Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

divendres, de setembre 13, 2024

Tèrmiques, i més )

Venen cinc tèrmiques noves per la Reina, entenc que aquestes retiraran cinc tèrmiques de les set amb les que treballa d'estiu, que ara des del diferents Miradors aquestes surten molts més dies doncs ara fins ben entrada la tardor encara estan a ple ritme, fet que fa entenc que aquests darrers dos anys les ha castigat encara més. De fet ara amb l'alternança dels diferents Miradors ser entre rieres no té la seqüència-repetició que tenia, fet que fa que fins que no estem ben entrats a l'hivern no requerim d'una tèrmica potent. L'any passat les jaquetes d'hivern no varen sortir ni de les caixes on reposen, les tèrmiques de màniga llarga tampoc, i això també ha fet que em vegi sortint a la propera estació més freda amb els nous S-Phyre paravent curts amb els maneguets si cal. En tot cas no estem incorporant més equipaments, que també, si no que estem substituint els actuals, de fet durant tot l'any la tendència ha sigut reduccionista, treballem amb dues unitats d'un sol model de calçat, dels set parells diferents que utilitzàvem, mallots d'estiu n'he retirat quatre i cinc respectivament sense fer reposició, he apartat els meus quatre guants Hirzl, i surto únicament amb els Gore, vull dir la meva proposta d'equips per les properes estacions seguirà sent amplia però força menys que l'anterior. 

També ve un mallot nou, serà el tercer d'aquesta nova generació d'equipaments, així poc a poc anem veient una transició cap a aquesta marca que podria ser predominant al Mirador, com ho era fins fa res per a nosaltres Gore i Pearl Izumi. De fet encara ara ho són, mentre jo no vegi una alternativa clara als Alp-X PRO, de fet en aquesta mateixa comanda ve un segon mallot paravent S-Phyre curt idèntic del primer, doncs avui me l'he posat amb una tèrmica i la sensació sintètica ha desaparegut, així tot i que seran del mateix color que podria ser carregós dono l'oportunitat a la possibilitat d'establir-se una relació germana de l'Alp-X groc i verd, ara però amb aquest S-Phyre nou. Cal valorar que de la mateixa manera que han caducat quatre mallots Alp-X d'estiu, passarà segurament el mateix ambs els Alp-X de tardor-hivern, vull dir aquests encara estan més castigats segur, que jo no ho vull veure així, però la realitat és que mallots paravents no en tinc tants com mallots d'estiu, així els de tardor  surten cada un d'ells molt més que no pas els d'estiu. També cal veure, ponderar que els mallots Alp-X retirats d'estiu no ha comportat de l'arribada de nous mallots, bàsicament perquè no sé quines haurien de ser aquestes noves incorporacions.

En tot cas una nova generació de tèrmiques, i de mallots ja estan fent camí cap al segon Mirador, i si funcionen, que crec que serà que sí doncs la Reina està encantada amb els S-Phyre d'estiu, aleshores quedarà segurament ja definitivament oberta la porta a aquesta nova-vella marca fins ara únicament de calçat a casa, i ara de ser ho serà també d'Armadures de Gala, veurem, veurem, jo encara tinc l'esperança que aquesta mateixa marca em proporcioni uns mitjons curts. 

MTB, MTB, MTB.

dijous, de setembre 12, 2024

S-Phyre

El nou mallot paravent Shimano un cop al Mirador ja va quedar  directament guardat amb els equips de tardor.


Paravent curt )

La talla la S prou bé, de braços em va una mica gran, un xic, vull dir no queda del tot ajustat, i de cos perfecte, un mallot curiós, no en volia demanar  un segon, ni tampoc avui revisaré si en necessito un segon, és que d'entrada no em decantaria per aquest model d'haver de triar-ne un altre doncs el tacte del material és molt nou per mi, molt sintètic, curiós.

Ara a centrar-me en començar una 37 dins dels Vols,  i en les sensacions que el vell genet tingui amb el nou Drac un cop a casa, esperant que passats els dies quan s'hagi de muntar tinguem la sort que no falti cap component, doncs la comanda gran mateixa va arribar primer parcialment, les rodes que havien sortit amb el conjunt de la comanda no van venir fins passades setanta-dues hores,  per sort els transportista ho tenia clar. I de fet mentre reviso aquesta intervenció les rodes ja havien arribat, faltava únicament una darrera comanda on hi havia el grup sencer de transmissió i frens, així com el seient i els portabidons, però finalment també la van portar.

MTB, MTB, MTB.

dimecres, de setembre 11, 2024

2/7 a la 36 )

Prou bé, a on aquest darrer Vol he anat sol, a un ritme segurament massa alt, però també està bé, un pas que tinc controlat al minut 60 que és un indicador de si vaig moderàdament bé, l'he coronat al minut 60, doncs això.


De blau )


Equipat amb Twin Six, C7 blau,  Merit, i les extremes S-Phyre blaves també, i certament que prou bé, moltes coincidències, per uns Diada propera segurament, sense incidències, amb aigua bevent, sense menjar, amb llums sense funcionar, rodant just per sota dels 20ºC, fent el recorregut de sempre, és a dir una mica més exigent que el que estem fent darrerament )

Ara a la 37 un primer descans, el del dilluns, un segon descans, el de dimarts, i una programació d'aquesta semana que fa temps que no feia, com ho és mirar el pronòstic del temps per decidir quin dia descansar, que també entenc que amb la modesta seqüència que portem no té massa sentit però en tot cas indica una tendència molt guapa, dijous podria ploure puntualment, la resta Sol i altres dies núvols, amb una baixada moderada a l'hora que significativa de la temperatura, així ho tinc més que bé, si em decidís pels trenc d’alba els Ardent-C7 fent equip amb els nous mallots S-Phyre tots paravent podrien ser les Armadures de Gala ideals per la propera estació )

Mentre descanso de Vol, el migdia hi ha hagut Gran Vol de dues rodes, com sona, i el 104 ja és una realitat, un dia de transició si parlem de sensacions pilotant, pel fet de fer-ho acompanyat del pilot de l'ala dorada, feia moltes setmanes que això no passava, i ara per ara no puc seguir altres rodes, doncs la decisió de començar de zero a aprendre a pilotar em deixa lluny del pilotar clàssic, i encara més del pilotar que estic mirant de fer i que ja tenen els pilots amb experiència en aquesta per a mi nova manera d’entendre com s’han de portar els Grans Dracs de dues rodes de nova generació, de quines són les pautes actuals. 

De fet vaig bé sol, i així ara per ara seguiré, principalment per com ho gaudeixo, tenint també present que el Destructor que m’acompanya m’agrada poder gaudir de la seva presència sense haver de notar la sensació rara que experimenten en coincidir amb d’altres  pilots en notar la presència d’un colós com aquest, ja no et dic res quan torni a sortir amb dos Destructors, i un Gegant. El fer marca amb el qui, i als Miradors compartim les Corones de Granit amb les seves Naus Insignies per permetre els Vols, i Grans Vols, sempre de costat des del primer Mirador amb els Destructors de Murs, i amb l’arribada dels nous Miradors coincidint també amb la presència dels Gegants. Vàrem perdre és cert les Fades de la Foscor, o no doncs poden tornar de la mateixa manera que van marxar, com ara han marxat part dels Destructors i Gegants, i sé que aquests dos darrers tornaran, ho sé perquè no hi ha Miradors sense Pilars de Granit, i tampoc sense Destructors, i ara des de fa uns mesos tampoc sense els Gegants, és així, oi? i ara revisant aquesta intervenció tinc un dubte, doncs al primer Mirador no hi ha Gegants, sí les seves pedres de granit, moltes més que a la resta de Miradors, fet que podria demostrar que tot dependrà de la manera com ho miro, segur doncs si hi ha pedres de granit hi ha Gegants, les pedres les posen ells, no hi ha més, el Mirador mateix reposa sobre elles )

MTB, MTB, MTB.  

Ve un segon mallot idèntic al que ja va aterrar al Mirador fa uns dies, curt i paravent, és a dir dos mallots iguals que cerquen començar el relleu dels Alp-X de tardor ))

dimarts, de setembre 10, 2024

1/6 a la 36 )

Hem d'estar contents, una medicació extrema de deu dies que finalitzava diumenge d'aquesta 36, ens ha permès de fer dos Vols els darrers sis dies, dins de la setmana el primer aquest dissabte. 


Alp-X/2in1Merit/S-phyre )

Equipats de Gore, jo Alp-X PRO avui amb el color del MTB, el vermell, i el 2in1, el Merit, i les S-Phyre. 

