Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

dissabte, de maig 14, 2011

Cap de Creus.

És a on serà el proper repte.

Cal dir-ho tot, és una iniciativa, la de proposar-m'ho,  d'en David del BiciOci de Salt, que jo gustosament he acceptat, "anem els SS a La Marató de Cap de Creus?", i la resta ja camina sol.


Ahir la tarda va ser 100% BiciOci, com sona, calia incorporar una petita millora decidida en finalitzar Les Guilleries on en David em va sentenciar, "després d'aquestes Guilleries un signe indentificatiu  que anirà lligat al BiciOci seran els punys Ergon". Dit i fet, punys Ergon.


Aquest punys són com el meu casc, el Limar Pro 104, com les meves Bont, al límit de la barrera del que en diria "kiko, kiko, kiko", però això és el que els fa atractius per a mi. En aquest cas però hi ha una diferència important amb els Ergon, sembla ser que funcional, i per això hi són. Jaume com molt bé deies i coincidim,  no vindrà un d'aquells seients tallats tot i que anessin bé.

Penso amb les meves Bont, i la sensació avui, diumenge no ho sé, és molt bona, penso amb el conjunt casc Limar i gorra Campagnolo  i la sensació torna a ser molt bona, i penso amb els punys i penso "a veure com anirà això?", però dubtes reals no els tinc, en David i en Narcís, ho tenen clar, així que d'entrada jo també. Dic d'entrada pel tema pneumàtics convencionals amb líquid, i "no cal dir res més", Colorado ho dic perquè sé que t'agrada llegir-ho. Roda del darrera, 29" convencional amb líquid, no falla, no falla, sort que els Tubeless ja van directes a BiciOci.


La Vicious ahir entre Niners, entre Pivots, diumenge aniré amb un grup de bikers amb moltes ganes de passar-ho bé, això fa que les sensacions avui siguin de molta emoció, de que diumenge gaudirem de valent, i tant que sí.

Demà tres 29" i SS rodaran pels voltants de  Cap de Creus, la Moots d'en Colorado llunyana finalment, però la tindrem al nostre costat en la imaginació, que en el nostre cas en tenim molta de imaginació, per  això i per a moltes coses més. En pensament sí que hi seràs Colorado, però hi pensaràs més tu que nosaltres, nosaltres no tindrem tant temps perquè estarem ara sí ara també escalant i baixant entre senders, entre corriols.

El tema equipament d'estiu ha quedat ajornat uns dies per quan les circumstàncies siguin les que han de ser, el terme seria "favorables".

Ara toca gaudir de l'arribada dels nous equipaments del BiciOci.


Un equipament evolució d'anys d'experiència a sobre de la bike, que caldrà d'un anàlisi més detallat a una propera intervenció.

Avui estaria bé sortir a rodar una estona.

De quants temes, de quants aspectes, parlavem ahir, molts, més encara, i els que queden per parlar.


Què còmodes que són aquestes Diadora. El color retro, jo diria que no, i que sí, el que segur que són és còmodes i podreu dir-me, "clar són de carretera", bé, les de muntanya també ho són, si més no posades, rodant he de pensar que també.


Crec que les dades de diumenge són, per sobre dels 70 Km. i per sobre dels 2.000 m. +, que per a mi està prou bé.

Una cursa, no ho oblidem, és una cursa, per a mi després de Les Guilleries, ara poder rebre aquesta proposta per anar junts a la Marató de Cap de Creus que és per a mi quelcom més que participar a una cursa de bikes, fa que seguim enfilats en el sender de les millors sensacions, mtb, mtb, mtb.

Ahir poder compartir una tarda de MTB a Can BiciOci, hem va fer veure un punt estratègic, hem d'augmentar les localitats a graderies, cal posar a la zona de senders del sud una grada de dos o de tres nivells, la necessitem, perquè passar una tarda a BiciOci és com passar una tarda veient pel.lícules d'històries de MTB. Cada una per si sola, especial, perquè cada biker que entra per la porta d'aquest establiment és un món,  un món de passió per aquest esport de les dues rodes.

El festival a BiciOci, no els hi cal organitzar una cita, cada jornada és un absolut festival de MTB.


Corredores especificant les millores a fer a les seves bikes, en Narcís escoltant, al fons a on hem de posar les mini-grades, converses de campions amb futures campiones, projectes caminant,  R2B2, i moltes però que moltes il.lusions, jo diria que infinites.

Quant somnis fent-se realitat, entre d'ells eQuilibri, un concepte propi del lloc a on som, a Salt.


BB30, el primer que tinc a les mans, mireu la rosca de l'eix per ajustar el joc lateral.


No diré ara que cada client que entra per la porta del BiciOci sigui un apassionat del MTB, però els que ho són superen i per molt a una minoria que no, i aquests, un munt, que comparteixen aquesta passió fan que una tarda assegut a la zona sud, sigui un no parar de converses de bikes, bikes i més bikes.

Però bikes com aquesta, millor dit bicicleta com aquesta, per cert d'un campió, no les veiem cada dia.


Aquest cap de setmana tinc festival de MTB a Cap de Creus, un lloc especial, de sempre, amb uns bikers diferents, amb unes bikes especials, el que fa que els ingredients siguin els ideals per passar una bona jornada de MTB, ho podem dir, una jornada especial i diferent de MTB.

Poder competir a la zona de  Cap de Creus és un privilegi que no sé durant quant temps el podrem gaudir, vull dir que és una zona protegida, on cada cop i no únicament a aquest espai de somni, si no a totes les zones protegides d'aquest país, les restriccions de pas a les bicicletes  són cada cop més estrictes. Ara podem rodar-hi propers, demà no ho sé, però la tendència és a frenar la nostra presència fins i tot als llindars d'aquests entorns.

Poder ser-hi demà una exquisidesa, d'aquí uns anys no sé si podrà ser, espero que sí, però si no tenim aquesta fortuna, ser-hi demà em permet de poder gaudir de quelcom molt especial, una cursa al Cap de Creus és per aquestes connotacions, "la cursa".

MTB, MTB, MTB.

No puc fer un silenci sobre el fet de que darrera d'aquesta participació hi ha un fons important, molt important per a mi.

Cap de Creus sempre serà a casa un entorn de molt de significat, perquè va ser la meva darrera aventura compartida amb un bon amic, que ara ja no és entre nosaltres, i curiosament també va ser-ho per una proposta personalitzada seva, com em va esmentar un conegut comú, "ell rarament feia propostes de guiar a un grup de bikers, però va insistir amb fer a aquesta sortida del Camí Romà i que vinguéssiu vosaltres", què puc dir, poques coses, bé una sí, miraré de que aquest retorn al Cap de Creus faci justícia a aquests pensaments, que no vol dir res més, que aconseguir passar una molt bona diada de MTB, compartint les millors sensacions entre bikers, entre senders per a mi plens de significat.

El Camí Romà a casa, és una assignatura pendent, segur que demà moltes imatges, molts pensaments estaran presents al meu cap mentre rodo, ara amb d'altres sensacionals bikers, és cert, però el motiu és avui el mateix que fa dos anys, compartir les millors sensacions a dalt de la bike, entre bikers, que no deixa de ser un propòsit noble, honorable, que són dues de les característiques més apreciades d'aquest honorat biker que ja no és entre nosaltres.

És que Cap de Creus no pot copsar cap més pensament, que sé que sí que serà, que amb el pas del temps noves experiències com la de demà  que compartirem a aquest espai únic de Cap de Creus, aniran sumant noves a velles sensacions.

Però honrar als que ja no són entre nosaltres és una tasca de sentit compliment, això sempre anirà lligat ja no a aquest espai, que també, si no a la meva persona. Anar en aquesta direcció, té un punt de tristor, certament, també de serenor.

Una bona proposta, participar a la Marató de Cap de Creus, la mateixa proposta d'inici a fi, fa que demà tot tingui el color de les grans ocasions.

El meu Drac no la veu venir ara, però sap, intueix que demà hi ha vol amb el seu genet, i no va errat, demà sortirà del Mirador per volar per sobre de terres de llegenda, és a on serem, entre pendents, entre reptes.

MTB, MTB, MTB.

Off Road To Athens...S´ha de veure

Video

dijous, de maig 12, 2011

Nocturna?

És a on sóc des de fa una estona.

Equipar casc i manillar amb els Sigma i sortir a rodar o posar seny i seguir la tònica de prudència?

És que el dia per diferents motius m'ha portat fins aquí i ara la qüestió és aquesta.

Estaria bé sortir, no fa fred, ni calor, però per fer-ho he de visualitzar un fotograma que em motivi i molt, si el veig serà, i si no tot quedarà d'entrada per demà a la tarda, per després de dinar. 

Vinga que segur que demà al matí no podré posar crònica d'aquesta nit perquè ara mateix el més calent és a l'aigüera.

MTB, MTB, MTB.

Race Face resurrected

Race Face resurrected
By BikeRadar UK

Race Face Performance Products reopened their doors yesterday after a former employee stepped in to save the ailing company, which went into receivership in March.

Chris Tutton left his role as vice president of sales at Race Face in 2008 to take over as director of OEM sales at Easton Bell Sports. Following what's been described as a "tightly contested bidding war", he yesterday returned to the Canadian company as its new managing director.

The news was welcomed by Darren Mabbott, managing director of Race Face's UK distributors Silverfish, who said: "I've known Chris and worked with him for over 12 years. He's passionate about Race Face, focuses on quality and innovation, and brings a high level of professionalism to the table. Race Face will thrive under Chris's control, and the future once again looks bright."

The business will remain based in Vancouver, Canada, close to the North Shore, and "key employees" look set to be rehired, with production expected to restart within a few weeks. 2012 products will start shipping almost immediately, including Turbine chainrings and SIXC and NEXT cranksets and handlebars. Race Face say warranties will be honoured on all older products.

Tutton will continue to work for Easton as a contractor, and Bernie Doering, senior vice president of global sales in Easton's action sports division – which includes Easton, Bell, Giro and Blackburn – has talked of the "synergy that can be created with the two companies".

North Shore local Chris Tutton is the new man at the helm of Canadian mountain bike component makers Race Face

Tutton, who began his career at Race Face in 1994 as a customer service rep, helped push sales to over $15 million per year during his tenure as VP of sales, so he's well placed to rebuild the business. "I've always believed in the Race Face brand and in the quality of the products we make," he said. "We'll build upon a very solid foundation and continue to meet the needs of our current customers, while expanding our market and focusing our product line."

Derek Wills, Race Face's former global operations manager and most recently North American sales and business development manager, has also returned, as a junior partner.

This return of key personnel has delighted long-time Race Face sponsored rider Brett Tippie (Rocky Mountain), who said, in typically ebullient style: "Talk about a fairytale ending and wicked new beginning for these guys! How cool is it to be able to keep it in the homeland? And they’re bringing back the crew that made Race Face legit. As I’ve said before, Race Face is the cat's ass! Stay tuned for more news – I’ve already heard a rumour of 83mm carbon cranks!"

dimecres, de maig 11, 2011

Seqüència repetida.

No és exactament així, sí, si fem referència a que com ahir hem tornat a rodar, els trams però no han estat exactament els mateixos.

Signes de identitat  irrefutables de que a casa es fa MTB. Sense ells no hi ha sensacions, com sona.


Els nervis pre-Cap de Creus hi són, no hi puc fer res. Pinta bé i serà millor, de ben segur.

Un dia, no sé quin, podríem passar una jornada tranquil.la, no serà avui en cap cas, i això és bo, molt bo. El dia que sigui tranquil, també serà molt bo, així de senzill, així de fàcil, o no, però d'entrada aquest és el pensament.

Avui per jugar-se el Barça la lliga, quanta gent que hi havia al carrer, això em fa pensar que tenim un bon futur a l'horitzó.

Aprofitem sempre que juga el Barça per sortir a pedalar, també de ser a casa quan acaba el partit, per precaució. Quan són rutes llargues aquesta darrera condició és difícil d'assolir, tot no pot ser.

De fet m'agrada el món del futbol molt, el del Crackòvia, cap més.

Les sensacions a dalt de la bike, bones, no molt bones, bones.

Equipat d'estiu, amb armilla i manegots.

Aigua, zero, menjar cap,

Eines, les de sempre.

Quilòmetres, just per sota de vint, desnivell per sota dels cinc-cent m. +.

Demà per diferents motius podria ser un dia de descans, o no.

MTB, MTB, MTB.

Moltes trucades, no sé quina millor, quina emoció aquest món del MTB.

També és cert que tenim establert un bon perímetre perquè això sigui així. Vull dir que la predisposició a passar-ho bé és el millor antídot per aconseguir-ho.

Cabdal que sempre tinguem ganes de fer, que tinguem el temps establert per fer-ho i sempre, sempre, sempre totes les ganes posades per passar-ho sempre d'allò més bé, que bé, que bé, que bé.

Dracs pel Món.

Fer quan tens diferents opcions, fa que decidir sigui el que has de fer.

I quan tens aquest escenari, quan tinc aquest escenari l'opció que trio esborra puntualment l'opció descartada. Per un cop finalitzada la primera tornar a posar a sobre de la taula quan toca, la segona.

Ahir cap a la vesprada, sortida pels voltants de casa, per sota dels vint quilòmetres, sense desnivell a esmentar, sense consum d'aigua pràcticament, sense menjar. Una sortida per sumar tendències, concretament la de rodar dia sí dia també, amb una única condició, gaudint sempre a l'hora de fer-ho.

Ahir superat el darrer tram de pujada exigent, les pulsacions a les zones més planeres eren tan baixes que en algun punt s'acostaven a les de repòs, no és exactament així, però 59 pulsacions per a mi és excepcional, enfilat a dalt de la bike, vull dir.

Els Barons ahir a la nit, d'amagat conquerint, intentant conquerir a les fades de la nit. No va poder ser, a aquestes contrades els lligams de les fades amb els Homes del Montseny són forts, molt forts.


Són dies els que han passat, molt pocs, després de Les Guilleries, i avui al matí  a casa la conversa seguia el camí de les darreres setmanes, molt i molt interessant, més i més emocionant.

Res d'entrada evitarà els que haurà d'esdevenir, i que ens portarà a diferents espais, entre molts,  el que a aquest espai tractem, el dels vols de Drac pel món, i no és metafòric, "pel món", és el que ja fa uns anys de l'inici d'aquesta aventura.

Cap a finals dels 70 pedalant amb la meva bicicleta de carretera per les instal.lacions olímpiques de Roma, era, és,  un tram de la meva història avui, al seu dia rodant per la Plaça de Sant Pere, poc podia preveure de cap de les maneres el que passarà aquest any, que el què tinc per viure aquest any caminaria tan i tan lluny de casa un altre cop.

En aquells anys, aquells estius llunys de casa, amb el pare, al cel sigui, anava amb la bicicleta de carretera, avui passats aquests, vaig amb la Vicious SS.

Com no he de vibrar entre tants i tants bon records, La Toscana entre d'altres aquests darrers anys. 

Ahir equipat d'estiu, i quin fred que vaig passar. La Betty no, que anava amb armilla i manegots.

Eines, les de sempre.

Avui a per la propera?


"...de la muerte", Miki, no lo pude evitar y una enorme sonrisa iluminó mi semblante.

MTB, MTB, MTB.

Unes fotos d´ahir...

...a Collserola...como no



dimarts, de maig 10, 2011

Motivacions per evolucionar.

Han esdevingut els 100 Km. BTT Camins de Les Guilleries, i el pensament a certa distància és entre el corriols d'aquesta darrera fita, ho escric i somric, entre aquests pensaments un, exposar les sensacions post-cursa. Que en tinc i molts i tots diferents, però la majoria són de com evolucionar a partir de les sensacions a Les Guilleries.

I aquest és el pensament minut darrera minut en pensar en bikes.

La millora de la forma a sobre de la bike, la millora de la tècnica, un punt a fer-hi molt d'èmfasi, els detalls de l'equipament del ciclista, els petits punts a canviar de la Vicious per fer-la una bike encara més funcional, dins de les seves limitades possibilitats vers les bikes més actuals. Tots aquests apartats, tots aquests temes, són els que tinc al cap des dels primers minuts després de finalitzar Les Guilleries i enfilar-me a la VW tornant cap a casa.

De fet mentre tornàvem cap a casa el mateix dia, ja estava mirant de memoritzar els detalls que no han funcionat del tot bé durant la cursa, i d'altres que han anat molt bé però que poden millorar encara més.

Entre ells, entre aquests detalls, un d'important, no tinc ritme de cursa, és normal, amb dues curses a l'any, difícil és tenir ritme de cursa.


Per aquest motiu d'aquí a la propera fita participaré a dos o tres esdeveniments, per a mirar d'agafar aquesta velocitat de creuer, que crec que si bé en tinc la forma física per fer-ho, no en tinc la forma, la manera de fer-ho.

Ponderant quins són els punt de millora més fàcils d'afrontar, tant per la inversió de les hores que requereixen, com per la inversió de diners.

Mentre passa això, no sé com, o sí, i ja estic enfilat a una aventura de somni, de fet ja fa uns mesos, pocs que camina el proper repte, senzill, però ambiciós, com sempre. Mai ens hi posem per poc, oi que no?

Ho dic perquè acabades Les Guilleries, penses però si va ser fa una setmana, i ja anem a per la propera, no serà per demà, certament, sí per d'aquí a uns mesos, però aquest cop ens caldrà molta gestió prèvia, i un punt encara més exigent d'organització.

Cal pensar com anem, les inscripcions del Roc 2011, són fetes de finals del 2010, per no dir setmanes després de l'edició del Roc 2010.

Un model, el de la propera fita, que ens servirà i molt com a experiència pel Moab, per les 24 hores del Moab.

Moltes trucades, molts mails, molts pressupostos, molt números, molt noms.  Moltes i moltes converses de diferents maneres d'enfocar la propera aventura.

En resum moltes hores de dedicació un cop acabada la jornada de feina del dia a dia que és la que ens permet de poder afrontar aquesta passió amb aquesta alegria, que ja està bé, i que fa que tot sigui molt però que molt emocionant.

Per sort les diferències horaries afavoreixen algunes de les gestions que estem fent, fet que encara ho fa més emocionant.

Llevar-se entre molts temes però també amb aquests temes a sobre de la taula fa que el dia tingui el millor color.

De fet fa un dia avui on el color és el protagonista de la jornada, un sol radiant, i l'olor única d'aquesta estació pel fet de ser tan i tan proper a aquest Mediterrani entra per totes les escletxes de casa, que en són moltes.

Miro des del Mirador del Drac i penso, "avui haurem de sortir, oi que sí",  i el meu Drac escolta el mot "sortir" i tot seguit sento la corrent d'aire que puja per les escales en obrir les seves ales i fer-les bategar ara sí ara també, som a terra de MTB, hauré d'aprofitar que aquests dies tot ens ve de cara.

