Les de la Betty, aturades.
http://www.notubes.com/ZTR-29er-Race-Gold-Wheelset-P782.aspx#
El perquè d'aquest STOP, senzill, els "aros" Gold de NoTubes no estan disponibles.
Quan aquest sigui el cas ens posarem en marxa.
És a dir, la proposta de rodes per a mi amb boixes de color no podrà ser, les meves properes rodes són les que porta ara la Spot Brand, NoTubes Crest-DT240 CL SS-Radis de titani, de mil quatre-cents grams molt tocats tubelitzades i amb vàlvules, i les properes seran d'idèntica construcció però amb la diferència dels aros Gold, d'uns quaranta grams per sota que el Crest, vull dir que el proper joc de rodes podria baixar dels mil quatre-cents grams, i tant.
Sí, sí, tinc clar que amb boixes Tune Prince podria aconseguir una rebaixa important de pes, però també aconseguiríem entrar a zona de risc pel què fa a la fiabilitat, i tant que sí.
Els DT240 són les boixes més fiables que han passat per casa, més fins i tot que les Shimano XTR del 2007.
Fa uns anys que rodem amb ells, i fent cada cert temps el manteniment dels trinquets, mai donen cap problema. Saps quan has de fer el manteniment quan canten en excés, vull dir quan el nucli fa un soroll més característic d'un Hope, més sonor vull dir, que no pas el propi d'un DT 240, més apagat.
Alerta amb les Shimano XT de 29er. a on el nucli hauré de tornar-lo a substituir abans de la SSEC.
Què com sé que això passarà? perquè t'avisa fent un soroll com de cadena a punt de trencar, que també pot ser, no ho descarto, però que avui aquest soroll per a mi és sinònim de proper canvi de nucli.
MTB, MTB, MTB.
Les rodes són per a mi un punt tant o més important que el quadre i forquilla, en el sentit, en primer terme per ser determinants el conjunt d'aquestes si la bike té suspensió, quan parlem de rendiment de les suspensions/acceleració, i d'acceleració i absorció pura d'aquestes quant parlem de bikes rígides com la Longboard i la Vicious. Dic pures perquè a les bikes rígides el comportament de cada component passa a agafar un pes determinant que no es tan fàcil d'identificar o valorar a les de doble suspensió.
Un cop ja tens clar que per sota dels 1.500 g. siguin de 26" o de 29er. ja són unes rodes molt i molt lleugeres, i ràpides, per sota d'aquest pes el sinònim és ràpida, sempre parlant de fer conjunt amb pneumàtics Tubeless d'entre els 650 g. i els 850 g. cada unitat, si parlem de 26" i 29er. respectivament.
Dos noms de pneumàtics, Maxxiss, Ardent i Monorail, de 29er. i 26" respectivament.
Els primers pesats de veritat, però per a rígides funcionen bé, els Monorail, la joia de la corona "per a mi", de 26", pel fet que un cop he rodat amb aquests últims mai més he pogut gaudir pujant i baixant com amb aquests últims.
Si rodes amb els no-pneumàtics com ho són els convencionals amb líquid, és a dir sense càmera, aleshores la bike accelera més encara, parlant sempre de les mateixes rodes, i mateixos pneumàtics. Però el comportament d'aquests pel que fa a absorció i adherència estan molt per sota dels Tubeless, molt. Si un biker va ràpid amb aquest tipus de pneumàtic per zones tècniques de baixada, és perquè és un bon pilot, no perquè els pneumàtics l'ajudin si no perquè és un bon pilot tècnicament.
Una mica com si un pilot de trial vola per les zones més tècniques amb unes rodes d'enduro muntades a la seva moto de trial.
Bé no serà la darrera intervenció sobre rodes, en cap cas.
MTB, MTB, MTB.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada