Avui la Flux ha passat per les meves mans.
He treballat tot el matí per deixar-la perfecte i poder veure la Flux com si fos la meva Superlight, i penso que ho he aconseguit de manera satisfactòria.
És evident que cadena, plat i pinyons estaven al límit.
Aquest és el conjunt a muntar. Caldria però refer les bieles.
I també maquillar de nou les calques de la Flux. Gràcies Sergio.
Un procés senzill, que deixa a la Flux com si fos el primer dia.
Oi que sí?
MTB, mtb, MTB.
La Flux és una bike per a rutes maratonianes.
El per què és perquè té el cos per fer-te sentir que no vas amb una bike minimalista, tots els tubs del quadre així com la construció del basculant i les bieletes del DWLink són molt robustes, i pel seu funcionament quan inicies la ruta amb ella no pararies d'atacar i atacar i atacar, motivat pel sistema de suspensió de la bike, que no s'activa si no hi ha un impacte a absorbir. En el cas de la Flux a diferència de la 5 Spot, i a falta també de sortir més dies amb les dues, la meva primera impressió és contradictòria perquè la Flux requereix d'activar el Propedal per gaudir d'una sensació de bike rígida, que únicament actua com una doble si hi ha un impacte. Curiós perquè amb la 5 Spot no vaig apreciar cap diferència entre rodar amb Propedal o sense, no es movia mai.
La Flux és una bike que tot ho fa fàcil, avui fins i tot he pujat escales, no totes, de dos replans he superat el primer, però mai abans ho havia fet, bé sí fa una setmana amb la 5 Spot, però en cap cas amb la verticalitat de les d'avui, en cap cas.
La bike té el mateix comportament pel que fa referència a la geometria que la Superlight, geometria d'angles verticals pensada per a mans que no siguin de la primera volada, però amb la diferència de que la suspensió et permet afrontar les zones com si anessis amb la 5 Spot, vull dir una bike de 140 mm. "tragona" com una moto de camp, podria dir que un xic per sota que la 5 Spot en quant a absorció però em calen més quilòmetres per a poder afirmar-ho amb absoluta contundència. Això sí, com s'activa la suspensió tot i amb el RP23 activat en rebre un impacte és senzillment un plaer, quina més bona sensació, amb la meva Yeti ASR-SL o amb la Superlight amb els Propedals desactivats no tens mai aquesta sensació moto que sí et dóna la Flux.
Vull rodar per zones tècniques revirades, un altre cop amb la 5 Spot i amb la Flux, per evidenciar el seu comportament juganer, no per res, però no tinc una idea clara del seu comportament vers la Superlight, aquesta darrera una màquina perfecte a les zones molt tancades, i també vull poder afirmar quelcom que intueixo però que me queda per concretar, podria ser que la interferència entre fre i suspensió del darrera a les baixades amb les Turner fos mínima?
La meva sensació a dalt de la bike és la de que si tens una Flux tens les inscripcions a punt per participar a les curses més dures de món. No ho sé, però amb la Flux no puc pensar amb rodar a un altre ritme que no sigui portant un dorsal.
Avui hem rodat i rodat, per sota dels seixanta quilòmetres, i la bike deu ser la millor doble de XC amb la que he rodat mai, no en tinc cap dubte. Únicament milloraria de la bike, la selecció de components, com frens preferiria el XTR 2007, pel seu menor pes, (-150), manillar, en lloc d'un Easton Monkey Lite SL de 610 mm. el preferiria de 630-640 mm. motivat pel costum amb la Vicious, i en darrer terme aniria amb la Terralogic Kashima del 2011, pel fet de les transicions amb els impactes secs tenen amb la Fox que porto ara un punt dur, on a les primeres dècimes de segon reps tu primer el cop, com sona.
La resta, senzillament molt bé, és la Flux, molta més moto quan ha de suspensionar que la meva Superlight, i molt més inactiva quan pedales dret.
La sensació amb el Top Tube tan però tan baix és inclús incòmode, vull dir que està la límit de que pensis que vas amb una talla petita, tot i que aquesta talla és la meva.
Estic pensant si posar la Fox RLC de 120 mm. pel fet de que podria ser una bona alternativa, però el fet de perdre l'opció Terralogic em frena.
Ara a la matinada, el pensament és de que la Flux és una bike molt exigent, t'obliga a exprimir-te al màxim, i dit això per la meva part aquesta sensació d'aprofitar cada possibilitat del 3x9, de mirar de rodar al límit amb totes les eines de que disposes amb la bike, avui per avui no em motiva. M'agrada recordar rodant amb la Flux, la sensació Yeti ASR-SL a les darreres Guilleries, la de la Superlight a les 24Ore de Finale Ligure, però avui per avui em quedo amb la de les del darrer Roc Marthon amb la Vicious, i aquesta sensació la Flux no me la pot donar.
El perquè ho comentaven ahir amb en Colorado, "sí la Flux va molt bé" deia ell, "però prefereixo la Sultan, més pesada sí, a les pujades t'obliga a anar molt més ràpid que amb la Flux, per la roda 29, però a les baixades amb 120 mm. és com si anessis amb una bike de 26" amb 140 mm., el dubte és quanta estona podré aguantar a aquest ritme més alt que he d'anar amb la 29?", jo crec que el resum bé a ser aquest.
En el meu cas la percepció ara passades unes hores, és de que la Flux és una eina per fer quilòmetres i més quilòmetres, sense aturades, sortir de casa i no parar fins recorrer mitja comarca, per tornar a entrar per la porta de casa sempre per sobre de la barrera dels vuitanta quilòmetres a l'esquena sempre com a mínim.
De fet ahir mateix al primer dia d'agafar la Flux, encara no haviem començat a pedalar de veritat que ja portavem cinquanta quilòmetres i si la pluja no fos, hauriem coronat els primer cent quilòmetres entrada la mateixa nit, portavem els llums per fer-ho així. Una tornada obligada en tren ens ha fet tornar a la realitat, protegits sí, però mancats d'un tancament de jornada propi dels millors dies de MTB. A la propera serà, de ben segur.
Un punt que no deixa de ser un interrogant és el pes del quadre de la Flux, 2,750 g. en talla M, que supera la barrera dels 2,5 Kg. que penso que és límit per a una bike d'aquestes característiques, però a favor seu està el seu funcionament, que compensa en bona part aquest important inconvenient.
De fet una Flux és una Pivot Mach 4 artesanal, crec que cronològicament per data d'arribada al mercat és just esmentar-ho així. En Colorado al 2009 ja va tenir a les seves mans una bike XC doble que no es movia gens pedalant dret amb ella, la Pivot Mach 4. Ara passats els mesos, tornem a tenir a les mans una bike amb aquell funcionament, una diferència vers la Pivot Mach 4, la Turner Flux, a les antípodes dels dos escenaris, el "Gorgeouse" i el "Simple", entre aquestes dues corrents d'actualitat, amb una construcció espartana de tubs i amb un sistema de suspensió de darrera generació, que fa que pensis "si aquesta fos la Superlight del seu dia avui encara aniria amb la Flux?", i pensant amb el per què de la meva SS, crec que no que no, que tampoc aniria avui amb una bike d'alta prestació com la Flux.
Però el meu cas no és un model a seguir en cap cas. És per això que bikes com la Lapierre X-Control, la Pivot Mach 4, i la Turner Flux, per ordre respectiu de rendiment i exclusivitat de menys a més, tenen el seu mercat assegurat.
La Turner Flux és la bike de 26" de doble suspensió XC més eficient amb la que he rodat a data d'avui.
Seguiré als propers dies posant impressions de funcionament tant de la Flux com de la 5 Spot, concretament sobre el seu comportament a zones revirades i sobre la interferència fre-suspensió posteriors a les baixades, aspectes que com ja he esmentat són importants per rematar les opinions de funcionament d'aquestes dues bikes.
MTB, MTB, MTB.
Exciting times.
The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!
SingleSpyder.
diumenge, de febrer 20, 2011
dissabte, de febrer 19, 2011
Jornades Turner, Flux Day.
És que avui serà dia Turner Flux.
A la ja de per si excepcional selecció de components de la Turner Flux i he de sumar que ahir les bieles Shimano XTR 2007 ja no hi són, aquestes ara són a la Mooto-X amb un procés acurat de restauració, del que el per què i el com requerirà d'una intervenció específica.
Vull dir que ara la Turner Flux no té bieles, això implica que posaré el segon joc de bieles Shimano XTR 2007 amb la cadena i pinyons específics d'aquest grup, i que plats, la pinyonera i cadena de les anterior bieles, ara la Mooto-X van directes cap al mar.
És el que he de fer d'aquí a uns minuts, posar un segon grup de transmissió Shimano XTR 2007 a la Turner Flux.
Impressionant la visió de la Thomson Masterpiece de 30,9 mm. a la Flux, pel fet de que l'esloping d'aquesta bike és tan marcat que la tija sobresurt notablement que pels que estem a la barrera del 1,75 m. d'alçada és un fet excepcional, normalment per les talles M anem amb poca tija sortida, a aquesta Turner , l'estètica d'aquest apartat és molt bona, i a part l'aspecte funcional si tècnicament tens un nivell mig baix, com és el meu cas, pel fet de que si el Top Tube és molt baix tens més seguretat a l'hora d'afrontar els trams tècnics de baixada.
Així que ara procediré a muntar el grup complert de bieles, cadena i pinyons, i crec que si les sensacions són bones, del cansament de la intensa i emocionant jornada d'ahir, m'animaré a fer sortida a una jornada complerta amb la Flux.
Crec que sortir a pedalar avui sense una fita concreta quilòmetre darrera quilòmetre fins l'arribada de la nit, podria ser una bona cloenda a la jornada d'ahir.
Estarà bé poder sortir amb la Flux, perquè amb la Vicious, crec que no hi aniré fins que no tingui els pneumàtics Maxxis Ardent, 29" 2.25 Tubeless, és que no sé perquè des de que en Colorado ha localitzat aquestes joies de 29" i Tubeless que friso per posar-los a la Vicious. Fet, detall que m'indica quant he arribat a patir amb les Tubeles Ready de Hutchinson. Gràcies Colorado, gràcies Xavi.
Dia Turner Flux, si totes les sensaciones segueixen caminant a on sóc ara.