Temps hi haurà perquè es giri el vent, de ben segur, però ja ens hi cenyirem quan això esdevingui, oi que sí?

MTB, MTB, MTB.

XTR M760 JJ-BO.



http://forums.mtbr.com/showpost.php?p=7162851&postcount=1

Dels millors que he vist, li manca un punt per una nota de 10/10, però renoi quins acabats.

El plat no podrà ser, crec, però tampoc ha de ser aquest, qüestió de temps, i tindrem un conjunt evolucionat de bieles, plat, pinyó i cadena.

MTB, MTB, MTB.

Converses interessants sobre rodes ahir amb en Colorado, interessants.

dilluns, de maig 09, 2011

Mourne Way MTB

Here is a short clip from this weekends ride in the mourne mountains. The conditions were very bad. Wet and misty but we enjoyed the ride.

Camí clar.


 http://forums.mtbr.com/showpost.php?p=8030024&postcount=67

Molt i molt especial, té detalls impecables, els importants, d'altres menys importants per acabar de deixar perfectes, però el conjunt particular, particular, particular.

Una davantera imponent, manillar, roda, forquilla, frens, matadors, un darrera, tija, seient, Rohloff, pedals, decisions compromeses com poques, 69.

MTB, MTB, MTB.

OnOne Carbon 456

Something borrowed. While I have been left MTBless I have got a lend of my friends OnOne Carbon 456. I have only had one ride but it is a sweet bike. It does not feel like a hardtail. The back seems to follow you around over the technical stuff. Climbs well too although if it was mine I would be going for a better rolling tyre than the nobby nics.






ChainReactionCycles from order to shipping



If you’ve ever wondered how Chain Reaction Cycles are able to offer so many products and deliver them in super-fast time, then this video gives a glimpse behind the scenes at the world’s largest online bike store.

Following a product’s journey from order to dispatch, we take you behind the walls of our 100,000 square foot warehouse which houses 90,000 products and where we ship to over 115 different countries around the world.

Highlights in the video include our sophisticated warehouse management system and brand new packaging machine which has reduced the amount of postal lorries we use by 30%. With the ability to dispatch up to 24 orders per minute, it’s not hard to see why we’re the best in the business.

Watch the video now, courtesy of MTBCut.


Video: Chain Reaction Cycles – how do they do it? from chainreactioncycles on Vimeo.

Atacant els 100.

És cap a on varem enfilar ahir, sense perseguir desnivell, sí distància.

Hem de millorar el par a baixes voltes, amb calma sense presses, però amb molta constància.

Un par a baixes voltes que no sé si teníem, podria afirmar que sí, que fa uns tres anys anàvem molt bé, ara volem anar millor.


Per això les llargues distàncies a baixes revolucions, molt baixes, més encara. Dia sí, dia també, perquè ara mentre les circumstàncies ens ho permetin, i això pot canviar demà, cal agafar la bike per a tot i més.

Si serà per aquí, o no, això no és important,  sí que sigui.

Ahir als darrers cinc quilòmetres se m'han fet pesats, tenia ganes d'arribar.

La Betty sempre bé, el que indica que si tot es manté tranquil, aquest V6 tornarà a volar entre fites poc vistes.

Ara però cal una bona recuperació, no ha estat una sortida exigent pel ritme, ni pel desnivell, per sota dels dos mil positius,  ni per la distància, just per sota dels cent quilòmetres, si no per l'estona a sobre de la bike, vuit hores tocades, que és el que ens cal ara. Hores i hores i hores gaudint a sobre de la bike, la resta ja vindrà, o no, i tot això que tindrem.

Quan atacàvem directes cap a un desnivell considerable i superant àmpliament els cent, les alarmes s'han activat, "ara no toca", just surto de Les Guilleries, ara no toca. 

A partir del quilòmetre seixanta-tres dolor a la planta dels peus, Jaume què haig de fer amb les Bont?

Un dia curiós per un temps calorós, emboirat, amb molta humitat, molta, un sol dissimuladament fustigador, que bé que va la gorra.

El fre del darrera no vibra sense la càmera lligada al tirant, però el disc fa un soroll curiós quan no freno, com metàl.lic.

La resta va tot bé, millor encara.

Cansat, la visita al fisio de dilluns, la sortida del dimecres, del dijous amb el BiciOci, la d'ahir i avui amb la Betty, és una arrancada interessant després de Les Guilleries, és que la motivació està activada, cal mirar de donar un bon cop d'efecte.

No tenim en cap cas un escenari favorable, és llei de vida, certament, aquest és  l'escenari avui, l'actual,  i per tant cal treure ànims dels racó i fer camí, dia sí, dia també. El proper tram tindrà més llum, molta més llum, oi que sí?

Aigua, 750 ml., un cafè cafeinat,  una flauta de pernil salat escanyolida de veritat, fruits secs, pocs, quatre maduixes deshidratades ensucrades, dos dàtils melosos, tres plàtans i un gelat de xocolata i ametlla en terrina al "jijoneru" a Granollers, l'alimentació d'avui.


Sóc fill de Granollers jo, sento parlar de La Porxada i el cor em fa un sobresalt, sento parlar de La Pedra de l''Encant i El Retorn dels Cavallers agafa més força que mai, una setmana prometedora, emocionant, una història oberta al seu dia que pot ser la base del gran vol, o no i tot seguirà fent el seu camí, el nostre camí, un sender cada dia més emocionant, pels colors, per les converses, per les sensacions de que amb el pas dels dies, que és el que en diem el pas del temps, fer-ho com ho estem fent no ens garanteix res, però el fet de que el pas d'aquest vingui agafat de la ma d'aquestes bones sensacions és un temps que ja el tenim, el que vindrà pot ser encara més interessant, i si no, el que hem viscut fins avui no ens el pot pendre ningú, oi que no?

Equipats 100% d'estiu, cap al quilòmetre vuitanta-cinc amb manegots. Des del quilòmetre cinquanta amb el peu dret xop, el riu i el fang són present a tot arreu.


Eines les de sempre.

Sense llums, arriscant.

MTB, MTB, MTB.

diumenge, de maig 08, 2011

Recuperació del dia a dia.

Ahir entre pluja i pluja, a la tarda, una sortida rodadora, planera, on la Betty va poder gaudir a cada pedalada de poder retrobar-se amb tranquil.litat a dalt de la seva ASR.

Per sota dels trenta quilòmetres, per sota dels cinc-cents metres de desnivell positiu.

Inevitablement Les Guilleries són tan presents que als primers metres de cada nova sortida no puc evitar que el meu primer somriure vingui de gaudir d'una sensació de goig que m'envaeix.

La tarda és tèrbola, molt, el mar està enfurismat, fa un vent reptador, però jo vaig equipat 100% d'estiu, com sona, i feliç, molt i molt feliç  de les meves darreres Guilleries.


No puc fer-hi res, em sento molt i molt bé, amb ganes d'entrar a la propera setmana, que poc a poc m'anirà apropant cap a el proper tram, el que jo en diria "El Tram".

Tinc una bona bike,  amb millores a fer-hi, és cert, tija i manillar Moots de titani, els propers canvis, però el que serà un canvi radical serà el concepte de l'equipament, aquest passarà a ser podria dir,  "diferent?".

Fa anys que hi penso des del 2006, ara toca definitivament arrancar el camí dels equipaments.

Les Bont com a concepte són, funcional no ho sé. Manquen hores amb elles, demà podré veure a on som.

El pantaló Assos, les talles L, ara enormes, jerseis Pearl Izumi, la S bosses a la panxa, els guants talla L-XL la goma no ajusta, les armilles Campagnolo talla L grans, he d'enfilar ja el tema de l'equipament.

Això sí les gorres Campagnolo bé, o sigui tinc una part de l'equipament al seu lloc, les dues gorres, la resta tot però tot em va gran.

Podria ser una mala noticia, és però la millor noticia pel que fa referència al meu pes.

Ara a perseverar, els 66 són aquí al costat, no tinc pressa, un mes, dos mesos, tres, no és important, sí arribar-hi, i arribar-hi bé.

Amb aquest pes, amb la forma adequada específica per a la SS, amb el programa previst intens d'aspectes on no em moc al nivell que exigeix el moment, l'equipament cuidat al detall i la bike evolucionada amb quatre detalls importants, dos ja els he esmentat, estaré a punt  per a viure el que per a mi avui és "La Llegenda", no un somni, això era fer Les Guilleries amb rígida, 29" i SS, ara és "La Llegenda".

Si els 100 Km. han estat així d'emocionants, d'emotius, què serà viure el que avui és una llegenda siguent co-protagonista d'ella? 

Aquesta setmana miraré d'activar els equipaments, demà dilluns podria ser un bon dia, oi que sí?

MTB, MTB, MTB.

dissabte, de maig 07, 2011

Fent història als 100 Km. BTT Camins de les Guilleries. Part IV. "Fi del somni inici de La Llegenda".

Mentre era entre senders, escalant cada turó, volant a cada baixada, des del primer metre dels 100 Km. que l'inici de La Llegenda s'ha posat en marxa.

Un inici que té els seus orígens escalant El Turó de l'Home, entre genets, entre Dracs, quan per pujar al Turó havies de superar del quilòmetre vint-i-u al vint-i-vuit una pista de terra malmesa sempre per les tempestes pròpies de l'estació primaveral.

Poc es podia pensar aquell genet que del Drac de ferro amb roda 700 i tubulars, passats trenta-tres anys seguiria volant entre turons amb el seu Drac també de ferro amb roda 700 i tubeless.

Han passat 33 anys, i al metre u, del quilòmetre u d'aquesta darrera edició de Les Guilleries comença "La Llegenda".

Coming Soon.

divendres, de maig 06, 2011

Fent història als 100 Km. BTT Camins de les Guilleries. Part III. "La Cursa".

Una participació a Les Guilleries amb SS, roda de 29" i rígida, d'entrada pot semblar extremadament difícil, que ho és, però amb un bon acer, com ho és el Reynolds 853, amb una de les millors forquilles rígides d'acer, com ho són les forquilles Vicious, i amb el millors pneumàtics Tubeless de 29" per fer-les, de 2,25, la duresa de la rígida no va fins al extrem d'altres rígides d'alumini o carboni, en cap cas.

La resta de components que poden fer més divertida encara a aquesta SS, són el manillar pla Moots de 710 mm. i ja no sé de quants graus i la tija endarrerida de la mateixa marca. Però aquests dos components ja no seran fins a la propera cita del 2013.

Dit això, el dimarts passat jo ja tenia clar que teníem aventura pel cap de setmana, quan ho tinc clar ve determinat per una sensació de molta alegria quan penso en la imatge del conjunt genet/Drac a Les Guilleries, fins que no tinc aquesta sensació la Betty no mou fitxa a fer la inscripció. A les darreres dues edicions aquesta sensació l'he tinguda al darrer dia, aquest any molt abans.

Un cop feta la inscripció, el color de tot per a mi és diferent, senzillament cada detall passa a ser Guilleries, els ciclistes que veig a la carretera tots estan preparant Les Guilleries, els bikers que roden propers a casa el mateix, no hi puc fer res, i les hores, aquest cop dies,  previs a la cursa són senzillament de somni, sempre però respectant i tenint molt present i convivint amb la possibilitat més que probable de l'abandonament.

Aquest any jo tenia un objectiu clar, Guilleries amb la Vicious, equipat 100% XC-Marató, amb la gorra a sota del casc, aquest darrer sense visera, amb eines, les imprescindibles i rodat, menys que al 2009, però de més qualitat, complementat amb sessions també de més qualitat d'estiraments el darrer detall, però no per això menys important, aconseguir participar-hi amb un pes just per sota dels 70 Kg. Al final 67,5 Kg. ha estat la xifra, no és la ideal, però sí si miro d'on vinc.

Amb aquest escenari,  difícil per a mi estar nerviós, excepte quan amb en David ens vàrem confessar dissabte, la conversa queda per a les meves memòries, una conversa SS.

El què deia,  tranquil, tant que el despertador va sonar i la reacció va venir tres quarts d'hora després, això no va trencar res, senzillament ja és una dinàmica de les dues darreres edicions, on descansar bé la nit anterior a la cursa és un punt fort per a mi.

