Exciting times.
The ideas, thoughts and actions in life are just like riding Skyline at Storm-Lo: find the flow and enjoy the ride!
SingleSpyder.
dimarts, d’abril 06, 2010
Festa MTB II.
Sortim a dos quarts de vuit de casa, i rodem tranquils per pista, per ser a les nou al punt de trobada amb els que seran els nostres guies durant la jornada d'avui.
Dit i fet, a les nou tocades som al restaurant, on esmorzem pa torrat amb formatge i llongonissa, vi i gasosa, per finalitzar un bon cafè amb llet. Dada curiosa, durant l'esmorzar no parlem en cap cas de la ruta que hem de fer, auguri de que els guies ho tenen clar?. Un detall, en arribar al Restaurant, els nostres dos companys de ruta, ja hi són, i la taula ja està a punt, amb tots els plats i àpats servits, de 10/10, un esmorzar, farcit de rialles, i de bones converses, preliminars aquests del que ha de ser i va ser una magnífica jornada de MTB.
Sí, sí que ho tenien clar, en menys de quaranta minuts som fora del restaurant, i passats els primers minuts, ja rodem entre corriols, com us ho dic, i així fins les properes tres hores, tres trams d'enllaç de menys d'un quilòmetre cada un són les pistes amples que hem fet, la resta sender darrera sender, dos concretament, un pels seus tobogans peraltats sinousos i el segon per ser un corriol obac de dos pams impecable, d'una hora de duració, són, penso, les dues joies de la jornada corriolera. Per on els darrers anys he baixat per pista, avui he fet un corriol que diria que sumat al descobert a la darrera Festa del MTB, que també anàvem amb els mateixos guies, són les grans troballes del 2.010. Aquests primers d'ahir perfectes per passar-hi, a diferència del de la primera Festa Biker, ara tapat i inciclable pels arbres caiguts al mig del sender.
La meva experiència 29", amb les 26", una doble i dues semi rígides, de 10/10. Senzillament perfecte, baixant segurament, certament es pot anar més ràpid, jo però amb "anar fent" vaig perfecte.
Pots demanar bons corriols a una jornada de MTB, però el present de fer-ho amb dues persones que estan pendents de fer-te gaudir de cada minut de la jornada, no té preu, quin clima més especial el d'ahir.
Una Diada com aquesta ja hauria de quedar establerta com a fixa, dins del calendari de l'any.
Dos guies que pugen bé, i baixen encara millor. Una pujada de més de mitja hora tocada on m'han deixat impressionat, on en tres pujadors matadors, i en cada ocasió, el seu somriure ha estat el seu missatge, on cercar nous corriols ha esta la seva contesta a cada tram assolit.
Com van en bike, com ho viuen, és combustible fresc per a nosaltres, estem entre companys de ruta, que no és fàcil de dir avui en dia.
Quin corriol el darrer de baixada, quin somriure permanent durant aquest tram, i durant tota, però tota la sortida. És que compartir de forma planera tanta estona a sobre de la bike, on prima compartir junts, pel fet de ser els que som, i que el "on anem", perdi la seva consistència i el "amb qui anem" sigui el pal de paller, genets de Drac, quin privilegi, ser entre qui hi vol ser, això, aquest fet, és, la resta de coses passen ja no a un segon terme, no, si no a la cua de tot, i on tot i la seva cua, són importants, però prima el compartir el moment, i no el proper per fer.
Una dada important, ni una sola trucada de telèfon, ni una sola en tota la sortida. Una mica per no dir, exactament, que quan no hi havia mòbils, així de senzill, així de fàcil.
Tots ben equipats, les bikes de 10/10, ni una sola incidència.
Després de la sortida fins a quarts d'una del mig dia, dinar de brasa, entre família biker, un festival de dinar, però un festival, això sí, Primer Ministre sense cerveses, bé, la seva presència anecdòtica, en canvi, en lloc seu, bon vi i molt però que molt bon cava. Per postres La Mona amb l'ou de Pasqua irlandès, bon cafè i millor sobre taula, molta conversa, moltes rialles, i finalment com a cloenda, retorn a casa, amb una ruta dura, certament, amb una pujada notable, "pistera", amb una baixada interessant fins a Cabrils, per a rodar, rodar, i rodar fins a la porta de casa. Arribada quan el sol ja ens feia notar la seva marxa, les sensacions úniques.
Finalment setanta quilòmetres tocats, per sobre dels 1.800 m. +, que si bé no són 100 Km., sí que són el que ha de ser per la que diria que ha estat la millor jornada de MTB del 2.010 i de bona part del 2.009, a excepció de la ja esmentada primera festa biker amb els mateixos genets en qüestió.