Xavi, ja posaré crònica del dia d'avui, primer però a muntar el conjunt de la transmissió.
MTB, MTB, MTB.
A la ja de per si excepcional selecció de components de la Turner Flux i he de sumar que ahir les bieles Shimano XTR 2007 ja no hi són, aquestes ara són a la Mooto-X amb un procés acurat de restauració, del que el per què i el com requerirà d'una intervenció específica.
Vull dir que ara la Turner Flux no té bieles, això implica que posaré el segon joc de bieles Shimano XTR 2007 amb la cadena i pinyons específics d'aquest grup, i que plats, la pinyonera i cadena de les anterior bieles, ara la Mooto-X van directes cap al mar.
És el que he de fer d'aquí a uns minuts, posar un segon grup de transmissió Shimano XTR 2007 a la Turner Flux.
Impressionant la visió de la Thomson Masterpiece de 30,9 mm. a la Flux, pel fet de que l'esloping d'aquesta bike és tan marcat que la tija sobresurt notablement que pels que estem a la barrera del 1,75 m. d'alçada és un fet excepcional, normalment per les talles M anem amb poca tija sortida, a aquesta Turner , l'estètica d'aquest apartat és molt bona, i a part l'aspecte funcional si tècnicament tens un nivell mig baix, com és el meu cas, pel fet de que si el Top Tube és molt baix tens més seguretat a l'hora d'afrontar els trams tècnics de baixada.
Així que ara procediré a muntar el grup complert de bieles, cadena i pinyons, i crec que si les sensacions són bones, del cansament de la intensa i emocionant jornada d'ahir, m'animaré a fer sortida a una jornada complerta amb la Flux.
Crec que sortir a pedalar avui sense una fita concreta quilòmetre darrera quilòmetre fins l'arribada de la nit, podria ser una bona cloenda a la jornada d'ahir.
Estarà bé poder sortir amb la Flux, perquè amb la Vicious, crec que no hi aniré fins que no tingui els pneumàtics Maxxis Ardent, 29" 2.25 Tubeless, és que no sé perquè des de que en Colorado ha localitzat aquestes joies de 29" i Tubeless que friso per posar-los a la Vicious. Fet, detall que m'indica quant he arribat a patir amb les Tubeles Ready de Hutchinson. Gràcies Colorado, gràcies Xavi.
Dia Turner Flux, si totes les sensaciones segueixen caminant a on sóc ara.
Xavi, ja posaré crònica del dia d'avui, primer però a muntar el conjunt de la transmissió.
MTB, MTB, MTB.
divendres, de febrer 18, 2011
dijous, de febrer 17, 2011
Shimano M230.
Aquestes ja venen cap a casa.
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=47507
Compactes, còmodes, resistents i perfectes per a SS.
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=47507
Compactes, còmodes, resistents i perfectes per a SS.
De 3x9 a SS.
Ara estem fent la transició de 9v a 8v.
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=871
MTB, MTB, MTB.
http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=871
MTB, MTB, MTB.
Etiquetas:
Sram Powerlink Connector.
Shimano SH M300.
Perquè són L, mig número més del que indica, perquè si no les Dragon podrien passar al racó de pensar.
http://www.probikeshop.fr/shimano-chaussure-sh-m300/2435.html
Els hi cal de posar un afegit de goma de pneumàtic al pont, per evitar de fer-te mal si has de posar peu, però per prestació són de les dues millors propostes avui al mercat. I el preu?
Els hi cal un Custom Fit sí, però jo personalment en precindiria, així de planer.
MTB, MTB, MTB.
http://www.probikeshop.fr/shimano-chaussure-sh-m300/2435.html
Els hi cal de posar un afegit de goma de pneumàtic al pont, per evitar de fer-te mal si has de posar peu, però per prestació són de les dues millors propostes avui al mercat. I el preu?
Els hi cal un Custom Fit sí, però jo personalment en precindiria, així de planer.
MTB, MTB, MTB.
CHAIN REACTION CYCLES, SÍ, EXISTEIX
Mentrestant, en silenci, faig bullir l'olla, de temes que tinc pendents a exposar, i els orígens del que fan fer "xup-xup" m'han vingut al cap, i un somriure d'orella a orella.
Tot just fa dos mesos que hi érem on, per a mi és, fins a data d'avui, tot un referent en venta per internet de material ciclista, però per sobre de tot, i per interès únic i exclusivament personal, són un referent en atenció i subministre a les necessitats de la dona pel que fa a la roba per a anar amb bicicleta. Mai he renunciat a poder vestir-me amb roba exclusiva per a dona per pedalar, però sí és cert, que el ventall d'ofertes que t'ofereixen les botigues és mínim, per no dir, el que abans de volar a Belfast vaig comprovar a una de les botigues més importants de Barcelona, que és tan mínim que ni és, i ni mostren cap tipus d'interès per poder ser.
A CRC vaig poder emprovar-me tants models de jaqueta per a noia, que feina vaig tenir a triar!
Un 10 per a tots aquells fabricants que aposten per treure al mercat roba específica per a dona, i un 20 sobre 10 per a tots aquells que quan diuen que tenen les talles al magatzem és de debò que ho tenen! El sistema operatiu de CRC, no va fallar mai, si es deia que hi havia material, aquest hi era.
L'atenció rebuda, com ja vàrem exposar al seu dia, al que crèiem era "només" una botiga on-line, va ser excel.lent.
Sense quasi oportunitat d'haver-ne fet un ús de la roba d'hivern, ja pensem en la propera visita per adquirir els equips d'estiu.
Em deleixo per, ens aquests temps de "realitat virtual", tornar a anotar al llibre de visites de Chain Reaction Cycles que The Great Escape MTB va ser-hi!!!
Puigmal, Nuria...quins records
Quin mérit que té arrossegar un cacharro d´aquests de 14-15kg fins al cim del Puigmal. A més, fer-ho amb casc integral, proteccions,etc...
Pauta pes-prestació-preu.
Us poso pauta de com muntar una bike, que tant li fa que sigui doble, que semi rígida.
I també us poso el pes aprox. de cada component i el perquè i a on poder comprar aquest producte amb el link de cada component que us esmento.
Per a quadres dobles, no ser pesat és marcar un pes inferior a 2,5 Kg. la doble, de 100 mm. la suspensió posterior amb una SAG màxim del 20%. Aquest es calcula pujant i baixant de la bike i mirant que marca l'anella de la suspensió del darrera, si no la porta brida, els mm. que s'ha desplaçat fa referència a la longitud del "vastago", a una Yeti de les de casa crec recordar que fa 38 mm. si s'enfonsa 8 mm, ve a ser un 20% aprox.
Per a quadres rígids, no ser pesat és marcar un pes inferior a 1,4 Kg.
Direcció, 1,1/8", Cane Creek S2-S3 o 100, o Chris King. Totes per sota els 110 g. Aquestes perquè amb tots aquests anys mai he "gripat" cap d'aquestes dues marques. Per a mi la S2 sensacional. Fent sempre però el manteniment.
Manillar, o bé doble o bé recte, en cap cas que superi el recte de 580 mm. els 125 g. i el doble de 630 g. que superi els 160 g. Si l'agafem doble de 630-670 mm. anirem sempre a carboni i el pes anirà als 160 g. com més amplada més control baixant, cal tenir-ho present.
Potència, sempre de 90 a 105 mm. sempre que no estiguis entre talles, de 6º o de 0º, de 31,8mm o de 25,4 mm. El pes no pot superar els 160 g.
Quan esmento "sempre que no estiguis entre talles", vull dir que si és perquè estàs a la zona alta de la talla i just hauries d'agafar la talla superior i agafes la inferior, hauràs d'anar amb 105-110 mm. per compensar, si la talla que has agafat és la superior, aniràs amb 90 mm. perquè no et quedi llarga la bike.
Frens, aquest per a bikes de XC poden ser de 160 mm. si el biker no pesa més de 80 Kg. i per a mi, sempre Shimano, pel fet de que són uns frens que ens ajudaran a baixar millor, pel fet de que un fre no pot ser un tot o res, si no que han de ser progressius, com més pressiones més frena, però de manera que tu puguis modular aquesta progressió.
De la gama Shimano SLX a la gama Shimano XTR. Per a mi els millors frens en quant a frenada els XT del 2008, però el pes és dens, certament, 900 g. Jo aniria pels XTR del 2007, no els del 2010. Per sota dels 750 g. que està molt i molt bé.
Punys, els millors per a mi els Ritchey WCS, d'escuma, lleugers, 40 g. Molt còmodes.
Canvis Sram, games X7-X9-X0, sempre amb Grip Shift X7-X9-X0, no gatells, el conjunt X7, aprox. 450 g. X9, 370 g. aprox. pels X0, 300 g. aprox. Sram pel fet de és a 1:1, cada mm. que mous del Grip mou directament el canvi i el desviador, fet que fa que no desajusti mai, a diferència de Shimano.
Tija de seient, Thomson Elite de 220 g. i res més, he rodat amb tot i per a mi la millor tija la Thomson Elite recta. L'allargada normalment la de 350 mm. Perquè sempre la veuràs i estarà en perfecte estat, al ser feta amb CNC.
Seient, per nois el Fizik Gobi de 250 g. pesat sí, però còmode genèricament, cada cul és un món, i el Flite de Selle Italia. d'uns 220g. els rails de titani, SLR XP de 190 g. o el SDG Fly Ti de 180 g. i per les noies, important, les noies han de portar el seient específic, un Aspide Glamour de Selle San Marco, d'uns 180 g. la versió més lleugera, o bé de Selle Italia el Diva Gel Flow de 280 g. o d'aquesta mateixa casa el SLK Lady Gel Flow de 230 g.
El seient el que és important és que funcioni que no ens faci mal. El pes, és important sempre, però quan parlem de seient, primer és que ens funcioni.
Bieles, no tinc cap dubte, Shimano XT 2008-2009-2010, és igual quines, són 860 g. no cal parlar més, els millors plats són els Shimano, i si no fins i tot les Shimano SLX, una evolució sensacional del Shimano XTR del 2007, amb un pes de 925 g. són uns molt bona opció. Si són aquestes bieles aniran amb Hollowtech II, perfecte, que és la caixa de "pedalier", que són els coixinets exteriors que van roscats al quadre i que poden ser perfectes els XT mateixos. Aquestes perquè les rampes de pujada del plat petit al gran són sensacionals, ràpides i sense moments de vuit a la pedalada.