Sense incidències, un munt de coincidències, avui el tram de cada dia estava super concorregut, curiós, serà per la propera Diada o no, el fet és que a senders, a pistes hi havia altres persones a part de nosaltres, diria que no ens havia passat mai a aquest Mirador, prou bé doncs, també és veritat que mai sortim a l'hora d'avui vull dir que podria ser que sempre fos així un dissabte i senzillament som nosaltres que hem modificat la nostra rutina. Amb eines, amb llums sense funcionar, amb aigua sense beure, sense menjar, a 28ºC amb molta humitat per la pluja caiguda, amb un ventet carinyós per la seva lleugera frescor que ens ha convidat a obrir unes converses que ens han portat a parlar-gaudir de la propera arribada del nou Drac, i de les possibilitats que tenim gràcies a aquest darrer d'obrir portes a noves disciplines dins dels mateixos Vols, de recuperar vells projectes de l'època de l'Ibis Mojo Carbon referits a suspensions, i a recorreguts notables d'aquestes, l'Ibis disposava de 140 mm. que ho penso ara per l'època, crec recordar el 2007, i era notable aquest recorregut de suspensió. 

En tot cas aquesta mateixa tarda de dissabte mentre escric aquesta crònica ja m'estic refredant, no sé perquè però és així, és que primer he de portar a terme aquest modest projecte que va començar ja fa molts mesos, tenim la il.lusió de poder fer que sigui realitat ens els propers dies, i si no pot ser tampoc passarà res, vull dir si torna a quedar puntualment aturat, doncs podria passar que em repensi el concepte i decideixi que aquest nou Drac necessita o més ales, o menys, o d'un altre tipus, dependrà de les sensacions, no dels components adquirits, aquesta ha de ser la bike o ha de ser la bike, així sigui quina sigui la pensada amb aquest criteri únicament pot anar o bé, o molt bé, reafirmant que la Voodoo ja és el concepte, definitivament, no en tinc cap dubte, doncs si bé és cert que nosaltres la veuríem rodona donant l'ús a les punteres, mentre no és així aquesta està al límit del concepte de la perfecció pel què fa a les nostres capacitats de construcció, i el més important diria que l'eix d'aquesta petita joia del MTB, que està al límit de la meva comprensió, doncs ja venim del projecte de la Voodoo que ja es va portar a terme interpretant, mirant de plasmar les necessitats del genet que l'havia de gaudir, l'objectiu era fer a un Home del Vallès una mica més feliç del què ja és, res més, ara amb l'Ibis passats aquests breus anys l'objectiu segueix sent el mateix, idèntic, amb una premissa més, crear un concepte actual, per tan una mica amb una imatge arriscada per a nosaltres, sense entrar a res que soni-sigui extrem per ús fora de conqueror quilòmetres a entorns de MTB segurs, i a l'hora com a capa de fons proposar un Drac de creuer, de ruta ultra maratoniana, del Maresme vaja, ho dic pel joc a les infinites converses des de dalt dels nostres Dracs que ens ha donat durant les maratoniades sortides de Les Sogres, o les tornades del Baix Montsenty, entre moltes altres, el nom de marató-Mataró ) )

Jo vinc a les prèvies de preparar aquesta intervenció d'un Gran Vol amb el el Gran Drac més esportiu.

Podria ser que fes un triplet, veurem, doncs crec que un Gran Vols de dues rodes seria una opció més que válida, la del Gran Drac més esportiu ara amb aquests penumàtics més senzills referit a menys esportius transmeten tant a baixa velocitat que quan porto l'hora tocada he de finalitzar l'aventura no tinc capacitat de mantenir la tensió al volant. De fet les sensacions són extremes mentre la cua de vehicles es va fent-incrementant darrera meu, no us dic res més. 

MTB, MTB, MTB. 

Finalment vaig fer Gran Vol de dues rodes, així també triplet, molt divertit tot plegat. 

dilluns, de setembre 09, 2024

Ens agrada )

 

Pereira’s personal bike ))

Tenia separat a una de les cistelles una forquilla de 170 mm. i unes DT 1200 amb unes boixes 180, tots dos components literalment imponents, però per un criteri d'ordre a on el primer i únic propòsit és estar centrat en el projecte del nou Drac, i un cop aquest portat a terme veig quina pensada em ronda, que espero que cap, perquè ara motivat per les ganes i l'emoció que em genera l'actual projecte fa que pensi una mica més expansiu del que segurament requereix el moment, i aquest darrer moment és totalment del nou Drac, sense cap mena de dubte, cap més, oi?

Ara mentre rellegeixo aquesta intervenció pendent de publicar segueixo reflexionat sobre aquesta nova proposta de vells Dracs, és que el concepte Éire podria consolidar al Mirador, i siguent així la porta d'entrada del quart Mirador estaria una mica més propera.

Ara fa uns minuts el transportista m'ha comunicat que avui portarà la darrera comanda pendent del nou Drac. A on hi va el grup complert, el seient, els gruixos de coll de forquilla a potència, i els portabidons, Shimano, Tune, Thomson i King Cage els protagonistes de tot plegat. 

He seguit un criteri molt guapo, diria que més evolucionat fins i tot que el que vaig establir amb la Voodoo, així estem fent un super tomb, a on crec que nosaltres ara mateix encara no hi anirem agafats de la mà, com tampoc hi vàrem anar amb la Voodoo el seu dia, però a l'inrevés podríem dir que sí, la Voodoo sí es va acostar i molt a on som nosaltres, ja anava amb rígida, ja va, la Voodoo ja va amb manillar de titani sense punys, va amb Deuter de bosses, porta també punteres desplaçables, va amb King Cage, va amb DT240, va amb Ikon EXO 3C, és d'acer, amb geometria Joe Murray com les nostres de titani, mtb, mtb, mtb

En tot cas tot indica que podria ser que avui tanquéssim un capítol més d'aquest projecte tan guapo )

MTB, MTB, MTB.

https://theradavist.com/2024-made-bike-show-part-06/

https://www.bikeradar.com/features/interview-dirt-legend-joe-murray

diumenge, de setembre 08, 2024

100 o 101? )

És que durant la jornada la pluja molt lleugera que va ser constant fins després de dinar, en arribar el vespre vaig decidir aventurar-me a fer un nou Gran Vol de dues rodes. No recordava que fos el 100, sí que hi vaig caure un cop ja estava un altre vegada al Mirador.

El fet és que passats els primers segons en mode 3 seguidament vaig passar a mode 4 i seguidament vaig decidir girar cua tornant al Mirador, de vespre, amb un terra poc definit, vull dir que no diferenciava les clapes humides de les seques, i uns pneumàtics extrems per sec sumat a un Gran Drac que pot ser molt contundent, així  la decisió de tornar va ser prou prudent. 

El motiu bàsic d’aturar l’aventura després dels primers metres, va ser per un terra humit mentre es feia fosc, i no tinc experiència recent pilotant en moll. 

L’entrada inicial feia referència a que si bé el meu Gran Vol número 100 tenia una certa rellevància pel número, el 101 com a número també és molt xulo, oi? 

Equipat impecable pel què fa a seguretat, únicament per una Super Armadura de Gala de dues peces no era perfecte, però quasi )

Ara a pensar en una possible aventura que podria ser memorable per la 101, pel meu Gran Vol 101, fer-ho coincidir amb una tornada després de recollida del nou Gran Drac hauria sigut també memorable, però amb un sol Gran Vol no seria viable per recollir-lo, tres mínim del 101 al 103, segurament no cal.

Curiós també que coincideixen aquests 100 Grans Vols també amb els 10.000 Km, de fet d’haver fet la sortida complerta els hauria vist aquests darrers, així el no fer-la m’he quedat a 52 Km. En tot cas a la 101 que ja ha sigut en el moment d'aquesta intervenció he vist el "10001" Km. )


Pas Transpir ))

Molt content de com he anat confeccionant l’equipament d’aquesta vella disciplina, molt, quan veig l’espai on estan ubicades les Armadures i les Super Armadures la percepció convida a començar-pensar en una nova aventura, normalment però la pensada no va lligada a una sortida, sí que sense haver de coincidir passades les hores, o dies, fins i tot a vegades setmanes sense adonar-me’n ja estic dins del Vol, o en el seu defecte dins d’un Gran Vol, que bé, que bé, que bé )

dissabte, de setembre 07, 2024

Nº1 )

Aquest punt quan surt ve a ser l'únic a tractar, per a mi eclipsa tots els altres, la resta siguent importants passen a segon terme quan parlem dels pneumàtics. 


https://www.bikeradar.com/advice/buyers-guides/bike-tyres-explained


No entra l'article en la part tecnica de cada tipus referit a comportament, pressions segons necessitats específiques, però sí que estructura el conjunt de característiques de partida de cada disciplina, molt útil per iniciar-se en aquest camp. 

