Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

divendres, de maig 06, 2011

Fent història als 100 Km. BTT Camins de les Guilleries. Part III. "La Cursa".

Una participació a Les Guilleries amb SS, roda de 29" i rígida, d'entrada pot semblar extremadament difícil, que ho és, però amb un bon acer, com ho és el Reynolds 853, amb una de les millors forquilles rígides d'acer, com ho són les forquilles Vicious, i amb el millors pneumàtics Tubeless de 29" per fer-les, de 2,25, la duresa de la rígida no va fins al extrem d'altres rígides d'alumini o carboni, en cap cas.

La resta de components que poden fer més divertida encara a aquesta SS, són el manillar pla Moots de 710 mm. i ja no sé de quants graus i la tija endarrerida de la mateixa marca. Però aquests dos components ja no seran fins a la propera cita del 2013.

Dit això, el dimarts passat jo ja tenia clar que teníem aventura pel cap de setmana, quan ho tinc clar ve determinat per una sensació de molta alegria quan penso en la imatge del conjunt genet/Drac a Les Guilleries, fins que no tinc aquesta sensació la Betty no mou fitxa a fer la inscripció. A les darreres dues edicions aquesta sensació l'he tinguda al darrer dia, aquest any molt abans.

Un cop feta la inscripció, el color de tot per a mi és diferent, senzillament cada detall passa a ser Guilleries, els ciclistes que veig a la carretera tots estan preparant Les Guilleries, els bikers que roden propers a casa el mateix, no hi puc fer res, i les hores, aquest cop dies,  previs a la cursa són senzillament de somni, sempre però respectant i tenint molt present i convivint amb la possibilitat més que probable de l'abandonament.

Aquest any jo tenia un objectiu clar, Guilleries amb la Vicious, equipat 100% XC-Marató, amb la gorra a sota del casc, aquest darrer sense visera, amb eines, les imprescindibles i rodat, menys que al 2009, però de més qualitat, complementat amb sessions també de més qualitat d'estiraments el darrer detall, però no per això menys important, aconseguir participar-hi amb un pes just per sota dels 70 Kg. Al final 67,5 Kg. ha estat la xifra, no és la ideal, però sí si miro d'on vinc.

Amb aquest escenari,  difícil per a mi estar nerviós, excepte quan amb en David ens vàrem confessar dissabte, la conversa queda per a les meves memòries, una conversa SS.

El què deia,  tranquil, tant que el despertador va sonar i la reacció va venir tres quarts d'hora després, això no va trencar res, senzillament ja és una dinàmica de les dues darreres edicions, on descansar bé la nit anterior a la cursa és un punt fort per a mi.

Surto de casa equipat tal com he de córrer, a excepció del calçat, amb el meu Drac ensomniat encara, ara ja ben lligat al darrera de la VW.  Vaig agafar un joc de pedals CB Egg Beater SL de recanvi, un pneumàtic, la manxa de peu i quatre jocs de llums, per si de cas passava el tall del quilòmetre 70, però que en cas de que  tingués una caiguda del ritme en picat, poder seguir amb els llums, difícil ho sé, però és el que portava a la VW, també una maleta amb totes les eines, però totes. Per últim portava una nevera de 50 litres a 2ºC plena de Rosites, coles i fruita.


Un cop a Sant Hilari, arribem al punt de trobada, al pavelló d'esports, pocs cotxes, poquíssims a l'aparcament, fet sospitós, a la recollida dels dorsals també, que què estava passant? que inscrits en total 80, 80!!!.

Segona novetat, el meu número havia de ser el 61, el de la meva posició a l'anterior edició,  però a aquesta edició amb un 1 afegit, és a dir el 161, cap i cua, sí senyor.

Ens anem preparant,  els Barons, en Xavi i jo, un cop a punt ens fem  la foto de rigor. En David m'arregla com he mal lligat el dorsal, es nota que ell té moltes tables, amb un segon el número ja està perfectament lligat a la Vicious.


En Xavi i jo abans d'afrontar l'aventura.


I de reüll veiem que el Sr.Permanyer ha fet ja l'explicació prèvia de cada edició, sortim en darrera posició, com si d'una cursa popular es tractés, que en cap serà,  però anem així, una mica despenjats, o això sembla.


Comença l'aventura,  l'alegria que m'envaeix des de l'inici de la cursa arriba a límits insospitats, ja estic corrent una nova edició de Les Guilleries, els nervis, l'emoció fa que la pulsació tot i que les sensacions són bones sigui una mica alta, en cap cas a la zona vermella, sí propera.

Estem afrontant els primers quilòmetres, sempre mirant d'avançar lentament posicions, els quilòmetres aquí passen molt ràpids, segur que massa, però que bé que m'ho estava passant, els Barons, a excepció del que portava la magnífica Pivot Mach 4 que és un home Guilleries expert, i no ho dic per la cursa en si que no ho sé, si no pel fet de que pel que em va comentar a una sortida en David que un Baró entre tots tenia molt bon nivell per a curses maratonianes, Baró que vaig identificar intuïtivament que era el de la Pivot,  la resta del grup ens anem veient, ara sí ara també, amb en Xavi també.

Passen els primers deu quilòmetres com si res, i ataquem la segona vintena, el ritme el mateix, cinquanta minuts per cada deu, per a mi un ritme molt i molt bo, a aquest punt crec recordar que perdem uns minuts, pocs, perduts enfilant una trialera a peu, reiniciem el camí, i seguim a ritme, anem coincidint els Barons i en Xavi, en Xavi i els Barons, superem a aquest mateix ritme el quilòmetre vint.


És  a aquest tram més o menys on un dels Barons té una punxada, en David s'atura per posar-hi remei, jo també pensant que és la SS que ha punxat, passen els minuts i m'adono que no és la SS si no la 2x10, fet que em deixa més tranquil, no sé perquè,  i decideixo que he de seguir i que ells ja m'atraparan, així ho faig i així es reprodueix la seqüència, passats els minuts tornem a anar tots més o menys junts.

Durant aquest segon tram menjo un plàtan i fruits secs. El consum d'aigua inferior als 750 ml.


La Betty és a aquest punt, a la carretera d'Osor. No m'aturo però, és travessar la carretera i començar a escalar, a aquest punt començo a posar peu a les pendents més accentuades, sempre uns pocs metres a on hauria de fer una càrrega important a nivell muscular.


El temps a aquest segon tram també per sota de la hora, anem directes a atacar el tercer tram,  aquí ja començo a pensar que vaig molt i molt bé.  Així, amb aquesta alegria superem el quilòmetre trenta.


La Betty sempre atenta a tots el detalls em proposa canvi de bossa de fruits secs, i entrepà de pa de motlle amb Nutela, la bossa no, no que encara en tinc i l'entrepà sí, agafo un segon plàtan. Omplo el bidó de 750 ml. 

I anem directes cap al quaranta, les sensacions bones, millor dit molt bones.

Un pensament m'envaeix lentament, diria millor un inici de pensament, un lleuger neguit, passen els quilòmetres al mateix ritme per sota de l'hora, torna a caure el quart tram com els darrers tres primers, a ritme de nou hores cada 100 Km!!!, tot i que jo no faig aquesta reflexió, sí però que vaig marcant els parcials cada deu quilòmetres.

Els quilòmetres van caient, una mica més lents, amb els Barons ens hem distanciat, uns deu minuts ens separen, ara ja no anem junts, jo he aixecat el peu del pedal, crec que no són ells que l'han augmentat, si no jo que l'he baixat, pel fet de que al quilòmetre quaranta-cinc en Xavi té una rampa, i el meu primer pensament és de molta precaució, ell va amb 3x9, és un biker amb molta experiència en cursa.

Trialera de La Trona del Rei.


Fem una baixada per aquesta trialera, dic baixada, especifico baixada perquè el Sr. Permanyer podria i seria normal a unes Guilleries que ens la fes fer de pujada, però la realitat és que és de baixada i la realitat també em diu que tardaré un temps  a poder-la fer a sobre de la bike. Una llàstima perquè es pot fer, és una baixada impecable, amb el corriol perfectament treballat, inclús els revolts tenen un reforç artificial perquè l'entrada i la sortida siguin sòlids.


Però em falta un punt o un punt i mig per gaudir d'un tram tan excepcional com aquest, a les properes he de poder fer-la, caldrà perseverar amb aquest aspecte.


Al final de la trialera la Betty està preparada per oferir-me plàtan i fruits secs, crec recordar que agafo plàtan i que canviem la bossa de fruits secs.


Escalo els propers quatre quilòmetres,  del quaranta-sis al cinquanta, deixant marxar en Xavi, de seguir al seu ritme la crònica avui seria molt diferent, torno a posar peu, perquè no aconsegueixo a unes pales llargues i exigents mantenir la pulsació per sota de la zona "prudent", passats uns minuts, pocs, torno a escalar des de dalt de la bike.

Sóc al ben mig de la cursa. al quilòmetre cinquanta, per a mi, aquest és el moment clau de tot plegat.

Omplo el bidó de 750 ml. Em menjo el plàtan, un dàtil, i més fruits secs.

Parlem amb en Xavi, el temps en cursa indica que he de fer els propers vint quilòmetres en menys de  tres hores si vull passar el tall de pas a l'hora de dinar al quilòmetre setanta, als darrers deu quilometres he rodat un xic per sobre de l'hora.

Em cal fer el cor fort i tornar a baixar el ritme, encara més, el perquè d'aquest pensament és "són les meves  primeres Guilleries amb SS, 29" i rígida, serà a les properes si ha de ser, que l'objectiu sigui la posició, a aquestes l'objectiu és acabar amb aquesta proposta de bike", i així ho faig, lenta però constantment esgarrapo pulsacions una a una a la baixa, m'allunyo deu pulsacions més de la zona de treball del darrer tram.

Arribats a aquest punt el lleuger pensament d'un cert neguit m'imposa  ser més prudent encara, i poso el pilot automàtic, no passió, no pensaments de ritme o no ritme, no he de seguir cap roda que no sigui la davantera meva.

En Xavi va molt més bé que jo, i marxa lentament, jo em quedo sol, la sensació és senzillament fantàstica, ho era amb ell, pel privilegi de rodar amb un biker del seu nivell i experiència, i ho va ser en el moment de quedar-me sol. Sempre mentre rodo puntualment amb en Xavi durant la cursa, les seves paraules són de elogi, d'ànims,  de donar-me consells pràctics per sumar possibilitats a coronar aquesta fita que porto a terme a aquesta edició de Les Guilleries.

A partir d'aquí el canvi de tendència ja es produeix, estic restant quilòmetres no sumant, 49, 48, 47, i la sensació és de voler gaudir el màxim de la cursa.

No tinc cap molèstia muscular cap, quan la pujada m'implica disparar la pulsació prop de la zona vermella poso peu, quan la baixada té un cert risc el mateix, he d'arribar al quilòmetre setanta bé, abans de les quatre, i el que vindrà després ja ho enfocaré un cop hi sigui.

Arribar al quilòmetre setanta bé, és l'objectiu, he vist massa vegades abandonar a l'hora de dinar  a bikers més preparats que jo, avui jo podria ser un d'ells, i de cap de les maneres vull arriscar-me a que aquest sigui el cas.

Dit i fet aquests vint quilòmetres passen en un no res, o això em sembla, he agafat un ritme de creuer molt bo.

Fa uns cinc quilòmetres que rodem junts dos Barons, arribem a l'hora de dinar, i a dalt d'un turonet sento crits d'ànims és en Miki i la seva filla, ens segueixen als darrers metres, "em sento un campió".

Hem arribat una hora abans del tall, és a dir he anat als darrers vint quilòmetres a una hora per cada deu quilòmetres.


Tinc a punt tres entrepans de pa de motlle amb Nutela, en menjo dos, canvi de bossa de fruits secs i agafo plàtan, els bidons s'omplen sols.

Conversa emocionant dret amb en Miki, amb en Ros, amb la dona d'en Miki, comentaris amb en Xavi que està prenent el sol, i menjant com si fos al darrer dia de tot. A aquest punt em vaig sentir protagonista de la meva pròpia aventura, certament.


Canvi de gorra, passem de la blanca a la vermella, mentre estic dret parlant la Betty coordinadora de tota la meva assistència durant la cursa m'aplica un gel refredador a totes les cames, jo segueixo menjant i parlant, ara ja no em sento un campió, ara sé que puntualment ho sóc.

Abans han passat els Barons de creuer més alt, entre d'ells.


El Baró Pacu em diu que vindrà tot seguit i jo inicio ruta.  El Miki m'acompanya als primers cinc-cent metres, entre prats.


Baixo i baixo i i baixo. fins arribar a la llera d'un riu, la marca blanca de guix entra dins del riu, aquest és ampla i a l'altra cantó de la llera d'aquest veig la cinta, baixo de la bike i m'endinso al riu, una sensació intensa entre emoció-aventura-repte-goig, m'envaeix, surto del riu pujo a la bike i penso, "Permanyer ets el Rei", i així penso dir-li si sóc a l'arc d'arribada.

Comença una escalada llarga i exigent, on he de posar peu, parar i menjar una bona tanda de fruits secs, és el primer cop que m'he d'aturar per una defallida puntual que de no aturar-la no sé on m'hauria portat, tranquil.lament passa una estona on em recupero, no pas més de dos o tres minuts però els necessitava, m'enfilo i per a conquerir el quilòmetre vuitanta he de recordar a qui he dedicat aquesta cursa, com sona, supero una pendent tràgica i darrera veig un punt d'assistència, veig de cop la llum, per primer cop bec mig got de cola.

Resto aturat uns minuts i veig arribar en Pacu, ens mirem i no ens hem de dir res, però ens ho diem, "has pensat coses rares a aquest tram?, i coincidim,  molt rares" entre nosaltres queda que ha pensat cada un dels dos per afrontar aquest tram, a partir d'aquí rodem junts ara sí ara també, cal arribar al quilòmetre noranta, iniciem ruta tot seguit.

Aquesta retrobada ens dóna forces als dos, ho sé, ho noto, ho notem, oi que sí Pacu?

On jo poso peu per prudència en Pacu posa el plat petit, on jo escalo a sobre de la bike en Pacu va en mitjà i així escalem, baixem, baixem i escalem successivament fins a culminar el darrer punt d'assistència, som al quilòmetre noranta, som al quilòmetre noranta, som al quilòmetre noranta, com sona.

Ara ve el darrer tram, la possibilitat de poder finalitzar aquestes Guilleries per a un aficionat amateur del MTB amb una bike rígida de 29" i SS la veig més propera que mai.

Dotze mesos separen aquest moment de l'inici d'aquest repte, a aquest punt la sensació que començava a aparèixer al quilòmetre trenta m'envaeix totalment i li dic a en Pacu, "he de rodar més lent, no em puc arriscar a no acabar", en Pacu em contesta, "no pateixis que donat el cas, anem junts i tu per mi i jo per tu no deixarem en cap cas que això passi, acabarem", a partir d'aquí ataquem metre a metre de trialeres de baixada sensacionals, reptadores, extremes, ens fem totes les que podem a dalt de la bike, les que menys és veritat, i la resta corrent a peu, anem enllaçant trams i trams de baixada fins que falten quatre quilòmetres, sí, sí, quatre quilòmetres.

El meu pensament a aquest instant és de que davant tinc una única paret que em separa de la glòria perseguida aquests darrers mesos, mesos de preparació, de canvi dels meus hàbits de molts, de moltíssims, miro la paret i penso, ara vindrà l'escalada mortal dels darrers tres quilòmetres de cada any, i li dic a en Pacu, "si ens posa la pala final el Sr. Permanyer, podria pensar amb aquest mot injust, La Permanyada, fent referència a la Maragallada".

Aquesta pala no ve, i afrontem la paret lentament, a dalt de tot del turó sento crits d'ànims,  és en Miki aquest cop amb el seu fill, falta res per ser a l'arribada, penso en moltes coses, moltes, una de concreta però m'envaeix, la freno perquè no sóc a l'arc d'arribada, baixem directes a la fi d'un somni, per què en res deixarà de ser-ho per passar a ser una realitat.

A cinquanta metres de l'arribada ens rep en David, ens mirem, no ens hem de dir res enllacem a signe de celebració les nostres mans, ens abracem a l'arc d'arribada.



Tres Barons a les Guilleries, demà dos barons i un Home del Montseny.


Ara ja és un fet, he coronat, hem coronat els 100 Km. BTT. Camins de Les Guilleries del 2011 amb rígida 29" i SS.

I aquest cop deixo que m'envaeixi el pensament sense embuts, "a tots vosaltres que ja no esteu amb nosaltres, al pare, Sr. Font sempre però sempre et trobo a faltar, a un bon amic, en Carles, a la tieta Margarida".


Gràcies Betty, sense el teu ànim, el teu suport incondicional aquesta fita no hauria estat.



Sr. Permanyer ets "El REI".

Al Colorado, a en Xavi l'home GT, a en David i en Narcís els homes BiciOci, al Miki i família,  agrair-vos cada detall que heu tingut, des dels més petits, fins  als més grans, cada un ha sumat a poder aconseguir-ho.

A en Xavi Paricio i família, a tots, pels vostres escrits d'ànim.

Que per molts anys puguem compartir aquesta jornada tots junts.

MTB, MTB, MTB.

Comença la compta enrera del gran dia.

Fent història als 100 Km. BTT Camins de les Guilleries. Part III. "La Cursa".

Durant aquesta tarda-nit-matinada, la tindré a punt.

MTB, MTB, MTB.

dimecres, de maig 04, 2011

Vitus Dark Plasma VR

I have been training for Irelands coast to coast race. The race takes place on the weekend of the 14th and 15th May. Training has been relaxed in my usual kind of way. Half marathons here and there with a few long rides on my road bike. The Kayak training has been little to none with other things getting in the way. I have had a few nights on the water but not near enough.

One main concern I have had was my road bike. I think my bike is close to 12 years old and way to small for me. I took it for a 130km ride on my own and knew the pain I was in after was not down to distance it was down to the bike.

I have always been told to prepare right for a race, so race day is all about racing. With this in the back of my mind I decided the bike had to be changed. I decided if I wanted a bike for the race I want a really good bike. Sean Kelly is brand ambassador for Vitus Bikes so this was the bikes of choice for me. Sean Kelly is one of my all time favourite Cyclists so what is good enough for Sean Kelly is good enough for me.
The Vitus Dark Plasma VR will be the bike I ride for race day. The bike comes with a very smooth looking carbon frame, full carbon fork and steerer. The groupset is the shimano 105 with a compact double 105 chainset. The bike boasts a really neat wheelset in the Pro-Lite Merano with Schwalbe race tyres.

I was smiling at how nice the bike looks with its striking white, red and black colour and bold graphics. I just had to get straight out on it with a small 40km blast to get a feel for it. Clipping in and I was of (Like a rocket) The bike is just 8.5kg and this light weight frame can really go. I had to ease up as I wanted to go through the gears, find how how the shifting felt, feel how it braked. All the usual things you do with a new bike. I sometimes take a few rides to get a comfortable riding position on a new bike but this felt so comfortable straight away. After slowly working the gear range and testing the brakes I decided to take the bike to a nice flat road. I knew from the moment I got on the bike that it could move but I wanted to see how it felt at speed. I flicked the chain into the big ring and got the head down pedalling hard the bike just responded so well. I could feel it powering forward with every pedal stroke almost inviting me to give it some more. So it felt good pushing it hard next up I would try it on the corners. With the wheelset and tyres I was confident they would do their job but how would it feel as an overall package? I headed out of the city and into some quiet country roads that I knew had a few nice bends. Again pushing a big gear I picked up a bit of speed and took the corners with ease. The bike steered really well through the corners so I increased the speed on the next few. It was feeling better and better with each bend in the road. The bike felt really solid as I leaned it in. There was no twitching from the bike giving me more confidence with each turn. This was the first ride and all good rides have to include a steep climb. I stayed in the saddle and pushed it as hard as I could. The light weight frame, smooth pedal stroke made this normally tough climb feel easy. It almost felt I was getting some help as I pedalled up the hill. In a way I was with what is turning out to be a great bike. Next I think I will take it for a good long ride to see how comfortable it feels over distance.

With the bike ticking all the boxes so far I know what you are thinking. How much does a bike like this cost. Well this bike is aimed at a mid price road bike market. The complete package comes in at a very competitive £1499.99. There is a full description on the Chainreactioncycles website for those who want more info or are in the market for a new bike.

www.chainreactioncycles.com

Features:
• Frame: HM Carbon 12K
• Forks: Full Carbon
• Handlebars: Controltech Viento Frame size-bar width 50cm-380mm,53cm-400mm, 55cm-420mm, 58cm-440mm
• Stem: Controltech Estro Frame size-Stem reach 50cm-90mm,53cm-100mm, 55cm-110mm, 58cm-120mm
• Bartape: Vitus Dual Compound
• Headset: Semi-Integrated
• Chainset: Shimano 105 – 50x34t
• Chain: Shimano 105
• Cassette: Shimano 105 – 12-25t
• Shifters: Shimano 105 – 10 Speed
• Rear Derailleur: Shimano 105
• Front Derailleur: Shimano 105
• Brakes: Shimano 105
• Saddle: Vitus Cr-Mo Rail
• Seatpost: Controltech M Post
• Wheels: Vitus by Pro-Lite
• Tyres: Schwable Blizzard Kevlarguard – 700x23c
• Weight : 8.22kg (56cm)

dimarts, de maig 03, 2011

Fent història als 100 Km. BTT Camins de les Guilleries. Part II. "Per què SS?"

És una pregunta que aquesta setmana està en boca de tot el món, Pacu gràcies per fer-nos riure fins  a haver de deixar de pedalar, amb els teus "por qué, por qué, por qué tantas subidas?".

Gràcies Xavi per entendre a la primera la meva participació amb la SS a aquesta edició.

En el meu cas, la pregunta que em feien va ser sempre mentre escalava, "per què rígida, 29" i SS?", la resposta, la que políticament es considera correcte, sempre breu, a una cursa si l'explicació no és breu, deixa de ser una cursa, tot i que en Xavi, en David i en Pacu són persones que durant la cursa sí vàrem parlar, i no pas poc, en Xavi em deia, "però si vas molt i molt bé, si pots fins i tot parlar" i jo li deia, "vinga Xavi, que jo a aquest ritme teu tan alt jo no hi  puc pas anar, que parlo perquè cada any vaig sol i aprofito a una edició que no és així", per posar un exemple. De les converses amb en Paco, crec que estan al llindar de la intimitat, "però sí Pacu és veritat ha nascut quelcom molt gran entre nosaltres", amb les converses amb en David, estratègiques totes, som homes d'acció nosaltres, oi que sí?

Amb tot això segueixo sense contestar el per què d'unes Guilleries amb SS, rígida i 29"?.

La contesta té una part del seu origen a Finale Ligure a les 24Ore del 2009 i a finals d'aquell mateix any, on el record sempre present d'una persona molt respectada a casa, que avui és amb el meu pare al cel sigui, va ser per a nosaltres un cop dur de veritat,  i té la seva consolidació amb la marxa del meu pare, que mentre era entre la vida i la mort a les darreres setmanes encara recordo com si fos avui que em deia "i com va aquesta petita joia d'una sola marxa, i quin serà el teu proper repte amb ella?",  aquests dos fets són per a mi inamovibles, senzillament, marquen un dia abans i un dia després de la meva petita historia a sobre de les dues rodes,  a sobre de la 29" i SS.

Sempre he pensat que la nostra vida serà un pas per ella que quedarà escrita amb lletres d'or, ja no pels demés si no per a nosaltres mateixos,  si nosaltres veiem aquesta, escrita amb antelació i si la valorem nosaltres en primer terme i decidim amb claredat com volem que sigui, de ben segur que aconseguirem que la nostra vida sigui el nostre somni portat a la realitat, cal pensar així, perquè la resta que no sigui així si ha de venir, vindrà. 

Per aquest fet, després d'acceptar fa anys que he lliscat moltes vegades i  que seguiré lliscant espero que moltes menys, m'agrada quan parlo d'invertir i dedicar el meu temps, primer  visualitzar les escenes de com ha de ser a on vull  anar i que la seqüència de les mateixes sigui de somni.

Posar-me com a repte, participar als 100 Km. BTT Camins de les Guilleries amb la meva SS, és això una seqüència minuts a minut d'un somni portat  a la realitat. Un somni portat a la realitat aquest dia 1 de Maig del 2011.

Després d'aquesta edició ho podran fer grans i excepcionals bikers, però el repte neix a aquest espai, a The Great Escape MTB, i es secundada ara fa unes setmanes per un campió, "campioníssimo", en David del BiciOci.

Únicament un biker excepcional com en David, es sumaria en primer terme a pujar a una bike 29", 100% rígida i SS,  després de parlar unes hores amb dos homes SS, i únicament un biker excepcional es sumaria amb aquesta bike tan extrema per a afrontar la cursa més extrema a un sol dia.

Encara recordo que em va dir en David fa uns dies, "mai més tornaré a córrer Les Guilleries" i passats uns dies la seva proposta era "estic valorant si fer Guilleries SS", sí senyor, i tant que sí, la il.lusió és el motor del dia a dia, i aquesta fa que el negre passi a ser blanc, de la foscor a la llum més intensa

Entre cavallers de la llum i fades de la nit, sóc a un camí entre realitats que de lluny podem semblar somnis però que cada dia que passen són fets reals, tangibles, com el d'assolir aquesta edició Guilleries amb la SS, fa tres dies era un somni, avui és una realitat, oi que sí?

A mi m'ha portat un any, a ell, a en David unes setmanes.

Sí podrem dir, però un ha fet el camí per poder-hi ser els dos, és veritat, però poder ser-hi els dos amb SS ho ha fet encara més emocionant, més divertit, més seguit per tothom, el renom d'un biker competitiu com pocs com és en David al circuit gironí fa que el meu repte en primer terme, dels dos als darrers dies, tingui encara  més ressò, i això suma a un sender on l'emoció i l'aventura són els absoluts protagonistes.

I que caram, ho faig  per mi mateix i tant, però si hi sumes les atencions, l'interès de tantes i tan reconegudes persones dins d'aquest petit món, i a sobre un professional com en David es suma a aquesta iniciativa, jo crec que el repte agafa encara més la dimensió de fita èpica única.

Èpica =100 km. i 3.000 m. de desnivell positiu. A excepció de Les Guilleries Express que és una èpica sense presentar aquestes xifres.

És veritat això era al diumenge, però també ahir, i avui, demà?, demà com ja vaig esmentar i des de minuts després d'acabar el diumenge el proper repte ja camina.

Però el combustible per la propera fita és el repte superat de participar amb la Vicious The Motivator SS a aquesta increïble aventura que ha estat  poder assolir els 100 Km. BTT Camins de les Guilleries 2011.

Dit això aquesta edició dels 100 Km. BTT Camins de les Guilleries, és una edició diferent per a mi, pel fet de que hi he participat amb un tipus de bike diferent, molt diferent crec que puc afirmar.

El genet també ha evolucionat i molt aquests darrers dos anys, molt.

Dos camins, un Drac i un genet, un sol vol. Moab és més proper avui, un lloc on les SS són com aquí les 3x9, o no.

L'origen de que sigui 29" ve d'una conversa a aquest espai, concretament a una proposta d'opció de bike on es va posar a dalt de la llista la Santa Cruz Tall Boy com eina sensacional  29"-2x9, i on vaig esmentar que si era la Tall Boy la meva propera bike també ho seria per a les properes Guilleries, i tal dit tal fet, i 29" però no doble i 2x9, si no rígida i SS.

I així va ser, a l'abril del 2010 estàvem pendents de les Guilleries, de si sí o si no, la bike ja estava a casa, la Vicious The Motivator SS, esperàvem la noticia de si l'organització decidia fer-les o no, amb molt de respecte, però el compromís estava adquirit, "conquerir els 100 Km. BTT. Camins de les Guilleries amb rígida, 29" i SS".

Aquestes finalment no es van celebrar,  i en certa manera vaig respirar una mica, tenia un any per a preparar la propera edició, la que si havia de ser seria la meva 4a participació consecutiva. 

Quan els motius per fer quelcom són lloables, tot agafa una altra dimensió, i cada motiu que suma fa que tot passi a ser encara més impressionant.

Participar a Les Guilleries del 2011 amb la Vicious The Motivator SS i aconseguir finalitzar-les un repte per a mi, un aficionat ras del MTB, un repte èpic i pioner a aquesta cursa, una de les més exigents a nivell nacional i europeu. El primer motiu implica el segon, el primer el més gran, el segon senzillament conduit pel primer, passa a ser un cop assolit per a mi "La Consagració".

Gràcies Colorado, el que m'has dit avui ha estat el que espera un apassionat d'aquest esport  d'escoltar d'un mite del MTB, que és el que ets tu, "aquesta bike ja la pots guardar, bruta com estava, quan has fet una fita com aquesta ja ho has fet tot", paraules que venint de tu, són per a mi "La Consagració".

Les que han vingut després un dia les publicaré, avui però són per a mi, per gaudir-les amb calma, amb temps.

La Vicious The Motivator SS tuberia Reynolds 853. La que va entrar per la porta de casa, dia a dia va anar evolucionant component a component, frens, tres canvis, dels originals  Shimano XT 160/160 a Magura Marta 160/160, 180/160 i finalment Shimano XTR 2007 180/160, van bé, no molt bé, bé. Pneumàtics, dels originals  WTB Exiwolf 2.3 convencionals amb càmera, el conjunt 2 Kg, per sota dels 25 psi. varen durar dues sortides, esmicolats dels laterals al fer-los rodar sense càmera i líquid NoTubes, Hutchinson Python 2.1 Tubeless Ready, amb líquid NoTubes, el conjunt 1.300 g.  per sota de 25 psi, esmicolats dels laterals, Maxxis Ardent 2,25  100% Tubeless, el conjunt crec recordar que uns 1.950 g. o més, són els que vaig seleccionar  per participar a Les Guilleries, 100 % blindats contra tot i més, 925 g. de goma Tubeless per pneumàtic, perfecte per rodar per sota dels 20 psi. Les rodes Shimano XT, posades a punt per en Narcís, 100% Tubeless, ara sí, de 10/10. Les tanques originals no sé quines, ara són les CarbonTi, van, però són particulars com la meva manxa CB. Transmissió, dels 32x16 original,  al 32x19 i finalment el 26TAx19CK, cadena original Shimano de 7/8v a cadena Shimano de 9v. i finalment a Shimano de 7/8v. Manillar el definitiu, perquè la llista és llarga, 670 doble original,  600 pla OS , 610 doble 25, 4 mm., 670 OS doble , i finalment 700 mm. pla 10º  OS el definitiu. Potència 120mm. 6º, 105mm. 6º, 105 mm. -6º, 100 mm. 0º, la definitiva. Bieles, de les Race Face Deus XC  175 mm. originals  a les Shimano XTR 970 175 mm., punys dels primers Oury crec recordar als Ritchey WCS, als Pedro´s, i finalment els Easy Grip, no sé si els prims o els gruixuts, ben posats això sí, tenen posició, en David està per tot. Els pedals Crank Brothers Egg Beater SL,  fatal, fatal, fatal i mira que sempre m'han anat perfectes, no calaven mai quan sempre ho havien fet, però mai bé, no sé el perquè, per les cales noves?, podria ser.  Seient, cada cul és un món. La tija original d'alumini, recta Thomson Elite, indestructible, la bossa porta càmera la Pedro´s mini, invisible. De l'original EBB a la Phil Wood, pot ser cap més? noooo. I finalment la direcció Cane Creck 110, única, senzilla, a data d'avui indestructible.

Narcís la bike no és la mateixa des de la teva posta a punt, no soroll-no joc de la roda posterior, quin gaudir d'una bike silenciosa. 

Sí que veig la imatge i penso, "aquest genet té encara molt vols de Drac per explicar".

Sr. Font volaré tan alt per sentir la teva presència, la teva sempre encantadora ajuda, tinc un Drac, i un Mirador del Drac, des d'ell, amb ell quasi tot és possible, encara que sé que ara cal que passi temps, els grans vols però ja han començat, el proper després de "La Cosagració",  "la consolidació definitiva".



El perquè de l'origen de participar a aquesta edició amb la SS, definit.

Cada component de la SS, definit.

Mtb, mtb, mtB.

Xavi ens veiem per dinar, serà una mini celebració, ja que hi som. Rodar amb tu aquest hivern per on volem ser-hi de manera més definitiva, un privilegi. Poder rebre els teus ànims durant la cursa, un punt de força inoblidable. Com molt bé em vas dir fa unes setmanes, "si l'acabes en Permanyer t'ha de posar un podi a part per a tu". No oblidaré mai aquest elogi.

Tampoc el d'en Colorado, "0,01%", fa que acabar-les tingui molt, però que molt valor, i tant que sí. Si ell ho veia així, i tu ho veies difícilissim, fer-ho per a mi encara té més mèrit.

Xavi vaig coronar-les, vaig arribar a l'arc d'arribada amb la meva SS!!!

Part III. "La Cursa". as soon as possible.

Fent història als 100 Km. BTT Camins de les Guilleries. Part I, "d'on vinc".

Ahir a la nit estava massa cansat com per ni tan sols pensar amb com havia de ser la crònica d'aquesta edició de Les Guilleries.

Aquest matí he pensat que calia fer-me un bon esquema de la crònica, i posar amb ordre tots els pensaments, totes les sensacions d'aquesta darrera aventura del MTB més extrem.

Per a mi i per a tot biker serio del món del MTB que participi o no als 100 Km. BTT Camins de Les Guilleries, aquesta cursa és "La Cursa", bé aquesta i les Guilleries Express.

Passaven les hores i poc a poc he anat estudiant les diferents exposicions possibles, diferents per què? em podreu dir, fàcil és la contesta no el seu contingut, pel fet de que el meu camí a Les Guilleries comença al 2003  on l'Esteve, un Home del Montseny em va començar a parlar d'aquesta cursa.

A qui entre cantonada de cada sender un patidor com pocs,  en Miki, que des del 2000 no ha deixat de pujar a la bike, amb ell vaig entrar al món de les dobles, en veure la seva encara avui sensacional Scott Neva, poc em pensava jo que el meu camí reenfilaria fins arribar a on sóc ara, en cap cas.

Per altre banda tenim a un biker, L'Home GT, que té amb el pas dels anys un camí que ha anat coincidint intermitentment amb el meu, o jo amb el seu, que per aquest cas ve a ser el mateix.

Tenim als Barons de la Baronia de SAS, que sense ser l'origen, aquest és BiciOci, que fan acte de presència als darrers dos mesos en aquest camí. El perquè d'aquest primer contacte amb BiciOci és  via l'Home GT i una Pivot 429, el motor de tot plegat pel que fa a mi i a aquesta menuda i per això també tan dinàmica botiga,  en Colorado com sempre.

I el motiu pel que us exposo aquestes  diferents histories és perquè entre tots aquests, en podríem dir  "ingredients", hi ha un genet de Drac que seguint un bon consell del seu amic Colorado, "sempre imagina prèviament fotograma a fotograma com vols que sigui la cursa". Entre totes, els 100 Km. BTT Camins de Les Guilleries.

I aquesta manera de fer caçar amb la meva manera de planificar les aventures detall a detall, és a dir si a una manera de fer detall a detall hi pots afegir una imatge la consolidació prèvia, mentre i posterior a l'aventura,  passa a tenir el color de les millors gestes.

I el projecte Guilleries comença al 2003, i va fent lentament la seva bullida, mes a mes, any a any, fins a la meva primera participació, on abans d'aquesta l'Esteve em deia, "és la cursa perfecte per a tu", i tant que ho va ser, vaig sortir últim i així vaig acabar, que no és important, sí que ho és com vaig fer la cursa, i la vaig fer amb un sol esperit, fer-ho molt i molt bé, que vist com anava la cursa per a mi des del primer minut, va consistir en anar destruït, però literalment "destruït físicament des del  quilòmetre 23,5  fins acabar-la totalment destruït mentalment al quilòmetre 99,99", un punt però de tota aquesta desfeta va quedar intacte, la voluntat d'acabar amb un somriure i de tornar-hi a la propera edició.

2006.


2009.


Som la matinada de dimarts i si per a tu Les Guilleries del 2011 són ja una noticia passada, deixa de llegir perquè per qui escriu aquesta crònica encara no ha gaudit ni de bon tros del plaer d'haver-les acabat.

Han passat els anys, les meves tres darreres paticipacions les he fet dues amb la Cannondale Scalpel Team Replica del 2003 doble suspensió 65/80 mm., amb doble plat, el petit un 29-34, la bike pesava 10,2 Kg.

2006.


2007.


La darrera edició amb la Yeti ASR-SL del 2009 doble suspensió 100/100 mm., amb un triple plat, el petit un 22-24, aquesta pesava 10,4 Kg.  


I ara en aquesta darrera edició la Vicious The Motivator SS rígida, d'una sola velocitat, el petit un 26-19, que equival en 26" a un 29-19, de 10,5 Kg.


El meu pes a diferència de les bikes sí que ha millorat edició darrera edició, 76(06), 75(07), 75(09), i 67,5 Kg. (11), respectivament.

La meva alimentació en cursa també ha variat com el meu pes, de portar fins a la darrera edició, barretes energètiques, sals minerals al segon bidó per sota del 8%, el PowerGel per si de cas, i menjar als diferents avituallament, fins abans d'ahir on fora dels darrers tres punts de pas on vaig testar un tros de taronja, un de plàtan i mig got de cola a cada un, la resta de la meva alimentació van ser tres bosses petites amb fruits secs amb plàtan deshidratat, quatre maduixes deshidratades ensucrades i  tres dàtils, per bossa, així com un plàtan cada trenta quilòmetres, a l'esmorzar un entrepà de motlle amb Nutela i al dinar dos, per veure aigua, un bidó tocat cada 20 Km. és a dir  uns 4 litres d'aigua.

L'equipament, aquest com el pes i l'alimentació ha evolucionat també, de rodar amb motxilla de 25  i 15 litres a les dues primeres edicions respectivament a rodar sense elles. El calçat de rodar amb calçat per a poder caminar a rodar amb les Sidi Dragon.  De rodar amb casc amb visera sempre a rodar a aquesta darrera edició amb casc amb la visera treta i amb gorra  a sota, aquesta darrera en el meu cas per oblidar-me i eliminar la suor als vidres de les ulleres amb les que he anat sempre a aquesta cursa, les Oakley M-Frame amb vidre transparent.

Els recanvis, millor esmento al detall què porto ara, perquè si esmento que portava al 2006 la llista seria infinita, un clau multi-funció Topeak amb talla cadenes incorporat, un kit de reparació per a càmeres, una vàlvula Tubeless, un tros de cadena, tres eslavons concretament, un pin d'unió, un joc de pastilles de fre, la càmera de 29", la manxa, que tampoc li va servir a en Pacu aquest cop, i el pot de l'oli Finish Line d'hivern. Jo ara per ara no sé anar sense aquests components, en cap cas.

Les imatges crec que defineixen bé, equipament, bikes i també l'evolució del pes del biker en qüestió, oi que sí?

Part II, as soon as possible.

Fent història als 100 Km. BTT Camins de les Guilleries 2011.

Són penso, seran  IV parts, aquest matí  estic acabant la primera, una mica com El Senyor del Anells, o Els Pilars de la Terra salvant les distàncies, en favor evidentment d'aquesta magnífica aventura del senyor Permanyé i el seu equip a un paradís del MTB més extrem.

És a dir, si el que vols és llegir un llibre de butxaca, aquesta no és la teva historia de ben segur. 

Capítol I.

Coming Soon.

MTB, MTB, MTB.

diumenge, de maig 01, 2011

Èpica entre èpiques.

Són dos quarts de sis tocats, ens hem adormit. com sona,  a la darrera edició ja anavem així de tranquils.

Sembla en el meu cas que la cursa la corri una segona persona no jo, i no puc augmentar en cap cas la tensió, estic senzillament molt tranquil.

És que amb aquests dos anys han passat poques coses,  molt i molt bones i poques però molt i molt doloroses.

Avui la meva participació és com una pujada a Montserrat, que sempre he llegit que es fa per quelcom aconseguit, en aquest cas la meva participació és per aaquestes poques coses, les positives i les molt i molt doloroses a qui rendeixo homenatge.

Per a tots vosaltres, en primer terme els que ja no hi sou, en segon terme pels que teniu el privilegi de ser-hi, avui corro per a tots vosaltres.

Gaudiu  tots d'una gesta èpica, és el vostre dia.

Pujeu al meu Drac i passeu un bon vol, el millor, és el nostre vol.

Dies de MTB, des del Mirador del Drac.

Baronia de SAS.

Demà els guerrers de La Baronia de SAS m'ha proposat que a Les Guilleries porti la seva bandera, "estem en  guerra", hem de conquerir Les Guilleries.

Faltarà però que "l'armadura" sigui de la meva talla.

Avui un dinar excepcional m'ha deixat tocat, la llagosta i el filet, tots dos exquisits, però la quantitat ha estat el mal no pas el nom de cada un d'ells.

Espero que tot torni al seu lloc, demà hem de conquerir Les Guilleries.

Guerrers de La Baronia de SAS, demà tenim una tasca a fer, conquerir Les Guilleries. 

No és una tasca fàcil,  "però preferirem morir d'aquí a uns anys sense conquerir Les Guilleries, o preferiu intentar-ho demà i si cal morir en el intent?" sens dubte sé la vostra resposta "conquerirem Les Guilleries!!!".

Demà la torre més alta pot caure a les nostres mans, teniu una eina mortífera, perquè jo atacaré amb el meu Drac, tinc clar que és per això que heu decidit que porti el vostre jersei, pel meu Drac, únic, i a més 29" i SS.

MTB, MTB, MTB.

Per cert un cop poseu fi a la conquesta no cal que m'espereu, que jo arribaré passades unes hores, assegurar la regió després del pas dels barons és tasca lenta i laboriosa i que de ben segur em portarà a arribar amb la caiguda dels guerrers de la llum, i l'arribada de les fades de la nit.

dissabte, d’abril 30, 2011

Porta d'entrada a l'Univers.

Avui ja sóc a la porta, vint-i-cinc quilòmetres, amb el desnivell esmentat ahir, un xic més, no molt més.

Sensacions contradictòries.

Equipat d'estiu, excepte els pirates, demà aniré d'estiu, 100% d'estiu, armilla i manegots per decidir, pel fet de que si fes mal temps intervindrien si no, no.

La bike va bé, el fre del darrera genera una vibració preocupant, tant que la Septem es posa a sonar sola. La resta perfecte.

Eines les de sempre, no he aconseguit resumir més les que he de portar, ser auto suficient en els temes bàsics pilar per  demà.

Tot està a punt, la Vicious revisada, posada a punt.

A la nit sessió d'estiraments  i fi del dia d'avui,  esperant l'inici de demà, que començarà a partir de les quatre de la matinada o abans.

MTB, MTB, MTB.

divendres, d’abril 29, 2011

Pre-Guilleries.

Avui just per sota dels 40 Km.  amb desnivell positiu baix, no l'he mirat però per sota dels 1.000 m. +.

Les sensacions sempre les mateixes, als primers trenta o quaranta minuts les sensacions rares, per passats aquests quilòmetre a quilòmetre cada vegada millor, fins parar de fer quilòmetres per ser prudent de cara a diumenge.

El vermell serà el color per a les Guilleries 2011.


Al quilòmetre 15,  mig entrepà de fuet, aigua, 500 ml., i dos cafès, un cafeïnat i un descafeïnat.  Aquesta no serà en cap cas la dinàmica de diumenge però avui era dia relax a sobre de la bike, sense passar-me de tranquil, però deixant lluny la zona vermella, no però la de treball en cursa.

La bike va bé, milloraria moltes coses, poques que m'ajudessin a anar més tranquil, però el pensament de millorar aspectes de la bike als dies propers a la cursa és un pensament sempre present, les ganes de fer-ho bé fan que pensi en millorar-ho tot, però el seny diu, "no toquis res, res de canvis, com anaves vas bé" i faig un esforç per a controlar aquest impuls de canvis de darrer moment a la bike.

Mai m'han anat bé els canvis de darrera hora.

Passar el compressor a frens, a les boixes, netejar acuradament la transmissió, i passar un drap humit a la Vicious per després un de sec, repassar tanques de les rodes, tota la "tornilleria", sobre tot els dels porta bidons, és el protocol per a demà al mig dia, després de pedalar uns vint quilòmetres sense desnivell, com a molt 300-400 m. +.

I prohibit per a mi modificar pressions dels pneumàtics al dia de la cursa, perquè sempre les veig desinflades. 

Bé, crec que estic a punt per afrontar la cursa de diumenge, no per fer-ho dignament, això no ho puc afirmar, encara.

Avui he parlat amb en Miki, ens hem enviat SMS's tots aquests dies amb en David de BiciOci, he parlat també amb en Colorado, que em diu amb la ma al cor, "tens un 0,01% de possibilitats d'acabar Les Guilleries, millor surts sense la Vicious i la fas corrent, perquè caminaràs el mateix", i penso que si ho diu ell, és perquè és realment així, per a mi en Colorado és la persona referent pel que fa referència al món de la bike, també en d'altres aspectes però que ara no venen al cas, entre aquests també tot el que fa referència al món audiovisual, i tant.

Així que un cop escoltat a en Colorado, encara sóc més prudent, i sentencio "aquest any és molt probable que sigui el meu primer abandonament als 100 Km. Camins de les Guilleries, i si  és no serà el darrer, perquè si no acabo aquest any,  a la propera edició hi aniré amb la SS,  però millor preparat".

Avui he repetit els corriols més emocionants per a mi, els d'entre torres.


Tinc present que a part de la forma física, poden passar moltes altres coses a Les Guilleries, he vist bikers plegar per quedar-se sense càmeres, per caigudes severes, per esmicolar parcialment la bike, per perdre's durant uns minuts, tant molts com pocs, però el cop moral ser tan i tan dur que al quilòmetre 80 els he vist plegar.  Bé no és veritat,  no els he vist a tots, però els que no he vist m'ho han explicat ells i si no la Betty, però sempre tinc present "el present" que qui m'ho explica en primera persona m'ha fet,  com és, "em va faltar cap, no hauria d'haver plegat, va ser un error".

Jo sempre he perseguit ser en primer terme a la graella de sortida que per a mi és ja un objectiu important, em costa horrors fer el primer pas i inscriure-m´hi, en segon terme participar-hi dignament, és que darrera hi ha persones que ploren. Som pocs, els pocs que hi som,  i si a sobre pel fet de que és una cursa llarga i exigent se't posen a plorar és que penses, "m'he equivocat de lloc, o de cursa, no pot ser", o que d'aquí a una estona puc passar una molt mala estona.

Jo però quan m'ha passat això sempre he fet veure que sóc sord i ceg, i he seguit perquè mai he vist que qui ho fa tingui cap problema greu, i perquè penso que és un moment, el de plorar, per millor que no tinguis bikers al costat, i és més a tots/es els bikers que he vist fent aquest drama, sempre han acabat la cursa, però a mi m'incomoden i molt, pel fet de que és un moment per estar sol, crec. I en tercer terme el darrer objectiu és mirar d'arribar, i si pot ser millorant la manera de fer-ho, vull dir no la posició, que també si les circumstàncies acompanyen, però em refereixo a fer-ho cada any més sencer.

Aquest any jo ja intuïa que 29", rígida, i SS podria ser un repte desproporcionat quan parles d'afrontar unes Guilleries, i vull matisar aquesta exposició.

Jo ja sé que entre bikers de molt nivell fer-la amb 26", 2x9, és perquè aposten pel màxim rendiment en cursa, però que si anessin amb la meva Vicious també aconseguirien un molt bon resultat, ho tinc més que clar, el mèrit per la meva part no va per aquest camí, si no pel fet de que si a les darreres edicions anava just per acabar, ara pel tipus de bike, quan en Colorado em fa el seu pronòstic, penso, "quanta raó que té".

Però el meu repte és aquest, no hi ha més.

I tant que he pensat a posar pneumàtics més rodadors, els tinc, a alleugerir la Vicious un altre cop, tija, manillar, frens, seient, rodes, a sortir amb pedals de plataforma i unes Trabuco, i vinga a córrer i córrer a peu si cal, i segurament obtindria un millor resultat, però és que aquest no és el meu objectiu, en cap cas.

El meu objectiu és amb la meva única bike, 29", rígida, SS amb l'esperit del pur MTB maratonià, vull dir amb les coses justes però això sí amb totes les necessaries per ser d'entrada auto suficient, amb l'equipament minimalista que ens caracteritza, amb una alimentació en cursa únicament basada en fruits secs, maduixes fresques  i també deshidratades-ensucrades, meló, plàtans, el pa de motlla i la Nutela, amb aigua com a única ingestió líquida, havent rodat un xic menys que a les darreres edicions però cuidant millor els tipus de sortida, així com millorant notablement el to muscular, via els estiraments de més qualitat i les visites programades al fisio, i en darrer terme participant a aquesta edició amb vuit quilos menys que ara fa dos anys, objectius tots aquests marcats després d'acabar les 24Ore de Finale Ligure, poder rodar més ràpid i més descansat que mai.

Si això serà així, ho podré veure d'aquí a res, tots aquests punts els he perseguit i assolit un per unals darrers 24 mesos. El darrer el del pes, la manera d'aconseguir perdre pes i millorar la meva resistència a dalt de la bike, han estat per a mi un èxit, indiferentment del que passi a Les Guilleries, aquesta és la meva sensació.

Pel fet de que gaudeixo més que mai a sobre de la bike. Avui mateix he passat una tarda memorable, m'ha faltat res perquè fos perfecte. Quin rodar i rodar a gust  ara sí ara també als darrers trenta quilòmetres.

Tan bones són le sensacions passats els primers minuts, que cada cop que he sortit sol a les darreres setmanes no tindria hora per tornar.

Millorar les sensacions dels primers quilòmetres ja queda per la que ha de ser la cita d'aquest any 2011.

Com més quilòmetres passen, més pujades cerco per escalar. Als darrers dies els desnivells a cada sortida i els quilòmetres no han estat despreciables per a mi, i sempre he pensat, "una mica més".

El millor present, el de la darrera sortida pel Montalt, baixant de La Pedra de la Ferradura cap a Santa Mònica on vaig coincidiruns segons amb una família de cabirols, amb un mascle amb unes banyes recargolades magnífiques, però és que hi havien cinc o sis exemplars, un premi que remata tants dies de passar-ho bé.

Si aquesta preparació serà suficient per poder afrontar amb garanties aquesta edició de Les Guilleries, ara penso que no, el nivell d'exigència a aquesta cursa per a mi està fora d'escala sempre, els comentaris, les opinions del meu entorn més proper amb experiència Guilleries són poc engrescadors, i sé que són realistes i objectius, amb aquesta prespectiva si no passa res estaré diumenge a la graella de sortida, faci sol, plogui o nevi, hi seré, i un cop doni el sr, Permanyer el tir de sortida, començarà l'aventura.

MTB, MTB, MTB.

Q-Ring 34t SS anoditzat?

Anoditzar el plat en el meu cas en color gris o negre una possibilitat, tot i així el veig molt dens.


 http://forums.mtbr.com/showthread.php?t=698824

Guilleries 2011.

Bé,  ja som  a les portes de la propera edició de les Guilleries.

Era fosc que jo ja tenia els ull ben oberts, és el que té quan s'acosta una aventura com aquesta, tot fa un canvi, l'escenari ara és diferent, ho deia la Betty,  "Ens espera una edició ben diferent, la persona que animaré és la mateixa el ciclista, no". 

MTB, MTB, MTB.

Les dues darreres intervencions són un clar indicatiu del que el Blog és viu, és indiferent el moment, a cada instant toca el que toca, passats uns minuts, unes hores el tema ja és un altre, ara toca Guilleries, d'aquí a una estona no ho sé, això és el que fa que aquest espai, camini, segon a segon, minut a minut.

dijous, d’abril 28, 2011

SIDI vs Bont.

