Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

dilluns, de juny 20, 2011

Temes interessants.

Jo vaig amb 29", amb SS, amb la bike rígida. Però he de dir que no perquè funcioni millor, si no perquè és un repte diferent, crec que puc afirmar que és una disciplina diferent de la que practicava fins enfilar-me a la meva SS.

La meva propera bike, si n'hi ha una, avui seria SS i 26". Però jo no sóc un client de bikes, jo sóc una raresa, "jo visc al Mirador del Drac"

Seria 26" per un fet senzill, rodes més lleugeres UST, i més opcions de pneumàtics també UST.

Dos punts per a mi importants, que sigui 29", si no és SS no la veig, perquè són més pesades que les 26". Vull dir que a "mateixos components", sempre són més pesades.

El quadre de 26" HT més lleuger pesa 900 g. el més lleuger de 29" 1,1 Kg. les millors rodes, que funcionen de 26" pesen 1,450 g. les millors rodes de 29" com a poc un 20% més, amb les forquilles el mateix, amb els pneumàtics també, i una bike perquè sigui lleugera tots ho tenim clar, que la clau és el quadre, la forquilla i les rodes, no hi ha més. La NoTubes top de 29" 370g. la de 26" 280 g. no cal dir res més, és més d'un 20%.

Però dit això, també penso que avui les 29" són les bikes del moment, una botiga és viva si segueix les lleis de mercat, avui el mercat marca 29", si tens una botiga has de tenir aquesta opció, com també 26", perquè és evident que al 99% de les botigues el client quan entra per la porta cerca una 26" en el 99% dels casos.

BO és aquesta botiga 1%, i els clients d'aquesta botiga crec que aniran amb Pivots de 26" i 29, i Niners, no cal dir de 29", ho són totes avui.

Demà Niner quan la compri un dels grans, perquè serà així, passaran a ser les GF de Trek, ara podria ser que no per la crisi, per res més, avui 12.000.000 $ a sobre de la taula i Niner ja no seria. Rock Shox es va comprar per 6.000.000 $, Cannondale per una mica més, aquestes dues darreres perdien diners als darrers anys, ara no.

Amb Pivots perquè la Mach 4, és una de les dues bikes dobles de 26" de XC més eficient del mercat, amb Niners perquè avui quan penses amb 29" penses amb Niner.

Amb l'escenari d'avui, Niner és un producte diferent, perquè avui les 29" són diferents, sí, sí, diferents, el mercat parla en 26", demà crec que també i una mica en 29".


No diria que una 29" va millor, va bé, i per tant les pots vendre bé, són "diferents" avui, si quedaran com una raresa o no el temps ens ho dirà. Per a bikers de més de  1,80 m. és evident que no li parlis de cap bike que no sigui de 29", així de ras, així de senzill.

Crec que el tema rodes, 26" o 29" és un tema senzill, a un nen petit roda 20", a un un xic més alt 24", una mica més alt 26", una mica més 29". Mai li vendries a un nen de 10 anys i un metre i poc una 26", passa el mateix amb persones de menys de 1,70 m. Clar que persones baixes poden anar amb una 29", però la 26" els hi serà una bike proporcionada. Com és clar que per sobre de 1,80 m. una 26" serà com portar un "clauer", i no té més, en Damate amb una roda 26" sembla un gegant enfilat a una mini bike, a dalt de la 29" és el rei, és com si a mi em fan anar amb una bike de rodes de 20".

Una cosa és clara, digueu-me quina 29" té un TT inferior a 58 cm.? Per què no hi ha talla S de 55 cm.? o XS de 53 cm.? perquè són per a persones amb un TT mínim d'entre 59 i 61 cm. i això amics meus són bikers sempre per sobre dels 1,78 cm. Podrem anar-hi amb alçades de 1,75 m. però amb potències curtes sempre. A veure,  he vist bikers que no pedalen, comprar 29" i SS, i tant, però això no vol dir res, jo pedalo i hi vaig, tampoc vol dir res, en Narcís, en David, en Mateu, en Colorado, i un grapat de bikers del BO hi van i tant, però això és una gota a un oceà. Genèricament vull dir per sota de 1,70 m. 26", per sobre de 1,80 m. 29" entre mig, "entre gustos no hay disputas".

MTB, MTB, MTB.

BO és a les portes de l'especialització, que és un mercat singular, diferent, personalitzat.

I aquest camí amics meus s'escriu amb minúscules però de rodes grosses, perquè és un mercat que no fa soroll, el de l'especialització,  i de la ma de BO d'atenció de molt nivell al client, un Motos Portús de Vic a Salt però de bicis no de motos.

Per posar un exemple, Probike té una història sorollosa, vull dir que la coneix tothom, però una valoració PER que res té a veure amb aquesta fama. Els fabricants i importadors de bikes marquen el camí a les botigues, sí, sí, però únicament  per aconseguir els seus beneficis, no perquè les botigues guanyin diners, oi que no?

Mentre els fabricants de bicis es repartien els beneficis, les botigues firmaven polices de crèdit, curiós però cert. Ara les botigues ja no en firmen, perquè els bancs, com elles,  tampoc tenen diners,és una sort, això obliga/rà als fabricants a cedir marge a les botigues, si no les bikes les hauran de vendre directament ells i no en tenen ni idea de com es fa, oi que no? Per tant, o pagues/ràs bé a les botigues sense augmentar el PVP o ets mort, que bé, que bé, que bé.

Colorado, un tema calent aquest, i tant.

MTB, MTB, MTB.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada