El número d'aquest Gran Vol de dues rodes, a data d'avui en porto noranta-dos, en el noranta-ú he de dir que estic sortint molt ben equipat, i a on per primera vegada un ritme tranquil ha sigut la tònica, millor dit, un ritme molt i molt pausat, tranquil ho és sempre, deixant de banda les pensades mentre estic a dins de l'aventura, que ara no recordo que les menys càlides estiguin fent presència, en cap cas, en tot cas si no les recordo ja és que estic fent un bon progrés, oi?
A aquest Gran Vol la sensació va ser molt bona, ajuda el treball que estic fent referit a l'equipament, vull dir en aquest darrer Vol dins que no anava amb l'equipament d'una sola peça, si no de dos, tot i així anava força ben equipat si faig referència el material de l'equipament, jo i únicament jo sempre, sempre, sempre pell, i mentre pilotava en aquestes condicions de seguretat referides a tipus de material de l'equipament, amb aquesta bona sensació d'anar dins d'un nivell de protecció acceptable la idea de la possible arribada de l'equipament de pell amb coixí de seguretat va ser més present, així he de dir que dins del moment fins i tot ho veia molt més proper, vull dir que fa ara quatre anys, del juny del 2020 que dono voltes a l'equipament amb l'Airbag, a aquest 2024 tot just a aquest Gran Vol número noranta-ú que per primera vegada la foto ja era amb un equipament amb Airbag i no se'm va fer en cap moment extranya la imatge, a l'inrevés, que bé.
En tot cas de mentre dic això estic fent la gestió per tornar l'equipament en color negre en la talla més gran, vull dir que faig un pas enrera respecte a poder consolidar l'arribada d'aquest equipament de seguretat, podria semblar ara que no hi estic anant, i segurament és així, però de mentre queda encara a casa el segon conjunt idèntic que tot i ser una talla menys que el que estic mirant de tornar segueix sent una mica més gran que la meva talla habitual, veurem. Havia de decidir què fer amb el primer equip que va arribar doncs caducava la possibilitat de tornar-lo passats els primers trenta dies, i coincidia que no des de tots els Miradors hi ha un punt de devolució proper, com és aquest el cas, així hauré de fer un desplaçament important per fer la devolució, és a dir per fer la comanda sí tens un punt de recollida a pocs quilòmetres, però si vols fer la devolució has de desplaçar-te prop de cinquanta quilòmetres, renoi, renoi, renoi ))
En tot cas és un pas més i molt positiu és arribar a interioritzar l'arribada d'aquest nivell de protecció, de la incorporació de l'Airbag com a equipament de seguretat, altra cosa el temps que tardi finalment a ser un fet consolidat, ara per ara he sigut prou decidit a fer venir dos equips d'una sola peça a dos proveïdors diferents de diferents països, i fins i tot a fer-gestionar una primera devolució, el què no he fet és decidir-me a fer venir el primer coixí de seguretat i fer la prova d'quipar-me amb aquest i combinar les dues noves Super Armadures de Gala en les diferents talles, vull dir que m'he quedat a mig camí mentre em caducava el termini de devolució del primer equipament més gran que va venir, però és que aquest darrer em va tan gran que fins i tot em fa mal a la zona del turmell per l'excessiva allargada que presenta el pantaló, que no és molt però sí com perquè em faci mal, i aquesta sensació extranya és la que ho ha frenat tot plegat, o millor dir no ha ajudat a portar a terme la comanda del coixí de seguretat.
El fet és que tècnicament no em queda clar a quin punt està aquesta tecnologia d'equipament de seguretat, tinc dubtes referits a quant d'operativa és, i amb aquests costa fer el pas, condicionat sobretot pel fet que encabir un coixí de seguretat implica de renunciar a part de l'equipament de protecció clàssic, i si aquest Airbag no s'activa quan toca no portaria part de la protecció que ara sí que porto, com ho és portar l'equipament com una segona pell totalment rapat al cos amb les proteccions encaixades a aquest, i ara per ara la informació que tinc és que el coixí si és electrònic s'activa tres de cada quatre cops, un 75% de les vegades, i si és per cable o sigui mecànic si quedes atrapat a sota del Gran Dracs no s'activa, aleshores la sensació de no anar ben equipat en primer terme mentre piloto, i en segon terme de requerir-ho, el resultat és que no sé quin seria millor.
Vull dir, quin és l'equipament més eficient, el clàssic actual és a dir un mono amb les seves proteccions fixades a aquest que comparativament a un coixí de seguretat protegeix molt menys però que sempre ho fa en aquests termes de presentar una protecció menor, o un coixí de seguretat que protegeix com vuit vegades més que el convencional però que no ho farà-s'activarà sempre, és a dir si és electrònic requerint del GPS segons quines siguin les circumstàncies en un 25% dels casos no em protegirà, i si és mecànic requereix que surtis expulsat del Gran Drac doncs si no mai s'activarà?.
Ara per ara avui pesa l'opció del de menor protecció però constant en la tasca de fer-ho, vull dir que saps que et protegirà sempre tot i que molt menys que si anés equipat amb el coixí de seguretat, i segur que no tinc clat incorporar l'Airbag perquè l'equip que estic tornant és el que hauria de fer conjunt amb aquest darrer.
Les Super Armadures de Gala de la Reina no presenten aquests interrogants, doncs porten l'Airbag integrat a la propia Super Armadura que no prescindeix de les proteccions convencionals i que va rapat 100% al cos, i jo no em decideixo per aquestes mateixes perquè en els darrer mesos han anant sortint-arribant moltes novetats, ara em falta entendre-comprendre si representen una millora o no vers a les que ja disposa la Reina, si arribo a la conclusió que no faré venir una de les dues Super Armadures de la Reina en la versió per home, les seves són específiques per la seva morfologia. Si concreto que són millors les noves arribades el mercat primer faré venir la meva, i si la Reina finalment es decideix estrenar el seu Gran Drac de dues rodes aleshores també disposarà d'una tercera Super Armadura que incorpori aquestes millores més avançades en seguretat, però aquesta valoració de si és així está per concretar encara, que com us exposo no ho tinc clar.
En tot cas un Gran Vol de dues rodes que va donar molt de si sobre equips de seguretat i les diferents alternatives, que bé oi?
Vaig sortir a uns 20-22ºC i la sensació a la tercera setmana de juliol era de certa fresqueta a les cinc de la tarda, que no és una hora de no passar calor, però és que a la nit la temperatura ambient era de 14ºC, tot plegat un super present per l'estació calorosa a la que estem.