Cadena, sempre la Shimano Deore o SLX de 9v, la Deore perfecte. El pes 300g. Fer una bona cadana és un art, i Shimano té molt bones cadenes, de les millors.
Pinyons, 11-34 i Shimano XT o Sram 990. Si vols el millor funcionament, els XT si vols un bon funcionament i un aspecte trencador, els 990. El pes, inferior als 300 g.
Desviador, Shimano SLX o XTR, aquí no hi dubte, millor desviador sempre, per les rampes de pujada, com els plats Shimano. Pes rondant els 150 g.
Pedals, els indestructibles els Shimano, tant li fa el model Shimano, pesos, dels 325 g. els top XTR als 420 g. els més pesats. I si no Crank Brothers Egg Beater SL(3) de 280 g. perfectes per a dies de pluja, però menys fiables que els Shimano sempre, oi que sí Colorado? Alerta si són Egg Beater únicament els SL o 3, cap gama inferior. El Shimano pesa més però al girar sobre boles, la frixió és mínima, vull dir que cada volta de pedal segur que costa menys de fer que amb un que no va amb boles i si amb "casquillos" o similars. Mireu de donar un cop i fer rodar un pedal Crank Brothers Egg Beater al buit, feu el mateix amb un Shimano i podreu apreciar la frixió del CB.
Anem a pel millor tema, rodes, no penseu res, no mireu res, directes a les Shimano XT amb eix de 9 mm. si ja teniu la forquilla de 9 mm. i si no la teniu i heu de comprar també al forquilla, les d'eix davanter de 15 mm. sempre. Un pes per sota dels 1,750 g. amb Tubeless de serie, les fan unes rodes imbatibles. Cal esmentar que perquè una bike sigui ràpida, que les rodes siguin lleugeres és el factor més important, i que les gomes siguin rodadores, unes XT són lleugeres, uns Monorail són rodadors i tene també un molt bon grip.
Forquilla, amb un pes inferior als 1.550 g. Tant una Fox RLC 2008-2009-2010, com una Fox Terralogic 2011, com una Rock Shox SID del 2009-2010, al millor la Terralogic, també la més pesada, un xic per sobre dels 1,6 Kg. Si són SID amb bloqueig al manillar. I si podeu amb eix de 15 mm. el que implicarà les rodes Shimano XT amb eix de 15 mm. Si són les RLC o SID amb un SAG màxim del 20%, si la forquilla, com la SID porta càmera negativa i positiva, mireu les tables indicatives, però el SAG que no superi el 20%. Que vol dir que si la barra té 10 cm. quan pugeu a la bike la forquilla no es pot enfonsar més de 2 cm. si no porta goma indicadora, poseu una brida. El tacte de la Fox, com s'activa quan hi ha un impacte és sensacional, la SID és més tosca. Són diferents, les dues són bones forquilles, la Fox per a mi la millor forquilla a data d'avui.
Els pneumàtics, els Maxxis Monorail 2.1 Tubeless, tant davant com darrera, amb el líquid segellant NoTubes, 60 ml. per pneumàtic i per pesos inferiors als 75 Kg. podeu anar 20 psi. per pesos inferiors al 60 Kg podeu anar a 17-18 psi. Baixar sense pensar en els pneumàtics és sensacional, poder passar per sobre de tot volant amb els nostres Dracs com si res, no té preu.
Crec que no em deixo cap element.
Amb aquesta descripció anireu a pesos just per sota de 10Kg. la semi rígida i per sota dels 11,5 Kg. la doble.
MTB, MTB, MTB.
I també us poso el pes aprox. de cada component i el perquè i a on poder comprar aquest producte amb el link de cada component que us esmento.
Per a quadres dobles, no ser pesat és marcar un pes inferior a 2,5 Kg. la doble, de 100 mm. la suspensió posterior amb una SAG màxim del 20%. Aquest es calcula pujant i baixant de la bike i mirant que marca l'anella de la suspensió del darrera, si no la porta brida, els mm. que s'ha desplaçat fa referència a la longitud del "vastago", a una Yeti de les de casa crec recordar que fa 38 mm. si s'enfonsa 8 mm, ve a ser un 20% aprox.
Per a quadres rígids, no ser pesat és marcar un pes inferior a 1,4 Kg.
Direcció, 1,1/8", Cane Creek S2-S3 o 100, o Chris King. Totes per sota els 110 g. Aquestes perquè amb tots aquests anys mai he "gripat" cap d'aquestes dues marques. Per a mi la S2 sensacional. Fent sempre però el manteniment.
Manillar, o bé doble o bé recte, en cap cas que superi el recte de 580 mm. els 125 g. i el doble de 630 g. que superi els 160 g. Si l'agafem doble de 630-670 mm. anirem sempre a carboni i el pes anirà als 160 g. com més amplada més control baixant, cal tenir-ho present.
Potència, sempre de 90 a 105 mm. sempre que no estiguis entre talles, de 6º o de 0º, de 31,8mm o de 25,4 mm. El pes no pot superar els 160 g.
Quan esmento "sempre que no estiguis entre talles", vull dir que si és perquè estàs a la zona alta de la talla i just hauries d'agafar la talla superior i agafes la inferior, hauràs d'anar amb 105-110 mm. per compensar, si la talla que has agafat és la superior, aniràs amb 90 mm. perquè no et quedi llarga la bike.
Frens, aquest per a bikes de XC poden ser de 160 mm. si el biker no pesa més de 80 Kg. i per a mi, sempre Shimano, pel fet de que són uns frens que ens ajudaran a baixar millor, pel fet de que un fre no pot ser un tot o res, si no que han de ser progressius, com més pressiones més frena, però de manera que tu puguis modular aquesta progressió.
De la gama Shimano SLX a la gama Shimano XTR. Per a mi els millors frens en quant a frenada els XT del 2008, però el pes és dens, certament, 900 g. Jo aniria pels XTR del 2007, no els del 2010. Per sota dels 750 g. que està molt i molt bé.
Punys, els millors per a mi els Ritchey WCS, d'escuma, lleugers, 40 g. Molt còmodes.
Canvis Sram, games X7-X9-X0, sempre amb Grip Shift X7-X9-X0, no gatells, el conjunt X7, aprox. 450 g. X9, 370 g. aprox. pels X0, 300 g. aprox. Sram pel fet de és a 1:1, cada mm. que mous del Grip mou directament el canvi i el desviador, fet que fa que no desajusti mai, a diferència de Shimano.
Tija de seient, Thomson Elite de 220 g. i res més, he rodat amb tot i per a mi la millor tija la Thomson Elite recta. L'allargada normalment la de 350 mm. Perquè sempre la veuràs i estarà en perfecte estat, al ser feta amb CNC.
Seient, per nois el Fizik Gobi de 250 g. pesat sí, però còmode genèricament, cada cul és un món, i el Flite de Selle Italia. d'uns 220g. els rails de titani, SLR XP de 190 g. o el SDG Fly Ti de 180 g. i per les noies, important, les noies han de portar el seient específic, un Aspide Glamour de Selle San Marco, d'uns 180 g. la versió més lleugera, o bé de Selle Italia el Diva Gel Flow de 280 g. o d'aquesta mateixa casa el SLK Lady Gel Flow de 230 g.
El seient el que és important és que funcioni que no ens faci mal. El pes, és important sempre, però quan parlem de seient, primer és que ens funcioni.
Bieles, no tinc cap dubte, Shimano XT 2008-2009-2010, és igual quines, són 860 g. no cal parlar més, els millors plats són els Shimano, i si no fins i tot les Shimano SLX, una evolució sensacional del Shimano XTR del 2007, amb un pes de 925 g. són uns molt bona opció. Si són aquestes bieles aniran amb Hollowtech II, perfecte, que és la caixa de "pedalier", que són els coixinets exteriors que van roscats al quadre i que poden ser perfectes els XT mateixos. Aquestes perquè les rampes de pujada del plat petit al gran són sensacionals, ràpides i sense moments de vuit a la pedalada.
Cadena, sempre la Shimano Deore o SLX de 9v, la Deore perfecte. El pes 300g. Fer una bona cadana és un art, i Shimano té molt bones cadenes, de les millors.
Pinyons, 11-34 i Shimano XT o Sram 990. Si vols el millor funcionament, els XT si vols un bon funcionament i un aspecte trencador, els 990. El pes, inferior als 300 g.
Desviador, Shimano SLX o XTR, aquí no hi dubte, millor desviador sempre, per les rampes de pujada, com els plats Shimano. Pes rondant els 150 g.
Pedals, els indestructibles els Shimano, tant li fa el model Shimano, pesos, dels 325 g. els top XTR als 420 g. els més pesats. I si no Crank Brothers Egg Beater SL(3) de 280 g. perfectes per a dies de pluja, però menys fiables que els Shimano sempre, oi que sí Colorado? Alerta si són Egg Beater únicament els SL o 3, cap gama inferior. El Shimano pesa més però al girar sobre boles, la frixió és mínima, vull dir que cada volta de pedal segur que costa menys de fer que amb un que no va amb boles i si amb "casquillos" o similars. Mireu de donar un cop i fer rodar un pedal Crank Brothers Egg Beater al buit, feu el mateix amb un Shimano i podreu apreciar la frixió del CB.
Anem a pel millor tema, rodes, no penseu res, no mireu res, directes a les Shimano XT amb eix de 9 mm. si ja teniu la forquilla de 9 mm. i si no la teniu i heu de comprar també al forquilla, les d'eix davanter de 15 mm. sempre. Un pes per sota dels 1,750 g. amb Tubeless de serie, les fan unes rodes imbatibles. Cal esmentar que perquè una bike sigui ràpida, que les rodes siguin lleugeres és el factor més important, i que les gomes siguin rodadores, unes XT són lleugeres, uns Monorail són rodadors i tene també un molt bon grip.
