Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

diumenge, d’agost 27, 2023

Tram vell, tram molt bell )

El tram que a la trenta-ú hem posat en marxa, OMG.

Ve un nou Gran Drac de dues rodes, a la 32 estava previst que arribés al Mirador, no tinc paraules. La Reina després de quasi tres anys ha decidit endinsar-se també en aquesta disciplina, està bé perquè no és aquesta una modalitat de dues rodes on un pugui prendre la decisió per a un tercer, no seria prudent, gens, si no que és un esport perquè cada persona en funció de les seves pròpies sensacions, de les seves pròpies il.lusions valori si s'hi vol endinsar, i diria jo, sempre, sempre, sempre prudentment, i sempre, sempre, sempre tenint present de poder recordar que a on hi intervé un element de seguretat tan important com ho és el casc hi ha segur, i va associat segur sempre un risc, també però per super compensar aquest perill hi va associat un aspecte que ho pot arribar a decantar positivament tot, com ho són les elevades dosis de diversió, també la necessitat que demanda a cada dècima de segon d'aprendre, d'haver de millorar, necessaris aquests dos aspectes d'aprendre, de millorar per poder afavorir del gaudir del percebre, sobretot aquest aspecte el de l'excepcional percepció a dalt del Gran Drac marca el signe positiu de la decissió. 

Twin Six day )

La percepció ha marcat la permanent música del Mirador dels Dracs.

Des del dilluns, des que sé que ve aquest segon Gran Drac de dues rodes que a les nits puntualment fa que em costi d'agafar el son, a les matinades a tocar de les cinc l'emoció torna sobtàdament i m'activa tot seguit. 

Així doncs tindrem fent-se companyia a dos Grans Dracs de dues rodes. 


Ara poc a poc però sense pauses ha de venir per la Reina cada una de les noves Armadures de Gala pròpies d'aquesta vella disciplina. 

Per aquest motiu ja han arribat les dues estanteries que necessitem per poder ordenar  aquests nous equipaments, i també els respectius accessoris. Una estanteria és per les Armadures de Gala de la Reina, tant la d'hivern com la d'estiu, també la roba tèrmica d'hivern, com la d'estiu, així com el calçat d'estiu, juntament amb el calçat d'hivern, i en darrer terme l'equipament de protecció contra la pluja,  i la segona estanteria pels accessoris com mitjons per a les diferents estacions, dues d'elles combinades, com la de la primavera-tardor, i les altres dues restants la d'estiu, i en darrer terme la d'hivern, el mateix que amb el calçat idèntic criteri pels guants. 

En tot cas l'espai ja està adjudicat, i les estanteries a punt, el primer espai he decidit ara per ara que els equipaments pels Vols estiguin a una sala específicament per ells, i els equipaments pels Grans Dracs de dues rodes a una segona estança exclusiva també per ells, no sé si ho mantindré així, ara m'ajuda a confeccionar a visualizar fotograma a fotograma les diferents Armadures de Gala noves, i també els seus respectius accessoris, tan per la Reina com pel genet, en el meu cas jo ja tinc l'estanteria quasi 100% complerta amb tot l'equipament necessari, el què pugui mancar no ha vingut perquè encara no sé de la seva necessitat, i per tant no puc valorar si cal, però estic obert a aquesta possibilitat. Si mantenim el nombre d'Armadures de Gala per la Reina que jo utilitzo, segurament amb una estanteria per accessoris per els dos en tindrem prou, que ja és la que he fet venir, i si no faré venir una segona estanteria per aquests accessoris. Dubto sobre si mantenir dues sales independents per les Armadures de Gala segons cada disciplina perquè aleshores hauria de fer venir dues estructures complertes de vestuaris, més reduides això sí que la imatge que ja us vaig aportar fa unes setmanes del HIS, tampoc molt més petites doncs vull uns vestuaris per ser utilitzats a l'hora per a dos genets, per a dos pilots. Vull dir, deixo dues sales-vestuari, una per a cada disciplina, o unifico un sol espai-vestuari per a les dues disciplines? 

El concepte del vestuari amb la banqueta, els penjadors i l’estanteria superior, per d'aquesta manera els equipaments pels Vols el vespre abans del Vol de matinada poder deixar a punt l'equipament que utilitzarem, doncs a tocar de les cinc del matí em costa seleccionar els equipaments, no així el vespre previ o diguem que en principi estaria menys adormit. Així aconseguiria ser a dins del Vol en minuts, el temps i prou de preparar un bon cafè, equipar-nos i sortir tot seguit.  Això referit a les Armadures de Gala dels Vols, quan parlem de les Armadures de Gala pels Grans Vols de dues rodes la necessitat és una mica diferent, aquí prima que necessitem seure per enfundar-nos a dins d'aquestes, doncs aquestes pesen molt, així la banqueta de vestuari té que estar just davant d´on reposa l'Armadura de Gala, no l'he de seleccionar i deixar a punt el dia abans, si no moure-la el mínim possible en la transició del penjador on reposa a posar-me-la, cal veure que la Reina disposarà d'una o com a molt de dues Aramadures de Gala, aleshores no cal seleccionat l'equipament, sempre és el mateix. Tal és el cas que abans de fer aquest pas de ficar-me a dins de l'Armadura primer he de deixar encarat per sortir el Gran Drac de dues rodes perquè si no un cop totalment equipat no és gens pràctic fer-ho. Ho he de valorar, en tot cas primer faré venir el vestuari per equipar-nos pels Vols de Drac i després ja vaurem, sí que veient el to que està agafant tot plegat triaré un color nou pel vestuari dels Dracs per diferenciar-los de venir-ne un segon pels Gran Dracs de dues rodes, com ja he fet amb les estanteries dels equipaments dels Grans Vols que són aquestes darreres de diferent color  que les que allotgen les Armadures de Gala i accessoris dels Vols, en aquest cas amb els accessoris de l’equipament per bike sí que he necessitat dues estanteries per accessoris, una pel genet i una per la Reina. 

Ja han arribat els culots de Gore nous per la Reina, així ara ja disposa de cinc d'aquests, aquesta matinada ja ha sortit el primer, ja n'ha estrenat un, i molt bé, de fet havia de ser així vull dir que anés bé aquest nou culot doncs fa unes setmanes ja en vaig fer venir un primer idèntic que els quatre que la resta que ha vingut després i que va anar molt i molt bé, són culots per rodar entre poc i tres hores, ara pe ara, nosaltres estem el ben mig en quan a temps d'ús, dubto però si el poc té un punt mig encara més curtet ) )

Referent a les S-Phyre negres noves avui la Reina mentre rodava amb elles em deia que eren molt còmodes, que bé escoltar-ho, i tant! Ho dic perquè a vegades un mateix model de calçat presenta diferents graus de comoditat en funció del color, i normalment les més incòmodes són les negres. segurament pel tractament d'aquest color he de pensar, en tot cas les S-Phyre no presenten ara per ara cap diferència de comoditat entre les blaves i les negres, i aquesta apreciació no la puc fer si disposo d'un sol color, vull dir jo les Privateer o les Kestrel no sé si presenten aquesta deficiència doncs únicament les he tingut per parelles negres, per poder apreciar si hi ha diferències les hauria d'haver agafat en diferents colors, amb les Privateer hi havia aquesta possibilitat, amb les Five Ten no, les Kestrel concretament són literalment importables a data d'avui, de fet la segona parella ha quedat per estrenar, i d'això ja fa anys, renoi, renoi, renoi. 

Twin Six day ))

Jo he de fer venir un nou Cateye del darrera, a veure.

Així he de cercar un Aether blanc per la Reina, les tèrmiques noves d'estiu per tots dos, i el mitjons d'estiu curts també per tots dos. De cara a propera estació, o sigui ja, han de venir tres culots nous per a cada un, els que tenim no estan cansats no, estan fosos. I no tinc d'entrada més deures pendents, o això vull pensar. 

El segon Gran Drac de dues rodes, el de la Reina ja és el Mirador descansant, oh yeaaaah!

MTB, MTB, MTB.  

dijous, d’agost 03, 2023

La 31 )

Una setmana que supera el format que poc a poc des de la 5a ha anat caracteritzant cada cop amb més força de ser totes i cada una d’elles més interessants,  a l’hora que també que com més ho han sigut d’interessants també s'ha incrementat en la mateixa proporció la seva extrema complexitat, que no vol dir que sigui així, sí però que nosaltres ho vívim així. A la trenta-ú també doncs serà en aquest format tipus, interessant segur, la complexitat em té intrigat doncs arribarà un punt que no la podré gestionar per no tenir la capacitat per poder fer-ho, aleshores hauré arribat a un nou tram, a on desconec les sensacions que experimentarem, i el que per a mi és més decisiu com ho és preguntar-me quines decisions prendré un cop ja no sàpiga què fer. A aquest punt encara no hi he arribat, tot arribarà, tot arribarà, en tot estic treballant per si arriba el cas ))

Fa un parell de setmanes )

Hem reiniciat els Vols, una primera sortida molt prudent per deixar la porta oberta a poder repetir, seguida de dues més també lleugeres. Un aire fresquet, renovador ens va portar de la mà des del  primer fins el darrer minut, aquesta matinada mateixa de dijous hem rodat a 17ºC. Abans de sortir, a la primera sortida de tres vaig aprofitar també per refrescar els dos Dracs  amb una lleugera aspersió de dalt a baix de tots dos, i amb molta pressió puntualment per netejar pinces de fre, i el conjunt d’aros i pneumàtics, amb molta cura de mirar de no apropar-me massa a les zones del BB, ST, i HT, la lleugera aspersió també la vaig concentrar a la cadena així la pols més superficial marxa i puc ajornar la incorporació d’oli que ara a l'estiu no ajuda sempre. Ara mateix a tocar de l'una del migdia plou, que bé, que bé )

Un aspecte que he aconseguit corregir ara per ara és el soroll de la roda del darrera-BB del meu Drac, també els ferodes nous davanters referits al meu Drac, i el segellant de les dues rodes posteriors és a dir dels dos Dracs, ara ja no perden aire cap d’elles. 


