Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

diumenge, de juny 19, 2011

Fins a la "punta"...

Fins a la "punta" de totes les botigues de bicis....totes. Fins fa poc, quan anaves a preguntar a una botiga sobre les 29er la resposta era sempre la mateixa: "no serveixen per a res, són "torpes" , pesades, si vas sempre per pla potser...pero és clar...per fer trialeres i baixar fort...res de res!". Però curiosament en qüestió de mig any la mateixa bici ha passat a ser un avió...com roda, com baixa, que cómode!  Com pot ser això? Si una cosa no va no va,oi? A que és degut aquest canvi generalitzat d'opinió? Quantes persones que despotricaven de les 29er ara no volen tornar a saber res d'una 26"? Jo en conec un munt. Quantes persones al encarregar el quadre de la meva Moots em deien: "estàs segur que la vols 29er?" Tots aquests ara van amb una 29er. Frases com: "la seva 29er rígida és més cómode que la seva anterior Specialized Epic de 26", inclús, alguna gent afirma que: "la 29er rígida és més cómode que una bici de 140mm..."
La resposta està en els diners. Qualsevol excusa es bona per guanyar diners? Tot s'hi val? A quin preu? Com es pot ser així? Ja no queda gent amb principis.
Aplaudeixo a un vell amic meu que segueix fidel a les 26". No vol saber res de bicis de 29er tot i haver-les provat. No li agraden...així de clar. "Olé" per a ell. Això son principis!
Jo seria incapaç de vendre un producte en el que no hi crec malgrat hi perdés diners. Com haig d'aconsellar a un possible comprador una bici en la que no hi crec?
Durant aquests darrers anys he anat veient la transformació. Poc a poc els comerços han anat canviat d'opinió forçats majoritàriament pels importadors. Vaig estar present en una conversa on el representant d´Specialized "obligava" al propietari d'una conegudíssima botiga a comprar bicis de 29er. El propietari de la botiga deuria pensar: "a qui li encolomaré jo una 29er d'aquestes?" Això sí, si algú en vol alguna no la pot comprar ja que l'importador ha decidit portar-les sota comanda, o el que es el mateix, l'importador tampoc hi creu. Ningú aposta per les 29er. Com esperen vendre'n si no n'hi ha?

Les revistes de MTB també em tenen fins  a la "punta". Anys parlant malament de les 29er i de sobte, són les bicis ideals per a la majoría d'usuaris. En què quedem? Perquè el lector mig es perd! A que fa cas, a l'opinió d´abans o a la d'ara?
A veure si ara haurem de fer cas a una persona que fins fa poc no sabia ni el que era una bici i a un altre que quan pedala ho fa davant d´una pantalla d'un ordinador.

Em té fins a la "punta" Top Fun Biking (importador de Niner en el nostre país). Com pot ser que l'importador d'una marca de bicis com Niner NO aconselli l'ús de cobertes tubeless argumentant un augment de pes "innecesari"? Està clar que pesen més que una coberta convencional, pero no volem punxar,oi? Veient que una persona que ve del trial es dedica a ara al MTB, jo em dedicaré apartir d'ara a l´aviació!!!

Estic fins a la "punta" de Niner, una marca amb una llarga tarjectòria de SIS ANYS. Amb sis anys que han aprés? Com poden comparar-se amb marques amb una trajectòria impecable com Specialized o Trek? I el que es pitjor de tot, com un usuari pot comparar una bici Specialized amb una Niner?  Jo quan sento la paraula "Niner" surto corrent.

Atenció, Niner té "valor añadido"...ULL!!!

Estic també fins a la "punta" de que les botigues aconsellin als seus clients tubelitzar cobertes convencionals. No cal ser enginyer per saber que "l'invent no funcionarà". Tot i així, els venedors ho segueixen provant...i provant provant, van venent un fotimé de cobertes que no serveixen per a res. Al final el client acaba tan cremat que torna a les càmeres de tota la vida!!!
Quantes cobertes convencionals amb "pócimes rares" a l'interior s´han venut per participar en curses pel desert on hi participen velles glóries ciclistes amb un historial obscur tacat per casos de dópping. Quantes?

Estic tant fins a la "punta" que m'estic plantejant tornar a les 26". Que prenguin el pel a un altre.

Estic "INDIGNAT!"

3 comentaris:

  1. Algú ho havia de dir, no!!!!

    ResponElimina
  2. jo vaig amb una 29 des del dia que en vaig probar una,si no m'hagués anat bé ara no en vendria cap,i abans d'aconsellar-la la deixo probar,no cal fotra-li la vara a la gent,que decideixi un mateix.Al final torna a ser el mateix de sempre... doble o rígida,120 o 140? 26 o 29?que la gent disfruti amb el que triï i que pedali!!!

    ResponElimina
  3. Colorado, una bona entrada, molt bona, es realitat que els mercats marquen, i que hi ha gent que ven allo que no vol, pero com diu damate...que cadascu decideixi que vol i pedali...jo continuo amb la meva Ibis, i content....malgrat tot el que va passar !!!!

    ResponElimina