És que després de rellegir la meva intervenció sobre les Bont, veig que no he exposat al detall el perquè de l'arribada d'aquestes a casa.


Senzill, planer, les SIDI de la Betty amb la part malmesa interna del taló després de poques sortides,  unes trenta com a molt, ve motivada segons el distribuïdor perquè la Betty al pedalar transpira i això no està previst com a possibilitat, és a dir, la Betty hauria d'assumir que és un deteriorament provocat per un mal ús, perquè són les Sidi Dragon del 2010 un calçat per a persones que no transpirin, "ho deu dir clarament a la garantia, de ben segur".

De 10/10, sí senyor.

Dit això, ara la Betty va amb les Shimano M230, comprades a Chain, per què a Chain? home per què de què ha servit respectar la distribució tradicional? si quan hem tingut aquest problema se'ns han rifat, sí, sí se'ns han rifat.

Senyors de SIDI-Spain, és a dir COMET, sou una distribuïdora que no ha gestionat una garantia d'un producte dins de període de garantia,  d'un defecte de fabricació que sí està cobert per la garantia del fabricant, així de senzill, així de planer. 

ÉS UN DEFECTE DE FABRICACIÓ, pel fet que l'argument per no assumir-la avala sense dubtes que és un defecte de fabricació. 

Mai i dic mai,  Sidi Italia certificarà que el seu producte no pot ser utilitzat per a ciclistes que els hi transpirin els peus, mai. És ridícul i una ofensa pel fabricant, perquè destrueix la feina que cada dia fan. 

Com es pot posar com a argument una afirmació tan desastrosa com l'esmentada per a negar una evidència. La resposta la tenim per escrit i segellada per COMET. La posarem a un marc que hem encarregat i la tindrem penjada al despatx, a sota hi hauran les SIDI de la Betty a sobre d'una plataforma tallada expressament per a l'ocasió. Amb una frase que dirà "POR QUÈ-PER QUÈ-PER QUÈ?"

Per cert fa setmanes que tenim aquesta segona resposta, la primera que no tenim per escrit va ser que "després d'un anàlisi exaustiu, hem determinat que el client les ha posat a la rentadora".  


Per què tenim una segona resposta? perquè la botiga després de la ridícula primera resposta per part de COMET ens va insistir, amb que tornessim a portar les Dragon per gestionar un altre cop la garantia, fet que els honra molt, pel "qui fa tot le que pot no està obligat a més", però no ha estat aquest el cas. La Betty va trucar per dir que ho deixavem córrer, que amb la primera resposta ja en teniem prou, "SIDI ha mort visca SHIMANO", va venir a dir la Betty sense dir-ho, però la botiga va insistir i la Betty va cedir, "Dona de bona fe".


És que ho he recordat avui, miro darrerament des del 2009 d'esborrar episodis com el que exposo, el que en dic passar pàgina definitivament, aquest avui cau fins i tot d'aquesta, de la pàgina vull dir.


Mentre, la Betty  va amb les funcionals i elegants Shimano M230, unes joies que sí admeten un ús per a peus que transpirin, Déu meu quin argument, al mateix temps estan venint cap a casa les Lake MX401W, específiques per a dona.

Són les seleccionades les Lake perquè fabriquen el mateix model topall de gama per home que per dona, això no ho fa SIDI. Per a les dones aquest fan una gama inferior, "quin missatge de marca més potent".

Per aquest motiu, per aquest deplorable servei de COMET,  les SIDI no entraran més a casa, i per aquest motiu aniré després de les Guilleries amb les Bont Commuter One, i SIDI no sé ni que és,  a partir del proper cap de setmana.

Per a mi rodar amb les Dragon, que la Betty i jo hi rodessim un somni ahir, avui un mal son que demà haurem oblidat, com sempre.

Nosaltres perdem una bona marca, SIDI ha perdut a dos clients per sempre més.Ells contents, nosaltres no, però no passa res, oi que no?

Per cert fent referència a Bont, al seu dia al 2005 més o menys, l'importador de Syntace ens va atendre correctament una garantia per  defecte de construcció de la F99. Ep, potència comprada a PVP.

Les SIDI Dragon de la Betty són comprades també a PVP  a un establiment d'aquí, repeteixo a PVP.

Ara com deia, l'importador de Syntace importa també Bont Cycling entre d'altres marques.

Caldrà veure a on som, nosaltres les hem comprat a qui ha gestionat amb un resultat desastrós per a la Betty, la garantia de les SIDI, aquesta garantia  no s'ha gestionat correctament, correctament hauria estat una resposta que posés remei al problema, cap més. Gestionar correctament hauria implicat seguir amb SIDI.

La Betty volia seguir amb les Dragon, però els fets, i ho tenim per escrit de la ma de COMET, és que si transpires no pots anar amb SIDI.


Serà aquesta  la frase motor de SIDI pel 2012?

Però cal tenir memòria i al seu dia,  sí que aquest mateix establiment on he comprat les Dragon de la Betty i les meves Bont,  va gestionar brillantment  l'accident de la Marin Mount Vision de la Betty.

Després de les Guilleries les SIDI seran a on han de ser, a una caixa oblidades.

Les SIDI Dragon blanques que portaré a Les Guilleries aniran guardades amb les SRS, i les Dragon negres per estrenar al costat.

Les Bont Commuter One si passats els quilòmetres són el que avui són pels meus ulls, passaran  a ser les seleccionades-protagonistes de la que serà per a mi,  "L'Aventura del 2011".

SIDI OUT-BONT Coming Soon.

Puc avançar que les Bont Commuter One un cop passades 18´ pel forn a 60-65º són força còmodes, no diré molt còmodes, encara no ho sé, però com molt bé deies Xavi, res a veure a la incomoditat prèvia a fer-ho.

MTB, MTB, MTB.

Pereira Cycles Custom SS 29er Mountain Bike Raffle.


http://jeffbatesmf.org/?q=node/45

Colorado, has vist el color?

Bé, caldrà mirar, quedar-me quiet i mirar, la Vicious és, la Pereira també, però el meu Drac és al mirador, lluent,  i d'aquí a diumenge brillarà com a les millors ocasions.

Un gest sensacional entre bikers, pel que proposa,  per una bona causa.

MTB, MTB, MTB.

Modalitat, Assistència-SOLO.

 Una Assistència SOLO.

Guilleries, fer-les en equip, és com parlar d'anar a viure a Chernóbil, mai ningú s'hi ha apuntat.

Té la seva lògica, la Betty avui em feia aquesta reflexió, "qui vol córrer una cursa amb un corredor amb una proposta humil i transparent que va sempre al vagó de cua?, humil i que quedi entre els deu primers sí, del vagó de cua mai". 

Renoi quin raonament més planer però també més dur. També he de dir que no per això menys real.

Cal entendre que és lògic que sigui així, també no és menys evident però sí obviat constantment,  que si darrera teu no hi queda ningú, sempre series el darrer, per tant ha d'haver-hi persones com jo, si no qui guanya no podria ser mai el primer i prou, seria el primer i el darrer.

Córrer sol no té massa mèrit avui en dia, vull dir que sol i primer amb d'altres bikers darrera sí, primer i sol en cap cas.


Fa uns dies , la similitud feta a un entorn de nivell entre bikers va ser, de lagranevasio=foresgam. 

Una mica és això, no diré que no, tampoc que sí, en cap cas.

Per a mi córrer sol és un luxe que he après a valorar, fer-ho amb companyia si no és circumstancial, un privilegi.

Però aquest darrer fora d'una Volta a Osona amb en Colorado no m'ha passat des de fa anys. Aquella Volta la vaig acabar perquè ell hi era, si no en cap cas. Quin segon dia Déu meu, quin segon dia.

Fer-ho amb assistència senzillament un honor, gràcies, cent gràcies, mil gràcies, un milió de gràcies Betty. De fet assistència del nivell de la Betty no la té cap altre corredor, ni la tindrà a Les Guilleries venint d'ella.

Gràcies a ella he estat animat a seguir quilòmetre darrera quilòmetre des del 20 al 100, i des del 50 pel pas a cada control per l'organització, a la meva primera edició, fet vinguen d'ells molt rar i molt excepcional.

Però la Betty és, així de senzill, així de planer. En aquella edició vaig tenir copa de Cava per cada pas pels darrers controls, com sona. Gràcies i més gràcies Santi.

Anem per la quarta edició, cal estar mentalitzats anant molt bé amb la SS, per fer un SOLO de 12Ore. Per una banda, la Betty com a SOLO-assistència i jo com a SOLO en cursa.

La possibilitat de que això no sigui així, no la tinc contemplada, vull dir que he escoltat moltes converses, moltes opinions, molts "vindrem" als darrers anys, molts "anem-hi junts", però al final a la graella de sortida,  jo, SOLO, i la meva assistència, SOLO.

Per això 24 hores si tornen a ser, serà sempre SOLO.

Hem creat una auto-escola de cultura SOLO, limitada a dues inscripcions nominals i no transferibles que  té una component brillant, sí, també una segona de perillosa, certament. A on ens portarà no ho sé, està per veure, ho veurem aquest diumenge a Sant Hilari?

Guilleries entenc que a ulls de molts caps és quelcom no tangible, com el purgatori vull dir.

De fet entenc aquesta visió, però no la comparteixo.

Guilleries és aventura, diversió, és l'oportunitat de ser a una cursa única, a una proposta per a una assistència SOLO titànica-atòmica també, per a amants de les sensacions més extremes, i això,  al costat de casa no es pot deixar passar, no podem deixar de banda l'oportunitat de ser-hi presents, o millor dit si podem, "no hauriem".

És evident que no és un pensament popular, no per això és menys atractiu per a mi, tampoc més, senzillament és, res més.

MTB, MTB, MTB.

"Bones noticies" pel que fa a les prèvies a les Guilleries és per a mi: 

Ser sempre realistes vers les meves possibilitats, i ser perseverant en cursa amb el pensament de sentir-me un privilegiat. Abans d'això, ara, privilegiat pel fet d'estar-hi inscrit, per poder tenir la possibilitat de ser a la graella de sortida, la resta no existeix, serà o no però avui un sol punt important, estic inscrit als 100 Km. Camins de les Guilleries 2011.

MTB, MTB, MTB.

Test d'intensitat.

És el que ha estat avui, una sortida curta però intensa, no a zona vermella, però sí just per sota d'aquesta.


Senders, pistes, les que menys, a aquestes darreres, les primeres que he fet, les sensacions han estat de dolor muscular, de portar un plat i pinyó per fer curses de pista a un velòdrom, per passats aquests primers minuts anar millorant les sensacions fins arribar a rodar atacant a bon ritme i gaudint de fer-ho.

Corriols sensacionals els de darrera de casa, on baixar i pujar i baixar i pujar ha estat una constant.


Just a tocar els 20 Km. el mateix pel que fa a desnivell, per sota dels 700 m. +. Un dia de mtb breu, però també divertit. Fins i tot la Septem ha obert les seves ales entre vol i vol de la Vicious, perquè no oblidem que som tres, ella, el meu Drac i un genet avui SS.


Demà darrer test, ara després de la visita a l'Andreu, el meu fisio, veig encara amb més tranquil.litat al que s'esdevindrà sens dubte per a mi, com l'aventura entre les aventures, podria dir també repte, però m'agrada i per diferència molt més catalogar les properes Guilleries d'aventura per a mi.


Una sessió de fisio on m'he sentit un campió previ a participar a una gran aventura, no sóc un campió, ho tinc clar, sí que sóc a punt per viure una excepcional aventura, gràcies Andreu.

Mirant de recuperar aquestes plantes dels peus.


Un professional que sempre ens ha atès com a uns autèntics campions, mtb, mtb, mtb.

Gel fred per si quedo enganxat muscularment, pegats per aquestes zones de la planta del peu que tinc més castigades per la cala, un fisio d'excepció per a un genet de Drac, ara ja des del Mirador del Drac.


MTB, MTB, MTB.

dimecres, d’abril 27, 2011

Preparatius Guilleries. Què tenim?

Que què tenim? Unes ganes d'aventura imparables!
 

Mentre mig país està pendent del partit d'anada, jo vaig passant llista d'allò que em farà falta per assistir al valent de casa.

A la nevera de la WV no hi faltaran cerveses, de Barcelona i Tarragona, aquesta última, la Rosita, en honor al meu germà, aficionat a la bike que dos dies abans de marxar cap a Itàlia ara fa un parell d'anys, ens va obsequiar amb una caixa plena de les diferents varietats d'aquesta cervesa tarragonina, i des d'aleshores sempre que tenim l'ocasió aprofitem per tenir-ne alguna ampolla en fresc.
Tindré a punt en petites carmanyoles fruita fresca, neta i pelada; maduixes, meló i taronges. Plàtans no poden faltar, en aquest cas però, serà més fàcil que en Marçal en porti algun a sobre, igual que algun dàtil i alguna maduixa deshidratada ensucrada. Em manquen els fruits secs, aquests han de ser uns d'específics i que no tinguin sal afegida, i avui no els he trobat...
Per últim tindré a punt algun entrepà de pa de motlle sense crosta untat amb Nutella, un petit caprici reservat per a les grans ocasions.

També pot ser, que tota aquesta preparació quedi intacte, perquè qui ens assegura que ens puguem veure? sempre ho hem fet, com a mínim en el control de l'esmorzar i el dinar (on en Marçal té rotundament prohibit menjar l'arròs que ofereixen al control del quilòmetre setanta, perquè sempre que ho ha fet li ha anat fatal!), però unes Guilleries són moltes Guilleries i tot és possible...

Inici de la segona part, continua l'empat a zero, i jo continuo amb els meus preparatius.

Bont Commuter-One 2011 Shoes.

Bé, dit i fet.

Les Bont Commuter One ja són a casa.


Jo les classificaria de diferents, aconseguir les Lake MX401 a data d'avui no camina, la versió W sí, la meva no, el que més s'assembla a les Lake són les Bont Commuter One.


Sobre si millors o no fent referència a les propostes d'altres marques, bé d'entrada puc dir que Shimano M315, són abans d'aplicar el Custom-Fit, 1000 cops més còmodes que les Bont Commuter One, podrem dir o argumentar temes de rigidesa de la sola, les Shimano "són", senzillament a casa les Bont han de demostrar, pel fet de que a on sóc jo les Shimano han demostrat per activa i per passiva el perquè cada any estan competint en prestació amb especialistes com SIDI, no sé si un graó per sota o no, però sí molt properes entre aquestes dues propostes M315 vs Dragon 2011.



Les Bont com a marca a part del seu funcionament que a casa està per veure, ha de demostrar primer que poden donar servei, talles, colors, recanvis de soles, de tanques, i a l'hora que el seu producte està al nivell de les esmentades, o similars.


I el tercer aspecte estratègic a assolir, que és una marca que ve per quedar-se, perquè si no tampoc serà.

Però avui el servei ha estat impecable, pel que fa a l'atenció personalitzada al client i això ha fet que bona part de la titànica tasca que requereix una marca per entrar al mercat pugui ser lleugerament més fàcil.


Gràcies Xavi, una atenció exquisida de 10/10. Em falta el jersei Castelli clàssic, un altre dia serà.

Les Bont, són a casa, pensant estic si dono pas a les Commuter One o segueixo fins al final de la seva vida útil amb les  Dragon blanques, per després donar pas a les Dragon negres, aquestes darreres per estrenar.

En tot cas és un privilegi al que no he de renunciar, poder triar entre aquestes tres joies, un plaer.

Bont Commuter One seran les properes a fer camí a les properes aventures?


MTB, MTB, MTB.

Pol Marin...freerider d´11 anys

Pol Marín, jove promesa de freeride i DH amb només 11 anys!

Courage!!!

El primer de maig s'acosta...

Plourà? sembla que sí. Farà  fred? sembla que no. 




Ahir es va repetir el ritual, ritual que malauradament no puc repetir cada any. Com que sóc de costums fixes, i no per superstició, vaig anar a fer el pagament de la cursa a la mateixa oficina bancària on ho he fet les tres darreres ocasions, ja està fet, enguany, dos dies abans del termini ja "estem" inscrits. Dic estem, però jo no hi participo, potser algun dia, no de moment, però aquesta nit ja estava nerviosa, per a mi poder acompanyar a en Marçal a participar a aquesta proesa és una gran aventura, tenir-ho tot a punt, buscar els llocs de pas per poder animar-lo càmera en mà, hores que passen , ara fa sol ara plou, ara fa vent, estarà patint? es trobarà bé? 

Un dia, us explicaré com es viuen uns 100km de les Guilleries des de l'altra banda, si molts dels que participen escoltessin els comentaris dels espectadors n'estic convençuda que abandonarien el mountain bike per sempre. Millor no us ho explico, s'ha de viure.

Ens espera una edició ben diferent, la persona que animaré és la mateixa el ciclista, no. I això fa, una vegada més, que aquesta 17ena edició dels 100Km BTT Camins de Les Guilleries, la quarta per a nosaltres, sigui una nova edició.

Patirem? segur que sí.



Els participants de l'edició del 2009, saben què vol dir pedalar a unes Guilleries plovent... Que tinguem sort!

Paragon Machine Works.

Interessant, temes que contesten preguntes no fetes, però sí pensades moltes vegades.

http://www.paragonmachineworks.com/storename/paragonmachineworks/ViewDept-268639.aspx

MTB, MTB, MTB.