A cada diferent disciplina des dels diferents Miradors aquest aspecte ha marcat sense estridències el tempo, poc a poc, sense deixar veure la seva presència però siguent sempre determinant, a Finale 2009 mateix van ser decisius, i avui passats els anys ho segueix sent sense fer soroll.  

MTB, MTB, MTB.

Dins de les comandes del nou Drac hi ha una goma nova que no ha vingut mai als Miradors a cap d'ells, i que nosaltres podrem heretar properament o no, i segurament dependrà de si inciem les grans rutes, la goma, no el Drac nou que aquest ja té el seu genet adjudicat. 

Ho esmento perquè estem mirant d'obrir una mica l'horitzó quan parlem d'opcions de pneumàtics, i quan ho fem sense voler, també deixem entrar sense voler noves alternatives referides a bikes, tampoc tremendament diferents fent referència a l'aspecte, però sí funcionalment antagòniques a les actuals, quina emoció. Jo una Chameleon no la veuria gens malament amb sliding dropouts això sí, però també és cert que les Voodoo noves tenen moltes possibilitats doncs estan pensades per poder portar forquilles de recorregut notable, i aquestes ja portem les punteres desplaçables ))

divendres, de setembre 06, 2024

PRO )

Darrera oportunitat de compartir aventures amb aquest equipament, en tot cas si aguanta tant com l’anterior disposo d'unes quantes estacions encara. Després d’aquest caldrà que tingui un relleu digne, que no serà fàcil.



Valorant l'arribada de quatre mallots nous del mateix model tots ells, per fer el rellleu dels Alp-X, no em decideixo però, lògicament em costa, també és cert que m'he acostumat a una cert ordre dels colors de la gama Alp-X, ni millor ni pitjor, la seva, i ara em costa seguir un altre patró, tant que miro els mallots nous els possibles candidats i no els sé valorar. Ni mànigues, ni bossses del darrera, ni com comento els colors tenen res a veure amb els Alp-X, que val a dir que les bosses del darrera de l'Alp-X són les millors que he tingut amb diferència, i que d'aquestes bosses amb els Alp-X no en tinc tres si no cinc.

MTB, MTB, MTB.

dijous, de setembre 05, 2024

99 )

Gran Vol de dues rodes, i consolidant l’arribada del flow, curiós el mateix dia que tornàvem a pressions de mtb amb els dos Dracs.





En tot cas el 98 amb cangur així per una Super Armadura extrema,  i el 99 amb un equipament més touring,  pel fet de ser un dos peces, mentre el nou d’una peça touring segueix pendent de decidir si marxa del Mirador o si finalment es queda, si el nou Gran Drac de dues rodes ve, aquest nou equip segurament es quedarà, si no doncs és on sóc, valorant què fer. Si el Principat refà els seus pons amb els diferents Miradors podria ser un indicador favorable a l’arribada d’aquest nou Gran Drac de dues rodes, si serà o no avui és o té el punt just de la incertesa, que bé ser a aquest tram. Definir el concepte del nou Gran Drac pot no tenir una arribada, i que tot sigui tram, sense destí, fora de saber-ne de la seva existència, sense més, sent )

Passa el mateix  amb les Super Armadures, el punt on sóc avui, on són és, però a on serem, a on seran, no el sé, però si les aventures són unes les Super Armadures tenen unes característiques, les d’ara marcades per un ús entre uns Grans Vols breus, mentre que si aquests han de ser d’hores, de dies, aleshores les Super Armadures de Gala possiblement seran unes altres lleugerament diferents, no les diferencio si no les veig posades de costat, i quasi sense relació entre elles en veure-les juntes.

Una jornada l’anterior a aquest 99 amb una sortida amb el Gran Drac més esportiu ara ja sí amb els nous pneumàtics, i renoi que bé que va ara, també de 10, però de 10. Després hi va haver Gran Vol de dues rodes de vesprada que va ser força expansiu-intensiu, així entre tot plegat a la matinada per l'emoció acumulada no podia dormir ni tampoc deixar de menjar ))  

El Gran Vol 98  seguit del 99 el primer dia de setembre, i l'aventura amb el més esportiu amb les sabatilles noves fa que la porta estigui oberta a repetir aventures, així el 100 i també el 101 ja han sigut.

MTB, MTB, MTB.

Mentre avui han d'arribar dues de les tres comandes dels components del nou Drac al segon Mirador, un vell projecte també d'un nou Drac va rondant pel tercer Mirador, a on la forquilla podria protagonitzar-condicionar el tipus d'ús per les seves característiques força radicals, doncs seria propera als 200 mm. de recorregut, com?

dimecres, de setembre 04, 2024

Triomf? )

Quasi, quasi, però no, tot i així no ho puc valorar d'una altra manera, els mitjons baixos ja són al Mirador, que bé, que bé, que bé, no del tot, però sí, que bé. 



Havia pensat-previst que el dia que anés de blau els estrenaria, i d'anar bé valoraria si en feia venir un segon joc, hauria estat bé. Ara bé un cop me’ls he posat són talla 36-40, no 42-43, a la comanda indica que són la meva talla, però els mitjons són petits, a la pàgina la 36-40 no estàva disponible, ara veig que ho han corregit, així ja no els torno a demanar. Bé així queden per la Reina, i no per mi, prou bé, que no perquè ella va per un altre sender quan parlem de mitjons. 

MTB, MTB, MTB. 

Renoi, un triomf efímer en part, certament, res de nou tots ho són oi? )

Una jornada com ahir a on la pluja fa acte de presència, una anada amb el Gran Drac més esportiu estaria més que bé, enrere queden les anades al Principat, les xocolates desfetes Valor, o no, i pausàdament tornaran a ser, tot i que ara mentre la música de la pluja és la partitura que mou les pensades del moment sembla que tot queda molt lluny, sembla.

dimarts, de setembre 03, 2024

Ritual )

 El de la preparació de cada Vol, quina bona sensació fer-ho.

Cada pas previ té el seu què, inclús el de la preparació dels bidons d'aigua, un ritual tot plegat.

A on queda posat el conjunt de mallot i culot seleccionats també té el seu procediment, el previ agafar el mallot amb el seu culot, la parella que toca per l'ordre de sortida també.

Amb les S-Phyre és més senzill si hi ha dubtes sempre les negres, i si combina les blaves. Un nou fer que ajuda i molt és que no tenim calçat de pluja previst, si no fa fred i plou S-Phyre igualment )



Amb els casc, sempre el Merit i si combina els altres, si hi ha dubtes sempre el Merit.

Tèrmiques la que toca per ordre, negre o blanques sense distinció.

Guants Hirzl, i jo quasi sempre Gore, tots per ordre.

Mitjons Mavic, i jo Gore, per ordre, i els de color han deixat de combinar. 

Amb les ulleres, sempre les photocromàtiques, i jo quasi sempre,  sé quan anem però mai se sap quan tornarem )

A vegades dubto de si portar els potents Sigma davanters pel càstic que pateix la goma de fixació de la super bateria al manillar, una  de totes ja està trencada, un Velcro ho recondueix sí però ja és un altre element a controlar, així sense ells segur que no pateixen, però el portar-los convida a pensar en fer grans aventures, i així ja han passat sis anys sense fer-les amb els llums sempre a sobre )

Un Santuari siguent, no té rang d'aventura, dos sí, tres ja seria de podi

MTB, MTB, MTB.

dilluns, de setembre 02, 2024

Nou Drac )

Vaig revisar totes i cada una de les comandes, totes i cada una de les cistelles de preferits, i després de valorar, valorar i valorar quina via és la que crec motivarà més i millor al seu genet em vaig decidir pels components més fràgils, i més extrems a l'hora també, que per concepte fa que pilotar-la perquè l'haurà de pilotar si li vol treure les prestaciones requerirà de ser molt ponderat, menys com millor l'entengui, però entendre-la li caldrà d'un cert temps, però això com amb tot oi? 

Les dues Lynskeys sempre han tingut un punt que em genera cert temor, no recordo cap bike que l'hagi vist des d'aquesta perspectiva, cap, aquestes van ser les primeres, aquest nou Drac no transmetrà aquest punt hostil, sí que generarà una certa intranquilitat el seu propietari per la llum que desprendrà aquest nou Drac, una creació certament difícil de gestionar, és a on som amb tot, com més participatius, com més despresos, més incompresos som, i bé no podria ser d'altra forma quan construïm un nou Drac, el punt a favor és que el seu genet està dins de la mateixa dinàmica que us esmento així anem agafats fortament de les mans.

Tres comandes, a tres proveïdors coneguts forans els tres, no les he fet a proveidors propers dels Miradors perquè la demora d'una de les darreres comandes fetes a aquests darrers va ser tediosa, no recordo un proveïdor més lent, excepcionalment R2bike em va tenir quasi tres mesos així, i des d'aquella comanda del Hiplok D1000 que no els hi he demanat res més, i mira que en aquesta ocasió tenien una proposta molt interessant, molt però pensar amb tants components i repetir calvari D1000 millor que no, però Bikeinn amb les eines, renoi, renoi, renoi, quan va arribar la comanda finalment no recordava que la tenia pendent, ni a on l'havia de recollir, això també ens va passar amb la Transportadora de Dracs el 2006-2007. 

Així en principi  en menys de dues setmanes segurament ho tindrem tot al segon Mirador, d'aquest passarà al tercer i d'aquest darrer tornarà un altre cop al segon, com sona, i us puc dir que no podria si està en les meves mans sonar millor doncs porto dos anys donant-l'hi voltes a aquest singular Drac, i hi ha hagut moltes variacions-oscil.lacions, més encara, fins la que ha catalitzat en hores. 

Rodes, forquilla, transmissió, frens, pedals, manillar, i pneumàtic del darrera, tots novetats des del primer fins el darrer, tornarà a ser un projecte de dos models de pneumàtics això dins de la marca Maxxis, i tot plegat forma part d'una evolució de certa complexitat que ha derivat en una disciplina acceptada, no de bon grat per nosaltres però. 

No és a on era ahir, ahir estava dins de les 1200 de DT180 amb amples interns de llanda de més de 30 mm. amb pesos del conjunt per sota dels 1.700 g. que és un pes d'excepció per aquestes característiques, però amb aquestes amplades tenia previst un pneumàtic molt especial, finalment descarto aquesta via doncs la forquilla havia derivat també per falta de l'Enve Boost, R2bike diu que la té però ja hi som, cap a un concepte de 120 mm. per 650b a un quadre de 29", i aquí quedava tot frenat, el SAG d'aquesta proposta m'incomoda, de fet estava tan decidit que el segon joc de frens Sram Ultimate SL ja són al Mirador, i aquí es quedaran doncs no els muntaran, també m'havia decidit pel manillar Thomson de titani de doble alçada i d'una amplada pèrtiga i que tampoc serà. Tija, pneumàtic davanter, direcció, i potència, tots coneguts de casa, no dic seient perquè sols podia ser el selló, i ja és el quart cop que en faig venir un, i mira que tinc ara mateix set seients disponibles, quatre de coincidents, però els Gobi de carboni, i els Speedneedles meus, són això els meus, i aquest genet de com a mínim els meus atributs, com a mínim així el seu serà el tercer )

Ho dic en tercera persona , muntaran, perquè aquest Drac, el muntatge l'he subcontractat, per fer-lo jo havia de fer venir una llista d'útils que tinc però que no tinc a mà, d'haver fet aquest pas aquestes eines les hauria adjuntat al segon conjunt d'eines que anirà agafat de la mà de l'entrega d'aquest nou Drac, però el Pressfit, el purgat dels frens diferents, tot i que tinc el kit de purga nou, el tall i ajust de la forquilla nova, la regulació i ajust de la transmissió, el més dificultós per mi l'ordenació del cockpit, i la revisió-correcció de la tensió de les rodes noves de pocs radis, tot plegat, a part que és encara ara la meva assignatura pendent entre moltes, on  em deixo molts altres detalls que m'ha portat a aquest vell tram, el d'encarregar aquesta tasca, des del 2018 que no ho faig, excepte la DT del darrera de la Reina que vaig portar-la a ajustar d'un radi i aprofitant també vaig fer que revisessin el nucli, tot això en el mateix establiment que ara els hi portaré aquest nou Drac.

En tot cas crec que el conjunt serà molt xulo, si a sobre va bé ja serà de podi, i si no doncs el seu nou propietari tindrà una joia per a l'exposició i gaudi, i per poder admirar-la cada dia,  que també està d'allò més bé, oi?

I tant, ara ja amb les comandes pendents d'arribar l'emoció mou cada moment, renoi )

La nit de divendres a dissabte de finals de la 35 no podia dormir de les bones sensacions pel pas fet aquesta mateixa jornada sense dubtar en decidir finalment els tipus de bike, així doncs en els components seleccionats que venen a ser sense ser-ho un retorn al 2002.



El dissabte feia aquesta foto després de reordenar peces i caixes doncs és a on sóc previ a l'arribada dels nous components, únicament a la caixa més petita hi ha els components que em serviran, la direcció, la tija i potència, el BB, Chris King, Thomson, i Shimano respectivament, vull dir que la resta de components han de venir tots un altre cop doncs al final la decisió presa fa que els components com rodes, pneumàtics, manillar, frens, crankset, pedals, i en darrer terme la forquilla, no siguin els que ara requereixo, que bé tenir-ho clar, oi? 

MTB, MTB, MTB. 

Un cop finalitzat tot plegat, és a dir que tot el conjunt ja estigui a destí, ja publicaré tot el procés, o en el seu defecte la imatge del Drac acabat a punt de refer camí cap al segon Mirador.

diumenge, de setembre 01, 2024

Propostes )

Si no hi havia d'haver Vols que durant deu dies mínim no n'hi haurien d'haver, podria haver sigut aquesta una bona proposta, si n'hi ha de noves, i tant que poden ser opcions per fer.



En tot cas estàvem fins dijous de Vols, i la prioritat era la del gaudi d'aquests, avui mateix estàvem inscrits a una caminata popular de 10 Km. i ja vàrem decidir desdir-nos-en per afavorir l'aventura amb els dos Dracs, tot i que ara hauríem de passar uns dies d'absolut repòs. Fet que ja us puc dir que no ha sigut perquè en el moment d'aquesta intervenció fa res hem arribat de gaudir d'un clàssic sota un espurnejar preciós a on hem rodat molt suaument,  a 16ºC, un privilegi a 1 de Setembre ))

MTB, MTB, MTB.

Un punt molt guapo és que he recuperat les pressions més baixes dels dos Dracs, i també hem anat molt i molt bé.

dissabte, d’agost 31, 2024

3/4 a la 35 )

Un descans de Vols per la jornada de manteniments i pneumàtics nous del Drac més esportiu, i també per l'anada al Baix Montseny després de recollir el Gran Drac.

En tot cas a dijous i portàvem tres Vols, prou bé, i el darrer a una hora de força calor, rodàvem a 28ºC, a favor un vent lleuger refrescant.

Hem investigat un camí que podria millorar l'actual, a veure, la dificultat ve perquè en un sentit indica que és una propietat privada i si vens a l'inrevés en principi no, no sé pas com ho raono, bé sí amb ganes de ser a dins dels senders però en cap cas amb ganes d'entrar a on no és prudent-respectuós fer-ho )


Merit/Alp-X PRO-2in1/S-Phyre

Equipats de Pearl Izumi i Gore jo, de Gore els culots, Merit i S-Phyre. El mallot Alp-X PRO una petita joia, el culot 2in1 complementa de fàbula el primer, comentàvem durant el Vol que tinc moltes ganes d'estrenar els nous mitjons, que bé, que no serà perquè la talla és mini ))

Sense incidències, sense coincidències, amb eines, amb llums sense funcionar, amb aigua sense beure, sense menjar, amb unes bikes que van d'allò més bé.

MTB, MTB, MTB.

Ara amb pneumàtics nous al Gran Drac més esportiu podria pensar en fer una anada a Arenys passant per la Collada a veure, mentre escric aquesta breu crònica podria ser un bon moment

De fet en el moment d'aquesta publicació ja estem a dissabte, i seguim amb un 3/6, i també sense Grans Vols de cap modalitat, a l'hora que mentre no hi ha Vols he decidit forces temes molt i molt guapos pendents dels que ja tinc la crònica preparada, però anem a pams ) 

dijous, d’agost 29, 2024

Alp-X PRO )

A on toca valorar venint de la 34, o no, si els mallots actuals poden ser els de la propera temporada. Si és que sí, no he de fer res, si és que no, hauré de cercar nous mallots, i els que han quedat actius fan molt goix, certament, tant que em replantejo si recuperar els Alp-X retitats, és que van molt bé, renoi, crec que no, i els Pearl Izumi són d’una calidesa extrema i no referida a calor, que bé.

De moment mentre valoro què fer amb els mallots, l'Alp-X que tenia reservat per més endavant per mirar d'entrar millor a aquesta talla S, i a on la sensació un cop estrenat aquesta setmana 35  reforça encara més quant de bé han anat aquests conjunts fent referència els retirats i que bé que estan funcionant els que estan actius, i com m'agrada aquesta unitat en concret, mare meva ))

Ara estic treballant amb vuit mallots i vuit culots, a la reserva tinc dos culots Twin Six, per això la valoració a fer si cal o no que vinguin alguns mallots, si els actuals d'aquí a dos mesos cauran com els Alp-X retirats, que tot de cop em vaig adonar que estaven força castigats, i més quan vaig posar de costat els dos mallots Alp-X grocs i verds, renoi.



Les bikes amb una aportació lleugera d’oli a la cadena, la resta també de 10, no les he banyat amb una lleugera aspersió d'aigua pel decret vigent en primer terme, i en segon terme per la presència de mosquits autòctons, que no tigres.

Un airet  fresquet necessari el que hem gaudit durant tota la setmana passada, ja sense cendres en suspensió canadenques, fa res de la visió única de la super Lluna mentre marxaven els Destructors amb els Gegants, o molt única, doncs n'han sigut tres de jornadas gaudint-la, la darrera de vesprada des del Baix Empordà m'encongia el cor de mirar-la de reull mentre pilotava, quasi pensava que era una Betelgeuse )

MTB, MTB, MTB. 

Ja estem a la 35 prou bé a on la selecció de components del nou Drac està en mode pausat, deixant reposar el concepte.

dimarts, d’agost 27, 2024

Blau i blanc a la 34 )

Els dos darrers Vols de la 34, el primer i segon, Twin Six blau i blanc i Pearl Izumi vermells i groc, Pearl Izumi blanc i negre, i Twin Six negre i blanc,  genet i Reina respectivament, els dos amb Gore, jo C7 blau i Ardent negre, el primer sense els Merits, el segon amb ells, amb les S-Phyre, i prou bé.


Blue ))


Sense incidències tampoc coincidències, sense mejar i beure amb aigua, i amb eines. 

Així ara sí finalment un 6/7, caldrà ser prudents però per poder iniciar una 35 amb propietat, en el moment de la revisió d'aquesta aportació ja portem a un 2/2  )

El 1er. durant el vespre, el 2on, de matí, no de matinada, a 24°C amb vent de certa intensitat fresc però, i també 24°C amb aire fresquet.



Prou bé sempre, amb uns Dracs finíssims, a on únicament m’he de concentrar en ser-hi oi?

Amb un sol Destructor, envoltats de Gegants, aquests darrers molt distants, els dos més propers van marxar amb els tres Destructors, esperant el retorn de tots ells. El Destructor que resta amb nosaltres té una mirada quasi de fixació entre ell i els dos Dracs, entre ell i els dos Grans Dracs dues rodes, mentre això passa gaudeixo de la protecció que comporta aquesta complicitat entre ells )

MTB, MTB, MTB. 

Fa dies que penso en una anada al Principat, a Algeciras també, dos destins inabordables per mi avui, a aquest darrer destí si ha de ser la conclusió és que em decantaria per encarregar el nou Gran Drac a un dels establiments propers als Miradors, i esperar pacientment el termini d'entrega, perquè serà després un cop ja al Mirador que començarà una nova i encara més guapa etapa referida a Grans Vols de dues rodes, i tant, i aleshores crec que el lloc de destí agafarà la força que ara no té, així sumarem l'emoció de l’anada i de la tornada a la del destí. El primer destí de ser hauria d'anar a dues jornades pernoctant, i tornada de matinada o vesprada el dia després, en tot cas no a una sola jornada, crec avui, no caldria però și em decideixo per primer anar a buscar el segon Gran Drac de dues rodes, que no implicaria de no anar a dues jornades igualment, de fet Algeciras sí o sí és a dues jornades, i diria que en el meu cas de tres o de quatre, una anada amb AVE a un dia, i la tornada de bé dues o bé tres jornades de tornada mínim, per no dir quatre ))

diumenge, d’agost 25, 2024

Darrera )

Sempre m’ha interessat aquest mot, perquè curiosament com més enrere anem millor anem, i no és important si és així o no, sí que ho gaudim així ))




La darrera comanda pendent d’eines dels Dracs ja ha arribat, tot bé, si bé les claus angleses de l'anterior comanda són minis, ara les que han arribat són gegants, literalment. Valoro si les torno, o les guardo per si necessito girar el taller ))



Martells, sí, sí ja era hora, no són exactament els que vull, però crec que serviran, guants específics per deixar a punt les ales dels nostres Dracs, també guants específics de treball, punxons reputats, i l'estabilitzador del manillar, que per cert funciona bé tot i la bossa del TT, la bateria i el llum del manillar. 

Ara concentrat amb els components del nou Drac, per quina modalitat decideixo decantar-me, per aquest motiu he conversat càlidament amb el receptor merescut de tot aquest projecte del segon conjunt de les eines, i d’aquest nou Drac. Per una banda dedueixo que hauria de muntar un Drac radical en el concepte més extrem del MTB, o decantar-me en el seu defecte per un criteri singular i únic a on la fluidesa marqui cada instant del Vol, i a on la radicalitat sigui la maduració del conjunt i no el seu ús extrem, és més puc dir que aquesta segona opció podria ser inclús més eficient que la versió de MTB, i tant )

MTB, MTB, MTB. 

dissabte, d’agost 24, 2024

2/3 )

Per un dimarts sense Vol, sí de Grans Vols, doncs dilluns i dimarts vaig sortir el vespre i per sobre de memorable, tan que torno a obrir el punt del nou Gran Drac de dues rodes  )

Un segon Vol mirant de ser prudent amb el recorregut, a veure si tornem a 5/7 o 6/7, i si no no passa res, ho intentarem a la propera. En aquest moment ja estem en un 4/5 ))


2in1 preferits )

Equipats d'Alp-X i S-Phyre de mallots, amb culots Gore, jo 2in1 i molt però que molt bé, normal que a Fort William el portés, Hirzl i Mavic la Reina, i ja no ho tornaré a sementar fins que no hi hagi millores, amb Merit, i S-Phyre. 

Amb llums sense funcionar, sense incidències, sense coincidències, amb eines, rodant un xic per sobre dels 20ºC al matí, no diré de matinada. 

Les bikes difícil que funcionin millor, que bé, que bé, que bé, que poder poden fer-ho però ara per ara no doncs no en sé més )

He de fer una nova ordenació del equips, ara dels d'estiu, però que aquesta reordenació ja em serveixi per a totes les estacions, la qüestió és que he de retirar tots els equips que no surten, i tots els per si de cas deixar-los guardats a les caixes de plàstic transparents com si l'estació ja hagués caigut, però no a on estan els equips que treballen ara sí ara també, exactament com el calçat, és més aquests darrers els guardats no estan ni propers a la zona del vestuari. Cert que cada vegada que veig la caixa de les Crossmax Ultimate SL, o les de les Lake MX237 o les Fury 12, penso en utilizar-les, però no és menys cert que quan estaven de costat fent equip amb les Privateer, les Kestrel, i la resta no hi havia forma de ser a dins dels Vols amb regularitat, ara amb les S-Phyre amb dos jocs d'aquestes els Vols tenen presència, no diré constància però quasi que ara hi som a tocar, així si mantenim aquesta seqüència, si la millorem lleugerament sí que les esmentades-retirades podrien tornar a disposar de la seva oportunitat, oi?

MTB, MTB, MTB.

Preparant l'arribada dels components del nou Drac, a veure, estic dubtant del criteri de construcció, bé, millor dit dubtant entre tres opcions impresionants totes elles, sigui quina sigui l'opció escollida serà senzillament emocionant-sorprenent pel concepte força elaborat, renoi, renoi, renoi, podria ser que un cop finalitzada aquesta intervenció, que no publicada fes un pas significatiu, vull dir, si deicideixo 15x100 o 15x110 i en tots dos casos amb 12x142, on les dues primeres ho declinarà en una direcció o una altra, i serà molt xulo doncs totes busquen un sol objectiu, que sigui molt guapa l'experiència del Vol amb aquest nou Drac ))

divendres, d’agost 23, 2024

Transportadora )

Aquesta setmana la Transportadora de Dracs i Grans Dracs ha passat revisió al primer Mirador, aprofitant  havia pensat també per portar el conjunt de rodes noves del Gran Drac més esportiu, i veure quina via seguíem, si montava en aquest conjunt amb uns nous TPMS o si agafava els pneumàtics nous que porten i els posava a les llandes d'origen.  El fet és que no sembla que sigui necessari disposar d'un segon conjunt de rodes d'hivern i un d'estiu, en cap dels Grans Dracs i Dracs optem per aquesta via, així seguirem si no tinc una idea millor amb un sol joc de rodes per a totes les estacions, sí que pels Dracs disposem de tres conjunts de rodes cada ú, però per l'amplada de la llanda no pel tipus de pneumàtic, doncs excepte per Fort William que davant portàvem els Arden Race, i això va ser en una sola edició, a la resta sempre hem anat amb un model de penumàtic, els Ikon, combinant amplades, he anat ara a mirar quins Ikon portem muntats, i curiós tots són 2.35, deu rodes i tots amb aquesta mida. Així amb el Gran Drac més esportiu, mateixa goma, i en aquest cas, mateixes mides d'aquesta sempre, i mateixes llandes també sempre.

Pensant també si fer venir els útils-eines per fer bona parts d'aquesta modificació-millora-substitució jo mateix en una propera ocasió de donar-se, podria estar bé, ho he de valorar, ara per ara però no faré res jo i esperaré a fer-ho aquesta propera setmana portant a dins del Gran Drac més esportiu el nou conjunt de rodes complert, vull dir que no cal portar-les a la Transportadora, així el més esportiu està pensat-preparat per poder encabir un segon conjunt de rodes per circuit, la caixa d'eines, la pistola de cop, el gat hidraulic, i també l'equipament com podria ser el casc, botes i guants. Sí que puc reeditar la llista d'eines i tenir-les, seria així la porta d'entrada a poder fer, no a fer )

La Transportadora únicament havia de passar revisió, doncs no presentava ni un sol defecte de funcionament, que bé, m'anirà molt bé tenir-la el dia pel què fa a revisions, i tant. 

Estaria bé repetir aventures amb ella, a veure, a veure, el món dóna moltes voltes o això espero, en tot cas si no ha de ser, la sortida del Mirador de la Transportadora de Dracs és més que una possibilitat, o no i queda destinada a ser entre nosaltres. També podria passar que de donar-se les circumstàncies marxes aquesta jabata i en vingués tot seguit una de nova, que no és la pensada avui, però podria ser, la porta a les grans aventures m'agradaria que quedés sempre oberta, oi?

MTB, MTB, MTB.

dijous, d’agost 22, 2024

1/1 a la 34 )

Un bon començament d'aquesta 34 ajudada per una 33 molt suau pel què fa a nombre de Vols, que bé.

Veurem com evoluciona aquesta nova setmana, crec que bé, però cal ser prudent, i esperar pacientment cap a on s'encara tot plegat, ajuda i molt l'arribada de les temperatures una mica més moderades, molt.


Ardent )

Equipats de Pearl Izumi, amb Gore en el meu cas els Ardent, la Betty amb Hirzl i Mavic, amb els Merit, i evidentment amb les S-Phyre.

Sense incidències, sense coincidències, amb eines, amb llums sense funcionar, amb aigua sense beure, sense menjar, rondant els 25ºC a tocar del migdia, i prou bé.

Ha quedat únicament un Destructor de Murs amb una mirada rara i a l’hora coneguda molt desafiant, els altres tres Destructors i dos Gegants han marxat sota la mirada atenta de la super Lluna, un moment intens, certament. 

MTB, MTB, MTB.

La comanda amb l'equipament nou, el mallot paravent curt i els mitjons baixos avui ja estarà al segon Mirador, la darrera comanda de les eines, està pendent d'arribar al nou punt de recollida, podria ser que avui ja disposem de l'equipament, a veure, en tot cas estic una mica impacient per poder veure en directe aquests dos equipaments doncs els mitjons si són en demanaria més, i el mallot podria ser una mica com les dues Xenon 2.0 que tinc des de fa anys, i que a data d'avui estan donant un resultat excepcional, però com els Alp-X d'estiu en aquest cas estan finalitzant el seu recorregut dins dels Vols.

La setmana que ve aprofitant l’anada al Baix Montseny el Gran Drac més esportiu ja portarà les rodes noves, vull dir els pneumàtics nous. Molta curiositat per veure el comportament del tren davanter fent referència el tacte d'aquest, molta, no diré emocionat però quasi que sí, aquest component en aquest Gran Drac manifesta la seva millora des dels primers metres, de ser, doncs tinc dubtes de si el model de pneumàtic segueix dient-se igual que fa dotze anys però que la composició de la goma sigui actual amb tecnologia de les darreres versions, fet que implicaria de tenir el mateix comportament poc agil de la direcció com amb els penumàtics que porto ara, la sort és que això ho veuré els primers metres, és inmediat )

dimarts, d’agost 20, 2024

Poc a poc )

Referit a que la darrera comanda d'eines encara està pendent de ser dipositada al punt de recollida, motivat perquè el punt programat inicialment està tancat per vacances.


Equip 1.

Avui he revisat els dos conjunts d'eines, el segon grup a on el 90% són totes noves fa molt però que molt goix, quasi que no me'n sé avenir, i no és per mi. Mentre revisava m'he adonat que podria ser un bon moment per fer venir el carro d'eines, i a partir d'aquí veure si necessito o no un banc i una estantería amb les eines penjades a la vista.


Equip 2


Mentre finalizto els darrers detalls de l'equipament de taller pels Dracs he estat seleccionant també els components pel nou Drac, doncs és el següent pas després de les eines, i certament que estic aprenent molt, és que no estic al dia de la tecnologies-novetats actuals, bé millor dit no ho estava gens, ara ho estic una mica més, certament, després d'unes hores-dies mirant mides, sistemes, passos, amples, marques, models, una mica de tot. Molt interessant el que fa referència a les classificacions per norma ASTM de les rodes, super positiu per poder fer una tria més funcional, jo estic fent un ús molt per sota del grup 2 funcionant amb rodes del grup 3 i 4, és a dir salts esporàdics de 15 cm. i rodant amb un equipament per salts de 60 a 120 cm. ))

https://www.dtswiss.com/en/support/astm-classification

Mentre ho faig he localitzat alguns equipaments interessants per a nosaltres, entre ells dos han centrat el meu interès, i un cal esmentar-lo primer, uns mitjons més baixos d'un sol color, navy, no negres, com els C7, i si bé hagués pogut deixar-los passar no ha sigut aquest el cas, tot i no ser negres crec que siguent blaus foscos podran fer conjunt amb els C7 blaus i les S-Phyre del mateix color. 

Com us vaig comentar he revisat i retirat alguns dels mallots d'estiu força castigats per el Sol de les darreres temporades, entre ells quatre Alp-X, dos de negres, un de blau, i el meu preuat groc i verd, com sona, ara per ara no he localitzat cap possible nou candidat, em quedo doncs amb set, i la Reina amb deu, semblen molts, però és que en cauran tres més de meus, i segurament quatre o cinc més de la Betty, així disposarem de cinc i cinc cada un, avui disposo de més culots que mallots, doncs dos C7, dos Ardent, quatre 2in1, i dos Twin Six, són deu i la Reina ronda els vuit sense els P.R.O que encara té per estrenar, i que no li fan el pes, sí les Elite que no disposem. He pensat també de revisar els mallots de tardor, els Alp-X meus doncs segurament cauran en la mateixa proporció, i a diferència dels meus la Betty crec que amb els 7Mesh està ben preparada per entrar a aquesta propera estació, no esmento culots perque en van venir a aquest 2024 d'hivern, i jo a part d'aquests culots nous, amb els meus culots d'estiu esmentats els he fet servir durant la tardor i l'hiver, i ara a més disposaré dels nous C7 i Ardent paravents, la Reina a la tardor i quasi tot l'hivern està rodant amb pirates, així en principi aquest punt el tenim força actualitzat. Sobre mallots d'estiu, en segueixo cercant de blaus, i de negres, i ara he de decidir els relleu del meu Alp-X preferit, crec recordar que porto sis o set temporades amb ell, renoi, potser no caldrà doncs tinc un mallot nou idèntic per estrenar també adquirit fa molt poc, veurem, és que la M retirada em va olgada i la S per estrenar un xic justa, curiós perquè amb el culot em passa el mateix amb la M encara més accentuat, però que bé que totes les S de Gore de culots em funcionin prou correctament. 

El segon equipament adquirit és un mallot de màniga curta molt singular germà dels Gabba però més lleuger crec, que podrà perfectament aquesta tardor fer equip amb els Ardent, C7, i els 2in1, aquests darrers no sé veure si han de cedir el pas també, jo diria que no, a veure com els vaig veient aquestes properes setmanes, tinc temps però doncs si les properes estacions repeteixen condicions els Alp-X seran com sempre els grans protagonistes dels Vols, en tot cas l'arribada d'aquest nou mallot ha sigut per la reflexió que els paravents Alp-X podrien no entrar a dins dels Vols aquesta propera tardor, sí les dues Xenon 2.0 ))

MTB, MTB, MTB. 

Retrocedir tres passes ajuda i molt, oi? )

dilluns, d’agost 19, 2024

33 i 3/7 )

Justets certament, però dins del tram, venint d'una setmana curiosa, agost, amb un dijous festiu, podria ser encara millor quan parlem de convidar a descansar però déu-n'hi-dó. 


Twin Six )

Equipats de Twin Six, i Gore, Hirzl i Mavic la Reina, sense Merit, amb S-Phyre, jo les blaves. Sense incidències ni coincidències, amb aigua sense beure, sense menjar, amb llums sense funcionar, amb eines, he d'aconseguir una bossa a mida per les claus per tensar les cadenes, i que porto a part de la bossa d'eines clàssica, per sota dels 30ºC, i prou bé, encara millor a l'ombra.

Deiem ahir que els mitjons més baixos de poder ser de Gore que i que finalment no ho seran, tot no pot ser, curts això sí, i el mallot curt tan singular paravent seran dues arribades molt fructiferes, a veure, a veure. Curiós que seleccionant els components del nou Drac ha fet que vinguin nous equipaments pel genet, i ara per ara cap no ho ha fet refertent els nous components que han de configurar el nou Drac )

MTB, MTB, MTB.

Entre nosaltres aquesta marca del maillot Twin Six no seria un equip que repetiria, un cop ja al Mirador l'utilitzem, sí, però els culots mateixos no són en cap cas massa ben confeccionats, en tot cas poses un Pearl Izumi de costat amb un Twin Six i amb els ulls tancats per tacte sempre sortiria el primer, i no va malament ni el culot ni el mallot, jo diria que és per una cantó els acabats, i per una altre el material que és  com si els hi faltés una repuntada, físicament i per concepte, també confeccionats amb un teixit més gruixut, poc amorós. Veig les imatges de la sortida mentre penso que guapos aquests mallots això sí )

dissabte, d’agost 17, 2024

2/5 )

Prou bé, com sona, i avui a 30°C sempre amb Sol, nosaltres però a molts trams a l’ombra, segurament amb el pas de les setmanes m’estic recuperant del cop de calor patit fent el meu primer Santuari, doncs ahir no em va ser un problema rodar en aquestes condicions. Repetint recorregut d’ahir, a veure si així ens porta a una millora de la constància, que bé oi?

Sense incidències, sense coincidències, amb eines, amb unes bikes amb un funcionament finíssim, sense menjar, amb aigua bevent, amb llums sense funcionar, amb una visió de l’horitzó molt diferent, molt, segurament per una anada a la matinada al primer Mirador.

Tinc un parell de pensades referides a pneumàtics, també referides a forquilles, i a conjunts de rodes per les noves bikes, poc a poc. 

Mitjons curts ja ))


Equipats de Gore, jo Twin Six de mallot, sense els Merits doncs ahir a la Reina li pesava, amb les S-Phyre. 

Els meus Ardent com els C7  estan funcionant millor que bé, comentàvem si en feia venir més. Els mallots d’estiu tan de la Reina com els meus alguns molt castigats pel Sol, no tots però avui en faré una selecció-revisió exhaustiva, a veure si em funciona millor aquesta nova recerca que no pas la dels mitjons doncs veig els que porto i m’adono de quina dificultat té tot. Hauré de valorar si obro la porta a noves incorporacions, o sí únicament cal retirar els mallots més castigats.

MTB, MTB, MTB. 

Ahir el vespre volia fer una aventura amb el Gran Drac de dues rodes, vaig preparar-ho tot menys la Super Armadura de Gala, el fet és que durant el procés dels preparatius em vaig anar notant fatigat, així va quedar tot per una millor ocasió. De fet havia dormit menys de cinc hores, així vaig preferir  seguir el criteri de la prudència ))

divendres, d’agost 16, 2024

Tot ajuda )

Inclús Algeciras )

El fet és que avui hem refet els Vols, prou bé, així podem rematar una 33 impresionant, i passar-la a categoria de memorable )

Avui el Vol ha sigut de transició perquè clàrament haver decidit tornar al recorregut original del 2022, així ja fa anys que gaudim del tercer Mirador, i sembla que així seguirem, per no ser més contundent doncs des del 2020 significativament no hem parat de fer, i així mirarem de seguir. Referit a Vols tornar a aquest recorregut ho he fet perquè si bé estem a dalt dels Dracs, en cap dels recorreguts que tenim establerts amb la combinació de tots plegats ens està costant aconseguir la regularitat que volem, res més, sí ser-ne prou de constants, però per assolir tram haurem de millorar la combinació, i així tres enrere, no passa res, a nosaltres ens funciona prou bé, tornem a recorreguts més coneguts sense fer Dracs, no som agosarats.


Com sigui, curts i de Gore (


Equipats de mallots Pearl Izumi i la resta de Gore, Hirz i Mavic la Reina, Merit els dos, S-Phyre i tant, sense beure, sense menjar, coincidències una la del cabirol, sense incidències, amb llums sense funcionar, a 28°C, sense Sol, i després d’hores de lleugera pluja ))

MTB, MTB, MTB.

Comença la intervenció com ho fa perquè m’estic plantejant seriosament la possibilitat d’anar a Algeciras però amb el meu Gran Drac de dues rodes, no amb l’AVE, curiosa la pensada, el fet és que si el candidat em fes el pes tinc la possibilitat que me’l portin directament al Mirador, i així començo pel final fent el Gran Vol d’anada primer, i un cop a destí veig sensacions, a partir d’aquí valoro què fer, així faci el què faci encara tindré el premi de l’aventura de la tornada, sempre que tingui la capacitat d’arribar a destí, de tenir la forma física de fer hores i hores de Gran Vol, que ara ho escric i no ho tinc massa clar ))

dijous, d’agost 15, 2024

Grans Dracs i Vols )

Segueixo valorant l’arribada del Gran Drac de dues rodes, a veure, és un concepte tan diferent que em costa de valorar, seguint el criteri de distanciar-me de l’ús més exigent referit únicament des de la meva percepció, i entrar el recorregut més touring en el meu concepte un altre cop, que segur no coincidiré, com ara amb l’actual.




Dins d’aquesta disciplina si hagués de decidir avui què fer amb el segon mono negre nou ara el tornaria, me l’he anat posant al Mirador i fins avui poc a poc m'adono que no em sento prou còmode, no ho sé, veurem, me’l seguiré posant per el Mirador i després decidiré, dubto perquè és en principi molt més flexible que els que utilitzo, ajuda segur que anant ajustat va molt menys estrenyut, sense anar olgat en cap cas )

Properament si seguim com ara aniran marxant dels Mirador tots els Grans Dracs, no els de dues rodes, també la Transportadora de Dracs. 

Estem a un tram curiós, dins de les tempestes hi ha una moderació de les temperatures, a on aquesta mateixa matinada podríem haver consolidat un primer Vol, podríem, doncs no hi hagut la intenció.

MTB, MTB, MTB.

Aprofitant la revisió d'un dels Grans Dracs vaig ser a dos dels Miradors, no van ser tres perquè em va faltar el de Granollers per un variació de darrera hora en l'agenda a on la Fonda n'era la protagonista, no passa res, ja serà, i he de dir que des del 2019 que si no és també m'està molt bé, ajorno un festival certament però és que també i fins i tot ja abans d'aquest any esmentat que no gaudir en segons quins entorns també suma, crec que gaudir de ser també suma i no és una contradicció però ho fa de manera menys càlida. Tinc pendent també la millor pizza, la del Gaetano a Tarragona-Reus i tan bon punt l'agenda em coincideixi, com podria ser una tornada d'Algeciras que estaria també molt bé, miraré de portar-ho a terme,  no sé si venint del sur com esmento doncs segurament no caldria, com també de ser fer-ho coincidint amb un molt però que molt bon cafè amb un genet de linia blava, si ens coincideix, si ens coincideix.

dimarts, d’agost 13, 2024

Propera arribada )

De la darrera comanda d'eines que tinc pendent, que bé, tindrem martells, i també en principi claus angleses proporcionades, vull dir no les minis que van arribar.

Venen útils de la casa Stahlville, de Knipex, i un utillatge que podria funcionar com ho és el de fixar el manillar de Park Tool perquè no giri quan tens el Drac a dalt del stand, veurem. 

Aquesta comanda ja ni la recordava que estava pedent doncs fa força dies que està en curs, per sort la podré recollir properament a minuts del Mirador, i no a hores com la darrera comanda que em va requerir de planificar una logística específica per poder-la recollir.

El tracció integral dels Grans Dracs ja ha passat revisió, prou bé, ho fa des del primer Mirador, prou bé, una hora el temps que ha requerit. 

En res decidirem la marxa de tots els Grans Dracs, tots, excepte els de dues rodes, curiós aquest procés, molt, també circumstancialment natural, i ja és una exposició feta anteriorment a aquest espai.

Fa uns anys vàrem coincidir amb el Guy Martin a unes 24 hores SOLO, i unes imatges fa uns dies d'ell crec recordar a Silverstone amb el seu Gran Drac de dues rodes van obrir la porta a l'opció que estic valorarant de fer venir, també m'ha afavorit el punt a on sóc que sense saber que era ell vaig veure un reportage molt xulo a on també anava amb aquest Gran Drac tan característic, i fa unes hores escoltava una entrevista a on compartia que anava amb aquest concretament perquè no volia circular havent d'estar pendent dels límits de velocitat, doncs això )) 

dilluns, d’agost 12, 2024

6/7 a la 32 )

A veure si continuem fent en aquesta direcció, estaria bé, de fet ja hi som, ara cal interioritzar que la seqüència és la que és, a veure.


Alp-X ))

Equipats de gala, i tant, sobretot la Reina amb un equipament molt nou encara, ho dic perquè el groc no el tenim associat com a color d'ella, sí quan parlem dels meus mallots Alp-X, la resta equipats de Gore, jo avui amb els C7 paravent blaus que com amb els Ardent dubto si és el culot o únicament la badana que té aquesta protecció pel vent o sí aquesta caracteristica fa referència el vent que també ja dubto, sense els Merit en aquesta ocasió, això sí amb les S-Phyre. El fet és que ara sí el groc passa a ser un color significatiu al Mirador, i a un improbable SOLO queda oberta la porta, i tant )

Sense incidències, tercera coincidència nativa dels darrers Vols, i moltes més avui per un grup gran d'elèctriques, l'estrella el cabirol un altre cop, per sota dels 20ºC sempre, just per sota, fins i tot a 16ºC, prou bé tot i anant a llevant de bon matí, tardet això sí lluny de les cinc del matí, tot i estar actius des d'aquesta hora, curiós, però és per un Vol el d'ahir el vespre que va ser una excepció i que va ajudar a recuperar la setmana, en certa manera doncs un 5/7 també hauria estat molt bé oi?

Amb eines, sense menjar, sense beure amb aigua, amb llums sense funcionar, amb sensacions dignes, per la manca de calor extrema, i per ser a dalt del Drac havent sortit ahir el vespre, que bé.

MTB, MTB, MTB.

Un altre cop a tram de valorar l'arribada del nou Gran Drac de dues rodes, que bé, que bé, que bé, no per res més si no per l'emoció de l'aventura de la tornada amb ell des de per a mi un lloc tan llunyà quan parlem d'aquest tipus de Gran Drac touring.

A la nit la pensada era anar a Arenys amb el Gran Drac de dues rodes per la Collada, però la possibilitat de poder fer Vol el matí va proposar de deixar-ho per una millor ocasió, la calor dels vespre també pesa, la Super Aramadura de Gala més lleugera que tinc supera els 4 Kg fet que segur no m'ajuda, veurem avui, però un cafè a Arenys seria d'allò més guapo, el fet però és que no hi he arribat mai en dues rodes en cap de les diferents disciplines ))

diumenge, d’agost 11, 2024

2a Super Armadura )

Fa una estona m'he enfundat la Super Armadura de Gala de color negre, la que siguent la meva talla presenta un patró més gran, així m'ha semblat que siguent més olgada igualment és massa ajustada per poder encabir un coixí de seguretat, és a dir sembla molt més portable que les Super Armadures que tinc, protegeix menys també, i no crec que un Airbag pugui expandir-se a dins d'aquesta, sí però que com us esmento passades les hores segurament seria més portable que les actuals, no ho sé segur doncs hauria de fer la prova, però si la faig dins d'un Gran Vol aleshores no la podria tornar, vull dir perdria el dret que ara sí que tinc de devolució. És negra un punt a favor però no prioritari, és més flexible, dos punts a on el darrer va relacionat amb l'ús touring dins del que podria ser el nou Gran Drac de dues rodes, de ser. 

Si finalment em decidís a fer venir el nou Gran Drac de dues rodes per recollir aquesta joia hauria d'anar a Algeciras a buscar-la doncs nova únicament la tenen en aquesta ciutat, així en principi hi aniria amb l'AVE tornant de ruta amb ella fins el Mirador, i per tant equipat amb aquesta nova Super Armadura de Gala més touring també. 

Fa una estona m'ha arribat la proposta detallada d'aquest nou Gran Drac, si finalment faig el pas a principis de la propera setmana, fins i tot aquest dissabte podria anar-lo a recollir, prou bé, normalment tarden entre tres i sis mesos des del dia que fas la comanda, així però amb aquesta proposta disponible no puc triar color, ha de ser el que tenen en estoc, a favor que ens agrada la combinació germana, idèntica dels nostres dos Dracs, color del titani, amb els logos de la casa vermells, de fet el què em convida, el què té molt de pes a fer el pas és l'aventura de l'estrena de tornada amb ell, OMG.

En tot cas he de valorar si aquesta Super Aramadura de Gala pel fet de ser negra, pel fet de ser més flexible que les que disposo, si amb el protector d'esquena el considero, o no i seguir treballant pel proper equipament touring tenint la garantia, que ara no és així, de poder incorporar el coixí de seguretat.

dissabte, d’agost 10, 2024

Tercer, el cinquè )

Els d'aquesta setmana a dimecres, i ja hem assolit el cinquè consecutiu, prou bé en part doncs la fatiga tot i que lleugera ha sigut present de forma notable.

Equipats amb mallot Giro la Reina la resta de Gore, jo 2in1 i molt bé, guants i mitjons, Hirzl i Mavic la Reina respectivament, els Merit han vingut en aquesta aventura, i amb les S-Phyre com cada dia des de fa mesos.

Sense incidències, amb una coincidencia, la d'una guilla, nosaltres amb llums, funcionant els del darrera, el de la Betty va fallar ahir a la nit un cop al Mirador i ara porta el de la Longboard, sense menjar, amb aigua sense beure, a 19ºC avui mitja hora abans que el darrer Vol, amb eines sense haver-les d'utilitzar. Les dues bikes de 10, literalment.



Ara a esperar a la propera, a veure si millorem l'hora d'inici anant un xic més d'hora encara, avui ho hem fet millor, certament,  no prou però doncs la imatge no hauria de ser és a dir hauríem de tornar a ser al Mirador quan el Sol estigui a aquest punt, inclús un punt més baix.

Estem a vuit setmanes d'una possible aventura, que amb le seqüència de Vols actuals no serà, hem millorat molt a dalt dels nostres Dracs però no hem seguit el fil conductor de les llargues sortides iniciades puntualment fa unes setmanes, d'haver-ho fet tampoc garantiria de poder ser-hi, en tot cas és a on som, poc a poc, de ser així n'hi hauran més oi?

MTB, MTB, MTB.

A l'hora de publicar aquesta intervenció ha coincidit que he pogut anar a veure una unitat del Gran Drac de dues rodes al costat mateix del Mirador, sense haver d'anar a Algeciras, millor d'entrada, i que estic valorant de fer venir, ara passades les hores, de matinada semblava que el concepte touring no prosperava, he de deixar-ho reposar doncs en pensar en aventures de dies la porta d'entrada a aquesta nova variant ha deixat entrar una mica més de claror )