Forquilla, amb un pes inferior als 1.550 g. Tant una Fox RLC 2008-2009-2010, com una Fox Terralogic 2011, com una Rock Shox SID del 2009-2010, al millor la Terralogic, també la més pesada, un xic per sobre dels 1,6 Kg. Si són SID amb bloqueig al manillar. I si podeu amb eix de 15 mm. el que implicarà les rodes Shimano XT amb eix de 15 mm. Si són les RLC o SID amb un SAG màxim del 20%, si la forquilla, com la SID porta càmera negativa i positiva, mireu les tables indicatives, però el SAG que no superi el 20%. Que vol dir que si la barra té 10 cm. quan pugeu a la bike la forquilla no es pot enfonsar més de 2 cm. si no porta goma indicadora, poseu una brida. El tacte de la Fox, com s'activa quan hi ha un impacte és sensacional, la SID és més tosca. Són diferents, les dues són bones forquilles, la Fox per a mi la millor forquilla a data d'avui.
Els pneumàtics, els Maxxis Monorail 2.1 Tubeless, tant davant com darrera, amb el líquid segellant NoTubes, 60 ml. per pneumàtic i per pesos inferiors als 75 Kg. podeu anar 20 psi. per pesos inferiors al 60 Kg podeu anar a 17-18 psi. Baixar sense pensar en els pneumàtics és sensacional, poder passar per sobre de tot volant amb els nostres Dracs com si res, no té preu.
Crec que no em deixo cap element.
Amb aquesta descripció anireu a pesos just per sota de 10Kg. la semi rígida i per sota dels 11,5 Kg. la doble.
MTB, MTB, MTB.
dimecres, de febrer 16, 2011
Selecció natural.
És que ahir des del matí vaig estar mirant d'organitzar com ha de quedar l'espai de bikes a casa, tasca difícil, són circumstacialment tantes que fa uns minuts he acabat una primera fase temporal.
Llista de Dracs que són a casa avui i d'aquí a unes hores no:
Yeti ASR-SL 2003.
Yeti ARC 2005.
Yeti ASR-SL 2007.
Yeti ASR-SL 2008.
Yeti ASR-SL 2009.
Litespeed Sewanee 2007.
Santa Cruz Superlight 2009.
Moots Rigormootis 2009.
Turner 5 Spot 2010.
Moots MootoX SS 2010.
Vicious Cycles The Motivator SS 2008.
Després de moure caixes, de buidar armaris, de muntar noves estanteries, de recolocar i recolocar caixes i més caixes i més caixes, he arribat a una evident però per a mi inassumida conclusió, "sóc un apassionat de les bikes, més que pedalar que també" i aquest primer fet implica que les bikes són a on han de ser, a casa.
Ho dic perquè sempre estic pensant si han de marxar bikes o no, si té massa sentit tantes i tan bones bikes per a tan poques mans, però avui mentre reagrupava rodes i quadres, a les seves respectives caixes, a les seves respectives bosses de transport, mentre mirava de concretar com guardar totes aquestes joies, el pensament tranquil.litzador ha estat que sigui quin sigui l'ordre, el que és sensacional és ser entre aquestes joies de bikes.
De fet, Sewanee i les dues Moots són a punt de marxar, un cop finalitzem el muntatge de la MootoX SS.
La Yeti ASR-SL 2003, marxarà aquesta setmana, ja són quatre bikes menys.
Però de mentre són aquí cada cop que ahir les vaig moure de cantó a cantó pensava que mira que hi ha bikes interessants, moltes, però les d'en Colorado són senzillament diferents.
La Sewanee és una devoradora de senders, de Rocoses, d'Alps, de Moab, Moab i Moab. La veig i penso, "també podria ser la meva bike per fer les 24 Hours of Moab"
De fet ara fa uns deu anys, a la Betty li deia, "he vist un noi a la cua del taller de Probike que porta dues bikes senzillament trencadores, diferents"
Passats tots aquests anys les bikes d'ell, ara circumstancialment a casa, segueixen siguen això, diferents. Bikes espartanes, les més espartanes, amb un segell de personalitat que un cop les veus és imborrable, Colorado per a mi sempre serà a nivell de bike, Voodoo D-Jab, ara fa uns anys, Moots Rigormootis als darrers, MootoX SS, avui. Que dins de l'univers del MTB no són dins de cap escala de valoració. Durance, ASR-SL i Sewanee, són tres estrelles que amb la seva cua lluminosa varen passar puntualment per les seves mans i que sempre penso que són bikes diferents, però ho penso perquè les portava en Colorado, únicament per això, bé sí i perquè a casa en tenim unes quantes d'ASR-SL.
L'ASR-SL a casa sempre serà, la meva primera Transpirenaica va ser també per anar-hi amb una bike sensacional, des del primer moment que va venir a casa, un dia abans d'iniciar la gran ruta, no vaig notar cap canvi, com si fos des de sempre la meva bike, tal com sona.
Que maca, que m'arriba a agradar la Yeti ARC de la Betty, i la Yeti ASR-SL 2007 i 2009 negres anoditzades les dues, són unes bikes que des del 2003 em tenen el cor robat. És molta la història no escrita d'aquesta bike.
Ho dic pel fet de que per a mi la Yeti ARC va lligada a la meva Cannondale F500 amb la forquilla Fatty, a conceptes de simplicitat de línies, no de funcionament, en cap cas.
Quines ganes que desprèn de sortir a passar-ho bé rodant entre senders la Turner 5 Spot. No sé molt bé perquè , però sí que la primera sensació és aquesta. Un concepte USA molt potent, bikes divertides, en cap cas lleugeres, però que les veus i penses, anem a pedalar. I després pedalar sí però de manera molt diferent de com ho fem aquí, bikes més lentes, però també més divertides, és del que es tracta també, passar les millors estones a sobre d'aquestes bikes de culte.
Perquè una Turner és una bike de culte. Com Maverick encara, com Ellsworth, com Intense, com Foes, com Ventana, com IF i poques més, però entre elles una va fent camí, Turner.
Mira que fa anys que sento en Colorado esmentar les Maverick, les Turner i les Moots, com a bikes a tenir, com les bikes genuïnes USA. Avui totes elles han passat per les nostres mans, què més podem demanar.
No esmento marques NAHBS més petites, perquè el seu servei també és molt petit, tipus Esteve Potts, perquè no són, senzillament no són.
Quina bike més específica la Yeti ASR-SL de 2007, dic específica perquè és una bike perfecte per a noies. 2.140 g. per un quadre d'alumini ben pintat, molt ben pintat, aquest pes, és estratosfèric i permet construir una bike XC per sota dels 10,5 Kg, sense invents de cap tipus. Si rasques a forquilla i rodes, baixes ràpidament de 10 Kg. Amb una ASR-SL a casa ja poden passar anys, sempre tindrem una bike d'altes prestacions, sempre. Montes una bona forquilla, Fox a poder ser, unes bones rodes UST de menys de 1.600 g. unes Maxxis Monorail UST amb líquid NoTubes i senzillament són bikes per a fer les millors èpiques, les que no oblidarem mai.
MTB, MTB, MTB.
I finalment la SS de casa, la bike que ha de ser la protagonista del 2011, la que m'ha de portar a tots el racons. Sobre aquesta, la història està per escriure, un Roc Marathon 2010 ja està escrit, el que vindrà ja es veurà, i serà avui per avui a aquest espai.
Ara esperant que coincideixi la vinguda d'en Colorado perquè entri la Turner Flux i poder fer una bona sortida o més d'una i així posar una crònica detallada de la mateixa. Això sí, primer hi posaré un manillar de 640 mm. doble alçada.
Què podria dir, bé sí, "que sóc un apassionat de les bikes, més que de pedalar, que també"
MTB, MTB, MTB.
Llista de Dracs que són a casa avui i d'aquí a unes hores no:
Yeti ASR-SL 2003.
Yeti ARC 2005.
Yeti ASR-SL 2007.
Yeti ASR-SL 2008.
Yeti ASR-SL 2009.
Litespeed Sewanee 2007.
Santa Cruz Superlight 2009.
Moots Rigormootis 2009.
Turner 5 Spot 2010.
Moots MootoX SS 2010.
Vicious Cycles The Motivator SS 2008.
Després de moure caixes, de buidar armaris, de muntar noves estanteries, de recolocar i recolocar caixes i més caixes i més caixes, he arribat a una evident però per a mi inassumida conclusió, "sóc un apassionat de les bikes, més que pedalar que també" i aquest primer fet implica que les bikes són a on han de ser, a casa.
Ho dic perquè sempre estic pensant si han de marxar bikes o no, si té massa sentit tantes i tan bones bikes per a tan poques mans, però avui mentre reagrupava rodes i quadres, a les seves respectives caixes, a les seves respectives bosses de transport, mentre mirava de concretar com guardar totes aquestes joies, el pensament tranquil.litzador ha estat que sigui quin sigui l'ordre, el que és sensacional és ser entre aquestes joies de bikes.
De fet, Sewanee i les dues Moots són a punt de marxar, un cop finalitzem el muntatge de la MootoX SS.
La Yeti ASR-SL 2003, marxarà aquesta setmana, ja són quatre bikes menys.
Però de mentre són aquí cada cop que ahir les vaig moure de cantó a cantó pensava que mira que hi ha bikes interessants, moltes, però les d'en Colorado són senzillament diferents.
La Sewanee és una devoradora de senders, de Rocoses, d'Alps, de Moab, Moab i Moab. La veig i penso, "també podria ser la meva bike per fer les 24 Hours of Moab"
De fet ara fa uns deu anys, a la Betty li deia, "he vist un noi a la cua del taller de Probike que porta dues bikes senzillament trencadores, diferents"
Passats tots aquests anys les bikes d'ell, ara circumstancialment a casa, segueixen siguen això, diferents. Bikes espartanes, les més espartanes, amb un segell de personalitat que un cop les veus és imborrable, Colorado per a mi sempre serà a nivell de bike, Voodoo D-Jab, ara fa uns anys, Moots Rigormootis als darrers, MootoX SS, avui. Que dins de l'univers del MTB no són dins de cap escala de valoració. Durance, ASR-SL i Sewanee, són tres estrelles que amb la seva cua lluminosa varen passar puntualment per les seves mans i que sempre penso que són bikes diferents, però ho penso perquè les portava en Colorado, únicament per això, bé sí i perquè a casa en tenim unes quantes d'ASR-SL.
L'ASR-SL a casa sempre serà, la meva primera Transpirenaica va ser també per anar-hi amb una bike sensacional, des del primer moment que va venir a casa, un dia abans d'iniciar la gran ruta, no vaig notar cap canvi, com si fos des de sempre la meva bike, tal com sona.
D'aquí a tres anys si Deu vol, creuarem una altre cop els Pirineus, serà amb una SS aquest cop?
Que maca, que m'arriba a agradar la Yeti ARC de la Betty, i la Yeti ASR-SL 2007 i 2009 negres anoditzades les dues, són unes bikes que des del 2003 em tenen el cor robat. És molta la història no escrita d'aquesta bike.
Ho dic pel fet de que per a mi la Yeti ARC va lligada a la meva Cannondale F500 amb la forquilla Fatty, a conceptes de simplicitat de línies, no de funcionament, en cap cas.
Quines ganes que desprèn de sortir a passar-ho bé rodant entre senders la Turner 5 Spot. No sé molt bé perquè , però sí que la primera sensació és aquesta. Un concepte USA molt potent, bikes divertides, en cap cas lleugeres, però que les veus i penses, anem a pedalar. I després pedalar sí però de manera molt diferent de com ho fem aquí, bikes més lentes, però també més divertides, és del que es tracta també, passar les millors estones a sobre d'aquestes bikes de culte.
Perquè una Turner és una bike de culte. Com Maverick encara, com Ellsworth, com Intense, com Foes, com Ventana, com IF i poques més, però entre elles una va fent camí, Turner.
Mira que fa anys que sento en Colorado esmentar les Maverick, les Turner i les Moots, com a bikes a tenir, com les bikes genuïnes USA. Avui totes elles han passat per les nostres mans, què més podem demanar.
No esmento marques NAHBS més petites, perquè el seu servei també és molt petit, tipus Esteve Potts, perquè no són, senzillament no són.
Quina bike més específica la Yeti ASR-SL de 2007, dic específica perquè és una bike perfecte per a noies. 2.140 g. per un quadre d'alumini ben pintat, molt ben pintat, aquest pes, és estratosfèric i permet construir una bike XC per sota dels 10,5 Kg, sense invents de cap tipus. Si rasques a forquilla i rodes, baixes ràpidament de 10 Kg. Amb una ASR-SL a casa ja poden passar anys, sempre tindrem una bike d'altes prestacions, sempre. Montes una bona forquilla, Fox a poder ser, unes bones rodes UST de menys de 1.600 g. unes Maxxis Monorail UST amb líquid NoTubes i senzillament són bikes per a fer les millors èpiques, les que no oblidarem mai.
MTB, MTB, MTB.
I finalment la SS de casa, la bike que ha de ser la protagonista del 2011, la que m'ha de portar a tots el racons. Sobre aquesta, la història està per escriure, un Roc Marathon 2010 ja està escrit, el que vindrà ja es veurà, i serà avui per avui a aquest espai.
Ara esperant que coincideixi la vinguda d'en Colorado perquè entri la Turner Flux i poder fer una bona sortida o més d'una i així posar una crònica detallada de la mateixa. Això sí, primer hi posaré un manillar de 640 mm. doble alçada.
Què podria dir, bé sí, "que sóc un apassionat de les bikes, més que de pedalar, que també"
MTB, MTB, MTB.
Entre Dracs.
Yeti ASR-SL 2003.
Yeti ARC 2005.
Yeti ASR-SL 2007.
Yeti ASR-SL 2008.
Yeti ASR-SL 2009.
Litespeed Sewanee 2007.
Santa Cruz Superlight 2009.
Moots Rigormootis 2009.
Moots MootoX 2010.
Turner 5 Spot.
Vicious Cycles The Motivator SS.
MTB, MTB, MTB.
Yeti ARC 2005.
Yeti ASR-SL 2007.
Yeti ASR-SL 2008.
Yeti ASR-SL 2009.
Litespeed Sewanee 2007.
Santa Cruz Superlight 2009.
Moots Rigormootis 2009.
Moots MootoX 2010.
Turner 5 Spot.
Vicious Cycles The Motivator SS.
MTB, MTB, MTB.
dimarts, de febrer 15, 2011
26" o 29er? Christoph Sauser opina!
El corredor de l´equip Specialized signa aquest article on explica les seves impresions.
Link article
Ara que, 26" o 29er?
Fins fa ben poc, ell no volia saber res de les 29er!
Link article
Ara que, 26" o 29er?
Fins fa ben poc, ell no volia saber res de les 29er!
dilluns, de febrer 14, 2011
De 26"-3x9 a 29" SS.
Faig referència a que en Colorado, la Betty i jo tenim un patró fixat de components que amb el pas dels anys no volem canviar.
Uns però d'aquest aspectes sí que han canviat, però primer exposo la llista del que fins fa poc era "la llista" i després la llista del que posteriorment sí ha canviat.
Fins al 2009:
Si poden ser rodes Shimano XTR, amb eix de 9 mm. cap més.
Si poden ser frens Shimano XTR 160 mm., cap més.
Si poden ser forquilles Rock Shoc Reba, WC, Fox RLC /Terralogic, 100 mm., d'eix de 9 mm., cap més.
Si poden ser potències de 25,4 mm., 0º i entre 90 a 105 mm. alumini o titani, cap més.
Si poden manillars dobles o rectes de 25,4 mm. de 560 a 610 mm., carboni o titani, cap més.
Si poden ser Grip Shift Sram X0 i canvi X0, cap més.
Si poden ser desviadors Shimano XTR, cap més.
Si poden ser bieles Shimano XTR2003/XT2010 Hollowtech II, cap més.
Si poden ser pedals Crank Brothers Egg Beater 4Ti, 2Ti, SL o Shimano XTR, cap més.
Si poden ser punys Ritchey WCS, cap més.
Si poden ser tiges d'alumini, carboni de menys de 180 g., o de titani, cap més.
Si poden ser seients Tune Speednedle, Selle San Marco Aspide Glamour i Fizik Gobi, cap més.
Si poden ser quadres de 26", dobles, d'alumini de 2,5 Kg o titani rígid de 1,6 Kg., tots de 80-100 mm., cap més.
Si poden ser pneumàtics Maxxis Monorail Tubeless, cap més.
Si poden ser direccions Chris King, cap més.
Si poden ser porta bidons King Cage, cap més.
Si poden ser pinyons i cadena, XT 11-34-Sram 990 11-34 i SLX-Deore de 9V, cap més.
Si poden ser cables i fundes Shimano, cap més.
Si poden ser bikes per sota del 10,5 Kg., cap més.
Avui les variacions ens ha portat a ser a aquesta nova llista.
A partir del 2010:
Si poden ser rodes Shimano XTR/29"específiques per SS, amb eix de 15 mm., cap més.
Si poden ser frens Shimano XTR de 180 mm., cap més.
Si poden ser forquilles Fox Terralogic 29",100 mm.,15 mm. o rígida de cromo 438-470mm., cap més.
Si poden ser potències de 25,4 mm., 0º-6º i entre 90 a 105 mm. de titani, cap més.
Si poden manillars dobles o rectes de 25,4 mm. de 610 a 700 mm, de titani, cap més.
Si poden ser pinyons Sram 990 11-34, o Chis King SS, amb 23 dents de titani o cromo, cap més.
Si poden ser cadenes Shimano SLX-Deore de 9V o cadenes de 8V per les SS, cap més.
Si poden ser punys que no girin, cap més.
Si poden ser bieles Shimano XTR2003/XT09/10 Hollowtech II, 44/42-32-22 o bé en SS de 32 dents, cap més.
Si poden ser EBB Phil Wood, cap més.
Si poden ser pedals Crank Brothers Egg Beater 4Ti, 2Ti, SL o Shimano XTR, cap més.
Si poden ser tiges de titani, cap més.
Si poden ser seients Tune Speednedle, Selle San Marco Aspide Glamour i Fizik Gobi, cap més.
Si poden ser quadres 29" de cromo o titani, únicament per a SS, tots de 80-100 mm., cap més.
Si poden ser pneumàtics de 29" Maxxis Monorail Tubeless, cap més.
Si poden ser direccions Chris King, cap més.
Si poden ser porta bidons King Cage, cap més.
Si poden ser bikes per sota dels 10,5 Kg. cap més.
D'aquesta segona llista, no ho tenim tot, el taronja indica el que ens manca, però tot tindrà el seu moment, oi que sí?
No sé si és una bona llista aquesta darrera, el que sí que sé, és que és lleugerement diferent de la primera.
Sí, les dues parlen de bikes, de bones bikes, de bikes molt específiques, però també molt i molt diferents entre elles, o no tant?
MTB, MTB, MTB.
Uns però d'aquest aspectes sí que han canviat, però primer exposo la llista del que fins fa poc era "la llista" i després la llista del que posteriorment sí ha canviat.
Fins al 2009:
Si poden ser rodes Shimano XTR, amb eix de 9 mm. cap més.
Si poden ser frens Shimano XTR 160 mm., cap més.
Si poden ser forquilles Rock Shoc Reba, WC, Fox RLC /Terralogic, 100 mm., d'eix de 9 mm., cap més.
Si poden ser potències de 25,4 mm., 0º i entre 90 a 105 mm. alumini o titani, cap més.
Si poden manillars dobles o rectes de 25,4 mm. de 560 a 610 mm., carboni o titani, cap més.
Si poden ser Grip Shift Sram X0 i canvi X0, cap més.
Si poden ser desviadors Shimano XTR, cap més.
Si poden ser bieles Shimano XTR2003/XT2010 Hollowtech II, cap més.
Si poden ser pedals Crank Brothers Egg Beater 4Ti, 2Ti, SL o Shimano XTR, cap més.
Si poden ser punys Ritchey WCS, cap més.
Si poden ser tiges d'alumini, carboni de menys de 180 g., o de titani, cap més.
Si poden ser seients Tune Speednedle, Selle San Marco Aspide Glamour i Fizik Gobi, cap més.
Si poden ser quadres de 26", dobles, d'alumini de 2,5 Kg o titani rígid de 1,6 Kg., tots de 80-100 mm., cap més.
Si poden ser pneumàtics Maxxis Monorail Tubeless, cap més.
Si poden ser direccions Chris King, cap més.
Si poden ser porta bidons King Cage, cap més.
Si poden ser pinyons i cadena, XT 11-34-Sram 990 11-34 i SLX-Deore de 9V, cap més.