Incidències cap, bé sí, el del vol rasant del guia principal, que ha aterrat sense cap conseqüència greu, un guia decidit, com ha de ser.
Quin protocol d'amabilitat, quin doll d'atencions, clar que tot té el seu sentit, tot té el seu perquè, però aquest ja és guardat al baül dels temes "reservats" entre aquest reduït grup de bikers vallromanins.
Genets, ahir va ser un dia per escriure amb lletres d'or dins d'aquest espai de The Great Escape MTB.
Eines les de sempre, equipats de primavera, aquest cop amb jaqueta, que a la tornada després de Cabrils i fins a les Cinc Sènies les hem portat posades.
Començar el dia avui després d'una diada familiar com la d'ahir, no té preu, i com que no en té, haurem de repetir, de ben segur.
Genets de Drac, soc al Mirador del Drac, i quan ens mirem, quan creuem les nostres mirades, el meu Drac somriu, serà un senyal?.
MTB, MTB, MTB, gràcies estimats guies per la jornada de bike d'ahir, un plaer a repetir, un gaudir per fer MTB, MTB, MTB.
diumenge, d’abril 04, 2010
Continued.
Les sensacions avui, molt millors que a la darrera ocasió, de ben segur perquè el recorregut ha estat un de molt diferent. I això ha fet que l'entrada fos més agraïda, fet que ha provocat un millor clima entre la Superlight i el seu genet.
Un aspecte important, a les primeres baixades m'he adonat que el nou disc de fre de 180 mm. i les pastilles noves d'aquest conjunt, no frenen gens, i mira que tant el disc com les pastilles les he netejat amb el líquid específic per evitar aquesta manca d'eficiència. Tot i així cal rodar més, són els primers quilòmetres i cal un rodatge previ per a poder gaudir del millor rendiment.
També he patit la substitució del manillar de 560 mm. per l'actual de 600 mm. fet que provoca una modificació de la posició de les manetes de fre, i fa que sigui necessari substituir els punys, per uns més amples, també reposicionar el bloqueig de la forquilla Rock Shox SID WC, pel fet que els punys són decididament molt curts, i això provoca que pujant sense voler canvio al agafar-me als Grips, cal posar uns punys amb més amplada, i les manetes de fre les he de reubicar més lluny de les mans, de manera que pugui frenar bé amb un sol dit. Ara m'han quedat molt properes a la punta del manillar i no en va gens bé, pel minúscul braç de palanca que faig amb la maneta. El bloqueig de la WC l'he de baixar una mica i estarà perfecte.
Un altre detall, el Maxxis Crossmax UST 2.0 posterior ara sí ja ha de donar pas al Maxxis Monorail UST 2.1.
I provocat pel fet de sortir amb la Vicious, 100 % rígida, cal baixar un 5% aprox. el SAG, tampoc més però sí que necessito un xic més de plataforma, tu diràs, venint de la Vicious, la Superlight ara em sembla una moto de camp, amb unes suspensions de recorregut infinites, i dolces, molt dolces.
La posició a sobre de la Superlight és un xic més tombada que amb la Vicious, pel fet de que hi ha 1 cm. més de Top Tube, 1 cm. més de la potència, i perquè amb la Vicious ara porto manillar de doble alçada, com és el Race Face Evolve XC i a la Superlight el pla de la casa FSA, el model SLK i també perquè l'angle del tub tija no és, penso i no ho pensava inicialment, el mateix, siguent una mica més relaxat a la doble, és la sensació que tinc, cul enrere i manillar endavant, sensació que tinc ara després de rodar amb la Vicious, no la tenia pas abans, en cap cas.
Per a mi, la Superlight, era la bike més atacadora que he tingut mai. Ara no, ara és la Vicious, però miraré de posar-hi remei, de fet estic obligat a fer quelcom, unes Guilleries 2.010 així impossible ara, amb les millores que he experimentat de posició a sobre de la Vicious, obliga a aplicar-les a la Superlight.
O fer els 100 Km, Camins de les Guilleries 2.010 amb la Vicious o sortir d'aquest túnel amb la 26"?.
Després de la pluja, les dobles roden.
Susqueda-Sau-Rupit i d'altres...
Molt curiós: això es un caprici artístic de l'erosió natural? ..o es que algú pateix d'avorriment i mou les pedres..?Com es pot comprovar en el gràfic la ruta te aquest itinerari:
Susqueda-Sau-Rupit-Salt de Sallent-l'Agullola-Susqueda (61 kms.)
Nou bikers amb diferents nivells, pro tots amb les mateixes ganes de passar-ho be, aquesta vegada sense estres, gaudint, amb dinar a Rupit.
La baixada de l'Agullola fins Susqueda.. EPICA!! desconeguda per la gran majoria de bikers i reste de "fauna".
Incidencies: cinc punxades de roda!! molta pedra amb canto viu.. a veure si la penya s'entera de que existeix el tubeless!!
La X-Control m'ha tornat ha demostrar que es una gran rodadora perquè el tram del Pantà de Sau fins Rupit de uns 14 kms. seguits de pista cimentada (o tindria que dir simplement una carretera) hi tingut constantment pujant la sensació que que anava amb una bike de quadre rígid, tot i que ja havia sortit abans amb aquest Drac no deixa de sorprendrem, VPP power!
Avui descans, i demà tornem-hi..!
dissabte, d’abril 03, 2010
Recuperació.
divendres, d’abril 02, 2010
Avui 29", demà 26"?.
Avui sortida amb la Vicious.
dijous, d’abril 01, 2010
Alleugerant
Hola amics,
Fa dies que no escric res , però si que de tant en tant us llegeixo i veig que esteu en proves continues amb les vostres bicis. Molt interessant les comparatives entre la 29" i la 26". Veig que en Trail ha fet un bon canvi de drac, que segur que l'hi donarà plena satisfacció. No hi ha res millor que un VPP per la suspensió posterior. Felicitats.
Aprofito la ocasió per posar-vos al dia de les nostres aventures i desventures pel Vallés.
La nevada va ser important, el plaer de sortir trepitjant-la s'ha vist enfosquit per que ens ha deixat la major part dels corriols plens de pins i alzines tombats, de manera que sortir per les rutes de costum s'ha convertit en un autèntic calvari. He vist més d'un grupet de bikers amb el xerrac a l'esquena, però les tasques de neteja son gairebé èpiques degut a la quantitat de entrebancs que es troben.
I jo segueixo en el procés d'alleugerament del meu drac predilecte, la Ibis Green Nuclear Pesto. De moment ja està gairebé en el seu pes original o del primer muntatge, es a dir 11,5 Kg i no sembla haver perdut qualitats baixadores ni seguretat en la conducció ni comoditat, factors tots importantíssims per mi, ja que els meus ossos ja no estan massa nous per suportar vibracions intempestives ni tortures diverses. Despres del canvi de rodes i neumàtics per versions menys pesades, però sempre tubeless, ha arribat el torn dels components. De moment, un nou rotor de 180mm. de 110gr., torniols de titani als frens, direcció i anella de la tija, nou canvi XTR amb patilla de carboni, nous punys d'escuma, seient Fizik Alianté de carboni i properament eliminació dels visors dels polsadors, noves bieles ultralleugeres (però de tres plats) i torniols d'alumini a tot arreu on es pugui, amb el que he calculat quedarà en en 11,2Kg, que ja està força bé.
Tot això em fa una mica de por, ja que la fiabilitat suposo que baixarà una mica, però s'ha de provar per millorar. De moment , mon germà diumenge passat va partir la cua de carboni del canvi XTR de la seva Ibis, tal com es veu a les fotos, comparades amb el canvi que tinc a punt per muntar a la meva. Son coses que et fan reflexionar, ja que a més , el recanvi val 100€, però estem cercant alguna solució alternativa per salvar-lo.
El següent pas a fer seria canviar els frens Shimano XT de 4 pistons, però quan penso que m'han acompanyat en tres bicis al llarg de 6 anys sense ni un sol problema i amb una potència i progressivitat modèlica em repenso. Primer tinc marge per alleugerar en altres llocs menys crítics i encara puc restar alguna cosa amb torniols, fundes de cablejat, etc.
A l'espera de la temporada de carretera, que serà amb la meva Progress Scandium de sempre, també segueixo fent sortides amb la meva Santa Cruz Blur XC, depenent de les dificultats de la ruta prevista, agafo aquesta o la Ibis. Ara estic pensant en quina m'enduré a Cadaqués demà, ja que segur faré mes d'una sortida amb la colla gironina.
En fi, molts records de la nostra colla per vosaltres i bones vacances a tothom.
Primeres impressions 26"-2x9 vs 29"-SS.
Avui he fet el mateix circuit que ahir, excepte la majoria dels bucles que avui els he deixat per un altre dia.
Primera volada amb la Neus...
