Velles fronteres hauria d'haver escrit, a on fa unes poques dècades que el Principat és lloc de destí, i de prudent inmediat retorn, i més ara que la Transportadora cedeix el pas a Grans Dracs d'un altre perfil, diria que seria encertat dir més agresius, fent referència a més baixos, no pas per res més, però en tot cas les fronteres són les mateixes, les que creuem vull dir. Estaria bé poder anar-hi amb la VW i els dos Dracs a dins, per fer-hi excursions, però certament que fins a data d'avui no s'han donat les circumstàncies, d'entrada crec que tenim el temps, poc a poc. Anar-hi sempre em motiva molt, no tant cercar ser-hi, persegueixo únicament fer el trajecte, gaudir del recorregut, no pas arribar a destí, que també i tant, però en menor grau que no pas el tram, l’anada cada vegada més llarga en temps, i ara pel fet de l’experiència de pilotar el Gran Drac més esportiu encara millor i de més llarga durada la tornada encara, aquesta darrera m’aporta memorables sensacions.
Valor )) |
No deixaré de banda que Valor en clau més negre a l’hivern a ple centre del Principat servit ben calent també fa que l’experiència sigui, però el recorregut d’anada i de tornada jo diria ara des de la distància és el què més m’atrau, ja no vull ni pensar quan l’aventura sigui amb el Gran Drac de dues rodes, on crec que hauré de pernoctar a destí, si més no en les primeres incursions, o no em caldrà i anar i tornar ho podré fer tot en una mateixa jornada. Les fronteres ara però, motivat per l'aventura de descobrir l'entorn del nou Mirador comporta de ser a dalt dels Dracs un altre cop, i aquest privilegi segurament limitarà com ja ho està fent fer masses coses més, o de fer-les serà més intermitentment, segur, segur, i més si podem fer els Vols a tota una jornada, com sembla que és cap a on estem anant, la ruta dels Santuaris sembla que està centrant la nostra mirada, i si fos la nostra i prou, però els dos Dracs somriuen ara sí ara també i aquest tret no el recordava des de la Ruta de les Sogres, fet que m'indica que sense ser ara per ara, tot i així anem prou ben encarats, i tant, i tant. Els dos Dracs de cursa no reposen amb la mirada a l'horitzó que permet gaudir d'un dels dos Santurais des de la sala més gran del Mirador, si no que ho fan des de la la porta de sortida d'aquest, convidant a Vols fàcils els dos genets tot seguit, amb les seqüències actuals, que bé, que bé, que bé, a cada cantó de la porta de sortida hi ha un Destructor, a punt sempre a punt. Vull dir que la visita, els Grans Vols en direcció a les diferents fronteres del Principat no es veuran afavorides ara per ara amb l'increment actual dels Vols de Drac, fet que està més que bé també. Lluny queden ara les constants anades a Andorra, amb les llargues caminades per l'eix del seu centre comercial, doncs ni un sol dia hem fet res més, fora de a ple estiu del 2020-2021 per l'extrema calor, posar peu baixant del Gran Drac i decidir tot seguit desfer el camí cap el primer Mirador, o el segon, segons el tram horari, aquesta va ser una situació que encara ara em costa de gestionar, però també ho és que la combinació d'un Sol extrem i les caminades no està siguent el meu entorn preferit per gaudir, altra cosa si estem a dalt dels Dracs. Perquè avui no ho sé, però quan era, l'experiencia que en tinc avui passats els anys és d'emoció intensa, mtb, mtb, mtb. Si hi ha Vols, disminueix exponencialment la freqüència dels Grans Vols, i no directament, un Vol no resta un Gran Vol, en resta deu, perquè com més hores a dalt del Drac, més ganes de tornar a ser-hi, i com més hores fem dins dels Vols, més descans requerim per tornar a ser-hi, perquè si surto més d’una hora i mitja en bike disminueix en uns punts les ganes de fer aquell mateix dia un Gran Vol, i si estic quatre o cinc hores a dalt del Drac directament ja queda descartat sortir amb cap dels Grans Dracs. Aquesta matinada, a les dues mentre posava a punt el Gran Drac de dues rodes, no pensava que si no decansava no podria sortir amb ell, únicament em venia el cap que amb qui no podria sortir si estic fatigat és amb el Drac, i de fet ara passades les hores tots els preparatius són per inciar el Vol, no un Gran Vol, està però per veure si consolidem, perquè el pronòstic per aquest migdia és de risc de tempesta, no era el cas d'ahir.