Surto de casa equipat tal com he de córrer, a excepció del calçat, amb el meu Drac ensomniat encara, ara ja ben lligat al darrera de la VW.  Vaig agafar un joc de pedals CB Egg Beater SL de recanvi, un pneumàtic, la manxa de peu i quatre jocs de llums, per si de cas passava el tall del quilòmetre 70, però que en cas de que  tingués una caiguda del ritme en picat, poder seguir amb els llums, difícil ho sé, però és el que portava a la VW, també una maleta amb totes les eines, però totes. Per últim portava una nevera de 50 litres a 2ºC plena de Rosites, coles i fruita.


Un cop a Sant Hilari, arribem al punt de trobada, al pavelló d'esports, pocs cotxes, poquíssims a l'aparcament, fet sospitós, a la recollida dels dorsals també, que què estava passant? que inscrits en total 80, 80!!!.

Segona novetat, el meu número havia de ser el 61, el de la meva posició a l'anterior edició,  però a aquesta edició amb un 1 afegit, és a dir el 161, cap i cua, sí senyor.

Ens anem preparant,  els Barons, en Xavi i jo, un cop a punt ens fem  la foto de rigor. En David m'arregla com he mal lligat el dorsal, es nota que ell té moltes tables, amb un segon el número ja està perfectament lligat a la Vicious.


En Xavi i jo abans d'afrontar l'aventura.


I de reüll veiem que el Sr.Permanyer ha fet ja l'explicació prèvia de cada edició, sortim en darrera posició, com si d'una cursa popular es tractés, que en cap serà,  però anem així, una mica despenjats, o això sembla.


Comença l'aventura,  l'alegria que m'envaeix des de l'inici de la cursa arriba a límits insospitats, ja estic corrent una nova edició de Les Guilleries, els nervis, l'emoció fa que la pulsació tot i que les sensacions són bones sigui una mica alta, en cap cas a la zona vermella, sí propera.

Estem afrontant els primers quilòmetres, sempre mirant d'avançar lentament posicions, els quilòmetres aquí passen molt ràpids, segur que massa, però que bé que m'ho estava passant, els Barons, a excepció del que portava la magnífica Pivot Mach 4 que és un home Guilleries expert, i no ho dic per la cursa en si que no ho sé, si no pel fet de que pel que em va comentar a una sortida en David que un Baró entre tots tenia molt bon nivell per a curses maratonianes, Baró que vaig identificar intuïtivament que era el de la Pivot,  la resta del grup ens anem veient, ara sí ara també, amb en Xavi també.

Passen els primers deu quilòmetres com si res, i ataquem la segona vintena, el ritme el mateix, cinquanta minuts per cada deu, per a mi un ritme molt i molt bo, a aquest punt crec recordar que perdem uns minuts, pocs, perduts enfilant una trialera a peu, reiniciem el camí, i seguim a ritme, anem coincidint els Barons i en Xavi, en Xavi i els Barons, superem a aquest mateix ritme el quilòmetre vint.


És  a aquest tram més o menys on un dels Barons té una punxada, en David s'atura per posar-hi remei, jo també pensant que és la SS que ha punxat, passen els minuts i m'adono que no és la SS si no la 2x10, fet que em deixa més tranquil, no sé perquè,  i decideixo que he de seguir i que ells ja m'atraparan, així ho faig i així es reprodueix la seqüència, passats els minuts tornem a anar tots més o menys junts.

Durant aquest segon tram menjo un plàtan i fruits secs. El consum d'aigua inferior als 750 ml.


La Betty és a aquest punt, a la carretera d'Osor. No m'aturo però, és travessar la carretera i començar a escalar, a aquest punt començo a posar peu a les pendents més accentuades, sempre uns pocs metres a on hauria de fer una càrrega important a nivell muscular.


El temps a aquest segon tram també per sota de la hora, anem directes a atacar el tercer tram,  aquí ja començo a pensar que vaig molt i molt bé.  Així, amb aquesta alegria superem el quilòmetre trenta.


La Betty sempre atenta a tots el detalls em proposa canvi de bossa de fruits secs, i entrepà de pa de motlle amb Nutela, la bossa no, no que encara en tinc i l'entrepà sí, agafo un segon plàtan. Omplo el bidó de 750 ml. 

I anem directes cap al quaranta, les sensacions bones, millor dit molt bones.

Un pensament m'envaeix lentament, diria millor un inici de pensament, un lleuger neguit, passen els quilòmetres al mateix ritme per sota de l'hora, torna a caure el quart tram com els darrers tres primers, a ritme de nou hores cada 100 Km!!!, tot i que jo no faig aquesta reflexió, sí però que vaig marcant els parcials cada deu quilòmetres.

Els quilòmetres van caient, una mica més lents, amb els Barons ens hem distanciat, uns deu minuts ens separen, ara ja no anem junts, jo he aixecat el peu del pedal, crec que no són ells que l'han augmentat, si no jo que l'he baixat, pel fet de que al quilòmetre quaranta-cinc en Xavi té una rampa, i el meu primer pensament és de molta precaució, ell va amb 3x9, és un biker amb molta experiència en cursa.

Trialera de La Trona del Rei.


Fem una baixada per aquesta trialera, dic baixada, especifico baixada perquè el Sr. Permanyer podria i seria normal a unes Guilleries que ens la fes fer de pujada, però la realitat és que és de baixada i la realitat també em diu que tardaré un temps  a poder-la fer a sobre de la bike. Una llàstima perquè es pot fer, és una baixada impecable, amb el corriol perfectament treballat, inclús els revolts tenen un reforç artificial perquè l'entrada i la sortida siguin sòlids.


Però em falta un punt o un punt i mig per gaudir d'un tram tan excepcional com aquest, a les properes he de poder fer-la, caldrà perseverar amb aquest aspecte.


Al final de la trialera la Betty està preparada per oferir-me plàtan i fruits secs, crec recordar que agafo plàtan i que canviem la bossa de fruits secs.


Escalo els propers quatre quilòmetres,  del quaranta-sis al cinquanta, deixant marxar en Xavi, de seguir al seu ritme la crònica avui seria molt diferent, torno a posar peu, perquè no aconsegueixo a unes pales llargues i exigents mantenir la pulsació per sota de la zona "prudent", passats uns minuts, pocs, torno a escalar des de dalt de la bike.

Sóc al ben mig de la cursa. al quilòmetre cinquanta, per a mi, aquest és el moment clau de tot plegat.

Omplo el bidó de 750 ml. Em menjo el plàtan, un dàtil, i més fruits secs.