Lo adient el primer dia es la posta a punt de frens, canvis, i sobretot de suspensions, i això es lo que hi fet. Després del primer contacte al mig del carrer per comprovar que tot funcionava hi pujat directe amb direcció a Sant Martí de Mata per ajustar el SAG (portava la motxilla plena d'eines i la bomba d'alta pressió per fer el “setting” final.
A les baixades rapides amb forts esglaons la Hi-Fi te un comportament mes noble donat el fet de que te mes recorregut a la part del darrera i potser per la seva especifica geometria Gènesis 2, pro tant als corriols sinuosos i tancats com a les pujades mes exigents la X-Control es demostra clarament mes rapida i et dona aquell toc de “xispa” ...aquell “feeling” que fa que et surti un somriure d'orella a orella...
En resum, una maquina, un Drac, per gaudir, per disfrutar, que al cap i a la fi es lo que conta.
MTB, MTB, MTB..!
Genets de Drac: Primavera.
Quan un biker és un genet, quan una bike és un Drac, quan això és a la teva ma, quan aquesta imatge és a la teva ment, aleshores ets, i senzillament és, i quan comparteixes aquestes imatges a un espai com a The Great Escape MTB, i tot segueix el seu curs, és que ets a terra de creadors.
dimecres, de març 31, 2010
Sortida amb temps, poc temps.
Avui era un dia per sortir a rodar amb calma, amb pauses si calia.
Avui, des de després de dinar, tenia tota la tarda per rodar, i rodar, i rodar.
Això era el que proposava el dia, però no ha estat el que he fet jo, a l'inrevés. He començat amb pujades, he seguit amb més pujades, sempre per corriols, i durant tota la sortida he cercat, zones de dificultat per a mi màxima, o bé per ser una pujada per un tram puntual de pista, amb una pendent memorable, o bé per ser corriols de pujada tant estrets entre d'arbres que el manillar de 670 mm. no passava, o bé perquè de baixada els tobogans, primer entre torres, i després entre torres, i el retorn a casa dels darrers deu quilòmetres també entre corriols independents i corriols que rendeixen vassallatge a les torres de corrent, sempre a dalt de la Vicious, i una sola vegada amb un cert descontrol, la resta de 10/10.
No ha estat el mateix, no ha estat la mateixa sensació dels primers trenta minuts, que han estat, una escalada decididament patidora, on he sentit, he rememorat, els gemecs-crits de l'equip Niner amb les seves 29"-SS a Finale Ligure als pujadors més costeruts. Ara entenc millor el so de la seva veu, avui he tingut la necessitat de fer-ho jo també, però tot a quedat en un pensament, en cap cas una realitat, i aquesta necessitat no ha coincidit necessariament amb les pujades de més pendent, que també, si no a les pujades més llargues amb pendents dures de veritat, però on m'imposo escalar amb molta tranquil.litat, i on en cap cas aprofito d'agafar velocitat.
Una qüestió curiosa, el manillar de doble alçada tant alt, fa que pugui pedalar totalment dret, sense haver-me d'inclinar ni una mica, és una sensació que m'ha tornat a recordar la imatge dels Niner, que a les zones de més pendent els veies drets i rectes com un pal d'escombra, la posició era dreta en cap cas corbada, rectes a sobre del Top Tube i no a sobre de la roda davantera, fet que et permet de descarregar les lumbars.
L'arribada a casa antològica, quina baixada entre torres, entre dues d'elles, a un tobogan del sauló esmicolat, és on he tingut una certa pèrdua de control, han estat unes dècimes de segon, res, i en cap cas m'ha condicionat a deixar de gaudir del resta de la baixada que ha estat memorable.
Alimentació, durant les dues hores, cap, aigua, tres quarts del bidó de 750 ml.
Eines, les de sempre, sense pastilles de fre de recanvi però, les he d'afegir per demà, si és que sortim.
Dilluns que ve, insinuació de sortida èpica, si el temps acompanya.
Quilòmetres, tocant els trenta, desnivell, un xic per sobre dels 1.000 m. +.
1ª. anada, després de setmanes de no anar-hi, em refereixo a l'entrada tancada del Montalt, i tornada per corriolejar per la carena propera a Llavaneres.
Vell Drac versus Nou Drac
El meu vell Drac Gary Fisher Hi-fi esta malalt, sembla que necessita un trasplantament de basculant i de moment el deixo descansar o potser jubilar, tantes i tantes aventures junts volant per corriols i camins sense fi, hem sap greu...
Pro l'aventura continua, a partir de demà una jove Drac que la tenia a casa esperant el seu torn i que ara tornara a volar amb mi: Es un model Lapierre X-Control 410 d'enguany, l'hi posat l'alies de “Snow” o “Neus” (com vulgueu) perquè es blanqueta i femenina, i per lo tant coqueta.
L'hi canviat “alguns” components respecte els de serie: manillar, potencia, frens, tija, selló, pneumàtics, casset, cadena, canvi i polsadors del canvi-desviador... poca cosa oi?
Sembla que te moltes ganes de sortir a volar..
dimarts, de març 30, 2010
Socks for your shoes.
MTB, MTB, MTB.
Shoes
dilluns, de març 29, 2010
Amb "stress" no si val...
Va vindre un Drac molt "tunejat" i lleuger (diuen que 10.200 kgs.) model Trek Top Fuel 9.9ssl
Per lo demés la sortida va tindre la tònica dels darrers dies: les pistes amples ja netes i els corriols son un perfecte entrenament de "ciclocross" baixa de la bici-salta-torna a pujar-pedala-baixa-salta...
I si no passa res per el proper dissabte esta previst fer Susqueda-Sau-Rupit-l'Agullola-Susqueda...
diumenge, de març 28, 2010
Rodant amb 29" SS i caminant amb nous companys.
Una primera hora on he patit molt, una segona hora on m'ha costat, menys que la primera hora, una tercera hora on he gaudit de la bike i molt. La darrera, la quarta on el retorn a casa i no a on tenia previst anar ha esta la nota del dia.
La Vicious avui molt més dura, no sé perquè, més dura, demà ja veurem quina és la sensació.
Incidències una, les pastilles de fre davanteres foses, i he hagut de baixar a casa amb el fre del darrera, fet que ha fet que em perdés la millor baixada del dia, però ha estat una experiència positiva, les vaig revisar ahir i avui m'he adonat que no ho vaig fer bé, està clar.
Alimentació, dues barretes de 70 Kcal., i un bidó sencer de 750 ml. d'aigua. Eines, les de sempre, equipat de primavera, amb un a temperatura de primavera, molta calor i també una mica de fred, també una incidència amb una parella de bikers tipus, que deixaré a l'oblid més oblid.
Muscularment tocat, tocat de veritat, he de mirar què fer per millorar en aquest aspecte, perquè les sensacions són similars, no les mateixes certament, que les primeres Guilleries.
Això si, serà un dia rar de MTB, amb una bike dura de veritat, avui, sí, però la propera sortida serà amb la Vicious The Motivator SS, de ben segur, o això penso avui.
Us poso imatges dels nous companys de ruta de les SIDI.
Demà més?.
dissabte, de març 27, 2010
Corriols de Can Jalpí.
Tr@il, l'altre dia et vaig comentar que és arriscat baixar de casa a la riera de Caldetes pel costat nord de la finca Milans del Bosch, per la presència de dos gossos model Doberman, color cafè emb llet, any 2.000-2.002, matrícula desconeguda, que són molt agressius, doncs bé, aquest matí han atacat sense conseqüències a una parella de ciclistes que pujaven per l'esmentada pista, aquests ens han avisat i nosaltres ho hem fet saber a un cotxe patrulla de la Guàrdia Urbana que pujava per la pista del cantó Sur de la casa en qüestió.
Les vistes des de la part alta de Can Jalpí un goig, la baixada cap als corriols pels corriols, de 10/10.
Les bikes avui impecables, la Vicious ja no fa gota de soroll, 0 sorolls!!!, la Yeti ASR-SL ja té reparat el fre del darrera, he substituït el disc Shimano XTR 2.007, i ara funciona perfecte.
Avui els ànims no estan per fer una èpica, així que a fer corriols s'ha dit.
El manillar Race Face Evolve XC doble alçada de 670 mm. és enorme, i alt com un Sant Pau, esperaré uns dies més a definir-me sobre la seva idoneïtat respecte al Monkey de 610 mm. també de doble alçada.
Després de Can Jalpí hem rodat per la riera soterrada d'Arenys de Mar.
I tornada arrant de mar fins a casa.
Un dia senzill, un dia simple, un dia de bike curiós, amb una ruta inicial pels corriols de Can Jalpí memorables i una tornada tranquil.la, tranquil.la, tranquil.la.
Demà repetiré sortida, que no ruta si tot segueix com avui, és a dir, amb una temperatura perfecte.
Avui equipats de primavera, amb l'armilla el 100% del temps pel vent, per menjar, un entrepà, una cola, i un cafè amb llet, a la plaça de l'església d'Arenys de Munt, aigua, el bidó sencer de 750 ml., eines les de sempre.
No ens hem trobat cap ciclista rodant, si però els hem vist passar quant érem a la plaça esmorzant-dinant.