Una setmana l'anterior la 17 que no s'està replicant a la 18, però no passa res, anem dins d'un 4/6, prou bé, demà veurem si anem a un 5/7, no ho sé, dos dies de repòs, dimecres i divendres crec recordar, per una lleugera pesadesa, quasi que ni densa en si mateixa, o sí, i és a on som, i tant, i tant. Una setmana a on fa unes hores rondàvem els 30ºC a tocar de les dues el ben mig del Vol, equipats quasi 100% d'estiu, no del tot per uns pirates prims, la resta de cap a peus d’estiu, i a on avui les Fury han sigut excepcionalment les protagonistes meves del Vol, en aquesta ocasió no les S-Phyre que han sortit sempre excepte avui que no. He de dir que les d’avui, les Fury i les C70 no van bé no, si no que van molt i molt bé. La resta de l'equipament, comentar que avui i és el segon dia des del juny del 2022 que surto amb un culot curt d’estiu Pearl Izumi, en aquesta ocasió un Elite i no un PRO, i el mateix que les Fury i les C70, crec recordar, també impecable, de 10/10. També esmentar que estem sortint amb els vells mitjons Mavic i Pearl Izumi baixos, i els nous una mica més alts no estan sortint tant com pensava, podria ser per la calor sobtada, així deixarem passar dies i a veure cap a on anem. En tot cas amb totes elles, tant amb les Fury com amb les S-Phyre durant el temps que duri el Vol, una hora tocada dues hores, tres, quatre o cinc, sempre a diferents moments requereixo d’afluixar les tanques poc a poc, de dos clics en dos clics o de dos punts en dos punts respectivament, molt, sobretot la del peu dret, curiós, és un procediment que va de fluix a molt fluix, fins el punt que no podria caminar perquè el taló em sortiria, ara no és un inconvenient perquè estem únicament acaronant lleugerement les ales dels dos Dracs, altra cosa serà quan deixem aquest tram tan dolç, i toqui posar peu a terra durant hores, arribats aquest punt les Privateer i Manta podrien tornar a jugar un paper determinant, i tant.
Les bikes, la meva presenta un soroll a les pujades, o bé de BB, o bé de la boixa-radis del darrera, no ho sé, m'hi he de posar, també he de posar ferodes nous, els dos. Aprofitaré per fer revisió complerta dels dos Dracs. Us havia esmentat que requeriria de fer venir discs nous de fre del model actual de XTR, el fet és que en aquest darrer inventari han aparagut unes quantes unitats noves d’aquest vell element en la versió XTR del 2018, que bé, així que no em caldrà reposar-los inmediatament, una tasca menys a portar a terme i a haver de controlar-la.
