Exciting times.


The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!

SingleSpyder.

dissabte, d’agost 31, 2024

3/4 a la 35 )

Un descans de Vols per la jornada de manteniments i pneumàtics nous del Drac més esportiu, i també per l'anada al Baix Montseny després de recollir el Gran Drac.

En tot cas a dijous i portàvem tres Vols, prou bé, i el darrer a una hora de força calor, rodàvem a 28ºC, a favor un vent lleuger refrescant.

Hem investigat un camí que podria millorar l'actual, a veure, la dificultat ve perquè en un sentit indica que és una propietat privada i si vens a l'inrevés en principi no, no sé pas com ho raono, bé sí amb ganes de ser a dins dels senders però en cap cas amb ganes d'entrar a on no és prudent-respectuós fer-ho )


Merit/Alp-X PRO-2in1/S-Phyre

Equipats de Pearl Izumi i Gore jo, de Gore els culots, Merit i S-Phyre. El mallot Alp-X PRO una petita joia, el culot 2in1 complementa de fàbula el primer, comentàvem durant el Vol que tinc moltes ganes d'estrenar els nous mitjons, que bé, que no serà perquè la talla és mini ))

Sense incidències, sense coincidències, amb eines, amb llums sense funcionar, amb aigua sense beure, sense menjar, amb unes bikes que van d'allò més bé.

MTB, MTB, MTB.

Ara amb pneumàtics nous al Gran Drac més esportiu podria pensar en fer una anada a Arenys passant per la Collada a veure, mentre escric aquesta breu crònica podria ser un bon moment

De fet en el moment d'aquesta publicació ja estem a dissabte, i seguim amb un 3/6, i també sense Grans Vols de cap modalitat, a l'hora que mentre no hi ha Vols he decidit forces temes molt i molt guapos pendents dels que ja tinc la crònica preparada, però anem a pams ) 

dijous, d’agost 29, 2024

Alp-X PRO )

A on toca valorar venint de la 34, o no, si els mallots actuals poden ser els de la propera temporada. Si és que sí, no he de fer res, si és que no, hauré de cercar nous mallots, i els que han quedat actius fan molt goix, certament, tant que em replantejo si recuperar els Alp-X retitats, és que van molt bé, renoi, crec que no, i els Pearl Izumi són d’una calidesa extrema i no referida a calor, que bé.

De moment mentre valoro què fer amb els mallots, l'Alp-X que tenia reservat per més endavant per mirar d'entrar millor a aquesta talla S, i a on la sensació un cop estrenat aquesta setmana 35  reforça encara més quant de bé han anat aquests conjunts fent referència els retirats i que bé que estan funcionant els que estan actius, i com m'agrada aquesta unitat en concret, mare meva ))

Ara estic treballant amb vuit mallots i vuit culots, a la reserva tinc dos culots Twin Six, per això la valoració a fer si cal o no que vinguin alguns mallots, si els actuals d'aquí a dos mesos cauran com els Alp-X retirats, que tot de cop em vaig adonar que estaven força castigats, i més quan vaig posar de costat els dos mallots Alp-X grocs i verds, renoi.



Les bikes amb una aportació lleugera d’oli a la cadena, la resta també de 10, no les he banyat amb una lleugera aspersió d'aigua pel decret vigent en primer terme, i en segon terme per la presència de mosquits autòctons, que no tigres.

Un airet  fresquet necessari el que hem gaudit durant tota la setmana passada, ja sense cendres en suspensió canadenques, fa res de la visió única de la super Lluna mentre marxaven els Destructors amb els Gegants, o molt única, doncs n'han sigut tres de jornadas gaudint-la, la darrera de vesprada des del Baix Empordà m'encongia el cor de mirar-la de reull mentre pilotava, quasi pensava que era una Betelgeuse )

MTB, MTB, MTB. 

Ja estem a la 35 prou bé a on la selecció de components del nou Drac està en mode pausat, deixant reposar el concepte.

dimarts, d’agost 27, 2024

Blau i blanc a la 34 )

Els dos darrers Vols de la 34, el primer i segon, Twin Six blau i blanc i Pearl Izumi vermells i groc, Pearl Izumi blanc i negre, i Twin Six negre i blanc,  genet i Reina respectivament, els dos amb Gore, jo C7 blau i Ardent negre, el primer sense els Merits, el segon amb ells, amb les S-Phyre, i prou bé.


Blue ))


Sense incidències tampoc coincidències, sense mejar i beure amb aigua, i amb eines. 

Així ara sí finalment un 6/7, caldrà ser prudents però per poder iniciar una 35 amb propietat, en el moment de la revisió d'aquesta aportació ja portem a un 2/2  )

El 1er. durant el vespre, el 2on, de matí, no de matinada, a 24°C amb vent de certa intensitat fresc però, i també 24°C amb aire fresquet.



Prou bé sempre, amb uns Dracs finíssims, a on únicament m’he de concentrar en ser-hi oi?

Amb un sol Destructor, envoltats de Gegants, aquests darrers molt distants, els dos més propers van marxar amb els tres Destructors, esperant el retorn de tots ells. El Destructor que resta amb nosaltres té una mirada quasi de fixació entre ell i els dos Dracs, entre ell i els dos Grans Dracs dues rodes, mentre això passa gaudeixo de la protecció que comporta aquesta complicitat entre ells )

MTB, MTB, MTB. 

Fa dies que penso en una anada al Principat, a Algeciras també, dos destins inabordables per mi avui, a aquest darrer destí si ha de ser la conclusió és que em decantaria per encarregar el nou Gran Drac a un dels establiments propers als Miradors, i esperar pacientment el termini d'entrega, perquè serà després un cop ja al Mirador que començarà una nova i encara més guapa etapa referida a Grans Vols de dues rodes, i tant, i aleshores crec que el lloc de destí agafarà la força que ara no té, així sumarem l'emoció de l’anada i de la tornada a la del destí. El primer destí de ser hauria d'anar a dues jornades pernoctant, i tornada de matinada o vesprada el dia després, en tot cas no a una sola jornada, crec avui, no caldria però și em decideixo per primer anar a buscar el segon Gran Drac de dues rodes, que no implicaria de no anar a dues jornades igualment, de fet Algeciras sí o sí és a dues jornades, i diria que en el meu cas de tres o de quatre, una anada amb AVE a un dia, i la tornada de bé dues o bé tres jornades de tornada mínim, per no dir quatre ))

diumenge, d’agost 25, 2024

Darrera )

Sempre m’ha interessat aquest mot, perquè curiosament com més enrere anem millor anem, i no és important si és així o no, sí que ho gaudim així ))




La darrera comanda pendent d’eines dels Dracs ja ha arribat, tot bé, si bé les claus angleses de l'anterior comanda són minis, ara les que han arribat són gegants, literalment. Valoro si les torno, o les guardo per si necessito girar el taller ))



Martells, sí, sí ja era hora, no són exactament els que vull, però crec que serviran, guants específics per deixar a punt les ales dels nostres Dracs, també guants específics de treball, punxons reputats, i l'estabilitzador del manillar, que per cert funciona bé tot i la bossa del TT, la bateria i el llum del manillar. 

Ara concentrat amb els components del nou Drac, per quina modalitat decideixo decantar-me, per aquest motiu he conversat càlidament amb el receptor merescut de tot aquest projecte del segon conjunt de les eines, i d’aquest nou Drac. Per una banda dedueixo que hauria de muntar un Drac radical en el concepte més extrem del MTB, o decantar-me en el seu defecte per un criteri singular i únic a on la fluidesa marqui cada instant del Vol, i a on la radicalitat sigui la maduració del conjunt i no el seu ús extrem, és més puc dir que aquesta segona opció podria ser inclús més eficient que la versió de MTB, i tant )

MTB, MTB, MTB. 

dissabte, d’agost 24, 2024

2/3 )

Per un dimarts sense Vol, sí de Grans Vols, doncs dilluns i dimarts vaig sortir el vespre i per sobre de memorable, tan que torno a obrir el punt del nou Gran Drac de dues rodes  )

Un segon Vol mirant de ser prudent amb el recorregut, a veure si tornem a 5/7 o 6/7, i si no no passa res, ho intentarem a la propera. En aquest moment ja estem en un 4/5 ))


2in1 preferits )

Equipats d'Alp-X i S-Phyre de mallots, amb culots Gore, jo 2in1 i molt però que molt bé, normal que a Fort William el portés, Hirzl i Mavic la Reina, i ja no ho tornaré a sementar fins que no hi hagi millores, amb Merit, i S-Phyre. 

