Que no fossin les Fury les properes, únicament les XC90 de Shimano podien fer-me dubtar. Que seran crec les segones, vull dir rodo sempre a tres, ara les Fury, i han de venir una segona, i una tercera, per tant les XC90 tindran la seva oportunitat.
Finalment Mavic pel fet que de cinc bikers, jo era l'únic que no anava amb Mavic, i d'aquest cinc tres van amb les Mavic Fury. Que no indica res, el què porta un biker, o dos, o cent quan parlem de calçat és una orientació, però no indica clàrament res, perquè com deia el pare al cel sigui, les majories no donen la raó.
Ara després de quasi quatre anys d'anar amb les Giro Privateer jo faig un altre cop un canvi de marca, i n'he fet una fila llarga aquests anys, els més recents, de Shimano a NW, de NW a Pearl Izumi, de PI a Specialized, de Spe a Sidi, de Sidi a Bont, de Bont a Giro, i ara de Giro a Mavic.
No tinc referències de la meva talla amb Mavic, normal, sempre he d'arriscar a haver de fer una devolució per aquest motiu, i no passa res, compensa la llibertat i el bon servei, i per tant no em preocupa gens, i ara em ve al cap quant em va costar encertar la talla dels guants Hirzl, OMG, i la dels mallots Pearl Izumi de la Betty. Per tant si ara el 43.1/3 no és el meu número no passarà res, únicament que si la propera WEMBO és hi hauré d'anar amb les fatigades Privateer.
Llegia un test ahir de les Code de Giro i curiós presenten també com les meves Privateer, i no ho havia comentat perquè no m'enrecordava per ser un detall purament estètic, un deteriorament prematur de la protecció de la puntera, que únicament fa lleig perquè es desenganxa la protecció de la puntera mostrant un aspecte força deteriorat del calçat quan en realitat no és així. Ho comento perquè les Code eren unes fermes candidates, darrera de les Fury i les XC90.
Les Privateer del 2016 crec que han millorat aquest punt de la puntera, no sé si també han fet el mateix amb el taló, no ho sé perquè no he aconseguit imatges del taló i sí de la puntera. Tot i així no volia unes Privateer 2016 negres amb sola i logos taronjats.
De totes maneres per fer venir la darrera versió de les Fury hauré de pagar un petit peatge, com ho és que la protecció lateral de plàstic de la zona del pont serà blanca, i a mi el blanc m'agrada molt, però per a calçat de MTB gens, perquè es deteriora molt ràpidament aquest color.
Amb les Sidi Dragon 2 blanques el color blanc va envellir ràpidament passats els primers mesos per l'exposició al Sol del plàstic quedant groc i la pell sintètica perdent el color blanc nuclear pel fang i la pols, però en el cas de les Fury crec que aquest plàstic de protecció podria reaccionar diferent a l'exposició al Sol a diferència de les Sidi, i a diferència de les meves Dragon 2 les Fury podrien no engroguir-se. De fet les Giro Gauge fa uns mesos no van venir a casa perquè eren negres i blanques, però no una petita protecció si no bona part de la pell sintètica.
Ara entro a espai Mavic pel què fa a calçat, veurem si a mi em funciona tan bé, el calçat és com el seient, cada peu és un món com cada cul quan parlem de quin ha de ser un bon seient.
MTB, MTB, MTB.
Un cop a casa ja les presentaré, i passades les setmanes i mesos ja aniré compartint els resultats del rendiment de les Fury. Ara em ve al cap les Lake MX140 que no he esmentat per ser d'hivern, que bé que em van les Lake OMG, que per cert també tindran relleu. No les tinc com a candidates en la versió d'estiu per que les 170 o 175 crec recordar, no eren gaire còmodes per no dir gens, a part que tampoc eren lleugeres, combinació aquesta imcòmodes-pesades que fa que quedessin descartades immediatament.
Mentre cercava una imatge de les Fury he vist la nova versió 2016 de Mavic les Crosssmax SL Ultimate, increibles, i el pes que declaren 170 g. crec que deu ser la més lleugera o de les més lleugeres que he vist. Aquesta proposta ve amb doble BOA, i la veritat és que deixa a temps antics les que jo ahir creia que eren de les versions més actuals de calçat, que encara ho són però veient les 2016 l'evolució vers a les Fury que venen cap a casa és radical, OMG. Ara les Fury es diuen Crossmax SL PRO. He de dir que com ja ve siguent freqüent, des de fa cinquanta anys, les noves Mavic que he vist avui les Ultimate no me les puc permetre, 350€ ja és per a mi una xifra densa però densa, que no cara, que no ho sé, com amb les XC90 jo crec que fora de valorar si aquests preus són o no proporcionats, si un calçat ha de tenir el preu més elevat aquest pot ser perfectament el calçat de Mavic amb les Fury i el de Shimano amb les XC90, pel fet de ser de les millors propostes a l'actualitat.
De fet si veus el preu de les PRO germanes de les Fury t'adones que un terç del preu és sense valor afegit, perquè ara les PRO antigues Fury estan tarifades a 220€ mentre que quan el nom era Fury rondava els 300 €, vull dir que el fabricant té clar que la versió més alta de gama ha de rondar els 300 €, i que la gama inferior ha de rondar els 200, no que la prestació tingui res a veure amb el cost, si no les antigues Fury ara les PRO haurien de seguir rondant els 300€. La dificultat ve pel fet que aleshores quin hauria de ser el preu de les Ultimate, per sobre dels 400€? I això implicaria de ser el calçat amb em preu més elevat del mercat.
Per a nosaltres com a consumidors, millor que millor perquè ara podem comprar les PRO, ex Fury a un preu de sortida de 220€, mentre que fins ho fèiem a 270€. Per tant pel què fa a aquest punt, beneficiats nosaltres perquè tenim una producte a un preu més competitiu que el que teníem fa uns mesos, i segur que les PRO han sigut millorades vers les Fury fet que encara les fa més interessants, i de voler encara una versió més evolucionada podrem encara anar més lluny amb les Ultimate. A veure quina reacció tindrà Shimano, proposarà un salt a BOA? veurem, veurem.