Si poden ser cables i fundes Shimano, cap més.
Si poden ser bikes per sota del 10,5 Kg., cap més.
Avui les variacions ens ha portat a ser a aquesta nova llista.
A partir del 2010:
Si poden ser rodes Shimano XTR/29"específiques per SS, amb eix de 15 mm., cap més.
Si poden ser frens Shimano XTR de 180 mm., cap més.
Si poden ser forquilles Fox Terralogic 29",100 mm.,15 mm. o rígida de cromo 438-470mm., cap més.
Si poden ser potències de 25,4 mm., 0º-6º i entre 90 a 105 mm. de titani, cap més.
Si poden manillars dobles o rectes de 25,4 mm. de 610 a 700 mm, de titani, cap més.
Si poden ser pinyons Sram 990 11-34, o Chis King SS, amb 23 dents de titani o cromo, cap més.
Si poden ser cadenes Shimano SLX-Deore de 9V o cadenes de 8V per les SS, cap més.
Si poden ser punys que no girin, cap més.
Si poden ser bieles Shimano XTR2003/XT09/10 Hollowtech II, 44/42-32-22 o bé en SS de 32 dents, cap més.
Si poden ser EBB Phil Wood, cap més.
Si poden ser pedals Crank Brothers Egg Beater 4Ti, 2Ti, SL o Shimano XTR, cap més.
Si poden ser tiges de titani, cap més.
Si poden ser seients Tune Speednedle, Selle San Marco Aspide Glamour i Fizik Gobi, cap més.
Si poden ser quadres 29" de cromo o titani, únicament per a SS, tots de 80-100 mm., cap més.
Si poden ser pneumàtics de 29" Maxxis Monorail Tubeless, cap més.
Si poden ser direccions Chris King, cap més.
Si poden ser porta bidons King Cage, cap més.
Si poden ser bikes per sota dels 10,5 Kg. cap més.
D'aquesta segona llista, no ho tenim tot, el taronja indica el que ens manca, però tot tindrà el seu moment, oi que sí?
No sé si és una bona llista aquesta darrera, el que sí que sé, és que és lleugerement diferent de la primera.
Sí, les dues parlen de bikes, de bones bikes, de bikes molt específiques, però també molt i molt diferents entre elles, o no tant?
MTB, MTB, MTB.
Què està passant?
Serà una tendència?
Serà definitiu?
Part del 26" dóna pas al 29"?
És hora ja d'omplir el paller amb totes les 26" que estan sortint a la venda aparentment impecables?
Bé, primer caldrà fer-se amb el Mas i amb el paller i això ja son paraules majors, menys però que començar a portar totes aquestes 26" cap a casa.
http://classifieds.mtbr.com/showproduct.php/product/59762
Cèrcols NoTubes, frens , bieles, desviador Shimano XTR 2007, grips i canvi Sram X0, seient Aspide Glamour, Maxxis Monorail Tubeless i a rodar que amb una bike com aquesta entre senders feréstecs és a on hem de ser.
Clar que si hem de fer el segon pas a una 29" millor ens la mirem i ho deiem per demà.
MTB, MTB, MTB.
Serà definitiu?
Part del 26" dóna pas al 29"?
És hora ja d'omplir el paller amb totes les 26" que estan sortint a la venda aparentment impecables?
Bé, primer caldrà fer-se amb el Mas i amb el paller i això ja son paraules majors, menys però que començar a portar totes aquestes 26" cap a casa.
http://classifieds.mtbr.com/showproduct.php/product/59762
Cèrcols NoTubes, frens , bieles, desviador Shimano XTR 2007, grips i canvi Sram X0, seient Aspide Glamour, Maxxis Monorail Tubeless i a rodar que amb una bike com aquesta entre senders feréstecs és a on hem de ser.
Clar que si hem de fer el segon pas a una 29" millor ens la mirem i ho deiem per demà.
MTB, MTB, MTB.
Turner Sultan en moviment!
Com podeu veure l´amortiguador no es mou gens amb el propedal desactivat!
diumenge, de febrer 13, 2011
5 Spot-Flux.
Miki, espero que esta imagen sea la que mencionas que quieres ver.
MTB, MTB, MTB.
El Nuclear Pesto se impone estos últimos días.
MTB, MTB, MTB.
El Nuclear Pesto se impone estos últimos días.
Betty-Flux
Dimarts passat només veure-la mig muntada, i sense tenir a la vista ni a la Turner Sultan ni a la 5 Spot, ho vaig tenir clar, del "trio" Turner la Flux és la que més em va impactar. No sé ben bé per quin motiu, potser per la geometria o talla, més propera a la meva alçada, potser perquè sabia que era amb la que havia de pedalar dijous, potser perquè el seu robust basculant, treball d'enginyeria m'enamorà des del primer dia que el vaig veure.
Abans d'enfilar-me per pedalar, vàrem ajustar suspensions, no va ser fàcil ajustar el SAG, la bike ni es movia. El muntatge de la Flux, és quasi una calca del muntatge de la meva Yeti ASR, forquilla FOX però Terralogic no RLC com la que porto jo, Shimano XTR 2007, com rodes XTR, amb tanques Fimo, pneumàtics Maxxis Monorail, manillar de doble alçada Easton Monkey Lite SL, potència Syntace F99 90mm 6º, frens XT 2008, desviador Shimano XTR, canvis SRAM X0, punys WCS, pinyons XTR 11/34, cadena DURA ACE, bieles XTR, pedals CB Egg Beater SL, tija Thompson Master Piece 350mm 30,9mm, i seient excepcionalment Selle Italia "SLR 220" i perquè només era una "estona".
Total 11,5kg, 1,1kg més que la meva Yeti ASR, augment que vaig notar no sé sí també per les caractrístiques del terreny, però tot i no notar-la pesada, em va costar arrossegar-la.
Pel que fa al seu funcionament, la vaig trobar una màquina incitadora a pedalar, pedalar dreta, en pujada no es movia gens i convidava moltíssim a baixa un pinyó i pedalar dreta sobre la bike , tot i ser 3cm més llarga de Top Tube que la meva Yeti ASR em vaig trobar molt còmode, suposo que també perquè de Tub Tija és mig centímetre més curta, el meu muntador, i aprofito per aclarir el que sempre em diu "jo no sóc mecànic, sóc muntador" tenint present aquests centímetres de més de Top Tube em va canviar la posició del manillar (-1,5cm) retrocedint-lo enrera, així com avançant el seient (-1,5cm) i puc assegurar, que no se'm va fer extrany pedalar-hi, tot el contrari. Baixant, i suposo que pel seu sloping tampoc se'm va fer dificultós, la sensació a dalt de la bike, que és el que és important, per a mi, és el de donar-me molta seguretat, tanta que no vaig notar cap diferència envers la meva Yeti ASR, les úniques diferències a remarcar són; que la Turner Flux t'incita a anar sempre dreta i és més lenta.
Puc afirmar que la Flux és una bike ideal per a noies també, i puc dir-ho no únicament de la Flux sinó també de la 5 Spot, no puc oblidar que vaig ser a Toledo i vaig tenir els quadres a les meves mans i fins i tot vaig "testar" puntualment la 5 Spot en talla 13,5 i per primera vegada des de que vaig en bike puc dir que he provat una bike que em va petita!
I ara, només ens falta esperar la crònica de funcionament de la Flux feta per en Colorado que aquest cap de setmana hi està rodant.
dissabte, de febrer 12, 2011
Aventura.
És el que ha estat la sortida d'avui.
Mirant d'agafar aquell punt dur que requerirem per les grans cites de 2011.
El com, bé esperant a la caiguda del sol per a allunyar-nos encara més i passats els quilòmetres anar lentament tornant cap a casa.
Avui la Betty amb l'ASR, jo excepcionalment amb la 5 Spot.
Darrera de casa ja pensava, "on és la meva Vicious?" i no per res, si no perquè no he fet mai rutes llargues amb una bike de 14 Kg. aprox. i pensar que podria no estar preparat, pensant en la darrera cursa d'en Michael i els seus super pneumàtics m'ha vingut al cap que segurament la bona pensada hagués estat sortir amb la SS.
No ha estat així i he sortit amb la 5 Spot, crec que aquesta bike, equipada un xic més light pot ser una molt bona opció com a bike única. Fins i tot així, amb 13 Kg. ben tocats es defensa molt bé. Pots escalar tota l'estona dret i ja va bé, perquè pel tipus de components, rodes i pneumàtics bàsicament, el davanter és un 2.35, el posterior no l'he mirat però li va a la saga segur, poder posar-te dret ajuda i molt a superar turó darrera turó.
Quant s'ha fet de nit, negra nit la sensació era de portar una bike molt i molt escaladora per la posició a dalt de la bike, per la nul.la interacció de les suspensions en posar-te dret, però que els pneumàtics eren de neu, amb claus. Tot i així la sensació és molt i molt bona.
Des de que he sortit fins arribar a casa el fre davanter, un Avid Elixir amb maneta de carbó m'ha obsequiat cada segon de la jornada amb un concert i ni utilitzant el regulador de que disposa per a separar els pistons i pastilles de fre del disc, he aconseguit el silenci i quan he aconseguit un soroll intermitent el recorregut de la maneta era zero. També he mirat que la pinça no estés descentrada respecte del disc i no, al final ens hem acostumat al concert Avid en do menor.
Les sensacions les millors fins al quilòmetre 55, a partir d'aquí una humitat significativa, un pantaló poc encertat i un petit desajust posicional del calçat de la Betty ens ha jugat uns darrers quilòmetres molt preocupants amb l'aparició d'una molèstia dolorosa i molt intensa al lligament lateral intern.
De moment la primera conseqüència és que demà la previsió és de que si hi ha sortida, que ara mateix no ho sé, serà en solitari i la Betty reposarà.
Incidències, fora del soroll del fre, cap.
Eines, les de sempre, sense esprai d'escuma.
Menjar, mig entrepà de fuet, mitja pizza Tarradellas i dos plàtans, barretes de 200 Kcal, cap. Per beure, menys de mig litre d'aigua, tres coles, que rar, quatre cafès descafeïnats i un cafè amb llet.