Amb llums sense funcionar, sense incidències, sense coincidències, amb eines, rodant un xic per sobre dels 20ºC al matí, no diré de matinada. 

Les bikes difícil que funcionin millor, que bé, que bé, que bé, que poder poden fer-ho però ara per ara no doncs no en sé més )

He de fer una nova ordenació del equips, ara dels d'estiu, però que aquesta reordenació ja em serveixi per a totes les estacions, la qüestió és que he de retirar tots els equips que no surten, i tots els per si de cas deixar-los guardats a les caixes de plàstic transparents com si l'estació ja hagués caigut, però no a on estan els equips que treballen ara sí ara també, exactament com el calçat, és més aquests darrers els guardats no estan ni propers a la zona del vestuari. Cert que cada vegada que veig la caixa de les Crossmax Ultimate SL, o les de les Lake MX237 o les Fury 12, penso en utilizar-les, però no és menys cert que quan estaven de costat fent equip amb les Privateer, les Kestrel, i la resta no hi havia forma de ser a dins dels Vols amb regularitat, ara amb les S-Phyre amb dos jocs d'aquestes els Vols tenen presència, no diré constància però quasi que ara hi som a tocar, així si mantenim aquesta seqüència, si la millorem lleugerament sí que les esmentades-retirades podrien tornar a disposar de la seva oportunitat, oi?

MTB, MTB, MTB.

Preparant l'arribada dels components del nou Drac, a veure, estic dubtant del criteri de construcció, bé, millor dit dubtant entre tres opcions impresionants totes elles, sigui quina sigui l'opció escollida serà senzillament emocionant-sorprenent pel concepte força elaborat, renoi, renoi, renoi, podria ser que un cop finalitzada aquesta intervenció, que no publicada fes un pas significatiu, vull dir, si deicideixo 15x100 o 15x110 i en tots dos casos amb 12x142, on les dues primeres ho declinarà en una direcció o una altra, i serà molt xulo doncs totes busquen un sol objectiu, que sigui molt guapa l'experiència del Vol amb aquest nou Drac ))

divendres, d’agost 23, 2024

Transportadora )

Aquesta setmana la Transportadora de Dracs i Grans Dracs ha passat revisió al primer Mirador, aprofitant  havia pensat també per portar el conjunt de rodes noves del Gran Drac més esportiu, i veure quina via seguíem, si montava en aquest conjunt amb uns nous TPMS o si agafava els pneumàtics nous que porten i els posava a les llandes d'origen.  El fet és que no sembla que sigui necessari disposar d'un segon conjunt de rodes d'hivern i un d'estiu, en cap dels Grans Dracs i Dracs optem per aquesta via, així seguirem si no tinc una idea millor amb un sol joc de rodes per a totes les estacions, sí que pels Dracs disposem de tres conjunts de rodes cada ú, però per l'amplada de la llanda no pel tipus de pneumàtic, doncs excepte per Fort William que davant portàvem els Arden Race, i això va ser en una sola edició, a la resta sempre hem anat amb un model de penumàtic, els Ikon, combinant amplades, he anat ara a mirar quins Ikon portem muntats, i curiós tots són 2.35, deu rodes i tots amb aquesta mida. Així amb el Gran Drac més esportiu, mateixa goma, i en aquest cas, mateixes mides d'aquesta sempre, i mateixes llandes també sempre.

Pensant també si fer venir els útils-eines per fer bona parts d'aquesta modificació-millora-substitució jo mateix en una propera ocasió de donar-se, podria estar bé, ho he de valorar, ara per ara però no faré res jo i esperaré a fer-ho aquesta propera setmana portant a dins del Gran Drac més esportiu el nou conjunt de rodes complert, vull dir que no cal portar-les a la Transportadora, així el més esportiu està pensat-preparat per poder encabir un segon conjunt de rodes per circuit, la caixa d'eines, la pistola de cop, el gat hidraulic, i també l'equipament com podria ser el casc, botes i guants. Sí que puc reeditar la llista d'eines i tenir-les, seria així la porta d'entrada a poder fer, no a fer )

La Transportadora únicament havia de passar revisió, doncs no presentava ni un sol defecte de funcionament, que bé, m'anirà molt bé tenir-la el dia pel què fa a revisions, i tant. 

Estaria bé repetir aventures amb ella, a veure, a veure, el món dóna moltes voltes o això espero, en tot cas si no ha de ser, la sortida del Mirador de la Transportadora de Dracs és més que una possibilitat, o no i queda destinada a ser entre nosaltres. També podria passar que de donar-se les circumstàncies marxes aquesta jabata i en vingués tot seguit una de nova, que no és la pensada avui, però podria ser, la porta a les grans aventures m'agradaria que quedés sempre oberta, oi?

MTB, MTB, MTB.

dijous, d’agost 22, 2024

1/1 a la 34 )

Un bon començament d'aquesta 34 ajudada per una 33 molt suau pel què fa a nombre de Vols, que bé.

Veurem com evoluciona aquesta nova setmana, crec que bé, però cal ser prudent, i esperar pacientment cap a on s'encara tot plegat, ajuda i molt l'arribada de les temperatures una mica més moderades, molt.


Ardent )

Equipats de Pearl Izumi, amb Gore en el meu cas els Ardent, la Betty amb Hirzl i Mavic, amb els Merit, i evidentment amb les S-Phyre.

Sense incidències, sense coincidències, amb eines, amb llums sense funcionar, amb aigua sense beure, sense menjar, rondant els 25ºC a tocar del migdia, i prou bé.

Ha quedat únicament un Destructor de Murs amb una mirada rara i a l’hora coneguda molt desafiant, els altres tres Destructors i dos Gegants han marxat sota la mirada atenta de la super Lluna, un moment intens, certament. 

MTB, MTB, MTB.

La comanda amb l'equipament nou, el mallot paravent curt i els mitjons baixos avui ja estarà al segon Mirador, la darrera comanda de les eines, està pendent d'arribar al nou punt de recollida, podria ser que avui ja disposem de l'equipament, a veure, en tot cas estic una mica impacient per poder veure en directe aquests dos equipaments doncs els mitjons si són en demanaria més, i el mallot podria ser una mica com les dues Xenon 2.0 que tinc des de fa anys, i que a data d'avui estan donant un resultat excepcional, però com els Alp-X d'estiu en aquest cas estan finalitzant el seu recorregut dins dels Vols.

La setmana que ve aprofitant l’anada al Baix Montseny el Gran Drac més esportiu ja portarà les rodes noves, vull dir els pneumàtics nous. Molta curiositat per veure el comportament del tren davanter fent referència el tacte d'aquest, molta, no diré emocionat però quasi que sí, aquest component en aquest Gran Drac manifesta la seva millora des dels primers metres, de ser, doncs tinc dubtes de si el model de pneumàtic segueix dient-se igual que fa dotze anys però que la composició de la goma sigui actual amb tecnologia de les darreres versions, fet que implicaria de tenir el mateix comportament poc agil de la direcció com amb els penumàtics que porto ara, la sort és que això ho veuré els primers metres, és inmediat )

dimarts, d’agost 20, 2024

Poc a poc )

Referit a que la darrera comanda d'eines encara està pendent de ser dipositada al punt de recollida, motivat perquè el punt programat inicialment està tancat per vacances.


Equip 1.

Avui he revisat els dos conjunts d'eines, el segon grup a on el 90% són totes noves fa molt però que molt goix, quasi que no me'n sé avenir, i no és per mi. Mentre revisava m'he adonat que podria ser un bon moment per fer venir el carro d'eines, i a partir d'aquí veure si necessito o no un banc i una estantería amb les eines penjades a la vista.


Equip 2


Mentre finalizto els darrers detalls de l'equipament de taller pels Dracs he estat seleccionant també els components pel nou Drac, doncs és el següent pas després de les eines, i certament que estic aprenent molt, és que no estic al dia de la tecnologies-novetats actuals, bé millor dit no ho estava gens, ara ho estic una mica més, certament, després d'unes hores-dies mirant mides, sistemes, passos, amples, marques, models, una mica de tot. Molt interessant el que fa referència a les classificacions per norma ASTM de les rodes, super positiu per poder fer una tria més funcional, jo estic fent un ús molt per sota del grup 2 funcionant amb rodes del grup 3 i 4, és a dir salts esporàdics de 15 cm. i rodant amb un equipament per salts de 60 a 120 cm. ))

https://www.dtswiss.com/en/support/astm-classification

Mentre ho faig he localitzat alguns equipaments interessants per a nosaltres, entre ells dos han centrat el meu interès, i un cal esmentar-lo primer, uns mitjons més baixos d'un sol color, navy, no negres, com els C7, i si bé hagués pogut deixar-los passar no ha sigut aquest el cas, tot i no ser negres crec que siguent blaus foscos podran fer conjunt amb els C7 blaus i les S-Phyre del mateix color. 

Com us vaig comentar he revisat i retirat alguns dels mallots d'estiu força castigats per el Sol de les darreres temporades, entre ells quatre Alp-X, dos de negres, un de blau, i el meu preuat groc i verd, com sona, ara per ara no he localitzat cap possible nou candidat, em quedo doncs amb set, i la Reina amb deu, semblen molts, però és que en cauran tres més de meus, i segurament quatre o cinc més de la Betty, així disposarem de cinc i cinc cada un, avui disposo de més culots que mallots, doncs dos C7, dos Ardent, quatre 2in1, i dos Twin Six, són deu i la Reina ronda els vuit sense els P.R.O que encara té per estrenar, i que no li fan el pes, sí les Elite que no disposem. He pensat també de revisar els mallots de tardor, els Alp-X meus doncs segurament cauran en la mateixa proporció, i a diferència dels meus la Betty crec que amb els 7Mesh està ben preparada per entrar a aquesta propera estació, no esmento culots perque en van venir a aquest 2024 d'hivern, i jo a part d'aquests culots nous, amb els meus culots d'estiu esmentats els he fet servir durant la tardor i l'hiver, i ara a més disposaré dels nous C7 i Ardent paravents, la Reina a la tardor i quasi tot l'hivern està rodant amb pirates, així en principi aquest punt el tenim força actualitzat. Sobre mallots d'estiu, en segueixo cercant de blaus, i de negres, i ara he de decidir els relleu del meu Alp-X preferit, crec recordar que porto sis o set temporades amb ell, renoi, potser no caldrà doncs tinc un mallot nou idèntic per estrenar també adquirit fa molt poc, veurem, és que la M retirada em va olgada i la S per estrenar un xic justa, curiós perquè amb el culot em passa el mateix amb la M encara més accentuat, però que bé que totes les S de Gore de culots em funcionin prou correctament. 

El segon equipament adquirit és un mallot de màniga curta molt singular germà dels Gabba però més lleuger crec, que podrà perfectament aquesta tardor fer equip amb els Ardent, C7, i els 2in1, aquests darrers no sé veure si han de cedir el pas també, jo diria que no, a veure com els vaig veient aquestes properes setmanes, tinc temps però doncs si les properes estacions repeteixen condicions els Alp-X seran com sempre els grans protagonistes dels Vols, en tot cas l'arribada d'aquest nou mallot ha sigut per la reflexió que els paravents Alp-X podrien no entrar a dins dels Vols aquesta propera tardor, sí les dues Xenon 2.0 ))

MTB, MTB, MTB. 

Retrocedir tres passes ajuda i molt, oi? )

dilluns, d’agost 19, 2024

33 i 3/7 )

Justets certament, però dins del tram, venint d'una setmana curiosa, agost, amb un dijous festiu, podria ser encara millor quan parlem de convidar a descansar però déu-n'hi-dó. 


Twin Six )

Equipats de Twin Six, i Gore, Hirzl i Mavic la Reina, sense Merit, amb S-Phyre, jo les blaves. Sense incidències ni coincidències, amb aigua sense beure, sense menjar, amb llums sense funcionar, amb eines, he d'aconseguir una bossa a mida per les claus per tensar les cadenes, i que porto a part de la bossa d'eines clàssica, per sota dels 30ºC, i prou bé, encara millor a l'ombra.

Deiem ahir que els mitjons més baixos de poder ser de Gore que i que finalment no ho seran, tot no pot ser, curts això sí, i el mallot curt tan singular paravent seran dues arribades molt fructiferes, a veure, a veure. Curiós que seleccionant els components del nou Drac ha fet que vinguin nous equipaments pel genet, i ara per ara cap no ho ha fet refertent els nous components que han de configurar el nou Drac )

MTB, MTB, MTB.

Entre nosaltres aquesta marca del maillot Twin Six no seria un equip que repetiria, un cop ja al Mirador l'utilitzem, sí, però els culots mateixos no són en cap cas massa ben confeccionats, en tot cas poses un Pearl Izumi de costat amb un Twin Six i amb els ulls tancats per tacte sempre sortiria el primer, i no va malament ni el culot ni el mallot, jo diria que és per una cantó els acabats, i per una altre el material que és  com si els hi faltés una repuntada, físicament i per concepte, també confeccionats amb un teixit més gruixut, poc amorós. Veig les imatges de la sortida mentre penso que guapos aquests mallots això sí )

dissabte, d’agost 17, 2024

2/5 )

Prou bé, com sona, i avui a 30°C sempre amb Sol, nosaltres però a molts trams a l’ombra, segurament amb el pas de les setmanes m’estic recuperant del cop de calor patit fent el meu primer Santuari, doncs ahir no em va ser un problema rodar en aquestes condicions. Repetint recorregut d’ahir, a veure si així ens porta a una millora de la constància, que bé oi?

Sense incidències, sense coincidències, amb eines, amb unes bikes amb un funcionament finíssim, sense menjar, amb aigua bevent, amb llums sense funcionar, amb una visió de l’horitzó molt diferent, molt, segurament per una anada a la matinada al primer Mirador.

Tinc un parell de pensades referides a pneumàtics, també referides a forquilles, i a conjunts de rodes per les noves bikes, poc a poc. 

Mitjons curts ja ))


Equipats de Gore, jo Twin Six de mallot, sense els Merits doncs ahir a la Reina li pesava, amb les S-Phyre. 

Els meus Ardent com els C7  estan funcionant millor que bé, comentàvem si en feia venir més. Els mallots d’estiu tan de la Reina com els meus alguns molt castigats pel Sol, no tots però avui en faré una selecció-revisió exhaustiva, a veure si em funciona millor aquesta nova recerca que no pas la dels mitjons doncs veig els que porto i m’adono de quina dificultat té tot. Hauré de valorar si obro la porta a noves incorporacions, o sí únicament cal retirar els mallots més castigats.

MTB, MTB, MTB. 

Ahir el vespre volia fer una aventura amb el Gran Drac de dues rodes, vaig preparar-ho tot menys la Super Armadura de Gala, el fet és que durant el procés dels preparatius em vaig anar notant fatigat, així va quedar tot per una millor ocasió. De fet havia dormit menys de cinc hores, així vaig preferir  seguir el criteri de la prudència ))

divendres, d’agost 16, 2024

Tot ajuda )

Inclús Algeciras )

El fet és que avui hem refet els Vols, prou bé, així podem rematar una 33 impresionant, i passar-la a categoria de memorable )

Avui el Vol ha sigut de transició perquè clàrament haver decidit tornar al recorregut original del 2022, així ja fa anys que gaudim del tercer Mirador, i sembla que així seguirem, per no ser més contundent doncs des del 2020 significativament no hem parat de fer, i així mirarem de seguir. Referit a Vols tornar a aquest recorregut ho he fet perquè si bé estem a dalt dels Dracs, en cap dels recorreguts que tenim establerts amb la combinació de tots plegats ens està costant aconseguir la regularitat que volem, res més, sí ser-ne prou de constants, però per assolir tram haurem de millorar la combinació, i així tres enrere, no passa res, a nosaltres ens funciona prou bé, tornem a recorreguts més coneguts sense fer Dracs, no som agosarats.


Com sigui, curts i de Gore (


Equipats de mallots Pearl Izumi i la resta de Gore, Hirz i Mavic la Reina, Merit els dos, S-Phyre i tant, sense beure, sense menjar, coincidències una la del cabirol, sense incidències, amb llums sense funcionar, a 28°C, sense Sol, i després d’hores de lleugera pluja ))

MTB, MTB, MTB.