Així aquesta setmana he portat al tercer Mirador dues caixes de pneumàtics més, la majoria per estrenar i que no recordava per diferents motius que disposàvem, més Miradors implica d'haver de cedir i acceptar certes mancances, una és aquesta, la de puntualment no tenir clar on estem en referència a consumibles de bikes, o a equipaments, o a components, i tant. En tot cas ara encara disposo de més unitas de pneumàtics de 26", de 650b, i de 29", ja anàvem bé en aquest punt, ara encara anem millor. També he fet venir la forquilla Vicious rígida, no sé massa bé per quin motiu, i he aprofitat per fer venir caixes amb elements de desgast que ja tampoc tenia present que disposava, que bé, és que la llista de preparatius de FW 2018 va ser molt i molt llarga, menys però que l’aturada de Vols 2019-2022, hi ha grups que des de la tornada de FW 2018 que no revisava ))
Us comentava la pensada de les llandes Enve, ara també li dono voltes a si fer venir dos quadres nous, si de titani, o d'acer, crec que em decantaria per aquest darrer material, però com amb les Enve, una pensada que hi és ara per ara i prou, veurem. En tot cas les marques que tinc presents condicionaria i molt les properes aportacions durant mesos, perquè algunes tenen un termini d'entrega de quasi tres anys, per aquest motiu crec que podria fer l'encàrrec i deixar passar el temps, i per aquestes previsions de terminis segurament quan ja estiguin fabricats quasi que no recordarem que les teníem demanades, una Groovy em pesa pels seus manillars, ara no recordo si hi havia una limitació, o ara pots demanar-los sense haver de comprar un quadre, en tot cas jo voldria els dos, és a dir quadres i manillars. Una altra marca Vicious Cycles, d’aquesta voldria de ser quadres i forquilles, aquestes darreres amb les JJ són de les mès reputades del planeta, ara Vicious no sé si ha evolucionat i està mutant cap a Metal Guru, no ho tinc clar, una mica la mateixa maduració generacional d’Eriksen i Bingham. Un altre marca que tinc present aquests dies és Engin, la marca de Philadelphia m'agrada molt, i molt. Però en tot cas un altre cop cal deixar-ho reposar perquè a on som ara, de ple dins dels Vols tot està caminant prou bé, per tant cal valorar la possibilitat sí, però també la situació guapa actual on som. Noves bikes té un risc, com ho és que requeririen d’un volum d’hores ingent de dedicació per tenir-les a punt i em ve el cap la construcció de les actuals, de les noves que tinc pendents i un sol mot em ve, UF )
Sobre Grans Dracs, tot segueix el seu mateix punt, i diria que aquesta setmana, avui mateix estic marcant un zero si fem referència a Grans Vols, no si fem referència a pensades, a recerques de configuracions com poden ser les de motor central, en aquest cas però són lectures, moltes lectures, accentuades lentament des del 2019 i fins avui.
Ja ha arribat el moble pels accessoris dels equipaments dels genets, i ja està fent el seu servei, de 10/10. A partir d’aquí esperaré unes hores, uns dies, unes setmanes o si cal una mica més, o molt més per fer venir la resta del mobiliari que vull per facilitar posar-nos les armadures de gala, de totes, a on tinc una super pensada que em ronda de fa uns quants anys, i que ha madurat fins a on sóc avui.
Aquesta idea es va veure reforçada a un curs de conducció que vaig fer aquest febrer, curiós perquè vaig utilitzar aquest espai jo sol, i mentre jo estava seleccionant aquest mobiliari el fet de coincidir a un lloc que ja el tenen no ho vaig relacionar, i mira que fins i tot el fabricant sembla ser el mateix, crec ara que el motiu és perquè l’emoció del moment, pel curs en si mateix, pel lloc, Honda, tot plegat em tenia totalment bocabadat. El punt és que com més facilito les eines per ser a dalt dels Dracs, com més eines hi poso més Vols fem, pot no ser aquest el motiu, pot ser una coincidència i prou, no és important, però sí ho és el seguir aquest fil conductor encara que sigui erroni, i tant.
Hi ha dies per tot, molts, no hi seran sempre, i tant que no, això no comporta, no hauria de portar a precipitacions, de no voler-les, i de poder ser ni així, per mirar de mantenir la moderació, per respectar ser propers aquesta, aspirar a ser-hi.
Falgueres Magiques )) |
La, una de les novetats més desitjades per mi és l'arribada fa uns dies de les Falgueres Màgiques al tercer Mirador, sense paraules, OMG. On gràcies aquestes avui perseguir nous senders, nous accessos propers al tercer Mirador ha sigut una constant, dins d'un Vol breu de dues hores, i la Poció Màgica fa que el flow sigui una característica permanent del Vol, i on el tram fa un gran salt en quan a nivell d'exigència del Vol, doncs res puja, res baixa, tot és fa, normal ara sí estem integrats amb els Dracs, sense notar diferències, estiguin les ales obertes planejant o ben plegades en un sever picat, o a l'inrevés, doncs entre Falgueres Màgiques no hi ha obstacles que portin a terme la seva funció, sembla senzill, ho és, sempre però amb la condició de ser ara sí ara també remant a galeres, si no, cal ser prudents perquè seria una més que probable severa confusió, vull dir la conseqüència de prescindir d'aquesta condició que donaria per una arribada a destí que podria definir prudentment de com a tristement coneguda i sempre curiosa que des del 2019 no aconseguim deixar-la prou lluny, prou a una moderada i prudent distància, renoi, renoi, renoi, sembla com una cursa ja no de 24H si no de vida, a on compartir els modes de les Màquines de Prosperitat implica directament d’un procés d’aproximació d’agents poc prospers i molt determinats a seguir sen-t’ho, segur que la llum intensa del tercer Mirador fa un contrast amb la més vella del primer, i aquest contrast podria generar-me una certa confusió, podria ser, el fet però m’indica que cal seguir remant sense reposicionar la ruta, hi ha quasi tres-cents anys de diferència entre els dos Miradors, 1736-2022 així que és normal aquest efecte oi?