Parlem amb en Xavi, el temps en cursa indica que he de fer els propers vint quilòmetres en menys de  tres hores si vull passar el tall de pas a l'hora de dinar al quilòmetre setanta, als darrers deu quilometres he rodat un xic per sobre de l'hora.

Em cal fer el cor fort i tornar a baixar el ritme, encara més, el perquè d'aquest pensament és "són les meves  primeres Guilleries amb SS, 29" i rígida, serà a les properes si ha de ser, que l'objectiu sigui la posició, a aquestes l'objectiu és acabar amb aquesta proposta de bike", i així ho faig, lenta però constantment esgarrapo pulsacions una a una a la baixa, m'allunyo deu pulsacions més de la zona de treball del darrer tram.

Arribats a aquest punt el lleuger pensament d'un cert neguit m'imposa  ser més prudent encara, i poso el pilot automàtic, no passió, no pensaments de ritme o no ritme, no he de seguir cap roda que no sigui la davantera meva.

En Xavi va molt més bé que jo, i marxa lentament, jo em quedo sol, la sensació és senzillament fantàstica, ho era amb ell, pel privilegi de rodar amb un biker del seu nivell i experiència, i ho va ser en el moment de quedar-me sol. Sempre mentre rodo puntualment amb en Xavi durant la cursa, les seves paraules són de elogi, d'ànims,  de donar-me consells pràctics per sumar possibilitats a coronar aquesta fita que porto a terme a aquesta edició de Les Guilleries.

A partir d'aquí el canvi de tendència ja es produeix, estic restant quilòmetres no sumant, 49, 48, 47, i la sensació és de voler gaudir el màxim de la cursa.

No tinc cap molèstia muscular cap, quan la pujada m'implica disparar la pulsació prop de la zona vermella poso peu, quan la baixada té un cert risc el mateix, he d'arribar al quilòmetre setanta bé, abans de les quatre, i el que vindrà després ja ho enfocaré un cop hi sigui.

Arribar al quilòmetre setanta bé, és l'objectiu, he vist massa vegades abandonar a l'hora de dinar  a bikers més preparats que jo, avui jo podria ser un d'ells, i de cap de les maneres vull arriscar-me a que aquest sigui el cas.

Dit i fet aquests vint quilòmetres passen en un no res, o això em sembla, he agafat un ritme de creuer molt bo.

Fa uns cinc quilòmetres que rodem junts dos Barons, arribem a l'hora de dinar, i a dalt d'un turonet sento crits d'ànims és en Miki i la seva filla, ens segueixen als darrers metres, "em sento un campió".

Hem arribat una hora abans del tall, és a dir he anat als darrers vint quilòmetres a una hora per cada deu quilòmetres.


Tinc a punt tres entrepans de pa de motlle amb Nutela, en menjo dos, canvi de bossa de fruits secs i agafo plàtan, els bidons s'omplen sols.

Conversa emocionant dret amb en Miki, amb en Ros, amb la dona d'en Miki, comentaris amb en Xavi que està prenent el sol, i menjant com si fos al darrer dia de tot. A aquest punt em vaig sentir protagonista de la meva pròpia aventura, certament.


Canvi de gorra, passem de la blanca a la vermella, mentre estic dret parlant la Betty coordinadora de tota la meva assistència durant la cursa m'aplica un gel refredador a totes les cames, jo segueixo menjant i parlant, ara ja no em sento un campió, ara sé que puntualment ho sóc.

Abans han passat els Barons de creuer més alt, entre d'ells.


El Baró Pacu em diu que vindrà tot seguit i jo inicio ruta.  El Miki m'acompanya als primers cinc-cent metres, entre prats.


Baixo i baixo i i baixo. fins arribar a la llera d'un riu, la marca blanca de guix entra dins del riu, aquest és ampla i a l'altra cantó de la llera d'aquest veig la cinta, baixo de la bike i m'endinso al riu, una sensació intensa entre emoció-aventura-repte-goig, m'envaeix, surto del riu pujo a la bike i penso, "Permanyer ets el Rei", i així penso dir-li si sóc a l'arc d'arribada.

Comença una escalada llarga i exigent, on he de posar peu, parar i menjar una bona tanda de fruits secs, és el primer cop que m'he d'aturar per una defallida puntual que de no aturar-la no sé on m'hauria portat, tranquil.lament passa una estona on em recupero, no pas més de dos o tres minuts però els necessitava, m'enfilo i per a conquerir el quilòmetre vuitanta he de recordar a qui he dedicat aquesta cursa, com sona, supero una pendent tràgica i darrera veig un punt d'assistència, veig de cop la llum, per primer cop bec mig got de cola.

Resto aturat uns minuts i veig arribar en Pacu, ens mirem i no ens hem de dir res, però ens ho diem, "has pensat coses rares a aquest tram?, i coincidim,  molt rares" entre nosaltres queda que ha pensat cada un dels dos per afrontar aquest tram, a partir d'aquí rodem junts ara sí ara també, cal arribar al quilòmetre noranta, iniciem ruta tot seguit.

Aquesta retrobada ens dóna forces als dos, ho sé, ho noto, ho notem, oi que sí Pacu?

On jo poso peu per prudència en Pacu posa el plat petit, on jo escalo a sobre de la bike en Pacu va en mitjà i així escalem, baixem, baixem i escalem successivament fins a culminar el darrer punt d'assistència, som al quilòmetre noranta, som al quilòmetre noranta, som al quilòmetre noranta, com sona.

Ara ve el darrer tram, la possibilitat de poder finalitzar aquestes Guilleries per a un aficionat amateur del MTB amb una bike rígida de 29" i SS la veig més propera que mai.

Dotze mesos separen aquest moment de l'inici d'aquest repte, a aquest punt la sensació que començava a aparèixer al quilòmetre trenta m'envaeix totalment i li dic a en Pacu, "he de rodar més lent, no em puc arriscar a no acabar", en Pacu em contesta, "no pateixis que donat el cas, anem junts i tu per mi i jo per tu no deixarem en cap cas que això passi, acabarem", a partir d'aquí ataquem metre a metre de trialeres de baixada sensacionals, reptadores, extremes, ens fem totes les que podem a dalt de la bike, les que menys és veritat, i la resta corrent a peu, anem enllaçant trams i trams de baixada fins que falten quatre quilòmetres, sí, sí, quatre quilòmetres.