Comença la intervenció com ho fa perquè m’estic plantejant seriosament la possibilitat d’anar a Algeciras però amb el meu Gran Drac de dues rodes, no amb l’AVE, curiosa la pensada, el fet és que si el candidat em fes el pes tinc la possibilitat que me’l portin directament al Mirador, i així començo pel final fent el Gran Vol d’anada primer, i un cop a destí veig sensacions, a partir d’aquí valoro què fer, així faci el què faci encara tindré el premi de l’aventura de la tornada, sempre que tingui la capacitat d’arribar a destí, de tenir la forma física de fer hores i hores de Gran Vol, que ara ho escric i no ho tinc massa clar ))

dijous, d’agost 15, 2024

Grans Dracs i Vols )

Segueixo valorant l’arribada del Gran Drac de dues rodes, a veure, és un concepte tan diferent que em costa de valorar, seguint el criteri de distanciar-me de l’ús més exigent referit únicament des de la meva percepció, i entrar el recorregut més touring en el meu concepte un altre cop, que segur no coincidiré, com ara amb l’actual.




Dins d’aquesta disciplina si hagués de decidir avui què fer amb el segon mono negre nou ara el tornaria, me l’he anat posant al Mirador i fins avui poc a poc m'adono que no em sento prou còmode, no ho sé, veurem, me’l seguiré posant per el Mirador i després decidiré, dubto perquè és en principi molt més flexible que els que utilitzo, ajuda segur que anant ajustat va molt menys estrenyut, sense anar olgat en cap cas )

Properament si seguim com ara aniran marxant dels Mirador tots els Grans Dracs, no els de dues rodes, també la Transportadora de Dracs. 

Estem a un tram curiós, dins de les tempestes hi ha una moderació de les temperatures, a on aquesta mateixa matinada podríem haver consolidat un primer Vol, podríem, doncs no hi hagut la intenció.

MTB, MTB, MTB.

Aprofitant la revisió d'un dels Grans Dracs vaig ser a dos dels Miradors, no van ser tres perquè em va faltar el de Granollers per un variació de darrera hora en l'agenda a on la Fonda n'era la protagonista, no passa res, ja serà, i he de dir que des del 2019 que si no és també m'està molt bé, ajorno un festival certament però és que també i fins i tot ja abans d'aquest any esmentat que no gaudir en segons quins entorns també suma, crec que gaudir de ser també suma i no és una contradicció però ho fa de manera menys càlida. Tinc pendent també la millor pizza, la del Gaetano a Tarragona-Reus i tan bon punt l'agenda em coincideixi, com podria ser una tornada d'Algeciras que estaria també molt bé, miraré de portar-ho a terme,  no sé si venint del sur com esmento doncs segurament no caldria, com també de ser fer-ho coincidint amb un molt però que molt bon cafè amb un genet de linia blava, si ens coincideix, si ens coincideix.

dimarts, d’agost 13, 2024

Propera arribada )

De la darrera comanda d'eines que tinc pendent, que bé, tindrem martells, i també en principi claus angleses proporcionades, vull dir no les minis que van arribar.

Venen útils de la casa Stahlville, de Knipex, i un utillatge que podria funcionar com ho és el de fixar el manillar de Park Tool perquè no giri quan tens el Drac a dalt del stand, veurem. 

Aquesta comanda ja ni la recordava que estava pedent doncs fa força dies que està en curs, per sort la podré recollir properament a minuts del Mirador, i no a hores com la darrera comanda que em va requerir de planificar una logística específica per poder-la recollir.

El tracció integral dels Grans Dracs ja ha passat revisió, prou bé, ho fa des del primer Mirador, prou bé, una hora el temps que ha requerit. 

En res decidirem la marxa de tots els Grans Dracs, tots, excepte els de dues rodes, curiós aquest procés, molt, també circumstancialment natural, i ja és una exposició feta anteriorment a aquest espai.

Fa uns anys vàrem coincidir amb el Guy Martin a unes 24 hores SOLO, i unes imatges fa uns dies d'ell crec recordar a Silverstone amb el seu Gran Drac de dues rodes van obrir la porta a l'opció que estic valorarant de fer venir, també m'ha afavorit el punt a on sóc que sense saber que era ell vaig veure un reportage molt xulo a on també anava amb aquest Gran Drac tan característic, i fa unes hores escoltava una entrevista a on compartia que anava amb aquest concretament perquè no volia circular havent d'estar pendent dels límits de velocitat, doncs això )) 

dilluns, d’agost 12, 2024

6/7 a la 32 )

A veure si continuem fent en aquesta direcció, estaria bé, de fet ja hi som, ara cal interioritzar que la seqüència és la que és, a veure.


Alp-X ))

Equipats de gala, i tant, sobretot la Reina amb un equipament molt nou encara, ho dic perquè el groc no el tenim associat com a color d'ella, sí quan parlem dels meus mallots Alp-X, la resta equipats de Gore, jo avui amb els C7 paravent blaus que com amb els Ardent dubto si és el culot o únicament la badana que té aquesta protecció pel vent o sí aquesta caracteristica fa referència el vent que també ja dubto, sense els Merit en aquesta ocasió, això sí amb les S-Phyre. El fet és que ara sí el groc passa a ser un color significatiu al Mirador, i a un improbable SOLO queda oberta la porta, i tant )

Sense incidències, tercera coincidència nativa dels darrers Vols, i moltes més avui per un grup gran d'elèctriques, l'estrella el cabirol un altre cop, per sota dels 20ºC sempre, just per sota, fins i tot a 16ºC, prou bé tot i anant a llevant de bon matí, tardet això sí lluny de les cinc del matí, tot i estar actius des d'aquesta hora, curiós, però és per un Vol el d'ahir el vespre que va ser una excepció i que va ajudar a recuperar la setmana, en certa manera doncs un 5/7 també hauria estat molt bé oi?

Amb eines, sense menjar, sense beure amb aigua, amb llums sense funcionar, amb sensacions dignes, per la manca de calor extrema, i per ser a dalt del Drac havent sortit ahir el vespre, que bé.

MTB, MTB, MTB.

Un altre cop a tram de valorar l'arribada del nou Gran Drac de dues rodes, que bé, que bé, que bé, no per res més si no per l'emoció de l'aventura de la tornada amb ell des de per a mi un lloc tan llunyà quan parlem d'aquest tipus de Gran Drac touring.

A la nit la pensada era anar a Arenys amb el Gran Drac de dues rodes per la Collada, però la possibilitat de poder fer Vol el matí va proposar de deixar-ho per una millor ocasió, la calor dels vespre també pesa, la Super Aramadura de Gala més lleugera que tinc supera els 4 Kg fet que segur no m'ajuda, veurem avui, però un cafè a Arenys seria d'allò més guapo, el fet però és que no hi he arribat mai en dues rodes en cap de les diferents disciplines ))

diumenge, d’agost 11, 2024

2a Super Armadura )

Fa una estona m'he enfundat la Super Armadura de Gala de color negre, la que siguent la meva talla presenta un patró més gran, així m'ha semblat que siguent més olgada igualment és massa ajustada per poder encabir un coixí de seguretat, és a dir sembla molt més portable que les Super Armadures que tinc, protegeix menys també, i no crec que un Airbag pugui expandir-se a dins d'aquesta, sí però que com us esmento passades les hores segurament seria més portable que les actuals, no ho sé segur doncs hauria de fer la prova, però si la faig dins d'un Gran Vol aleshores no la podria tornar, vull dir perdria el dret que ara sí que tinc de devolució. És negra un punt a favor però no prioritari, és més flexible, dos punts a on el darrer va relacionat amb l'ús touring dins del que podria ser el nou Gran Drac de dues rodes, de ser. 

Si finalment em decidís a fer venir el nou Gran Drac de dues rodes per recollir aquesta joia hauria d'anar a Algeciras a buscar-la doncs nova únicament la tenen en aquesta ciutat, així en principi hi aniria amb l'AVE tornant de ruta amb ella fins el Mirador, i per tant equipat amb aquesta nova Super Armadura de Gala més touring també. 

Fa una estona m'ha arribat la proposta detallada d'aquest nou Gran Drac, si finalment faig el pas a principis de la propera setmana, fins i tot aquest dissabte podria anar-lo a recollir, prou bé, normalment tarden entre tres i sis mesos des del dia que fas la comanda, així però amb aquesta proposta disponible no puc triar color, ha de ser el que tenen en estoc, a favor que ens agrada la combinació germana, idèntica dels nostres dos Dracs, color del titani, amb els logos de la casa vermells, de fet el què em convida, el què té molt de pes a fer el pas és l'aventura de l'estrena de tornada amb ell, OMG.

En tot cas he de valorar si aquesta Super Aramadura de Gala pel fet de ser negra, pel fet de ser més flexible que les que disposo, si amb el protector d'esquena el considero, o no i seguir treballant pel proper equipament touring tenint la garantia, que ara no és així, de poder incorporar el coixí de seguretat.

dissabte, d’agost 10, 2024

Tercer, el cinquè )

Els d'aquesta setmana a dimecres, i ja hem assolit el cinquè consecutiu, prou bé en part doncs la fatiga tot i que lleugera ha sigut present de forma notable.

Equipats amb mallot Giro la Reina la resta de Gore, jo 2in1 i molt bé, guants i mitjons, Hirzl i Mavic la Reina respectivament, els Merit han vingut en aquesta aventura, i amb les S-Phyre com cada dia des de fa mesos.

Sense incidències, amb una coincidencia, la d'una guilla, nosaltres amb llums, funcionant els del darrera, el de la Betty va fallar ahir a la nit un cop al Mirador i ara porta el de la Longboard, sense menjar, amb aigua sense beure, a 19ºC avui mitja hora abans que el darrer Vol, amb eines sense haver-les d'utilitzar. Les dues bikes de 10, literalment.



Ara a esperar a la propera, a veure si millorem l'hora d'inici anant un xic més d'hora encara, avui ho hem fet millor, certament,  no prou però doncs la imatge no hauria de ser és a dir hauríem de tornar a ser al Mirador quan el Sol estigui a aquest punt, inclús un punt més baix.

Estem a vuit setmanes d'una possible aventura, que amb le seqüència de Vols actuals no serà, hem millorat molt a dalt dels nostres Dracs però no hem seguit el fil conductor de les llargues sortides iniciades puntualment fa unes setmanes, d'haver-ho fet tampoc garantiria de poder ser-hi, en tot cas és a on som, poc a poc, de ser així n'hi hauran més oi?

MTB, MTB, MTB.

A l'hora de publicar aquesta intervenció ha coincidit que he pogut anar a veure una unitat del Gran Drac de dues rodes al costat mateix del Mirador, sense haver d'anar a Algeciras, millor d'entrada, i que estic valorant de fer venir, ara passades les hores, de matinada semblava que el concepte touring no prosperava, he de deixar-ho reposar doncs en pensar en aventures de dies la porta d'entrada a aquesta nova variant ha deixat entrar una mica més de claror )

dijous, d’agost 08, 2024

Eines + )

La comanda, una de les dues pendents ja és al Mirador, prou bé, i aquesta sí coincideix el què he demanat amb el què ha arribat, prou bé, i els preus també.



En tot cas ja tinc el retallador de tacs, una novetat per a mi, i també una part del meu conjunt nou d'alicateria. 

La comanda que està pendent d'arribar entre d'altres eines porta els martells, que sembla poc tècnic, a l'inrevés però. Amb l'arribada d'aquesta ja no tindré cap més eina pendent per duplicar les que han de completar el joc pel Vallès Oriental, prou bé. Sí que del meu conjunt d'eines per els Dracs tinc una llista pendent de confeccionar per fer arribar els útils que no he tingut mai, que segurament tampoc necessito ni necessitaré però que d'invertir temps ara per ara també aniré en aquesta direcció )

MTB, MTB, MTB. 

Tinc diferents decisions a prendre o no, entre elles el mobiliari per fer els manteniments, el de la llista d'eines per els Grans Dracs, el del Gran Drac nou de dues rodes, el de l'equipament negre nou i el coixí de seguretat, així com posar en marxa el conjunt de pneumàtics nous amb els TPMS del Gran Drac més esportiu. 

dimecres, d’agost 07, 2024

El dos, el quatre )

El segon Vol de la jornada, en aquesta ocasió va començar uns minuts abans de la matinada que la darrera aventura, també en aquesta ocasió actius des de les cinc poc tocades, però activats a les sis més tocades, cal avançar una hora aquesta seqüència, veurem, veurem, hem de ser a dalt dels Dracs a tres quarts de cinc, si volem arribar darrera del trenc d'alba )

El quart consecutiu, a partir del cinquè farem un tom molt positiu, únicament si és consecutiu també, si no no, com sona.


2in1 )

Equipats de Gore els dos, jo 2in1, que bé, i avui șí amb Merit, i com no podia faltar amb les S-Phyre.

Sense incidències, sense coincidències, amb aigua sense beure, sense menjar, a 18ºC d'inici a 20ºC d'arribada, millor que ahir, no sé si molt però millor, amb eines, amb llums, els posteriors funcionant, rodant entre converses intenses, però entre el silenci d'uns Dracs que funcionen d'allò més bé, que bé, oi?

Ahir una de les comandes d'eines i útils va arribar a destí.

MTB, MTB, MTB. 

dimarts, d’agost 06, 2024

Sense ser )

A trenc d'alba, sí ha sigut més d'hora, prou bé, però no prou d'hora com per tornar a ser al Mirador abans del trenc d'alba, curiós perquè a tocar de les cinc de la matinada ja estàvem actius, que no activats i a tocar de les sis la primera cafetera ja era un fet.

No he tingut una bona sensación a 18ºC tampoc dolenta, però sí tornant doncs l'arribada l'hem fet a 21ºC, i bé aquesta darrera tot i que molt moderada encara així no m'ha ajudat, he de sortir abans, i arribar d'aquesta manera sí coincidint amb el trenc d'alba no com avui que iniciàvem ruta amb ell, en tot cas primer Vol de la 32, i tercer consecutiu, sempre, sempre, sempre tot roda molt millor a partir del cinquè, i això ja passa tot i quan fa mesos que no surto, així ara a on feia sis dies que no hi havia aventures la millora serà exponencial, si realment seguim a dalt dels Dracs, també ajudarà si no anem a seqüències de dos per dia, i si anem a Vols de matinada abans de la sortida del Sol segurament també. 

Sense incidències, amb una coincidència nativa, diferent, també normal, per ser la primera en dos anys, curiós aquest darrer apartat, és dir dins del nostre medi a dalt del Drac un sol dia dels 730 de percepció de certa pertinença dins del què per a nosaltres és important, aleshores lògic el nostre ser lluny de tot plegat per propòsit no per accident, oi?. Amb llums, els del darrera funcionant, sense beure, amb aigua, sense menjar, amb eines, sempre amb totes les claus específiques per tensar la cadena, és que no ho dic mai, rodant rondant els 20ºC de principi a fi, amb unes bikes que freguen la perfecció, influenciada aquesta opinió pel silenci del meu Drac, que bé. 


Pearl Izumi )

Equipats amb mallots Pearl Izumi, i culots Gore, S-Phyre negres els dos, i un altre cop sense Merit, una equipació de 10 )

MTB, MTB, MTB.

dilluns, d’agost 05, 2024

94 )

El noranta-quatre va ser de nit, a una temperatura a on a baixa velocitat, per sota de cinquanta feia calor i a més velocitat frescor, per sobre d'aquests cinquanta, que bé. 

De nit no tenim el costum de fer Grans Vols de dues rodes de fet en porto tres, dos perquè arribant al Mirador se'm va fer de nit, i el tercer el d'ahir, a on volia sortir expressament de nit, volia anar fins el Principat, i la pensada és interessant, la realitat és que a Sant Joan de les Abadeses vaig girar cua, i desfent el camí humid amb forces pedres i molta vegetació dels arbres poc a poc vaig anar disminuint la ja de per si moderada velocitat. 

Equipat amb mono de dues peces, sempre pell, i estrenava guants negres, de la mateixa marca que els que ja tinc, però totalment negres a diferència dels que porto sempre que són quasi totalment negres amb petits detalls blancs, i no són aquests darrers negres del tot perquè el seu dia no els disposava la casa en aquest únic color, ara passats els primers anys sí, però de dues gammes inferiors, tot no pot ser, oi?, així també vaig aprofitar i ara també tinc un segon soto mono d'estiu, que no vaig estrenar, a la propera segurament, o no i no passarà res per mirar de preservar-lo nou, aquesta prenda d'uns mesos cap a aquí es  va desfilan a punts molt concrets, curiós, segur que té la seva explicació, segur.

Quan dic de gammes inferiors em refereixo a que hi ha un enfoc de la seguretat segons ús, i jo ara estic cedint-entrant a tram touring i no sport, de fet a sport per conducció no hi he arribat mai per concepte sí, i això comporta per exemple que amb Sidi he de redescobrir nous equipaments de calçat, les botes d'aquesta marca encara no les he estrenat i ja fa dos anys que són a casa, pel fet de ser super esportives, molt, com la darrera Super Armadura de Gala de color negre, també amb petits detalls blancs que ja és touring a diferència de les que ja tinc que són totes sport, persegueixo de valorar aquest concepte perquè la zona de la cintura i la del trapeci se'm carrega força i estic mirant si és per l'equipament en si mateix o no, poc a poc, pel fet que les sport estan pensades per sortir poc temps i en un format molt intens, i jo sembla que estic per més estona i a un ritme més pausat, aleshores els meus equipaments d'entrada estan poc a poc oferint menys prestacions per aquesta evolució del meu ús, veurem, per poder portar la Super Armadura en una utilització touring aquesta ha de presentar unes característiques de seguretat màximes a l'hora que la rigidesa ha de donar pas a la flexibilitat per mirar d'ajudar a poder portar-la a cada hora que sumo, veurem a on em porta tot plegat. 

Com esmentava estic valorant de fer venir un nou Gran Drac de dues rodes, que com les elèctriques quan parlem de Dracs, també doble el pes del meu Gran Drac actual, el fet és que vindria aquest nou Gran Drac, i el nou actual seguiria a casa, doncs es complementen, i si no ja decidiré què fer, i tant.

En tot cas ara mentre preparo aquesta intervenció sense ser un trenc d'alba sí que hem fet un Vol de bon matí, el primer de la setmana, que bé, oi?

MTB, MTB, MTB.

diumenge, d’agost 04, 2024

Dos )

A la 31, venint com venim de la 30, i veien l'evolució des de les sortides una mica més llargues fins avui, prou bé. A la 29 vaig desaccelerar al màxim, així era de preveure que també podria afectar a nombre de Vols, però és que no ho vaig ni intuir, coses )


Alp-X )

Equipats de blau la Reina, jo amb el meu mallot i color preferits i Ardent, aquests cop sense Merits, i com sempre S-Phyre, i certament que encara estem lluny d'evitar del tot l'exposició solar, quins moments més guapos quan des del primer Mirador o des del tercer entrava a aquests abans del trenc d'alba, a veure, sembla que fa molt de temps, i sé que en cap cas és així, oi?

Ahir a les vuit del vespre hi va haver super aventura, ja tinc preparada una breu crònica.

Sense incidències, he de netejar les cadenes, i passar a utilitzar les Peaty's, sense coincidències humanes, sí amb un cabirol adult que durant uns breus minuts anava que volava, mare meva. Amb llums sense funcionar, bateries baixes dels 520, sense menjar, bevent la Reina, rodant a 26ºC a les deu tocades del matí. 

Ara esperar a demà a veure què ens depararà l'inici de la 32, que bé, que bé, que bé )

He de seguir el fil de l'equipament de taller, ahir vaig ser a un altre Decathlon i el taller no tenia les característiques mínimes per poder fer els nostres manteniments des del Mirador, si més no com ho vull portar a terme jo, he de tornar a visitar el de Platja d'Aro doncs aquest darrer a diferència del primer no està orientat al consumidor únicament francès, passat l'estiu hi tornaré )

MTB, MTB, MTB.

dissabte, d’agost 03, 2024

Re-Vol )

Millor, Millor després d'un Vol breu. Una jornada la d'ahir on un descans de tretze hores m'ha reubicat dins d'un primer Vol setmanal, si no n'hi ha cap més a aquesta 31 em donaré per satisfet.

Avui la temperatura a tocar de les sis de la matinada era de 19ºC perfecte per a un Gran Vol de dues rodes, i millor encara per un Vol. En tot cas a les deu tocades tornàvem a ser al Mirador, i tot i així les meves sensacions els darrers metres amb la meva vella relació amb l'exposició solar no han sigut bones, a l'inrevés.


Blue day )

Equipat de Twin Six i Gore, per mallot i la resta d'equipament respectivament, la Reina de S-Phyre i Gore en el mateix ordre, ella Hirzl i Mavic en guants i mitjons, tots dos amb les S-Phyre, jo de blau avui.

Amb aigua, sense beure, sense menjar, amb eines, amb llums sense funcionar, sense incidències, que bé rodar en silenci, amb coincidències a la distància, i puntualment uns metres en el mateix tram, ha sigut fins i tot tumultuós, dotzenes de ciclistes, vintenes, gravels, de carretera, elèctriques, de fet portàvem hores veient com passaven ara sí ara també, rodant a 23ºC, fent un recorregut per ser-hi, ni tan sols per rodar, aquí a diferència del Gran Vol noranta-dos les pensades avui denses, encara ara passades les primeres hores pesen.

Ara esperar a demà, o no, de fet ara mateix a 36ºC no ajuda a pensar en cap més possible aventura de cap modalitat, i tant que no, oi?

MTB, MTB, MTB.

Estic tornant a valorar l'arribada d'un nou Gran Drac de dues rodes, en aquesta ocasió a les antípodes de l'actual, a veure on em porta aquesta reflexió, a veure. El concepte una mica el de posar distància a l'agresivitat pilotant, o no hi segueixo evolucionant des d'on sóc, en tot cas quin tram més interessant. 

dijous, d’agost 01, 2024

92 )

Un dia després del 91. 

Diria que fluidesa podria ser un mot que defineix el darrer Gran Vol de dues rodes. 

Equipat 100%, Super Armadura de Gala d’una sola peça, un protector d’espatlla que de veure’l faig  un silenci del com imposa, com a equipament més significatiu, però és que el d’avui l’equip ja l’he portat durant la tarda al Mirador, i quan estava a dins de la Super Armadura  no pensava que repetiria Gran Vol, vull dir m’he enfundat l’equip per ganes de portar aquesta Super Armadura, per renovar sensacions, no per fer-la sortir seguidament, en tot cas hores després estava a dins un altre cop i en minuts vaig experimentar el petit privilegi d'una breu i  sensacional aventura. 

Quin goix tot plegat, dia del descans de Vols, que no sé si seran més, i ha coincidit amb aquest altre format, i com ahir el ritme molt prudent, molt, doncs la 92 va començar una mica més ràpida però a cada metre el ritme va anar baixant d’un punt d’inici moderat a molt moderat, i les sensacions del gaudi van millorar exponencialment com més lent anava )

He de dir que avui crec que per primera vegada el conjunt que formem amb aquest nou Gran Drac que hem interactuat amb aquesta fluidesa. 

Ara queda esperar a la propera aventura que no sé si seguirá aquesta evolució, el fet és que el setembre m’agradaria fer un altre curs de pilotatge, i a diferència del darrer respecte del primer a on vaig poder veure que no havia millorat-progressat quan parlem de tècnica pilotant, voldria que en la propera ocasió fos una evolució positiva palpable durant els exercicis dins del curs. 

Renoi, del 90 a on tot va passar com va passar on us exposava que tot havia passat molt de pressa, fins i tot massa, a la 91 i la 92 allunyar-me d’aquest tram més extrem m’ha portat a una entrada del poder passar una estona molt guapa dolçament, quina experiencia més intensa i més satisfactòria, i tot just estic a l'entrada d'aquest tram, vull dir que un com normalitzi, funcioni a dalt del Gran Drac sense adonar-me, sense haver de rememoritzar cada instrucció necessària per mirar de pilotar doncs no ho recordo passades les darreres dècades de quina és l'experiència que s'experimenta, en tot cas incorporo aquestes darreres pensades perquè un mot únic envaiex cada racó del meu pensament, emoció

dimecres, de juliol 31, 2024

Darreres )

Comandes importants pel què fa a renovar eines per poder fer els manteniments dels Dracs. 

Són dues compres interessants, a destacar com de les anteriors també un sol utillatge, com ho és una eina per retallars els tacs dels pneumàtics i donar-los la forma que creguis més adequada per a l'ús que tens intenció de fer. En el meu cas vull modificar els tacs del pneumàtic posterior, de l'Ikon per fer-lo més rodador, en principi res més.

De fet sense adonar-me'n tot gira valgui la redundància un altre cop vers les rodes, vers els pneumàtics, vull dir mantenir els components el dia, d'una selecció amb criteri propi, personal i dificilment exportable, i no és així en singular passant a ser determinant per a tots els vehicles quan parlem de pneumàtics, i en segon terme de les rodes, del conjunt de llanda i pneumàtic, és a dir, millor equipar el Drac amb components més senzills però de qualitat contrastada com pot ser un grup complert Deore, i fer una inversió més significativa en el conjunt de les rodes, i que aquestes siguin de molta qualitat, d'un nivell més alt, respectant sempre l'ús a fer per cada ú, i com a estrella de tot plegat els pneumàtics, aquest darrer element és per mi el component principal, és el punt estrella. 

Així de totes les eines que han vingut i que estan venint dos útils són els rellevant per a mi, l'extractor de tapetes de la boixa DT240, i el retallador de tacs, ara he de cercar un estractor i muntador de coixinets de DT240, així com aprendre a radiar rodes, que és una assignatura pendent, en tot cas he de fer venir els útils específics per aquesta funció quan entengui el concepte i quan sàpiga aplicar-lo, perquè si parlem de radiar, o del què calgui, "el comprendre com fer-ho no va agafat de la mà a poder fer-ho", en cap cas, comprendre aquesta relació-concepte podria ser força determinant, acostar-me a aquesta relació entre el què i el com fa que cada dia sigui una mica millor. 

De les eines noves que venen, excepte les dues esmentades específiques la resta són les darreres que em van quedar pendents, unes per duplicar la que ja tinc en perfecte estat de funcionament, i d'altres que ja tenia que pel seu desgast per l'ús donaran pas a noves eines que les substituiran, que en aquest darrer cas venen per duplicat per configurar els dos grups d'eines complerts.


Alp-X/Ardent/S-Phyre )

Des de fa dues setmanes anem a mínims si parlem de número de Vols, doncs en principi no estem massa animats a rodar sota aquest Sol intens ni tampoc a mirar d’evitar-lo a les matinades per un descans a la nit molt breu. 

Cal esmentar que les temperatures avui entre els tres Miradors són força dispars, molt, 34ºC, 37ºC i 42ºC, renoi, renoi, renoi, el dilluns mateix vaig estar entre els tres i curiosament per sobre dels 40ºC és a on vaig patir menys calor, determinant que coincidia la temperatura més extrema amb l'humitat més baixa. 

MTB, MTB, MTB.

La proposta d'aquest 2024 per primera vegada serà que aprofitarem que les Màquines de Prosperitat estan en una certa pausa per fer un agost dins de la normalitat d'un mes més, és a dir segurament també menys Vols, sí, i un ritme del dia a dia de normalitat absoluta a la baixa en quan a intensitat per mirar de fer un mes menys emocionant pel fet de ser els mes vacacional estrella, és a dir mirarem de fer-lo sense un to festiu extrem, difícil ho sé, a veure, des del 1.997 amb una sola excepció la del 2003 cada agost l'hem aprofitat per avançar-nos i aterrar a l'octubre. Ja és prou intens en l'actualitat, prou emocionant ser únicament entre Destructors, i Gegants, ser entre ells té un punt de molta calidesa, altra cosa és si no tens present a aquests magnífics protagonistes, i el fet de tenir-los com a protectors, també he de remarcar que per a mi és impossible oblidar-ho, únicament ja per l’ombra que fan ja noto la seva presència, i això s'accentua entre els colossals Gegants quan amb la seva ombra m'eviten l'efecte de la mirada intensa de l'astre rei ). 

dimarts, de juliol 30, 2024

91 )

El número d'aquest Gran Vol de dues rodes, a data d'avui en porto noranta-dos, en el noranta-ú he de dir que estic sortint molt ben equipat, i a on per primera vegada un ritme tranquil ha sigut la tònica, millor dit, un ritme molt i molt pausat, tranquil ho és sempre, deixant de banda les pensades mentre estic a dins de l'aventura, que ara no recordo que les menys càlides estiguin fent presència, en cap cas, en tot cas si no les recordo ja és que estic fent un bon progrés, oi?

A aquest Gran Vol la sensació va ser molt bona, ajuda el treball que estic fent referit a l'equipament, vull dir en aquest darrer Vol dins que no anava amb l'equipament d'una sola peça, si no de dos, tot i així anava força ben equipat si faig referència el material de l'equipament, jo i únicament jo sempre, sempre, sempre pell, i mentre pilotava en aquestes condicions de seguretat referides a tipus de material de l'equipament, amb aquesta bona sensació d'anar dins d'un nivell de protecció acceptable la idea de la possible arribada de l'equipament de pell amb coixí de seguretat va ser més present, així he de dir que dins del moment fins i tot ho veia molt més proper, vull dir que fa ara quatre anys, del juny del 2020 que dono voltes a l'equipament amb l'Airbag, a aquest 2024 tot just a aquest Gran Vol número noranta-ú que per primera vegada la foto ja era amb un equipament amb Airbag i no se'm va fer  en cap moment extranya la imatge, a l'inrevés, que bé.

En tot cas de mentre dic això estic fent la gestió per tornar l'equipament en color negre en la talla més gran, vull dir que faig un pas enrera respecte a poder consolidar l'arribada d'aquest equipament de seguretat, podria semblar ara que no hi estic anant, i segurament és així, però de mentre queda encara a casa el segon conjunt idèntic que tot i ser una talla menys que el que estic mirant de tornar segueix sent una mica més gran que la meva talla habitual, veurem. Havia de decidir què fer amb el primer equip que va arribar doncs caducava la possibilitat de tornar-lo passats els primers trenta dies, i coincidia que no des de tots els Miradors hi ha un punt de devolució proper, com és aquest el cas, així hauré de fer un desplaçament important per fer la devolució, és a dir per fer la comanda sí tens un punt de recollida a pocs quilòmetres, però si vols fer la devolució has de desplaçar-te prop de cinquanta quilòmetres, renoi, renoi, renoi ))

En tot cas és un pas més i molt positiu és arribar a interioritzar l'arribada d'aquest nivell de protecció, de la incorporació de l'Airbag com a equipament de seguretat, altra cosa el temps que tardi finalment a ser un fet consolidat, ara per ara he sigut prou decidit a fer venir dos equips d'una sola peça a dos proveïdors diferents de diferents països, i fins i tot a fer-gestionar una primera devolució, el què no he fet és decidir-me a fer venir el primer coixí de seguretat i fer la prova d'quipar-me amb aquest i combinar les dues noves Super Armadures de Gala en les diferents talles, vull dir que m'he quedat a mig camí mentre em caducava el termini de devolució del primer equipament més gran que va venir, però és que aquest darrer em va tan gran que fins i tot em fa mal a la zona del turmell per l'excessiva allargada que presenta el pantaló, que no és molt però sí com perquè em faci mal, i aquesta sensació extranya és la que ho ha frenat tot plegat, o millor dir no ha ajudat a portar a terme la comanda del coixí de seguretat. 

El fet és que tècnicament no em queda clar a quin punt està aquesta tecnologia d'equipament de seguretat, tinc dubtes referits a quant d'operativa és, i amb aquests costa fer el pas, condicionat sobretot pel fet que encabir un coixí de seguretat implica de renunciar a part de l'equipament de protecció clàssic, i si aquest Airbag no s'activa quan toca no portaria part de la protecció que ara sí que porto, com ho és portar l'equipament com una segona pell totalment rapat al cos amb les proteccions encaixades a aquest, i ara per ara la informació que tinc és que el coixí si és electrònic s'activa tres de cada quatre cops, un 75% de les vegades, i si és per cable o sigui mecànic si quedes atrapat a sota del Gran Dracs no s'activa, aleshores la sensació de no anar ben equipat en primer terme mentre piloto, i en segon terme de requerir-ho, el resultat és que no sé quin seria millor. 

Vull dir, quin és l'equipament més eficient, el clàssic actual és a dir un mono amb les seves proteccions fixades a aquest que comparativament a un coixí de seguretat protegeix molt menys però que sempre ho fa en aquests termes de presentar una protecció menor, o un coixí de seguretat que protegeix com vuit vegades més que el convencional però que no ho farà-s'activarà sempre, és a dir si és electrònic requerint del GPS segons quines siguin les circumstàncies en un 25% dels casos no em protegirà, i si és mecànic requereix que surtis expulsat del Gran Drac doncs si no mai s'activarà?. 