Sense coincidències avui, zero, per la zona feréstega per on anàvem, he de pensar. per beure 300 ml. d'aigua, menjar zero, i aquest punt arriba al seu final, perquè venen provisions per les llargues rutes que ens esperen, i està siguent laboriós perquè el 2017-2018 vàrem evolucionar el model, i ara si bé les propostes són les mateixes el format de presentació dels proveïdors del mateixos productes és diferent, nou, i ens costa seleccionar el què necessitem, poc a poc. En tot cas és una molt bona noticia està fent aquest treball, vol dir que venen grans aventures, si tot segueix com ara, i si no fins on hem arribat a data d'avui a aquest darrer any ja és en si mateix sensacional, i sempre amb una característica, el poc a poc, i així sembla que seguirem, si més no la determinació marcarà el tram, o la moderació d'aquesta seria més prudent.
He inventariat les eines noves que disposo dels Grans Dracs, i he demanat ajuda un altre cop per fer venir les que em falten, que no entenc com puc pensar que les tinc quasi totes, en tot cas no és el meu criteri, si no el de l’especialista, també he de decidir quin ha de ser el banc de taller mòbil, amb rodes vull dir, però les marques i els models exactes que he de demanar requereix de la inestimable ajuda del coprotagonista del projecte que havia de ser el Club d'Arenys ))
No tenia previst fer venir nous mallots, ni culots, de moment tampoc, però a un entorn tan idèntic i tan apagat món del gravel li podria anar bé una mica d'aportació de color intens o de contrast, no per res, però sí per enriquir un xic l'horitzó biker, s'ho val, a un moment que coincideix el nou Mirador que l'estació ens convida a portar-ho a terme, dins d'una explosió de vida a nosaltres ens agrada poder aportar-hi en aquest cas encara que sigui un xic de color inapreciable, una mica i prou d’aquest, dins d'una explosió com la que estem vivint a aquest nou Mirador, perquè a aquest tercer per ser a pagès a diferència del primer, 1000% residencial, i encara més del segon per ser urbà, sembla que la creació de vida per la seva impresionant magnitut a aquesta nova estació no té límits. Avui mirant per les finestres del Mirador l’aire coincidia en parts amb les ingents partícules de vegetació, i a aquest nou Mirador he descobert que també amb el nombre d’insectes, on dins del Vol d’avui havies de respirar acceptant aspirar-los ara sí ara també, increible perquè no sabia de l’existència d’aquest ambient d’extrema densitat d’insectes, OMG, però com us exposava la realitat és aquesta, ara en aquest cas inversa perquè aquesta darrera la de milions de noves vides flotant en l’aire és simptomatologia extrema de prosperitat, mentre hi érem fa unes hores, mentre els respiràvem-aspiràvem la pensada en veu alta ha sigut, així ens preparem per Tassie. El 2013 vaig competir amb un biker que venia de Tasmània, i renoi com hi anava!!!
Aquesta matinada encara estava retirant els insectes del Gran Drac de dues rodes, ja ho havia fet tot seguit vaig arribar del darrer Gran Vol, sempre ho faig seguidament un cop refredat el conjunt tot i que radiador frontal i motor no els hi aplico aquest procediment fins que no disposi dels útils específics, i sempre ho faig ja un cop dins del Mirador, però és que és una tasca infinita, interminable, a on avui m’he adonat que hi dedico més temps a mirar de retirar-los que no pas el temps que hi estic mirant de pilotar-la, i no és metafòric )
MTB, MTB, MTB.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada