, i tant. 

Estaria bé repetir aventures amb ella, a veure, a veure, el món dóna moltes voltes o això espero, en tot cas si no ha de ser, la sortida del Mirador de la Transportadora de Dracs és més que una possibilitat, o no i queda destinada a ser entre nosaltres. També podria passar que de donar-se les circumstàncies marxes aquesta jabata i en vingués tot seguit una de nova, que no és la pensada avui, però podria ser, la porta a les grans aventures m'agradaria que quedés sempre oberta, oi?

MTB, MTB, MTB.

dijous, d’agost 22, 2024

1/1 a la 34 )

Un bon començament d'aquesta 34 ajudada per una 33 molt suau pel què fa a nombre de Vols, que bé.

Veurem com evoluciona aquesta nova setmana, crec que bé, però cal ser prudent, i esperar pacientment cap a on s'encara tot plegat, ajuda i molt l'arribada de les temperatures una mica més moderades, molt.


Ardent )

Equipats de Pearl Izumi, amb Gore en el meu cas els Ardent, la Betty amb Hirzl i Mavic, amb els Merit, i evidentment amb les S-Phyre.

Sense incidències, sense coincidències, amb eines, amb llums sense funcionar, amb aigua sense beure, sense menjar, rondant els 25ºC a tocar del migdia, i prou bé.

Ha quedat únicament un Destructor de Murs amb una mirada rara i a l’hora coneguda molt desafiant, els altres tres Destructors i dos Gegants han marxat sota la mirada atenta de la super Lluna, un moment intens, certament. 

MTB, MTB, MTB.

La comanda amb l'equipament nou, el mallot paravent curt i els mitjons baixos avui ja estarà al segon Mirador, la darrera comanda de les eines, està pendent d'arribar al nou punt de recollida, podria ser que avui ja disposem de l'equipament, a veure, en tot cas estic una mica impacient per poder veure en directe aquests dos equipaments doncs els mitjons si són en demanaria més, i el mallot podria ser una mica com les dues Xenon 2.0 que tinc des de fa anys, i que a data d'avui estan donant un resultat excepcional, però com els Alp-X d'estiu en aquest cas estan finalitzant el seu recorregut dins dels Vols.

La setmana que ve aprofitant l’anada al Baix Montseny el Gran Drac més esportiu ja portarà les rodes noves, vull dir els pneumàtics nous. Molta curiositat per veure el comportament del tren davanter fent referència el tacte d'aquest, molta, no diré emocionat però quasi que sí, aquest component en aquest Gran Drac manifesta la seva millora des dels primers metres, de ser, doncs tinc dubtes de si el model de pneumàtic segueix dient-se igual que fa dotze anys però que la composició de la goma sigui actual amb tecnologia de les darreres versions, fet que implicaria de tenir el mateix comportament poc agil de la direcció com amb els penumàtics que porto ara, la sort és que això ho veuré els primers metres, és inmediat )