Ara per ara avui pesa l'opció del de menor protecció però constant en la tasca de fer-ho, vull dir que saps que et protegirà sempre tot i que molt menys que si anés equipat amb el coixí de seguretat, i segur que no tinc clat incorporar l'Airbag perquè l'equip que estic tornant és el que hauria de fer conjunt amb aquest darrer.

Les Super Armadures de Gala de la Reina no presenten aquests interrogants, doncs porten l'Airbag  integrat a la propia Super Armadura que no prescindeix de les proteccions convencionals i que va rapat 100% al cos, i jo no em decideixo per aquestes mateixes perquè en els darrer mesos han anant sortint-arribant moltes novetats, ara em falta entendre-comprendre si representen una millora o no vers a les que ja disposa la Reina, si arribo a la conclusió que no faré venir una de les dues Super Armadures de la Reina en la versió per home, les seves són específiques per la seva morfologia. Si concreto que són millors les noves arribades el mercat primer faré venir la meva, i si la Reina finalment es decideix estrenar el seu Gran Drac de dues rodes aleshores també disposarà d'una tercera Super Armadura que incorpori aquestes millores més avançades en seguretat, però aquesta valoració de si és així está per concretar encara, que com us exposo no ho tinc clar. 

En tot cas un Gran Vol de dues rodes que va donar molt de si sobre equips de seguretat i les diferents alternatives, que bé oi?

Vaig sortir a uns 20-22ºC i la sensació a la tercera setmana de juliol era de certa fresqueta a les cinc de la tarda, que no és una hora de no passar calor, però és que a la nit la temperatura ambient era de 14ºC, tot plegat un super present per l'estació calorosa a la que estem. 

dilluns, de juliol 29, 2024

Telescopi )

Un dels elements que he aprofitat per fer venir amb les comandes de les noves eines.  


La intenció és la d'acomodar l'Inbred a aquest, de fet ara mateix ja hi reposa. He de valorar on ha de fer-ho definitivament doncs ara ho fa a sobre del Gran Drac més esportiu, i m'impressiona veure-la en aquesta posició, ja sé que no ha de caure, però. En tot cas ara l'On One que fins ara ocupava l'espai que vull destinar a la zona per fer els manteniments dels Dracs ha alliberat així aquest lloc, d'aquesta manera puc veure millor com ha de ser el mobiliari de taller a incorporar. Com ha referència crec que agafaré el taller del Decathlon de Platja d'Aro, doncs em va semblar que ell lloc que hi tenen destinat és un espai molt reduït i a l´hora podria ser funcional per a mi, així si ells ho tenen pensat d'aquesta forma, com ho tinguin muntat perquè he de tornar-hi per fer una foto del seu espai i així aprendre d'ells, crec que em pot ajudar a definir l'espai per fer els manteniment. A aquest centre és on comprem des de la pandèmia els tops de la Betty, doncs de la seva mateixa marca tenen diferents propostes, i que aquesta prenda et funcioni no és fàcil, amb els mitjons són dels equipaments més delicats, de fet de tres tops diferents que va agafar dos finalment no li funcionen, però a sis euros cada un encara en ho podem permetre i practicar el prova-error. Quan dic d'aquest centre vull dir Decathlon, bé sigui a Mataró, Barcelona, a Girona, a Platja d'Aro o a on sigui que ens coincideixi la necessitat en que en tinguem un de proper, tot i que he de dir que els darrers anys el de Platja d'Aro ha sigut el més visitat circumstancialment.

El telescopi és un suport per bikes que no té base a terra de trípode, funciona a pressió en un sol punt del suport inferior i superior, és fixe extenent-se el telescopi fent força al sostre i al terra, prou bé, i no necessita de fer molta pressió al sostre, ho dic per si fos un fals sostre, com és en el nostre cas.

MTB, MTB, MTB. 

Les eines i útils específics han anat venint de Bike Discount, de Bike Components, de Bikeinn, i de Deporvillage. D'aquestes dues darreres botigues són les dues darreres comandes que tinc avui pendents d'arribar, i que són també les últimes que he portat a terme. 

Els equipaments de mobiliari curiosament no podran ser d'aquestes cases o bé perquè no en disposen o bé perquè les mides són enormes per l'espai que  jo tinc previst destinar, però a part d'aquest darrer condicionant tenen poca varietat per poder escollir, també podria ser que no estigui siguent eficient amb els seus buscadors, en tot cas el resultat és el mateix. 

diumenge, de juliol 28, 2024

Fluidesa )

Sempre, i amb els Grans Dracs per les autolubricades seguirem així, he posat oli a les cadenes. Ara ja fa una dècada tocada que la cera o derivats és el què s’utilitza si vols tindre una transmissió exenta de pols.




Doncs bé ens endinzarem a aquest tram, i a veure.

MTB, MTB, MTB. 

divendres, de juliol 26, 2024

Els segons )

Doncs he estrenat a 14°C sota una pluja d’intermitent a lleugerement intensa els Ardent, la segona parella, i he de dir també un 10. Per sort la moderada tempesta ens ha coincidit a un Vol propers del Mirador sense cap alçada, diferent va ser el temps a l'aventura del darrer Santuari, molt diferent i a l'hora emocionant.


Ardent )

Francament una arribada la d’aquests nous culots, primer els dos C7, i ara aquests Ardent que ajuda molt a la tria dels equipaments per a cada Vol, en segons estem equipats, doncs ara mateix els únics culots que em generen breument dubtes a l'hora d'equipar-me són els Twin Six, i tampoc doncs pel fet de fer conjunt amb els mallots de la mateixa marca no em generen masses dubtes, que sí, l'avantatge és que per aquest mateix motiu també estan molt nous doncs els utilitzo molt poc, i darrerament menys doncs els mallots de la mateixa casa pel fet de ser blau i negre, i el segon negre i groc surten més fent combinació amb els C7 blaus. 

Així disposar d'un culot per a cada dia, i tenir-los a punt en aquest ordre amb el mallot correponent facilita molt les prèvies a cada aventura, curiosament des de l'arribada dels Ardent, la d'aquest segon culot des de la seva estrena que ja no hem sortit més, quines coses, oi? ))

MTB, MTB, MTB.

dijous, de juliol 25, 2024

El segon )

Joc de rodes complert de llandes i pneumàtics per el Gran Drac més esportiu. He esperat-treballat cinc anys i mig a poder localitzar aquest conjunt complert. Tenia propostes de València, de Madrid, i finalment aquest proposta era la proposta, i el que ho ha rematat és que me l’han portat a tocar de la porta del Mirador. 

Ara caldrà gestionar petits aspectes tècnics referits els TPMS doncs aquest conjunt siguent original de fàbrica no els porta, una curiositat totalment justificada i que comporta d’haver de valorar quin camí seguir ara, en tot cas ara tinc un segon conjunt de rodes complert, i des del 2019 que estava interessat en fer aquest pas.

Un cop portat a terme la sensació és molt bona, a partir del moment en que les vaig guardar al lloc que vaig ordenar específicament per elles la sensació ha sigut d’haver completat un cicle natural quan faig referència a aquest Gran Drac tan especial per mi.

Fa uns dies vaig fer un Gran Vol amb aquesta joia, va ser una sortida breu, però renoi quina experiència. També és una realitat que des de l’arribada dels Grans Dracs de dues rodes i les seves Super Armadures de Gala el primer està sortint molt poc, cada moltes setmanes, inclús mesos.

Ara amb aquests conjunts de rodes noves veuré si recupero les sensacions d’origen, doncs ara portaré els pneumàtics que portava sortint de fàbrica,  i que jo no he aconseguit en aquest darrers anys un cop gastat el primer joc, a veure ja que fa tan temps que francament no recordo el comportament del tren davanter d’origen, en tot cas he aprofitat l’oportunitat de localitzar aquest conjunt. Ha sigut dit i fet, havia d’anar a Terrassa a recollir-les però per un import molt modest me les ha vingut a entregar en mà, que bé que per una vegada no sigui jo que hagi de fer un desplaçament, que bé, que bé, que bé, és una sensació ara passats els primers dies molt reconfortant )