El meu pensament a aquest instant és de que davant tinc una única paret que em separa de la glòria perseguida aquests darrers mesos, mesos de preparació, de canvi dels meus hàbits de molts, de moltíssims, miro la paret i penso, ara vindrà l'escalada mortal dels darrers tres quilòmetres de cada any, i li dic a en Pacu, "si ens posa la pala final el Sr. Permanyer, podria pensar amb aquest mot injust, La Permanyada, fent referència a la Maragallada".

Aquesta pala no ve, i afrontem la paret lentament, a dalt de tot del turó sento crits d'ànims,  és en Miki aquest cop amb el seu fill, falta res per ser a l'arribada, penso en moltes coses, moltes, una de concreta però m'envaeix, la freno perquè no sóc a l'arc d'arribada, baixem directes a la fi d'un somni, per què en res deixarà de ser-ho per passar a ser una realitat.

A cinquanta metres de l'arribada ens rep en David, ens mirem, no ens hem de dir res enllacem a signe de celebració les nostres mans, ens abracem a l'arc d'arribada.



Tres Barons a les Guilleries, demà dos barons i un Home del Montseny.


Ara ja és un fet, he coronat, hem coronat els 100 Km. BTT. Camins de Les Guilleries del 2011 amb rígida 29" i SS.

I aquest cop deixo que m'envaeixi el pensament sense embuts, "a tots vosaltres que ja no esteu amb nosaltres, al pare, Sr. Font sempre però sempre et trobo a faltar, a un bon amic, en Carles, a la tieta Margarida".


Gràcies Betty, sense el teu ànim, el teu suport incondicional aquesta fita no hauria estat.



Sr. Permanyer ets "El REI".

Al Colorado, a en Xavi l'home GT, a en David i en Narcís els homes BiciOci, al Miki i família,  agrair-vos cada detall que heu tingut, des dels més petits, fins  als més grans, cada un ha sumat a poder aconseguir-ho.

A en Xavi Paricio i família, a tots, pels vostres escrits d'ànim.

Que per molts anys puguem compartir aquesta jornada tots junts.

MTB, MTB, MTB.

Comença la compta enrera del gran dia.

Fent història als 100 Km. BTT Camins de les Guilleries. Part III. "La Cursa".

Durant aquesta tarda-nit-matinada, la tindré a punt.

MTB, MTB, MTB.

dimecres, de maig 04, 2011

Vitus Dark Plasma VR

I have been training for Irelands coast to coast race. The race takes place on the weekend of the 14th and 15th May. Training has been relaxed in my usual kind of way. Half marathons here and there with a few long rides on my road bike. The Kayak training has been little to none with other things getting in the way. I have had a few nights on the water but not near enough.

One main concern I have had was my road bike. I think my bike is close to 12 years old and way to small for me. I took it for a 130km ride on my own and knew the pain I was in after was not down to distance it was down to the bike.

I have always been told to prepare right for a race, so race day is all about racing. With this in the back of my mind I decided the bike had to be changed. I decided if I wanted a bike for the race I want a really good bike. Sean Kelly is brand ambassador for Vitus Bikes so this was the bikes of choice for me. Sean Kelly is one of my all time favourite Cyclists so what is good enough for Sean Kelly is good enough for me.
The Vitus Dark Plasma VR will be the bike I ride for race day. The bike comes with a very smooth looking carbon frame, full carbon fork and steerer. The groupset is the shimano 105 with a compact double 105 chainset. The bike boasts a really neat wheelset in the Pro-Lite Merano with Schwalbe race tyres.

I was smiling at how nice the bike looks with its striking white, red and black colour and bold graphics. I just had to get straight out on it with a small 40km blast to get a feel for it. Clipping in and I was of (Like a rocket) The bike is just 8.5kg and this light weight frame can really go. I had to ease up as I wanted to go through the gears, find how how the shifting felt, feel how it braked. All the usual things you do with a new bike. I sometimes take a few rides to get a comfortable riding position on a new bike but this felt so comfortable straight away. After slowly working the gear range and testing the brakes I decided to take the bike to a nice flat road. I knew from the moment I got on the bike that it could move but I wanted to see how it felt at speed. I flicked the chain into the big ring and got the head down pedalling hard the bike just responded so well. I could feel it powering forward with every pedal stroke almost inviting me to give it some more. So it felt good pushing it hard next up I would try it on the corners. With the wheelset and tyres I was confident they would do their job but how would it feel as an overall package? I headed out of the city and into some quiet country roads that I knew had a few nice bends. Again pushing a big gear I picked up a bit of speed and took the corners with ease. The bike steered really well through the corners so I increased the speed on the next few. It was feeling better and better with each bend in the road. The bike felt really solid as I leaned it in. There was no twitching from the bike giving me more confidence with each turn. This was the first ride and all good rides have to include a steep climb. I stayed in the saddle and pushed it as hard as I could. The light weight frame, smooth pedal stroke made this normally tough climb feel easy. It almost felt I was getting some help as I pedalled up the hill. In a way I was with what is turning out to be a great bike. Next I think I will take it for a good long ride to see how comfortable it feels over distance.

With the bike ticking all the boxes so far I know what you are thinking. How much does a bike like this cost. Well this bike is aimed at a mid price road bike market. The complete package comes in at a very competitive £1499.99. There is a full description on the Chainreactioncycles website for those who want more info or are in the market for a new bike.

www.chainreactioncycles.com

Features:
• Frame: HM Carbon 12K
• Forks: Full Carbon
• Handlebars: Controltech Viento Frame size-bar width 50cm-380mm,53cm-400mm, 55cm-420mm, 58cm-440mm
• Stem: Controltech Estro Frame size-Stem reach 50cm-90mm,53cm-100mm, 55cm-110mm, 58cm-120mm
• Bartape: Vitus Dual Compound
• Headset: Semi-Integrated
• Chainset: Shimano 105 – 50x34t
• Chain: Shimano 105
• Cassette: Shimano 105 – 12-25t
• Shifters: Shimano 105 – 10 Speed
• Rear Derailleur: Shimano 105
• Front Derailleur: Shimano 105
• Brakes: Shimano 105
• Saddle: Vitus Cr-Mo Rail
• Seatpost: Controltech M Post
• Wheels: Vitus by Pro-Lite
• Tyres: Schwable Blizzard Kevlarguard – 700x23c
• Weight : 8.22kg (56cm)