La Reina aprofitant el primer Vol de la setmana ja va rodar amb les noves S-Phyre negres, i així d’entrada la seva sensació és que van molt i molt bé, no sé si es consolidarà aquesta positiva percepció, en tot cas és la millor forma de començar. 

Curiós que si bé és cert que el tercer Mirador no presenta coincidències un cop a dins dels Vols, a diferència del primer que si no surts a les cinc del matí tot ho són, a la 1/3 particularment el silenci i la inexistència d’aquestes coincidències es va fer notar especialment, i dic curiós perquè a l'agost encara avui és el mes de l’oci universal, no sembla però que aquesta tercera plaça es vegi marcada per aquest to festiu, no sé com deuen ser les platges que ens envolten a relativament pocs minuts, doncs no hi hem anat mai. En tot cas puc afirmar que des del primer Mirador la intensitat, la hiper presència és constant i tant sofocant com els 42°C de fa uns dies, o inclús fins i tot superior ))

MTB, MTB, MTB.

dissabte, de juliol 29, 2023

Intendència )

Aquesta setmana hem aprofitat per descansar, des de diumenge passat que no hi ha Vols. 

Tres setmanes intenses entre Màquines de Prosperitat, concentrats en elles ha fet que la 30 sigui una mica més pausada. Hem seguit però assistint a les sessions per aprendre a respirar, molt positiu, i a la 27, 28, 29 i també a aquesta 30 ens ha anat molt bé, fins la 29 ens ha ajudat molt a dalt dels Dracs, i en el dia a dia tan interessant i de molta complexitat a l'hora, i a la 30 ens ha facilitat gestionar millor la pausa de tot plegat, a treure més profit d’aquesta calma. 


He aprofitat per fer venir les S-Phyre negres que han de fer equip amb les blaves de la Reina, també un mallot nou paravent Synergy per la propera tardor, aquest molt més evolucionat que les versions de Synergy que ja té, i també he fet venir tres culots nous Gore també de nova generació, un ja ha arribat i està rodant, i per això venen els altres dos que ja són propers al segon Mirador. 


També he aprofitat per traslladar del primer al tercer Mirador vuit culots més, quatre Pearl Izumi P.R.O, i dos De Marchi, tots nous, tots ells reposaven pausàdament des del 2018 al primer Mirador, un Elite amb forces campanyes a sobre però que sempre és una assegurança disposar d’ell, i un Twin Six tret únicament de la caixa el seu dia, i ara amb aquestes arribades crec recordar que la Reina disposarà d’una quinzena de conjunts de culots-mallots, on de tots ells  n’ha de fer una selecció acurada per crear set conjunts fixes. Ara ja disposa dels dos parells de S-Phyre, també dels guants Hirzl, que crec recordar treballa amb cinc jocs, i faltarà únicament un casc Giro blanc Spherical MIPS possiblement un altre Aether, que faci equip amb el dos que ja disposa, i hem d’aconseguir sis jocs de mitjons curts d’estiu negres que encara no tenim, aquest darrer punt cal esperar una mica perquè portem diferents comandes fetes i cap ha funcionat prou bé, un art encertar aquest punt de l’equipament. A veure si aquesta tardor els mitjons nous Gore negres de 15 cm poden fer una mica de presència perque ara a ple estiu nosaltres no podem sortir amb ells, són una mica com si sortíssim amb una bufanda els peus. Crec que no em deixo res en referència a les Armadures de Gala. 


Menció especial referida a les noves S-Phyre que porten uns crampons específics per CX i que hem decidit fer-ne ús per a XC ))


Tenim un punt per tractar que és el de les ulleres però aquest apartat un dia serà motiu d’una aportació dedicada, i que en requerirà de fer-ne més, segur, i també una de les gorres Spok ja és que ni em plantejo entrar-hi ara per ara perquè és un món, i que per cert no ajuda quan parlem de les ulleres que el bon  proveïdor que teníem a la capital del Maresme ja no hi és ((


Tinc pendent les tèrmiques, la renovació d’aquestes, de les d'estiu, i ampliar el nombre de les de primavera-tardor i hivern. M’espero perquè crec que els dos Miradors requereixen segurament d’equipaments diferenciats, el primer respecte el tercer, a aquest hi fa més fred a l’hivern, i més calor a l’estiu, al tercer Mirador a l’hivern amb les Armadures de Gala de tardor passes l’hivern, i a l’estiu pots sortir durant més hores sense quedar necessàriament fregidet ))

No hem compartit mai les Armadures de Gala de les Màquines de Prosperitat, per fer-ho requerirà de més temps, ara encara no és el moment, de donar-se les circumstàncies tot anirà venint, i ho compartirem, puc compartir que estàvem amb Chrome i Rapha des del març del 2020, fins ara, i que aquesta setmana 30 he recuperat unes 20 Armadures d’extrema Gala dels trams anteriors a l’any esmentat. 

Tot va de si ens submergim definitivament i únicament en el món dels Destructors de Murs, o si seguim treballant en compartir la protecció que ens proporcionen els Destructors amb l’entorn i així que aquest marc tan prosper temabé els hi sigui favorable, també per mirar d’anar agafats de la mà de les bones sensacions, és molt guapo quan a tots ens va bé, jo però arribats a aquest punt em decanto més per la primera opció, quedar nosaltres i prou totalment protegits-submergits entre els quatre Destructors de Murs sempre, i a partir d’aquí tot és, tot serà encara més guapo per a tots  )


Els dos Dracs a punt per quan reiniciem els Vols, i tant, i tant. 

Els dos Grans Dracs, bé aquí he tingut moltes novetats, OMG. He anat a veure un tercer Gran Drac esportiu, l’evolució del meu, d’això fa ara dos dies, i renoi hi vaig anar amb el meu, i des del primer segon de veure’l, de veure la nova generació vaig quedar aturat amb un pensament, podem dir, sí amb que era "espectaculà", també, també, però no va ser aquesta la primera pensada, sí aquesta, quin munt d’hores de treball que hi ha darrera d'aquesta proposta per arribar a aconseguir aquest resultat, mare meva, vaig quedar ofegat de la feina, del temps que haurà requerit aconseguir aquest resultat, i aquesta pensada va fer que desfent els 150 Km. del camí de tornada al volant del meu Gran Drac fossin de moltes pensades guapes, que bé gaudir així, i que pausat que permet fer cada tram. 


Segur que ser entre Gegants ajuda i molt a poder gaudir en aquest format, i més on cada dia mimetitzem més amb els Destructors de Murs, cada dia més, cada any més certament, he de pensar que per aquest motiu hem passat de ser protegits per un de sol dels Destructors mentre rodem pel primer Mirador, dos en arribar el tercer Mirador, tres en advertir la possible presència dels Gegants, i finalment ara quatre no en sé massa bé el motiu, però millor que la protecció sigui per excés, millor. 

El segon Gran Drac, el de dues rodes, ahir vaig fer uns 30 Km amb ell, vaig haver de passar a revisar la tensió de la cadena, i estava bé, i tornar directament cap el Mirador en mode 2, sense mots que em vinguin el cap, i aprofito per esmentar que en la llarga tornada venint de veure la nova generació del meu Gran Drac més esportiu aquest mateix tram de 6 Km. va ser un final de sortida memorable, com amb aquest darrer Gran Drac de dues rodes, OMG. De fet amb aquest darrer vaig haver de tornar passats uns breus minuts perquè requereix de ser pilotat des del primer segon, un super ritual, va de dècimes, com sona, és que la posició requereix que sigui sempre la mateixa, peus, cames, braços, cap, mirada sempre a la sortida, idèntic que amb els Dracs, curiosa aquesta coincidència, a l’hora com a dins dels Vols també has de treballar, cuidar l’armonia de la seqüència dels moviments per no sobrecarregar muscularment, una super disciplina com em diuen sorpresos els patrons de les diferents Màquines de Prosperitat, i tant, i tant. En tot cas pilotar el Gran Drac de dues rodes ho puc gestionar en mode calma, si no millor deixar-ho per a una millor ocasió. Amb el Gran Drac més esportiu també, però pesa més la pensada de la incomoditat que no pas la de poder gestionar les prestacions, vull dir de frenar-me a sortir amb ell és per la duresa extrema del lloc on has de pilotar, que m’implica de reservar-me molt abans no em decideixo a tirar-me al semi baquet, UF. I els pedals per a mi són força durs d'accionar vers la Transportadora, no durs no, el següent, renoi, renoi, renoi. Però res s’acosta el grau d’exigència, res és  proper a la duresa dels nostres Dracs, oi? i això és així perquè els Dracs presenten les característiques de l’A a la Z que nosaltres els hi hem volgut imprimir com a ADN, i em ve el cap el meu Speedneedle, tot i que ara per ara seguiré amb Gobi on amb ell la cadera ha recuperat tota la seva flexibilitat, que bé, que bé, que bé.

De l’equipament dels Grans Dracs, necessito guants pel més esportiu, dels que tinc, uns retirats descosits ara sí ara també, i el segon i l'últim, a l’igual )) 
Del de dues rodes, un super moment enfundar-me tot just per segona vegada des de la seva arribada el primer Mirador ara ja fa uns anys, dins de l’Armadura de Gala de pell de cangur,  quina sensació, el que no vaig fer va ser estrenar les Sidi, encara no, i fa més d’un any que són a casa, poc a poc, sortiran quan arribi amb els deures fets a cada tram sense haver de pensar-hi, quan fer-ho sigui un automatisme, i segur que ho estic fent prou bé, doncs els discs de fre estan literalment nous, fet que m’indica que estic treballant en la bona direcció, en la del flow, gràcies Bec ))

MTB, MTB, MTB. 

dissabte, de juliol 15, 2023

Decidir )

Avui a dalt del Drac pensava en quina seria l'armadura de gala que quedaria com a principal dels Vols.

Cada dia sortim amb Gore, per a culots i mallots, Pearl Izumi també per a culots i mallots, menys present Twin Six per a la Reina referit a mallots, i pel genet culots i mallots, Mavic i Gore per la Reina, i Pearl Izumi i Gore pel genet de mitjons, calçat principalment Shimano, segurament aquest darrer punt el més concret, el més definit agafat de la mà dels cascs que són ara per ara sempre Giro, entre Aether la Reina  i Synthe el genet, i guants la primera amb Hirzl, i el segon amb Gore i puntualment amb Hirzl. 

Jo estic reflexionant si ens quedem amb Gore C7 per mallot, culot i mitjons baixos, i sortim de tram Pearl Izumi, i el calçat doncs centrar-nos únicament Shimano amb dos jocs de S-Phyre per a cada un, i fer venir un primer Merit o Manifest blancs per a la Reina i pel genet, o en el seu defecte seguim el fil Synthe, Aether i per tant ara tocaria rematar amb l'Aries també en blanc.

Gore Wear Alp-X i C7 )

De seguir en aquesta seqüència el resum seria, Gore per l'armadura, Giro pel cap,  Hirzl i Shimano per mans i peus respectivament. 

He de dir que crec que pel ritme de reflexió que porto estarem a aquest punt de cara a la primavera 2024, crec, doncs per posar un exemple les S-Phyre necessitem la 2024 que encara està per sortir, i C7 sense paravent pel culot curt em costen de localitzar, poc a poc, a veure.

Estem a seqüència quan parlem de Vols, entre els 5/7 i els 7/7, prou bé, i seguim dins de la sessió setmanal per aprendre a respirar ))

Si parlem de Grans Dracs, bé no estan sortint, per la calor, segurament, i també perquè des de la 24 que tot és cada cop més interessant però a l'hora de molta complexitat, fet que dirigeix el dia a dia a Vols i prou, ara per ara, veurem a l'entrada de la tardor, i tant!

Els Gegants no sé a on són, curiós, sí els Destructors que en aquest moment ens estan obrint el pas metre a metre dins de cada Vol, i dins de cada tram del dia, i no és metafòric )

MTB, MTB, MTB.

dimecres, de juny 21, 2023

7/7. Anant )

Doncs un cop els Vols van en mode inici, és a dir un recorregut curt, les seqüències tornen poc a poc a lloc, sembla. 

La incorporació de la sessió d'un cop per setmana amb una preparadora es manté, i l'haver baixat a mínims la càrrega dels Vols avui per avui ens ha portat a ser ara a una seqüència d'entre 6/7 i fins i tot a 7/7. Sí, sense descansar doncs la càrrega és molt i molt baixa, i si no fem un 7/7 és per agenda no per haver de reposar.

Twin Six )

També és molt positiu per a mi l'ajuda a dalt del Drac rebuda amb les sessions amb la preparadora, mirar d’aprendre a respirar està aportant també un millor posicionament a dalt del Drac i això permet de rodar dins del Vol amb millors sensacions, no diré les millors, aquestes darreres fa setmanes que van marxar i no han tornat, però en tot cas l'evolució és poc a poc més positiva, prou bé doncs. Cal però deixar passar uns mesos i veure si aquesta evolució ens torna a tram SOLO, si no aquesta via la discontinuaré. Hem baixat distància i intensitat a mínims per mirar d’integrar aquesta nova preparació, i per recuperar la seqüència de Vols. 

Equipaments, aquests no estan a on vull que estiguin, segueixo invertint molt temps, massa, a seleccionar l'equipament, els culots curts de la Reina, i la segona parella de S-Phyre pendents no ajuda a simplificar aquest ordre necessari per facilitar-me els Vols de cada dia. Culots curts no faig el pas doncs els tinc repartits entre els dos Miradors, i diria que de De Marchi concretament en tinc tres encara a les seves caixes per estrenar, ho he de verificar, i segur que hi ha més culots que no recordo, i les Shimano ja us vaig esmentar que el model actual 2023 no és el mateix que el de casa, i l'actual no té bones crítiques per un problema amb la sola de goma que va afegida i no termosoldada on sembla ser que es desenganxa, poc a poc, però sense pauses ja veurem què decidir.

Els Dracs, bé aquests molt bé, els Ikon del darrera, així com les dues cadenes, i també ferodes, tots pendents, quasi, quasi a punt de ser subtituits, i pendent també la revisió general dels dos Dracs, segurament també cauran els dos BB, el meu, o/i la direcció del meu, un dels dos o tots dos fan un soroll, i si substitueixo els del meu el del segon Drac també, jo segueixo amb el Gobi, ara per ara, l'Aspide de la Reina no sé quan donarà pas a una nova generació, que ja fa temps que tenim guardats i a punt, crec recordar que tres son les unitats que disposem.

Gegants, mirant de comprendre, no massa però doncs nosaltres no sortim a la foto del seu dia dia, i hi som, cert, doncs el què fem es continuar entre Vols, i deixar que els dos Destructors, ara en alguna ocasió en venen tres, i si seguim amb seqüències de mínim 6/7 en vindran fins i tot quatre, no perquè ho tingui jo clar, doncs ho decideixen ells, però com més sortim més Destructors de Murs portem, així que per això aquesta reflexió, ells eviten les coincidències, les topades amb els Gegants, renoi, renoi, renoi. Des del Mirador quan veig els Destructors junts en cap cas mai els veig preocupats, ni abans, ni mentre, ni després dels Vols, senyal que podem anar tranquils, i això mirem de fer, oi?


Incidències cap, coincidencias, cap, menjar, sense fer-ho, beure, puntualment per uns Vols són molt i molt breus, sempre portem el bidó mig ple, o ple, i quasi que torna també com ha sortit, mig ple o ple, el de la imatge del bidó és un present de Stromlo ))


Equipats d'estiu 100%, puntualment la Reina amb un pirata prim per unes pluges puntuals que a minuts de sortir perseveraven a indicar-nos que hem de ser prudents, però la resta de l'equipament d'estiu, i sense portar cap paravent. Avui mateix ara plou, i el Vol està programat, si serà o no ja ho veurem, com cada dia, com cada dia. Passades les hores el Vol ja ha sigut i mentre abans de sortir la pluja feia el seu acte de presència, mentre rodàvem ho hem fet sense ella, per un cop ja una altre cop el Mirador adonar-nos que avui era molt difícil rodar sense ella, però Escòcia sempre ens recorda la normalitat de la seva presència )


Grans Vols, prou bé, un i un, i les sensacions, millors no poden ser, i així amb aquestes vull fer més cursets de pilotatge, de quatre rodes el primer, de dues ja seria el segon, aquest darrer el repetiré amb el nivell del primer no un de superior. Tinc pendent petits detalls de l'equipament, poc a poc, no ve d'un dia, ni d'un any, en cap cas. Sobre millores de components, concentrat únicament amb els pneumàtics, la pressió d'aquests i mirant de memoritzar els conceptes més bàsics, i res més, com a molt tres idees bàsiques,  on he de dir que tampoc ajuda la inexistent bibliografia que hi ha, no per extensa, doncs els fabricants són totalment opacs, si no perquè la poca que hi ha per a mi és molt tècnica i fer-ne un bon ús passa a ser una super fita. 

El proper SOLO no hi serem, el segon SOLO de l'any i darrer per a nosaltres està per veure, que no per competir, sí per veure sensacions, però 30.000 Km. són molts per veure on som i prou, ho estem valorant, i tenim la sort que si no mantenim la seqüència dels Vols la resposta vindrà tota sola )

MTB, MTB, MTB.

dilluns, de maig 29, 2023

Punt d'inici )

On som, fa quatre setmanes que estem mirant de no perdre la seqüència de 6/7, o ser-hi propers, la mínima de 3/7 i no passem de 5/7, poc a poc, haver fet una reducció i tornar el format del recorregut d'ara fa un any, quasi un any, crec que ens manté dins de la dinàmica dels Vols, Grans Vols cap aquests darrers dies. 

La Transportadora puntualment està dormint a SC, mentre uns dels Grans Dracs més nous surt una mica, poc molt poc però és que surt únicament per fer la revisió anual i poc més, de cara a la propera setmana tornarà crec cap a SC, o no i restarà el tercer Mirador, veurem, veurem. 

Avui a la 22 he guardat excepte un els equipaments de primavera-tardor, i he tret els equipaments d'estiu que encara estaven descansant, si tornem els Vols de matinada portarem les armilles Lite, i ja no els mallots paravent. La resta anirem 100% d'estiu, a no ser que les temperatures tornin a baixar on aleshores utilitzarem aquest equip únic de primavera-tardor que no he guardat. Les S-Phyre estan de festa major i no paren de sortir, contents amb aquesta opció, ara faltarà veure si consoliden definitivament, que jo penso que sí, els dies ens diran on som, millor dit els mesos. 

Les dues bikes de 10/10, els Ikon del darrera justets, certament, i ferodes de la meva també dins d'aquest grup d'estar a punt de, crec que les cadenes estan entrant també a aquesta zona límit, atents a aquests components per fer les renovacions el moment just. Fent revisió de consumibles estem prou bé, podria fer venir 25 jocs de ferodes orgànics, ho decidiré un cop deixi a punt la meva bike, i he de demanar un Cateye nou del carrera, miraré de fer venir una sola comanda de tot plegat, també he de demanar deu unitats de Contact Cleaner que utilitzo tant pels Dracs com pels Grans Dracs, i també per la Transportadora. Ara d'avui per demà no, perquè els he fet venir del primer Mirador, d'on també he portat liquid segellant. Ja us vaig aportar una imatge dels crec recordar catorze paquets que van venir del Mirador, una part petita del què reposa a aquest primer. 



Avui hem sortit 100% d'estiu, foscos per indicació dels Destructors, amb  unes lleugeres molèsties del lligament creuat esquerra un altre cop, i un gluti esquerra,  dels dos genets cada una respectivament ens han marcat que avui el desnivell havia de ser presencial i prou, i així ho hem fet, la distància la prudent, no la més prudent. Amb una coincidència incòmoda, sense incidències, sense beure, sense menjar, rodant per sobre dels 20ºC de principi a fi, prou bé, jo diria que fins i tot molt bé, sempre dins de les converses SOLO o quasi totes.


Que bé rodar, que bé fer-ho entre Destructors, dins de la seva protecció, i encara millor ser entre Gegants, molts, més encara, renoi, renoi, quina super preparació ser entre aquests colosos i no prendre mal, tot i no ser-ne els responsables, però  és tota una disciplina la de deixar-nos protegir pels dos Destructors, i tant ))

MTB, MTB, MTB. 

dimecres, de maig 24, 2023

Sense Gegants )

Però els seguim cercant sense voler, sempre de lluny, per no ser presents per ells, i aquesta acció, aquest fet és un indicador interessant de  la recerca doncs confronta positivament amb el propòsit inicial de deixar passar la 20, 21 sense Vols, així a on som avui directament és havent fet un 3/7 a la 20, i aquesta 21 ser a dins d'un 3/3, avui a la 20, i aquesta 21 sembla estar siguent una bona evolució, i tant. Això sí ahir el tram va ser la mínima ruta, la més moderada, doncs una aparent fatiga densa ho ha requerit així, fet que ens dirigeix a portar a terme un recorregut idèntic quasi el que feia quan vaig començar els Vols a aquest tercer Mirador ara fa quasi un any, on primava sempre mantenir la seqüència i prou, i no la intensitat d’aquest. 

Quan es mouen els Gegants, i a la primavera ho fan amb molta intensitat, en els seus desplaçaments tot el que coincideix en el seu pas també entra en moviment, i no els hi cal el contacte per fer-ho, lògicament les corrents d'aire que generen pel seu propi caminar comporta del moviment continuat dels núvols. De tots ells, del moviment de tots els Gegants es produeix la rotació del planeta ara sí ara també, com sona, com sona, no podria ser d'una altra manera és evident, és evident, i per tant per aquest motiu i per molts altres, tots ells desconeguts els hem de cuidar, lluny d’això d’aquesta realitat que us esmentó, hi som nosaltres, podríem confondre que som nosaltres qui els ignorem a ells res més lluny, no és per decisió nostra, sí seva, de fet tampoc no han de decidir res senzillament nosaltres no existim per ells, no hi som, ni hi serem, sí que nosaltres rodant, dins dels Vols ens hi apropem i molt. No sé si els Gegants migren, no sé si els Gegants son sedentàris, o si uns Gegants venen mentre els altres Gegants marxen, segurament aquesta darrera reflexió és la més sòlida, segur, i gràcies aquests moviments tot agafa el seu màxim sentit, la seva equilibrada rotació. Aleshores també per això fem SOLOS, per en certa manera ajudar-los, per mirar de sumar, com més rotem més afavorim, més afavorim la seva presència, la seva constant activitat propers a nosaltres, i quan anem amb els nostres Dracs a un SOLO, quan anàvem a un SOLO, màxim dos cops per any, i en portem quatre d’anys sense fer, per tant els hi hauríem de compensar els vuit SOLO que no hem fet, de mirar de, sí o sí, miràvem de ser dins del VOL amb les millors sensacions, sense aquestes ser dins d'unes 24H no té equació a resoldre,  per aquest motiu la preparació d'aquest retorn és quasi inexistent per l'aparença tan feble que presenta, també pot ser que tinguem el vent a favor i sigui real aquesta feblesa, aleshores desconec on ens portarà, i no passarà res, a l'inrevés descobrirem un format que segur també serà molt gratificant, però de donar-se el cas que aquest reinici sigui de veritat competent, de ser un bon punt de partida l'objectiu d'unes properes 24H SOLO ja està concretat, lloc, i data, fet que ajuda i molt a ser amb els Dracs, hem triat les més guapes per extremes a nivell de clima, glaçarà, plourà, segurament també neverà, i en últim terme el Sol tindrà possiblement el seu breu moment de protagonisme, en tot cas aquestes són les conditions que ens motiven avui, segur que influenciats per les característiques climàtiques que presenta el tercer Mirador, contrastant a l'extrem contrari de les del primer que continuament ens recorda que hi ha climes diferents, i tant, i que genets i Dracs podem gaudir-los tots quasi sempre  )

Gorewear ))


Preciós el concepte, fer, ser-hi sense comptar mai per ells, sense cap possibilitat de posar-nos en risc, doncs ells no ens veuen i de coincidir nosaltres tenim els Destructor per evitar les conseqüències de les coincidències amb ells, un absolut privilegi ser-hi, de ser protegits pels Destructors, i de fer-ho sempre sense resultats, això sí, sempre brillant. I el propòsit és tornar a rodar dins d’una aventura SOLO amb un únic objectiu, fer-ho amb solvència, de concretar objectivament que aquesta darrera l’hem assolit, aleshores sí entrarem a un SOLO, i de ser aquest, el nou Vell Continent no en serà el destí, caldrà anar una mica més lluny, doncs de poder arribar a aquest punt òptim per ser dins d’unes 24H ho volem fer a un escenari el més exigent possible, i fora de Portugal, i extingides ara per ara les de Finale, haurem de proposar un destí que no ens  motiva molt no, si no que ens il.lusiona tant que seguidament ja penso en el Vol d’avui sota la pluja constant que tenim, millor fer-ho en aquestes condicions doncs així ja ens anem aclimatant pel proper SOLO, mtb, mtb, mtb

El motiu doncs, el combustible que ens mou no poden ser de millor qualitat, així que com els Gegants que disposen d'una energia infinita, nosaltres tenim el petit privilegi de comprendre de la seva existència i aquesta entesa és un dels motors que fa que nosaltres rodem en el format que ho fem, per aquest motiu també nosaltres hi som, entre Falgueres, amb la seva Poció Màgica, i em ve el cap si ells també la tenen, segur, segur, seria impossible obtenir tanta energia sense disposar  de la Poció Màgica de les Falgueres. 

Mirarem de tornar a rodar dins d’un SOLO. 

MTB, MTB, MTB. 

dimarts, de maig 16, 2023

Gran Drac, intens )

La 20 aturat, sense Vols, la sessió d'una hora per mirar d'aprendre a respirar m’ha deixat ara per ara aturat, molt fatigat, molt, amb necessitat inmediata de descansar, però curiós en aquesta ocasió sense dolor, sense molèsties de cap tipus, per aquest motiu seguiré aquesta nova via, i així divendres tindrem una segona sessió. L’objectiu és millorar l’estat físic a sobre del Drac, en el sentit de millorar la qualitat mentre estem dins d’un SOLO, sense fer una preparació com la portada a terme el 2017 i el 2018, mirant d’evitar la carga i la intensitat d’una preparació indor específica, millor dit sense cap d’elles dues, qualitat doncs referida a un concepte elàstic, a millorar el to seria potser més encertat, segurament. Fa ja tres anys ben bons que requereixo d’iniciar un treball com aquest, germà proper si més no, altra cosa és encertar-la, el què vull, i decidir la via per poder anar-hi són dos aspectes que sense coincidir quasi mai, o mai, et porten a llocs interessants, també desconcertants, a destins d’un bon to, i tant, també sorprenents certament que sí, que per diferents em comporta d’un cop a destí o propers a ell, perquè per nous costen d’identificar, de mirar de comprendre a on he arribat, o a on crec que estic anant,  sense ser una prioritat doncs amb una nova música mentre sigui càlida quina sigui no té per a mi massa sentit pensar-hi, o sí i jo no li veig que podria venir a ser una mica el mateix, mentre aquesta sigui fantàstica ))

Pearl Izumi )

Mentre no hi ha Vols, els Santuaris sembla que seguiran on son, i per tant no hi ha pressa, sé que tot just som dimarts, però dono la setmana de Vols per feniquitada, i perquè no també la 21, i la 22, perquè sé també que quan obro els ulls a les quatre tocades del matí per iniciar un Vol entre les Fades de la Foscor ho faig sense haver de pensar, i on sense arribar a les cinc el Vol ja és una realitat,  i a tocar de les set ja és un fet, passa al primer i passa també al tercer Mirador, vull dir que el to dels Vols és d'un sol color, el de la foscor, el de compartir-la, el de ser dins de la llum, de gaudir-la sempre, o quasi, així ara doncs no és una setmana de Vols, la calma ara, després de les tempestes, mai millor dit, per d'aquí a unes hores, uns dies, o setmanes, espero que no mesos, tornar encara amb més força, i tant.

Sense Vols dos Grans Vols han sigut protagonistes, de fet tres, un de dur per exigent amb el més esportiu, que literalment ens va esmicolar, OMG, i dos darrers a on l'experiència amb aquest més esportiu encara ara passades les hores els mots no volen sortir per ser compartits, per sensacionals, per impresionants, a on es resisteixen a exposar-se, no per res sí per prudència, sense entendre sobre què, i un tercer Gran Vol, segon dels dos darrers, on uns minuts després entrant a la Collada m'han deixat clar que tornava tot seguit, sempre dins d'un Mode 4, dins d'un atordiment de cap extrany que m'ha proposat de cop de desfer el camí cap el tercer Mirador, una sensació de pressió dins del casc em feia dificultós entendre el moment, fins i tot he arribat a pensar que el casc era una talla massa petita, que no és el cas.

Volia incialment anar a fer un cafè a tocar d'Arenys, ja no vull ni pensar si hagués mirat de fer un Principat, el fet és que avui no era el dia, en una altra jornada l'aturada del migidia hauria sigut la porta d'entrada, avui no. Una anada difícil, per diferent, pletòrica per les característiques extremes d'aquest Gran Drac de dues rodes on tot i un programa ultra prudent, un Mode 4 és per pluja, cal veure que mana l'electrònica, així el cervell de l'IMU decideix com serà, no el genet, aleshores en mode pluja en sec tot sembla que hauria de ser moderat i pausat, i jo contràriament experimentava avui unes sensacions com d'estar veient massa de prop l'erupció d'un volcà, com de ser-hi a dins sense cremar-me, en tot cas un lleuger soroll dens i no és metafòric, dins del meu cap s'ha fet present fins ben després de deixar el Gran Drac a punt pel descans ja un cop arribat al Mirador, tasca que ja us vaig comentar que requereix de més dedicació en temps que no pas el que dura el Gran Vol, molt laboriós entre deixar a punt l'Armadura de Gala, i avui des de l'arribada del Gran Drac de dues rodes he netejat per primer cop tot el frontal utilitzant aigua calenta, i he de dir que el resultat ha sigut molt satisfactori doncs per primera vegada he deixat el radiador com nou, sense ni un sol insecte, en cinc mesos ha sigut la primera vegada que procedeixo a treballar la neteja d'aquest component, i la primera vegada també que utilitzo l'aigua, així que aquest sistema de l'aigua calenta el repetiré, curiós perquè els Dracs no requereixen d'aquesta extrema dedicació, sí si ho miro en conjunt, a la distància, doncs son també eines molt precises, per tant que han d’estar sempre perfectament a punt si vols gaudir amb ells, però per l'experiència segurament funciono amb el pilot automàtic, i  em funciona prou bé, i amb el Gran Drac, amb els dos no es donen aquestes circumstàncies, ja vindran, segur, segur, ha de passar temps. Un cop acabades les tasques de neteja, mantenidor en marxa i a reposar tot seguit, a on  crec recordar que tot plegat ha requerit entre netejar l'equipament i el Gran Drac de quasi dues hores de dedicació, i encara més de concentració, renoi, renoi, renoi, segur que si ho optimitzo ho puc deixar en una, però ara mateix no, i no he fet frens perquè em cal d'un terra que recepcioni bé els residus d'aquesta operació, i tampoc no els faig abans de sortir perquè els primers minuts no vull sortir curt de frenada, sí que per força ho he de fer amb les gomes per uns S22 que requereixen de ser molt prudent els primers quilòmetres perquè tinguin temps d'agafar temperatura, poc a poc, poc a poc, no seria prudent sortir curt de  frens i amb pneumàtics freds, seguir sempre aquests passos també em protegeix d'un inici de Gran Vol explosiu, em passa el mateix amb el Gran Drac més esportiu on requereix de donar temps a la caixa de de canvis a agafar temperatura, i on abans encara hi ha un indicador blau cel que cal que s'apagui abans de poder començar el primer metre del Gran Vol, procés que ajuda i molt a serenar els ànims, els nervis dels minuts previs el Gran Vol, espero sempre 5 Km. a rodar a règim, per progressivament anar incrementant el ritme, i tant! )

Ara penso en com hauria sigut arribar a Arenys i fer el cafè, però és que del punt on  jo ja no podia més avui a on volia anar a prendre el cafè a Arenys, ara aquest vespre veig força lluny de poder portar-ho a terme, segur que és per aquesta lleugera sensació de fatiga que tinc des de la 19, i no passa res, en cap cas, en cap cas. Ja ho tornaré a intentar, gaudir del cafè pausadament ha de disposar de la seva càlida oportunitat, i de ser, jo tindré el meu moment, de fet puc dir tindrem el nostre moment, doncs quan parlem de Grans Dracs de dues rodes hi ha la possibilitat d’entrar a un moment, a un estadi màgic entre el genet i el Gran Drac, i és interessant perquè aquest es produeix un cop estàs fent el cafè, també he de dir que això em passa molt poques vegades, la meva primera i penúltima experiència d’aquest preciós estadi data dels 80 el ben mig de la carretera que passa, podria dir voreja els Monegros que no ho deu ser, si no com ho recordo jo avui, i a on una aturada a fer un cafè va ser un instant màgic, del que avui en torno a gaudir, i que es va repetir fent un cafè a l’Avet Blau a Santa Fe del Montseny a una breu aturada fent un test amb un Gran Drac  a on vaig iniciar el Gran Vol a tocar del migdia i el vaig finalitzar a tocar de les set de la tarda, venint de mesos fent tests amb diferents Grans Dracs, i on tots i cada un d’ells els vaig tornar passats uns primers minuts. Aquest moment màgic em ve després d’aquest instant perquè l’experiència de la comunió entre pilot i Gran Drac en el meu cas ve per l’extrema comunicació entre el primer quan el segon transmet  constantment el punt de contacte del pneumàtic davanter en contacte amb el terra just als palmells de les dues mans del pilot, metre darrera metre, aquest instant és per a mi una experiència única que va deslligada del factor velocitat, i ve definit per una integració entre Gran Drac i genet, entre terra i palmells, podria dir que amb els Dracs el mot que el descriu és el del flow, gràcies Bec, i coincideix tambè que la velocitat no condiciona aquest estat, sí que en el meu cas es diferencia entre Grans Dracs i Dracs perquè a mi aquest màgic moment amb el primer ve fent el cafè rememorant aquesta instant de comunicació, del tacte precís terra-S22-palmells, i amb el segon molt més complert de la percepció gaudint de ser entre el moviment de les ales del meu Drac mentre estem dins del Vol, amb el Gran Drac de dues rodes mentre gaudeixo d’un bon cafè poder disposar de la visió de fons d'aquest ho arrodoneix definitivament, ha d’haver-hi també un cert silenci, crec, ajuda a aquest la presència de pocs humans o en el seu defecte de ser que els pugui filtrar, aleshores podria repetir-se, podria donar-se un altre cop aquest màgic instant on fins avui únicament n’he tingut dos, el segon i darrer el nou de juny del 2022.


Ara els dos Grans Dracs es fan companyia protegint un dels Dracs d'acer, l'únic que reposa entre GransDracs, perquè els altres quatre descansen dins del Mirador, dos, els dels SOLO protegits sempre pels Destructors, sempre, i els Dracs nous pendents també ho fant propers aquest Drac solitari d’acer, és a dir també estan quasi de costat entre Grans Dracs, de mentre la Transportadora controla tot el perímetre, com sempre, com sempre. He cercat un nou espai de descans per la VW, veurem, veurem, doncs no vull que aquest estiu ni el proper hivern la/el castiguin, els ha patit sempre sense lamentacions, no ho demana, però crec que ja no ha de seguir en aquesta posició i quedar ara per ara protegida de les diferents temperatures extremes. 


No he anat bé fent referència a l'equipament de pell de cangur, sí de la cintura, no de la zona de l'esquena, renoi, quina incomoditat, deu ser la setmana, segur, i que aquestes dates la cintura quedi oblidada ja és un pas de gegant, però i es repeteix la situació posar-me dret i tornar a seure es fa un trànsit quasi impossible, per una sensació de feblesa del tronc inferior fet que em diu que no estic recuperat, però sí per la manca de molèsties de la zona de la cadera que fa que pensi que podria ser aquest el camí per aconseguir una complerta recuperació. 

Ara caldrà descansar, no em costarà res, porto una setmana baixant pulsació, i en progresió en quan a hores dormides, que bé, que bé, que bé ))

dimecres, de maig 10, 2023

Tempestes, les naturals )

Les de les darreres dues setmanes, concretament dels d’aquests dos diumenges passats, on hem perseguit assolir en diferents fases primer, per posteriorment un cop portats a terme aquests primers trams, mirar de fer  la ruta complerta a un sol dia  de tots dos Santuaris, de donar-se les circumstàncies.  Estem doncs ara tot just restrejant les rutes fins les bases dels dos Santuaris, ja hem fet les dues bases en dos diumenges, i a les dues aventures, una un cop arribats al primer peu fent un tram d'enllaç entre pistes, i a la segona ja propers del tercer Mirador tornant d'aquesta base del segon Santuari, dues precioses tempestes ens han rebut els dos dies amb un gran festival, amb els seus extraordinaris a l'hora que atordidors trons i les seves breus però intenses pluges, que no llamps tot i ser-hi doncs d'aquest darrers no en vàrem veure ni un, a tots dos dies mateixos ruixats, el primer ens va agafar de valent, breuement però amb quina força, Sol, vent, pluja i pedregada, aquesta darrera en clau amiga per sort. 

Inici del Festival )

He de pensar que per coincidències i no com a advertència del què no hauria de ser, perquè el to va ser de super calidesa dins la mateixa tempesta, en tot cas el darrer rastreig,  aquesta aproximació d'ahir al segon Santuari no va ser massa positiva si fem referència a tipus de recorregut quan estàvem arribant a pocs quilòmetres del final de les zones planeres-baixada properes el què haurà de ser l’inici de l’escalada, per aquesta sensació precisament no gestionarem l’arribada al peu dels Santuari per la ruta d'ahir, haurem de cercar una alternativa més guapa, millor dit amb que sigui moderàdament guapa em donaria per satisfet, això sí té que ser  molt més càlida, i no parlo de ºC,  si no de l'entorn d'ahir que tornava a ser de percepció molt decrèpita, però molt, i segur que per portar a terme la ruta dels dos Santuaris no ens cal d'experimentar sensacions tan distants entre elles, ho suposo d'entrada perquè podria passar que un cop anem un altre cop el primer dels dos Santuaris visquéssim quelcom germà d'ahir, crec que no doncs un cop vàrem arribar a la base del primer ens va semblar prou atractiva, però la pluja intensa amb aquell Sol ens pot haver confós doncs dins d’una tempesta les percepcions que agafes del moment són molt diferents, així doncs d'entrada no ho descarto del tot. Curiós que fent ruta en aquesta segona soprtida cap el segon Santuari vàrem passar per carrers que ens recorden SC, el Baix Montseny, com el carrer de la Carretera Vella, o el carrer de Santa Fe )
Un altra factor indicatiu que hem de cercar una alternativa de pas per accedir a la ruta de pujada al Santuari és que un cop tornàvem de la base d’aquest direcció cap el tercer Mirador les sensacions van ser poc a poc però cada vegada una mica millors, tant que un cop propers el Mirador no hi vàrem anar directament, si no que durant una hora ben bona seguiríem ruta cap el primer Santuari de fa dos diumenges. Vull dir que si la música sona bé en aquest cas referida a les sensacions bones de la ruta per assolir a una sola jornada els dos Santuaris, nosaltres fem, però si aquesta música no té una mínima calidesa, aleshores no fem. 

Venia la tempesta.

Lake.

Lake no sé massa bé perquè van ser les protagonistes d'aquest darrer Vol, d’entrada van funcionar prou bé però comparativament amb les propostes dels darrers dies com Fury, C70, i S-Phyre les primeres tardaran a repetir aventura, a diferència de les esmentades si bé no transmeten tant he de dir que a mi el peu dret no em va demanar d’haver d’afluixar-les així que veuré en el meu cas si repetir a més aventures llargues, perquè aquesta incomoditat del peu dret de no ser present m’ajudaria però molt a unes ara mateix improbables o llunyanes properes 24H, dic això infuenciat per les sensacions d'aquesta darrera sortida. 

Les dues bikes molt bé, una sola incidència que va requerir de centrar una pinça PM devantera, i que va coincidir amb una segona incidència que no del Drac, com ho és la mort súbita del meu 520 un altre cop ara no sortint del Mirador si no al Km 8,5 tot just en els primers minuts de l'aventura. Res que Strava no recondueixi, i res que una clau Torx no corregeix en segons quan parlem de centrar un PM, i tant. Estic baixant un xic el par de tots els cargols que tenen contacte amb els components de  carboni, motiu aquesta acció que va provocar aquests  petits desajustaments que esmento del fre PM, l'objectiu de rebaixar aquest par és el d'alleugir les fatigues dels components, com forquilles, com guies de seient, com també de la brida de seient, tot i no ser aquesta motiu de contacte amb el carboni, sí la dels eixos de 15 mm. que també estic afluixant lleugerament, aquest darrer va desajustar la pinça PM de fre precisament, també estic afluixant els de 12mm del darrera en aquesta ocasió pel contacte entre alumini i titani )

Sobre equipaments fent referència a mitjons abandono la recerca ara per ara, ja hi tornaré, si en vull per córrer no específic de mtb  puc tenir mitjons mitjos, o sí en puc disposar d'específics pels Vols via uns Craft però avui per avui no són els que cerco, sí uns Gore, o uns Pearl Izumi, o uns Mavic, alts quasi tots però, aquests darrers ja els he fet venir quasi tots, els Pearl Izumi no perquè són alts i de Merino, no n'hi ha de mitjos, ni baixos, ni d’estiu, i no passa res. Els Gore i els Mavic, uns per alts, i els altres perquè porten un petit tret distintiu darrera, del color de la marca que a la foto ilustrativa de la pàgina no es veu, i un altre cop tampoc passa res.

Gore Alp-X yellow-green.

Fa uns minuts hem arribat d'un nou Vol, avui els primers minuts han sigut rars, he de pensar per la sortida d'ahir que sense ser excepcional en distàncies si parlem de SOLO sí que ho és per nosaltres actualment, estem a 1/3 d'on hem de ser per pensar a ser dins d’un SOLO,  prou bé, prou bé, per impossible i en una altra aportació ja ús exposaré el perquè no serà, o millor dit perquè ho veig així ara i no espero, d'aquí a uns mesos, en tot cas cal veure que l'evolució que tindrem si aconseguim mantenir una certa seqüència com la d'ara serà exponencial, vull dir ja hem passat dels quinze els trenta, d'aquests els cinquanta, els seixanta, i anar els vuitanta, cent, i d'aquí a cent cinquanta, i ja o bé per sota o bé per sobre dels dos-cents pot no haver-hi res, o molt, en tot cas a on som puc pensar que hi estem a tocar. Sense quasi beure, sense menjar, sense incidències ni coincidències, perquè el Vol ha sigut molt breu, de fet avui no era dia de sortir, el motiu del perquè hem sortit no el sé, ha sigut un automatisme, res més, i un cop a dins de l'aventura hem agafat una ruta básica, o quasi, per mirar de tornar al Mirador amb les millors sensacions, i a on a cada minut que sumàvem aquestes han millorat un xic, no fins a gaudir de les millors sensacions, en cap cas, però sí per pensar que hem fet bé de continuar la sortida després de les primeres sensacions rares. Les Ultimate, i les S-Phyre les protagonistes avui, les primeres per fer conjunt amb un pirata prim de Mavic i amb un mallot Gore, el meu preferit del color de la marca francesa, el motiu que m'inclina a tenir devoció pere aquest color a un mallot tampoc el sé, sí que és sens dubte el que m’ajuda durant unes dècimes de segon molt dies a ser dins del Vol. 

No estic fent venir el quart joc de S-Phyre per ser una versió 2023 i estic llegint crítiques negatives referides a que per una nova sola de goma que es desenganxa de nou en nou sembla que podria no ser una bona opció, les que disposem del 2021-22 la sola de goma no va enganxada a l’estructura de carboni sembla com termo soldada, i la crítica de Bikeradar del seu dia a les que portem n osaltres era únicament pel desgast d'aquesta sola passats els mesos amb un ús intens, res més, no ho sé però ara per ara la versió 2023 de S-Phyre em fa dubtar.

Abans de sortir, he cuidat les cadenes, que no les transmissions senceres, això ho deixo per una propera ocasió, també he netejat les pinces i ferodes amb un ruixat intens de contact cleaner, i finalment també he ruixat equivocàdament però decidit les dues bikes amb una lleugera aspersió d'aigua per retirar la sorreta del dia abans rodant els darrers quilòmetres sota la intensa pluja. 

Minuts sota la tempesta )

Ahir en arribar al Mirador les dues bikes van anar directament penjades al cavallet doble que presideix l’accés del Mirador, i van estar gotejant aigua durant la resta del vespre als peus dels dos Destructors, aquests no notaven res de res, doncs ells són part activa de l'explosió de les tempestes, ells tenen el seu origen en els imponents Pilars de Granit del primer Mirador, per aquest motiu poden reimpulsar sense quasi inmutar-se les enormes plantes dels peus dels Gegants quan coincideixen en el punt just del nostre pas, evitant així que hi quedem a sota totalment esclafats, així doncs com els hi ha ni de fer pessigolles que els Dracs desprenguin unes gotes d'aigua que sumen una petita bassa al terra de l'entrada del nou Mirador sota els peus dels dos imponents Destructors. 

Una curiosidad, ahir a la tarda-vespre vaig posar a carregar els dos 520. El de la Reina iniciant el Vol ahir un cop va avisar de bateria baixa durant els primers quilòmetres de la ruta, i marcant una sola ratlla d'autonomia va aguantar cinc hores de Vol, el meu indicant un 50% no en va aguantar nou, en tot cas avui quan tornava a muntar a tots dos Dracs els respectius 520, quan he baixat el meu Drac del cavallet hi havia els guants descansant des del darrer diluvi a sobre del manillar Moots, i també estaven totalment secs. El 520 ens aguanta, ens aguantava un SOLO sencer, parlo del 2018, avui tinc dubtes, crec que els nostres GPS estan com nosaltres ))

Entra el Sol pel finestral del Mirador, un canó de llum, i la visió del segon Santuari de fons ens indica que podríem ser els propers protagonistes dels seus senders, pensava ara si hi veurem Falgueres, i si n'hi ha si seran Màgiques o no, de ser-ho aleshores l'arribada i la posterior tornada serà un gaudir constant, doncs amb la seva Poció Màgica la fluidesa marcarà el retorn, i de no ser encara prendra tons de més intensitat, diferents cert, també alguns de certa dificultat, i tant, i tant.

Estic preparant l'espai pel banc mòbil de taller, i a l'hora en reorganitzar la posició de repòs del Gran Drac de dues rodes que sembla proposar que podria haver-hi un  Gran Vol, però no ho sé, ho penso i seguidament la determinació és de preparar el proper Vol, fet que marca cada segon, cada minut, de forma inconscient, deu ser normal, un final  de 2018 a on els pronòstics indicaven un tram de molta prosperitat, seguit d’un 2019 amb la manca de claror entre Vols però novedós a l’hora doncs sense Vols regulars l’horitzó va agafar un to molt diferent, el 2020-2021 un tram d’absolut descobriment, un 2022 de consolidació puntual de presa de decisions, aquests darrers quatre anys sempre amb un to molt i molt extrany, i novedós també doncs quasi tres  anys dins d’un marc coartiu en la mobilitat,  i aquesta darrera sense poder ser ens ha portat l’arribada de dos Miradors nous, doncs per totes aquestes circumstàncies que esmento un cop tens aquesta llum, d'aquesta potent intensitat, tot després agafa una percepció de nitidesa on la direcció a prendre és una via rapida que cal gaudir sense presses.

Demà en principi no tinc Vol, podria valorar però ser a  un retorn d’un primer trenc d'alba després de mesos, ho veurem passades les hores. Demà el Baix Montseny i propers també del segon Mirador seran el destí d'una jornada programada de fa setmanes, i estaria bé que a les prèvies un Vol breu entre les Fades de la Foscor en fos la primera referència de la jornada, ho escric i em venen el cap algunes de les imatges dels darrers dies molt abans del trenc d'alba.

MTB, MTB, MTB. 

diumenge, de maig 07, 2023

Fronteres, noves fronteres )

Velles fronteres hauria d'haver escrit, a on fa unes poques dècades que el Principat és lloc de destí, i de prudent inmediat retorn, i més ara que la Transportadora cedeix el pas a Grans Dracs d'un altre perfil, diria que seria encertat dir més agresius, fent referència a més baixos, no pas per res més, però en tot cas les fronteres són les mateixes, les que creuem vull dir. Estaria bé poder anar-hi amb la VW i els dos Dracs a dins, per fer-hi excursions, però certament que fins a data d'avui no s'han donat les circumstàncies, d'entrada crec que tenim el temps, poc a poc. Anar-hi sempre em motiva molt, no tant cercar ser-hi, persegueixo únicament fer el trajecte, gaudir del recorregut, no pas arribar a destí, que també i tant, però en menor grau que no pas el tram, l’anada cada vegada més llarga en temps, i ara pel fet de l’experiència de pilotar el Gran Drac més esportiu encara millor i de més llarga durada la tornada encara, aquesta darrera m’aporta memorables sensacions.  

Valor ))

No deixaré de banda que Valor en clau més negre a l’hivern  a ple centre del Principat servit ben calent també fa que l’experiència sigui, però el recorregut d’anada i de tornada jo diria ara des de la distància és el què més m’atrau, ja no vull ni pensar quan l’aventura sigui amb el Gran Drac de dues rodes, on crec que hauré de pernoctar a destí, si més no en les primeres incursions, o no em caldrà i anar i tornar ho podré fer tot en una mateixa jornada. Les fronteres ara però, motivat per l'aventura de descobrir l'entorn del nou Mirador comporta de ser a dalt dels Dracs un altre cop, i aquest privilegi segurament limitarà com ja ho està fent fer masses coses més, o de fer-les serà més intermitentment, segur, segur, i més si podem fer els Vols a tota una jornada, com sembla que és cap a on estem anant, la ruta dels Santuaris sembla que està centrant la nostra mirada, i si fos la nostra i prou, però els dos Dracs somriuen ara sí ara també i aquest tret no el recordava des de la Ruta de les Sogres, fet que m'indica que sense ser ara per ara, tot i així anem prou ben encarats, i tant, i tant. Els dos Dracs de cursa no reposen amb la mirada a l'horitzó que permet gaudir d'un dels dos Santurais des de la sala més gran del Mirador, si no que ho fan des de la la porta de sortida d'aquest, convidant a Vols fàcils els dos genets tot seguit, amb les seqüències actuals, que bé, que bé, que bé, a cada cantó de la porta de sortida hi ha un Destructor, a punt sempre a punt. Vull dir que la visita, els Grans Vols en direcció a les diferents fronteres del Principat no es veuran afavorides ara per ara amb l'increment actual dels Vols de Drac, fet que està més que bé també. Lluny queden ara les constants anades a Andorra, amb les llargues caminades per l'eix del seu centre comercial,  doncs ni un sol dia hem fet res més, fora de a ple estiu del 2020-2021 per l'extrema calor, posar peu baixant del Gran Drac i decidir tot seguit desfer el camí cap el primer Mirador, o el segon,  segons el tram horari, aquesta va ser una situació que encara ara em costa de gestionar, però també ho és que la combinació d'un Sol extrem i les caminades no està siguent el meu entorn preferit per gaudir, altra cosa si estem a dalt dels Dracs. Perquè avui no ho sé, però quan era, l'experiencia que en tinc avui passats els anys és d'emoció intensa, mtb, mtb, mtb. Si hi ha Vols, disminueix exponencialment la freqüència dels Grans Vols, i no directament, un Vol no resta un Gran Vol, en resta deu, perquè com més hores a dalt del Drac, més ganes de tornar a ser-hi, i com més hores fem dins dels Vols, més descans requerim per tornar a ser-hi, perquè si surto més d’una hora i mitja en bike disminueix en uns punts les ganes de fer aquell mateix dia un Gran Vol, i si estic quatre o cinc hores a dalt del Drac directament ja queda descartat sortir amb cap dels Grans Dracs. Aquesta matinada, a les dues mentre posava a punt el Gran Drac de dues rodes, no pensava que si no decansava no podria sortir amb ell, únicament em venia el cap que amb qui no podria sortir si estic fatigat és amb el Drac, i de fet ara passades les hores tots els preparatius són per inciar el Vol, no un Gran Vol, està però per veure si consolidem, perquè el pronòstic per aquest migdia és de risc de tempesta, no era el cas d'ahir. 

Una setmana l'anterior la 17 que no s'està replicant a la 18, però no passa res, anem dins d'un 4/6, prou bé, demà veurem si anem a un 5/7, no ho sé, dos dies de repòs, dimecres i divendres crec recordar, per una lleugera pesadesa, quasi que ni densa en si mateixa, o sí, i és a on som, i tant, i tant. Una setmana a on fa unes hores rondàvem els 30ºC a tocar de les dues el ben mig del Vol, equipats quasi 100% d'estiu, no del tot per uns pirates prims,  la resta de cap a peus d’estiu, i a on avui les Fury han sigut excepcionalment les protagonistes meves del Vol, en aquesta ocasió no les S-Phyre que han sortit sempre excepte avui que no. He de dir que les d’avui, les Fury i les C70 no van bé no, si no que van molt i molt bé. La resta de l'equipament, comentar que avui i és el segon dia des del juny del 2022 que surto amb un culot curt d’estiu Pearl Izumi, en aquesta ocasió un Elite i no un PRO, i el mateix que les Fury i les C70, crec recordar, també impecable, de 10/10. També esmentar que estem sortint amb els vells mitjons Mavic i Pearl Izumi baixos, i els nous una mica més alts no estan sortint tant com pensava, podria ser per la calor sobtada, així deixarem passar dies i a veure cap a on anem. En tot cas amb totes elles, tant amb les Fury com amb les S-Phyre durant el temps que duri el Vol, una hora tocada dues hores, tres, quatre o cinc, sempre a diferents moments requereixo d’afluixar les tanques poc a poc, de dos clics en dos clics o de dos punts en dos punts respectivament, molt, sobretot la del peu dret, curiós, és un procediment que va de fluix a molt fluix, fins el punt que no podria caminar perquè el taló em sortiria, ara no és un inconvenient perquè estem únicament acaronant lleugerement les ales dels dos Dracs, altra cosa serà quan deixem aquest tram tan dolç, i toqui posar peu a terra durant hores, arribats aquest punt les Privateer i Manta podrien tornar a jugar un paper determinant, i tant.

Les bikes, la meva presenta un soroll a les pujades, o bé de BB, o bé de la boixa-radis del darrera, no ho sé, m'hi he de posar, també he de posar ferodes nous, els dos. Aprofitaré per fer revisió complerta dels dos Dracs. Us havia esmentat que requeriria de fer venir discs nous de fre del model actual de XTR, el fet és que en aquest darrer inventari han aparagut unes quantes unitats noves d’aquest vell element en la versió XTR del 2018, que bé, així que no em caldrà reposar-los inmediatament, una tasca menys a portar a terme i a haver de controlar-la. 

Així aquesta setmana he portat al tercer Mirador  dues caixes de pneumàtics més, la majoria per estrenar i que no recordava per diferents motius que disposàvem, més Miradors implica d'haver de cedir i acceptar certes mancances, una és aquesta, la de puntualment no tenir clar on estem en referència a consumibles de bikes, o a equipaments, o a components, i tant. En tot cas ara encara disposo de més unitas de pneumàtics de 26", de 650b, i de 29", ja anàvem bé en aquest punt, ara encara anem millor. També he fet venir la forquilla Vicious rígida, no sé massa bé per quin motiu, i he aprofitat per fer venir caixes amb elements de desgast que ja tampoc tenia present que disposava, que bé, és que la llista de preparatius de FW 2018 va ser molt i molt llarga, menys però que l’aturada de Vols 2019-2022, hi ha grups que des de la tornada de FW 2018 que no revisava ))

Us comentava la pensada de les llandes Enve, ara també li dono voltes a si fer venir dos quadres nous, si de titani, o d'acer, crec que em decantaria per aquest  darrer material, però com amb les Enve, una pensada que hi és ara per ara i prou, veurem. En tot cas les marques que tinc presents condicionaria i molt les properes aportacions durant mesos, perquè algunes tenen un termini d'entrega de quasi tres anys, per aquest motiu crec que podria fer l'encàrrec i deixar passar el temps, i per aquestes previsions de terminis segurament quan ja estiguin fabricats quasi que no recordarem que les teníem demanades, una Groovy em pesa pels seus manillars, ara no recordo si hi havia una limitació, o ara pots demanar-los sense haver de comprar un quadre, en tot cas  jo voldria els dos, és a dir quadres i manillars. Una altra marca Vicious Cycles, d’aquesta voldria de ser quadres i forquilles, aquestes darreres amb les JJ són de les mès reputades del planeta, ara Vicious no sé si ha evolucionat i està mutant cap a Metal Guru, no ho tinc clar, una mica la mateixa maduració generacional d’Eriksen i Bingham. Un altre marca que tinc present aquests dies és Engin, la marca de Philadelphia m'agrada molt, i molt. Però en tot cas un altre cop cal deixar-ho reposar perquè a on som ara, de ple dins dels Vols tot està caminant prou bé, per tant cal valorar la possibilitat sí, però també la situació guapa actual on som. Noves bikes té un risc, com ho és que requeririen d’un volum d’hores ingent de dedicació per tenir-les a punt i em ve el cap la construcció de les actuals, de les noves que tinc pendents i un sol mot em ve, UF )

Sobre Grans Dracs, tot segueix el seu mateix punt, i diria que aquesta setmana,  avui mateix estic marcant un zero si fem referència a Grans Vols, no si fem referència a pensades, a recerques de configuracions com poden ser les de motor central, en aquest cas però són lectures, moltes lectures, accentuades lentament des del 2019 i fins avui. 

Ja ha arribat el moble pels accessoris dels equipaments dels genets, i ja està fent el seu servei, de 10/10.  A partir d’aquí esperaré unes hores, uns dies, unes setmanes o si cal una mica més, o molt més per fer venir la resta del mobiliari que vull per facilitar posar-nos les armadures de gala, de totes, a on tinc una super pensada que em ronda de fa uns quants anys, i que ha madurat fins a on sóc avui. 

Aquesta idea es va veure reforçada a un curs de conducció que vaig fer aquest febrer, curiós  perquè vaig utilitzar aquest espai jo sol, i mentre jo estava seleccionant aquest mobiliari el fet de coincidir a un lloc que ja el tenen no ho vaig relacionar, i mira que fins i tot el fabricant sembla ser el mateix, crec ara que el motiu és perquè l’emoció del moment, pel curs en si mateix, pel lloc, Honda, tot plegat em tenia totalment bocabadat. El punt és que com més facilito les eines per ser a dalt dels Dracs, com més eines hi poso més Vols fem, pot no ser aquest el motiu, pot ser una coincidència i prou, no és important, però sí ho és el seguir aquest fil conductor encara que sigui erroni, i tant. 

Hi ha dies per tot, molts, no hi seran sempre, i tant que no, això no comporta, no hauria de portar a precipitacions, de no voler-les, i de poder ser ni així, per mirar de mantenir la moderació, per respectar ser propers aquesta, aspirar a ser-hi. 

Falgueres Magiques ))

La, una de les novetats més desitjades per mi és l'arribada fa uns dies de les Falgueres Màgiques al tercer Mirador, sense paraules, OMG. On gràcies aquestes avui perseguir nous senders, nous accessos propers al tercer Mirador ha sigut una constant, dins d'un Vol breu de dues hores, i la Poció Màgica fa que el flow sigui una característica permanent del Vol, i on el tram fa un gran salt en quan a nivell d'exigència del Vol, doncs res puja, res baixa, tot és fa, normal ara sí estem integrats amb els Dracs, sense notar diferències, estiguin les ales obertes planejant o ben plegades en un sever picat, o a l'inrevés, doncs entre Falgueres Màgiques no hi ha obstacles que portin a terme la seva funció, sembla senzill, ho és, sempre però amb la condició de ser ara sí ara també remant a galeres, si no, cal ser prudents perquè seria una més que probable severa confusió, vull dir la conseqüència de prescindir d'aquesta condició que donaria per una arribada a destí que podria definir prudentment de com a tristement coneguda i sempre curiosa que des del 2019 no aconseguim deixar-la prou lluny, prou a una moderada i prudent distància, renoi, renoi, renoi, sembla com una cursa ja no de 24H si no de vida, a on compartir els modes de les Màquines de Prosperitat implica directament d’un procés d’aproximació d’agents poc prospers i molt determinats a seguir sen-t’ho, segur que la llum intensa del tercer Mirador fa un contrast amb la més vella del primer, i aquest contrast podria generar-me una certa confusió, podria ser, el fet però m’indica que cal seguir remant sense reposicionar la ruta, hi ha quasi tres-cents anys de diferència entre els dos Miradors, 1736-2022 així que és normal aquest efecte oi?

Sense coincidències avui, zero, per la zona feréstega per on anàvem, he de pensar. per beure 300 ml. d'aigua, menjar zero, i aquest punt arriba al seu final, perquè venen provisions per les llargues rutes que ens esperen, i està siguent laboriós perquè el 2017-2018 vàrem evolucionar el model, i ara si bé les propostes són les mateixes el format de presentació dels proveïdors del mateixos productes és diferent, nou, i ens costa seleccionar el què necessitem, poc a poc. En tot cas és una molt bona noticia està fent aquest treball, vol dir que venen grans aventures, si tot segueix com ara, i si no fins on hem arribat a data d'avui a aquest darrer any ja és en si mateix sensacional, i sempre amb una característica, el poc a poc, i així sembla que seguirem, si més no la determinació marcarà el tram, o la moderació d'aquesta seria més prudent.

He inventariat les eines noves que disposo dels Grans Dracs, i he demanat ajuda un altre cop per fer venir les que em falten, que no entenc com puc pensar que les tinc quasi totes, en tot cas no és el meu criteri, si no el de l’especialista, també he de decidir quin ha de ser el banc de taller mòbil, amb rodes vull dir, però les marques i els models exactes que he de demanar requereix de la inestimable ajuda del coprotagonista del projecte que havia de ser el Club d'Arenys ))

No tenia previst fer venir nous mallots, ni culots, de moment tampoc, però a un entorn tan idèntic i tan apagat món del gravel li podria anar bé una mica d'aportació de color intens o de contrast, no per res, però sí per enriquir un xic l'horitzó biker,  s'ho val, a un moment que coincideix el nou Mirador que l'estació ens convida a portar-ho a terme, dins d'una explosió de vida a nosaltres ens agrada poder aportar-hi en aquest cas encara que sigui un xic de color inapreciable, una mica i prou  d’aquest,  dins d'una explosió com la que estem vivint a aquest nou Mirador, perquè a aquest tercer per ser a pagès a diferència del primer, 1000% residencial, i encara més del segon per ser urbà, sembla que la creació de vida per la seva impresionant magnitut a aquesta nova estació no té límits. Avui mirant per les finestres del Mirador l’aire coincidia en parts amb les ingents partícules de vegetació, i a aquest nou Mirador he descobert que també amb el nombre d’insectes, on dins del Vol d’avui havies de respirar acceptant aspirar-los ara sí ara també, increible perquè no sabia de l’existència d’aquest ambient d’extrema densitat d’insectes, OMG, però com us exposava la realitat és aquesta, ara en aquest cas inversa perquè aquesta darrera la de milions de noves vides flotant en l’aire és simptomatologia extrema de prosperitat, mentre hi érem fa unes hores, mentre els respiràvem-aspiràvem la pensada en veu alta ha sigut, així ens preparem per Tassie. El 2013 vaig competir amb un biker que venia de Tasmània, i renoi com hi anava!!!

Aquesta matinada encara estava retirant els insectes del Gran Drac de dues rodes, ja ho havia fet tot seguit vaig arribar del darrer Gran Vol, sempre ho faig seguidament un cop refredat el conjunt tot i que radiador frontal i motor no els hi aplico aquest procediment fins que no disposi dels útils específics, i sempre  ho faig ja un cop dins del Mirador, però és que és una tasca infinita, interminable, a on avui m’he adonat que hi dedico més temps a mirar de retirar-los que no pas el temps que hi estic mirant de pilotar-la, i no és metafòric )

MTB, MTB, MTB.