Equipats com els presentadors dels telenotícies, per sota de la taula amb pantaló pirates i les Sidi amb punteres Mavic, per sobre de la taula, tèrmica prima de màniga llarga i jaqueta d'hivern, hivern, guants d'estiu fins la caiguda del sol, on els he subtituït pels d'hivern, a aquest moment també m'he posat una tèrmica de màniga curta a sota de la que ja duia i el gorro Assos. He arribat a casa glaçat de peus.
LLums, Powerled i el del darrera aquest cop no intermitent.
Quilòmetres just a la barrera dels 70, desnivell per sota dels 2.000 m.
MTB, MTB, MTB.
Mirant d'agafar aquell punt dur que requerirem per les grans cites de 2011.
El com, bé esperant a la caiguda del sol per a allunyar-nos encara més i passats els quilòmetres anar lentament tornant cap a casa.
Avui la Betty amb l'ASR, jo excepcionalment amb la 5 Spot.
Darrera de casa ja pensava, "on és la meva Vicious?" i no per res, si no perquè no he fet mai rutes llargues amb una bike de 14 Kg. aprox. i pensar que podria no estar preparat, pensant en la darrera cursa d'en Michael i els seus super pneumàtics m'ha vingut al cap que segurament la bona pensada hagués estat sortir amb la SS.
No ha estat així i he sortit amb la 5 Spot, crec que aquesta bike, equipada un xic més light pot ser una molt bona opció com a bike única. Fins i tot així, amb 13 Kg. ben tocats es defensa molt bé. Pots escalar tota l'estona dret i ja va bé, perquè pel tipus de components, rodes i pneumàtics bàsicament, el davanter és un 2.35, el posterior no l'he mirat però li va a la saga segur, poder posar-te dret ajuda i molt a superar turó darrera turó.
Quant s'ha fet de nit, negra nit la sensació era de portar una bike molt i molt escaladora per la posició a dalt de la bike, per la nul.la interacció de les suspensions en posar-te dret, però que els pneumàtics eren de neu, amb claus. Tot i així la sensació és molt i molt bona.
Des de que he sortit fins arribar a casa el fre davanter, un Avid Elixir amb maneta de carbó m'ha obsequiat cada segon de la jornada amb un concert i ni utilitzant el regulador de que disposa per a separar els pistons i pastilles de fre del disc, he aconseguit el silenci i quan he aconseguit un soroll intermitent el recorregut de la maneta era zero. També he mirat que la pinça no estés descentrada respecte del disc i no, al final ens hem acostumat al concert Avid en do menor.
Les sensacions les millors fins al quilòmetre 55, a partir d'aquí una humitat significativa, un pantaló poc encertat i un petit desajust posicional del calçat de la Betty ens ha jugat uns darrers quilòmetres molt preocupants amb l'aparició d'una molèstia dolorosa i molt intensa al lligament lateral intern.
De moment la primera conseqüència és que demà la previsió és de que si hi ha sortida, que ara mateix no ho sé, serà en solitari i la Betty reposarà.
Incidències, fora del soroll del fre, cap.
Eines, les de sempre, sense esprai d'escuma.
Menjar, mig entrepà de fuet, mitja pizza Tarradellas i dos plàtans, barretes de 200 Kcal, cap. Per beure, menys de mig litre d'aigua, tres coles, que rar, quatre cafès descafeïnats i un cafè amb llet.
Equipats com els presentadors dels telenotícies, per sota de la taula amb pantaló pirates i les Sidi amb punteres Mavic, per sobre de la taula, tèrmica prima de màniga llarga i jaqueta d'hivern, hivern, guants d'estiu fins la caiguda del sol, on els he subtituït pels d'hivern, a aquest moment també m'he posat una tèrmica de màniga curta a sota de la que ja duia i el gorro Assos. He arribat a casa glaçat de peus.
LLums, Powerled i el del darrera aquest cop no intermitent.
Quilòmetres just a la barrera dels 70, desnivell per sota dels 2.000 m.
MTB, MTB, MTB.
SANTA FE Sot de l'Infern...
Hoy ha sido un gran día para mi Dragón doble, si hoy después de un año Santa Fe (Sot de l'infern) ha vuelto a agitar sus alas, hoy con una compañera ideal, mi mujer, ya podéis imaginaros lo felices que estábamos mi Drac y yo, el después de estar muchos meses parado vuelve a volar, y yo años intentando que mi pareja me acompañase a una ruta de montaña, pues bien hoy a sido el gran día, no se si habrán más de estos, pero yo lo he disfrutado como si fuera a ser el último, espero que no sea así y se apunte a esta manera de vivir la vida haciendo volar dragones.
La ruta a sido la siguiente, que creo que para ser la primera toma de contacto no ha estado mal. Hemos salido de Premia por el paseo de la playa hasta los mossos d'esquadra, ahí hemos cogido el polígono industrial que nos lleva casi a Teìa, ya en Teìa riera para arriba hasta enlazar con el camino de arena que nos lleva al cruce donde podemos seguir coronando la cornisa dirección Mataró, o podemos bajar a Vallromanes o tirar hacía Font de Cera.
Una vez aquí no hemos dirigido hacia la cornisa, subiendo poco a poco con algún cambio de ritmo para ver como respondiamos, muy bien por cierto. Y por fin el merecido descanso en nuestro ya típico rinconcito, el mirador, hoy por cierto las vistas estaban tapadas por la niebla baja, pero al sol se estaba muy bien.
Después de hacer algunos cambios al Tándem, nos hemos vuelto a enfilar hasta terminar de coronar la cornisa, para ya empezar una lenta, pero agradable bajada hasta la cruz de Can Boquet, de allí ya hemos seguido bajando hasta Vilassar de Dalt y como final de ruta de vuelta a Premia.
La ruta a sido de poco más de 20km, y hemos tardado unas dos horas veinte en completarla. La verdad que a mi se me ha pasado rápido muy rápido, ya espero al finde siguiente haber si volvemos a repetir.
Y esto es todo por hoy, Saludos a todos, y a los que estáis en ruta a seguir disfrutando.
Etiquetas:
BTT,
Santa Fe.,
Sot de l'infern,
Tándem
Rodant.
És el que està a punt de començar.
He posat els llums, el porta bidó i bidó, també els pedals, que també va bé.
L'ASR molt i molt lleugera, amb un conjunt, quadre, rodes, forquilla difícil de millorar.
17-18 psi. pel Monorail, 20% de SAG.
Bé, avui la Betty torna a la normalitat, puntualment. Esperant a la Turner Flux.
Rodarem i veurem sensacions.
MTB, mtb, MTB.
He posat els llums, el porta bidó i bidó, també els pedals, que també va bé.
L'ASR molt i molt lleugera, amb un conjunt, quadre, rodes, forquilla difícil de millorar.
17-18 psi. pel Monorail, 20% de SAG.
Bé, avui la Betty torna a la normalitat, puntualment. Esperant a la Turner Flux.
Rodarem i veurem sensacions.
MTB, mtb, MTB.
divendres, de febrer 11, 2011
Joies del MTB.
http://classifieds.mtbr.com/showproduct.php?product=60669&cat=
http://classifieds.mtbr.com/showproduct.php?product=60677&cat=
http://classifieds.mtbr.com/showproduct.php/product/60245/cat/3
Que bé que s'imposi el 29", podrem tenir 26", joies de 26" que mai hauríem ni somiat que tinguéssim la possibilitat.
MTB, MTB, MTB.
Visc Traction...ja està aqui!
Visc Traction acaba d´arribar. Consisteix en una mena "d´esponja" que es col.loca a l´interior de les cobertes. Es fabrica tant per rodes de 26" com 29er.
Us deixo unes fotos perque veieu quins aventatges ofereix i com s´ha de montar.
En breu...el test.
Us deixo unes fotos perque veieu quins aventatges ofereix i com s´ha de montar.
En breu...el test.
Turner 5 Spot 2010 vs Ibis Mojo Carbon 2007.
Impossible no comparar, dues bikes de 140 mm.
Les dues amb el mateix sistema, el DWLink, les dues amb la mateixa geometria o molt similar, les dues proposades com les bikes més eficients juntament amb la Pivot Mach 5 també amb el DWLink.
Per a mi ahir la vinguda de la Turner 5 Spot a les meves mans va ser totalment circumstancial.
Ho dic perquè si bé en Colorado abans d'anar a Toledo a Fattire-Bikes era la 5 Spot la bike estrella per anar a Ainsa, ara passats els dies ha deixat de ser-ho per donar pas a la Turner Sultan.
I crec que a les properes hores la Turner Flux ara a les seves mans, serà, penso, una de les millors bikes XC que han caigut a les seves mans.
Un motiu ajudarà i molt, l'equipament Shimano XTR, pneumàtics Maxxis Monorail Tubeless 2.1 i forquilla Fox Terralogic, detalls aquests que fan que la bike rodi rodona, que semblarà una repetició del terme, però que quan ets a sobre de la bike experimentant un primer contacte, són molt importants.
Dit això, per a mi, i ja va ser així des dels primers minuts, als primers deu minuts, entre la Flux, la Sultan i la 5 Spot, vaig pensar que la 5 Spot que m'havia adjudicat a dit en Colorado, era la millor per a mi, millor que la Sultan, no diré que la Flux, perquè aquesta estava adjudicada a la Betty ja d'entrada pel fet de que era la que per talla podia portar.
La 5 Spot, com a Toledo, un cop a dalt pedalant de veritat, dret amb plat mitja o gran, no es mou, no es mou, tant li fa si vas amb Propedal o no, és igual, no es mou.
No he rodat mai amb una bike doble de 140 mm. que no es mogui gens amb aquests plats, mai. Fet que em deixa una mica incrèdul, vull dir que encara ara no m'acabo de creure la realitat que vaig experimentar ahir.
Per cert, ni la Flux ni la Sultan es mouen res de res, un cop rodes dret amb plat mitja o gran. Però la 5 Spot, i jo en sóc el primer sorprès, des del primer minut ja em va semblar la bike més divertida de les tres.
Tot i que repeteixo que sobre la Flux, encara no en puc emetre una opinió sòlida prou contrastada, però és evident que d'entrada muntades amb uns components la Sultan i la 5 Spot de manera molt similar, la 5 Spot per a mi és una bike que m'ha sorprès, tant que és a dalt de la VW i serà la bike amb la sortiré properament, certament, aquesta tarda.
Ja que és a a dalt de la VW, puc aprofitar, anar a on pensi que serà més divertida i pedalar, pedalar i pedalar. Fet que vinguen de mi, que tinc com a referent la 29", 100% rígida i SS, és rar però rar.
Ahir hagués baixat pel precipici més feréstec amb aquesta bike i segurament seria el darrer que hauria fet, hauria estat el meu darrer instant sí, però també el més feliç a dalt d'una bike.
Una seguretat que amb la Ibis mai vaig tenir. Amb la 5 Spot amb o sense Propedal la bike té aquest mateix comportament, de fet no li cal en cap cas el Propedal.
La bike amb plat mitja i gran, no es mou gens pujant dret a sobre d'ella, però és que baixant és una moto, però una moto, amb un SAG del 20-25% la bike baixa com una estora voladora, costa de creure.
Amb plat petit no ho sé, perquè no el vaig posar mai. En Colorado que si que l'ha posat diu que amb plat petit i pinyó gran si que es mou, poc però es mou.
Amb una potència a 0º i no a 6º aquesta bike ha de ser encara més, un avió escalant, i baixant és, no hi ha més, és.
La Ibis del 2007 sempre es mou una mica pujant dret, poc això sí, amb un SAG del 15-20%. Fet que fa que sempre estiguis obrint i tancant el Propedal, però pujant amb el Propedal activat amb plat mitja o gran es mou, poc però es mou i baixant no és moto, en cap cas, ni tancant el Propedal és moto com sí que ho és la 5 Spot.
La geometria de la 5 Spot no és cap joia per escalar, diria que la Ibis amb 73º de tub tija hauria pujar millor que la 5 Spot per sota d'aquests 73º, uns 72,5º, però no, escala millor la 5 Spot i amb la pipa passa el mateix, un xic per sota dels 69º de la Ibis, per a forquilles de 525 mm. d'eix a coll forquilla. Però pujant la 5 Spot va com ha d'anar, una bike bala. La Ibis en cap cas, tot i que va molt i molt bé per ser una bike de 140 mm. no va com la 5 Spot. I cal remarcar que amb la 5 Spot arrossego 13,3 Kg. i amb la Ibis Mojo Carbon anava amb 11 Kg.
Crec que la clau de que la Turner 5 Spot funcioni millor que la Ibis Mojo Carbon del 2007, és pel fet de que si bé la Ibis té millors angles per pujar, el seu sistema no té la mateixa eficiència escalant i baixant la 5 Spot té també millor comportament, siguent més sensible des del primer impacte, repeteixo que si no hi ha impacte no es mou, indiferentment de que activis o no el Propedal, però quan s'activa la sensació moto és.
La 5 Spot té moltes ganes de pedalar, que amb aquests pesos de bike ja té mèrit.
La 5 Spot podria quedar un xic per sota dels 12 Kg. uns 11,7 Kg. amb pedals, aquest pes seria per a mi una de les candidates per a ser "la bike".
És més per a mi, avui després de la sortida-filmació d'ahir, penso que la Turner 5 Spot és una molt bona bike, és la millor bike que he portat pujant i la baixant, és la bike que millor sensació moto m'ha donat.
Per aquestes dues característiques la poso a dalt de tot del calaix, avui a falta de rodar amb la Turner Flux.
Turner 5 Spot avui com a doble suspensió, la millor amb la que he rodat, ara faltarà poder comparar amb la Turner Flux, que serà i ho esmento ara possiblement la bike de doble suspensió ideal per a mi. Veurem si és així.
Les hores, el pas d'aquestes, cada una d'elles que deixo enrere m'acosten cada cop més a poder esbrinar aquest darrer dubte.
MTB, MTB, MTB.
Les dues amb el mateix sistema, el DWLink, les dues amb la mateixa geometria o molt similar, les dues proposades com les bikes més eficients juntament amb la Pivot Mach 5 també amb el DWLink.
Per a mi ahir la vinguda de la Turner 5 Spot a les meves mans va ser totalment circumstancial.
Ho dic perquè si bé en Colorado abans d'anar a Toledo a Fattire-Bikes era la 5 Spot la bike estrella per anar a Ainsa, ara passats els dies ha deixat de ser-ho per donar pas a la Turner Sultan.
I crec que a les properes hores la Turner Flux ara a les seves mans, serà, penso, una de les millors bikes XC que han caigut a les seves mans.
Un motiu ajudarà i molt, l'equipament Shimano XTR, pneumàtics Maxxis Monorail Tubeless 2.1 i forquilla Fox Terralogic, detalls aquests que fan que la bike rodi rodona, que semblarà una repetició del terme, però que quan ets a sobre de la bike experimentant un primer contacte, són molt importants.
Dit això, per a mi, i ja va ser així des dels primers minuts, als primers deu minuts, entre la Flux, la Sultan i la 5 Spot, vaig pensar que la 5 Spot que m'havia adjudicat a dit en Colorado, era la millor per a mi, millor que la Sultan, no diré que la Flux, perquè aquesta estava adjudicada a la Betty ja d'entrada pel fet de que era la que per talla podia portar.
La 5 Spot, com a Toledo, un cop a dalt pedalant de veritat, dret amb plat mitja o gran, no es mou, no es mou, tant li fa si vas amb Propedal o no, és igual, no es mou.
No he rodat mai amb una bike doble de 140 mm. que no es mogui gens amb aquests plats, mai. Fet que em deixa una mica incrèdul, vull dir que encara ara no m'acabo de creure la realitat que vaig experimentar ahir.
Per cert, ni la Flux ni la Sultan es mouen res de res, un cop rodes dret amb plat mitja o gran. Però la 5 Spot, i jo en sóc el primer sorprès, des del primer minut ja em va semblar la bike més divertida de les tres.
Tot i que repeteixo que sobre la Flux, encara no en puc emetre una opinió sòlida prou contrastada, però és evident que d'entrada muntades amb uns components la Sultan i la 5 Spot de manera molt similar, la 5 Spot per a mi és una bike que m'ha sorprès, tant que és a dalt de la VW i serà la bike amb la sortiré properament, certament, aquesta tarda.
Ja que és a a dalt de la VW, puc aprofitar, anar a on pensi que serà més divertida i pedalar, pedalar i pedalar. Fet que vinguen de mi, que tinc com a referent la 29", 100% rígida i SS, és rar però rar.
Ahir hagués baixat pel precipici més feréstec amb aquesta bike i segurament seria el darrer que hauria fet, hauria estat el meu darrer instant sí, però també el més feliç a dalt d'una bike.
Una seguretat que amb la Ibis mai vaig tenir. Amb la 5 Spot amb o sense Propedal la bike té aquest mateix comportament, de fet no li cal en cap cas el Propedal.
La bike amb plat mitja i gran, no es mou gens pujant dret a sobre d'ella, però és que baixant és una moto, però una moto, amb un SAG del 20-25% la bike baixa com una estora voladora, costa de creure.
Amb plat petit no ho sé, perquè no el vaig posar mai. En Colorado que si que l'ha posat diu que amb plat petit i pinyó gran si que es mou, poc però es mou.
Amb una potència a 0º i no a 6º aquesta bike ha de ser encara més, un avió escalant, i baixant és, no hi ha més, és.
La Ibis del 2007 sempre es mou una mica pujant dret, poc això sí, amb un SAG del 15-20%. Fet que fa que sempre estiguis obrint i tancant el Propedal, però pujant amb el Propedal activat amb plat mitja o gran es mou, poc però es mou i baixant no és moto, en cap cas, ni tancant el Propedal és moto com sí que ho és la 5 Spot.
La geometria de la 5 Spot no és cap joia per escalar, diria que la Ibis amb 73º de tub tija hauria pujar millor que la 5 Spot per sota d'aquests 73º, uns 72,5º, però no, escala millor la 5 Spot i amb la pipa passa el mateix, un xic per sota dels 69º de la Ibis, per a forquilles de 525 mm. d'eix a coll forquilla. Però pujant la 5 Spot va com ha d'anar, una bike bala. La Ibis en cap cas, tot i que va molt i molt bé per ser una bike de 140 mm. no va com la 5 Spot. I cal remarcar que amb la 5 Spot arrossego 13,3 Kg. i amb la Ibis Mojo Carbon anava amb 11 Kg.
Crec que la clau de que la Turner 5 Spot funcioni millor que la Ibis Mojo Carbon del 2007, és pel fet de que si bé la Ibis té millors angles per pujar, el seu sistema no té la mateixa eficiència escalant i baixant la 5 Spot té també millor comportament, siguent més sensible des del primer impacte, repeteixo que si no hi ha impacte no es mou, indiferentment de que activis o no el Propedal, però quan s'activa la sensació moto és.
La 5 Spot té moltes ganes de pedalar, que amb aquests pesos de bike ja té mèrit.
La 5 Spot podria quedar un xic per sota dels 12 Kg. uns 11,7 Kg. amb pedals, aquest pes seria per a mi una de les candidates per a ser "la bike".
És més per a mi, avui després de la sortida-filmació d'ahir, penso que la Turner 5 Spot és una molt bona bike, és la millor bike que he portat pujant i la baixant, és la bike que millor sensació moto m'ha donat.
Per aquestes dues característiques la poso a dalt de tot del calaix, avui a falta de rodar amb la Turner Flux.
Turner 5 Spot avui com a doble suspensió, la millor amb la que he rodat, ara faltarà poder comparar amb la Turner Flux, que serà i ho esmento ara possiblement la bike de doble suspensió ideal per a mi. Veurem si és així.
Les hores, el pas d'aquestes, cada una d'elles que deixo enrere m'acosten cada cop més a poder esbrinar aquest darrer dubte.
MTB, MTB, MTB.
dijous, de febrer 10, 2011
Crònica d'un geni.
En Colorado, ha triat l'escenari, ens ha dirigit durant les tomes, ens ha fet sentir estrelles per un dia del món del MTB.
Què puc dir, una paraula em ve al cap, gràcies, dues millor, gràcies Colorado.
Una experiència sensacional poder compartir la creació d'un geni, no puc dir més.
A aquesta hora ha començat l'aventura.
A aquesta hora anàvem posant punt i final a aquesta jornada inoblidable.
Ara per ara, no exposaré més, mtb, mtb, mtb.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)